📚✨📚✨📚
✅پرسش:
براي گشايش بخت چه سوره اي بخوانم يا نذري را انجام دهم که مجرب باشد
🌺پاسخ:
نماز حاجت و نماز استغاثه به حضرت فاطمه سلام الله عليها بخوانيد ومداومت بر قرائت سوره يس داشته باشيد.
👈توسل به اهل بيت عليهم السلام داشته باشيد بعضي از بزرگان قرائت حديث کساء تا چهل شب را توصيه ميکنند.
🔹نوشتن سوره احزاب بر روي پوست آهو و گذاشتن آن در ظرفي نيز در روايات توصيه شده است.
🌸دعاي الحاح را هم بخوانيد:
اَللّهُمَّ رَبَّ السَّمواتِ السَّبْعِ وَ ما بَيْنَهُنَّ وَ رَبَّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ وَ رَبَّ جَبْرَئيلَ وَ ميكائيلَ وَ اِسْرافيلَ وَ رَبَّ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ وَ رَبَّ مُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبِيّينَ اِنّى اَسْئَلُكَ بِالَّذى تَقُومُ بِهِ السَّمآءُ وَ بِهِ تَقُومُ الاَْرْضُ وَ بِهِ تُفَرِّقُ بَيْنَ الْجَمْعِ وَ بِهِ تَجْمَعُ بَيْنَ الْمُتَفَرِّقِ وَ بِهِ تَرْزُقُ الاَْحْيآءَ وَ بِهِ اَحْصَيْتَ عَدَدَ الرِمّالِ وَ وَزْنَ الْجِبالِ وَكَيْلَ الْبُحُورِ
☘️خدايا پروردگار آسمانهاى هفتگانه، و آنچه در ميان آنهاست، و پروردگار عرش بزرگ، و پروردگار جبرئيل و ميكاييل و اسرافيل، و پروردگار قران باعظمت، و پروردگار محمّد خاتم پيامبران، از تو درخواست مى كنم به حق آنچه آسمان به آن مى ايستد، و زمين به آن مى ايستد، و با آن بين جمع را جدايى مى اندازى، و با آن ميان پراكنده را جمع مى نمايى، و با آن به زنده ها روزى مى دهى، و با آن عدد ريگ ها و وزن كوه ها و پيمانه درياها را شماره كردىسپس بر محمّد و آل محمد صلوات مى فرستى، و حاجت خود را مى خواهى، و در طلب حاجتت پافشارى و اصرار مى ورزى
💧☀️💧☀️💧
✅پرسش:
آیا اینکه دونفر یا چندنفر از فامیل یا دوستان با یکدیگر دلد و دل کرده و هر کس مشکل و ناراحتی خود را می گوید و لااقل خود را تخلیه می کند یا کمک فکری می گیرد، غیبت است؟
🌺پاسخ:
از روايات بر مي آيد كه غيبت سه ركن دارد:
1 - نخست اين كه سخني پشت سر كسي گفته شود.
2- ذكر عيوب پنهان باشد.
3- اگر غيبت شونده آن را بشنود، ناراحت شود. (1)
✍️بر اساس آن چه گذشت:
درد و دل هاي افراد با يكديگر اگر ملاك هاي بالا را ندارد، غيبت نبوده و اشكال ندارد و اگر ملاك هاي بالا را دارا باشد، غيبت بوده كه بايد ترك نمايند. چون هر درد دلي جايز نيست.
پی نوشت:
1. مكارم شيرازي، ناصر، اخلاق در قران، مدرسه علي بن ابي طالب، دوم، 1382 ه ش، ج3، ص108 .
💫 #یا_صاحب_الزمان_عج 💚
✨صدها گله پيش يار بردن عشق است
با عشق تو چوب طعنه خوردن عشق است
✨ای قلب تپنده جهان، مولا جان
يکبار تو را دیدن و مردن عشق است
💔 #جمعه_های_دلتنگی
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی حاج آقا دانشمند
🎥موضوع: خدا خیلی مهربونه
موعظه کوتاه
🎁 کتاب #اینترنت_پاک با تخفیف #هفتاد_درصدی ویژه بستههای #معیشتی و اهدا به خانوادهها
قیمت روی جلد: ۲۰ تومان
قیمت ویژه: ۶ تومان
🔺چگونه از فرزندانمان در برابر آسیبهای فضای مجازی محافظت کنیم؟
🔺 آنچه در این کتاب میخوانیم:
▫️راهکارهای فنی؛
چه تنظیماتی روی رایانه و گوشی انجام دهیم تا محتوای آلوده و مستهجن در دسترس نباشد؟
▫️ راهکارهای محیطی؛
چه شرایط و چیدمانی در خانه پیاده کنیم تا آسیبهای فضای مجازی کاهش یابد؟
▫️راهکارهای تربیتی؛
چگونه با فرزندانمان رفتار کنیم تا آسیبهای فضای مجازی را به حداقل برسانیم؟
اطلاعات بیشتر و اعلام سفارش 👇
@sabehat
🆔 @nazreketab
اطلاعات بیشتر در کانال #نذر_کتاب 👇
eitaa.com/joinchat/3540123659C99964b6104
💠 #تلنگر_کرونایی (۹)
🔸از نشانه ها و عوارض #کرونا از دست دادن حسّ چشایی و بویایی است. افراد مبتلا، شیرین ترین طعم ها و خوشبوترین عطرها را هم حس نمی کنند.
🔹 شامّ مبتلایان به کرونای #غفلت هم، عطر مناجات را استشمام نمی کند و ذائقه آنان هم طعم شیرین عبادت و نماز را نمی فهمد.
🔸 در مسجد و حرم، دچار #تنگیِ نفس می شوند و به دعا و عبادت و ذکر بی اشتها می گردند و نسبت به تهجد و توسل و زیارت، بی حال و بی رغبت اند.
🔹 این است رمز شوق عبادت و دعا در عده ای و دلیل بی رغبتی به معنویات و نیایش، در عده دیگر... .
👈 به قلم استاد جواد محدثی
🔰 #سلبریتیسم: پرسشی از واقعیت و ضرورت زندگی مدرن
👈 برنامه" #نقد و نظر" رادیو معارف از جمله برنامه هایی است که به نقد و بررسی سلبریتی ها و دلایل الگو شدن آنان از سوی برخی افراد می پردازد.
🔹 این برنامه مورخ دوم آذر ۹۹ با موضوع سلبریتیسم: پرسشی از واقعیت و ضرورت زندگی مدرن مهمان مخاطبان فرهیخته این #رسانه دینی خواهد شد.
🔸 برنامه "نقد و نظر" به تهیه کنندگی علی برخورداری و اجرای ابوذر رجبی و کارشناسی دکتر محمد علی #روزبهانی رئیس مرکز هنر و رسانه #دفتر_تبلیغات اسلامی و دکتر سید محمد کاظمی عضو هیات علمی #پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، روز یکشنبه دوم آذر ساعت ۱۴:۵۰ از #رادیو_معارف به روی آنتن می رود.
💠 حدیث روز | ۹۹/۹/۲
🔸 حضرت فاطمه(س): بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ
🔹 خوش رويى هنگام روبه رو شدن با مؤمن ، بهشت را بر فرد خوش رو واجب مى كند.
📚 بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۴۰۱
💠 نشست آنلاین «کودک و بازی»
👈 لینک ثبت نام شرکت در نشست
🌐 el.balagh.ir/news/2367
💠 #آیات_التبلیغ | صبر در برابر زخم زبان ها
🔰 #مبلّغِ با ايمان از زخم زبان ها و طعنه هاى منكران، غمگين نمى شود و #صبر پيشه مى كند و مى داند كه عزت براى خداست و او شنوا و داناست؛
👈 ولَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
🔻 و سخن منکران خاطرت را غمگین نسازد، که هر عزت و اقتداری مخصوص خداست و او شنوا و داناست.
🖇آیه ۶۵ سوره یونس
#آیات_التبلیغ
#عکس_نوشته
#صفات_مبلغ
#صبر #زخم_زبان#طلبه_در_تراز_انقلاب_اسلامی
💠 راستگویی که راستگو بود...
🔸 مرگ از آنچه فکرش را میکنیم به ما نزدیکتر است. گاهی انسانی بیفایده را با خود میبرد و گاهی افرادی مفید برای جامعه را از ما میگیرد. مرحوم حجت الاسلام راستگو از جمله افرادی بود که به جامعهاش خدمت کرد. او را نباید با یک عالم، اندیشمند یا آیت الله مقایسه کرد بلکه اگر او را متناظر با مسیری که قرار بود طی کند ببینیم، در مقیاس خود یک آیت الله بود، یک دانشمند بود و یک عالم تمام عیار چرا که در موضوع خود درجه اعلی را بهدست آورد.
🔹 حجت الاسلام راستگو در برهوت فقدان ایده، ایده داشت و در دنیای دروغ، صداقت. راستگو، راستگو بود؛ چون صادقانه ایده خود را دنبال کرد. او در بیتوجهی به کودکان و جایگاه ویژه آن ها در تعلیم و تربیت، توجه خود را معطوف آنها کرد. کار برای کودکان را زمانی انتخاب کرد که شاید کسی در آن زمان در حوزه به این موضوعات نمیاندیشید و حتی مورد سرزنش نیز قرار گرفت. اما او در تصمیمش راسخ و صادق بود و سالها جهادگونه این مسیر را طی کرد. این نوشته در صدد نفی تلاشهای بسیار و متکثر حوزویان از تلاش در فقه و فلسفه گرفته تا انواع خدمات اجتماعی، نیست؛ بلکه به دنبال نشان دادن اهمیت «ایده»، «استمرار» و «اخلاص» در مسیر انجام وظیفه است.
🔅 حجت الاسلام راستگو که خداوند غریق رحمتش فرماید و اساتید دیگری مانند استاد قرائتی که ان شاء الله عمر طولانی داشته باشند، نمونه هایی قابل مطالعه و الگوگیری برای طلاب جوان و نظام آموزشی-پرورشی حوزه اند. از دست دادن ایشان فارغ از آنچه ذکر شد به ما این نهیب را میزند که آیا حوزه توانست از تجربهی زیسته راستگوها و قرائتیها استفاده کرده و طلابی با همان کارویژه تربیت کند؟! اگر در پاسخ به این سوال دیر بجنبیم قطعا افراد دیگری با کوهی از تجربه و ایده را از دست خواهیم داد... .
✏احمد اولیایی
#حجت_الاسلام_راستگو
#هدف_حوزوی #ایده
#کودک_و_نوجوان
#الگوهای_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
📌بالا رفتیم، ماست بود؛ قصه ما راست بود...
حجتالاسلام راستگو، قصهگو و مربی سالهای کودکی و نوجوانیمان به سوی عالَم بالا رفت.
چقدر خاطره داریم ما بچههای دهه شصت و هفتاد از برنامههای جذاب او در تلویزیون، و چقدر مربی کودک و نوجوان تربیت کرد در سراسر کشور.
یادش به خیر؛ وقتی قصههای قرآنی و درسآموزش تمام میشد، با همان چهره خندان و لحن کودکپسندش میگفت: "بالا رفتیم، ماست بود؛ قصه ما راست بود..."
شیخ راستگوی ما راست میگفت؛ آخر قصه همه ما رفتن به سوی عالَم بالاست؛ فقط فرق ما با هم این است که بعضیها با دست پر و کارنامه روشن میروند و بعضیها برعکس.
قصه او هم به سر رسید، ولی باقیات الصالحات او همچنان خواهد بود؛ نوجوانهایی که پای برنامههای او تربیت شدند و مربیان کودک و نوجوانی که برای ترویج معارف اهلبیت تربیت کرد، گوشهای از این توشه معنوی است.
✏مهدی رجایی
#نویسندگان_حوزوی
#یادداشت
#الگوی_تبلیغی
🍀🌟🍀🌟🍀
✅پرسش:
چراسوره مبارک توبه بسم الله الرحمن الرحيم نداره.درحالي که خدا هميشه درمورد توبه کردن به ما گفته من بسيار مهربان و توبه پذيرهستم.ولي درحالي که رحمان و رحيم بودنش رو از اول سوره برميداره وبعدسوره مبارک منافقون بسم الله الرحمن الرحيم داره درصورتي که در خداوند در قران زياد بيزاري جسته و حتي چگونگي وارد شدن آنها را در محشر عنوان کرده ولي اول سوره رحمان و رحيم بودن را متذکر شده
🌺پاسخ:
در علت نداشتن بسم الله در ابتداي اين سوره دو علت ذکر شده است:
1. 📌اين سوره، يک روش محکم و سخت را در مقابل دشمنان پيمان شکن و اظهار برائت و بيزارى از آنان و اعلام جنگ با آنان، در پيش گرفته است، و نمايانگر خشم خداوند نسبت به اين گروه است؛ لذا با «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» که نشانه صلح و دوستى و محبت و بيان کننده صفت رحمانيت و رحيميت خدا است، تناسب ندارد.(1)به همين جهت با «بسم الله الرحمن الرحيم» شروع نشده است.
🍀 حضرت على(علیه السلام) در اين باره مى فرمايد: «علت نيامدن بسم اللَّه آن است که، بسم اللَّه براى امان و رحمت است، ولى سوره برائت براي برداشته شدن امان، نازل شده است».(2)
🌱لذا چون اين افراد پيمان شکن هستند و زمينه توبه را ندارند بسم الله ذکر نشده و الا اون جنبه رحمانيت و مهرباني خدا جاي خود هست.
2. 📌گروهى نيز معتقدند اين سوره در حقيقت دنباله سوره انفال است؛ زيرا در سوره انفال پيرامون پيمان ها سخن گفته شده و در اين سوره پيرامون الغاى پيمان هاى پيمان شکنان بحث شده است، لذا «بسم اللَّه» در ميان اين دو ذکر نشده است. امام صادق(علیه السلام) نيز در روايتي مي فرمايد: «سوره هاي انفال و توبه يکي هستند».(3)
1. مکارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، ج 7، ص 273، دارالکتب اسلامية، تهران، چاپ اول، 1374ش.
2. طبرسى، فضل بن حسن، مجمع البيان فى تفسير القرآن، با مقدمه: بلاغي، محمد جواد، ج 5، ص 5، انتشارات ناصر خسرو، تهران، چاپ سوم، 1372ش؛ حاکم نيشابوري، مستدرک، ج 2، ص330، دارالمعرفة، بيروت،1406ق.
3. مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، ج 89، ص 277، مؤسسة الوفاء، بيروت، 1404ق.
🇮🇷🇮🇷✨✨🇮🇷🇮🇷
💎 معنای صحیح انتظار فرج
📌بعضیها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان ـ سلام الله علیه ـ را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند. بلکه بعضی از آنها را که من سابقاً می شناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب ـ سلام الله علیه ـ بود. اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند.
📌 یک دستۀ دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد؛ به این چیزها ما کار نداشته باشیم، ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاءالله ، درست می کنند؛ دیگر ما تکلیفی نداریم. تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد، نداشته باشیم. اینها هم یک دسته ای، مردمی بودند که صالح بودند.
📌 یک دسته ای می گفتند که خوب، باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید؛ ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می خواهند بکنند؛ گناه ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود.
📌 یک دسته ای از این بالاتر بودند، می گفتند: باید دامن زد به گناهها، دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت ـ سلام الله علیه ـ تشریف بیاورند. این هم یک دسته ای بودند که البته در بین این دسته، منحرفهایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهایی هم بودند که برای مقاصدی به این دامن می زدند.
📌 یک دستۀ دیگری بودند که می گفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهایی که بازیگر نبودند، مغرور بودند به بعض روایاتی که وارد شده است بر این امر که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات [اشاره دارد] که هر کس علم بلند کند با علم مهدی، به عنوان «مهدویت» بلند کند، [باطل است.]
🔸 حالا ما فرض می کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که تکلیفمان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟ حضرت صاحب که تشریف می آورند برای چی می آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را، برای اینکه حکومت را تقویت کنند، برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما برخلاف آیات شریفۀ قرآن دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای اینکه حضرت بیایند؟
☘️حضرت بیایند چه می کنند؟ حضرت می آیند، می خواهند همین کارها را بکنند. الآن دیگر ما هیچ تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد، بلکه تکلیفش این است که دعوت کند مردم را به فساد؟ به حسب رأی این جمعیت، که بعضیشان بازیگرند و بعضیشان نادان، این است که ما باید بنشینیم، دعا کنیم به صدام. هر کسی نفرین به صدام کند، خلاف امر کرده است؛ برای اینکه حضرت دیر می آیند! و هر کسی دعا کند به صدام؛ برای اینکه این فساد زیاد می کند، ما باید دعاگوی امریکا باشیم و دعاگوی شوروی باشیم و دعاگوی اذنابشان از قبیل صدام باشیم و امثال اینها تا اینکه اینها عالم را پر کنند از جور و ظلم و حضرت تشریف بیاورند. بعد حضرت تشریف بیاورند، چه کنند؟
✨حضرت بیایند که ظلم و جور را بردارند؛ همان کاری که ما می کنیم و ما دعا می کنیم که ظلم و جور باشد! حضرت می خواهند همین را برش دارند. ما اگر دستمان می رسید، قدرت داشتیم، باید برویم تمام ظلم و جورها را از عالم برداریم. تکلیف شرعی ماست، منتها ما نمی توانیم. اینی که هست این است که حضرت عالم را پر می کند از عدالت؛ نه شما دست بردارید از تکلیفتان، نه اینکه شما دیگر تکلیف ندارید.
📚بیانات امام خمینی رحمه الله در تاریخ 14 فروردین 1367، صحیفه نور، ج 21، صص 13-15
4_5861910896183347954.pdf
873.4K
👆💠 فایل پی دی اف، آموزش نحوه ساخت و فرآوری داروی گیاهی مُدبّر کرونای غدیر؛ سطح دو (سطح قوی)
👈داروی ضد کرونای ایرانی؛ گروه تحقیقاتی؛ استاد طالقانی
👈بسیار مجرب و قوی در مهار کرونا و عوارض آن
سلام
*١٠ کشور اول جهان با بالاترین معدل روسپیگری و تن فروشی:*
١. تایلند (بودایی)
٢. دانمارک (مسیحی)
٣. ایتالیا (مسیحی)
٤. آلمان (مسیحی)
٥. فرانسه (مسیحی)
٦. نروژ (مسیحی)
٧. بلژیک (مسیحی)
٨. اسپانیا (مسیحی)
٩. آمریکا (مسیحی)
١٠. فنلند (مسیحی)
*١٠ کشور اول جهان در بالاترین آمار دزدی:*
١٠. دانمارک و فنلاند (مسیحی)
٩. زیمبابوه (مسیحی)
٨. استرالیا (مسیحی)
٧. کانادا (مسیحی)
٦. نیوزلند (مسیحی)
٥. هندوستان (مسیحی)
٤. انگلستان (مسیحی)
٣. آمریکا (مسیحی)
٢. سوئد (مسیحی)
١. آفریقای جنوبی (مسیحی)
*١٠ کشور اول جهان با بالاترین آمار مصرف مشروبات الکلی :*
١) مولدوفا (مسیحی)
٢) بلاروس (مسیحی)
٣) لیتوانی (مسیحی)
٤) روسیه (مسیحی)
٥) جمهوری چک (مسیحی)
٦) اوکراین (مسیحی)
٧) آندورا (مسیحی)
٨) رومانی (مسیحی)
٩) صربیا (مسیحی)
١٠) استرالیا (مسیحی)
*کشورهای با بالاترین آمار آدم کشی:*
١_ هندوراس (مسیحی)
٢_ ونروئلا (مسیحی)
٣_ ولز (مسیحی)
٤_ السالوادور (مسیحی)
٥_ گینه (مسیحی)
٦_ آفریقای جنوبی (مسیحی)
٧_ سانتكيتس ونيفيس (مسیحی)
٨_ جزایر باهاما (مسیحی)
٩_ ليسوتو (مسیحی)
١٠_ جامايیكا (مسیحی)
*نام خطرناکترین گروهای مافیا در جهان:*
١. ياكوزا (بودایی)
٢. أگپيروس (مسیحی)
٣. واه سينگ (مسیحی)
٤. جامايكا بوس (مسیحی)
٥. پريميرو (مسیحی)
٦. برادران آريون (مسیحی)
٧. خون (مسیحی)
٨. خیابان ١٨ گانگ (مسیحی)
٩. مونجیکی (مسیحی)
١٠. ماراسالفاروچا (مسیحی)
*بزرگترین مافیای تجارت مخدر در جهان:*
١. بابلوإسكوبار - كلمبيا(مسیحی)
٢. آمادوكاريلو - كلمبيا(مسیحی)
٣. كارلوس ليدرجيرمان(مسیحی)
٤. غريسيلدابلانكو - كلمبيا(مسیحی)
٥. خواكين غوزمان - مكسيك(مسیحی)
٦. رافائيل كارو - مكسيك (مسیحی)
*با این وجود رسانه های غرب و شرق یک ریز می گویند که : اسلام سبب همه وحشت و هراس در جهان است؟
تا بدانجا که بسیاری از مسلمانان ساده لوح این ادعاهای پوچ و بی اساس را باور کرده اند...
هرگز مهار عقلمان را به دیگران واگذار نکنیم...
به اسلامت افتخار کن. اسلام دین سعادت و امنیت و شادکامی جامعه بشریت است...
حسبنا الله و نعم الوكيل نعم المولى و نعم النصير...
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم...
🔰🔥💦🔰🔥💦🔰🔥💦
امام حسن عسکری (علیه السلام):
«ما ترک الحقّ عزیزٌ الّا ذلّ و لا اخذ به ذلیلٌ الّا عزّ ...
هیچ عزیزى حق را رها نکرد مگر آنکه خوار و ذلیل شد، و هیچ ذلیل و خوارى به حق عمل نکرد مگر آن که عزیز گردید»
تحف العقول، ص 520
میلاد با سعادت امام حسن عسکری (علیه السلام) مبارکباد🌹
تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات
#تغذیه
❌به کودکان شکلات ندهید
👌با دادن شکلات به آنها لطف نمیکنید
🔻بیماری قلبی
افسردگی
#کوتاهی_قد
لکنت زبان
بی اشتهایی
❌ازعوارض جبران ناپذیر مصرف #شکلات هستند
📚✨📚✨📚
✅پرسش:
لطفا در مورد سندیت حرز امام جواد(علیه السلام) بفرمایید.
🌺پاسخ:
این حرز را مرحوم سیدبن طاووس در مهج الدعوات نقل میکند و عالمان بزرگی همچون علامه مجلسی (ره) دربحارالانوارج۵۰ص۹۸ این حرز را نقل کرده ومرحوم حضرت آیت الله بهجت (ره)هم برای ابطال سحر وچشم زخم به همراه داشتن این حرز تاکید میفرمود و اما حرز این است:
{یا نُورُ یا بُرْهانُ ، یا مُبینُ یا مُنیرُ ، یا رَبِّ اِکْفِنى الْشُّرُورَ ، وَ آفاتِ الدُّهُورِ ، وَ اَسْئَلُکَ النَّجاةَیَوْمَ یُنْفَخُ فِى الصُّور.}ِ
🔎📖🔍 🔎📖🔍
✅پرسش:
چرا تاثير گناهان ما بر نسل ما اثر ميگذارد مگر نه اينکه هر کس را در قبر خود ميگذارند چرا بايد مثلا من تاوان گناهي را که اجدادم انجام داده را پس دهم؟
🌺 پاسخ:
اصل کلّی و قاعده ی شک ناپذیر و محکم در دین اسلام همان است که خداوند متعال بیان فرموده که:
هیچ كس بار گناه دیگرى را بر دوش نمى گیرد. و اینكه براى انسان بهره اى جز سعى و كوشش او نیست. و اینكه تلاش او به زودى دیده مى شود. سپس به او جزاى كافى داده خواهد شد.»1
👈طبق براهین عقلی و صریح آیات قرآن کریم شکّی در این نیست که خداوند متعال عادل است؛ پس محال است کسی را به خاطر کاری که نکرده است مجازات کند؛ لذا عذاب، فقط در مقابل گناه اختیاری است و بس.
👈حوادث و اتفاقات در این عالم بر اساس علت و معلول صورت می گیرد؛ بنابراین هر حادثه ای و از جمله تولد فرزندان و تکوین آن ها، نیز روحیات و آثارشان، بر اساس علت های خاص خود است و خداوند نیز بر اساس همان چیزی که علت ها اقتضا دارد، به موجودات فیض می بخشد. پس اگر فرزندی در خلقت جسمانی یا روحی دارای نقص است، مربوط به علت های آن است.
👈بنابراین تأثیر کارهای پدر و مادر بر فرزندان، یکی از آثار وضعی و تکوینی اعمال آنها است و اگر به خداوند نسبت داده میشود، به خاطر آن است که تمام آثار تکوینی و خواص علت و معلول به او منسوب است و به هیچ وجه ظلم و ستمی از ناحیه خداوند بر کسی نخواهد شد.
💥به قول شاعر همواره «گندم از گندم بروید جو ز جو » بر این اساس از زمین خوب و حاصل خیز گیاه خوب می روید و در زمین نامرغوب گیاه نامرغوب رشد می کند.2
🌱جهان آفرینش، جهان تأثیر و تأثر است و به ویژه پدیده ها از علل حقیقی و اعدادی خود تأثیر می پذیرند. پدر و مادر نیز از علل اعدادی و شرایط پیدایش فرزندان هستند كه بدین دلیل رفتار آنها در پیش از تولد كودك و انعقاد نطفه و در حین آن و در دوران بارداری و تولد و پس از آن بر كودك تأثیر دارد.
🌼اما در قیامت به هیچ عنوان آثار رفتار پدر و مادر از فرزندان بازخواست نمی شود.
همان گونه که بیان شد این ها نتیجه طبیعی اعمال و بر اساس قانون علیت است. اگر این شخص تمام تلاش اختیاری خود را انجام دهد ولی به خاطر اعمال دیگران (چه والدین و چه افراد دیگر) نتواند به کمال لایق خود برسد؛ شخص او مقصّر نیست؛ ولی در مقابل، آن کسانی که با اعمالشان مانع از رشد این شخص شده اند مقصّرند؛
🌱لذا عدل الهی ایجاب می کند که حق این شخص را از آن افراد بستاند؛ و طبق روایات اهل بیت(علیهم السلام) در چنین مواردی یا گناهان چنین کسی را بر دوش آن افراد می گذارند یا ثواب آنها را به این شخص منتقل می کنند؛ یا اگر با این دو روش حق این شخص ادا نشد ، خداوند متعال او را از فضل خود برخوردار می کند.
🌸بنابراین، عدل خدا اجازه نمی دهد که کسی حتی ذرّه ای هم از حق خود محروم بماند. همچنین اگر کار والدین و دیگران باعث شده که این شخص راحت تر در مسیر عبودیت قرار گیرد، والدین او یا هرکسی که در رشد او نقش داشته است؛ از ثواب این شخص بهره می برند؛ بدون آن که از ثواب این شخص چیزی کاسته شود.
☘️در مقام تکلیف هر انسانی بر اساس تواناییها و استعدادهای ویژه ای که دارد (که بعضاً از پدران به ارث رسیده) تکلیف میشود و خداوند بر اساس عدل با آنها رفتار خواهد نمود و چه بسا نقائص به ارث رسیده به نوعی جبران شود.
1. (نجم/38-41) « أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَىثُمَّ یُجْزَاهُ الْجَزَاء الْأَوْفَى
2.. « وَالْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِی خَبُثَ لاَ یَخْرُجُ إِلاَّ نَكِدًا كَذَلِكَ نُصَرِّفُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَشْكُرُونَ» (اعراف/58)
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - مناظره امام حسن عسکری.mp3
2.89M
🌟بمناسبت #میلاد_امام_حسن_عسکری(ع)
♨️درس توحید امام حسن عسکری(ع)
🎤 #آیت_الله_جوادی_آملی