7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ_تصویری
📺سخنرانی استاد پناهیان
✍️موضوع: ماه رمضان و امام زمان(عج)
#صاحب_الزمان
@jahaade_kabir
Ale-Yassin-Farahmand (1).mp3
8.32M
🍃زیارت آل یاسین
#صاحب_الزمان
التماس دعا🙏
@jahaade_kabir
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️#بدون_توقف
💠🎥 تفاوت اسلام و باقی ادیان در چیست؟
حجت الاسلام علی رضاییان پاسخ میدهد
@jahaade_kabir
🔸 خوردن و آشامیدن
✅ اگر روزهدار عمداً و آگاهانه چیزی بخورد یا بیاشامد، روزه او باطل میشود، خواه از خوراکیها و آشامیدنیهای معمول باشد یا غیرخوراکی؛ مانند کاغذ، پارچه و امثال آن، و خواه زیاد باشد یا کم، مانند قطرههای کوچک آب یا خرده کوچکی از نان.
🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۸۱۸
🔺 رسانه KHAMENEI.IR بهمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، احکام روزهداری مطابق با فتوای حضرت آیتالله خامنهای را به مرور منتشر میکند.
🆔 @khamenei_ahkam
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
✅جهاد تبیین از منظر قرآن
👇لوازم تبیین (۴)
✅بصیرت و آگاهی
انعام
قَدْ جاءَكُمْ بَصائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْها وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ «104»
همانا از سوى پروردگارتان، مايههاى بينش و بصيرت، (كتب آسمانى و دلائل روشن) براى شما آمده است. پس هر كه بصيرت يافت، به سود خود اوست و هر كس كورى گزيد، به زيان خويش عمل كرده است و من نگهبان و ضامن (ايمان شما به اجبار) نيستم.
پیام ها
1⃣ مردم در انتخاب راه، آزادند. فَمَنْ أَبْصَرَ ... وَ مَنْ عَمِيَ
2⃣- آگاه كردن مردم، از شئون ربوبيّت الهى است. «بَصائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ»
3⃣ سود ايمان و زيان كفر مردم، به خودشان برمىگردد نه خدا. فَلِنَفْسِهِ ... فَعَلَيْها
4⃣كيفر گروهى از مردم، نشانهى باطل بودن تعاليم انبيا نيست، بلكه نشانهى كوردلى خود آنان است. «وَ مَنْ عَمِيَ»
5⃣- وظيفهى پيامبر، ابلاغ است نه اجبار. «ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ»
✍#رجبعلی_بازیاد
@jahaade_kabir
امام على(ع):
ريشه سالم ماندن از لغزشها، انديشيدن پيش از عمل كردن است وسنجيدن پيش ازسخن گفتن
أصلُ السَّلامَةِ مِن الزَّلَلِ الفِكرُ قَبلَ الفِعلِ؛والرَّوِيَّةُ قَبلَ الكلامِ
@jahaade_kabir
✅با شکوه و گلایه عبادت نکنید!
✍اگر کسی توأم با غرولند کردن عبادت کند، معلوم است که بهره چندانی نخواهد برد و جزء آدمهای حداقلی خواهد بود. شاید هم ببرد و اساسا عطای دین را به لقایش ببخشد و برود. خیلی از اوقات، توفیقاتی که از ما سلب می شود و یا شامل ما نمی شود، به خاطر همین حرفهای ته دلی تلخی است که می زنیم و به آن اهمیتی نمی دهیم. خدا ته دل ما را هم می بیند. یک مدتی که این جور حرف های بد از ته دل عبور کند، خدا از انسان رو برمی گرداند. معلوم می شود ما با علم به فلسفه احکام الهی و یا با تهذیب نفس از بارهای اضافی، خود را آماده پذیرش دین نکرده ایم. باید مراقب باشیم که مبادا مصداق «کرهوا ما أنزل الله» قرار بگیریم.
📚حجت الاسلام پناهیان
@jahaade_kabir
🔴 کمیت و کیفیت عبادت
🔹 حاج اسماعیل دولابی (ره):
🔺 در بازار چوب فروشها، در هر حجره روزی چند كاميون چوب معامله میشود، ولی در پايان روز كه سؤال كنی چقدر كاسبی كرده ايد، میگويند مثلاً ده هزار تومان. امّا يك منبّت كار تكّهی كوچكی از آن چوبها را میگيرد و حسابی روی آن كار میكند و بر روی آن نقش میاندازد و همان تكّه چوب را صد هزار تومان يا بيشتر میفروشد.
گاهی اوقات آن قدر نفيس میشود كه نمیتوان روی آن قيمت گذاشت. در اعمال عبادی هم زياد عبادت كردن چندان ارزش ندارد بلكه روي عمل حسابی كار كردن و آن را خوب از كار درآوردن و حقّ آن را ادا كردن نتيجه بخش است.
#موعظه_خوبان
@jahaade_kabir
📭 اصلاحطلبانِ چشم انتظار!
📍 آنچه در انتخابات خردادماه سال گذشته رقم خورد را ميتوان چالشي بزرگ در اردوگاه جريان سياسي دانست که هشت سال تمام قد عمر خود را مصروف دفاع از دولت آقاي روحاني نمود و در نهايت نتوانست ايده خود را تکرار کند و اقبال اکثريت را در انتخابات سيزدهم رياست جمهوري کسب نمايد.
📍 اصلاحطلبان پس از اين ناکامي شرايط مساعدي را روي خود نميبينند و در ماههاي اخير نيز نتوانستهاند سامان مشخصي به خود بگيرند. اختلافات موجود نيز ريشهايتر از آن است که موجبات همگرايي آنان را فراهم آورد، ضمن آنکه اختلاف نظر در چگونگي فعاليت در انتخابات نيز پس از ناکامي شدت يافته و ايشان را دستخوش واگراييهاي بيشتر قرار داده است. فراموش نکنيم که اردوگاه اصلاح طلبان پس از فتنه 88 دچار گسستهاي جبران ناپذيري شده و حتي مرجعيت سياسي خود را نيز از دست داده است و بزرگان خود همچون سيدمحمدخاتمي را نيز کم اعتبارتر از آن ميبيند که بتواند به مثابه مرجع فصل الخطابي در اختلافات نقش آفرين باشد. در اين نابساماني اردوگاهي دو نکته براي اين جريان قابل ملاحظه است:
🎾 1. ناکاميهاي سياسي در اين جريان، ميل بخشي از فعالين اين اردوگاه را به کنارهگيري از قدرت رسمي و رفتن بسوي قدرت غيررسمي و فعاليت اجتماعي را افزايش داده است. اين رويکرد اولا؛ برآمده از نوعي تمايلات روحي - رواني در اين اردوگاه است که پيش از اين نيز در بخشي از منسوبين اين جريان وجود داشته و گريز از مسئوليتپذيري و پاسخگويي و قرار گرفتن در جايگاه انتقادي را مطلوب ميبيند. ثانيا؛ تضعيف و از دست رفتن پايگاه اجتماعي اين جريان موجب شده تا علت ناکامي در انتخابات را در کمتوجهي به پايگاه هواداري ارزيابي کرده و از الزام روي آوردن به اصلاحات جامعهمحور سخن بگويد. اصلاحات جامعهمحور مدنظر آنها تلاشي است براي بسيج نيروها و آغاز حرکتي اجتماعي و فشارآوردن از پائين براي ايجاد تغييرات اساسي در ساختار قدرت است که البته در اين ميان خوانشهاي مختلفي از اين تغييرات وجود دارد که طيفي از ايدهها از اصلاحات درون حاکميت و تقويت مردمسالاري تا سکولاريزاسيون کردن حاکميت را در بر ميگيرد! متاسفانه فقدان انسجام دروني در اين اردوگاه بستر را براي جولان جريانهاي سکولار باز گذاشته و حاصل آن ابهام و تشتت در فهم مفهوم اصلاحات شده است.
🎾 2. اصلاحطلبان از آنجا که در سردرگمي خاصي بسر ميبرند، حيات سياسيشان با موفقيت و عدم موفقيت دولت سيزدهم گره خورده است. آنان چشم انتظار ناکامي دولت سيزدهم نشستهاند و موفقيت آن را به مثابه تهديدي براي خود قلمداد ميکنند. به عنوان نمونه جلال ميرزايي نماينده اصلاح طلب دوره دهم مجلس ميگويد: «اگر دولت رئيسي به همين رويه ادامه دهد تا تقريبا 6 ماه آينده بدنه اجتماعي اصلاحطلبان منسجم ميشود، اما اگر دولت موفق شود، ترميم اين رابطه قدري عقب خواهد افتاد.»
در اين مسير اميدوارند که برنامههاي تحولي – اصلاحي دولت رئيسي نتيجه بخش نباشد، تا در اثر اين عدم موفقيت بار ديگر ميداندار فضاي سياسي کشور شده و خود را به عنوان ناجي معرفي نمايد. در اين بين فراموش نبايد کرد که انتخابات مجلس در سال 1402 نيز در پيش است و اصلاحطلبان هرچند از اصلاحات جامعهمحور سخن ميگويند، اما همچنان کفه کساني که از معتقد به اصلاحطلبي قدرت محور هستند قويتر است و بدون شک اکثريت اصلاحطلبان همچنان به بازگشت به قدرت فکر ميکنند.
📍 همين امر موجب شده تا اصلاحطلبان عملکرد جريان رقيب در دولت و مجلس و دستگاه قضا را به شدت زيرنظر داشته باشند و کوچکترين ضعف و ناکامي را بازتاب داده و رسانهاي کنند و در اين مسير حتي از تحقير و تمسخر و ... ديگر شگردهاي غيراخلاقي نيز دريغ نورزند تا حاصل آن القاء ناکارآمدي جريان رقيب در مديريت کشور باشد. اگر اين تصويرسازي شکل گيرد، آنگاه است که فرصت براي خودنمايي انتخاباتي اين جريان مجددا فراهم خواهد آمد.
@jahaade_kabir