روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🌹پیام قدرت به دشمن
سوره إبراهيم (14): آيه 12]
وَ ما لَنا أَلاَّ نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّهِ وَ قَدْ هَدانا سُبُلَنا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلى ما آذَيْتُمُونا وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ (12)
و چرا ما بر خدا توكل نكنيم، در حالى كه او ما را به راههاى (سعادت) ما هدايت كرده است؟ قطعاً ما در برابر هر آزارى كه شما نسبت به ما روا داريد، مقاومت خواهيم كرد و اهل توكّل بايد فقط بر خداوند توكّل نمايند.
🌹پيامها
1- خدايى كه هدايت كرد، حمايت هم مىكند. پس تنها بر او توكّل كنيم. «نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّهِ وَ قَدْ هَدانا»
2- راه انبيا همان راه خداست.«سُبُلَنا» چنان كه در جاى ديگر مىفرمايد: «قُلْ هذِهِ سَبِيلِي أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى بَصِيرَةٍ»
3- لازمه پيمودن راه خدا، تحمّل سختىهاست. «سُبُلَنا لَنَصْبِرَنَّ»
4- مومن انقلابی هم بايد بر خدا توكل كند، هم بايد در برابر مخالفان صبر و مقاومت نماید.«نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّهِ ... وَ لَنَصْبِرَنَّ»
5- مؤمن انقلابی با آزار و شكنجه، از عقيده و عملش دست برنمىدارد. «لَنَصْبِرَنَّ عَلى ما آذَيْتُمُونا»
6- كسى مىتواند صبرو مقاومت كند در برابر دشمن كه تكيه گاهى داشته باشد. «لَنَصْبِرَنَّ ... نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّهِ»
🌹امام خامنه ای در همایش دهها هزار نفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
هم مسئولین کشور، هم آحاد مردم و بخصوص جوانان عزیز، ما بایستی به دشمن پیام قدرت بدهیم، نه پیام ضعف؛ در حرف ما، در رفتار ما، در منش زندگی ما، دشمن باید احساس کند با یک مجموعهی مقتدر مواجه و روبهرو است؛ اگر در ما احساس ضعف بکند، جَری میشود و شدّت عملش را افزایش خواهد داد؛ مراقب باشید
تدوین : رجبعلی بازیاد
@jahaade_kabir
✍امام علے(ع)فرمودند:
❤️درچهارزمان دعارا غنیمتـشمارید:
1⃣⇜هنگام قرائتــقرآن
2⃣⇜هنگام اذان
3⃣⇜هنگام نزول باران
4⃣⇜هنگام روبهرو شدندولشڪر
مؤمنین وڪفاربراے جنگ
📚وسائل الشیعه
@jahaade_kabir
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ به نظرتون این شناسنامه مال کیه؟!
🌷 این کلیپ ویژه رو برای همه مردم ایران منتشر کنید!
@jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی(ره):
پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
#ولایتفقیه
#جمهوریاسلامی
#حرم
@jahaade_kabir
❇️ امام (ره) پایه گذار حاکمیت اسلام بودند/ ضرورت حضور در انتخابات از نگاه امام خمینی(ره)
🔻 با حضور در انتخابات در سرنوشت خود دخالت کنید و انتخاب کنید تا دشمن خوشحال نشود؛ وقتی مردم قدرتمند در صحنه انتخابات وارد شوند، در دهان دشمن زده اند و بیگانگان را مایوس کرده اند.
@jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸
🍀
💠 #موشن_گرافیک
🌀 موضوع: انتخاب آگاهانه
🍃🌻🍃
#مشارکت_حداکثری
#انتخاب_آگاهانه
#روشنگری
@jahaade_kabir
🇮🇷🌸
🍀
💠 #یادداشت_کوتاه
✅ رئیسجمهور باید طبیب اجتماعی باشد
✍ دكتر مهدي عباسي شاهكوه
🍃🌻🍃
🔻آیا میدانید یک اندیشمند و نظریه پرداز چگونه تئوری ارائه میدهد؟
🔸 یک پزشک را در نظر بگیرید:
اول: معاینه بیمار
دوم: تشخیص درد
سوم: ترسیم وضع مطلوب بیمار
چهارم: ارائه نسخه
🔹 اندیشمند در علوم انسانی همان طبیب اجتماعی است. او نیز همان طریقی را میرود که پزشکان طی میکنند:
۱_مشاهده بی نظمی و نارسایی
۲_ تشخیص درد و دلایل ناکامی
۳_ ترسیم وضعیت مطلوب
۴_ ارائه نسخه و راه حل
🔸 گاهی، اندیشمند به دلیل سستی و اتکا به کتابخانه و محیط دانشگاهی، از جامعه واقعی غافل میشود یا با سنجه ی نادرست و معیار غلط، از درک درد و بی نظمی عاجز میشود، لذا تئوری غلط و ناکارآمد میدهد.
🔹رئیس جمهور بعنوان بالاترین مقام اجرایی، باید درک دقیقی از مسائل سیاسی، اجتناعی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته باشد. او باید برنامه ای منسجم، کارآمد و البته منعطف داشته باشد تا بتواند دولت و کارگزاران خود را درست راهبری نماید.
🔒رئیسجمهور بدون اندیشه، نمیتواند دردی را درمان کند.
🔓او باید درد را مشاهده کند.
🔸بدون آنکه جامعه را لمس نکند، مشاهده اش، مبنای درستی ندارد.
🔺بیماری که دقیق معاینه نشود، دردش درست تشخیص داده نمیشود.
🔴 تشخیص نادرست، یعنی نسخه غلط!
🔵 رئیس جمهوری که مردم را نمیبیند، نمیتواند نسخه درست هم بدهد.
@jahaade_kabir
✅ ولايت فقيه از منظر علامه طباطبائي(ره)
در اين كه چه كسي بايد حكومت كند و چرا بايد از وي اطاعتشود؟ مرحوم علامه به قانون طبيعي تمسك جسته معتقد است انسان فطرتاً به دنبال آگاهترين، بهترين و عادل ترين فرد است كه در اسلام در زمان غيبت، فقيه است.
وي در اثبات چنين امري از شيوه فقهي مبني بر تفويض امر ولايت از بالا استفاده نكرده بلكه استدلالي عقلي و فلسفي دارد.( انديشه سياسي علامه طباطبايي، مصطفي زهراني، علوم سياسي، ش1، ص89 )
وي ميگويد: به حكم فطرت، وجود مقام ولايت در هر جامعهاي بر اساس حفظ مصالح عاليه ضروري است. اسلام نيز پا بپاي فطرت پيش ميرود. نتيجه اين دو مقدمه اين است، فردي كه در تقواي ديني و حسن تدبير و اطلاع بر اوضاع از همه مقدم است، براي اين مقام متعين است و در اين كه اولياي حكومتبايد زبدهترين و برجستهترين افراد جامعه باشند، كسي ترديدي بهخود راه نميدهد.
بر اين اساس از منظر علامه تشکيل حکومت اسلامي واجب بوده و در صورتي که مردم براي انجام تکاليف واجب اجتماعي خويش بخواهند دولت تشکيل دهند حق دارند که فقيه واجد شرايطي را به عنوان حاکم تعيين نمايند.بيشک چنين فقيهي علاوه بر مشروعيت مردمي داراي مشروعيت الهي نيز خواهد بود.زيرا منطقي و معقول نيست که مردم به تکاليف اجتماعي از سوي شارع مکلف باشند، اما هيچگونه حق دخالت و اظهار نظر جهت ايجاد مقدمات و فراهم آوردن زمينههاي انجام آن تکاليف را نداشته باشند.مگر امکان دارد که براي شارع، امري مطلوب باشد و آن را از مردم بخواهد اما مقدمه آن را نخواهد؟
📚 رجوع شود به: علامه طباطبائي، محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، بنياد علمي و فکري علامه طباطبائي، ج 4، ص 207-211
@jahaade_kabir