.
واسپاری، نقض غرض است
دولت، برنامه میخواهد نه باب!
ما در این ۴۵ سال، دو گونه رئیس جمهور داشته ایم؛ آنها که خود مستقیماً با مردم تعامل می کردند، و آنان که باب پیدا کرده بودند و آن باب ها جای رئیس جمهور حرف می زدند و موضع می گرفتند و اعمال قدرت می کردند!
بنی صدر در مقابل دیگر قوا و نهادها، خیلی ادعای قلدری داشت و شاخ و شانه می کشید؛ اما در واقع، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با ریاست مسعود رجوی، همه کاره او و دفتر وی بودند و جای رئیس جمهور فضا سازی می کردند.
شهید رجایی، دوران کوتاهی رئیس جمهور بود و پس از وی، آیت الله خامنه ای رئیس جمهور شد که تعامل مستقیم و بی واسطه با مردم داشت. مرحوم هاشمی نیز، خود با افکار عمومی تعامل داشت؛ هر چند که به مرور، برخی دولتمردان اطراف وی با تشکیل حزب، نقطه ثقل دومی را هم بر ساختند.
پس از آن، حزب کارگزاران در کنار حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب)، نفوذ پر قدرتی در دولت خاتمی پیدا کردند و بنابراین، به گفتمان سازی مستقل در کنار خاتمی پرداختند. هر جاها هم که خاتمی نتوانست یا نخواست پا به پای تندروی های بی حد و مرز آنها حرکت کند، او را به پیاده نمودن از قطار اصلاحات تعدید نمودند.
آقای احمدی نژاد در ابتدا با عبور از احزاب و تاکید بر هویت مستقل سر کار آمد، اما در دولت دوم، بشدت تحت تاثیر برخی اطرافیان به ویژه اسفندیار رحیم مشایی قرار گرفت و نسبت به وی کاملا منفعل بود. همین هم، دولت موفق او را در سال های پایانی، تبدیل به دولتی ناموفق کرد.
آقای روحانی، خود را فراتر از احزاب ائتلافی و حامی می دید و حتی مرحوم هاشمی، از برخورد از موضع بالای روحانی گله داشت؛ با این وجود، برخی اصلاح طلبان، روحانی و دولت او را نامزد و دولت و رحم اجاره ای خود نامیدند.
شهید رئیسی (ره) در زمره روسای جمهوری بود که کاملا استقلال رای داشت و با وجود تعامل سازنده با احزاب و محافل و شخصیت های مختلف، شخصیت مستقل خود را حفظ کرد و شخصا، بیشترین تعامل مستقیم با مردم و صاحب نظران را داشت.
آقای پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور، کدام رویکرد را در پیش می گیرد؟ مستقل از احزاب و محافل حامی، و بالا دست آنان، یا زیر دست و تابع آنها؟ قرار است مستقیما با مردم تعامل کند، یا باب و واسطه داشته باشد؟!
بیش از ده روز از انتخاب آقای پزشکیان می گذرد. روز اول پس از انتخاب، اعلام شد که او کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران خواهد داشت، اما ساعتی بعد، برنامه لغو شد که تا امروز هم ادامه دارد.
پزشکیان در این قریب دو هفته، هیچ تعامل رسانه ای مستقیمی با مردم نداشته و امثال آقای ظریف و آذری جهرمی، جای او با مردم حرف زده و در واقع به جای باب و واسطه رئیس جمهور منتخب ظاهر شده اند!
این در حالی است که مردم و کارشناسان از شص آقای پزشکیان و نه دیگران توقع دارند که بگوید درباره برنامه و اولویت های حاکم بر دولت جدید چگونه فکر می کند و بر مبنای آن برنامه، ترکیب دولت را چگونه می چیند و کار را تا کجا پیش برده است؟
در حالی که طرف غربی حتی از گفتن تبریک خشک و خالی به آقای پزشکیان دریغ کرد و مقامات بی سر و پای آمریکایی، انتخابات ایران را زیر سوال بردند، منطقی این است که دولت به مسیرهای دیگری در داخل و خارج (به جای تکرار فرصت سوزی چند ساله روحانی) بیاندیشد و این همه، نیازمند تحرک مستقیم و دو چندان آقای پزشکیان در سر و شکل دادن به دولت و برنامه ها و اولویت آن است. این مهم، قطعا از امثال ظریف بر نمی آید و واسپاری مسئولیت به آنان، نقض غرض است.
.
شورای تعیین وزرا، یا جمع متهمان
و محکومان پروندهها؟!
برخی اعضای شورای راهبری دولت جدید و کمیتههای فرعی آن که اسامی آنها در رسانههای مدعیان اعتدال و اصلاحات منتشر شده، سوابق فعالیتهای مجرمانه و بازداشت یا محکومیت قضائی دارند!
خبرگزاری خبر آنلاین وابسته به برخی مدیران دولت روحانی، اعضای شورای راهبردی دولت چهاردهم را اینگونه برشمرده است: «علی شکوریراد، هادی خانیکی، محسن رنانی، فاطمه مهاجرانی، محمدجواد ظریف، محمدجواد آذریجهرمی، علی عبدالعلیزاده، محمد قائمپناه، سیدرضا صالحی امیری، علی ربیعی، الیاس حضرتی، حسین مرعشی، محمد صدوقی، شهیندخت مولاوردی، حسین عبده تبریزی، نورالدین آهی، عباس عبدی، علی تاجرنیا، فیاض زاهد، محمدرضا جلاییپور و علی طیبنیا».
در میان این افراد و همچنین برخی اعضای کمیتههای انتخاب وزیران، اسامی برخی بازداشتیهای فتنه و آشوب 1388 (شورش علیه جمهوریت و انتخاب مردم)، متهمان پرونده فساد کرسنت، متهم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان، شریک نزدیک شهرام جزایری (مفسد اقتصادی دوره موسوم به اصلاحات)، متهمان سوء مدیریت در دولت روحانی، متهمان اجرای سند ضد فرهنگی و ضد اسلامی 2030 و... دیده میشود و جای شگفتی است که افراد ناصالح و ناشایستی از این دست بخواهند در مسند معرفی وزیر و مدیر بنشینند و به اسم گرهگشایی از معیشت مردم، حجم خسارتهای دولت قبل خود را چند برابر نمایند.
4.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️روحانیت شیعه خرافی است و پهلوی با خرافات مقابله کرد
بعد از افاضات دیپلماتی که برای رییس جمهور منتخب شاخ گذاشت ، شنیدن این سخنان هم برای دانستن حقیقت لازم است
🔺اینها صحبت های دکتر رنانی عضو شورای راهبری آقای پزشکیان که بر ضد روحانیت وتطهیر پهلوی سخن میگوید
برخی از روحانیون مطرح و فرزندان برخی بیوت مراجع از این آقايان حمایت کردند تا رای اوردند، حالا جواب میدهند یا خود را پنهان میکنند
📌 پ ن 👇
این فرد کسی هست که در شورای راهبری به جای دکتر پزشکیان وزیر انتخاب می کند.
#ملت_امام_حسینیم
#ثامن | #روشنگری
┄┅┅┅┅🍃🇮🇷🇵🇸🍃┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر :ایتا،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از روزنـہی آگاهـی
امضا کنید: کارزار درخواست عدم استفاده از وزرای دولت روحانی در دولت پزشکیان
https://www.karzar.net/136851
دوستان حمایت کنید تا 21 مرداد وقت هست
#نشر_حداکثری_واجب_صدقه_جاریه
@rozaneyeagahi
🎥 بنظرم مهمترین نکته که در مصاحبه تلویزیونی ظریف مورد غفلت قرار گرفت ،عبور از شعار شایسته گزینی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری بود.
همه میگن این چه عدالتی هست که یکی چون زن هست باید امتیاز بگیره ،یا چون شیعه نیست امتیاز میگیرد، درحالی که عدالت یعنی شایسته سالاری
از طرفی هم هیچکدام از جریانات و احزاب سیاسی دیگر که در شعار رئیس جمهور منتخب بود را به فرایند گزینش راه نداده اند و برای جریان اصلاحات انحصار قدرت ایجاد کرده اند.مگر آقای پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی نگفتند فراجناحی و متعلق به هیچ حزبی نیستند و از ظرفیت همه احزاب و گروه ها و جریانات سیاسی برای تشکیل دولت استفاده میکنند و اتفاقا بخش زیادی از مردم به همین شعار فراجناحی ایشان رای دادند.
انحصارطلبی و تبعیض گرایی ظریف در چینش کابینه خلاف شعارها و تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور است.
20.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️اخطار شدید طرفداران پزشکیان به رئیس جمهور منتخب خودشان
توسط استاد دانشگاه تهران
اینا هم فهمیده ن دولت سوم روحانی و اصلاح طلبان فسیل و فاسد میخوان این دولت رو اداره کنن و اخطار رو به جناب پزشکیان دادن به شدیدترین لحن ببینید و نشر حداکثری🙏📌به کانال #خبر_فوری_و_مهم بپیوندید : @khabare_fouriw
هدایت شده از اخبار مجلس 🇮🇷
📸 واکنش شریعتی، نماینده مجلس به اظهارات شب گذشته ظریف: آنچه ظریف در ترجیح بیدلیل غیرشیعه گفت، خلاف قانون اساسی است؛ مذهب رسمی کشور شیعه اثنی عشری است!
🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0
هدایت شده از اخبار مجلس 🇮🇷
✅رئیس کمیسیون امنیت ملی: پزشکیان باید تصمیمگیرنده کابینه باشد، نه ظریف
🔸ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شوراهای مشورتی برای کمک مشورتی شاید خوب باشند، گفت: آقای پزشکیان باید کابینه را خودشان انتخاب کنند، نه شخص دیگری
🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0
جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی ایرانی استان کرمانشاه
📸 واکنش شریعتی، نماینده مجلس به اظهارات شب گذشته ظریف: آنچه ظریف در ترجیح بیدلیل غیرشیعه گفت، خلاف
سلام
دوستان توجه داسته باشند ، لطفا مطالب تکراری بارگزاری نفرمایید! سپاس
🇮🇷🇵🇸
﷽
📝 در مکتب امام خمینی رحمةاللهعلیه
🍃🌹🍃
🔸نگذارید این انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان بیفتد.
#ملت_امام_حسینیم
🔴 صحبتهای ظریف، غرب گدا#مو_به_مو، در راستای اجرایی کردن منویات سند 2030 است.
🔺سخنان ظریف در خصوص نحوهء امتیازبندی افراد برای عضویت در کابینه، دستکم به ۳ هدف از اهداف هفدهگانهء سند ۲۰۳۰ مرتبط است: اهداف ۵، ۱۰ و ۱۶.
📌پررنگترین و آشناترین آن، همان هدف پنجم یا برابری جنسیتی است که اجرای این هدف، منجر به استخدام هرچه بیشتر زنان در کابینه و معالاسف، استخدام اعقاب قوم لوط یا همان جامعهء رنگینکمانی خواهد شد. شایان ذکر است که حمایت از حقوق همجنسبازها، در میثاق نامهء انتخاباتی اصلاحات، قید شده بود.
🔸بخش ۵.۱.۱ سند توسعه پایدار ۲۰۳۰، به بررسی موارد مختلفی در برابری جنسیتی میپردازد، از جمله اینکه: آیا زنان و مردان از حقوق برابر در دسترسی به تصدی مناصب عمومی و سیاسی (قوای سهگانه) برخوردارند؟
🔹اما کلیت حرفهای ظریف به بخش دیگری از سند ۲۰۳۰ هم مربوط است:
🔸عنوان هدف شانزدهم از اهداف هفدهگانهء سند ۲۰۳۰ -که زیربخشها و جزییات بسیار دارد- عبارت است از:«ترویج جوامع صلح آمیز و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمامی سطوح».
🔹ذیل این عنوان زیبا و خوش ظاهر، البته جزییات بسیار ظریفی به کشورها دیکته شده که باید اجرایی شوند. برای مثال، زیر هدف ۱۶.۷ عبارت است از: اطمینان حاصل شود که تصمیمگیریها در تمامی سطوح، پاسخگو، همهشمول، مشارکتی و با نمایندگی از همگان باشد (به دو عبارت همهشمول و با نمایندگی از همه، دقت ویژه مبذول دارید).
🔸شاخص ۱۶.۷.۱ در این هدف، به بررسی نسبت پُستها در نهادهای ملی و محلی، از جمله در قوای سهگانه در مقایسه با توزیع ملی جمعیت بر اساس جنسیت، سن، افراد دارای معلولیت و گروههای جمعیتی میپردازد (به اصطلاح گروههای جمعیتی دقت کنید، توضیح آنرا خواهم داد).
🔹در دل همین قسمت، به ارتباط این بخش از سند ۲۰۳۰، با هدف ۵ اشاره شده و عنوان شده که شاخص ۵.۵.۱ ، به بررسی آمار نسبت حضور زنان در دولتها میپردازد. به علاوه این هدف، با هدف دهم هم مرتبط است. زیر هدف ۱۰.۲ در مورد «ارتقاء شمول اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همه، صرف نظر از سن، سابقه، معلولیت، نژاد، قومیت، منشاء، مذهب، وضعیت اقتصادی یا هر وضعیت دیگری» به صورت کلی بحث میکند.
♨️امیدوارم همینجا روشن شده باشد که حق تحفظ در سند در هم تنیدهء ۲۰۳۰، چه قدر بیهوده و ناکارآمد است، چرا که در صورت رد بخشی از سند ۲۰۳۰، این بخش در سایر قسمتهای سند، با همان روح، با عناوینی مشابه/ متفاوت، گنجانده شده و بدین ترتیب، گریزی از اجرای آن نیست!
🔸در قسمت توضیحات زیرهدف ۱۶.۷.۱، در خصوص گروههای جمعیتی آمده: جمعیت یک کشور، موزاییکی از گروههای مختلف جمعیتی است که بر اساس نژاد یا قومیت، زبان، وضعیت مهاجرت، تعلقات مذهبی و جنسی قابل شناسایی است.
🔺دقت کنید! بر اساس همین تعریف و با در نظر گرفتن شاخص ۱۶.۷.۱ بود که آقای ظریف عنوان کرد که شیعه نبودن، برای عضویت در کابینه، امتیاز محسوب میشود، چرا که در این حالت، گروههای جمعیتی برای شمول در کابینه، در نظر گرفته میشوند.
‼️با توجه به سیر حرکت دولت اصلاحاتی پزشکیان (ظریف)، در صورتی که قرار باشد به شاخص ۱۶.۷.۱ به خوبی عمل شود، به زودی باید شاهد حضور مهاجران غیر ایرانی هم در بدنهء دولت باشیم.
🔸همچنین اگر شاهد حضور فردی معلول در بدنهء دولت بودیم، باید بدانیم که این امر، دستور سند ۲۰۳۰ است که اجرایی میشود و در این میان، توانمندی فردی که پستی را اشغال کرده، اهمیت ندارد.