eitaa logo
اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی
8.3هزار دنبال‌کننده
119 عکس
100 ویدیو
2 فایل
🔻 موسسه‌ای مردم‌‌پایه جهت تولید و ترویج: ✅ اندیشه و علوم اسلامی ✅ فناوری‌های نرم مبتنی بر آنها 🔻 رسانه‌‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin 🔻ادمین‌‌ ها: 🆔 @Lumastudio 🆔 @Z_3_1_3M
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ❗️فراخوان عضویت در اندیشکده❗️ 🔰 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی به منظور توسعه فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور در حوزه ترویج اندیشه انقلاب اسلامی(اسلام ناب)، علوم اسلامی و فناوری‌های نرم مبتنی بر آن و به منظور افزایش مشارکت مردمی در فعالیت‌ها، از میان افراد علاقه‌مند، عضو داوطلب می‌پذیرد. 🔻 علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فرم زیر اقدام به ثبت‌نام نمایند: 🌐https://survey.porsline.ir/s/Dcww7OFm ❗️لازم به توجه است که کلیه فعالیت‌های اندیشکده تاکنون مبتنی بر مشارکت‌های مردمی بوده و این فعالیت‌ها فاقد هرگونه نفع مادی برای اعضا می‌باشد. ⚠️ مزایای عضویت: ❇️ دریافت تخفیف برای شرکت در دوره‌ها ❇️ دریافت تخفیف برای خرید کتاب‌ها ❇️ اطلاع رسانی مستقیم برنامه‌ها به اعضاء ❇️ اولویت حضور در برنامه‌های اندیشکده برای اعضاء ❇️ مشارکت در برنامه‌های موثر تبیینی 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🌐 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin 📲 پیوستن به کانال اندیشکده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🖌 مجموعه یادداشت‌های غدیر - قسمت چهارم 📌غدیر؛ از بیعت ناتمام تا امتِ مؤسس! «بگو این راه من است که من و پیروانم با بینش به سوی خدا دعوت می‌کنیم.» (یوسف: ۱۰۸) 🎬 سکانس۱: طرح ناتمام! ❗️غدیر فقط یک واقعه‌ی مذهبی یا بیعت تاریخی نبود؛ غدیر، طرحی کامل برای حیات توحیدی بود که نقطه آغاز آن، ولایت بود و نقطه کمالش، تمدن‌سازی با مشارکت مردم. 🔰 در آن دوران، امت، از امر ولایت نه تکلیفِ ایمانی بلکه صرفاً بُعد حکومتی آن را شنید و جایگاه خود را به‌عنوان «پشتیبان ولایت» و «سازنده تمدن» نفهمید و از مسئولیت ایمانی و مشارکت تمدنی خود غافل ماند. همان‌جا بود که غدیر، ناقص ماند؛ نه به‌خاطر ضعف در ابلاغ پیام، بلکه به‌خاطر عدم بلوغ امت. 🎬 سکانس۲: امتِ مؤسس! ❗️انقلاب اسلامی، تکرار غدیر نبود؛ بازسازی آن با بلوغ تاریخی امت بود. مردم، این بار نه فقط شنونده ولایت، بلکه شریک تحقق آن شدند. 🔰 در میدان دفاع مقدس، در بسیج مستضعفین، در کمیته‌های مردمی، در خدمات جهادی، در جهاد علمی و... امت، نقش تمدنی خود را یافت. مردمی که دیگر فقط «رعیتِ ولایت» نبودند؛ بلکه «مؤسسان تمدن ولایی» شدند. 🎬 سکانس۳: کارگاه‌های تمدن‌سازی! ❗️تمدن، با نهادها شکل می‌گیرد، نه با شعارها. 🔰 در بسیاری از جوامع اسلامی، مسجد و هیئت و حوزه، فقط نهادهای معنوی باقی مانده‌اند، نه «مراکز تحولات اجتماعی». غدیر: 🔸 به مسجدی نیاز دارد که قرارگاه حل مسائل اقتصادی، فرهنگی، و علمی جامعه و جهان باشد. 🔸 به تعاونی‌هایی نیاز دارد که جای نظام ربوی و اقتصاد سرمایه‌سالار بخش خصوصی یا تصدی‌گری دولتی را بگیرد. 🔸 به حوزه‌هایی نیاز دارد که در آن، روحانیون، متخصص، انقلابی، تبیین‌گر و تمدن‌ساز تربیت شوند؛ مردمی و مردم‌دار. 🔰 این یعنی: نهاد مردمی غدیری، نهاد حل مسئله است، نه صرفاً نهاد شعار. 🎬 سکانس۴: تسهیل‌گر تمدن یا قاتل مشارکت؟! ❗️هیچ تمدنی بدون قانون، پایدار نمی‌ماند؛ اما قوانین اگر دست‌وپاگیر باشند، نهاد‌های مردمی را در نطفه خفه می‌کنند. 🔰 امروز، بسیاری از ظرفیت‌های مردمی در بوروکراسی بی‌ثمر دفن می‌شود. تأسیس یک تعاونی جهادی، یک مدرسه مردمی، یا تشکل‌های جهادی مسئله‌محور، به جای تسهیل، با دیوارهای مجوز و مقررات زائد مواجه می‌شود. 🔰 غدیر، نیاز به قوانینی دارد که امت را آزاد کند، نه محصور. راهکار؟ تدوین منشور حقوق مؤسسات مردمی بر پایه‌ی عهد (فرمان حکومتی) مالک اشتر؛ یعنی قوانینی برای رشد عدالت، نه تثبیت قدرت. 🎬 سکانس۵: سبک زندگی! ❗️اگر ولایت فقط در سطح شعار و خطابه بماند، تمدن نمی‌سازد. گفتمان ولایت، وقتی بالنده است که در رفتار و انتخاب روزمره مردم جاری شود. 🔸 در مسجد، مردم باید عدالت اجتماعی را تمرین کنند. 🔸 در مدرسه، کودک باید بیاموزد که مصرف، مسئله‌ای اخلاقی است. 🔸 در رسانه، جهاد باید به الگوی زیست تبدیل شود، نه فقط خاطره. 🔰 و آن‌گاه که الگوی حاصل از این گفتمان، مرزهای جغرافیایی را بشکند — از آفریقا تا آمریکای لاتین — تمدن غدیر، جهانی خواهد شد. 🎬 سکانس۶: مثلث تحول! ❗️برای اینکه طرح غدیر به تمدن برسد، باید سه محور هم‌زمان فعال شوند: ۱. نهاد مردمیِ زنده و مسئله‌محور ۲. قانون عادلانه و تسهیل‌گر ۳. گفتمان ولاییِ کاربردی و جامعه‌محور 🔰 این سه ضلع، ستون‌های تمدن اسلامی‌اند که بدون آن‌ها، ولایت، در حد یک مفهوم بلند باقی می‌ماند؛ و با آن‌ها، ولایت، به نقشه راه حیات طیبه تبدیل می‌شود. 🎬 سکانس پایانی: تحقق دوباره! ❗️امروز، در دل انقلاب اسلامی، امکان تحقق دوباره اما صحیح غدیر فراهم شده است؛ غدیری که این بار، نه بر شانه‌های مخاطبان خاموش، بلکه بر بازوان «امت مؤسس» حمل می‌شود: 🔸 مسجد، نه فقط محل عبادت که کارگاه تحول است. 🔸 مدرسه، نه صرفاً محل آموزش محفوظات که مزرعه‌ی تربیت نسلی تمدن‌ساز است. 🔸 رسانه، نه تریبون تبلیغات که ماشین روایت‌سازی از گفتمان جهاد، ایثار و عدالت است. ❓و پرسش نهایی این است که آیا تمدن غدیری بدون مشارکت مردم ممکن است؟ ✅ و غدیر پاسخ می‌دهد: تمدن، زاده اراده‌ی جمعی است، نه صرفاً دستور و برنامه‌ریزی حکومتی؛ و این سبک زندگی ولایی ماست که راست‌قامت‌ترین شکل ولایت در همه اعصار خواهد بود. ⏪ قسمت قبلقسمت بعد 🗂 همه قسمت‌ها 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🌐 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin 📲 پیوستن به کانال اندیشکده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🖌 مجموعه یادداشت‌های غدیر – قسمت پنجم 📌 غدیر؛ از مقاومت بازار تا اقتصاد مقاومتی 📖 «به راستی خدا به عدالت و احسان و پرداخت خمس و بخشش به خویشاوندان فرمان می‌دهد و از فحشا و منکر و ستم گری نهی می‌کند.» (سوره نحل، آیه ۹۰) 🔰 غدیر، صرفاً «بیعت با ولی» نبود؛ بلکه بیعتی با اصول یک تمدنِ ولایت‌محور و مردم‌پایه بود که در آن سه نیاز اصلی بشر - امنیت، عدالت، و رفاه - از طریق ایمان و ولایت تأمین می‌شود. اما کاستی‌های معرفتی، سستی ایمان و ناتوانی در گذر از دنیاپرستی به‌سوی عدل علوی، تحقق این مسیر را در آن زمان ناکام گذاشت. 🎬 سکانس۱: اقتصاد معنوی! ❗️غدیر طرحی بود برای تأسیس تمدنی بر پایه عدالت، قسط و مشارکت مردمی که در آن: ۱. ولایت ضامن عدالت است، نه ابزار سلطه؛ ۲. مردم، مؤسس تمدنند، نه تماشاگران منفعل؛ ۳. و اقتصاد، بستری برای تربیت انسان مؤمن و مقاوم است، نه صرفاً میدان تولید و مصرف. 🔰 امام حسين(ع) در نامه به كوفيان: «به جان خودم سوگند، امام و پيشوا كسى نيست مگر آن كه بر اساس كتاب خدا حكومت كرده، عدل و داد را بر پا کند، پايبند دين حق باشد و خود را وقف راه خدا كند.» 🔰 در این افق، تأمین سه نیاز بنیادین بشر، هدف محوری نظام امام و امت است، نه حاشیه آن؛ و این رویکرد، در تعارضی ریشه‌ای با نظام نئولیبرال قرار دارد؛ جایی که سود جایگزین حق و رقابت جانشین عدالت می‌شود. 🎬 سکانس۲: توهم خودتنظیمی! 📌 نئولیبرالیسم، بازار را یک نهاد خودتنظیم‌گر می‌داند که بی‌نیاز از اخلاق، عدالت یا هدایت الهی است و ثمره چنین نگاهی: 🔸 مقاومت ساختاری ← حذف مردم از فرآیند تولید و تصمیم‌سازی اقتصادی؛ 🔸 مقاومت سیاستی ← تقلیل نقش دولت و واگذاری بی‌ضابطه منابع به سرمایه‌سالاران؛ 🔸 مقاومت فرهنگی ← مصرف‌زدگی و رقابت افسارگسیخته‌ که مردم را از تولیدکننده به مصرف‌کننده صِرف تبدیل می‌کند. 🔰 این منطق، مردم را نه به بازیگر تمدن‌ساز بلکه به حاشیه‌نشینان اقتصاد تبدیل می‌کند؛ و هر تلاشی برای بازگرداندن عدالت یا نقش مردم، با مقاومت بازار مواجه می‌شود؛ بازارِ مقاوم در برابر امت! 🎬 سکانس۳: بازگشت به صحنه! 📌 اقتصاد مقاومتی، نه پاسخی سطحی به تحریم که یک جهت‌گیری تمدنی برای بازآفرینی نقش مردم در سرنوشت اقتصادی خود است و اگر به تاب‌آوری تقلیل یابد، از افق غدیر فاصله می‌گیرد؛ اقتصادی که سه رکن اصلی آن عبارتند از: ۱. عدالت ساختاری ← طراحی قواعدی که فرصت‌ها را عادلانه توزیع کند، نه صرفاً بازتوزیع نتایج؛ ۲. استقلال اقتصادی ← رهایی از وابستگی، با تکیه بر توان درون‌زا و پیوندهای مؤمنانه؛ ۳. تکافل اجتماعی ← مشارکت عمومی در حل مسائل و کاهش شکاف‌های طبقاتی. 🔰 این سه‌ضلعی، پایه‌های اقتصاد امت‌محور را می‌سازد؛ الگویی که برخلاف مدل نئولیبرالی، به‌جای حذف مردم، آنان را به کنش‌گران تمدن‌ساز بدل می‌سازد. 🎬 سکانس۴: مثلث تحقق! ❗️برای شکل‌گیری این الگو، سه عرصه بنیادین باید نوسازی شود: ۱. نهادها ← از تشکل‌های مردمی و تعاونی‌ها تا وقف‌های کارآمد، شرکت‌های دانش‌بنیانِ متعهد، و بنگاه‌های مولّد مردم‌پایه؛ ۲. قانون ← مقرراتی که مشارکت را تسهیل و فساد را محدود کند؛ ۳. گفتمان ← بازتعریف مفاهیمی چون مصرف، تولید و ثروت بر اساس ایمان، عدالت و ولایت. 📌 این، پاسخی است به مثلث سلطه‌گر نئولیبرالیسم: سرمایه‌سالاری × رقابت سودمحور افسارگسیخته × مصرف‌زدگی 🎬 سکانس۵: قرارگاه! ❗️در نگاه غدیری، مساجد و هیئات تنها محل مناسک نیستند؛ بلکه کانون‌های تمدن‌سازی‌اند: 🔸 مسجد ← قرارگاه حل مسائل اقتصادی مردم؛ 🔸 هیئات ← شبکه‌ای از تعاون و خدمت‌رسانی؛ 🔸 حسینیه ← بستری برای گفتمان‌سازی عدالت‌محور مبتنی بر ایمان. 🔰 رهبر انقلاب اسلامی: «مسجد باید میدان سیاست و میدان اقتصاد باشد... امروز دشمن می‌خواهد مسجد را از این نقش‌ها خالی کند.» (۱۳۹۸/۷/۲۳) 🎬 سکانس پایانی: خدای مردم علیه خدایان بازار! ❓پرسش اصلی اینجاست: آیا می‌توان اقتصادی ساخت که نه بازار، بلکه امت، آن را تنظیم کند؟ 🔰 غدیر، پاسخی الهی به این پرسش است: بله، اگر امت، با محوریت ولایت، در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین شود. ❗️و این، راهی است برای عبور از «اقتصاد منهای امت» به «اقتصاد بر مدار امت»: 🔸هر مسجد ← نهادی عدالت‌خواه و مولّد؛ 🔸هر هیئت ← شبکه‌ای برای حل مسائل و حمایت متقابل؛ 🔸هر شرکت دانش بنیان ← بازوی متعهد اقتصادی برای پیشرفت مستقل؛ 🔸و عموم مردم ← نقش‌آفرینان عرصه تولید یا سرمایه‌گذاران آن. ✅ و این، همان نقشه راهی است که اقتصاد را از مقاومت خدایان بازار، به سمت اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ولایت الهی سوق می‌دهد. ⏪ قسمت قبل قسمت بعد 🗂 همه قسمت‌ها 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🌐 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin 📲 پیوستن به کانال اندیشکده در ایتا
🔺کتابی که نتانیابو رو شوکه کرد!! 😂 🛒 خرید با ۳۰٪ تخفیف در باسلام (فقط تا عید غدیر): 🌐https://basalam.com/jahaadetabin/product/21912082 ❗️حقایقی که هرگز نشنیده‌اید! 📱برای خرید عمده با تخفیف بیشتر تماس بگیرید:
09301107898
🎁 بهترین هدیه تبیینی برای غدیر!
بسم الله الرحمن الرحیم ❗️فراخوان عضویت در اندیشکده❗️ 🔰 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی به منظور توسعه فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور در حوزه ترویج اندیشه انقلاب اسلامی(اسلام ناب)، علوم اسلامی و فناوری‌های نرم مبتنی بر آن و به منظور افزایش مشارکت مردمی در فعالیت‌ها، از میان افراد علاقه‌مند، عضو داوطلب می‌پذیرد. 🔻 علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فرم زیر اقدام به ثبت‌نام نمایند: 🌐https://survey.porsline.ir/s/Dcww7OFm ❗️لازم به توجه است که کلیه فعالیت‌های اندیشکده تاکنون مبتنی بر مشارکت‌های مردمی بوده و این فعالیت‌ها فاقد هرگونه نفع مادی برای اعضا می‌باشد. ⚠️ مزایای عضویت: ❇️ دریافت تخفیف برای شرکت در دوره‌ها ❇️ دریافت تخفیف برای خرید کتاب‌ها ❇️ اطلاع رسانی مستقیم برنامه‌ها به اعضاء ❇️ اولویت حضور در برنامه‌های اندیشکده برای اعضاء ❇️ مشارکت در برنامه‌های موثر تبیینی 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🌐 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin 📲 پیوستن به کانال اندیشکده در ایتا
هدایت شده از سروده‌های تهمتن
بسم الله الرحمن الرحیم «ساقی» ساقی تشنه‌لبان در تف داغ برهوت شافع حضرت یونس به دل ظلمت حوت هادی گم شدگانی تو به ادوار زمان گرهِ زلفِ تو بنیان و قِوام ملکوت سجاد رستمعلی (تهمتن) پ.ن: 1. تف: حرارت و گرمی بسیار 2. داغ: سوزاننده 3. برهوت: جای بسیار بی آب و گیاه و گرم؛ نام وادی است در حضرموت در عربستان جنوبی در دامنه کوهی آتشفشانی که از چاه واقع در آن بویی بسیار ناخوشایند برمی‌خیزد. 4. شافع: شفاعت کننده، درخواست بخشش کننده، واسطه 5. حوت: ماهی 6. ادوار: دوره‌ها، مراحل 7. گره: چین و شکن زلف 8. زلف: موی کنار گوش، طره، جعد، دسته مویی که بر دو طرف صورت می‌افتد. 9. بنیان: بنیاد خانه 10. قِوام: نظام و اصل چیزی 11. ملکوت: مرتبه سوم از عوالم سبعه (عالم‌های چهارگانه) که در رتبه وجودی پایین‌تر از لاهوت و جبروت و بالاتر از ناسوت قرار دارد. ❗️بازنشر کلیه آثار مجاز است. ‼️ عزیزانتان را یک جرعه شعر مهمان کنید! 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 🌐 کانال سروده‌های سجاد رستمعلی (تهمتن): 🆔 @TahamtanPoems 📲 پیوستن به کانال سروده‌های تهمتن
بسم الله الرحمن الرحیم 🖌 مجموعه یادداشت‌های غدیر – قسمت ششم 📌 غدیر؛ از ملتِ تماشاچی تا امتِ راوی! 📖 «واجب است كه از ميان شما گروهى باشند كه به هر خيری دعوت كرده و به هر کار نیکی امر کرده و از هر کار ناشایستی بازدارند؛ اينان رستگارانند.» (آل‌عمران: ۱۰۴) 🎬 سکانس۱: ملت تماشاچی! ❗️نئولیبرالیسم فرهنگی، برخلاف تصور رایج، فقط به تولید کالاهای فرهنگی یا ترویج سبک زندگی غربی محدود نمی‌شود؛ این منطق، با بهره‌گیری از پلتفرم‌ها و نظام روایت‌سازی جهانی، ملت‌ها را از نقش فعال خود در عرصه فرهنگ محروم می‌سازد: 🔸 مردم، مصرف‌کننده محصولات فرهنگیی که بیرون از اراده‌ی آن‌ها تولید شده؛ 🔸 مناسک و آیین‌های اصیل، از معنا تهی و در قالب‌های پر زرق و برق ولی بی‌ریشه بازتولید می‌شوند؛ 🔸 و معنویت، به تجربه‌ای فردی و کالا بدل می‌شود؛ نه امر انسان‌ساز. 🔰 در چنین میدانی، رسانه تنها ابزار نیست؛ میدان نبرد روایت‌هاست. و وقتی ملت‌ها، مصرف‌کننده باقی بمانند، فرهنگ به خواست دشمن روایت می‌شود. 🎬 سکانس۲: امت راوی! ❗️راهبرد غدیر در عرصه فرهنگ، تولد «امتِ راوی» است که روایتگر هویت خود و سازنده افق تمدن خویش است؛ کنش‌گر فعال عرصه معنا: 🔸 هیئات، غدیر و عاشورا را نه تنها در بستر تاریخ که در میدان امروز روایت می‌کنند؛ 🔸 مساجد، در کنار مناسک، منادی عدالتند؛ 🔸 فضای مجازی، بستر روایت حقیقت است نه بازنشر شایعات و ترندها؛ 🔸 سبک زندگی، بر اساس فناوری‌های نرم اسلامی تعریف می‌شود نه سکولار. 🔰 و امت، روایتگر فرهنگی است که بذر تمدن آینده است. 🎬 سکانس۳: سدی که باید بشکند! ❗️امروز، موانعی جدی بر سر راه مردم برای خلق فرهنگِ غدیر وجود دارد: ۱. بوروکراسی ناکارآمد و مزاحم ۲. نگاه تکنوکرات و غیر فرهنگی به پیشرفت ۳. تقلیل‌گرایی در مفاهیم و مناسک به شعار و گردهمایی ۴. نگاه غیر مولد و مصرف‌گرایانه ۵. عدم درک اولویت تولید محصولات فرهنگی نسبت به هر محصولی در عرصه تولید ۶. رفتار جزیره‌ای و فقدان هم‌افزایی و وحدت رویه مؤمنین ۷. فقدان روایت منسجم از تمدن نوین اسلامی ۸. انفعال در برابر روایت جریان تحریف از ارزش‌های ایرانی - اسلامی ۹. فشار اجتماعی ناشی از تبلیغات رسانه‌های نئولیبرال ۱۰. غلبه بعد اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی بر بعد اعتقادی و ولایی 🔰 اگر مردم نتوانند آزادانه و آگاهانه روایت کنند، دشمن روایت خواهد کرد؛ و اگر راویان مؤمن میدان نداشته باشند، روایت‌گران بی‌ریشه میدان‌داری خواهند کرد. 🎬 سکانس۴: میدان‌ روایت! ❗️فرهنگ، در چهار ساحت توسط مردم بازتولید و روایت می‌شود: ۱. اندیشه اسلامی ← زیرساخت اصلی تحول تمدنی است؛ ۲. علوم انسانی ← صورت‌بندی و بسط اندیشه اسلامی در ساحات مختلف؛ ۳. سبک زندگی ← تولید فناوری‌های نرم مبتنی بر علوم اسلامی و ترویج عمومی آن؛ ۴. محصولات فرهنگی ← بازفرآوری فناوری‌های نرم در قالب‌های مختلف فرهنگی به‌عنوان نمود فرهنگ تمدنی. 🔰 با تمرکز نهادهای مردمی بر این چهار ساحت است که بازار روایت فرهنگی رونق گرفته و مردم تولیدگران عرصه فرهنگ می‌شوند. 🎬 سکانس۵: هواساز! ❗️فرهنگ، ستون پنهان تمدن است؛ هوایی که همه در آن تنفس می‌کنند؛ سیاست، اقتصاد و.. و امتِ مؤسس در حوزه فرهنگ یعنی: 🔸 امت ولایی ← دارای شناخت صحیح از اوامر ولی در حوزه فرهنگ. 🔸 امت آگاه ← دارای عمق معرفتی؛ 🔸 امت فعال ← مسلح به علم تبیین و قادر به روایت، تولید، نقد و بازنمایی؛ 🔸 امت آزاد ← رها از سیطره تکاثر یا سلطه سرمایه؛ 🔸 امت هم‌بسته ← پیوند خورده با هویت ولایت‌محوری و اخلاق‌مداری؛ 🔸 امت حامی ← اهل وقف، نذر و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ برای استقلال از بازار؛ 🔸 امت نهادساز ← خالق ساختارهای مردمی. 🔰 فرهنگ امت‌محور، بر محور ایمان و عدالت و ولایت می‌گردد، نه سلیقه شخصی یا جذابیت کاذب بازار؛ و این فرهنگ، به‌جای تکرار شعار، ناظر به تغییر ساختارهای ذهنی و زیستی جامعه است. 🎬 سکانس پایانی: ابلاغ! ❗️بنیان تمدنی فرهنگ غدیر از این جمله رسول‌الله(ص) در آن روز آغاز شد: «الا فليبلغ الشاهد الغائب»؛ همه امت موظف شدند تا پیام غدیر را نسل به نسل به دیگران ابلاغ کنند و این ابلاغ، یعنی امت در تمدن غدیری راوی است نه تماشاچی؛ مولّد است نه مصرف‌کننده! 🔰 و در این مسیر: 🔸 هر مسجد ← رسانه‌ای زنده برای گفت‌وگوی تمدنی؛ 🔸 هر هیئت ← جریان زاینده گفتمان ایمانی؛ 🔸 هر گروه مردمی ← مرکز تولید محصول فرهنگی اسلامی؛ 🔸 و هر فرد مؤمن ← کنش‌گری روایت‌گر، نه پیرو محتوا و مُدهای مسموم. 🔰 و این، مسیری است برای عبور از «فرهنگ منهای امت» به «فرهنگ امت‌محور»؛ فرهنگی که نه در بروکراسی دفن می‌شود، نه در هیاهوی بازار گم؛ بلکه در قلب امت، نفس می‌کشد و تمدن می‌سازد. ⏪ قسمت قبل ⏩ قسمت بعد 🗂 همه قسمت‌ها 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🌐 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی در رسانه‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin 📲 پیوستن به کانال اندیشکده در ایتا
❗️از انتشار شایعه یا پاسخ به سوالات افراد ناشناس به شکل تلفنی، پیامکی یا در فضای مجازی اجتناب کنید❗️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 توصیه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قرائت قرآن و دعا برای پیروزی جبهه مقاومت ❤️ رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی، قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای پیروزی جبهه مقاومت توصیه کردند. 💻 Farsi.khamenei.ir
❗️به هیچ وجه برای اطلاع از وضعیت خانواده، دوستان و آشنایان نظامی_امنیتی خود از تماس تلفنی یا رسانه‌های اجتماعی استفاده نکنید.❗️
2.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله قاصم الجبارین مبیر الظالمین «فتح» خم به ابروی نیارید که حیدر برجاست تیغ خود را مگذارید که خیبر برجاست باز هم فتنه از آن قوم پر از بیداد است کز سر نخوتشان شعله‌ی آذر برجاست نهراسید از این هیمنه‌ی پوشالین کاین ولایت ز سر حضرت صفدر برجاست به زر و زور و به تزویر توسل بکنند باز هم شوکت آن شاه قلندر برجاست گر که بر عهد ازل مانده و صادق باشیم نوبت وعده‌ی آن فتح مقدّر برجاست سجاد رستمعلی 🌐 اندیشکده علوم و فناوری‌های نرم انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی: 🆔 @jahaadetabin