eitaa logo
حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
1.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.7هزار ویدیو
152 فایل
استاد حوزه و دانشگاه وکیل و نماینده مراجع عظام تقلید دارای اجازات علمی از مراجع تقلید دارای دو مدرک دکترای phdدانشگاهی کارشناس عالی مشاوره وراهنمایی کارشناس اخلاق و تربیت کارشناس طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 واکنش عضو هیات رئیسه مجلس به قبای ایتالیایی روحانی: اگر قسم حضرت عباس را باور کنیم، با دم خروس بیرون زده چه کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: انتخاب خوب شما به خود شما برمیگرده، انتخاب بد شما به خود شما برمیگرده. ‼️ در جایی هم رهبر فرمود به لیست مورد تایید BBC رای ندهید
*میگن قدیما حیاطها درب نداشت، اگر درب داشت هیچوقت قفل نبود...* *میدونید چرا قدیمیا اینقدر مخلص بودند؟* *چرا اينقدر شاد بودن؟* *چرا اينقدر احساس تنهايی نميكردند؟* *چرا زندگيها بركت داشت؟* *چرا عمرشون طولانی بود؟* *چون تو کتاب ها دنبال ثواب نمیگشتند که چی بخونند ثواب داره، دنبال عمل کردن بودند.*فقط یک کلام میگفتند: خدایا به داده‌هایت شکر.* *نمیگفتند تشنه رو آب بدید ثواب داره، میگفتند آب بدید به بچه که طاقت نداره. *موقعی که غذا میپختند، نمیگفتند بدیم به همسایه ثواب داره، میگفتند بو بلند شده همسایه میلش میکشه ببریم اونا هم بخورن.* *موقعی که یکی مریض میشد، نمیگفتن این دعا رو بخونی خوب میشی، میرفتن خونه طرف، ظرفاشو می‌شستن، جارو میزدن، غذاشو می‌پختن که بچه هایش غصه نخورن* *اول و آخر کلامشون رحم و مهربانی بود. *به بچه عیدی می‌دادند، میگفتن دلشون شاد میشه،* *به همسایه میرسیدن میگفتن همسایه از خواهر و برادر به آدم نزدیکتره...* *خدایا قلب ما را جلا بده که تو کتاب ها دنبال ثواب نگردیم، خودمان را اصلاح کنیم و با عمل کردن به ثواب برسی نه فقط با خواندن دعا* *مهربان باشیم، محبت کنیم بی منت،.. خدایا عاقبت بخیرمان کن 🙏
پدرم دروغگو و مادرم راستگو بود میدانی چرا؟ وقتی از کار به خانه میامد می پرسیدم پدر خسته هستی میگفت نه جان پدر وقتی می دیدم به فکر فرو رفته می پرسیدم پدر مشکلی داری میگفت نه جان پدر وقتی با دستان خودش میوه را به من میداد میگفتم تو خوشت نمیاد پدر؟ میگفت نه جان پدر وقتی بازار می رفتیم بار سنگین تر را می گرفت می پرسیدم پدر برایت سنگین نیست میگفت نه جان پدر وقتی عید میشد برای ما لباس نو میخرید ولی خود ش لباس کهنه خود را می پوشید می پرسیدم پدر چرا برای خودت لباس نو نخریدی میگفت دوست ندارم جان پدر روز ها و سال ها گذشت جوان شدم پخته شدم یک باره فهمیدم پدرم دروغ میگفت خسته میشد مشکل داشت مریض میشد بار های زندگی سنگین بوده غذای خوب را دوست داشت لباس خوب را دوست داشت استراحت را دوست داشت اما بخاطر ما دروغ میگفت که خوش باشیم پدر نازنینم دوستت دارم اما نه انقدر که تو مرا دوست داری
اسکن چهره واقعی فرعون با دستگاه‌های پیشرفته من از تصویر چهره فرعون تعجب نکردم چرا که این آیه مرا متحیر کرد فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً ۚ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ(یونس/92) 🔹پس امروز، بدنت را (از آب) نجات می‌دهیم، تا عبرتی برای آیندگان باشی! و بسیاری از مردم، از آیات ما غافلند
نقش در درمان بیماری ها☝️🏼 🔺آیت الله بهجت(ره): شخصی می گفت: من بیمار شده و به دکتر مراجعه کردم. دکتر گفت: شما باید ورزش کنید، اگر چه به زیاد نماز خواندن! من هم زیاد نماز خواندم و بیماری ام که سردرد بود خوب شد. 🔺نقش نماز در سلامتی جسم انکار ناپذیر می باشد. خم شدن مکرر سر به پایین در هنگام و ، سپس بالا آمدن سر هنگام ایستادن و نشستن کمک می کند که برسد. 👈🏼سجده باعث و در فرد می شود و عصبانیت را کاهش می دهد. 🔺مدت زمان ذکر سجده باعث تقویت عضلات صورت و گردن و ساق پا و ران ها می شود و به این ترتیب به در قسمت های مختلف بدن کمک می کند.👌🏼 منبع: توصیه های پزشکی عارفان،
💢توجه: این داستان واقعی است. قسمت سوم: ...دو تا دکتر و یک ماما ریختن سرم یک ساعت و خورده ای که مجبورم کنن سقطش کنم گفتن: تو حالیت نمیشه منگول چیه. یه بچه منگول میشناسم که سر مادرش جیغ میزنه نمیتونه از مادرش تشکر کنه. گفتم: تشکرش رو نمیخوام. من حق کشتن یه آدمو ندارم. بعد از ما امضا گرفتن که نمیخوایم بچمونو سقط کنیم. گذشت تا رسید به 9 دی 99 و کوثر کوچولوی من دنیا اومد، سالمِ سالم و باهوش. کوثر که یک ماه و نیمه شد رفتم بهداشت دعوا، خواستم مردم بفهمن و دستی دستی بچه های سالم، نابغه و بی گناهشون رو خاک نکنند، وقتی دعوا میکردم عرق سرد نشست روی صورت دکتره از ترس، ولی خانم ماما گفت: با دعوات با ما چیزی حل نمیشه ، مشکل وزارتخونس ما به وظیفمون عمل میکنیم. گفتم: ما وظیفه ای جز در قبال اسلام نداریم. همونجا بودم که شنیدم یک مادر بخاطر آزمایشات شما بچشو میخواست سقط کنه افتادم به دست و پاش گفتم: سقطش نکن من میگیرمش ازت اگه منگول بود ولی از زندگی محرومش نکن.
❓پرسش نماز خواندن در ماشین،‌ هواپیما، قطار و کشتی جایز است؟ 📝پاسخ الف) در حال توقف: اشکال ندارد. ب) در حال حرکت: ب -1: به واسطه تنگی وقت یا ضرورت دیگر: جایز است؛ اما باید استقرار و قبله را در حد ممکن رعایت کند و در حال چرخش به طرف قبله چیزی نخواند. [1] ب -2: در وسعت وقت (یعنی فرصت پیدا می کند که قبل از گذشتن وقت نماز، آن را خارج از هواپیما، قطار و مانند آن بخواند): لازم است نماز را تأخیر بیندازد و در حال حرکت جایز نیست. - آیات عظام: سیستانی و مکارم: به طور کلی اگر وسایل نقلیه به حدی تکان نداشته باشند که مانع از آرامش بدن و انجام کارهای نماز به طور صحیح شوند، اشکال ندارد؛ چه در وسعت وقت یا تنگی آن. در غیر این صورت، اگر به واسطه تنگی وقت یا علتی دیگر ناچار باشد نماز را در چنین جایی با تکان های شدید بخواند، به قدر ممکن باید استقرار [2] و قبله را رعایت کند. [3] پی نوشت: [1]. نمازگزار باید با چرخش کشتی،قطار، هواپیما و مانند آن از قبله، به سمت قبله تغییر جهت دهد، ولی در حالی که دارد به سمت قبله بر می گردد، نباید ذکر بگوید. [2]. مراد از استقرار و طمأنینه در حال قرائت و اکر، استقرار عرفی است نه حقیقی؛‌ پس حرکت و لرزه اندک مضر نیست. [3]. توضیح المسائل ده مرجع، م 880 و 881؛ امام، تحریرالوسیله، ج 1، اعتبار الاستقرار فی الصلاه، م 15، ص 275 و العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 1، مکان المصلی، الثانی؛ بهجت، استفتائات، ج 2، س 1514؛ خامنه ای، اجوبه الاستفائات، س 388 و سایت،‌ استفتائات جدید؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 845؛ سیستانی، منهاج الصالحین، ج 1، م 559 و الفقه للمغتربین، م 67، 68، 86 و 87؛ صافی، هدایه العباد، ج 1، م 709. »> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج 2، ص 128. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🍶آداب سفره 🌼۱. برداشتن و خوردن غذاى بيرون سفره ريخته شده مستحب است مگر در بيابان كه مستحب است براى جانوران از آن صرف نظر شود. 🌼۲. زياد نشستن سر سفره و طول دادن در غذا خوردن مستحب است. 🌼۳. نشستن و خوردن از سفره اى كه در آن شراب نوشيده مى شود حرام است. 🌼۴. شستن دست ها پيش و پس از غذا مستحب است. 🌼۵. بردن نام خدا در ابتداى غذا مستحب است. 🌼۶. آغازكردن ميزبان به خوردن و دست كشيدن از غذا پس از ميهمان مستحب است. 🌼۷. خوردن نمك در آغاز و پايان غذا مستحب است. 🌼۸. غذا خوردن با دست راست مستحب است. 🌼۹. دعا كردن براى ميزبان مستحب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مینویسم تا یادم نرود: تمام اقتدار میهنم را از پرواز و رزم شما دارم... 🎙خاطره ای تکان دهنده از ناصر دستاری جانباز قطع نخاعی اردبیلی
🌺امام سجاد ع🌺: مردمان زمان غیبت امام مهدی عج که منتظر ظهور امامشان هستند، برترین مردم همه زمان ها هستند زیرا که خداوند به آنها چنان عقلی داده که غیبت را همچون دیدن می بینند.آنها مخلصند. 🌺🌺🌺میلاد سیدالساجدین، علی بن الحسین ع، امام سوم شیعیان، تبریک و تهنیت.🌺🌺🌺🌺🌺
💠زمان در برزخ معنایی ندارد💠 ✅ زمان از مشخصات و مختصات عالم دنیاست که روز و شب و ماه و سال دارد و وقتی دنیا به پایان می‌رسد خصوصیات آنهم تمام می‌شود و چنانچه کسی وارد برزخ شود دیگر این گذر زمان معنای دیگری پیدا می‌کند و ممکن است برای یک نفر یکساعت دنیا هزار سال بگذرد و برعکس هزار سال برای یک شخص دیگر به اندازه یکساعت دنیا باشد، این روایت به این نکته به خوبی اشاره میکند: 🌷 روزی امیرالمومنین علی (ع) با جمعی از یاران خود به قبرستان رفتند و خطاب به آنان فرمودند: ❓آیا می خواهید چیزی را به شما نشان دهم که تاکنون ندیده باشید؟ عرض کردند: بلی یا امیرالمومنین. 🔘 پس حضرت بر سر قبر کهنه ای که نشان می داد صاحب آن مدت ها پیش فوت نموده، رفته و فرمودند: «یا عَبدالله؛ قُم بِاذنِ الله؛ ای بنده ی خدا؛ به اِذن خداوند برخیز» ⭕️در همان حال قبر شکافته شد و پیرمردی با محاسن و موهای سفید از قبر بیرون آمد و عرض کرد: «السلامُ عَلیک یا وَلی الله». 🔻حضرت جواب او را داده و فرمودند: چند سال است که از دنیا رفته ای؟ 🔻مرد پاسخ داد: فدایت شوم، سال نشده. 🔻حضرت فرمودند: چند ماه است؟ 🔻مرد پاسخ داد: به ماه هم نرسیده. 🔻حضرت فرمودند: چند روز است؟ 🔻مرد عرض کرد: روز هم نشده است. 🔻حضرت فرمودند: چند ساعت است؟ 🔻مرد پاسخ داد: به ساعت هم نرسیده است، ⭕️چرا که تا داخل قبر خویش گردیدم، بعد از سؤال نکیر و منکر، حوریِ زیباروی و خوش صورتی را در قبر دیدم و در آن لحظه به ناگاه گردنبندی که در گردن داشت پاره گردید و دانه های آن متفرق شد و من و او مشغول جمع کردن دانه ها گردیدیم که به ناگاه شما مرا فراخواندید. ⭕️پس حضرت علی (ع) فرمودند: ای مرد به جایگاه خود بازگرد و انشاءالله خداوند تو را از رحمت بی پایانش بی نصیب نفرماید. ⚛ وقتی آن مرد به درون قبر بازگشت حضرت به همراهان خود فرمودند: او صد سال بود که از دنیا رفته و به دلیل اعمالش تا قیام قیامت دچار عذاب عالم برزخ نخواهد گردید. 🔶 آنگاه حضرت بر سر قبری که تازه بود و گویا صاحب آن ساعاتی پیش از دنیا رفته بود آمدند و صاحب آن قبر را صدا زدند. 🔸پس جوانی سیاه روی با حالی زار از قبر بیرون آمد و پاسخ داد: «السلامُ عَلیک یا امیرالمومنین». 🔸حضرت جواب سلام او را داده و فرمودند: جوان؛ چند ساعت است که از دنیا چشم فروبسته ای؟ 🔸عرض کرد: فدایت شوم، از ساعت گذشته است. 🔸حضرت فرمودند: چند روز است؟ 🔸پاسخ داد: از روز زیادتر است. 🔸حضرت فرمودند: چند سال است؟ 🔸پاسخ داد: سال های فراوانی است، آنقدر گرفتاری و رنج و عذاب بر من غالب شده است که خاطرم نیست چند سال است، گویا صد سال است. 🔳 پس حضرت فرمودند: به جایگاه خود بازگرد و در حق او دعا فرمودند و به برکت دعای آن حضرت در عقاب و عذاب او تخفیفی داده شد. 🔳 سپس امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: او را همین امروز و شاید یک ساعت پیش دفن کرده اند و همانا آگاه باشید که فرق میان انسان مومن و منافق در قبر این چنین است. 📕جواهر: 181، جهنم میعادگاه پیروان شیطان: 38، برزخ ص 59
🔴امام سجاد علیه السلام: «راحتی» توی و برای اهل دنیا آفریده نشده. «راحتی» فقط توی بهشت و برای اهل آفریده شده. 📚 الخصال، ح95
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ای تجسم بخشندگی و عطوفت از خداوند برای ما طلب بخشش و رحمت فرما
❤️ امام سجاد عليه السلام: 🔺المؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلي ثَلاثٍ: إِمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعجِّلَ لهُ و إمّا أن يَدْفَعُ عنهُ بلاءً يُريدُ أن يُصيبَهُ 🔺دعاهاي مؤمن بر سه گونه است: يا براي او ذخيره مي شود و يا سريعاً اجابت مي شود و يا به واسطة آن دعا، بلائي كه قرار بود به او رسد از او برطرف مي گردد. 📕تحف العقول ص 280
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 (ع) نسیم پنجم شعبان ز راه آمده است صدای پای بهاران ز راه آمده است ❤️ ══💝══════ ✾ ✾ ✾
تاریخ بی‌حضور تو یعنی دروغ محض سال هزار و چــند... که فرقی نمی‌کند ! 💫
باسلام ان شالله سال ۱۴۰۰ سال ظهوراست اسنادزیررابه دقت بخوانید ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
خان الماس پیش بینی آینده آشو یاوران آشو یاوران آشو نطق ازله یاوران آشو یانه اخیاران کو بستن کوکو هی دا د او روژه گو و مگو بو حکوم شاهان «ترک تتر » میو یو م یوم زیای تر جور بتر میو دسداران بی دس بیدسان نو بو بلال جار کیشو واحداْ رو بو نه مهر نه محبت دل بی ذوق میو خوشی زمانه کول چوی توق میو دوران دون وه دون بر نمون میو ده ساله صد سال رهنمون میو صبیه بکران بی حیا میون وه لفظ ویشان شوهر خا میو حلال ژه هامسر سخت بیزار میو پدر ژه فرزند عاصی دار میو دور، دور، دروه راس نا دیاره راس وه شی چوی سنگ کویٌنه مزاره سر تا سر جهان «فرنگ» وا و روس بلنگٌ بو هر جا صدا تول وکوس ژه اسرار حق اولیا ناسان روشنه ن وه لای گوهر شناسان هر ژه هندوستان تا وه فرنگی آراسته میو چن توپ جنگی یالدار و بالدار وه روی اوره وه «صور اسرافیل » وه چوار دوره وه غلغله «رومان» «خاقان» و «قیصر» چوی ملخ گیرو سرزمین یکسر(یه سر) وه ژیر بال «هت»طغیان کی ژه سر خیزو هیاهو نامداران یکسر ژه شام تا حلب ملک بخاران ژه «پرکنه ی» چین مهنک سواران ترکان ژه فراز کردان نه دامان ار پای سهن کوه سان غلامان کویان مار گیرو دشتان سواران ژهر مار بیتر ژه نیزه داران تک بدیم وه دم نیش ماره وه نه ناموس وه دس نیزه داره وه ماران مسلمان رای حق شناسن سواران کافر خدا نشناسن ورخیزو گاله مهنک سواران «هت» گیرو ایران و فرنگ و توران شراقه شمشیر بهرام سر کشان قیژه ناوکان تیر نه ترکشان قیژه ی ناوکان ریزه الماسان مشگنن ساعد حیدر شناسان نعره شاه حیدر بریق ذوالفقار زه له درٌ میو ساتی چن سوار کاسه کله سر «قیصر» وه جام بو پیاله «فغفور» مجلس عام بو اشرق تا مشرق اندر تا بندر صف دن وه حضور شاه ساقی کوثر مردم بی سامان دنیا پر آشو مرید او کسه آزاده در چو هر جا منورم گشت هی هلاتن صراف مزانو چوار گوشه ماتن بگیر بگیره سالدات سالداته آشوی شارانه «شاخوشین» واته سرزمین یکسر مه گیلو ژه رنگ «هت» گیرو ایران و توران و فرنگ اوسا پیدا بو شای دلدل سوار وه تعجیل و تاو بیو آشکار من وه رکاوش مه گیلومه وه شور رستاخیز مه خیزو مه وه تقاص مه کرم ژه مدعیان اوسا حقیقت ظاهر بو عیان شادی کن شادی عجو تماشا فکر آخرن نیه ن جای حاشا «خان الماس» یقین بکه رو باور وعده تمامه جهان بو یکسر خان الماس فرزند محمد بیگ و برادر آتش بیگ از بزرگان اهل حق بوده است.در سال 1130 ه.ش زاده شدو در سال 1196ه.ش در گذشت .خان الماس در مورد آینده پیش گویی هایی انجام داده و به صورت شعر به زبان لکی عرضه داشته است.وی علاوه بر پیشگویی اشعار زیادی در باب تفسیر سرانجام و راه و روش های اهل حق بر جای گذاشته است. خانه عناوین نوشته ها پیوندها _شاعران لكستان _راديولوژي كوهدشت لکی به ترکی لکی به فارسی دانلود آهنگ لکی لکی به انگلیسی BLOGFA.COM
⭕️ سخنان عجیب علامه بهلول ( ره ) در مورد ظهور حضرت ولیعصر ( عجل اللّه فرجه ) ‼️در سده ۱۴۰۰ شمسی، گویا انقلابی الهی در پیش است.. ان شاءاللّه 🔸 توجه یک نکته ‌: علامه بهلول به هیچ وجه تعیین وقت مشخص برای فرج امام نکرده و مصداق روایت امام صادق ( ع ) مطلقأ قرار نمیگیرند. 🍃 ایشان عالمی وارسته و جلیل القدر و به فرمایش مقام معظم رهبری ( حفظه الله ) از عجایب زمان ما بوده اند! ☢پیش از این علمای بزرگ دیگری نیز ، نوید اتصال انقلاب اسلامی ایران و ظهور امام العصر عج را داده و نظر در نزدیکی فرج به تواتر اعلا رسیده است! علامه قاضی علامه طباطبایی امام خمینی آیت الله کشمیری آیت الله بهجت آیت الله حق شناس آیت الله مجتهدی تهرانی آیت الله حائری علامه جعفری آیت الله ناصری دولت آبادی آیت الله قرهی علامه حسن زاده آملی و ... 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
ابوالفضل و رضا پسری از خطه نیلگون خلیج فارس با دلی به وسعت دریا قرآن به سال ظهور « حضرت مهدی (عج) » و نابودی اسرائیل، به صورت رمزگونه اشاره کرده است سوره « روم »، یکی از سوره هائی است که خداوند در آن، خبر از حادثه ای می دهد که در آن زمان هنوز اتفاق نیفتاده بود؛ ولی چند سال بعد از نزول این سوره، درست در همان زمانی که در قرآن بدان اشاره شده بود، رخ داد و همه را در بهت و حیرت فرو برد. ماجرا از این قرار بود که ناگهان در میان بهت مؤمنان، پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)، از ماجرائی خبر دادند که همزمان با گفتار پیامبر، در آن سوی زمین در حال وقوع بود. خداوند در این سوره می فرماید: « رومیان در سرزمینهای دوردست مغلوب شدند؛ اما آنان در کمتر از 7 سال، دوباره بر پارسیان پیروز خواهند شد. همه امور پیش از آن و بعد از آن، از آن خداوند است. » صدای این خبر غیبی، بلافاصله در تمام نقاط سرزمین اسلامی پیچید و به آزمایشی برای فهم راستی یا ناراستی رسالت پیامبر اسلام (ص) تبدیل شد. چند ماه بعد که بازرگانان از دیار روم بازگشتند، خبر دادند که رومیان، درست در همان روزی که پیامبر (ص) خبر داده بود شکست خورده اند. تأیید این خبر غیبی، موجی از شادی و شعف را در میان مؤمنان به وجود آورد. مؤمنان، با ابراز شادمانی از خبر شکست رومیان، منتظر تحقق خبر غیبی دیگر آن حضرت؛ یعنی پیروزی رومیان بر پارسیان ماندند که آن هم، در موعد مقرر؛ یعنی کمتر از 7 سال بعد اتفاق افتاد. اکنون، ما می توانیم با موشکافی در این سوره، به فرمولی که خداوند از آن برای بیان سال وقوع و طول مدت حوادث استفاده می کند پی ببریم. لطفا به کلمه « بضع » در آیه 4 این سوره نگاهی بیندازید. این کلمه در عربی، به معنای کمتر از 7 سال به کار می رود. اگر توجه کنید می بینید که تعداد کلمات به کار رفته قبل از کلمه « بضع » نیز به تعداد همان کلمه « بضع »؛ یعنی 6 کلمه است. در حقیقت، خداوند به تعداد سالهائی که تا زمان وقوع حوادث وجود دارد، قبل از کلمه ای که به وقوع آن حوادث اشاره دارد، کلمه قرار داده است؛ یعنی به ازاء هر سال، یک کلمه قرار داده است. نمونه دیگر از سوره هائی که در آن، از واقعه ای سخن به میان می آید، سوره « هود » است. خداوند در آیه 7 این سوره می فرماید: « و او خدائی است که آسمان و زمین را در فاصله شش روز آفرید و ... ». اگر به تعداد کلماتی که خداوند قبل از کلمه شش قرار داده است توجه کنید، خواهید دید که شش کلمه قبل از آن قرار گرفته است؛ یعنی از همان فرمول نیز در این جا استفاده شده است. نمونه های دیگر این گونه سوره ها، سوره « کهف » است. خداوند آیه 9 تا 25 این سوره را به بیان داستان اصحاب کهف اختصاص داده است. خداوند در پایان سوره 25 با ذکر عدد 309، به تعداد سالهای استقرار اصحاب کهف در غار اشاره کرده است. اگر تعداد کلماتی را که از آغاز آیه 9 تا قبل از کلمه « ثلاث » که نخستین کلمه مربوط به عدد 309 است را بشمارید، خواهید دید که دقیقا 309 کلمه وجود دارد. می بینید که در این جا نیز از همان فرمول استفاده شده است. ذکر دو نکته در این جا ضروری است: نخست اینکه در انتهای آیه 25، خداوند می فرماید: « آنها در غار خویش 300 سال توقف کردند و بر آن، 9 سال افزودند. » این 9 سال، چیزی نیست جز تفاوتی که بین سال شمسی و قمری وجود دارد؛ یعنی خداوند که بر هر دو تقویم آگاه است خواسته است به انسان بفهماند که اگر با سال قمری محاسبه کنند، آنها 309 سال در غار اقامت کرده اند و اگر با سال شمسی حساب کنند، 300 سال. نکته دوم اینکه خداوند از کلمه « وازدادوا » قبل از عدد 9 استفاده کرده است. این کلمه، به حساب جمل، مساوی است با عدد 30 که اگر کنار عدد 9 قرار گیرد به عدد 309 می رسیم. می بینید که خداوند بزرگ چگونه در چیدمان حروف و اعداد، دقت خاصی به کار برده است. از دیگر نمونه های سوره های این چنینی، سوره « قدر » می باشد. اگر به کلمه « هی » که در آخرین آیه این سوره قرار گرفته است توجه کنید، متوجه می شوید که بیست و هفتمین کلمه این سوره است. به همین جهت، شب قدر را شب بیست و هفتم ماه رمضان می دانند. همچنین، در سوره « نوح »، خداوند عمر « نوح (ع) » را 950 سال عنوان کرده و در عین حال، در این سوره، از 950 کلمه استفاده می کند. در این جا نیز می توان رد پای این فرمول را مشاهده کرد. جای پای این فرمول مهم را می توان به شکلی دیگر، در جای جای قرآن پیدا کرد؛ جائی که خداوند به تعداد 365 روز سال از کلمه « یوم »، به تعداد 365 شب سال از کلمه « لیل »، به تعداد 12 ماه سال از کلمه « شهر » و به تعداد 24 ساعت شبانه روز از کلمه « ساعت » نام می برد. خداوند از این طریق قصد داشته توجه ما را به تعداد کلمات جلب کرده و به ما بفهماند که تعداد کلمات به کار گرفته شده در قرآن، بسیار حائز اهمیت است و فرمول خاصی در آیات قرآن نهفته است تا ما با کشف آن فرمول بتوانیم قفل سایر مواردی را که ب
رای ما مشخص نیست باز کنیم. به طور مثال، اگر به تعداد کلمه « امامت » در کل قرآن بنگرید، می بینید که 12 بار به کار گرفته شده است و این بدان معنی است که خداوند بعد از رحلت پیامبر (ص)، تنها 12 امام را به رسمیت می شناسد؛ نه بیشتر و نه کمتر. شکی باقی نمی ماند که خداوند در قرآن، به صورت همزمان، به دو زبان حروف و اعداد تکلم می کند. علت اینکه خداوند از زبان ریاضی برای تعیین زمان وقوع حوادث سرنوشت ساز و مهم استفاده کرده است، چند مورد است. نخست آنکه زبان ریاضی، یک زبان جهانی است؛ یعنی انسانها، در هر جای کره زمین که باشند، به هر زبانی که تکلم کنند، از هر نژادی که باشند و از هر آئینی که پیروی کنند، در مورد علوم ریاضی، متفق القول هستند. دوم آنکه زبان ریاضی، به هیچ وجه، قابل شک، قابل ترجمه، قابل تفسیر، نسبی و مبهم نیست. سوم آنکه این زبان، از دقت زیادی برخوردار است. خداوند خواسته بدین وسیله، هم قرآن خویش را از گزند تحریف مصون نگاه دارد و هم به غواصان اقیانوس بیکران قرآن، شاه کلیدی عرضه کند تا بتوانند از زمان وقوع حوادث و خبرهای غیبی آینده مطلع شوند. این مسئله، جنبه اعجازی کلام الله مجید را در عصر پیشرفت علم و تکنولوژی، به رخ جهانیان می کشد. به همین ترتیب، ما می توانیم سال نابودی اسرائیل و ظهور « حضرت مهدی (عج) » را نیز کشف کنیم: بر اساس فرمول فوق، محاسباتی انجام داده شده است که نتایج آنها، سال نابودی « بنی اسرائیل » و ظهور « امام قائم (عج) » را به ما نشان می دهند. طبق این محاسبات، سال سرنوشت ساز ما، در یک جا سال 1443 هجری قمری، در جای دیگر سال 1401 هجری شمسی و در جای دیگر سال 2022 میلادی به دست آمده است. در زیر، به روشهای محاسباتی مختلفی که بر اساس فرمول مذکور انجام شده است و نتایج حاصل از آنها اشاره شده است: محاسبه اول: خداوند در سوره « اسراء » که نام دیگر آن، « بنی اسرائیل » است، از آیه 2 تا آیه 104، به قوم « بنی اسرائیل » و سرنوشت آن اشاره می کند. از شمارش کلماتی که در آیات مذکور قرار گرفته است در می یابیم که تعداد آنها دقیقا 1443 کلمه است. اگر در این جا نیز از فرمول قبلی استفاده شده باشد و هر کلمه را به عنوان یک سال در نظر بگیریم، 1443 باید به سال نابودی قوم « بنی اسرائیل » اشاره داشته باشد که بر اساس تقویم هجری قمری است. محاسبه دوم: اگر به آیه 104 این سوره توجه کنید که می فرماید: « و بعد از آن، « بنی اسرائیل » را فرمان دادیم که در آن زمین ساکن شوید تا از آن پس که وعده آخرت فرا رسد، همه شما را باز جمعا مبعوث گردانیم. » و آخرین جمله آن را با حساب ابجد محاسبه کنیم، عدد 2022 ظاهر می شود که سال نابودی « بنی اسرائیل »، بر اساس تقویم میلادی است. دلیل اینکه تنها، این قسمت از آیه یعنی : « فاذا جاء وعد الاخرة جئنا بکم لفیفا. » را جدا و محاسبه می کنیم این است که خداوند، خود با به کار گرفتن حرف فاصل « ف »، این فاصله را ایجاد کرده است. محاسبه سوم: اگر تعداد آیات مبارکه قرآن را از آغاز قرآن؛ یعنی سوره « بقره » تا ابتداء سوره « اسراء » که در آن، از « بنی اسرائیل » و سرنوشتش سخن می گوید بشماریم، می بینید که 2022 آیه وجود دارد. ممکن است بگوئید که آغاز قرآن، سوره « فاتحه » است؛ در صورتی که قرآن با سوره « فاتحه » آغاز نمی شود؛ بلکه این سوره، حکم قفل قرآن را دارد و در حقیقت، آغاز قرآن، با سوره « بقره » است. محاسبه چهارم: آیه 21 سوره « مائده » به دخول « بنی اسرائیل » به سرزمین مقدس فلسطین اشاره می کند و آیه 104 سوره « اسراء » به خروج « بنی اسرائیل » از این سرزمین و پراکندگی آنها اشاره دارد. اگر تعداد آیاتی را که میان آیه مربوط به دخول « بنی اسرائیل » به فلسطین و آیه مربوط به خروج آنها است را بشماریم، 1443 آیه است که به سال زوال « بنی اسرائیل » اشاره می کند. محاسبه پنجم: آخرین کلمه آیات مربوط به « بنی اسرائیل » در سوره « اسراء »، کلمه « لفیفا » است که متعاقب آن، آیه بعدی؛ یعنی: « و بالحق انزلناه و بالحق نزل. » آمده است. کلمه « و بالحق » در ردیف 1444، کلمه « انزلناه » در ردیف 1445، کلمه « و بالحق » در ردیف 1446و کلمه « نزل » در ردیف 1447 آمده اند. مجموع این چهار عدد 5782 می شود که دقیقا همان سال سرنوشت ساز اسرائیل، بر حسب تقویم عبری خواهد بود. این سال برابر است با سال 2022 میلادی، 1443 هجری قمری و 1401 هجری شمسی. محاسبه ششم: خداوند کلمه « واحد » را معیار سنجش قرآن و میزان آن قرار داده است که ارزش عددی آن 19 است. در کل سوره « اسراء »، تنها 4 آیه وجود دارد که دارای 19 کلمه می باشند. از ضرب عدد 4 در 19، عدد مرموز 76 به دست می آید. این عدد، طول دوران حکومت « بنی اسرائیل » در فلسطین را نشان می دهد؛ چرا که اگر آن را با سال 1946 میلادی که سال تشکیل کنگره جهانی برای تأسیس حکومت اسرائیل در فلسطین بود جمع کنیم به سال 2022 میلادی می رسیم که سال زوال
توصیه شده است برای تعجیل ظهور « حضرت مهدی (عج) »، سوره « کهف » را فراوان بخوانیم. از آنجائی که استفاده از تقویم هجری شمسی، بیشتر در بین فارسی زبانان رایج است و اکثر آنها نیز شیعه می باشند و در سوره « کهف »، به دنبال گمشده خود هستند، در نتیجه، خداوند، تنها در این سوره به زمان نابودی « بنی اسرائیل »، بر اساس تقویم هجری شمسی اشاره کرده است. محاسبه دهم: گفته شده است که نبرد نهائی آخرالزمان، در مکانی به نام آرماگدون اتفاق می افتد. حادثه عظیم آرماگدون به قدری مهم است که تاکنون در مورد آن، هزاران کتاب، مقاله و فیلم تهیه شده است. تنها یک آیه از انجیل، به این حادثه بزرگ اشاره می کند: « آن گاه، آنان شاهان جهان را با هم جمع می کنند در مکانی در فلسطین به نام هرمجدون. » نکته عجیب این است که این آیه، آیه 2022 انجیل است. علاوه بر همه محاسباتی که بر اساس فرمول به دست آمده انجام داده شد، در برخی از متون مسیحیت آمده است که در مذهب کاتولیک، تنها 313 پاپ معرفی خواهند شد و بعد از آخرین پاپ، « حضرت مسیح (ع) » ظهور خواهند کرد. « پاپ بندیکت شانزدهم » فعلی، سیصد و دوازدهمین پاپ است و با مرگ او و معرفی پاپ بعدی، دوره پاپها به اتمام خواهد رسید و با توجه به سن بالای ایشان، احتمال این اتفاق در سالهای آتی، بسیار است. شایان ذکر است که تخریب نخستین و دومین معبد یهودیان در اورشلیم به ترتیب، در سال 586 قبل از میلاد توسط بابلیان و در سال 70 میلادی توسط رومیان و در هر دو مورد، در روز 9 ماه 11 عبری اتفاق افتاد؛ یعنی 656 سال پس از تخریب اولین معبد، دومین معبد نیز در سالروز تخریب معبد اول تخریب شد. آنها این روز را روز بزرگی می پندارند؛ چون آن را روز ظهور « حضرت مسیح (ع) » می دانند. این روز در اسرائیل، تعطیل عمومی است و یهودیان، از هر کاری پرهیز می کنند. از آنجائی که انهدام دو معبد، در همین روز اتفاق افتاده است، این احتمال شدیدا وجود دارد که انهدام سوم نیز در همین روز اتفاق بیفتد. به علاوه، طبق منابع روائی، اهل بیت (ع) ظهور « حضرت مهدی (عج) » را در روز عاشورا عنوان کرده اند. اگر این حدیث را معتبر بدانیم، تاریخ ظهور آن حضرت، در روز 10 محرم سال 1444 خواهد بود که مصادف است با روز 9 ماه 11 سال 5782 عبری که یهودیان در آن روز، منتظر ظهور « حضرت مسیح (ع) » هستند. البته به ترتیب قرار گرفتن سوره های « اسراء »، « کهف » و « مریم » نیز توجه داشته باشید که به ترتیب، پشت سر هم قرار گرفته اند. این، بدین معنی است که بعد از نابودی اسرائیل، حکومت جهانی « حضرت مهدی (عج) » ایجاد خواهد شد و سپس، « حضرت مسیح (ع) » ظهور خواهند کرد. در منابع روائی اهل بیت (ع)، روایاتی هستند که در آنها ائمه (ع) توصیه به تکذیب کسانی کرده اند که برای ظهور « امام قائم (عج) » تعیین وقت می کنند و این کار را دارای اشکال شرعی دانسته اند؛ اما در برخی از روایات، خود ائمه (ع) به صورت معماگونه و با کدگذاری مخصوصی، به تعیین وقت در این باره پرداخته اند. یکی از نمونه های روایات این چنینی، این مورد است: « ظهور آن حضرت، درسال یس و القرآن الحکیم خواهد بود. » همچنین، طبق روایاتی « حضرت صادق (ع) » فرمودند: « ای « ابا لبید »! برای من در مورد حروف مقطعه قرآن، دانش انباشته ایست. الف مساوی است با 1، لام مساوی است با 30، میم مساوی است با 40 و صاد مساوی است با 90. مجموع آنها مساوی است با 161. آغاز خروج « امام حسین (ع) » در « الم » بود. آن گاه که زمان او سر آمد، مردی از « بنی عباس » قیام کرد در « المص » و قیام « قائم (عج) » ما، بعد از انقضاء مدت او در « الر » خواهد بود. این مطلب را درک کن و این راز را نگاه دار. » پس می بینید که خود ائمه (ع) نیز از زمان ظهور آگاه هستند. تنها چیزی که از اهمیت برخوردار است، حفظ اسرار آل « محمد (ص) » است. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که زمان صدور این روایات، قبل از تولد « حضرت مهدی (عج) » بوده است؛ یعنی زمانی که تمام دغدغه ائمه (ع)، وقوع اصل تولد آن حضرت بوده است، چون تولد ایشان، مانند تولد « حضرت موسی (ع) » با دغدغه های بسیاری همراه بوده است و همان طور که قصد نابود کردن « حضرت موسی (ع) » در زمان تولدشان وجود داشته، این قصد نیز در زمان تولد « حضرت مهدی (عج) » وجود داشته که یا از تولد ایشان جلوگیری کرده یا در صورت تولد، ایشان را نابود کنند. در حال حاضر، ایشان با حمایت الهی زنده هستند، با حمایت خداوند ظهور خواهند کرد و با حمایت خداوند، بر دشمنان غلبه می کنند. به علاوه، ظهور ایشان با بأس شدیدی همراه است و یک شبه، زمینه های ظهور ایشان فراهم خواهد شد. پس، نگرانی ای در مورد دانستن زمان ظهور ایشان وجود ندارد. مسئله دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که « وقات » که بر اساس روایات، توصیه شده است که آنها را تکذیب کنیم، صیغه مبالغه است و به معنای کسی است که هر روز، بدون دلیل و مبنای درستی، وقتی را ب
رای ظهور تعیین می کند و با احساسات مردم بازی می کند؛ اما هیچ حدیثی نگفته است که اگر خداوند در این مورد تعیین وقت کرد، خدا را هم تکذیب کنید، چرا که خداوند را که نمی شود تکذیب کرد. ما با استفاده از فرمولهائی که از خود قرآن استخراج کرده ایم، به این نتایج رسیده ایم. به هر حال، اینها حدسیاتی هستند که زده شده اند و خداوند از همه داناتر است. منبع: سایت « دجال کیست؟ » + نوشته شده در یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت 11:39 توسط عیسی قريشي | نظرات ميثاق نامه بسيجي »من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا « اي خداي كريم ترا سپاس، كه مرا از ظلمت ها رهانيدي و براه مستقيم هدايتم فرمودي تا ازميان تمام مكاتب ، مكتب شهيدان و شاهداني را برگزينم كه پيروانش برگلدسته هاي رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده اند . و معراج پاك انديشه اسلامي را هدف گيرم ، كه رهروانش، نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند . و نام خود را در دفتر تشكلي ثبت كنم كه همه مجاهدان، از اولين تا آخرين، آنرا امضاء نموده اند . ـ اي پروردگار مهربان، اينك كه نعمت بي بديل، عضويت در لشكر مخلص خود را، نصيبم فرموده اي به شكرانه ي، حضور در اردوگاه منتظران مهدي موعود (عج)، بر محمد و آل محمد، درود مي فرستم، و با تو اي خداي خبير و بصير، عهد مي بندم : ـ پيوسته، در آمادگي براي جهاد، بكوشم، و هرگز با طاغوت ها، و جهانخواران، سازش نكنم . ـ با تهذيب نفس، خود را بسازم، و هرگز تسليم، زر و زيور دنيا طلبان، نگردم . ـ با آگاهي، و بصيرت روزافزون، پرده هاي تزوير را، كنار زنم، و لحظه اي از مسير ولايت، جدا نشوم . ـ تمامي استعدادها، و توانايي هاي خود را، در جهت استمرار، راه نوراني، و نه شرقي و نه غربيِ امام خميني (ره)، و تحقق آرمانهايِ، ياران بسيجي شهيد، بكار بندم . ـ و تا آخرين منزل ، آخرين نفس، و آخرين قطره خون، براي اعلاي كلمۀ الله، بايستم، و شهادت در اين راه را، قله افتخار بدانم . ـ به دوستان خدا مهر ورزم، و با دشمنان او نسازم. ـ همواره ياور مظلومان، و خصم ستمگران باشم . - در خود سازي، و تقويت ايمان خود، و گسترش قانون خدا، در جهان بكوشم تا بانگ لا اله الا الله، و محمد رسول الله، بر تمام جهان، طنين نيفكند، دست از مبارزه، با شرك و كفر و نفاق، بر ندارم . خداوندا ؛ اين عهدي بود كه به فضل تو بر جان و زبانم جاري شد و پايداري بر آن، جز با مدد تو ممكن نخواهد بود . پس به لطف خود، مرا در اين راه ثابت قدم بدار، و در روز محشر نيز با بسيجيانم محشور فرما . »ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذهديتنا وهب لنا من لدنك رحمه انك انت الوهاب « خانه پروفایل مدیر وبلاگ پست الکترونیک آرشیو وبلاگ عناوین نوشته ها نوشته‌های پیشین شهریور ۱۳۹۲ خرداد ۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ فروردین ۱۳۹۲ اسفند ۱۳۹۱ بهمن ۱۳۹۱ دی ۱۳۹۱ آذر ۱۳۹۱ آبان ۱۳۹۱ مهر ۱۳۹۱ شهریور ۱۳۹۱ مرداد ۱۳۹۱ تیر ۱۳۹۱ خرداد ۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ فروردین ۱۳۹۱ اسفند ۱۳۹۰ بهمن ۱۳۹۰ دی ۱۳۹۰ آذر ۱۳۹۰ آبان ۱۳۹۰ مهر ۱۳۹۰ شهریور ۱۳۹۰ مرداد ۱۳۹۰ تیر ۱۳۹۰ خرداد ۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ فروردین ۱۳۹۰ اسفند ۱۳۸۹ بهمن ۱۳۸۹ دی ۱۳۸۹ آذر ۱۳۸۹ آبان ۱۳۸۹ مهر ۱۳۸۹ شهریور ۱۳۸۹ مرداد ۱۳۸۹ آرشيو آرشیو موضوعی شهدا اخبار رهبری سیاسی بیداری اسلامی پیوندها کانون فرهنگی هنری انصار ولایت و خدا مهربان است منتظر ظهور جاوید وب سایت جامع فرهنگی مذهبی جنت العباس مکتب الزهرا بندرعباس پایگاه بسیج امام جعفر صادق (ع) نخل ناخدا BLOGFA.COMابوالفضل و رضا پسری از خطه نیلگون خلیج فارس با دلی به وسعت دریا قرآن به سال ظهور « حضرت مهدی (عج) » و نابودی اسرائیل، به صورت رمزگونه اشاره کرده است سوره « روم »، یکی از سوره هائی است که خداوند در آن، خبر از حادثه ای می دهد که در آن زمان هنوز اتفاق نیفتاده بود؛ ولی چند سال بعد از نزول این سوره، درست در همان زمانی که در قرآن بدان اشاره شده بود، رخ داد و همه را در بهت و حیرت فرو برد. ماجرا از این قرار بود که ناگهان در میان بهت مؤمنان، پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)، از ماجرائی خبر دادند که همزمان با گفتار پیامبر، در آن سوی زمین در حال وقوع بود. خداوند در این سوره می فرماید: « رومیان در سرزمینهای دوردست مغلوب شدند؛ اما آنان در کمتر از 7 سال، دوباره بر پارسیان پیروز خواهند شد. همه امور پیش از آن و بعد از آن، از آن خداوند است. » صدای این خبر غیبی، بلافاصله در تمام نقاط سرزمین اسلامی پیچید و به آزمایشی برای فهم راستی یا ناراستی رسالت پیامبر اسلام (ص) تبدیل شد. چند ماه بعد که بازرگانان از دیار روم بازگشتند، خبر دادند که رومیان، درست در همان روزی که پیامبر (ص) خبر داده بود شکست خورده اند. تأیید این خبر غیبی، موجی از شادی و شعف را در میان مؤمنان به وجود آورد. مؤمنان، با ابراز شادمانی از خبر شکست رومیان، منتظر تحقق خبر غیبی دیگر آن حضرت؛ یعنی پ
اسرائیل است. محاسبه هفتم: سوره « اسراء » دارای 111 آیه است. هر آیه از سوره « اسراء »، با یک کلمه قیدی به پایان می رسد؛ کلماتی مانند قلیلا، شکورا، لفیفا و ... . برخی از این کلمات قیدی چندین بار تکرار شده اند. حال، اگر تعداد کلمات تکراری را از این 111 قید حذف کنیم، عدد 76 باقی می ماند که همان مدت طول عمر حکومت اسرائیل است. محاسبه هشتم: در آیه 76 سوره « اسراء » خداوند در جمله آخر این آیه می فرماید: « در این صورت، پس از آن، اندک زمانی بیش زیست نمی کردند. ». دو نکته مهم در این آیه وجود دارد: یکی اینکه کلمه « قلیلا » به مدت زیست حکومت اسرائیل اشاره می کند و نکته دیگر اینکه بلافاصله بعد از کلمه « قلیلا » در پایان آیه، عدد 76 که شماره آیه است قرار گرفته است؛ گوئی که خداوند قصد داشته به ما بفهماند که منظور از کلمه « قلیلا »، همان 76 سال است. محاسبه نهم: سوره « کهف » از جهاتی، با سوره « اسراء » در ارتباط است: یکی اینکه سوره « کهف » دقیقا بعد از سوره « اسراء » آمده است. دوم اینکه هر دو، با ذکر نام خداوند شروع می شوند؛ یعنی سوره « اسراء » با « سبحان الله » و سوره « کهف » با « الحمدلله ». سوم اینکه بعد از ذکر خداوند در هر دو سوره، کلمه « الذی » آمده است. چهارم اینکه در اولین آیه هر دو سوره، کلمه « عبد » به کار رفته است. پنجم اینکه در آخرین آیه سوره « اسراء » و اولین آیه سوره « کهف »، ذکر « الحمدلله » آمده است. ششم اینکه در هر دو سوره، جمله « اتخاذ ولد » به کار رفته است. هفتم اینکه از آنجائی که ظهور « حضرت مهدی (عج) » با نابودی « دجال » آخرالزمان در ارتباط است و از آنجائی که سوره « کهف » با ظهور « حضرت مهدی (عج) » ارتباط دارد، در نتیجه، سوره « کهف » با سوره « اسراء » که در آن به سرنوشت « بنی اسرائیل » که همان « دجال » می باشد اشاره شده، در ارتباط است. اینکه گفته می شود سوره « کهف » با ظهور « امام زمان (عج) » مرتبط است، دلائل زیادی دارد؛ از جمله اینکه سخنی از پیامبر اسلام (ص) باقی مانده است که ایشان توصیه کرده اند برای محفوظ ماندن از شر « دجال » آخرالزمان و همچنین، برای تعجیل در ظهور « امام زمان (عج) »، سوره « کهف » را بسیار تلاوت کنیم. همچنین، اگر تعداد آیات سوره « عصر » را که 3 می باشد و آن را منسوب به « حضرت ولی عصر (عج) » کرده اند، در شماره سوره که 103 می باشد ضرب کنیم، به عدد 309 می رسیم که عدد مرکزی سوره « کهف » است. به علاوه، با اینکه این آیات در مورد سرگذشت اصحاب کهف است؛ اما در حقیقت، بنا به شباهتهائی که میان سرنوشت اصحاب کهف و « حضرت مهدی (عج) » وجود دارد، خداوند قصد داشته است با بیان سرگذشت اصحاب کهف، به ظهور « حضرت مهدی (عج) » اشاره کند. آیات 9 تا 25 این سوره، به داستان اصحاب کهف اشاره دارد. در این آیات شریفه، خداوند می خواسته به مسائل زیر اشاره کند: 1- امکان عمر طولانی انسان با قدرت الهی. 2- خداوند می تواند بندگان خویش را از چشم دشمنانشان، مخفی و تحت حمایت خود نگاه دارد. با بیان داستان اصحاب کهف، خداوند قصد داشته است به این مسئله اشاره کند که این امکان وجود دارد که انسانی، به وسیله قدرت الهی، برای سالهای طولانی زنده نگاه داشته شود و مخفیانه و به دور از گزند دشمنان زندگی کند. یکی دیگر از دلائلی که اشاره دارد به ارتباط « امام زمان (عج) » و سوره « کهف » این است که فاصله زمانی سال تولد پیامبر اسلام (ص) تا سال تولد « حضرت مهدی (عج) »؛ یعنی از سال 569 هجری قمری تا سال 869 هجری قمری، 300 سال می باشد. بسیار واضح است که این 300 سال، بر اساس تقویم هجری قمری است که برابر است با 309 سال هجری شمسی. از دلائل دیگر ارتباط سوره « کهف » با « حضرت مهدی (عج) »، فاصله زمانی بین سال وفات پیامبر (ص) تا سال آغاز غیبت کبرای « حضرت مهدی (عج) » می باشد؛ بدین ترتیب که اگر تعداد سالهای موجود میان سال وفات پیامبر (ص) که سال 632 میلادی بوده است را تا سال آغاز غیبت کبرای « امام زمان (عج) »؛ یعنی سال 941 میلادی بشماریم، 309 سال به دست می آید. بیان دوباره این موضوع که عدد 309، عدد مرکزی سوره « کهف » است ضروری می نماید. دلیل دیگر ارتباط سوره « کهف » و « حضرت مهدی (عج) »، برخی احادیث موجود از ائمه (ع)؛ از جمله « حضرت صادق (ع) » است که اصحاب کهف را یاران « حضرت مهدی (عج) » می نامند. در نتیجه، می بینیم که سوره « کهف » بی ارتباط با « حضرت مهدی (عج) » نیست. حال اگر تعداد حروف آیات 9 تا 25 این سوره را که به روایت داستان اصحاب کهف می پردازد بشماریم، به عدد 1401 می رسیم که به سال زوال « بنی اسرائیل » و ظهور « امام قائم (عج) »، بر اساس تقویم هجری شمسی اشاره می کند. اشاره به زمان نابودی « بنی اسرائیل » بر اساس تقویم هجری شمسی، تنها در سوره « کهف » موجود است و در سوره « اسراء »، تنها اشاره به تاریخ میلادی یا هجری قمری آن شده است. علت آن، این است که در مذهب شیعه
یروزی رومیان بر پارسیان ماندند که آن هم، در موعد مقرر؛ یعنی کمتر از 7 سال بعد اتفاق افتاد. اکنون، ما می توانیم با موشکافی در این سوره، به فرمولی که خداوند از آن برای بیان سال وقوع و طول مدت حوادث استفاده می کند پی ببریم. لطفا به کلمه « بضع » در آیه 4 این سوره نگاهی بیندازید. این کلمه در عربی، به معنای کمتر از 7 سال به کار می رود. اگر توجه کنید می بینید که تعداد کلمات به کار رفته قبل از کلمه « بضع » نیز به تعداد همان کلمه « بضع »؛ یعنی 6 کلمه است. در حقیقت، خداوند به تعداد سالهائی که تا زمان وقوع حوادث وجود دارد، قبل از کلمه ای که به وقوع آن حوادث اشاره دارد، کلمه قرار داده است؛ یعنی به ازاء هر سال، یک کلمه قرار داده است. نمونه دیگر از سوره هائی که در آن، از واقعه ای سخن به میان می آید، سوره « هود » است. خداوند در آیه 7 این سوره می فرماید: « و او خدائی است که آسمان و زمین را در فاصله شش روز آفرید و ... ». اگر به تعداد کلماتی که خداوند قبل از کلمه شش قرار داده است توجه کنید، خواهید دید که شش کلمه قبل از آن قرار گرفته است؛ یعنی از همان فرمول نیز در این جا استفاده شده است. نمونه های دیگر این گونه سوره ها، سوره « کهف » است. خداوند آیه 9 تا 25 این سوره را به بیان داستان اصحاب کهف اختصاص داده است. خداوند در پایان سوره 25 با ذکر عدد 309، به تعداد سالهای استقرار اصحاب کهف در غار اشاره کرده است. اگر تعداد کلماتی را که از آغاز آیه 9 تا قبل از کلمه « ثلاث » که نخستین کلمه مربوط به عدد 309 است را بشمارید، خواهید دید که دقیقا 309 کلمه وجود دارد. می بینید که در این جا نیز از همان فرمول استفاده شده است. ذکر دو نکته در این جا ضروری است: نخست اینکه در انتهای آیه 25، خداوند می فرماید: « آنها در غار خویش 300 سال توقف کردند و بر آن، 9 سال افزودند. » این 9 سال، چیزی نیست جز تفاوتی که بین سال شمسی و قمری وجود دارد؛ یعنی خداوند که بر هر دو تقویم آگاه است خواسته است به انسان بفهماند که اگر با سال قمری محاسبه کنند، آنها 309 سال در غار اقامت کرده اند و اگر با سال شمسی حساب کنند، 300 سال. نکته دوم اینکه خداوند از کلمه « وازدادوا » قبل از عدد 9 استفاده کرده است. این کلمه، به حساب جمل، مساوی است با عدد 30 که اگر کنار عدد 9 قرار گیرد به عدد 309 می رسیم. می بینید که خداوند بزرگ چگونه در چیدمان حروف و اعداد، دقت خاصی به کار برده است. از دیگر نمونه های سوره های این چنینی، سوره « قدر » می باشد. اگر به کلمه « هی » که در آخرین آیه این سوره قرار گرفته است توجه کنید، متوجه می شوید که بیست و هفتمین کلمه این سوره است. به همین جهت، شب قدر را شب بیست و هفتم ماه رمضان می دانند. همچنین، در سوره « نوح »، خداوند عمر « نوح (ع) » را 950 سال عنوان کرده و در عین حال، در این سوره، از 950 کلمه استفاده می کند. در این جا نیز می توان رد پای این فرمول را مشاهده کرد. جای پای این فرمول مهم را می توان به شکلی دیگر، در جای جای قرآن پیدا کرد؛ جائی که خداوند به تعداد 365 روز سال از کلمه « یوم »، به تعداد 365 شب سال از کلمه « لیل »، به تعداد 12 ماه سال از کلمه « شهر » و به تعداد 24 ساعت شبانه روز از کلمه « ساعت » نام می برد. خداوند از این طریق قصد داشته توجه ما را به تعداد کلمات جلب کرده و به ما بفهماند که تعداد کلمات به کار گرفته شده در قرآن، بسیار حائز اهمیت است و فرمول خاصی در آیات قرآن نهفته است تا ما با کشف آن فرمول بتوانیم قفل سایر مواردی را که برای ما مشخص نیست باز کنیم. به طور مثال، اگر به تعداد کلمه « امامت » در کل قرآن بنگرید، می بینید که 12 بار به کار گرفته شده است و این بدان معنی است که خداوند بعد از رحلت پیامبر (ص)، تنها 12 امام را به رسمیت می شناسد؛ نه بیشتر و نه کمتر. شکی باقی نمی ماند که خداوند در قرآن، به صورت همزمان، به دو زبان حروف و اعداد تکلم می کند. علت اینکه خداوند از زبان ریاضی برای تعیین زمان وقوع حوادث سرنوشت ساز و مهم استفاده کرده است، چند مورد است. نخست آنکه زبان ریاضی، یک زبان جهانی است؛ یعنی انسانها، در هر جای کره زمین که باشند، به هر زبانی که تکلم کنند، از هر نژادی که باشند و از هر آئینی که پیروی کنند، در مورد علوم ریاضی، متفق القول هستند. دوم آنکه زبان ریاضی، به هیچ وجه، قابل شک، قابل ترجمه، قابل تفسیر، نسبی و مبهم نیست. سوم آنکه این زبان، از دقت زیادی برخوردار است. خداوند خواسته بدین وسیله، هم قرآن خویش را از گزند تحریف مصون نگاه دارد و هم به غواصان اقیانوس بیکران قرآن، شاه کلیدی عرضه کند تا بتوانند از زمان وقوع حوادث و خبرهای غیبی آینده مطلع شوند. این مسئله، جنبه اعجازی کلام الله مجید را در عصر پیشرفت علم و تکنولوژی، به رخ جهانیان می کشد. به همین ترتیب، ما می توانیم سال نابودی اسرائیل و ظهور « حضرت مهدی (عج) » را نیز کشف کنیم: بر اساس فرمول ف
وق، محاسباتی انجام داده شده است که نتایج آنها، سال نابودی « بنی اسرائیل » و ظهور « امام قائم (عج) » را به ما نشان می دهند. طبق این محاسبات، سال سرنوشت ساز ما، در یک جا سال 1443 هجری قمری، در جای دیگر سال 1401 هجری شمسی و در جای دیگر سال 2022 میلادی به دست آمده است. در زیر، به روشهای محاسباتی مختلفی که بر اساس فرمول مذکور انجام شده است و نتایج حاصل از آنها اشاره شده است: محاسبه اول: خداوند در سوره « اسراء » که نام دیگر آن، « بنی اسرائیل » است، از آیه 2 تا آیه 104، به قوم « بنی اسرائیل » و سرنوشت آن اشاره می کند. از شمارش کلماتی که در آیات مذکور قرار گرفته است در می یابیم که تعداد آنها دقیقا 1443 کلمه است. اگر در این جا نیز از فرمول قبلی استفاده شده باشد و هر کلمه را به عنوان یک سال در نظر بگیریم، 1443 باید به سال نابودی قوم « بنی اسرائیل » اشاره داشته باشد که بر اساس تقویم هجری قمری است. محاسبه دوم: اگر به آیه 104 این سوره توجه کنید که می فرماید: « و بعد از آن، « بنی اسرائیل » را فرمان دادیم که در آن زمین ساکن شوید تا از آن پس که وعده آخرت فرا رسد، همه شما را باز جمعا مبعوث گردانیم. » و آخرین جمله آن را با حساب ابجد محاسبه کنیم، عدد 2022 ظاهر می شود که سال نابودی « بنی اسرائیل »، بر اساس تقویم میلادی است. دلیل اینکه تنها، این قسمت از آیه یعنی : « فاذا جاء وعد الاخرة جئنا بکم لفیفا. » را جدا و محاسبه می کنیم این است که خداوند، خود با به کار گرفتن حرف فاصل « ف »، این فاصله را ایجاد کرده است. محاسبه سوم: اگر تعداد آیات مبارکه قرآن را از آغاز قرآن؛ یعنی سوره « بقره » تا ابتداء سوره « اسراء » که در آن، از « بنی اسرائیل » و سرنوشتش سخن می گوید بشماریم، می بینید که 2022 آیه وجود دارد. ممکن است بگوئید که آغاز قرآن، سوره « فاتحه » است؛ در صورتی که قرآن با سوره « فاتحه » آغاز نمی شود؛ بلکه این سوره، حکم قفل قرآن را دارد و در حقیقت، آغاز قرآن، با سوره « بقره » است. محاسبه چهارم: آیه 21 سوره « مائده » به دخول « بنی اسرائیل » به سرزمین مقدس فلسطین اشاره می کند و آیه 104 سوره « اسراء » به خروج « بنی اسرائیل » از این سرزمین و پراکندگی آنها اشاره دارد. اگر تعداد آیاتی را که میان آیه مربوط به دخول « بنی اسرائیل » به فلسطین و آیه مربوط به خروج آنها است را بشماریم، 1443 آیه است که به سال زوال « بنی اسرائیل » اشاره می کند. محاسبه پنجم: آخرین کلمه آیات مربوط به « بنی اسرائیل » در سوره « اسراء »، کلمه « لفیفا » است که متعاقب آن، آیه بعدی؛ یعنی: « و بالحق انزلناه و بالحق نزل. » آمده است. کلمه « و بالحق » در ردیف 1444، کلمه « انزلناه » در ردیف 1445، کلمه « و بالحق » در ردیف 1446و کلمه « نزل » در ردیف 1447 آمده اند. مجموع این چهار عدد 5782 می شود که دقیقا همان سال سرنوشت ساز اسرائیل، بر حسب تقویم عبری خواهد بود. این سال برابر است با سال 2022 میلادی، 1443 هجری قمری و 1401 هجری شمسی. محاسبه ششم: خداوند کلمه « واحد » را معیار سنجش قرآن و میزان آن قرار داده است که ارزش عددی آن 19 است. در کل سوره « اسراء »، تنها 4 آیه وجود دارد که دارای 19 کلمه می باشند. از ضرب عدد 4 در 19، عدد مرموز 76 به دست می آید. این عدد، طول دوران حکومت « بنی اسرائیل » در فلسطین را نشان می دهد؛ چرا که اگر آن را با سال 1946 میلادی که سال تشکیل کنگره جهانی برای تأسیس حکومت اسرائیل در فلسطین بود جمع کنیم به سال 2022 میلادی می رسیم که سال زوال اسرائیل است. محاسبه هفتم: سوره « اسراء » دارای 111 آیه است. هر آیه از سوره « اسراء »، با یک کلمه قیدی به پایان می رسد؛ کلماتی مانند قلیلا، شکورا، لفیفا و ... . برخی از این کلمات قیدی چندین بار تکرار شده اند. حال، اگر تعداد کلمات تکراری را از این 111 قید حذف کنیم، عدد 76 باقی می ماند که همان مدت طول عمر حکومت اسرائیل است. محاسبه هشتم: در آیه 76 سوره « اسراء » خداوند در جمله آخر این آیه می فرماید: « در این صورت، پس از آن، اندک زمانی بیش زیست نمی کردند. ». دو نکته مهم در این آیه وجود دارد: یکی اینکه کلمه « قلیلا » به مدت زیست حکومت اسرائیل اشاره می کند و نکته دیگر اینکه بلافاصله بعد از کلمه « قلیلا » در پایان آیه، عدد 76 که شماره آیه است قرار گرفته است؛ گوئی که خداوند قصد داشته به ما بفهماند که منظور از کلمه « قلیلا »، همان 76 سال است. محاسبه نهم: سوره « کهف » از جهاتی، با سوره « اسراء » در ارتباط است: یکی اینکه سوره « کهف » دقیقا بعد از سوره « اسراء » آمده است. دوم اینکه هر دو، با ذکر نام خداوند شروع می شوند؛ یعنی سوره « اسراء » با « سبحان الله » و سوره « کهف » با « الحمدلله ». سوم اینکه بعد از ذکر خداوند در هر دو سوره، کلمه « الذی » آمده است. چهارم اینکه در اولین آیه هر دو سوره، کلمه « عبد » به کار رفته است. پنجم اینکه در آخری
بد یهودیان در اورشلیم به ترتیب، در سال 586 قبل از میلاد توسط بابلیان و در سال 70 میلادی توسط رومیان و در هر دو مورد، در روز 9 ماه 11 عبری اتفاق افتاد؛ یعنی 656 سال پس از تخریب اولین معبد، دومین معبد نیز در سالروز تخریب معبد اول تخریب شد. آنها این روز را روز بزرگی می پندارند؛ چون آن را روز ظهور « حضرت مسیح (ع) » می دانند. این روز در اسرائیل، تعطیل عمومی است و یهودیان، از هر کاری پرهیز می کنند. از آنجائی که انهدام دو معبد، در همین روز اتفاق افتاده است، این احتمال شدیدا وجود دارد که انهدام سوم نیز در همین روز اتفاق بیفتد. به علاوه، طبق منابع روائی، اهل بیت (ع) ظهور « حضرت مهدی (عج) » را در روز عاشورا عنوان کرده اند. اگر این حدیث را معتبر بدانیم، تاریخ ظهور آن حضرت، در روز 10 محرم سال 1444 خواهد بود که مصادف است با روز 9 ماه 11 سال 5782 عبری که یهودیان در آن روز، منتظر ظهور « حضرت مسیح (ع) » هستند. البته به ترتیب قرار گرفتن سوره های « اسراء »، « کهف » و « مریم » نیز توجه داشته باشید که به ترتیب، پشت سر هم قرار گرفته اند. این، بدین معنی است که بعد از نابودی اسرائیل، حکومت جهانی « حضرت مهدی (عج) » ایجاد خواهد شد و سپس، « حضرت مسیح (ع) » ظهور خواهند کرد. در منابع روائی اهل بیت (ع)، روایاتی هستند که در آنها ائمه (ع) توصیه به تکذیب کسانی کرده اند که برای ظهور « امام قائم (عج) » تعیین وقت می کنند و این کار را دارای اشکال شرعی دانسته اند؛ اما در برخی از روایات، خود ائمه (ع) به صورت معماگونه و با کدگذاری مخصوصی، به تعیین وقت در این باره پرداخته اند. یکی از نمونه های روایات این چنینی، این مورد است: « ظهور آن حضرت، درسال یس و القرآن الحکیم خواهد بود. » همچنین، طبق روایاتی « حضرت صادق (ع) » فرمودند: « ای « ابا لبید »! برای من در مورد حروف مقطعه قرآن، دانش انباشته ایست. الف مساوی است با 1، لام مساوی است با 30، میم مساوی است با 40 و صاد مساوی است با 90. مجموع آنها مساوی است با 161. آغاز خروج « امام حسین (ع) » در « الم » بود. آن گاه که زمان او سر آمد، مردی از « بنی عباس » قیام کرد در « المص » و قیام « قائم (عج) » ما، بعد از انقضاء مدت او در « الر » خواهد بود. این مطلب را درک کن و این راز را نگاه دار. » پس می بینید که خود ائمه (ع) نیز از زمان ظهور آگاه هستند. تنها چیزی که از اهمیت برخوردار است، حفظ اسرار آل « محمد (ص) » است. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که زمان صدور این روایات، قبل از تولد « حضرت مهدی (عج) » بوده است؛ یعنی زمانی که تمام دغدغه ائمه (ع)، وقوع اصل تولد آن حضرت بوده است، چون تولد ایشان، مانند تولد « حضرت موسی (ع) » با دغدغه های بسیاری همراه بوده است و همان طور که قصد نابود کردن « حضرت موسی (ع) » در زمان تولدشان وجود داشته، این قصد نیز در زمان تولد « حضرت مهدی (عج) » وجود داشته که یا از تولد ایشان جلوگیری کرده یا در صورت تولد، ایشان را نابود کنند. در حال حاضر، ایشان با حمایت الهی زنده هستند، با حمایت خداوند ظهور خواهند کرد و با حمایت خداوند، بر دشمنان غلبه می کنند. به علاوه، ظهور ایشان با بأس شدیدی همراه است و یک شبه، زمینه های ظهور ایشان فراهم خواهد شد. پس، نگرانی ای در مورد دانستن زمان ظهور ایشان وجود ندارد. مسئله دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که « وقات » که بر اساس روایات، توصیه شده است که آنها را تکذیب کنیم، صیغه مبالغه است و به معنای کسی است که هر روز، بدون دلیل و مبنای درستی، وقتی را برای ظهور تعیین می کند و با احساسات مردم بازی می کند؛ اما هیچ حدیثی نگفته است که اگر خداوند در این مورد تعیین وقت کرد، خدا را هم تکذیب کنید، چرا که خداوند را که نمی شود تکذیب کرد. ما با استفاده از فرمولهائی که از خود قرآن استخراج کرده ایم، به این نتایج رسیده ایم. به هر حال، اینها حدسیاتی هستند که زده شده اند و خداوند از همه داناتر است.