🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
قابل توجه طلاب متقاضي شركت در آزمون دي ماه 99
🔸🔸🔸تکرار مجدد آزمون آزمایشی 🔸🔸🔸
با عنایت به اینکه آزمون دی ماه 99 به صورت حضوری الکترونیکی با استفاده از تلفن همراه، تبلت یا لب تاپ برگزار می گردد و مستلزم آشنایی اولیه ی داوطلبان با چگونگی شرکت در جلسه ی آزمون و نحوه ی پاسخ گویی به سئوالات الکترونیکی می باشد، شركت كليه داوطلبان در آزمون آزمایشی ضروری است، لذا مستدعیست داوطلبان محترم ثبت نام کننده در آزمون، آزمایشی شرکت نمایند.
🕙زمان: سه شنبه 1399/09/25
رأس ساعت 13:00
به آدرس Azmoon.miu.ac.ir
🔸داوطلبان غیر ایرانی
نام کاربری : کد تحصیلی و کلمه ی عبور: رمز سجا
یا نام کاربری : کد رهگیری و کلمه ی عبور: رمز سمپا
🔸داوطلبان ایرانی
نام کاربری: کد ملی یا کد رهگیری
کلمه ی عبور: رمز سمپا
📌لازم به ذکر است آزمون فوق به صورت آزمایشی بوده و فقط جهت آشنایی اولیه داوطلبان با فضای آزمون الکترونیکی می باشد و هیچ گونه تاثیری در پذیرش آنان ندارد.
#اطلاعیه_آموزشی
#آزمون_آزمايشي
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
🆔 @islamichistorymiu_ertebat
نشست علمی
«اولین پیش نشست همایش بین المللی حضرت حمزه سلام الله علیه »
ارائه دهنده: دکتر ناصر رفیعی
دبیر علمی: دکتر علی الله اکبری
زمان: پنج شنبه 27/09/99 ساعت 10الی12
مکان: سالن شهید صدر
لینک پخش آنلاین:
https://live.mou.ir/research
#نشست علمی
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
🆔 @islamichistorymiu_ertebat
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
اسامی منتخبان به قید قرعه
مسابقه انس با اخ القرآن
📘 شماره 26 📘
پاسخ صحیح : ب - ج - الف - د
***********
1 - سید نقی حسینی
2 - الھيار علي
3 - محمود علی
4 - سیدمرتضی مرتضوی
5 - امام علی امامی
....................................
منتخبان ، در وسعت وقت
به امور قرآن و حدیث
مجتمع تاریخ مراجعه کنند.
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
سوالات مسابقه انس با اخ القرآن
شماره 27
حکمت 261 تا 270 نهج البلاغه
📕📕📕📕📕
1- گزینه صحیح برای جاهای خالی کدام است ؟
اَحبب حبیبک ............. عسی ان یکون بِغیضک............
الف : عوناً مّا – فوجاً ما
ب : یوما ما – هونا ما
ج : هونا ما – یوما ما
د : خصما ما – یوما ما
➖➖➖➖➖
2 – کلمه " الشارده " در چه موضوعی آمده است ؟
الف : سخن
ب : ربا
ج : محنت و رنج
د : ریا
➖➖➖➖➖
3 – مردم در دنیا ، به چند گروه معرفی شدند ؟
الف : 7 گروه
ب : 3 گروه
ج : 5 گروه
د – 2 گروه
➖➖➖➖➖
4 – وقتی امام علی (ع) خبر حمله معاویه به منطقه انبار را شنید ، چگونه و به کدام منطقه رفتند ؟
الف : راکبا – نُخیله
ب : راکبا _ الانبار
ج : ماشیا - نخیله
د : ماشیا – بصره
➖➖➖➖➖
آیدی ارسال پاسخ
مسابقه اُنس با اخ القرآن
@Esmaeilzadeh2109
......................
⚛️طلاب محترم ، جواب سوالات را ، در یک پیام ، به ردیف عمودی ، با ذکر شماره مسابقه ، اسم ، کد و کشور ارسال کنند.
⚛️ به جوابهای بعد از ساعت 12 توجهی نمی شود.
⚛️ به جوابهای تکراری ، یا ویرایش شده توجهی نمی شود.
⚛️ جمعه ها ، و روزهای تعطیل رسمی ، مسابقه برگزار نمی شود.
💠 این مسابقه مختص طلابی است که اکنون طلبه مجتمع تاریخ می باشند.
معاونت فرهنگی
امور قرآن و حدیث
مجتمع تاریخ
علی مظلوم است.mp3
5.43M
🎤 سخنرانی طوفانی علامه امینی (ره)
👈 با کیفیتترین صوت از مرحوم علامه
1️⃣ امیرالمومنین (ع) ناموس ما است؛ او را هرگز مصالحه نکنید
2️⃣ طرفداران خلفا، سالهای سال، مولای ما را در قنوت نمازشان لعن کردند
3️⃣ نمونههای تکان دهندهای از مظلومیت امیرالمومنین (ع)
4️⃣ تحلیل عجیب مجله "المختار" درباره رمز بقای شیعه و اسلام
5️⃣ به خدا اگر ماموریت دیگری نداشتم، پیش قبر مطهر حضرتش مینشستم و شبانهروز بر او اشک میریختم!
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
🆔 @islamichistorymiu_ertebat
هدایت شده از قرآن و حدیث المصطفی
🔶 #اطلاعیه (واریزی بخش 11)
⁉️ بنا بر اعلام امور مالی #جشنواره، یازدهمین بخش از واریزی های قرعه کشی ها به شرح ذیل واریز شده است:
کد تحصیلی جمع هدیه نام بانک
1159689 1,400,000 تجارت
1591257 700,000 ملی
1157694 700,000 ملی
1159922 1,400,000 صادرات
1254224 700,000 صادرات
1158305 700,000 ملت
1152619 2,100,000 صادرات
159932 1,400,000 ملی
1158302 700,000 ملی
11511223 1,400,000 ملی
316225 700,000 ملی
1259486 2,100,000 صادرات
1596588 700,000 ملی
11513516 1,400,000 صادرات
11515381 700,000 ملی
12511510 700,000 صادرات
11510129 700,000 صادرات
115148 700,000 ملی
1157856 700,000 صادرات
1254719 700,000 ملی
11511097 700,000 صادرات
11513019 1,400,000 ملی
1591365 700,000 ملی
👈 تعدادی از طلاب نیز هنوز شماره کارت خود را اعلام نکرده اند.
🆔 @Quran_MIU
هدایت شده از اداره امور طلاب و خانواده مجتمع تاریخ
🔸آدرس مرکز مشاوره بلاغ:
🔹قم- صفائیه - کوچه ممتاز
🔸تلفن تماس:
🔹۰۲۵۳۷۷۴۸۸۸۵
🔹۰۲۵۳۷۷۴۲۰۹۶
🔸ارتباط با مشاور:
🔹@balaghcenter
#کارگاه
#تقویت_ارتباط_درمانگر
#مرکز_مشاوره_بلاغ
#معاونت_امداد_سلامت
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh
✅ #نشست
گزارش نشست علمی «رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر» منتشر شد.
👉 https://b2n.ir/403347
هدایت شده از معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
*خلاصه نشست علمی رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر*
هدایت شده از معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
*خلاصه نشست علمی رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر*
گزارش نشست علمی « رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر»
نشست علمی « رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر» با سخنرانی دکتر سید رضا مهدی نژاد، عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ تمدن اسلامی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعۀ المصطفی( روز سه شنبه 25 آذر ماه 1399 و همزمان با هفته پژوهش در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع جامع امام خمینی(ره) به صورت حضوری و برخط به همت معاونت پژوهش مجتمع، گروه تمدن اسلامی و انجمن علمی تاریخ برگزار گردید.
دکتر مهدی نژاد در این نشست با اشاره به اینکه تاکنون گونهشناسیهای متعددی از جریانهای فکری در جهان اسلام صورت گرفته ، اما کمتر با رویکرد تمدنی بوده است، افزود با توجه جامعیت رویکرد تمدنی نسبت به رویکردهای دیگر، ضروری است از این زاویه نیز جریانهای فکری معاصر جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد.
ایشان با اشاره به تعریف تمدن و رویکرد تمدنی، تمدن را «برآیند و برونداد پیشرفت و شکوفایی جامعه در ابعاد مادی و معنوی و در گستره فراگیر اجتماعی» تعریف نموده و افزود تمدن یک پدیده صرفا مادی نیست، بلکه ابعاد غیر مادی نیز در تمدن بسیار مهم است و نسبت به ابعاد مادی جایگاه و نقش زیربنایی دارد. بویژه در نگرش دینی به تمدن لازم است ابعاد غیر مادی تمدن پر رنگتر دیده شود.
وی مهمترین شاخصۀ رویکرد تمدنی را نگرش کلان به مسائل جهان اسلام و دارا بودن دغدغۀ حل این مسائل بر شمرد و افزود اندیشمند تمدنی باید دغدغه ذهنی اش معطوف به مسائل کلانی مانند وحدت جهان اسلام، حل معضلات فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع اسلامی و در نتیجه پیشرفت جوامع اسلامی باشد. اگر کسی واجد چنین خصوصیاتی نباشد، و دغدغه اش صرفا معطوف به ملت، قوم یا قبیله خود باشد و منافع و مصالح کلان جهان اسلام را نبیند، فاقد نگاه تمدنی است.
دکتر مهدی نژاد در ادامه با اشاره به برخی گونه شناسی های موجود، رویکردهای کلان تمدنی در جهان اسلام در دوره معاصر را به سه رویکرد «اسلامگرای تمدنی» «تمدنگرای اسلامی» و «تجددگرای اسلامی» تقسیم بندی نمود و به تبیین این سه رویکرد پرداخت.
رویکرد اسلامگرای تمدنی، نقطۀ اتکای خود را بر اسلام قرار داده و در صدد است قرائتی دینی از تمدن ارائه نماید. این جریان، با اعتقاد عمیق به جامعیت دین اسلام، به ظرفیت و توانایی ذاتی و حداکثری آن برای تمدنسازی ایمان دارد و اسلام را دینی تمدن ساز می داند که در گذشته با ایجاد تمدنی عظیم این را اثبات نموده و اکنون و آینده نیز این توانایی را دارد. البته تحقق این آرمان به اراده مسلمانان بستگی دارد. این جریان، عامل اصلیِ انحطاط تمدن اسلامی را دوری مسلمانان از دین و راه احیای آن را در بازگشت به آن دانسته و معتقد مسلمانان با بازگشت به دین و تحقق آن در حیات اجتماعی خود می توانند زمینه ساز احیاء تمدن اسلامی یا ایجاد تمدن اسلامی نوین شوند. نگاه این جریان به تمدن غرب نیز اغلب منفی است و آن را تمدنی دین ستیز، معنویتگریز و مادی گرا میدانند که عموماً و بویژه در حوزۀ مبانی فکری و فرهنگی باید از آن برحذر بود و استفاده ما از این تمدن باید در مواردی باشد که آسیب های فکری، فرهنگی به دنبال نداشته باشد.
رویکرد تمدنگرای اسلامی ، با تأکید بر تمدن، تلاش میکند با قرائتی دنیوی از دین و برجسته سازی نقش و کارکرد این جهانی دین، زمینۀ ارتباط حداکثریِ آن را با تمدن را فراهم نماید و به اسلام صبغه تمدنی بخشد. این جریان، عامل اصلی انحطاط تمدن اسلامی را در نوع برداشت از دین و کمرنگ شدن صبغه و نقش دنیوی و این جهانی دین دانسته و محدود نمودن اسلام به اسلام فرهنگی و معنوی دانسته و راه احیای تمدن اسلامی را در اصلاح قرائت ها از دین و برجسته نمودن ابعاد مادی دین و تقویت نقش دنیوی آن میداند. نگرش این رویکرد به تمدن غرب، نگرشی دو سویه است و ضمن اعتقاد به برخی جنبه های منفی این تمدن، در مواجهه با آن نیز رویکردی دوسویه را برمیگزیند و به اخذ و اقتباس از آن نیز می پردازد.
رویکرد تجددگرای اسلامی، با تمرکز بر تجدد و مدرنیته، در صدد است با قرائتی مدرن از دین، زمینۀ ارتباط دین و تجدد را به مثابۀ تمدن مدرن فراهم سازد؛ لذا اصلاح و نوسازی دین در این جریان جنبۀ شالوده شکنانه تری به خود می گیرد و حتی به برخی اصول نیز کشیده می شود. این جریان، عامل انحطاط تمدن اسلامی پیشین را در ایستایی و عدم پویایی اندیشه و عقل و راه احیای آن را در بازخوانی و بازسازی دین بر اساس دانشها و روشهای مدرن میداند. این جریان با توجه به رویکردی که نسبت به تمدن غرب دارد، بهرغم برخی نقدها به این تمدن، رویکرد تعاملی و اخذ و اقتباسی با آن را ترجیح میدهد.
دکتر مهدی نژاد در پایان به اشاره به این که هر کدام از این رویکردها نقاط قوت و ضعفی دارد، افزود: رویکرد نخست با توجه به اتکای بر دین و ظرفی
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
*خلاصه نشست علمی رویکردهای تمدنی در اندیشه اسلامی معاصر*
تهای درونی، از اصالت و خلوص بیشتری برخوردار است، اما نگرش های سنتی و سلفی در میان برخی از افراد این جریان، مانعی در راه تمدن اندیشی و تمدن سازی به شمار می رود. رویکرد دوم، نگاه تخصصی تر ی به تمدن دارد، اما در جنبۀ دینی از عمق کمتری برخودار است و همین نکته موجب برخی آسیب ها در این جریان شده است. رویکرد سوم، با توجه به شیفتگی به تجدد و تمایل به تمدن جدید غرب از یکسو و ضعف شناخت و نگرش عمیق دینی از سوی دیگر، آسیبهای بیشتری دارد و عملا از تمدن اسلامی به مفهوم حقیقی آن دور می گردد.
نماز #اول_ماه
#صدقه اول ماه فراموش نشود
بسم الله الرحمن الرحیم
#اطلاعیه
با سلام خدمت خیرین گرامی؛
🕊به اطلاع شما عزیزان میرسانیم، طبق معمول هر ماه، انشاالله قربانی این ماه به نیت سلامتی آقا امام عصر عجاللهتعالیفرجهالشریف و دفع بلا از جمیع بلاد مسلمین جهان، در روز ، پنجم جمادی الاول انجام میپذیرد و گوشتها به همراه بسته معیشتی بین خانوادههای عزیزنیازمندان توزیع خواهد شد.
🌿میزان مشارکت در ذبح گوسفند:
به هر میزان که توانایی دارید.
🌿میزان مشارکت در ذبح مرغ:
۳۰تا۵۰هزارتومان
🔻 لطفاً مبالغ اهدایی خود را به این شماره کارت زیر ارسال نمایید:
💳 6063_7310_9209_1850
به نام "علی اصغر صحرانشین سامانی"
🔹رسید را حتماً به شماره 09124524919پیامک یا برای آیدی @ali_samani ارسال نمایید.
•┈┈••✾••┈┈•
🌺🍃🌺🍃
( تقویم نجومی،اسلامی)
✴️ چهارشنبه 👈 26 آذر 99
👈 1جمادی الاول 1442 👈 16 دسامبر 2020
🏛 مناسبت های دینی و اسلامی .
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی .
👶مناسب زایمان و نوزادش مبارک و دوست داشتنی خواهد شد . ان شاءالله
🚘مسافرت :
مسافرت خوب نیست و درصورت ضرورت همراه صدقه باشد .
🔭 احکام نجوم.
🌗 این روز از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است :
✳️ جراحی .
✳️ از شیر گرفتن کودک .
✳️ درو محصولات .
✳️ تشکیل شرکت .
✳️ و شکار نیک است .
📛 برای عقد و ازدواج و دیدار روسا خوب نیست.
👩❤️👨 انعقاد نطفه و مباشرت
👩❤️👩 مباشرت امروز ...# عروسی و مباشرت مکروه و فرزند ممکن است جن زده گردد .
💑 حکم مباشرت امشب (شب پنج شنبه) ،
فرزند امشب حاکمی از حاکمان یا عالمی از عالمان می گردد . ان شاء الله
💉💉 حجامت خون دادن فصد برای رگ ها ضرر دارد .
💇♂💇 اصلاح سر و صورت باعث کوتاهی عمر می شود .
😴🙄 تعبیر خواب.
خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی ۱ سوره مبارکه " حمد " است.
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد الله رب العالمین.
و مفهوم آن این است که نامه یا حکمی از بزرگی به خواب بیننده برسد و مایه خوشحالی وی گردد . ان شاءالله
✂️ ناخن گرفتن
🔵 چهارشنبه برای ، روز مناسبی نیست و باعث خارش میشود.
👕👚 دوخت ودوز
چهارشنبه برای بریدن و دوختن روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.ان شاالله
✴️ وقت استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️ روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه
✳️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه که موجب عزّت در دین میگردد
💠 روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_موسی_کاظم_علیه_السلام#امام_رضا_علیه السلام_#امام_جواد_علیه_السلام و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
📚 منابع مطالب ما:
📔تقویم همسران
نوشته ی حبیب الله تقیان
قم
🌺🍃🌺🍃
📣 توجه 📣 توجه
قابل توجه کلیه دانش پژوهان شاغل به تحصیل
با سلام و تحیت
انتخاب واحد درسی
✳️نیمسال دوم ۴٠٠-٩٩✳️
از روز چهارشنبه ٩٩/٩/٢۶ (هفته جاری) به مدت 4 روز به صورت غیر حضوری از طریق سامانه سجاانجام می شود
تذکرات:
✅ حداقل واحد انتخابی در دوره:
◀️کارشناسی ١٨ واحد
◀️کارشناسی ارشد ١۴ واحد
◀️دکتری و سطح چهار ١٠ واحد
✅در صورت وجود هرگونه مشکل در انتخاب واحد فقط با آموزش مدرسه خود تماس بگیرید
✅کلیه طلاب شاغل به تحصیل ملزم به انتخاب واحد می باشند
❗️❗️ابتدا ارزیابی اساتید ترم جاری را انجام دهید و تا قبل از انجام ارزیابی اساتید ، سامانه سجا اجازه انتخاب واحد را نمی دهد
هدایت شده از معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
نشست علمی بررسی تحلیلی و تطلیقی ریزش ها در انقلاب کربلا و عبرت آموزی از آن در انقلاب کربلا
مجتمع عالی تاریخ/ قم ط سالن عارف
با ارایه استاد دکتر موسوی بیرجندی
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
اسامی منتخبان به قید قرعه
مسابقه انس با اخ القرآن
📘 شماره 27 📘
پاسخ صحیح : ج - الف - د - ج
***********
1 - جواد رمضان محمد
2 - مصطفی مبلغ
3 - ابو مهدي العباسي
4 - سید توصیف حیدر
5 - محمد اعظم
....................................
منتخبان ، در وسعت وقت
به امور قرآن و حدیث
مجتمع تاریخ مراجعه کنند.
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
سوالات مسابقه انس با اخ القرآن
شماره 28
حکمت 271 تا 280 نهج البلاغه
📕📕📕📕📕
1 – گزینه صحیح برای جای خالی کدام است ؟
من تذکر ..............استعد.
الف : بعد السفر
ب : المعاصی
ج : المعاد
د : النار و لهیبها
➖➖➖➖➖
2 – تعبیر " ضامن بی وفا " برای چه موضوعی آمده است ؟
الف : رفیق ناصالح
ب : طمع
ج : دروغ
د : بخل
➖➖➖➖➖
3 – گزینه صحیح برای جای خالی کدام است ؟
رب منعم علیه ...............
الف : عند منتهی رزقک
ب : مصنوع له بالبلوی
ج : المستنفع فی شکرک
د : مستدرج بالنعمی
➖➖➖➖➖
4 – در چه صورت می شود مستحبات را ترک کرد؟
الف : وقتی در سفر هستیم
ب : وقتی مریض هستیم
ج : وقتی به واجبات ضرر می زند
د : وقتی ناراحت هستیم
➖➖➖➖➖
آیدی ارسال پاسخ
مسابقه اُنس با اخ القرآن
@Esmaeilzadeh2109
......................
⚛️طلاب محترم ، جواب سوالات را ، در یک پیام ، به ردیف عمودی ، با ذکر شماره مسابقه ، اسم ، کد و کشور ارسال کنند.
⚛️ به جوابهای بعد از ساعت 12 توجهی نمی شود.
⚛️ به جوابهای تکراری ، یا ویرایش شده توجهی نمی شود.
⚛️ جمعه ها ، و روزهای تعطیل رسمی ، مسابقه برگزار نمی شود.
💠 این مسابقه مختص طلابی است که اکنون طلبه مجتمع تاریخ می باشند.
معاونت فرهنگی
امور قرآن و حدیث
مجتمع تاریخ
https://www.farsnews.ir/media/13990925000989
مصاحبه زینب سلیمانی با راشاتودی.
پدر من یک منجی بود.
حتما ببینید.
هدایت شده از معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
نشست علمی بررسی تحلیلی و تطلیقی ریزش ها در انقلاب کربلا و عبرت آموزی از آن در انقلاب کربلا
مجتمع عالی تاریخ/ قم ط سالن عارف
با ارایه استاد دکتر موسوی بیرجندی
📷# گزارش تصویری #نشست علمی
«بررسی تحلیلی و تطبیقی ریزش ها در انقلاب کربلا و عبرت آموزی از آن در گام دوم انقلاب اسلامی»
ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسین موسوی بیرجندی
دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد دشتی
زمان: چهارشنبه99/9/26 ساعت 12:30 تا 14:30
درسالن شهید عارف حسینی به همت معاونت محترم پژوهش برگزار شد