eitaa logo
«متن و مقالات»
9 دنبال‌کننده
9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امت حزب‌الله به میثاق سیاست‌ورزی مؤمنانه پای‌بند می‌ماند انتخابات ریاست‌جمهوری با فراز و فرودهای فراوانش بالاخره انجام شد. جبهه انقلاب یکی از پرخاطره‌ترین دوران سیاست‌ورزی اش را تجربه کرد؛ از یک سو در مقابل آزمون قرار داشتیم از دیگر سو @rozaneebefarda
🔴 چرا مشارکت پایین؟ ⏪ دکتر سیدیاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام: مشارکت ۴۰ درصدی نتیجه حمله مغول‌وار به معیشت ملت است ▪️دوران نرد عشق باختن با سرمایه‌داران و رای خواستن از مستضعفان به پایان رسیده است. ▪️مشارکت ۴۰ درصدی نتیجه هیچ چیزی نیست جز حمله مغول‌وار به معیشت ملت با تصمیم‌سازی نئولیبرال‌های ریشدار و سربه‌سجود آیه‌خوان. ▪️راه احیای جمهوریت، از عدالت می‌گذرد... با حاضرجواب‌باش 👇 @PasokhWorld @PasokhWorld
✍ آخر شبی این طنز رو هم بخونید و بخندید ما رفتیم بخوابیم به خانواده گفتم اگه جلیلی یا قالیباف پیروز شدن بیدارم کنین اگه رفت دور دوم،بذارین خودم بیدار بشم اگه پزشکیان رئیس جمهور شد شیرگاز‌ و باز کنین از خونه برین بیرون 😂😂😂😂😂😂😂 @mersad598
💥تازه‌ترین نتایج رسمیِ انتخابات اعلام شد 🔹کل آرای شمارش‌شده: 19.069.713 رأی 🔹مسعود پزشکیان: 8.302.577 رأی 🔸سعید جلیلی: 7.189.756 رأی 🔹محمدباقر قالیباف: 2.676.512 رأی 🔸مصطفی پورمحمدی: 158.314 رأی نتایج آرای 47604 شعبه از کل 58640 شعبه اخذ رای کانال تمدن مدیا https://eitaa.com/tamadon_medya .
♨️ یادآوری یک خاطره 👈 به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۴ دقت کنید: 🔹 مرحله اول: 1️⃣ رفسنجانی ۶٫۲۱۱٫۹۳۷ رأی 2️⃣ احمدی‌نژاد ۵٫۷۱۱٫۶۹۶ رأی 3️⃣ کروبی ۵٫۰۷۰٫۱۱۴ رأی 4️⃣ قالیباف ۴٫۰۹۵٫۸۲۷ رأی ... 🔸 مرحلۀ دوم: 1️⃣ احمدی‌نژاد ۱۷٫۲۸۴٫۷۸۲ رأی 2️⃣ رفسنجانی ۱۰٫۰۴۶٫۷۰۱ رأی 💢 هیچ کس حق مایوس شدن ندارد. ان‌شاءالله با قوت در همدلی اهالی انقلاب کوشش کنیم، نتیجه را خدا تضمین کرده است. @dadshahr_iranian
متن کامل بیانیه محمدباقر قالیباف در حمایت از سعید جلیلی 🔹من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم‌من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا 🔹انتخابات ۸ تیر نشانه باور عمیق نظام جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به مردم سالاری دینی است که پنجره فرصت تغییرات را از درون ساختار انتخابات فراهم می کند و اجازه می دهد جریان های متعدد با سلیقه های مختلف بتوانند در رقابتی سالم و عادلانه ، خود را به مردم عرضه کنند و مردم عزیز با مشارکتی موثر‌ مدیران اجرایی خود را انتخاب کنند. 🔹اینجانب خدا را شاکرم علی رغم اینکه منطق سیاسی حکم بر ماندن من در جایگاه ریاست مجلس می کرد، در انجام تکلیف و دوری از تخریب های گسترده، بر کرسی عافیت طلبی تکیه نزدم. خوشحال هستم که با هدایتهای الهی در این لحظه تاریخی برای عدم بازگشت به دوره خسارت بار دهه ۹۰ و ناتمام نماندن راهی که با شهید رییسی شروع کرده بودیم، چه برای آمدن و چه برای کنار نرفتن تردید به خود راه ندادم و شرمنده شهدا و امام شهدا نشدم که این حضور فرصتی را برای جریان انقلابی در دور دوم انتخابات فراهم کرد و خداوند نیز بر این حقیر منت گذاشت و قلب های بزرگان و متنفذان اخلاقی، مذهبی، آیینی، حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم مردم نجیب و اقشار محترم را بر حمایت از این بنده پرتقصیر هدایت کرد که ضروری می دانم از همه کسانی که با بزرگ منشی بر اینجانب لطف داشتند، تشکر ویژه کنم و بابت فشارهای غیراخلاقی که بخاطر این حمایت متحمل شدند، از خداوند طلب اجر کنم. 🔹آنها در لحظه مهم تصمیم، هزینه دادن را بر مصلحت اندیشی ترجیح دادند. بزرگی ارزش این حمایت برای من بیش از همه روشن است چرا که می دانم این بزرگان هیچ گاه خود را برای فردی هزینه نمی کنند مگر برای انجام تکلیف الهی. 🔹همچنین لازم است تاکید کنم راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما بدلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند. 🔹در پایان وظیفه خود می دانم سپاس خود را از رهبرفرزانه انقلاب که با هدایت های خود مسیر انتخابات را در جهت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هموار کردند، اعلام کنم و از همه حامیان خود که مظلومانه ، تحت بیشترین فشارها و تخریب های همه جانبه برای بازگرداندن گفتمان عقلانیت انقلابی و کارآمدی شبانه روز تلاش کردند تشکر فراوان می کنم و اطمینان دارم مورد لطف شهدا مخصوصا شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند. والسلام محمد باقر قالیباف @BisimchiMedia
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آمار نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری/ پزشکیان و جلیلی اول و دوم شدند/ انتخابات به مرحله دوم کشیده شد محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور: تعداد کل شعب شمارش شده: 58640 تعداد شهرستان‌های شمارش شده: 482 تعرفه‌های شمارش شده: 24535185 🔸مسعود پزشکیان: 10415991 🔸سعید جلیلی: 9473298 🔸محمد باقر قالیباف: 3383340 🔸مصطفی پورمحمدی: 206397 🔴 👇 @bidariymelat
فرمان ۱۴ ماده ای ستاد مشترک ((جبهه متحد انقلاب)) [ اتحاد رمز پیروزی جبهه متحد انقلاب است ] بسم الله الرحمن الرحیم این فرمان ۱۴ ماده ای مشترک ، مورد توافق قطعی و همراه با صورتجلسه اعضای دو ستاد آقایان عزیزان سردار اسلام حاج محمد باقر قالیباف و جناب دکتر سعید جلیلی است که در همان مراحل نخست توسط تیم مشاورین دو کاندیدا و نهایتاً با تایید خود آقایان قالیباف و جلیلی تنظیم و منتشر شده است. موارد ذیل ، محور آگاهی بخشی به طرفداران دو کاندیدای انقلابی در برابر عملیات و جنگ شناختی_روانی دشمنان در حوزه رسانه است . انتظار و تصریح هر دو کاندیدای محبوب کشور جنابان آقایان قالیباف و جلیلی بر دقت طرفداران بر انجام مفاد آن می باشد و در یک هفته ی باقی مانده تا انتخاب دوم و نهایی کردن کار ، موارد ذیل را حتما دقت نموده و رصد نمایند : ۱_ علاوه بر رصد و پیگیری پیام‌رسان های داخل مانند ایتا و امثالهم در پیام‌رسان های دیگر مانند تلگرام گروه ها و کانال ها و پیج ها را رصد نموده و به هنگام عکس العمل جنگ شناختی ستاد جبهه مشترک اصلاح طلبان را درک نمایید و در جامعه مجازی پاسخ بدهید. ۲_ مراقب فیک نیوزها و زرد نیوزها و انتشار اخبار شبیه واقع باشید. ۳_پابایک و کانالهای منابع خبری موثق طرفین را بشناسید و هر خبر شایع شده را سریعا رد یا قبول نکنید و به طرف مقابل نسبت ندهید. ۴_ نسبت به عزیزان فعال در ستاد طرف مقابل درک محبتی و ایمانی داشته باشید و دلجویی کنید. ۵_ از جذب ۳۰٪ از قشر خاکستری شهرستان ها و روستاهای جا مانده از رای گیری دور دوم هرگز غافل نشوید. ۶_ بصورت فیزیکی یا مجازی و یا همزمان تبلیغات آرام چهره به چهره برای دور دوم نمایید. ۷_ توییت های مثبت و اصلاح آفرین و همدلی ها را بارها بازنشر نمایید و در تمام گروه ها و کانال ها مکرراً منتشر کنید (روزانه چند مرتبه در هر گروه و ادمین های هر کانال) ۸_ هرگز اخبار اختلاف آفرین را باور نکنید و در صورت صحت در پی ایجاد افزودن تنش و اختلاف نباشید و توسط روابطی که دارید از شخص معترض دلجویی نموده و مشکل را اصلاح نمایید ۹_ از محاسن و برتری های کاندیدای دیگر جبهه انقلاب که رای کمتری داشته در فضای مجازی مستمراً منتشر کنید (همراه با ذکر نام هر دوکاندید جبهه متحد در پایین متن ها) ۱۰_ از بازنشر دادن اخبار منفی که به وجهه ی هر یک از دو کاندیدای جبهه انقلاب آسیب میزند بشدت پرهیز کنید (حتی اگر یقین دارید که صحت دارد) ۱۱_ رصد و شناخت نقاط جغرافیایی کم رای در دور اول رأی گیری و اعزام تبلیغگران خودجوش و پر انگیزه از قشر طلبه و دانشجو به سوی آن مناطق برای دعوت اقشار مختلف به رای گیری در دور دوم انتخابات ۱۲_ شناسایی و معرفی اکانت های اختلاف افکن به مدیران گروه ها و کانالها و درخواست اخراج این افراد و افراد مشکوکی که به هر بهانه ای ایجاد تنش و اختلاف میکنند. ۱۳_ ثبت توییت ها و متن های تشکر آمیز و ترند کردن آن توسط طرفداران هر دو طرف با موضوع تشکر از باقی ماندن جناب سردار قالیباف و کنار نکشیدن ایشان در دور اول که منجر به موفقیت آراء بیشتر جناب دکتر جلیلی شد . ۱۴_ طرفداران کاندید حامی (جناب دکتر محمدباقر قالیباف) در دور دوم از شکستن آراء ، دادن برگه سفید ، قهر با صندوق ها ، بشدت اجتناب نمایند زیرا هر دو کاندید در یک جبهه و با استراتژی واحد مراحل را تا این مرحله و با هدف پیروزی یکی از دو نامزد جبهه متحد انقلاب پیش برده اند. ما (قالیباف و‌ جلیلی) از طرفداران ارجمند میخواهیم که این فرمان نامه ۱۴ ماده ای را در تمام گروه ها و کانال های تمامی سکوهای فضای مجازی منتشر نمایند. والسلام علینا و علی عباده الرحمن با احترام به ساحت طرفداران قالیباف_ جلیلی ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ برای ایران آباد و مقتدر اسلامی ستاد مشترک ((جبهه متحد انقلاب)) 🇮🇷🔻لطفا نشر دهید 🔻🇮🇷
تحلیل نتایج انتخابات دور اول ریاست جمهوری (1) مجید بهستانی ▪️کل آرای شمارش‌شده: ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ رأی ▪️مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی ▪️سعید جلیلی: ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی ▪️محمدباقر قالیباف: ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی ▪️مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی ▪️میزان مشارکت: حدود ۴۰ درصد اگر ستاد قالیباف و آمارسازان آنها صادقانه رفتار می کردند، کنار کشیدن قالیباف به نفع جلیلی در همین دور اول کار را به نفع او تمام می کرد، چون بیش از نیمی از رأی را میداشت. ولی نکته آن است که همه طرفداران قالیباف به جلیلی رأی نمی دادن و آرا میان جلیلی،‌پزشکیان، پورمحمدی و باطله پخش می شد. در این صورت، جلیلی احتمالا لب مرزی، مشابه روحانی در 1392،‌ پیروز می شد ولی شبهه و فتنه تقلب از سوی مخالفان زنده می شد و نظام درگیر یک بحران، حتی از سوی طرفداران دوآتشه قالیباف. https://eitaa.com/mbehestani
✏️ | راه درست حرکت امّت اسلامی 👈 چرا عید غدیر، عید تعیین تکلیف امت اسلام است؟ 🔸رهبر انقلاب در دیدار مردمی روز عید غدیر درباره اهمیت این روز به استناد آیات قرآن فرمودند: «روز اعلام جانشینی امیرالمؤمنین روزی است که کفار مأیوس شدند... کفار ناامید شدند از قلع و قمع اسلام بخاطر تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است.» ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ 🔹در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و ایام عید غدیر رسانه‌ی KHAMENEI.IR در یادداشتی به ابعاد و اهمیت حادثه غدیر و حکومت اسلامی مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب پرداخته است. 🔸مسئله‌ی «غدیر» و راه درست حرکت امّت اسلامی 🔹مسئله‌‌ی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن «فکر کردن، امروز به جامعه‌‌ی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راهِ درستِ حرکت را گم نکنند.» ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ این حادثه که «تعیین جانشین برای پیغمبر بود، در ماه‌های آخر زندگی ایشان ــ تقریباً هفتاد روز به پایان زندگی پیغمبر ــ رخ داده است و در حقیقت، نشان‌دهنده‌‌‌ی اهمّیّت مسئله‌‌ی حکومت و سیاست و ولایت امر امّت اسلامی از نظر اسلام است.» ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ پس «ماجرای تعیین غدیر ماجرای تعیین ضابطه است، تعیین قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ جوامع بشری از دیرباز حکومت داشتند «بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها را، این نوع قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ «امامت» را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ مصداقش هم مشخّص است «امیرالمؤمنین کسی است که هیچ کس، نه در آن زمان و نه در زمانهای بعد، نتوانسته است کمترین خدشه‌ای به شخصیّت والای او و به نمایندگی او از مفاهیم و معارف قرآن وارد کند.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🔸مسئله‌‌‌ی «غدیر»؛ نشانه‌‌ای از جامعیّت اسلام 🔹مسئله‌‌‌ی «غدیر» یک مسئله‌‌ی تاریخیِ صرف نیست «نشانه‌‌ای از جامعیّت اسلام است... یعنی نشان‌دهنده‌‌ی جامعیّت اسلام و نگاه به آینده و آن چیزی که در هدایت و زعامت امّت اسلامی شرط است. آن چیست؟ همان چیزهایی که شخصیّت امیرالمؤمنین، مظهر آنها است: یعنی «تقوا»، «تدیّن»، «پایبندی مطلق به دین»، «ملاحظه‌‌ی غیر خدا و غیر راه حق را نکردن»، «بی‌‌پروا در راه خدا حرکت کردن»، «برخورداری از علم»، «برخورداری از عقل و تدبیر»، «برخورداری از قدرت عزم و اراده»؛ این یک عمل واقعی و در عین حال نمادین است. امیرالمؤمنین را با همین خصوصیّات نصب کردند.» ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ در عین حال «این نماد زعامت امّت اسلامی در طول عمر اسلام ــ هر چه بشود ــ همین عمل است؛ یعنی نماد زعامت و رهبری اسلامی در طول زمان همین است؛ همان چیزی که در انتخاب الهی امیرالمؤمنین تحقّق پیدا کرد. «غدیر» یک چنین حقیقتی است.» ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ «وقتی «غدیر» این‌قدر اهمّیّت دارد، آن‌وقت آن آیه‌ی شریفه‌ی دیگر که «یًّـاَیـُّهَا الرَّسولُ بَلِّـغ ماِّ اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَمـا بَلَّغتَ رِسالَتَه»سوره‌ی مائده، بخشی از آیه‌ی ۶۷؛ «ای پیامبر! آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده، ابلاغ کن و اگر نکنی پیامش را نرسانده‌ای. ...»، معنایش روشن میشود؛ [میفرماید] اگر این حکم را ابلاغ نکنی، اصلاً رسالتت را انجام نداده‌ای.» ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ و در غدیر، معرّفی کردن امیرالمؤمنین به اینکه «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهٰذا عَلیٌّ مَولاه هیچ معنایی جز تعیین خطّ حکومت و ولایت در اسلام بعد از رحلت پیغمبر اکرم ندارد؛ معنایش فقط همین است.» ۱۳۸۶/۱۰/۸ 🔸«ولایت» یعنی پیوستگی و پیوند 🔹«ولایت» که عنوان حکومت در اسلام و شاخصه‌ی نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است، یک معنای دقیق و ظریفی دارد که «معنای اصلی «ولایت» عبارت است از پیوستگی، پیوند، در‌هم‌پیچیدن و در‌هم‌تنیدگی. ... چیزی که مفهوم وحدت، دست به دستِ هم دادن، با هم بودن، با هم حرکت کردن، اتّحاد در هدف، اتّحاد در راه، و وحدت در همه‌ی شئون سیاسی و اجتماعی را برای انسان تداعی میکند، ولایت است.» ۱۳۷۷/۰۱/۲۷ «اسلام حکومت را با تعبیر «ولایت» بیان میکند و شخصی را که در رأس حکومت قرار دارد، به عنوان والی، ولی، مولا ــ یعنی اشتقاقات کلمه‌ی «ولایت» ــ معرّفی میکند.» ۱۳۷۶/۰۲/۰۶ معنای آن چیست؟ معنای آن، این است که «در نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد و آن کسانی که قدرتِ حکومت بر آنها در اختیار او است، ارتباط و اتّصال و پیوستگیِ جدایی‌ناپذیری از هم دارند. این، فلسفه‌ی سیاسی اسلام را در مسئله‌ی «حکومت» برای ما معنا میکند. هر حکومتی که این‌طور نباشد، این «ولایت» نیست؛ یعنی حاکمیّتی که اسلام پیش‌‌‌بینی کرده است، نیست.» ۱۳۷۶/۰۲/۰۶ 🔰 ادامه👇
✏️ ادامه 🔸دو قلمروِ اساسیِ «ولایت» 🔹در باب «ولایت»، دو قلمروِ اساسی وجود دارد: «یکی قلمروِ نفْسِ انسانی است که انسان بتواند اراده‌ی الهی را بر نفْس خودش ولایت بدهد و نفْس خود را داخل ولایت‌الله کند؛ این، آن قدم اوّل و اساسی است و تا این نشود، قدم دوّم هم تحقّق پیدا نخواهد کرد. مرحله‌ی دوّم این است که محیط زندگی را در ولایت‌الله داخل کند؛ یعنی جامعه با ولایت الهی حرکت کند؛ هیچ ولایتی ــ ولایت پول، ولایت قوم و قبیله، ولایت زور، ولایت سنّت‌ها و آداب و عادات غلط ــ نتواند مانع از ولایت‌الله شود و در مقابل‌ ولایت‌الله عرض اندام کند.» ۱۳۷۲/۰۳/۱۹ «آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیّت احکام قرآن است؛ وَالّا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند، لیکن حاکمیّت ــ چه در مرحله‌ی قانونگذاری و چه در مرحله‌ی اجرا ــ در دست دیگران باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه به انصاف آن دیگران بستگی دارد.» ۱۳۷۸/۰۱/۱۶ «امامت یعنی پیشواییِ جسم و دل؛ فقط حاکمیّت بر اجسام نیست، اداره‌‌‌ی زندگی دنیایی و روزمرّه‌‌‌ی متعارف مردم نیست؛ مدیریّت دلها است، تکامل بخشیدن به روحها و جانها است، بالا بردن فکرها و معنویّتها است.» ۱۳۸۶/۱۰/۸ «امامت یعنی همان اوج معنای مطلوب اداره‌ی جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریّتهای جامعه که از ضعفها و شهوات و نخوت و فزون‌‌طلبیِ انسانی سرچشمه میگیرد.» ۱۳۸۰/۱۲/۱۲ اسلام شیوه و نسخه‌ی «امامت» را به بشریّت ارائه میکند؛ یعنی اینکه «یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهی سرشار و لبریز باشد، هم معارف دین را بشناسد و بفهمد ــ یعنی راه را درست تشخیص دهد ــ هم دارای قدرت عملکرد باشد.» ۱۳۸۰/۱۲/۱۲ «امام یعنی حاکمیّت دین و دنیا در زندگی مردم. خب، این یک بُعد قضیّه است که این بُعد اعتقادی است و شیعه با این مشعل درخشان، با این منطق روشن، در طول قرنهای متمادی توانسته است حقّانیّت خود را برای همه‌‌ی دلهایی که جستجوگر بودند و باانصاف بودند، اثبات بکند.» ۱۳۸۶/۱۰/۸ یک بُعد دیگراین است که «همه‌‌‌ی ما بدانیم حکومت اسلامی و جامعه‌‌‌ی اسلامی باید شخصیّت امیرالمؤمنین و جامعه‌ای را که امیرالمؤمنین میخواست درست کند، الگو قرار بدهد. الگوی ما این است؛ به آن سمت باید حرکت کنیم.» ۱۳۸۶/۱۰/۸ 🔸بزرگ‌ترین خطر برای نظام ما 🔹«ولایت امام (رضوان الله علیه) پرتوی از چشمه‌‌ی فروزنده‌‌ی خورشیدیِ غدیر بود؛ لذا توانست این‌همه آثار را به وجود بیاورد، ملّت را بیدار کند، ایران را بازسازی معنوی و مادّی بکند.» ۱۳۸۳/۱۱/۱۰ بزرگ‌ترین خطر برای نظام و حکومتی مثل نظام و حکومت ما که با نام اسلام به وجود آمده، این است که «فراموش کنیم الگوی حکومت ما امیرالمؤمنین است به الگوهای رایج دنیا و تاریخ نگاه کنیم و خود را با آنها مقایسه کنیم، به روش حکومتهای منحرفی که در طول تاریخ، روزبه‌‌‌روز به بشریّت ضربه زدند، نگاه کنیم که اگر یک جنبه از زندگی انسان را رونقی بخشیدند، جنبه‌ی دیگری را دچار ضایعات جبران‌‌‌ناشدنی کردند.» ۱۳۸۰/۱۲/۱۲ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
📝 | مراقب لالایی دشمن باشید! 👈 چرا رهبر انقلاب بر مشارکت حدأکثری در انتخابات تأکید دارند؟ 🔸 انتخابات برای تعیین رئیس دولت در هر کشوری مهم است، چرا که امور اجرایی مردم آن کشور را برای چند سال به دست یک نگرش و جریان مشخص می‌سپارد. این رویداد سیاسی اما برای کشوری چون ایران، از این هم مهم‌تر است. چرا؟ چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون درگیر یک جنگ تحمیلی است. یک جنگ ناجوانمردانه چهل‌و‌پنج ساله که از کودتا و جاسوسی تا تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی را شامل شده و در یکی دو دهه اخیر شدت و حدّت و پیچیدگی بسیار بیشتری نیز گرفته است. از این رو نمی‌توان و نباید با موضوع انتخابات، سرسری و ساده برخورد کرد. 🔹برای فهم این صحنه و حساسیت آن، قبل از هر چیز باید به نسبت انتخابات با جمهوری اسلامی و دولت برآمده از انتخابات با جنگ تحمیل شده بر کشور و مردم فکر کرد. بدون حضور و پشتوانه مردم، جمهوری اسلامی دست‌کم در نیمی از ماهیت خود -یعنی جمهوریت- خواهد لنگید. انتخابات یکی از اصلی ترین مظاهر این حضور است. در این صحنه، فرصت نقش‌آفرینی و حضور و برابری در یکی از عالی‌ترین سطوح خود، متبلور می‌شود؛ «هر کسی هر چند به نظر شما کوچک بیاید و بخواهید، یا بتوانید او را نادیده بگیرید، این‌جور نیست که در سرنوشت کشور بی‌تأثیر باشد؛ یعنی کوچک‌ترین افراد جامعه، فقیرترین افراد جامعه، بی‌دست‌و‌پاترین افراد جامعه هم میتوانند در سرنوشت کشور مؤثّر باشند.» ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ 🔸چرا مشارکت مهم است؟ 🔹حالا چرا حضور گسترده در انتخابات این‌قدر مهم است و نسبت آن با جنگ تحمیلی علیه کشور که جنگ اقتصادی اصلی‌ترین و آشکارترین میدان این جنگ است، چیست؟ بگذارید پاسخ را از زبان یکی از فرماندهان اصلی این جنگ بشنویم. ریچارد نفیو به معمار تحریم‌های ایران مشهور است. نفیو کسی است که در طراحی و اجرای تحریم‌های متعدد و پیچیده و سخت علیه ایران، نقشی اساسی داشته و نکته جالب آنکه وی هم در دولت‌های دموکرات مسئولیت داشته و هم در دولت‌های جمهوری‌خواه! و این نشانه‌ای قابل توجه از دو حزبی و فراجناحی بودن جنگ اقتصادی با ایران و ایرانی برای حکومت آمریکاست. 🔹نفیو سال ۱۳۹۶ در مصاحبه‌ای، در پاسخ به این پرسش که هدف از تحریم‌ها، فشار بر حاکمیت یا مردم ایران است، می‌گوید: بستگی به کشوری دارد که مورد تحریم واقع می‌شود و این‌که منافع مشخص آن چه است. اگر رژیم قذافی در لیبی را تحریم کنید اصلاً نباید سراغ جمعیت رفت چون قذافی اهمیت خاصی به جمعیتش یا سطح دردشان نمی‌داد. در مورد کیم جونگ اون و کره شمالی هم همین است. در این‌جا «درد» باید مشخصاً نخبگان حاکمیت را هدف بگیرد تا آنها اوضاع را عوض کنند. در مورد روسیه هم همین است. به نظرم وقتی باید «درد» را در مورد جمعیت‌ها به کار برد که حاکمیت پایگاهی مردمی داشته باشد و ایران از نظر من در این دسته است... در ماجرای تحریم‌ها باید تمرکز درد را جایی قرار می‌دادیم که تصمیم‌گیرندگان را قانع کند، در مورد ایران این از طریق ناراضی ساختن مردم از اوضاع بود. 🔹خوآن زاراته، معاون اسبق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرایم مالی در خزانه‌داری آمریکا در کتاب خود با عنوان «نبرد خزانه‌داری: ظهور عصر جدید جنگ‌افزارهای مالی» می‌نویسد؛ هدف از تحریم‌ها حرکت به سمت یک خفگی اقتصادی در بالاترین درجه ممکن بود، تمرکز تحریم‌ها از محدود‌سازی توانایی ایران برای انجام تجارت با دنیا شروع می‌شد و به سمت افزایش رنج‌های اقتصادی مردم ایران پیش می‌رفت، این فرآیند دو نتیجه را دربر داشت، یا بین رهبران ایران شکاف بیفتد و یا توسط مردمِ کشورشان مجبور شوند جهت‌گیری‌های خود را تغییر داده و از دستیابی به توانایی‌های هسته‌ای صرف نظر کنند... حالت فشار حدأکثری، اثرات اقتصادی گسترده‌تری را بر ایران متصور می‌شود، آن مبارزه از یک مدل تحریمی پیروی می‌کند که بر نارضایتی‌های داخلی و آشوب برای مجبور کردن رهبران ایران متکی است. 🔸مشارکت حدأکثری؛ اقدام علیه راهبرد دشمن 🔹از راهبرد دشمن به راحتی می‌توان فهمید که هر‌قدر و به هر دلیلی، مشارکت در انتخابات پایین باشد دشمن را نسبت به افزایش فشار امیدوارتر می‌کند و بالعکس هرقدر مشارکت انتخاباتی بالاتر باشد، دشمن نسبت به این سیاست خصمانه ناامید شده و از آن دورتر می‌شود. پس بی‌راه نیست اگر بگوییم میزان مشارکت در انتخابات با فشار دشمن، نسبت معکوس دارد. 🔰 ادامه👇