آکادمی هنری ماه نو
🔻فقط تصویر! یه نکتهٔ مهم در مورد تصویر بگم؛ وقتی در مورد کودک زیر سن دبستان حرف میزنیم باید حساب ک
🔻به مغزتان بگویید گیر نده!
کسانی هستند که بیهقی میخوانند تا تاریخ خوانده باشند. منِ یاسین حجازی هیچ علاقهای به تاریخ غزنویان ندارم. کسانی هستند که تاریخ بیهقی را میخوانند تا خوب بنویسند. چطور میشود نویسنده باشی و بیهقی نخوانده باشی؟ درست است. اما من به سودای نویسندگی تاریخ بیهقی نمیخوانم. کسانی با تاریخ بیهقی خاطرهبازی میکنند، و بیهقی میخوانند تا لذت ببرند، من با اینها همدلم.
از چه چیز آن میخواهیم لذت ببریم؟ توصیف چرایی لذت خیلی امر شدنیای نیست. اگر قرار است با من باشید، این دوره یک جور سفر است. در کولۀ خود چه باید داشته باشید؟ ابزار تحقیق را وابنهید، و هر آن چیزی که میتواند شما را متوقف کند رها کنید. سرِ کلمات مشکل گیر نکنید، چون شما قرار نیست یک متن ادبی بخوانید. شما بناست یک متن بخوانید. پس تنها کتاب را به همراه داشته باشید. همین.
🔺برشی از کارگاه «بیهقیخوانی» استاد یاسین حجازی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
خجالتآور است تماشای کسی که آخر عمری خود را موشکافی میکند و به این نتیجه میرسد تنها چیزی که با خود به گور میبرد، شرم زندگی نکردن است.
جزء از کل
استیو تولتز
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
مادربزرگ میگفت: دل اندرون مادرها مثل پشت تلویزیون میمونه. سیمها گوریدهاند توی همدیگه. مادرها دلشون یه عالمه سیم داره که وصله به بچهشون. تو دل مادرها غوغاست.
هفتهٔ چهل و چند
گردآورنده فاطمه ستوده
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
واعطف علی بمجدک و احفظنی برحمتک
پروردگارا با بزرگواریت بر من نظر کن و با رحمتت مرا نگاهدار.
فرازی از دعای کمیل
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
11.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻غیرِ ممکن
ادعایی که تورین مطرح میکنه هفتاد سال پیش، میگه ما تا پنج سال آینده ماشینهایی رو خواهیم داشت که بشرگونه فکر میکنند؛ نه تنها الان ما نمیتونیم ادعا کنیم که تا پنج سال دیگه بهش میرسیم با این همه پیشرفتهایی که در هوش مصنوعی شاهدش بودهایم، بلکه یک نظر بسیار قوی و جدی وجود داره که هیچوقت بشر به اونجا نمیرسه که کامپیوتری و هوش مصنوعیای رو تولید کنه که بشرگونه باشه از همهٔ جهات!
اینکه یک سیستم کامپیوتری توی یکسری حوزهها مثل انسان عمل کنه و محاسبه کنه، به هیچوجه به این معنا نیست که در همهٔ حوزهها و در همهٔ قابلیتها بتونه پابهپای انسان برسه. دلیلش چیه؟
دلیل خیلی مهمی که اینجا وجود داره این هست که حتی الان بعد از هزاران سال که از پیدایش انسان گذشته، و بعد از صدها سال که بر روی انسان و تواناییهای ذهنیش کار شده، حتی الان نمیتونیم ادعا کنیم که اساساً هوش و مغز انسان رو کامل تونسته باشیم بشناسیم.
🔺برشی از کارگاه «هوش مصنوعی در تولیدمحتوا» استاد محمدمهدی چگینی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
یه چیزایه آدم نباید ببینه. زن نباید ببینه بچههاش مردهن، خونهش رُمبیده، زمینش پُکیده. اگه دید نباید بمونه باید بمیره. زندگی ئی طوری نبوده که بچهها برن مادرا بمونن. که مردا برن زمینا بمونن.
هرس
نسیم مرعشی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻غیرِ ممکن ادعایی که تورین مطرح میکنه هفتاد سال پیش، میگه ما تا پنج سال آینده ماشینهایی رو خواهی
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بحران درون شخصیت است!
تو داستان شخصیتمحور، گرهافکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حواسمون باشه. توی داستان پلاتمحور، توی فیلمنامه، توی نمایشنامههای خیلی تراژیک و خیلی دراماتیزهشده، ما بحران رو باید توی رویدادها قرار بدیم؛ بهم ریختگی تعادل رو باید با زنجیرهٔ علّی نشون بدیم اما در داستانهای شخصیتمحور بحران در زنجیرهٔ وقایع اتفاق نمیفته؛ بحران، درونیِ شخصیتها معمولاً اتفاق میفته و از خودِ شخصیت معمولاً شروع میشه. مثلاً شخصیت در یک موقعیت بحرانی قرار میگیره، یا چیزی رو از دست میده، یا چیزی رو به دست میاره، یا توی وضعیت خیلی اسفناکی قرار میگیره، یهو یه حقیقتی براش آشکار میشه، یهو بر اثر یه اتفاق پردهای از جلوی چشمش برداشته میشه. درسته که اون اتفاق میفته و پرده از جلوی چشم این شخصیت برداشته میشه ولی بحران در درون شخصیت داره شکل میگیره. پس اینجا گرهافکنی و بحران توی شخصیته. همهٔ اینهایی که گفتم به این معنا نیست که داستان شخصیتمحور طرح و توطئه نداره. داستان شخصیتمحور هم طرح و توطئه داره منتها فرقش با داستان پلاتمحور اینه که ...
🔺برشی از کارگاه «داستاننویسی مقدماتی» استاد فرشته نوبخت
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
ز تو دیده چون بدوزم که تویی چراغ دیده
ز تو کی کناره گیرم که تو در میان جانی!
خواجوی کرمانی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr