eitaa logo
کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه
11.6هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
802 ویدیو
75 فایل
👥 اطلاع رسانی حوزه های علمیه (مدیریت روابط عمومی) قم، منطقه جمکران، بلوار انتظار 🌐 وب سایت: ismc.ir 💭 ارتباط با ادمین: @ismc_ir 🖋ارتباط با مدیر محترم حوزه های علمیه: (سامانه صفیر) https://ismc.ir/safir تلفنهای تماس با مرکز: https://ismc.ir/phone
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست هم اندیشی نقش گروه های علمی تربیتی واحدهای آموزشی در تحقق اهداف و اجرای برنامه های پژوهشی با حضور معاونین آموزش و پژوهش و برخی از مدیران گروه های علمی تربیتی واحدهای آموزشی استان قم در سالن آیت الله حائری برگزارشد 🔅کانال رسمی اطلاع رسانی اخبار معاونت پژوهش حوزه های علمیه https://eitaa.com/joinchat/1798242459C5e2d9d0fa2 ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ @riismc I معاونت پژوهش @ismcir
🌸حدیث روز🌸 💠 نگاه 💠 🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔹من نَظَرَ إلى مُؤمِنٍ نَظرَةً لِيُخيفَهُ بِها ، أخافَهُ اللّهُ عز و جل يَومَ لا ظِلَّ إلّا ظِلُّهُ . 🔹هر كس به مؤمنى نگاهى كند ، به قصد اين كه با آن نحوه نگاه، او را بترساند ، خداوند عز و جل آن شخص را در آن روزى كه سايه اى جز سايه او نيست ، مى ترساند . 📚 الكافي: ج ٢ ص ٣٦٨ ح ١ @ismcir
👈 رهبر معظم انقلاب بارها جویای جایگاه هنر در حوزه شده اند/ عزم راسخ حوزه علمیه بر تقویت هنرهای دینی و تبلیغی 🔻حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوریمعاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه: 🔹حوزه‌های علمیه در توجه بر اهمیت هنر، اداره ای را در معاونت فرهنگی و تبلیغی ایجاد نموده است 🔹طرح جامعی را برای هنر در ابعاد مختلف طراحی نموده، به کارگیری و پشتیبانی طلاب در عرصه‌های مختلف هنری در این طرح جامع دیده شده است، برگزاری دوره‌های آموزش‌های کوتاه‌مدت هنری به طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از نخستین اهداف این طرح جامع است. 🔹مرکز آموزش های مهارتی حوزه‌های علمیه، بیش از ۴۰۰ کارگاه مهارتی را برگزار می‌کند که تعدادی از این کارگاها در زیر مجموعه شاخه هنر ترسیم و تعریف شده اند. 🔹در هشتمین جشنواره هنرهای آسمانی به نفرات برگزیده رشته‌های مختلف بخش‌های دوگانه جشنوراه تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت خواهد شد. 🔹شرکت کنندگان در جشنوراه هنر آسمانی می توانند آثار خود را در پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی به نشانیwww.honareasemani.ir بارگذاری و یا به صورت پستی به آدرس دبیرخانه به نشانی: قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع شهید صدوقی فاز ۷، طبقه دوم دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی ارسال نمایند. @ismcir
🏴شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد. @ismcir
▪️حدیث روز▪️ 🏴 فاطمه مظلومه🏴 🔻امیرالمومنین علیه السلام: ▪️إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ رَسولِ اللّهِ (ص) لَم تَزَل مَظلومَةً مِن حَقِّها مَمنوعَةً، وعَن ميراثِها مَدفوعَةً، لَم تُحفَظ فيها وَصِيَّةُ رَسولِ اللّهِ (ص)، ولا رُعِيَ فيها حَقُّهُ ولا حَقُّ اللّهِ عز و جل، وكَفى بِاللّهِ حاكِماً ومِنَ الظّالِمينَ مُنتَقِماً ▪️فاطمه دختر رسول خدا صلى‌‏الله ‏عليه ‏و‏آله همواره مورد ستم قرار گرفت واز حقش محروم، و از ميراثش جلوگيرى شد. وصيت رسول خدا (ص) در حقش پاسداشته نشد، و حق رسول خدا (ص) و حق خداى عز و جل درباره وى رعايت نشد. حاكميت خداوند و انتقام‏گيرى او از ستمگران [ما را] بس است. 📚الأمالي للطوسي : ص ۱۵۵ ح ۲۵۸ @ismcir
👈 بانوان عرصه های پیشرفت را در همه قلمروهای علوم اسلامی و خانواده پیش ببرند 🔻آیت الله علیرضا اعرافی در همایش هفته پژوهش در جامعه الزهرا(سلام الله علیها): 🔹طلاب و حوزه های علمیه باید در ارتباط با جامعه نیاز دینی را برطرف کنند و به تولید نظریه ها بپردازند. حوزه باید در هر زمان تولیدات فکری و نظری را سخاوتمندانه ارائه کند. 🔹در تاریخ هزار ساله حوزه های علمیه نقاط تابناک و درخشان وجود دارند، حوزه های علمیه هر جا بودند آبادانی و تحول و پیشرفت را به همراه آوردند. 🔹یک موسوعه و فرهنگ نامه جامعی برای حوزه های علمیه نداریم 🔹آثار مختلفی در خصوص حوزه های علمیه وجود دارد که اینها منظومه نیست و پراکنده است و نگاه تحلیلی تاریخی که حوزه از چه ادواری گذشت و به کجا انجامید برخوردار نیست و ضعف پراکندگی و تحلیل جامع و کلان و طبقه بندی و مرحله بندی وجود دارد. 🔹۱۰۰ پروژه مورد نیاز نظام در حوزه های علمیه انجام می شود و این طرح ها از سوی حوزه های علمیه و از سوی پژوهشگران در حال انجام است. @ismcir
📢بیانیه مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه 🔻متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به این شرح است: 🔹«... وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا...» (آلعمران/۱۰۳) و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! 🔹حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی: «مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینکه یک روحانی برجسته و فداکار و روشن‌فکر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت دیده می‌شد. آن، قدرت ارتباط‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند.» ۱۳۸۷/۹/۲۶ 🔹«وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.» ۱۳۶۹/۹/۲۸ 🔹شهید آیت الله دکتر مفتح رحمه الله نماد یک روحانی پرورش یافته مکتب امام خمینی رضوان الله علیه است، که با روحیه انقلابی و پرتلاش، ضمن دشمن شناسی و حضور در صحنه، با جوانان و دانشجویان ارتباط صمیمی برقرار می نمود و با جامعیت علمی خود ظرف وجودشان را از اسلام ناب و معارف اهل بیت علیهم السلام سیراب می کرد. ایشان در ظاهر کم‌نمود و کم‌تظاهر بود، اما در عین حال حضوری تاثیر گذار و پرتحرک در مجامع عمومی و محیط های علمی داشت. 🔹ویژگی‌های تاثیرگذار و نقش ممتاز این شهید بزرگوار در وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد بسیار مهم کشور که یکی متوجه به کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین و نوآوری در مباحث دینی و فهم و تبیین مسایل روز در همه شئون زندگی بشر و دیگری ناظر به اداره امور زندگی مردم می باشد، باعث شد که حوزه و دانشگاه پا به پای هم در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی گام های موثری بردارند و به همین جهت گروهک منحرف منافقین وجود این شخصیت وحدت بخش را تحمل نکرده و وی را در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به سنگر دانشگاه هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. و در برابر حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به پاس قدردانی از زحمات این شهید والامقام روز بیست و هفتم آذر را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند. 🔹مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت این روز با عظمت و خاطره شهید آیت الله مفتح رحمه الله و تبریک و تهنیت روز وحدت حوزه و دانشگاه به همه مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه طلاب و دانشجویان عزیز از همه آنان خواستار است با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی تلاش خود را جهت انجام هر گونه تحقیقات در علوم مختلف و مورد نیاز بشر که ضامن سعادت دین و دنیای مردم است، مضاعف نموده و با همکاری متقابل و دوستانه برای پیاده شدن آنها در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا به فضل الهی ایران اسلامی به تمامی قله های رفیع پیشرفت دست یابد. مرکز مدیریت حوزه های علمیه @ismcir
▪️حدیث روز▪️ 🏴 فاطمه شهیده🏴 🔻امام کاظم علیه السلام: ▪️إنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ ▪️فاطمه عليها السلام صديقه (بسيار راست گو و معصوم) و شهيده بود. 📚 الکافي، ج 1، ص 458 @ismcir
👈 ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی، راهبردی و توسعه‌ای 🔻حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه: 🔹یکی از اولویت‌های دبیرخانه حمایت از طرح‌ها و اولویت‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه تبادل اندیشه در مورد مسائل پژوهشی و نظام مسائل در عرصه روانشناسی است. 🔹نقش معاونت پژوهش نقش ستادی است و سعی بر برون‌سپاری است. 🔹در بیشتر مراکز به پژوهش‌های بنیادی بیشتر توجه می‌شود و به پژوهش‌های کاربردی، راهبردی و توسعه‌ای کمتر توجه می‌شود. @ismcir
▪️حدیث روز▪️ 🏴 احترام نام فاطمه 🏴 🔻امام صادق علیه السلام به شخصی که نام دخترش را فاطمه گذاشته بود، فرمود: ▪️اذا سَمَّيْتَها فاطِمَةَ فَلا تَسُبَّها وَلا تَلْعَنْها وَلا تَضْرِبْها. ▪️حالا که نام او را فاطمه گذاشته ای، پس دشنامش مده، نفرینش مکن و کتکش مزن. 📚 وسائل الشيعه، ج 5، ص 200. @ismcir
👈 توسعه فعالیت های خدمات اجتماعی در حوزه های علمیه/ کمیته مشترک بین حوزه علمیه و وزارت کشور تشکیل می شود 🔻حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، سخنگوی حوزه علمیه: 🔹نشست یکصد و شصت و یکم شورای معاونان حوزه های علمیه، به روال هفته های قبل برگزار شد. 🔹اهم مباحث ذیل دو محور کلان بود. حوزه علمیه خود را نسبت به مسایل کلان نظام مسئول می داند و در حد توان خود پیگیر حل مشکلات مردم کشور است و یکی از نهادهای مسئول در حل مشکلات مردم نیز وزارت کشور است. 🔹در خلال هفته گذشته، نشست خوبی بین وزارت کشور و حوزه علمیه برگزار شد و در جلسه شورای معاونان نسبت به مواردی که در آن جلسه تفاهم شد، تصمیم گیری شد. در این جلسه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، نسبت به تحقق، پیگیری و اجرایی سازی آنها و همچنین، بر لزوم تشکیل یک کمیته مشترک بین حوزه علمیه و وزارت کشور در این حوزه تاکید کرد. 🔹اهم مسایلی که روی آن تفاهم شده است، شامل مسایلی چون نقش آفرینی حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی بوده است. بسیاری از مشکلاتی که پیش می آید به خاطر فقدان آگاهی های اجتماعی و حقوقی، اخلاقی، تربیتی و زمینه ای و...نسبت به بسیاری از آن مسایل است. 🔹دومین مساله ای که در شورای معاونان روی آن بحث و تبادل نظر شد، ماموریت خدمات اجتماعی حوزه است. در سال ۹۵ و ۹۸ مقام معظم رهبری این ماموریت را به حوزویان ابلاغ کردند که باید حوزه در این مساله کارویژه تخصصی حوزوی داشته باشد و در جایی فرمودند، چیزی که انجام شده است حتما نیاز است که ده برابر رشد پیدا کند و ایشان در همین زمینه پیام ۹ ماده ای ابلاغ کردند و گروه های جهادی در سبک و سیاق های مختلفی در حوزه، شکل گرفتند. 🔹 اگر بخواهیم نفر-مجاهدینی که در این مسیر سامان دهی شده اند را به شکل آماری نام ببریم، می توانیم از ساماندهی حدود ۲۰ هزار طلبه مجاهد در این زمینه خبر دهیم. این طلاب مجاهد در راستای فعالیت در عرصه مدرسه سازی و تعلیم و تربیت و بهداشت، بهداشت روانی و.... کار می کنند. @ismcir
👈 چگونه می­ توان کتاب «مغنی» را متناسب نیاز، پاسخ­گو کرد؟ 🔻حجت الاسلام فرهاد عباسی، مدیر دفتر تدوین متون حوزه های علمیه: 🔹مطالبات اصلاحگری و تحول خواهی در زمینه کتب درسی حوزه، اگر بر مبنای درست استوار نباشد نه تنها اقناعگری نخواهد داشت، بلکه به روند آموزش هم نمی تواند کمک کند. 🔹تجربه می گوید که اگر استاد با مبانی آشنا نباشد، امکان دارد استاد به جای ایفای نقش منتقل کننده پیام درس نقش معکوس ایفا کند یا این که طلبه تنها مسائل کتاب مغنی را یاد بگیرد ولی هدف اصلی از این کتاب معلوم و محقق نشود. 🔹بنابراین باید مبانی سوالاتی مانند چرا مغنی و چگونه مغنی بحث و بررسی شود و دفتر تدوین متون در ادامه بر اساس همین مبنا کتاب را اصلاح کند. 🔹این اهتمام جدی است که گروه با توجه به بایسته های مبنایی و میدانی وارد سطح جدیدی از فعالیت ها شود. نکته دیگر هم آن که فعالیت های دفتر تدوین متون منحصر در کتب سطح یک نخواهد بود کتب مقطع سطح یک، کتب مقطع سطح عالی و کتب رشته های تخصصی، همه در حیطه و گستره کار قرار خواهد گرفت. @ismcir
🌸حدیث روز🌸 💠 تعلیم و تعلم 💠 🔻حضرت عيسى عليه السلام: 🔹طوبى‏ لِمَن تَعَلَّمَ مِنَ العُلَماءِ ما جَهِلَ و عَلَّمَ الجاهِلَ مِمّا عَلِمَ. 🔹خوشا به حال كسى كه آنچه را نمى‌‏داند، از دانايان بياموزد ، و از آنچه مى‌‏داند، به نادان آموزش دهد ! 📚تحف العقول: ص ٥١٢. @ismcir
*هتل امام رضا (علیه السلام)* ✳معرفی🔻 🔸سال تاسیس: 1400(به دستور مدیر محترم حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی) 🔸در مجاورت حرم مطهر رضوی 🔸تعداد طبقات:۷طبقه 🔸تعداد واحدهای اقامتی:۸۰ سوئیت 🔸ظرفیت:حداکثر ۵۰۰نفر در ایام شیوع کرونا، ظرفیت مجاز حداکثر ۵٠درصد است. 🔶جامعه مخاطب:کارکنان ،طلاب و اساتید حوزه های علمیه -به صورت خانودگی🔻 🔶امکانات مجتمع🔻 🔺پارکینگ با ظرفیت بالا 🔺 اینترنت وای فای 📬مشهد، ۱۷ شهریور جنب مجتمع آسمان ۲ ☎تلفن: 3_05133380900 🌐سایت رزرو:www.tasharof.ir ❇️ *روابط عمومی پروژهای مشهد* ۱۴۰۰.۶.۸ 🆔https://eitaa.com/meftah_mashhad @ismcir
📢 پژوهشگران حوزوی باید از حمایت مادی و معنوی برخوردار شوند 🔻حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه: 🔹رویکردی که در سطح یک حوزه در مورد پژوهش بوده است رویکردی نبوده که پژوهش را رشد چندانی دهد؛ در این رویکرد بیشترین توجه به بخش آموزش بوده است. 🔹 اگر مطالبات مسئولین مدارس از مسئولین ستادی حوزه مستمر باشد، قطعاً نتایجی را هم به دنبال خواهد داشت. 🔹آنچه در آیات و روایات در مورد فهم و اندیشه آمده است فهم عمیق است و صرف خواندن لذت بخش نخواهد بود. 🔹مدارس علمیه باید در اینکه طلاب کدامیک از طلاب در فهم عمیق دین توانمندتر هستند با هم مسابقه داشته باشند. 🔹یکی از سنت های غلط در حوزه های علمیه این است که طلاب به جای اینکه به دنبال آموختن روش های فهم عمیق دین باشند در پی شاگردی اساتید مطرح هستند. 🔹باید حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران صورت گیرد تا در مسابقه تولید علم که در جهان وجود دارد دین حق بر همه ادیان پیروز شود. @ismcir
📢 احیای کانون های علمی مدارس یکی از راه‌های انگیزه بخشی برای انجام پژوهش است 🔻حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه های علمیه: 🔹پژوهش درسی تنها یکی از ۳۰ برنامه ای می باشد که در آیین نامه پژوهشی مدارس علمیه تعریف شده است. 🔹انگیزه سازی در زمینه پژوهش می تواند با برنامه های الزامی هم اجرایی گردد؛ اجبار همیشه موجب کاهش انگیزه ها نیست؛ اگر بخواهیم الزامات پژوهشی را مخل ترویج این امر بدانیم می بایست الزامات آموزشی را هم مخل تحصیل علم طلاب دانست. 🔹سنجش و ارزیابی پژوهشی مدارس با بیش از ۳۰ شاخص انجام گرفته است و نتایج آن رضایت بخش نبوده است؛ از وزن هرکدام از این شاخصه ها می توان برای برنامه ریزی مدارس استفاده کرد. 🔹در پژوهش نیز همانند هر امر دیگری مشوق های محیطی می توانند تأثیرگذار باشند. 🔹اگر سامانه پژوهشگران آغاز به کار نماید به راحتی می توان خروجی های حمایتی و سوابق پژوهشگران حوزوی را در دسترس آنان قرار داد. 🔹ما امروز باید جهان را بشناسیم؛ جهان منتظر عذرهای ما نخواهد ماند؛ یکی از بسترهای بسیار قابل دسترس برای ما در جهت رساندن پیام امامین انقلاب و شهدای اسلام به سراسر دنیا بستر پژوهش است. @ismcir
🌸حدیث روز🌸 💠 حجت خدا 💠 🔻امام باقر عليه السلام: 🔹واللَّهِ، ما تَرَكَ اللَّهُ أرضاً مُنذُ قُبِضَ آدَمُ عليه السلام إلّا وفيها إمامٌ يُهتَدى‏ بِهِ إلَى اللَّهِ، وهُوَ حُجَّتُهُ عَلى‏ عِبادِهِ، ولا تَبقَى الأَرضُ بِغَيرِ إمامٍ حُجَّةٍ للَّهِ‏ِ عَلى‏ عِبادِهِ. 🔹به خدا سوگند، خداوند از هنگامى كه آدم عليه السلام را قبض روح كرد، زمين را بدون امامى كه با او به خدا ره جويند رها نكرد و او حجّت بر بندگان خداست و زمين، بدون امامى كه حجّت خدا بر بندگانش باشد، باقى نمی‌‏ماند». 📚الکافی ج ١ ص ١٧٨ ح ٨ @ismcir
👈سطح یک حوزه، دوران هویت سازی برای طلبه است 🔻حجت الاسلام والمسلمین همتیان، معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم: 🔹سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال زندگی کرد و با تلاش هایی که در راستای دفاع از کیان اسلام داشت به واقع زنده بود؛ مکتب حاج قاسم همچنان نیز زنده است. 🔹مقطع تحصیلی سطح یک حوزه برای طلاب اهمیت بالایی دارد که دوران هویت سازی برای طلبه است. 🔹پژوهش در سطح یک از جهات گوناگونی اهمیت دارد؛ طلبه ای که هیچ انسی با قلم نداشته باشد نمی تواند به تولید علم و نظریه پردازی برسد. 🔹باید مدارس علمیه بتوانند بر اساس ظرفیت های خودشان به آموزش و ترویج پژوهش بپردازند. 🔹نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سطح یک قم می تواند به هم افزایی این مدارس در تولید علم کمک کند. @ismcir
