eitaa logo
تحولات جهان اسلام
12.6هزار دنبال‌کننده
34.4هزار عکس
7.5هزار ویدیو
394 فایل
کانال خبری - تحلیلی » تحولات جهان اسلام « Islamic World News آدرس سایت : www.ISWNews.com آدرس هورسا: https://www.hoorsa.com/iswnews آدرس تلگرام: https://t.me/iswnews ارتباط: @Mirza_7
مشاهده در ایتا
دانلود
تحولات جهان اسلام
🔹بخش موتور: بالگرد Ka-52 از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 استفاده می‌کند. شایان ذکر است، این موتور از روی موتور TV3-117 که بر روی بالگرد کاموف ۵٠ مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه یافته است. موتور VK-2500 دارای سه نوع مختلف است که نمونه اول دارای قدرت ٢٠٠٠ اسب بخار، نمونه دوم دارای ٢٢٠٠ اسب بخار و نمونه سوم دارای ٢۴٠٠ اسب بخار قدرت است. همچنين نمونه‌ای دیگری از این موتور وجود دارد که با نام VK-2500P شناخته می‌شود و دارای ٢۵٠٠ اسب بخار قدرت است. نکته جالب درباره این موتورها این است که دارای حالت قدرت اضطراری با توان ٢٧٠٠ اسب بخار می‌باشند. این قابلیت در صورت خرابی یکی از موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایمنی پرواز را در شرایط اضطراری به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. موتور توربوشفت Klimov VK-2500P/PS تفاوت اصلی بین موتور VK-2500 و VK-2500P/PS استفاده از یک سیستم کنترل خودکار الکترونیکی مدرن از نوع FADEC و حفاظت ضد افزایش حرارت است. به لطف طراحی جدید، VK-2500P عملکرد قابل اعتمادتر بالگردها را در مناطقی با آب و هوای معتدل و حتی با دمای بالا و در کوهستان‌های مرتفع تضمین می کند. وجود دو گیربکس مجزا برای انتقال قدرت هر موتور، عامل مهمی در کارکرد بالگرد در شرایط بحرانی است. این سامانه انتقال نیرو، در صورت از دست رفتن یکی از موتورها در کنار توان ٢٧٠٠ اسب بخار در حالت اضطراری عامل مهمی در بقا و حفظ جان خلبانان است. همچنین موتورها دارای فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور و دارای سامانه خاموش کردن آتش هستند. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /5
تحولات جهان اسلام
🔹بخش موتور: بالگرد Ka-52 از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 استفاده می‌کند. شایان ذکر است، این موت
🔹بخش کابین: بالگرد کاموف ۵۲ دارای کابین شیشه‌ای ضد گلوله مدرن مجهز به نمایشگر روبرویی (HUD)، چهار نمایشگر چند منظوره SMD 66، نمایشگر روی کلاه خلبان، تقویت کننده‌های تصویر و گیرنده GPS است. این بالگرد همچنین دارای یک مکان یاب رادیویی در میز کابین و سیستم ناوبری و حمله برای بالگردها (NASH) است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /6
تحولات جهان اسلام
🔹بخش کابین: بالگرد کاموف ۵۲ دارای کابین شیشه‌ای ضد گلوله مدرن مجهز به نمایشگر روبرویی (HUD)، چهار ن
سامانه کنترل خودکار SAU-800 که توسط شرکت روسی RadioElectronic Technologies در این بالگرد تعبیه شده است، خلبانان کاموف 52 را قادر می سازد تا بالگرد را در حالت‌های دستی، خودکار و نیمه خودکار هدایت کنند. همچنین سامانه SAU-800 با سیستم ثبت و پردازش داده‌های هواسنجی SIVPV-52 توسعه یافته و یکپارچه شده است. سامانه کنترل تسلیحات این بالگرد نیز از مدل SUO-806P ساخت شرکت RadioElectronic Technologies است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /7
تحولات جهان اسلام
سامانه کنترل خودکار SAU-800 که توسط شرکت روسی RadioElectronic Technologies در این بالگرد تعبیه شده ا
نمایشگر موجود روی کلاه خلبان در قراردادی بلندمدت با شرکت طراحی Ramenskoye (RDC) به عنوان بخشی از تجهیزات اویونیک مورد نیاز برای بالگرد تهاجمی Ka-52 و نسخه دریایی پیشرفته Ka-52K بین سال های ٢٠١٣ تا ٢٠٢٠ امضا و تحویل شد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /8
تحولات جهان اسلام
نمایشگر موجود روی کلاه خلبان در قراردادی بلندمدت با شرکت طراحی Ramenskoye (RDC) به عنوان بخشی از تجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کابین بالگرد Ka-52 دارای پوشش زرهی است و حفاظت خوبی را برای خلبانان مهیا می‌کند. زره این بخش دارای سه لایه است؛ بخش داخلیِ کابین خلبان که از یک آلیاژ تیتانیوم کاملا یک تکه ساخته شده که مانند یک “وان” خلبانان را در برمی‌گیرد. در لایه دوم از صفحات سرامیکی استفاده شده و در لایه سوم برای افزایش حفاظت لایه سرامیکی، صفحات سرامیکی با کولار/آرامید که روی آن چسبانده شده پوشانده شده است. همچنین برای محافظت بیشتر کابین، علاوه بر شیشه ضدگلوله‌ی 44 میلیمتری، در بخش کناری کابین در کنار خلبان‌ها نیز از دو صفحه زرهی استفاده شده است. در بخش بیرونی کابین و پایین مخازن سوخت نیز از آلیاژ آلومینیوم و کربن با ضخامت 20 میلیمتری ساخته شده است. مجموع میزان زرهی که برای هر خلبان بالگرد Ka-50 می‌توانست تعبیه شود حدود ٣٠٠ کیلوگرم است که برای بالگرد Ka-52 این عدد به رقم ١۵٠ تا ٢٠٠ کیلوگرم به ازای هر خلبان کاهش یافته است. این در حالی است که در بالگرد آمریکایی آپاچی حدود ٩٠ کیلوگرم زره برای هر خلبان استفاده شده است. زره Ka-52 (حداقل به‌صورت تئوری) در برابر گلوله‌های ٢٣ میلیمتری مقاوم می‌باشد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /9
تحولات جهان اسلام
کابین بالگرد Ka-52 دارای پوشش زرهی است و حفاظت خوبی را برای خلبانان مهیا می‌کند. زره این بخش دارای س
این هلیکوپتر دارای چهار مخزن سوخت جداگانه است که سه تا در عقب بدنه و یکی درست در پشت کابین خلبان قرار دارد. هر چهار مخزن سوخت آبکاری شده و از یکدیگر جدا هستند. همان‌طور که اشاره شد کاموف ۵۲ دارای ۸۵٪ قطعات مشابه با کاموف ۵٠ است. اما از نظر ظاهری دارای دماغه‌ای پهن‌تر بوده و در کابین، دو خلبان کنار یکدیگر می‌نشینند. هر دو خلبان قادر به کنترل کامل هلیکوپتر می‌باشند؛ چنین ترتیبی عملکرد هلیکوپتر را در طول نبرد ساده می‌کند. همچنین دیگر نیازی به نسخه آموزشی اختصاصی نبوده و امکان استفاده از همین هلیکوپتر به عنوان آموزشی نیز وجود دارد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /10
تحولات جهان اسلام
این هلیکوپتر دارای چهار مخزن سوخت جداگانه است که سه تا در عقب بدنه و یکی درست در پشت کابین خلبان قرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سیستم ایجکت و صندلی‌پران: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این بالگرد، مجهز بودن به قابلیت صندلی‌پران است. بالگرد کاموف 52 در کنار کاموف 50 تنها بالگردهای فعال موجود در جهان هستند که از این توانمندی برخودار هستند. صندلی پران CAS K-37-800M کاموف ۵۲ از چند بخش تشکیل شده است. یک صندلی راحتی و یک قسمت جانبی که برای انجام وظیفه به‌عنوان صندلی خلبان بالگرد Ka-50 و Ka-52 طراحی شده که در ترکیب با کلاه ایمنی ZSh-7VS و تجهیزات اکسیژن ارائه می‌شود. در پروسه خروج اضطراری، ابتدا باله‌ها از بالگرد جدا می‌شوند، سپس خروج اضطراری ایمن KCO-VK-LP به کمک یک موتور موشک، خلبان را با سرعت پروازی مشخص شده از ٩٠ تا ٣۵٠ کیلومتر در ساعت از بالگرد به بیرون می‌کشد و سپس چتر نجات باز می‌شود. این سیستم در محدوده ارتفاع از صفر تا ۵٠٠٠ متر قابل بهره‌برداری و استفاده است. لازم به ذکر است، برای کاهش فشار وارده بر خلبان در هنگام فرود اضطراری، از بالشتک‌های جاذب انرژی در صندلی استفاده شده است. 🎥 ویدیو مربوط به چگونگی عملکرد ایجکت و صندلی‌پران در کاموف ۵۲ است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /11
تحولات جهان اسلام
🔹بخش رادار: در بخش رادار، در دماغه کاموف 52 از یک رادار موج میلی‌متری (MMW) Phazotron FH-01 استفاده شده است که به رادار Arbalet معروف است. این رادار ساخت شرکت Phazotron-NIIR، بزرگترین توسعه دهنده رادارهای نظامی و اویونیک روسیه است. رادار کاموف 52، یک رادار پالس داپلر دو بانده Arbalet-52 با وزنی معدل 140 کیلوگرم است که به این بالگرد اجازه می دهد تا به‌طور مؤثر مأموریت‌های رزمی را در هر زمان از روز یا شب و در هر شرایط آب و هوایی، حتی در حضور پارازیت الکترونیکی سازمان یافته یا طبیعی انجام دهد. بیشترین برد رادار Arbalet-52 معادل ۳۷ کیلومتر است. به‌صورت کلی در کاموف 52 از دو رادار Arbalet-52 و یا Arbalet-M استفاده می‌شود که نسخه‌های قوی‌تر رادار Arbalet هستند و در آنها از پردازنده سری Baguet استفاده شده است. در این رادار، پردازنده Ts181F مسئول پردازش داده و پردازنده Baget-55-04.01 مسئول پردازش سیگنال است. از قابلیت‌های هوا به سطح این رادار می‌توان به مواردی مانند حالت‌های مختلف نقشه برداری، زاویه پوشش محیطی ١٢٠ درجه، برد نقشه‌برداری تا مسافت ٣٢ کیلومتری، توان کشف اهداف زمینی مانند پل در ٢۵ کیلومتر و تانک در ١٢ کیلومتر، توانایی تشخیص خطوط زمین و تشخیص موانع در طول پرواز در ارتفاع پایین (کابل‌های برق در 400 متری و زمین دارای شیب ۱۰ درجه در ۱/۵ کیلومتری)، توان تشخیص اهدف متحرک زمینی و هوایی، تعیین اولویت اهداف، هشدار نزدیک شدن به موشک، پشتیبانی و نشان‌گذاری سیستم‌های هدف‌گیری EO، تشخیص وضعیت‌های آب و هوایی خطرناک، سیستم‌های ناوبری (به‌روزرسانی و اصلاح)، توان کنترل و هدایت موشک و راکت، طبقه‌بندی نوع هدف (در ارتباط با IFF – تشخیص دوست از دشمن) و ردیابی ۲۰ هدف به‌طور همزمان اشاره کرد. از قابلیت‌های هوا به هوا این رادار نیز می‌توان به مواردی مانند زاویه جستجوی محیطی ۳۶۰ درجه با ارتفاع ± ۳۰، توان تشخیص هواگردهای متخاصم در برد ۱۵ کیلومتری و موشک استینگر در برد ۵ کلیومتری، توان درگیری با انواع اهداف مانند کروز و پهپاد، زاویه ردیابی محیطی ± ۶۰ درجه با ارتفاع ۳۰ ± درجه و توان ردیابی تا ۲۰ هدف اشاره کرد. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /12
تحولات جهان اسلام
🔹بخش رادار: در بخش رادار، در دماغه کاموف 52 از یک رادار موج میلی‌متری (MMW) Phazotron FH-01 استفاده
🔹 بخش سیستم نظارت و الکترواپتیکال: در بخش سیستم نظارت و الکترواپتیکال، کاموف ۵۲ مجهز به سامانه اپتیک GOES-451 است. سامانه GOES-451 یک سامانه الکترواپتیک تثبیت‌شده ژیروسکوپی است که در زیر دماغه بالگرد کاموف ۵۲ نصب شده است. این سامانه برای شناسایی، ردیابی، هدف‌گیری و هدایت تسلیحات مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجهز به دوربین‌های مرئی با بیشترین برد ۸۳/۳ کیلومتر، مادون قرمز با بیشترین برد ۵۵/۶ کیلومتر، مسافت یاب لیزری با بیشترین برد ۱۸/۵ کیلومتر و ردیاب نقطه‌ای لیزری با بیشترین برد ۱۴/۸ کیلومتر است. لازم به ذکر است، نسخه‌ای از کاموف-۵۲ کاتران (نسخه دریایی کاموف-52) در نمایشگاه ماکس 2015 به نمایش درآمد که به‌جای سامانه الکترواپتیک GOES-451 از سامانه الکترواپتیک OES-52 (ECO-52) استفاده شده بود. همچنین در سال 2016 نسخه دیگری از کاموف 52 در آسمان موسکو دیده شد که به سامانه الکترواپتیک OES-52 مجهز شده بود. بعدتر مشخص شد که سامانه الکترواپتیک OES-52 برای بالگردهای کاموف-52 اِم (Ka-52M) که نسخه قوی‌تر و به‌روزرسانی شده کاموف-۵۲ هستند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این وجود، امکان نصب این سامانه بر روی کاموف‌های ۵۲ قدیمی‌تر و فعلی نیز دور از انتظار نیست. همچنین نسخه‌های صادراتی و فروخته شده به مصر، یعنی کاموف-52 تمساح نیل (Ka-52 Nile Crocodile / Ka-52E) به سامانه الکترواپتیک OES-52 مجهز هستند. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /13
تحولات جهان اسلام
🔹 بخش سیستم نظارت و الکترواپتیکال: در بخش سیستم نظارت و الکترواپتیکال، کاموف ۵۲ مجهز به سامانه اپتی
سامانه OES-52 از نظر عملکرد مشابه سامانه GOES-451 است. این سامانه دارای پنج حسگر: یک دوربین تصویربرداری حرارتی، دوربین تلویزیون، فاصله یاب/تعیین کننده لیزری، پرتو لیزر برای هدایت موشک‌های هدایت شونده ضد تانک، و همچنین یک ردیاب نقطه‌ای لیزری می‌باشد. با این حال وزن این سامانه 177 کیلوگرم است و در مقایسه با سامانه GOES-451 که 220 کیلوگرم می‌باشد، 43 کیلوگرم سبک‌تر است. 👈 مشاهده بررسی کامل جزئیات این بالگرد، تصاویر، ویدیو و پوسترهای با کیفیت در: ✅ https://iswnews.com/34261 https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9 /14