هدایت شده از سفارتخانه مقاومت
اولیــــــــن اجتـــــــماع کشــــــــوری
سفــــارتخانه هـــای مقاومــــــت
🔸با حضور مسئولین کشوری
و مهمانان بین المللی مقاومت
همراه با تقدیر فعالیت ۱۰۰ مدرسه برگزیده
شـرکت کننده در رزمـــایش از سراسر کشـور
📆 پنجشنبه اول آذرمـاه ۱۴۰۳
📍 موزه لانه جاسوسی آمریکا
#هر_مدرسه_یک_سفارتخانه
#هر_دانش_آموز_یک_سفیر_مقاومت
🔻 دبیرخانه رزمایش ملی سفارتخانه مقاومت 🔻
@sefaratkhanemoghavemat
هدایت شده از سازمان مدارس صدرا
30.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جهاد تبیین فاطمی در آیینه «خطبه فدکیه»
🍀مثل زهرا سلام الله علیها پای حق می ایستیم🍀
3⃣قسمت دوم، #بخش_اول
🎙 محسن بختیاری
💠 موضوع: دین و انسانیت
🎞 ۴ دقیقه تصویری 👆👆
#ام_المقاومه
#سازمان_مدارس_صدرا
کانال سازمان مدارس صدرا
💢سازمان مدارس صدرا💢
🏷 شعار اعتکاف 1403 «اعتکاف، معنویت، مقاومت»
بسم الله الرحمن الرحیم
تبیین شعار اعتکاف سال ۱۴۰۳
شعار محوری اعتکاف در سال جاری، «اعتکاف، معنویت و مقاومت» انتخاب شده است. مقاومتی که در مسیر پیریزی تمدن نوین اسلامی و در برابر تهاجم همهجانبه حوزه تمدنی غرب به جهان اسلام باید صورت گیرد!
دلیل انتخاب این شعار نیز شرایط حاکم بر جامعه، منطقه و جهان بوده است. شرایطی که غرب تمدنی برای گسترش سلطه فرهنگی و تمدنی خود بر سراسر جهان – بهویژه جهان اسلام – به وجود آورده و در آن از هیچ نوع تهاجمی و در این تهاجمات از هیچ روشی و از هیچ ابزاری و هیچ جنایتی فروگذار نمیکند.
هدف اصلی در این تهاجم، به زانو درآوردن اسلام انقلابی و به تعبیر خودشان اسلام سیاسی و اسلام تمدنساز و آرمانخیزش تمدنی نوین مسلمانان است.
در این مسیر، راهبُرد اصلی آنها بیسر کردن (Decapitatoin) است و منظورشان از این راهبرد هم برخورد اساسی با ایران به عنوان طلایهدار پیریزی تمدن نوین اسلامی و پرچمدار انقلاب اسلامی و آرمانهای اسلامی این انقلاب مبارک است.
تهاجم تمدنی غرب، توسط نظریههای مختلفی مانند: نظریه «برخورد تمدن¬های» هانتینگتون و نظریه «پایان تاریخ» فوکویاما پشتیبانی نظری و علمی میشود.
در این راستا، از درگیریهای اخیری که در منطقه جنوب غرب آسیا بین رژیم جعلی اسرائیل و محور مقاومت درگرفته، بهعنوان «نبرد رستاخیز» نام میبرند که کنایهای از نبرد تمدنی و «نبرد مقدس آرماگدون» در پایان تاریخ بین اسلام و صهیونیسم یهودی- مسیحی اتفاق خواهد افتاد، است.
بنابراین، شرایط اقتضا میکند که ما در این نبرد تمدنی در ابعاد مختلف، خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم در این مسیر ایستادگی کنیم. بر این اساس، بحث بر سر مفهوم و نحوه مقاومت و ابعاد گوناگون آن است.
مقاومت یعنی چه؟ مقاومت یعنی: ایستادگی در چارچوب اصول و ارزشها ودر مسیر آرمانها و تحقق اهداف؛ این ایستادگی شامل ایستادگی ذهنی- شناختی، ادراکیاندیشهایای-اعتقادی، ایمانی- نگرشی، ارزشی - هنجاری، احساسی- عاطفی، گرایشی، رفتاری، نمادی، نمودی و نهادی میشود.
این نوع مقاومت باید در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اطلاعاتی، دفاعی، امنیتی، صنعتی و فناوری اتفاق بیفتد.
فضای تحقق این ایستادگی نیز، هم در فضای واقعی و در عرصههای مختلف زندگی است و هم در فضای مجازی. چرا که در فضای مجازی بازتابی از فضای واقعی موجود است و متقابلاً فضای واقعی موجود هم بازتابی از فضای مجازی است که در قالب رفتارهای فردی، رفتارهای جمعی، کارکردهای تشکلهای مردمنهاد و گروههای اجتماعی، نهادهای حاکمیتی، نهادهای دولتی و غیردولتی خود را نشان میدهد.
این مقاومت باید در برابر تروریسم رسانهای، تروریسم فکری - فرهنگی تروریسم سیاسی، تروریسم اقتصادی، تروریسم اطلاعاتی - امنیتی، تروریسم نظامی، تروریسم فناورانه، و تروریسم صنعتی شکل بگیرد و با استفاده از قدرت نرم و قدرت سخت انجام شود.
مراد از معنویت در این شعار اعتکافی یعنی: ارتباط با خدای متعال و داشتن ارتباط با عالم معنا، داشتن نشاط روحی، نورانیت دل، دوری از گناه و انواع آلودگیهای روحی، روانی فکری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی. همچنین معنویت یعنی: داشتن انگیزههای الهی و انسانی که به شکل اخلاص، صداقت، خیرخواهی، مردمدوستی، مردمواری و مردمیاری، جهاد فیسبیلالله، خدمت صادقانه و بیمنت، خیرخواهی بیشائبه، خیرخواهی عالمانه و کارشناسانه، تبیین حقایق برای ناآگاهان و دشمنشناسی، زمانشناسی و زمانهشناسی و تشخیص بموقع تکلیف، حضور بموقع در صحنههای انجام تکلیف، تلاش جهادی برای انجام بجا، به موقع، به اندازه، درست و کامل تکلیف، ستمستیزی، ستم گریزی، مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم ویاری محرومان و همینطور یعنی: شجاعت، ولایتمداری، انتقادپذیری، اصلاح مستمر خود و محیط پیرامون خود، تعالیجویی برای خود و برای دیگران، مقاومت فعال و خستگیناپذیر و صبوری در برابر فشارهای زندگی، مصائب و پیشامدهای ناگوار، سختیها و دشواریها در مسیر هدف، تهدیدها و تهاجم دشمن، وسوسهها و اغواهای نفسانی و شیاطین جنی و انسی، توکل به خدا و امیدواری به نصرت و یاری الهی.
این مقاومت، در اثر تعبد و بندگی خداوند، داشتن تقوای الهی به معنای رعایت حدود و ارزشهای الهی و مراقبت از خویشتنِ خویش و وابستگان به خویش و محیط اطراف خویش و محیطزیست اجتماعی، محیطزیست طبیعی، محیطزیست فکری- فرهنگی و محیط سیاسی است که با اعمال جوانحی (ذهنی-قلبی) و جوارحی (بدنی) و تقویت رفتارهای بهنجار آنها حاصل میشود.
در این مسیر است که اعتکاف نقشآفرینی میکند و یک نقش بسیار، بسیار بارز و برجستهای هم دارد. به این دلیل که اعتکاف، یک عبادت جامع و کاملی است که در آن روزه، نماز، دعا، توسل، مناجات، خلوت با خویش و خلوت با خدا، تفکر در سرگذشت و سرنوشت خویش، آسیبشناسی از گذشته و آمادهشدن برای ترمیم آسیبها در آینده و برای ارتقا و تعالی خود در مسیر سعادت و رستگاری یکجا فراهم است؛
اعتکاف، یک فرصت بسیار گرانبها و بیبدیل برای بریدن موقت از هیاهوی زندگی روزمره و روزمرگیهای زندگی و رسیدن به فراغبال برای انس با خالق هستی و اندیشیدن درباره خود و سرنوشت خود است؛
اعتکاف یک فرصت استثنایی برای پرستش و نیایش بیدغدغه به درگاه خدای متعال است؛
اعتکاف، زمینة مساعد و استثنایی برای همنشینی و مصاحبت با مؤمنان صالح و مشارکت با آنان در صورتبندی و شکلدهی به زیست ایمانی و سبک زندگی ایمانیست؛
اعتکاف، یک فرصت گرانبها برای توبه، انابه، استغفار و اندیشیدن به کاستیهای زندگی معنوی و برنامهریزی برای جبران مافات است؛ اعتکاف فرصتی برای تجربه آرامش روحی و معنوی حقیقی و مشروع در سایه طمأنینه قلبی و خلوتگزینی در جمع و خلوت جمعی با خدای متعال است؛
اعتکاف، فضایی نورانی و ملکوتی برای تولید و تبادل انرژی مثبت، افکار و اندیشههای رحمانی، الگوهای رفتاری میان مؤمنان معتکف و خادمان و خادمیاران اعتکاف و فضای پیرامونی اعتکاف است؛
فضای قدسی و معنوی که در اثر اعتکاف شکل میگیرد، فضایی مساعد برای کنش متقابل مؤمنانه میان معتکفان با تفاوتهای سِنی، قومیتی، زبانی، پایگاه اجتماعی متفاوت، وابستگیها و الگوهای قشری و صنفی گوناگون و علائق و عقاید فکری و فرهنگی متفاوت است؛
قداست زمانی و مکانی برگزاری اعتکاف و فضیلت اَعمال و مناسکی که به صورت فردی یا جمعی و به شکل واجب یا مستحب در اعتکاف انجام میشود، تأثیرپذیری جمعی را در فضای معنوی بالا میبرد؛
اعتکاف، انجام همزمان چندین عبادت را میسر میکند؛ عباداتی مانند: وُقوف در مسجد، روزهداری، اقامه نماز، دعا، ذکر، مناجات، اُنس با قرآن، تفکر در خویشتنِ خویش و سرگذشت و سرنوشتِ خویش، خلوتگزینی در جمع، خلوتِ جمعی و عبادت جمعی؛
اعتکاف در بطن و متن خود، تمرینی است عملی و مؤمنانه برای تعادل بخشی میان درون و برون، دوری از مجادله و منازعه و حرکت به سوی برادری مؤمنانه، دوستی مؤمنانه و تمرین سبک زندگی ایمانی؛
اعتکاف، فرصتی است گرانبها و مناسب برای بهرهبرداریهای آموزشی- تربیتی و آمادگی برای انجام اصلاحات اجتماعی و تعدیل آسیبهای روحی، روانی، فکری و فرهنگی که در اثر استمرار حالت معنوی اعتکاف در امتدادهای اجتماعی آن پس از اعتکاف؛
اعتکاف، زمینه ایست مساعد برای اِنقِطاعِ جمعی اِلَی الله و تمرین عُبودِیَتِ جمعی و تقوای جمعی در مسیر فرهنگسازی، نظامسازی و تمدن پردازی اسلامی در گام دوم انقلاب!
از این منظر، وقتی به اعتکاف نگاه میکنیم میبینیم که اعتکاف میتواند زمینه مساعدی برای شکلگیری «بار مبنای معنوی» باشد و این معنویت میتواند در انواع مقاومتهایی که قبلاً بدانها اشاره شد، بسیار، بسیار کارآمد و نقشآفرین باشد.
این رویکرد و شعار محوری که در اعتکاف سال جاری به آن پرداخته شد، وظیفه برنامهریزان اعتکافی و مجریان اعتکاف را به سمتی سوق میدهد که «نسبت میان اعتکاف، معنویت و مقاومت تمدنی» را در قالب برنامههای مختلف جنبی اعتکاف یعنی؛ سخنرانیها، مداحیها، ذکر مصائب اهلبیت (علیهمالسلام)، دعاها، مناجاتها، تبلیغات محیطی، بنرهایی که زده میشود، اعلامیههایی که منتشرمی شود، بستههای فرهنگی که تولید یا تهیه میشود و در اختیار معتکفان عزیز قرار داده میشود، در برنامههایی که برای فراخوان پذیرش داوطلبان و مشتاقان اعتکاف تنظیم میشود و همینطور، برنامههایی که برای استقبال از آنها پیشبینی میشود، برنامههایی که برای بدرقه آنها در نظر گرفته میشود، برنامههایی که در قالب «فعالیتهای پیشااعتکاف، فعالیتهای حین و ضمن اعتکاف و فعالیتهای پسااعتکاف» میتوان پیشبینی کرد و برای ایجاد امتداد اجتماعی به معنویت مقاومتی برآمده از اعتکاف و بازتاب آن در انواع مقاومتهایی که ذکر شد یعنی: مقاومت ذهنی، مقاومت فکری، مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، مقاومت اقتصادی، مقاومت فرهنگی، مقاومت در فضای مجازی به نمایش گذاشت.
مقاومتی که باید بهصورت مردمی و همهجانبه در فضای واقعی در برابر هژمونی و تهاجم گسترده تمدنی غرب شکل گیرد تا – انشاءالله- در گام دوم انقلاب بتوانیم به سمت تمدن نوین اسلامی با موفقیت حرکت کنیم.
باید توجه داشت که در چنین فضایی میان مقاومت اقشار مختلف جامعه میتواند صورت عینی و مصداقی متفاوتی داشته باشد که نیازمند تشخیص و برنامهریزی خاص خود است.
بهعنوان نمونه: مقاومت دانشآموزان تلاش تحصیلی و تأثیرناپذیری از تهاجم نرم دشمن، مقاومت معلمان تلاش جهادی در راستای سند تحول آموزشوپرورش و مقابله با مروجان سند ۲۰۳۰، مقاومت دانشگاهیان در چارچوب جهش علموفناوری متناسب با نیازهای تمدنی جامعه و مقابله علمی و خلاقانه با جنگ نرم دشمن-بهعنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم، مقاومت فعالان فرهنگی ایستادگی در برابر ناتوی فرهنگی دشمن، مقاومت فعالان اقتصادی در چارچوب جهاد اقتصادی و مقاومت دولتمردان و کارمندان نهادهای حاکمتی و دولتی در قالب ایستادگی در برابر تلاش دشمن برای برهمزدن نظام محاسباتی آنان در چارچوب تبعیت از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و گرهگشایی از مشکلات مردم و خدمت صادقانه، صورتبندی، تبیین و برنامهریزی میشود.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ستاد مرکزی اعتکاف
هدایت شده از بنیاد ملی نوجوان
💠 آغاز به کار صفحه اعتکاف بنیاد ملی نوجوان
📿 ما اینجا دور هم جمع شدهایم تا درباره « #اعتکاف_نوجوانانه » بیشتر صحبت کنیم.
اعتکافی که نوجوانان در آن هر کدام گوشهای با خدا و امام خود به خلوت نشسته اند. خلوتی نه از سر بیتکلیفی و بیدغدغگی، خلوتی برای اوج گرفتن. عبادتی برای مقاوم شدن در مسیر سربازی سپاه ظهور.
🔰محتوای مورد استفاده در اعتکافهای دانشآموزی و نوجوانانه، نشستهای تخصصی راهبران اعتکافهای نوجوانان، یادگاریهای اعتکافهای سالهای گذشته از جمله بخشهای صفحه ویژه «اعتکاف نوجوانانه» است.
👌روابط عمومی بنیاد ملی نوجوان آماده دریافت طرحها و برنامههای شما سروران گرامی درباره اعتکاف نوجوانان است.
🔻جهت مشاهده صفحه پویش اعتکاف بنیاد ملی نوجوان بر روی متن مقابل کلیک کنید:
اعتکاف نوجوانی
📣کانال بنیاد ملی نوجوان
هدایت شده از کارگاه تربیت نوجوان (محسن بختیاری)
🏷 جای شما را خریدارم ...
✍️ اگر جای عزیزانی بودم که تازه می خواهند تجربه «اعتکاف نوجوانی» را نوش جان کنند، این سه گام را بر می داشتم 👇
✅ اول. مسأله ها و دغدغه های خودم برای اجرای اعتکاف را فهرست بندی و اولویت بندی می کردم.
✅ دوم. به اندازه مشورت می گرفتم تا از تجربه السابقون خودم استفاده کنم. اینکه گفتم «به اندازه» بخاطر این بود که مشورت زیادی فرمانده میدان را گیج می کند.
✅ سوم. یک خطی رویکرد تربیتی و خط محتوایی خودم را از اجرای اعتکاف شفاف و روشن می گفتم و دنبال می کردم.
مثلاً:
- می خواهم انس با مسجد حاصل شود.
- تلاش دارم بچه ها تجربه خلوت و مناجات با خدا داشته باشند.
- و یا فعال سازی هسته مرکزی نوجوانی برای جبهه مقاومت برایم مهم است.
⭕️ ستاد اعتکاف نوجوانی بنیاد ملی نوجوان، با راهبری آقا سعید آریاکیش در خدمت شما عزیزان است.
✅ شنبه عزیزان جلسه ای را با رؤسای ادارات آموزش و پرورش؛ مقطع متوسطه اول کشور دارند.
✅ ایده ها و طرح های مختلف، از جمله طرح #خلوت_قهرمان_ساز خودمان را در صفحه ویژه اعتکاف نوجوانی تارنمای بنیاد ملی نوجوان قرار دادیم.
خوشحال می شویم این صفحه را برای خودتان بدانید و نظرات و ایده های خود را در آن به اشتراک بگذارید. 👇👇
https://nojavan.org/etekaf/
✍️ محسن بختیاری
https://eitaa.com/kargahetarbiatefarzand
💢کارگاه تربیت نوجوان💢
هدایت شده از کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف
logo etekaf.png
2.02M
📥 فایل لوگوی شعار سال ۱۴۰۳ اعتکاف
▫️"اعتکاف، معنویت و مقاومت "▫️
🔹 جهت استفاده در طراحی ها و تبلیغات محیطی مساجد اعتکافی
•┈┈┈•✾•◈💠◈•✾•┈┈┈
#اعتکاف_معنویت_و_مقاومت
🔻اخبار اعتکاف کشور را از
«کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف»
www.Itikaf.ir
در ایتا دنبال کنید:
@itikaf_ir
هدایت شده از وبینار سامانه طنین
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتکاف نوجوانان
استاد بختیاری
هدایت شده از کارگاه تربیت نوجوان (محسن بختیاری)
🏷 تکثیر کاپشنصورتیها، امتداد نسل مبارز
✍ حوالی این روزها، در سال گذشته دنبال صاحب کاپشن صورتی می گشتیم😭، و امروز و در این ساعات، نونهالانی را به نظاره نشسته ایم که مادرانشان، هوشمندانه آنها را با «لباس رزم صورتی» به دیدار فرمانده مقاومت آورده اند.
⭕️ ما به دیدن این تصاویر از مادران این سرزمین عادت کرده ایم، به همین دلیل به راحتی از کنارشان می گذریم.
اما کمی آن طرف تر چشمانی این صحنه ها را با حیرت و البته خشم، می بینند.
آنها انتظار نداشتند جمعیت امسال زایران فرمانده مقاومت این چنین باشکوه باشد.
آنها انتظار نداشتند مادران این آبادی، «کاپشن صورتی» را به «لباس رزم» تبدیل کنند.
⭕️ این تنها مسیر است. مسیری که هر چقدر تهدیدها و سختی ها بیشتر می شود، رشد در آن امکان پذیرتر و سهل تر است.
تربیت «کودک و نوجوان مبارز»، امروز دیگر یک انتخاب نیست، تنها راه خوشبختی است!
⭕️ من اگر جای دست اندرکاران «اعتکاف» باشم، این خط محتوایی را در سه روز آسمانیِ اعتکاف دنبال می کنم.
#اعتکاف_معنویت_مقاومت
#خلوت_قهرمان_ساز
✍ محسن بختیاری
https://eitaa.com/kargahetarbiatefarzand
💢کارگاه تربیت نوجوان 💢