📢 نشست "روش تفکر و حل مسأله" برگزار می شود 🔹به همت کانون علمی فقه و حقوق نشست «روش تفکر و حل مسأله» روز دوشنبه ۶ دی از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۷:۱۵ در قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد)، کوچه ۵، پلاک ۴۰، مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی، کانون علمی فقه و حقوق (شرکت حضوری ویژه برادران است) برگزار می شود. 🔹پخش آنلاین از طریق از طریق سامانه قرار؛ و صفحه اینستاگرام کانون و لینک مربوط به اتاق مجازی نشست در سامانه قرار https://room.gharar.ir/a۱۹f۴a۳۷-۳۳۸۶-۴۶d۴-۹۳۴b-ac۱۴a۱۰۴ea۸۵ خواهد بود. @ismcir
🌸حدیث روز🌸 💠 چهار بخش زندگی 💠 🔻امام کاظم عليه السلام: 🔹اجتَهِدوا في أن يَكونَ زَمانُكُم أربَعَ ساعاتٍ : ساعَةً لِمُناجاةِ اللّهِ ، وساعَةً لِأَمرِ المَعاشِ ، وساعَةً لِمُعاشَرَةِ الإِخوانِ وَالثِّقاتِ الَّذينَ يُعَرِّفونَكُم عُيوبَكُم ويَخلُصونَ لَكُم فِي الباطِنِ ، وساعَةً تَخلونَ فيها لِلَذّاتِكُم في غَيرِ مُحَرَّمٍ . 🔹در آن بكوشيد كه اوقاتتان ، چهار بخش باشد : بخشى براى راز و نياز با خداوند ؛ بخشى براى كار معاش ؛ بخشى براى معاشرت با برادران و دوستان مورد اعتماد ، آنان كه عيب هايتان را به شما گوشزد مى كنند و با شما خالص و يكرنگ اند ؛ و بخشى براى بهره بردارى از لذّت هاى حلالتان. 📚 تحف العقول : ص ٤٠٩. @ismcir
👈 بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور راهبردی انقلاب اسلامی است 🔻آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار مدیر علمی و معاونان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی: 🔹بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مانیفست و منشور راهبردی و بیانیه راهبر حرکت آینده انقلاب اسلامی است. 🔹ابعاد عمیق و ژرف بیانیه نیازمند به شرحی مناسب است، بنابراین می‌توان از مجموعه کاری که اینجا انجام شده، شرحی تهیه شود و این شرح تبدیل به یک مبنا برای ترجمه به زبان‌های دیگر شود. 🔹دوره‌های مختلف کوتاه مدت و بلند مدت برای اساتید و طلاب ایرانی و غیر ایرانی تدوین و طراحی شود و همچنین محتواهای فراهم شده با درختواره‌ها تطبیق داده شود و از دل این منبع، محتوا و سرفصل برای رشته‌های مختلف گردآوری شود. @ismcir
👈 فرهنگ دینی باید به عنوان فرهنگ غالب مطرح شود 🔻 آیت الله حسینی بوشهری، رییس شورای عالی حوزه های علمیه: 🔹عرصه بزرگ و مهم فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقتضی حضور جدی حوزه‌های علمیه است. 🔹باید نیازهای خود اعم از پژوهشگر، محقق و مبلغ را به حوزه علمیه عرضه کنید؛ اما بدانید که صرف مطالبه گری از حوزه جوابگو نیست و باید جایگاهی نیز، در این تصمیم گیری‌ها، برای حوزه در نظر گرفته شود. 🔹ارتباط با ملت‌ها که از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است، باید بیش از آنچه که شاهد آن هستیم، تقویت شود. 🔹در معرفی اسلام و انقلاب و باورمند کردن دیگران به آن، علی رغم تلاش‌هایی که صورت گرفته است، فاصله زیادی با حد مطلوب وجود دارد و بیشتر این کمبودها در مقام اجرا است. اگر در تحقق اسناد بالادستی کوشش کنیم، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌گردد. @ismcir