eitaa logo
«متن و مقالات»
9 دنبال‌کننده
9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ آیا اصلاح طلبان می توانند دوم خردادی دیگر بیافرینند؟ ✅نکات تحلیلی : 🔺نکته اول اینکه ، همان دوم خرداد ۷۶ هم حماسه ای بود که بیش از آنکه برای اصلاح طلبان نفع داشته باشد بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ، کشور را در برابر توطئه‌ی دشمنان و وسوسه‌ی بدخواهان تا مدتها بیمه کرد.  🔺اگر این اتفاق رقم بخورد و دوباره شاهد حضور بالای ۶۰ تا ۷۰ درصدی باشیم با هر نامزدی این پیروزی ، پیروزی ایران اسلامی خواهد بود. 🔺با این حال ، شوربختانه باید گفت؛ جریان اصلاحات به دلایل مختلفی نه تنها توانایی تکرار دوم خرداد ۷۶ ، که توانایی تکرار ۲۷ اردیبهشت ۹۲ را هم نخواهد داشت: 1⃣ دولت قبلی اصلاحات، دولتی بود که فضای نقد را بر روی منتقدان بسته بود و فرهنگ و عدالت در زیر چرخ های توسعه له شده بود، لذا خاتمی با بهره‌گیری از این فضا و شعار توسعه سیاسی و جامعه مدنی توانست پیروز انتخابات شود. اما دولت قبلی دولت چهاردهمی که قرار است شکل بگیرد ، دولتی بوده که یکی از افتخاراتش نبستن دهان منتقدان و استفاده ازهمه جناح ها در دولت بوده است. 2⃣ ضعف در بازتولید اصلاحات، ضعف رهبری آن درتعریف جامع از اصلاحات ، فاصله نسلی و ... موجب شده است که جریان اصلاح طلبی توانایی سال ۷۶ را نداشته باشد. 3⃣ نکته آخر اینکه بخش عظیمی از پایگاه اجتماعی این جریان ،نقش اپوزیسیونی و برانداز برای خود قائل است. 4⃣ شواهد نشان می دهد شخصیت و سخنان پزشکیان در این دوره نیز توانایی به میدان کشاندن قشر خاکستری و تکراردوم خردادی دیگر را ندارد.مگر اینکه رادیکال ها با فریب چیز دیگری را رقم بزنند. https://eitaa.com/nazrvkabar
. جلیلی یا قالیباف؟! ✍یداله یاسینی برخی از دوستان اشاره می کنند، فلان چهره از فلان کاندید حمایت کرد! یا منظور این منبری یا سخنرانِ مشهور، معرفی کاندید اصلح یعنی فلانی است! چند نکته قابل ذکر در این خصوص! ۱- خب طبیعی است که هر فرد بر اساس فهم و درکش یک نفر را اصلح بداند! اما بر فرض درست بودن حدس ما و انطباق حرف آن چهره یا سخنرانِ مشهور به کاندیدای مورد نظر ما، اگر به این نتیجه رسیدیم که ایشان، همان کاندید اصلح هستند که دیگر حرفی باقی نمی ماند! ۲- اما همانطور که قبلاً هم عرض کردم، تا برنامه افراد در خصوص سیاست های راهبردی و کلان ارزیابی و مشخص نشود! نمی‌توانیم بگوییم فلانی اصلح هستند! ۳- در ابتدا باید عرض کنم اگر ملاک و دغدغه برخی فقط اجرایی بودن باشد، خب با این حساب بهتر است یک نفر که خوب بیل و کلنگ می زند رئیس جمهور کشور بشود! پس لطفاً سطح رئیس دولت را اینقدر تنزل ندهیم، تک بعدی و سطحی نبینیم و تحلیل نکنیم! اگر دوره های قبل و شخصیت هایی نظیر حضرت آقا، هاشمی، خاتمی، روحانی، شهید رئیسی را ببینید که اتفاقاً همه آنها به استثنای دو دوره رئیس جمهور بوده اند هیچ کدام، شخصیت اجرایی به مفهوم تک بعدی نبوده اند بلکه آنها یا توان راهبردی و مدیریت و یا حکم نخ تسبیح بوده اند که منتخب ملت و رئیس جمهور شده اند! «البته بدون قیاس شخصیت ها با هم چرا که هیچ کدام با همدیگر قابل قیاس نیستند» ✔️در ثانی با وجود این همه ملاحظه مهم که اکنون در عرصه بین‌الملل و جهان پیش رو وجود دارد انتخاب یک رئیس جمهور ذو ابعاد و راهبردی، به شدت محسوس و ملموس است! ✔️ ثالثاً مسائل مهمی همچون اصرار غرب و آمریکا به مهار چین، روسیه و ایران همچنین رقابت و دعوا بر سر کریدورها، وجود چند جبهه جنگ فعلی میان روسیه و اوکراین، ارمنستان و آذربایجان، طوفان الاقصی و گسترش جنگ به سمت کشورهای محور مقاومت، احتمال گشوده شدن جبهه های جدید جنگ، میان چین و تایوان و ژاپن، کره شمالی و جنوبی و نیز احتمال برگزیده شدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و رادیکال شدن سیاست های خصمانه آن کشور در خصوص ایران و محور مقاومت و ضرورت توجه به بسیاری مسائل دیگر مبینِ الزام به انتخابی درست و بدون در نظر گرفتن احساس و تعصبات جناحی/حزبی است! انتخاب فردی با ارائه برنامه روشن، چهره ای انقلابی، متخصص در سیاست و راهبرد سیاست خارجی که منافع مردم را به برجام و غرب گره نزند ونیز معتقد به اجرای کلان برنامه های اقتصادی به نفع مردم به خصوص قشر متوسط به پایین و مستضعفین باشد! ۴- توجه به موارد ذکر شده در سطور فوق همچنین نتیجه مناظره ها و اقناع سازی مردم بسیار می‌تواند در نتیجه انتخابات موثر باشد! ۵- لذا اگر بحث ائتلاف یا کناره گیری یکی به نفع دیگری باشد، نهایتاً نتیجه نظر سنجی ها و مصلحت کشور مشخص می کند کدام چهره باید کنار برود! نه اظهار نظر یک شخص یا چهره خاص! 🚨فتامل! // یداله یاسینی 👇 @hamraah_batahlil
آخرین وضعیت ۶ کاندید، بر اساس نظرسنجی سایت خبری تحلیلی آرمان ایران 😊ببینید رأی استان شما به هر کاندید، در چه وضعیتی است؟ // یداله یاسینی 👇 @hamraah_batahlil
توصیه میکنم آخرین سخنرانی رهبری در مرقد امام را دوباره مرور کنند. کلیدواژه هایی که در ترسیم شهدای خدمت و ویژگی‌های رئیس جمهور بعدی بیان کردند بشمارید. میزان تاکیدات متن ایشان را مرور کنید. تصویر خوبی به شما می‌دهد. من کلیدواژه های اصلی را شمردم، شما هم مراجعه کنید: 🔺دوازده بار : فعال و پر کار بودن 🔺دوازده بار : اهل خدمت 🔺دوازده بار: مردمی 🔺نه بار: تکریم و اعتماد به مردم 🔺هفت بار: معتقد به مبانی انقلاب 🔺پنج بار : صفا و صداقت با دیگران 🔺پنج بار : صراحت و مرزبندی با دشمن 🔺چهار بار : باهوش و مبتکر در نهایت هم فرمودند: "در رقابتهای پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند. صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کش‌وواکش برای به دست آوردن قدرت نیست." ✍شیخ علی مهدیان 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
انتخابات و اختیارات ✍ محمدجواد اخوان چند روز پیش نگارنده به همراه جمعی از مدیران رسانه‌ها میهمان رئیس سازمان صداوسیما بودیم تا هم از کم‌وکیف برنامه‌های انتخاباتی آن سازمان مطلع شویم و هم نظرات و پیشنهاد‌های خود را در مورد این برنامه ارائه دهیم. یکی از نکاتی که من متذکر شدم در مورد اختیارات رئیس‌جمهور بود. در آن جلسه اشاره کردم که برخی رؤسای جمهور در گذشته وعده‌هایی به مردم داده‌اند و بعد از رسیدن به قدرت، چون بدان‌ها عمل نکرده‌اند، تقصیر سایر قوا و نهاد‌ها انداخته‌اند و حتی مدعی شده‌اند که اختیارات کافی برای انجام وظایف‌مان نداریم. پیشنهاد عملیاتی من آن بود که برای پیشگیری از این تدلیس انتخاباتی از همین الآن از همه نامزد‌ها پرسیده شود آیا با اختیارات موجود خود آشنایی دارید و آن‌ها را برای عمل به تعهدات خود کافی می‌دانید؟ طبیعتاً پاسخ نامزد‌ها تکلیف مردم را تا حدی روشن می‌کند. در ادامه جلسه، سردبیر یکی از روزنامه‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلب در ضمن ارائه نظرات خود تصریح کرد که نظر من این است که این پیشنهاد مدیر روزنامه جوان را اتفاقاً عملی نکنید و این اصلاً خوب نیست که نامزد‌ها به چنین سؤالی پاسخ دهند. این واکنش یک روزنامه‌نگار باسابقه و شناخته‌شده اصلاح‌طلب در واقع نشان می‌دهد که در روی همان پاشنه سابق می‌چرخد و برخی جریانات سیاسی و به‌ویژه اصلاح‌طلبان روی بازی رسانه‌ای اختیارات رئیس‌جمهور حساب خاصی باز کرده‌اند. البته این بازی در ایام انتخابات صورت نمی‌گیرد و تنها بعدازآن که نامزد موردحمایت‌شان پیروز می‌شود و از انجام تعهدات خود سر باز می‌زند یا در ایفای آن‌ها ناتوان است، کار را بر دوش دیگران انداخته و از نبود اختیارات سخن می‌گوید. این بازی سال‌هاست که انجام گرفته و نخستین بار رئیس دولت اصلاحات با لایحه افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری در سال‌های پایانی دولتش آن را کلید زد. ماجرا البته واضح است. اختیارات و وظایف رئیس‌جمهور در قانون اساسی مصرح است و البته در ۳۵سال بعد از بازنگری قانون اساسی در عمل هم حدود این اختیارات بر همگان روشن شده است. نامزد‌های ریاست جمهوری به‌عنوان رجل سیاسی و دارای سابقه کارگزاری در این نظام، طبیعتاً باید اختیارات رئیس‌جمهور را در ایران بدانند، وگرنه نامزدی فرد غیرمطلع از مسائل کشور از اساس اشتباه است و آن فرد حتی صالح برای چنین سمتی نیست. با این پیش‌فرض اگر اختیارات فعلی را کافی نمی‌دانند نباید وعده‌ای فراتر از اختیارات خود بدهند، چراکه چنین وعده‌ای در واقع تدلیس و فریب انتخاباتی است. پیشنهادی که من در آن جلسه ارائه کردم برای همین نکته بود که نامزدی که پیروز انتخابات خواهد بود، چند صباح دیگر مدعی نشود که نمی‌گذارند کار کنم یا اختیارات لازم را ندارم؛ لذا بهتر است همین امروز تصریح کند که می‌داند چه اختیاراتی دارد و با این اختیارات چه قول‌هایی را می‌تواند عملی کند و همان قول‌ها را بدهد نه چیزی فراتر از آن. اما آن همکار اصلاح‌طلب گویا این تاکتیک سیاسی زیر زبان خود و هم‌قطارانش مزه کرده باشد، با صراحت گفت نباید چنین چیزی از نامزد‌ها پرسیده شود. احتمالاً خوانندگان محترم هم مانند من نتیجه می‌گیرند که گویی برخی می‌خواهند همان تکنیک کلیشه‌ای و تکراری گذشته را در انتخابات پیش رو به کار بندند و با وعده‌های توخالی مردم را به پای صندوق بکشانند و فردا هم با یک «نمی‌گذارند» شانه از مسئولیت خالی کنند. نگرانی آن‌ها از طرح چنین پرسشی در مناظره‌های تلویزیونی آن است که مردم از واقعیت‌ها مطلع شوند و اوضاع مطابق میل آن‌ها پیش نرود. اما شرط انتخابات سالم، رقابت سالم است و رقابت سالم با تدلیس و وعده‌های توخالی متعارض. همه نامزد‌ها باید خود را در پیشگاه خداوند متعال دیده و از هر وعده‌ای فراتر از توان و اختیارات خویش اجتناب کنند. صداوسیما نیز باید در برنامه‌های کارشناسی و مناظره‌های خود همین نکته مهم را به‌طور صریح و بدون هیچ مجامله‌ای پرسش کند تا مردم بدون هیچ ابهامی بدانند به چه کسی و برای تحقق چه وعده‌ای رأی می‌دهند و فردا خلف‌وعده‌ها به سرمایه اجتماعی کشور مانند گذشته آسیب نزند؛ و توصیه آخر به خود نامزدهاست؛ امیرالمؤمنین در فرمان خود به مالک اشتر انذار می‌دهد که مبادا وعده‌ای دهی و فردا خلف‌وعده کنی که چنین کاری خشم خدا و مردم را به دنبال خواهد داشت. «الْخُلْفَ یوجِبُ الْمَقْتَ عِنْدَ اللَّهِ وَ النَّاسِ. قَالَ اللَّهُ تَعَالَی کبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ ان تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ.» امید است همه نامزد‌های محترم که الگوی حکمرانی علوی را مبنای کار خود قرار داده‌اند این توصیه حضرت را آویزه گوش قرار دهند. 💠 @mjakhavan
✍️محمدعلی رامین: 📚جریان‌شناسی انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری و سه‌اولویت نظام جمهوری‌اسلامی ✅ از ابتدای تأسیس جمهوری‌اسلامی، سه جریان درون حاکمیت باهم به رقابت پرداخته‌اند: اول- غرب باورانی که نظام منتج از انقلاب اسلامی را «درون ساختار نظام بین الملل» تعریف کرده و هر گونه تمایز و تفاوت آن را با ساختارهای بین‌المللی به زیان کشور دانسته و همواره در صدد تعدیل و اصلاح نظام بوده‌اند؛ از منظر این جریان، اسلامیت نظام و اصل ولایت‌فقیه صرفاً در چارچوب سکولاریسم (عدم تداخل دیانت با سیاست)، اومانیسم (نفی مشروعیت‌الهی حکومت) و لیبرالیسم (نفی هرنوع محدودیت شرعی و اخلاقی در فرهنگ و سیاست و اقتصاد) قابل تعریف و پذیرش است و بس؛ آنها طی ۲۷سال گذشته، خود را «اصلاح طلب» نامیده و طیف متنوعی را تشکیل می‌دهند. دوم- باورمندان به اسلامیت حکومت و پذیرش اجمالی تفاوت‌های جمهوری اسلامی با ساختار نظام بین‌الملل، همراه با اخلاص و حرمت و ارادت و محبت نسبت به اصل ولایت فقیه و اعتقاد به پیروی از ولی‌فقیه «در حد توان خود»، جریان موصوف به «محافظه کاران» را تشکیل می‌دهند که ابتدا عنوان «پیروان امام و رهبری» را بر خود گذاشتند و اخیراً نیز موسوم به «اصولگرایان» شده‌اند؛ این طیف مؤمن و متعهد و سنتی، اندیشه‌های ولی فقیه را در «نظر»، تأیید می کند، اما در "عمل" بعضاً «غیرقابل اجرا» می‌داند و کارنامه موفق را از آنِ کسانی می‌داند که با نگرش «معتدل» و متکی به «عقلانیت ابزاری» و با کمک «تکنوکرات»های مسلمان، همواره در صدد ایجاد صلح و هماهنگی میان نظام اسلامی با قدرت های غربی بوده و هست. خط قرمز و نهایت تلاش و مجاهدت افراد شاخص آن (مانند هاشمی رفسنجانی)، اجتناب از نارضایتی آمریکاوانگلیس است. سوم- انقلابیون ولایت‌مدار که ولی‌فقیه را "امام امت اسلامی" دانسته و نظام "امت_امامت" را طرحی نو در عرصه سیاست جهانی می‌دانند و منظومه فکری امام خمینی و امام خامنه‌ای را برای اصلاح ساختار نظام ظالمانه بین‌الملل، ضرورتی قطعی می‌شناسند که هم باعث تحقق عدالت و رشد و پیشرفت و عظمت جمعی ایرانیان است و هم با همراهی امت اسلامی و محوریت جبهه جهانی مقاومت، بستر تحقق ظهور منجی معصوم را فراهم می‌آورد. این جریان انقلابی تابحال، همواره توسط «محافظه کاران» معتدل که خود را «عقل کل» می‌پندارند، هربار با یک مصلحت‌سنجی و به بهانه‌ی جلوگیری از «پیروزی اصلاح طلبان»، از صحنه مدیریت کشور حذف شده؛ امروز نیز «بدون کارنامه» معرفی می‌شود تا حتی یک‌بار نتواند منویات امام خامنه‌ای را در عرصه ملی و بین‌المللی پی‌ریزی و محقق کند. 📚اولویت‌های نظام ولایی در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، به ترتیب اهمیت عبارتنداز: الف- فراهم کردن مشارکت متکثر و متنوع مردم در سیاست و اقتصاد و فرهنگ، با حضور حداکثری مردم در انتخابات ب- حاکمیت اخلاق و آداب اسلامی و ظهور معنویت در تبلیغات انتخاباتی که منجر به حلول روحیه معنوی و برادری در مدیریت و ریاست اجرایی کشور شده و یک الگوی ممتاز برای جهانیانی خواهد شد که از ابتذال تبلیغات "دروغ و دغل و فحاشی و اهانت" در رقابت میان جوبایدن و دونالدترامپ خسته شده و در جست‌وجوی یک آلترناتیو و جایگزین مرام سیاسی هستند. ج- انتخاب اصلح، رئیس‌جمهوری مغتنم، جهان‌شناس، متفکر در تراز انقلاب اسلامی، با برنامه‌هایی برای تحول‌ بنیادی در اقتصاد ملی، با انگیزه جوان‌گرایی و اعتماد به نیروهای انقلابی در عرصه ملی و جهان اسلام 🌴با این توضیحات مختصر، انتخابات حماسی و پرشور ایرانیان در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ می‌تواند، نه فقط سرمایه‌گذاری ۴۵ساله جمهوری‌اسلامی در منطقه و جهان را در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برساند، بلکه با هم‌افزایی نهادهای حاکمیت برای بهره‌گیری از امکانات داخلی و فرصت‌های جهانی، ایران اسلامی را در قامت ابرقدرتی نوظهور، به اصلاح ساختار ظالمانه نظام بین‌الملل توانا سازد؛ ان شاءالله🇮🇷 ✍️محمدعلی رامین eitaa.com/maramin https://farsnews.ir/Mohammadali_Ramin
مرد سیاسی در انتخابات پیش‌ رو به سعید جلیلی رای می‌دهم؛ چون در این به دنبال می‌گردم و او در میان ۶ کاندیدا، به این مفهوم نزدیک‌تر است. انسان سیاسی کیست و چرا باید در انتخابات‌ها به دنبال چنین کاراکتری باشیم؟! پاسخ به این سوال آسان نیست؛ چون در طول انتخابات‌های گذشته، مفهوم عمران و جاده‌ و تونل به جای و نشسته و به عنوان دستاورد و نقطه قابل اتکای کاندیداها مطرح می‌شود. تا جایی که هنگام ثبت‌نام بر مهندس بودن و کارنامه عمرانی خود تاکید می‌کنند؛ نگاهی کمّی که می‌توان در آن تعداد تونل‌ها و متراژ آسفالت را انداره گرفت. در حالی که انسان سیاسی برعکس نگاه مهندسی و رایج این روزها، حائز دو ویژگیِ و است. جهت به معنای خنثی نبودن و داشتن هویت سیاسی؛ تا جایی که بدانیم قرار است به چه کسی و چه طرز فکری رای بدهیم. مثال پررنگ و قابل لمس این ماجرا، مسئله سیاست خارجی است؛ مرد سیاسی می‌داند در سیاست خارجی و در انبوه مذاکرات و مراودات بین‌المللی به دنبال چیست و چه چیزی را می‌خواهد تقویت کند و چه چیزی را تضعیف. اگر چنین نباشد، او نه تنها رئیس و راهبرِ جمهور نمی‌شود که تبدیل به مصرف‌کننده ادبیات رایج جامعه می‌شود‌ و رنگ زمانه را به خود می‌گیرد. در دوره غلبه ادبیات مذاکره، از ضرورت مذاکره حرف می‌زند و در دوره اوج گرفتن جریان مقاومت، از ضرورت مقاومت. جلیلی مصداق بارز جهت‌مندی در سیاست و به طور خاص سیاست خارجی است؛ و دقیقا بر همین اساس دوره حضور جلیلی در وزارت امور خارجه را با نداشتن خروجی زیر سوال می‌برند؛ چون همان تصور کمّی و خروجی محور را از عرصه مهندسی و عمران با خود به سیاست خارجی آورد‌ه‌اند و هر خروجی و توافقی را از بی‌توافقی بهتر می‌دانند. صاحب برنامه بودن جلیلی هم در سایه جهت‌ سیاسی او معنا و ارزش پیدا می‌کند. نقطه مزیت جلیلی، داشتن برنامه و مطالعه و تحقیق نیست که برخی طرفداران او، بر آن اصرار می‌کنند؛ بلکه مزیت او، جهتی است که برنامه و ایده‌هایش بر اساس آن کوک شده‌اند. چون برعکس تصور رایج، برنامه مُشتی راه‌حلِ خنثی نیست که نوشتنش را به یک اندیشکده سفارش داده باشیم و در قالب جزوه درآمده‌ باشد و همه کاندیداها بتوانند از آن استفاده کنند‌. وقتی قرار باشد میان برنامه‌ها و راه‌حل‌های نامزد الف با نامزد ب تفاوتی وجود نداشته باشد پس چه فرقی می‌کند کدام یک را انتخاب کنیم؟ در آن صورت اصلا چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟ راه‌حلی که نامزد ریاست‌جمهوری برای مشکلات پیشنهاد می‌دهد، نسبت او با جهان سیاست و بازیگران صحنه را آشکار می‌کند و همین ویژگی او را قابل شناسایی می‌کند و در معرض انتخاب ما قرار می‌دهد. ما رئیس جمهور می‌خواهیم! نه اپراتور اجرای دستورالعمل کارشناسان! دولت اُپراتور در مواجهه با ایده‌های متضاد کارشناسی با جهات مختلف، سردرگم می‌شود و در یک کلام اغتشاشِ هویت سیاسی به اغتشاشِ سیاستی هم می‌انجامد. حال آنکه، صدر جلسات هیات دولت، جایگاه است تا از میان انبوه ایده‌ها، جرات و به خط کردن امکانات و نیروهای صحنه داشته باشد و آن تصمیم را بپذیرد. مردم هم در موعد انتخاب سیاسی، به سراغ افراد سیاسی با جهات و ایده‌های گوناگون سیاسی می‌روند؛ نه غیرسیاسی‌ها. این را انتخاب‌‌های متنوعشان در سال‌های ۷۶ و ۸۴ و ۸۸ و ۹۲ و ۱۴۰۰ می‌گوید. اینکه بتوانیم نامزد مورد نظرمان را به عنوان مرد سیاسی و ایده‌اش را ایده امروز ایران، معرفی می‌کنیم، رسالت امروز ماست. @enghelabemardom
🟢رئیس جمهور و اهداف بنیادین انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸برای فهم ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز، باید «بینش»، «منش» و «کنش» او و مدافعان و اطرافیان او را با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی سنجید. زیرا کمترین زاویه در این خصوص، خسارت‌های سنگینی و جبران‌ناپذیری برای جامعه و پیشرفت و عدالت خواهد داشت. کمترین زاویه رئیس جمهور با آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی نه تنها موجب کندی شتاب حرکت پیشرونده انقلاب خواهد شد، که موجب امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستداران انقلاب در گوشه و کنار دنیا خواهد شد. 🔹اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی که کراراً توسط امامین انقلاب بیان شده است عبارتند از: 1.تحقق «عدالت»؛ که در صدر اهداف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده است؛ 2.حفظ و ارتقای «کرامت انسان»؛ 3.تلاش در جهت «آبادی و آبادانی زمین» و استفاده بهینه و درست از نعمت‌های خدادادی؛به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی: «عِمارَةُ بِلادِها؛ عمران و آبادی شهرها» است. 4.برنامه‌ریزی برای «پربار کردن زمان»؛ 5.شکل‌دهی به «زندگی توحیدی»؛ 6.و زمینه‌سازی برای «عروج آدمی به مرتبت قرب خدا». @Ahmadhoseinsharifi 🌹
💠 روز در کجا باشیم؟ 🔻 اگر کسی در عرفات بوده باشد، خیلی پُر خیر است، خیلی پُر خیر است، خیلی... کسی بتواند خود را در عرفات قرار دهد و با الحاح و التماس و دعا سرنوشت خود را به سمت رشد، خیر و خوبی‌ها ببرد. 🔸 شاید اگر انسان در عرفات نبود، هیچ کجا مثل کربلا برای بستن سرنوشت و مقدرات و دعاها [در جهت خیر] نیست. گرچه بعضی کربلا را [بر عرفات] ترجیح می‌دهند؛ منتها صحبت از ظرفیتی است که این مکان دارد و مطلق نیست. این استعداد و ظرفیت هم در عرفه هست و هم در کربلا. 🔹 اینکه چه کسی، چگونه برود و چه مقدار بهره بگیرد متفاوت است. یک زاویه عامل ایستاده، یک زاویه عمل و نیت قرار گرفته است و یک زاویه زمان و مکان است. ولی برای درک خیرات سرزمین عرفه و کربلا مهم است. 🔸 اگر این‌ها ممکن نشد، حج فقرا برود. قربان آقا امام رضا علیه‌السلام بروم که عنایت ایشان به شیعیان به‌گونه‌ای بوده که در زیارت آقا یک دور حج و بیشتر تعریف شده است. 🔹 منتها این‌ها ظرفیت مجموعه را نشان می‌دهد، نه اینکه بگوید هرکسی رفت تمام این ظرفیت برای او به فعلیت می‌رسد؛ چون افراد در کیفیت زیارت آقا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) متفاوت هستند. 🔸 کربلا هم همین‌طور است. کیفیت زیارت کربلا بستگی دارد به اینکه چه کسی می‌رود، چگونه می‌رود و چه مقدار بهره می‌برد. قطعاً هیچ‌کس نگفته که همه این‌ها در اجر و ثواب مساوی هستند. در بهره‌وری از این ظرفیت، امور مختلفی به عنوان جزء العلة دخیل هستند. کد ۸۴۲۲ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در روز عرفه، دعای آقا سیدالشهداء (علیه السلام) را می‌خواندم، مشاهده نمودم که الله اکبر! چه جملاتی! چه نکاتی! چه دقائقی! چه معارفی! دیگر با چه ادبیات و زبانی بگوید؟! 🔸 آقا سیدالشهداء، جزئیات یک دوره‌ی معرفتی را در این‌جا آورده است. از سلوکش گرفته، از وزنش گرفته، از انواع حرکت‌های معنوی و معرفتی آن گرفته [تا دیگر موارد]. کد ۱۸۵۱۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔰 کار مهم شورای نگهبان 🔻کاری که شما انجام میدهید، بسیار کار مهمی است. 🔻این کار خلاصه‌اش عبارت از این است که 🔻کسانی که بناست برای کشور و ملت تصمیم بگیرند - چه در قالب مجلس خبرگان، چه در قالب مجلس شورای اسلامی، چه در قالب رئیس جمهوری - و سرنوشت کشور به دست اینها داده میشود، از صلاحیت لازم برخوردار باشند. 🔻نمیشود هر کسی را مسلط بر سرنوشت مردم کرد. 🔻نمیشود به هر کسی با هر کیفیتی در رفتار و اخلاق و عقاید و سلائق و ممشا و معلومات و معرفت و اینها، اجازه داد که برای اداره‌ی یک کشورِ هفتاد میلیونی، با این عظمت، با این تاریخ، بیاید قانون بنویسد؛ او را الزام کند که باید تو اینطور بکنی، اینطور نکنی؛ این شرائطی دارد. 🔹آن کسی که بناست رهبر را انتخاب کند، شرائطی دارد، صلاحیتهائی دارد؛ همه کس که نمیتوانند بیایند رهبر بشناسند، رهبر انتخاب کنند، رهبر را برکنار کنند؛ اینها وظایف مجلس خبرگان است. کسانی با صلاحیتهای سطح بالا، از چنین اختیاری برخوردارند. 🔹یا آن کسانی که بناست برای این کشور قانون بنویسند، یعنی حرکت قوه‌ی اجرائی را و قوای عامله‌ی کشور را ریل‌گذاری کنند و بگویند قطار دولت باید از این ریل عبور کند، در واقع سرنوشت کشور دست اینهاست. نمیشود هر کسی بدون صلاحیتهای لازم در این مسند حساس بنشیند؛ صلاحیتهائی لازم است. 🔹یا آن کسی که بناست رئیس قوه‌ی مجریه‌ی کشور بشود؛ یعنی همه‌ی موجودی کشور، دارائی کشور، امکانات کشور در اختیار او باشد، برای اینکه به مدت چهار سال این کشور را اداره کند، نظم بدهد، پیش ببرد، آباد کند، مشکلاتش را برطرف کند؛ نمیشود هر کسی بیاید در اینجا قرار بگیرد؛ صلاحیتهائی لازم است. 🔻این صلاحیتها را کی باید تشخیص بدهد؟ 🔻آیا جائی لازم نیست که تشخیص بدهد این صلاحیتها در این شخص یا در این اشخاص هست یا نیست؟ 🔻بدیهی است و واضح است که دستگاهی لازم است؛ این دستگاه، همین دستگاه شورای نگهبان و واسطه‌های نظارتی‌ای است که این دستگاه دارد. 🔻ببینید که این کار چقدر مهم است. 🔻 وقتی فهمیدیم چقدر مهم است، آنگاه میفهمیم که چرا بعضی از جریانهائی که دل خوشی با نظام اسلامی ندارند، اینقدر به این کار حمله میکنند، هجوم میبرند و علیه آن تبلیغات میکنند. دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه هم که کارشان همین است. همیشه و بخصوص در وقتی که انتخاباتی وجود دارد، یکی از حرفهای دائم‌التکرار اینها همین مسئله‌ی نظارت و شورای نگهبان و رد صلاحیت و اینهاست. 🔹اثبات صلاحیت، امضای صلاحیت یا رد صلاحیت، یک وظیفه است. 🔻اگر این را از مجموعه‌ی فعالیتهای نظام برداریم، چیزی برای نظام باقی نمی‌ماند. 🔻چطور اجازه بدهند یک آدمی که : 🔻از لحاظ عقیده، اعتقاد محکمی به مبانی نظام ندارد؛ 🔻از لحاظ ممشای عملی، یک انسان سالم و مستقل و دارای روش و اخلاق مستقیمی نیست؛ 🔻از لحاظ سیاسی، دلبستگی او به مسائل کشورش و مردم کشورش کمتر از دلبستگی او به مصالح بیگانگان است، 🔻فرضاً بیاید در رأس دستگاه اجرائی یا در مسند قانونگذاری قرار بگیرد؟ 🔻این کار جایز است؟ 🔻نظارت شورای نگهبان در مسائل انتخابات، یکی از مهمترین کارهائی است که انجام میدهد؛ کار بسیار مهمی است، کار بسیار لازمی است. به جوسازیهائی که علیه این کار میشود، ابداً نباید اعتناء کرد. 🦚البته کار را باید درست انجام داد. به همان اندازه که کار مهم است، به همان اندازه سلامت کار مهم است. 🔻یعنی باید معیارها را درست فهمید، و فقط بر اساس این معیارها قبول کرد یا رد کرد. 🔻از این معیارها نباید تخطی شود، کوتاهی هم نباید بشود، غفلت هم نباید بشود. 20-4-1386 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj