REC0134.MP3
5.27M
شریک بودن خیلی ها. در خون های شهدای اغتشاشات اخیر
سخنرانی حجت الاسلام دکتر هدایی
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
کارشناس تعلیم و تربیت دراعزام نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
قم مقدسه
شهرک پردیسان
فضای مجازی
پنج شنبه
مورخه
۱۴۰۱/۰۸/۱۹
عنوان:
شریک بودن خیلی ها. در خون های شهدای اغتشاشات اخیر
REC0135.MP3
9.8M
معارف مهدوی
سخنرانی های دعای ندبه
سخنرانی حجت الاسلام دکتر هدایی
نزدیک بودن ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف. ازمنظر علما و بزرگان
جلسه دوازدهم
قم مقدسه
شهرک مهدیه طلاب
مسجد امیر المومنین علیه السلام
جمعه
مورخه
۱۴۰۱/۰۸/۲۰
عنوان: نزدیک بودن ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف. ازمنظر علما و بزرگان
جلسه دوازدهم
بحث:
قریب بودن ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بر اساس آیات و روایات..ادامه حدیث امام صادق علیه السلام
🇺🇸❌ کودکان هیولایی؛ هدیه آمریکایی!
🔻آمریکا در جریان جنگ ویتنام در مجموع 8٬360٬119 تن بمب بر سر مردم این کشور ریخت و میلیونها نفر را به خاک و خون کشید و تقریبا تمام زیرساختهای #ویتنام را نابود کرد.
🔻نقطه عطف بمبارانهای #آمریکا استفاده از گازهای سمی و شیمیایی بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ بود؛ توکسین، دوس توکسین، ساکسی توکسین، مایکو توکسین، تروتوکسین و بیوتوکسین از جمله مواد سمی بود که آمریکاییها از آنها استفاده و از آن با نام #عامل_نارنجی یاد میکردند.
🔻#عامل_آبی نیز دیگر ماده مخرب سمی بود که آمریکاییها برای نابود کردن محصولات کشاورزی ویتنام به کار گرفتند.
♨️ اقداماتی که تا سالیان سال باعث جهش ژنتیکی و در نتیجه تولد هزاران کودکی شد که از آنها به عنوان #کودکان_هیولایی یاد میشود.
📚 کتاب جنایات غرب (ص۷۵۲)
👤 دکتر مهدی سعیدی @bimemoj
💠 Agent Orange Legacy Scourges Vietnam
Decades after the Vietnam War, victims wither away with scant efforts being made to tackle the deadly chemicals.
🌐https://www.dailymail.co.uk/news/article-2579939/Children-suffer-horrific-effects-Americas-use-chemical-weapons-Vietnam-War.html
#جنایات_غرب
#حقوق_بشر
#نسل_کشی
#استعمار_امریکا
🔴چهره واقعی غرب
🌀 ❌ تبعیضنژادی در اتاق عمل
🇬🇧 نشریه #ایندیپندنت با درج نتایج بزرگترین بررسی درباره #نژادپرستی در جامعه پزشکی #انگلیس پرده از خوی نژادپرستانه انگلیسیها برداشت.
🇬🇧 در این گزارش امده است: ۶۰ درصد از پزشکان غیر سفیدپوست شاغل در نظام بهداشت و درمان انگلیس که در این بررسی مشارکت کردند، گفتند هدف حملات نژادپرستانهی پزشکان و بیماران سفیدپوست قرار گرفتهاند.
🇬🇧 دکتر «راجر کلاین» نویسنده این گزارش میگوید: «بررسیهای من و همکارانم در ۵ سال اخیر نشان میدهد در نظام بهداشت و درمان بریتانیا، همه کارکنان غیرسفیدپوست، از جمله پزشکان و پرستاران، در مقایسه با سفیدپوستان، با تبعیض روبرو بوده و قربانی نژادپرستی شده اند.»
🇬🇧 در همه مراحل استخدام، اشتغال، توبیخ و غیره، این نژادپرستی علیه رنگین پوستان رایج است.
🇬🇧 «سیمی اددجی» پزشک سیاه پوست سازمان بهداشت و درمان انگلیس با ابراز تاسف از نژاد پرستی در این سازمان گفت: «با اینکه از یکی از بهترین دانشگاههای بریتانیا فارغ التحصیل شدم بخاطر رنگ پوستم میشنوم که میگویند این به خوبی ما سفیدپوستها نیست. من حالم از این حرفها به هم میخورد.»
💠 Racism ruining doctors’ mental health, finds largest survey of discrimination in medicine | The Independent
🌐 https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/racism-doctors-british-medical-association-b2002871.html
#جنایات_غرب
#استعمار_انگلیس
#حقوق_بشر_غربی
#آپارتاید
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
🇵🇹 🇵🇹 جهانگرد و کاشف یا سلاخ؟!، مسئله این است!
❗️همواره غرب #واسکودوگاما ی پرتغالی را به عنوان جهانگرد و کاشف معرفی کرده و به تمجید وی پرداخته است، اما اسناد تاریخی خبر از واقعیت دیگری میدهد.
⛔️ "کانلر کلفوردِ" تاریخنگار در کتاب تاریخ علم مردم مینویسد:
‼️ واسکو دوگاما جهانگرد و کاشف پرتغالی بود که برای اولین بار از راه دریا از اروپا به #هند رفت. رسیدن واسکودوگاما به هند آغاز #استعمار_هند توسط پرتغالیها بود.
‼️ واسکودوگاما برای اینکه حکام محلی حساب کار دستشان بیاید، صیادان بیسلاح را میگرفت و مثله میکرد، و سر و دست و پای آنها را با پیامی کتبی برای حکام میفرستاد تا بفهمند، مقاومت بیفایده است
‼️ او سروری پرتغال در اقیانوس هند را با روشی بدست آورد که امروزه #تروریسم_دولتی مینامند.
♨️What really happened when Vasco Da Gama set foot in #India
The #Portuguese explorer came in search of gold and spices, but ended up unleashing political fury.
🌐https://www-opindia-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.opindia.com/2020/09/the-goa-inquisition-by-portuguese-forgotten-holocaust-of-hindus-jews/amp/?amp_gsa=1&_js_v=a9&
📚 تاریخ علم مردم، ص ۱۰۳
👤 کانر کلفورد، ترجمه حسن افشار
#جنایات_غرب
#نسل_کشی
#استعمار_پرتغال
🇫🇷⭕️ کارت پستال فرانسوی
❗️شاید باور نکنید اما یک سرباز فرانسوی این کارتپستال را برای خانواده خود فرستاده است.
❗️عکس سرهای بریدهی مردم #الجزایر و #مراکش که توسط دولت اشغالگر #فرانسه به کارت پستال تبدیل شد.
❗️در میان عکسهای بجا مانده از دوران استعمار فرانسه در آفریقا، صدها عکس موجود است که فرانسویان با افتخار کنار سرهایی که بریدهاند مشغول گرفتن عکس یادگاریاند.
💠 A very nasty picture. But what is more extraordinary than the subject is that the sender – a young French officer writing to his mother, or aunt – writes nothing at all about the picture on his card. He tells her when he’s next coming home on leave, and says slightly resentfully (which may be the oblique point of the picture) that people back home think the army in Morocco is just doing rear echelon duties. No, he seems to be saying with his photo, we do the real stuff.
🌐https://rasoolurrahmah.wordpress.com/2015/11/15/france%E2%80%AC-mocking-%E2%80%AAislam%E2%80%AC-and-%E2%80%AA%E2%80%8Emuslims%E2%80%AC-is-an-old-tradition-supporting-pkk/amp/
🚩 روایت #مارتین_رُز تاریخنگار انگلیسی از کارت پستال
🌐 https://martintristramrose.org/2015/01/23/a-warped-mirror/
#جنایات_غرب
#استعمار_فرانسه
#آفریقا
🔴 مشاهداتی از ناگفته های تاریخ غرب
🇮🇹 ⭕️ نخوان و برده بمان!
🔻بین سالهای ۱۹۱۱ تا ۱۹۴۳ در طول سلطه و نفوذ #استعمار_ایتالیا بر کشور #لیبی، هیچ لیبیایی مجاز به تحصیل در سطح دبیرستان نبود.
🔻 اگر چه تعدادی مدارس حرفهای در جهت نیاز خود ایتالیاییها تاسیس شد، اما آموزش به زبان ایتالیایی انجام میشد و همه کوششها در جهت پیاده کردن فرهنگ و زبان ایتالیایی به کار میرفت.
🔻 این روش تا آنجا ادامه یافت که بیم آن میرفت زبان عربی به بوته فراموشی سپرده شده و جای خود را به زبان ایتالیایی دهد.
🔻جمعیت #بیسواد لیبیاییها در زمان استقلال لیبی (۱۹۵۱) ۹۰ درصد بود و تنها ۱۰ درصد کوره سوادی داشتند که سهم #بانوان باسواد از آن، صفر بود!
💠 The illiterate population of Libya at the time of Libyan_Independence (1951) was 90% and only 10% were literate. Of which 10%, the share of #literate women was zero.
💠 Refworld | Women's Rights in the Middle East and North Africa - Libya
🌐https://www.refworld.org/docid/47387b6dc.html
📚 كتاب لیبی و تاریخ، ص ۲۹۷
👤 بهرام افراسیابی
#جنایات_غرب
#تبعیض_نژادی
#استحمار_فرهنگی
♻️🇧🇪 اثبات کنید انسانید!
🔻 در سال ۱۹۰۸، کنگو به عنوان مستعمره به کشور بلژيک واگذار شد و از آن زمان به بعد «کنگو بلژيک» ناميده شد.
‼ «پاتريس لومومبا» رهبر انقلابي کنگو، رفتار استعمارگران بلژيكي با مردم اصيل بومي كنگو را تشريح کرده و ميگويد: اهالي كنگو براي اثبات انسان بودن خود بايد مراحل آموزشي و آزمايشي دشواري را طي ميکردند تا آدم بودن و متمدّن بودنشان توسط استعمارگران بلژيكي با صدور كارت شناسائي ويژهاي به نام «كارت استحقاق بهره مندي از مزاياي مدني» مورد تأييد قرار گيرد.
💠 No less than other European powers, Belgium proclaimed its colonial mission to be that of spreading civilization. But while Britain and France, say, had global empires, Belgium's attention was focused overwhelmingly on the vast, resource-rich Central African territory of Congo, 75 times larger than Belgium itself. The deal was implicit: in exchange for extracting immense wealth from its colony, Belgium offered schools, roads, Christianity and, yes, civilization.
🌐https://www.nytimes.com/2002/09/21/arts/belgium-confronts-its-heart-darkness-unsavory-colonial-behavior-congo-will-be.html
🌐https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/9783110709308-007/pdf
📚 كتاب جنایات غرب، ص ۴۶۲
👤 دکتر مهدی سعیدی @bimemoj
#جنایات_غرب
#تبعیض_نژادی
#استعمار_بلژیک
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
سلام مهربان ترین ، مهدی جان
دلم برای دیدنتان چقدر تنگ است ...
دلم برای شنیدن صدای گرمتان ، برای بوییدن شمیم نرگسی و روح نوازتان... چقدر تنگ است ..
دلم تنگ است برای روز خوبی که بیایید و این حسِ دردآلود و جانکاهِ یتیمی ، جای خودش را به لبخند و امید و شادمانی بدهد ...
دلم تنگ است برای آمدنتان ...
دلم خیلی تنگ است...
#سلام_امام_زمانم
هـــــزار قصـــــہ نوشتیـــــم
بـر صحیـــــفہ ےِ دِل
هنوز عشـــــقِ تـــــو
عنوانِ سَـر مقـــالہ ے ماسٺـــــ
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_
محدود کردن انتخاب و نابودی خلاقیت
آلبرت انیشتین قویا اعتقاد داشت که یادگیری و خلاقیت را نمیتوان با فشار تشویق کرد. وی برای این اعتقاد خود دلیل خوبی داشت. مدرسهای واقع در مونیخ که وی در کودکی به آن میرفت دارای روحیه خشن نظامی و تاکید بر حفظ کردن دروس بدون فکر بود و قواعد انضباطی سختی داشت.
برای انیشتین تجربه این که به او گفته شود چه چیز یاد بگیرد، چگونه آن را یاد بگیرد و دقیقا چگونه در امتحانها آن را تکرار کند واقعا دردناک بود. او احساسات خود را پس از یک دوره ویژه امتحان نهایی به این صورت تشریح میکند: «این اجبار چنان اثر بازدارندهای بر من داشت که پس از قبولی در امتحانهای نهایی، برای مدت یک سال دیدن هر نوع مسئله علمی برایم ناگوار بود.»
۷ قانون برای نه گفتن به کودک:
👦🏻حواس کودکتان را پرت کنید.
وقتی در حال انجام کار اشتباهی است٬ به او بگویید : بیا یک کار جدید کنیم ، یا بگویید: بیا ببین دارم چه کار میکنم!
👧🏻فقط وقتی کودکتان در حال صدمه زدن به خود یا دیگری بود به او نه بگویید و از او بخواهید کاری را انجام ندهد.
👦🏻 از افعال مثبت استفاده کنید.
مثلا به جای اینکه بگویید با دستان خیس کتاب را ورق نزن بگویید : دست هایت را خشک کن بعد کتاب را ورق بزن
👧🏻محدودیت های کودک را اعلام نکنید ؛ در عمل نشان دهید. مثلا وقتی در حال بهم ریختن کشو برای پیدا کردن یک لباس است به جای اینکه بگویید کشو را بهم نریز٬ بگویید : بعد از کارت کشو را مرتب کن.
👦🏻به فرزندتان حق انتخاب دهید. به جای اینکه بگویید : نه امروز پارک نمی رویم ، بگویید: به جای پارک رفتن برویم دوچرخه سواری یا استخر؛ یکی را انتخاب کن
👧🏻قوانین را برای او از قبل مشخص کنید تا مجبور نباشید مرتب به او نه بگویید.
👦🏻حرف خود را عوض نکنید فرزندتان باید یادبگیرد که نه٬ به معنی نه است و هیچ جیز نمیتواند آن را عوض کند.
برخی از راههای افزایش عزت نفس در کودکان
۱. شب هر کاری دارید کنار بزارید و برایش قصه بگید
۲.اشتباهش راحت ببخشید
۳. خوبیهاشو بزرگ کنید
۴. به حرفاش خوب گوش بدید
۵. بیدلیل بغلش کنید و ببوسید
۶. مقایسهش نکنید
۷. «اگه نکنی وای به حالت» رو نگید
۸.گاهی باهاش کارتونهایی که دوست داره ببینید
۹.بهش نگید «تو دیگه بزرگ شدی بچگی نکن»
۱۰. اگر اشتباه کردید راحت عذرخواهی کنید
۱۱. در سفر تلفن کنید و به او بگویید دلتان تنگ شده
۱۲.القای بینش: میدونم از عهده انجام اون بر میایی
۱۳. روابطتان را با همسرتان ترمیم و تصحیح کنید
۱۴. برای تفریح و بازی وقت بزارین.
انسان ها نیاز به تأیید دارند و ما باید تأییدشان کنیم. هر عملی که کودک انجام می دهد باید تأیید مثبت شود اما وقتی تشویق بی جا می کنیم و به خصوص بحث جایزه را مطرح می کنیم این حفظ کردن ها الگوی کودک می شود وخلاقیت از بین می رود. و چون کودکان تشویق را دوست دارند مجدد همان کارهای قبلی را انجام می دهند تا تشویق شوند در اینجا اگر دایما تشویق کنیم کودک متوقف می شود.
بعد از یکی دوبار تشویق یک کار باید تشویق را متوقف کرد و به کودک فهماند که اگر تایید وتشویق والدین را می خواهد باید کارجدید انجام دهد و درمسیر رشد متوقف نشود
مطمئن باشید که بازی، مهم ترین کاری است که هر کودکی باید انجام دهد.
هیچ کلاس آموزشی، ابزار آموزشی و چیزهای دیگر نمی تواند اهمیت ساعات بازی آزاد کودکان را در یک محیط امن و غنی پر کند.
کودکان به ساعات بازی نیاز دارند که به طور آزادانه و خلاق به تجربه دنیای اطراف خود مشغول باشند.
به جای ثبت نام کودک در کلاسهای مختلف ریاضی، زبان و یا نقاشی، او را با مکعب ها و پازل های اعداد و حروف، شکل های رنگی و جعبه گواش و قلمو سرگرم کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بحران جمعیت بیخ گوش ایران!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵فواید روغن مالی با روغن زیتون