eitaa logo
*جهاد تبیین*
448 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
9.3هزار ویدیو
94 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت استاد عبدالباسط . ✅ فراز جاودانه سوره حج آیات ۳۴و۳۵ مدت : کمتر از یک دقیقه https://eitaa.com/jahad_tabbin
زلال وحی: ویژگی مؤمنین(1) «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يُطِيعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» (توبه/71) «مردان وزنان با ايمان، يار وياور واولياى يكديگرند، به معروف (خوبى‌ها) فرمان مى‌دهند و از منكرات و بدى‌ها (منكرات) نهى مى‌كنند، نماز بر پاى داشته، زكات مى‌پردازند و از خداوند و پيامبرش پيروى مى‌كنند. بزودى خداوند آنان را مشمول رحمت خويش قرار خواهد داد. همانا خداوند، تواناى غالب و حكيم است.» نکته ها 1. آيه‌ى 67، درباره‌ى منافقان تعبيرِ «بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ» را آورده بود، امّا اين آيه درباره‌ى مؤمنان مى‌فرمايد: «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ»، شايد اختلاف تعبير به خاطر آن است كه بر خلاف مؤمنان، وحدت عميق و پيوند ولايت در ميان منافقان نيست و هنگام بروز منافع شخصى، وفادار نيستند و وحدتشان ظاهرى و صورى است، به قول قرآن: «تَحْسَبُهُمْ جَمِيعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى» «حشر/14» آنان را متّحد مى‌پندارى در حالى كه دلهايشان پراكنده است. 2. چون امر به معروف ونهى از منكر، عامل برپايى واجبات ديگر است، از اين‌رو در آيه، قبل از نماز و زكات آمده است. (منبع: تفسير نور)
"تمام دشمنان رییسی با (شش کلاس سواد )در یک نگاه" ⬅️ مهدی هاشمی رفسنجانی :چپاول بودجه بهینه سازی سوخت، ارتباط با جاسوسان انگلیس ،اقدام علیه امنیت ملی. ⬅️غلامحسین کرباسچی:چپاول کارخانه رشت الکتریک. متهم به اختلاس در دوران شهرداری ⬅️ولی الله سیف: اختلاس در بانک مرکزی و هدر دادن ذخایر طلا و ارز بانک مرکزی ⬅️ احمد عراقچی :اختلاس از بانک مرکزی به دستور روحانی ⬅️ حسن رعیت : عضو ستاد انتخابات روحانی اختلاسگر ⬅️ رسول دانیال زاده: ارتباط مستقیم با حسین فریدون در اعطای وامهای نجومی رشوه ⬅️ حسین فریدون :اخذ رشوه و اتهام جاسوسی ⬅️ شبنم نعمت زاده:مافیای دارو قاچاق سازمان یافته ⬅️عبدالرسول دری اصفهانی :جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای ⬅️بیژن زنگنه:اتهام در خصوص پرونده کرسنت و ابطال کارت سوخت و فتنه بنزینی آبان ۹۸ ⬅️اکبر طبری:ارتباط مستقیم با حسین فریدون و زمینخواری در لواسان اخذ رشوه ⬅️ مهدی جهانگیری :قاچاق سازمان یافته ارز اختلاس در بانک گردشگری ⬅️ هادی رضوی داماد شریعتمداری: پولشویی در سریال شهرزاد و اختلاس ⬅️ علی رستگار سرخه ای همشهری روحانی:مدیر اختلاسگر بانک ملت ⬅️ علی صدقی :مدیرعامل اختلاسگر بانک رفاه دوران روحانی همشهری حسن کلید ⬅️ صفدر حسینی: رییس صندوق توسعه ملی و فیش حقوقی نجومی و ذخیره نظام ⬅️ دختر صفدر حسینی و همسرش؛ایجاد صرافی و پولشویی و اختلاس ⬅️ میرعلی اشرف پوری حسینی:رییس سازمان خصوصی سازی واگزاری سرمایه های ملی به اطرافیان و هم حزبی های اصلاحطلب. ⬅️ قربانعلی فرخزاد:چپاول شرکت ماشین سازی تبریز از سازمان خصوصی سازی ⬅️ امید اسد بیگی:اختلاسگر و چپاول کننده هفت تپه خواهر زاده جهانگیری ⬅️ علی بخشایش مدیر عامل بانک سرمایه : اختلاس ⬅️ محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران:قتل ⬅️ شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و ۲۰ مدیر دیگر :چپاول صندوق فرهنگیان ⬅️ علی اصغر پیوندی رییس هلال احمر روحانی :فساد مالی در دارو ⬅️ مصطفی تاجزاده :اقدام علیه امنیت ملی ⬅️ سعید حجاریان :مافیای گندم و خوراک دام تئورسین اصلاحات در فتنه ۸۸ ⬅️ محمدعلی ابطحی :جزو سران فتنه ۸۸ ⬅️ محمد عطریانفر:دستگیری در فتنه ۸۸ ⬅️ بهزاد نبوی: از سران فتنه ۸۸ و مافیای خودرو سازی ⬅️ هاشم یکه زارع مدیرعامل ایرانخودرو: فساد مالی ⬅️ عباس جمالی: مدیر عامل سایپا : فساد در فروش خودرو ⬅️ فائزه هاشمی رفسنجانی:اقدام مکرر علیه امنیت ملی ⬅️ خلیل آقایی رییس سازمان جنگلها و مراتع روحانی :فساد مالی ⬅️ حمید ورناصری:رییس سازمان پشتیبانی دام:اخلال در توزیع گوشت دولتی ⬅️ معصومه ابتکار و همسرش:واردات انحصاری بنزین در زمان روحانی ⬅️ محمد رضا نعمت زاده :مافیای نفت و پتروشیمی و عضو هیئت مدیره ۲۷ شرکت پتروشیمی و ... ⬅️ فرهاد دژپسند:وزیر اقتصاد دوران شیخک بنفش که از طریق بورس اموال مردم را غارت کرد. ⬅️مهدی تاج :متهم در اختلاس فولاد متهم در چپاول اموال فدراسیون فوتبال ⬅️ غلامرضا تاجگردون:نماینده مجلس اصلاحطلبان و اختلاس و باند بازی فامیلی و ارائه مدرک جعلی ⬅️ و از همه مهمتر حسن کلید ساز با مدرک دانشگاه ملکه از عوامل کلیدی در افتضاح مک فارلین با وعده های پوچ و توخالی و عامل وضع موجود. 🔻با این کارنامه پرو پیمون اگر امریکا و اسراییل ایران را نابود نکنند افساد طلبان این کار را خواهند کرد...البته نه تو واقعیت بلکه تو توهمات توخالی خودشون ... https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کشیش ارشد آمریکایی: رفتن به کربلا برای همه واجب است. 💠 اگر تا به حال کربلا نرفته‌اید، همین الآن برای رفتن به آنجا برنامه‌ریزی کنید. 🔹صحبت های «کِنِث جی. فلاورز» کشیش ارشد کلیسای دترویت درباره تجربه‌اش از زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ، انتشار حداکثری https://eitaa.com/jahad_tabbin
🔸رویکرد اشتباه دولت قبل مانع عضویت ایران در بریکس بود سفیر پیشین ایران در برزیل: در ابتدا باید بگویم که بنده در دوران تصدی سفارت ایران در برزیل در سال ۸۹ در دیدار همزمان با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آن کشور موضوع درخواست ایران جهت عضویت در بریکس را مطرح کردم که همان جا رئیس جمهور برزیل بلافاصله به وزیر خارجه خودش دستور داد تا پیگیر عضویت ایران در بریکس شود. همزمان با این اقدام هم، سفیر کشورمان در آفریقای جنوبی نیز پیگیر عضویت ایران در بریکس شد و موافقت آن کشور را هم بدست آورد. متاسفانه موضوع عضویت ایران در بریکس در دولت یازدهم و دوازدهم رها شد و اگر این رویکرد وجود نداشت ما خیلی زودتر از این‌ها و حداقل ۱۰ سال پیش عضو بریکس می‌شدیم. به معنای دیگر در این مدت ما می‌توانستیم از مزایای حضور در بریکس در راستای دور زدن تحریم‌ها نفع ببریم. اگر بخواهیم ظرفیت‌های اقتصادی بالفعل در اعضای گروه بریکس را با پیمان‌های دیگری از جمله سازمان همکاری شانگهای و اکو مقایسه کنیم، حداقل ۱۰ برابر آنها دارای ظرفیت است. وستانیوز https://eitaa.com/jahad_tabbin
وقتی نخست‌وزیر هند، که در میان رهبران بریکس نزدیک‌ترین به آمریکا است و حامی هندوهای افراطی و با مسلمانان و میراث فرهنگی ایران هم میانه‌ای ندارد، چنین به فارسی توئیت می‌زند و به عکس یادگاری با رییس‌جمهور ایران افتخار می‌کند، یعنی حساب کار دست همه آمده است. *شهاب اسفندیاری https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ماجرای عجیب کاشی های گنبد حضرت عباس (ع). ♨️استاد هاشمی نژاد https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه در چیست؟ قیام و ایستادن برای خواندن حمد و سوره، یکی از مراحل اقامه نماز است. نمازگزار هنگام خواندن نماز از جای برمی خیزد و با فروتنی، وقار و آرامش، در محضر الهی حاضر می شود. قیام، آمادگی برای تحرک، فعالیت و رشد و بالندگی است. قیام، بر پای خاستن و دوری از سکون و خموشی است. درباره اسرار و حکمت های «قیام» می توان به موارد زیر اشاره کرد: 🌷1. قیام، یعنی ایستادن جسم و روح در مقابل خدا. در این حالت، سر، که بالاترین عضو بدن است، افتاده و افکنده می شود. پایین آمدن سر، نشانه فروتنی در مقابل خدا و دوری از تکبر و ریاست طلبی است.(1) 🌷2. همان گونه که می دانیم، همه موجودات به عبادت و تسبیح خداوند مشغولند: «یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ.» قیام انسان و خواندن نماز، نوعی هم آوایی است. بنده نیز با این کار، آمادگی خود را برای عبادت الهی نشان می دهد. 🌷3. قیام نشانه تلاش و فعالیت همیشگی انسان در جبهه رشد و تکامل است. نمازگزار سستی، رخوت، سکون و بی تحرکی را کنار می گذارد و با شادابی، طراوت و امید بر پای می خیزد و آماده تلاشی نو می گردد؛ حرکتی برای رسیدن به خدا و کسب فضایل انسانی. 🌷4. معنای دیگر قیام، آمادگی نمازگزار برای مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی و مفسدان و ستمگران است. قیام نماد جهاد اکبر و جهاد اصغر است. 🌷5. قیام تجلی مساوات، برابری و همگونگی است. در نماز، همه یکسان در محضر الهی قیام می کنند: سیاه و سفید، فقیر و غنی، پیر و جوان، رئیس و مرئوس و بزرگ و کوچک هیچ یک تفاوتی ندارند. قیام بیانگر این است که هیچ کس بر دیگری برتری ندارد؛ همه بنده ناتوان درگاه الهی اند. در قیام، دیوار تکبرها، منیت ها و خودخواهی ها فرو می ریزد و افراد فقیر و عالی مرتبه، در کنار افراد معمولی حاضر می شوند و به ادای تکلیف می پردازند. 🌷6. قیام رعایت احترام، ادب و متانت در پیشگاه آفریدگار تواناست. نمازگزار، به احترام نام و یاد خدا برمی خیزد و با ادب و فروتنی تمام می ایستد و با متانت و آرامش به عبادت می پردازد. 🌷7. قیام در حال نماز برای این است که انسان در پیشگاه خدای متعال بایستد و حق بندگی او را ادا کند و از خیرات پروردگار بهره مند شود و بداند که در قیامت نیز در پیشگاه او قیامی خواهد داشت. حاج میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب گران سنگ خود به نام اسرار الصلاة می فرماید: و اما قیام، حقیقت قیام عبارت از ایستادن در پیشگاه پروردگار برای ادای حق عبودیت و بندگی او و جلب خیرات پروردگاری، و انس گرفتن با او و لذت بردن به مخاطبات و گفت وگوی با او در کلام، و به مناجات با او در دعا است ... و می بایست که انسان از اینکه در نماز می بایست بر هر دو پا بایستد، به این حقیقت پی ببرد که مسلمان باید در مقام خوف و رجا باشد و از پایین افکندن سر در هنگام نماز، الزام قلب را بر تذلل و خشوع و تواضع و دوری از ریاست طلبی و خودبزرگ بینی فهم نماید و بداند که در فردای قیامت، او را در پیشگاه ذات اقدس خود ایستادنی است که چگونگی آن را این ایستادن تعیین می کند، و لذا سزاوار است که انسان آنچه در توان دارد، در تصحیح قیام نماز خود به کار گیرد و بداند که تمام پنهانی ها و خاطرات و ضمایرش، نزد حضرت حق مکشوف و آشکار است، و پروردگار حتی به چیزهایی که خود از آن بی خبر است و در باطن اوست، آگاه است. و لذا خیلی مراقب باشد که مبادا باطنش مخالف با رضای پروردگار باشد. به ناچار در چنین مقام خطیری تواضع و فروتنی او، لااقل همچون تواضع در محضر سلطانی از سلاطین دنیا خواهد بود. چگونه کسی که در مقابل حاکمی قرار می گیرد، مراقب تمام حرکات و گفته های خود می باشد، که مبادا سخنی بر خلاف رضای او بر زبان آورد و یا از معنای آنچه می گوید، غافل باشد و یا اشارات مخاطبات سلطان را درنیابد، و خدایی که ملک الملوک و جبارالجبابره است، هرگز نزد مسلمان از بشری مثل خود بی مقدارتر خواهد بود.(2) پی نوشت ها: 1. الاخلاق، ص 70. 2. میرزا جواد ملکی تبریزی، اسرار الصلوة، ج 1، ص 323. https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه رکوع: رکوع آن است که پس از پایان سوره، به نيّت تعظیم و فروتنى در برابر فرمان و عظمت پروردگار، تا حدى خم شویم که دست‏ها به زانوها برسد، کمر صاف باشد، گردن کشیده باشد، گویا نمازگزار حاضر است که در راه خدا گردنش زده شود. رکوع که از ارکان نماز است و کم یا زاد شدن آن، چه به عمد یا سهو، نماز را باطل مى‏کند، از بهترین نوع اظهار بندگى است. رکوع ادب است و سجود قرب، و کسانى به خدا نزدیک مى‏شوند که در اظهار ادب کوتاهى نکرده باشند و این مضمون کلام امام صادق(علیه السلام) است»، (همان، ص 172 و 173) https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه سجده: سجده، نشان تذلّل و خاکسارى در برابر خداوند و عالى‏ترین درجه عبودیت است. انسان با سجده، خود را همرنگ با هستى مى‏کند « و للّه یسجد ما فى السموات و الارض»، (نحل، 49) . سجده بهترین حالتی است که انسان به خدا نزدیک می شود. سجده , رمز دوران های چهارگانه زندگی انسان است . علی (علیه السلام ) می فرماید: سجده اول , یعنی این که از خاکم , سر برداشتن رمز زندگی دنیایی است . سجده دوم , رمز مردن و به خاک خفتن است , سربرداشتن , رمز محشور شدن است , (بحار, ج 82, ص 139). و این مضمون این آیه است که : شما را از خاک آفریدیم و به خاک بر می گردانیم و بار دیگر از خاک , بیرونتان می آوریم , (طه , 55). سجده نشان عبودیت است «, (همان , ص 174 و 175) https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه و اسرار تشهد تشهد، ثنای خداوند متعال است. تجدید و تکرار شهادت به خدا و رسول است که در واقع تأکید بر ایمان و اسلام بوده، و بنده، همان طور که در مقام گفتار، اظهار بندگی می‎کند، باید معنای آن کلام را با صفای ضمیر پیوند دهد و با همه وجودش خدا را بندگی نماید؛ چون باید بداند که همه امور در دست او است و هیچ اراده‎ای جز خواست و اراده او در نظام هستی قادر به انجام هیچ کاری نیست. نماز گزار در تشهد، پس از شهادت به وحدانیت و الوهیت حق تعالی، متوجّه به مقام مقدّس عبد مطلق و رسول ختمى مرتبت (ص) شده، و از تقدیم مقام عبودیت بر رسالت (عبده و رسوله) متنبّه می شود که عبودیت و بندگی خدای متعال مقدّمه همه مقامات بزرگ الاهی است، و رسالت، شعبه ای از عبودیت است. و چون حضرت رسول اکرم (ص) عبد حقیقی خداوند است، اطاعت او، اطاعت خدا است و بنده باید از خود مراقبت کند که قصور در طاعت رسول، که طاعت اللَّه است، نکند تا از برکات عبادت که قرب و وصول به بارگاه قدس الاهی است، محروم نشود. و بداند کسى را بدون‏ توسّل به رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به بارگاه قدس الاهی و جایگاه انس با او راه ندهند.[1] از امام صادق (ع) درباره اسرار تشهد سؤال شد، آن حضرت فرمودند: «تشهّد نماز، ثناى الاهى است. پس، در دل بنده خدا باش، و تشهد را با حالت خضوع انجام بده و چنان که به زبان به یگانگى خدا و رسالت رسول شهادت مى‏دهى و دعوا مى‏کنى، در دل نیز به آن اعتقاد و اذعان داشته باش. آنچه به زبان مى‏گوئى باید از دل تراوش کند و از صمیم قلب باشد. چرا که تو، بنده خدائى و او تو را آفریده است که بندگى کنى او را به دل و زبان و به ظاهر و باطن. و به جمیع اعضا و جوارح، مطیع و منقاد او باشى، و بندگى خود و پروردگارى او را ثابت و محقّق دارى. و همچنان که از او شیوه پروردگارى نسبت به تو فوت نمى‏شود، از تو نیز شیوه بندگى، نسبت به او از بین نرود... پس در عمل بنده سپاسگزار خدا باش همان طور که به زبان ذکر او می گویی. تسلیم فرمان او باش و بندگی او را به جای آر و تو را به صلوات و درود بر پیامبرش محمّد (ص) امر کرده، پس نماز خدا را با صلوات بر پیامبر (ص) و طاعت او را با طاعت آن حضرت و شهادت به وحدانیت او را به شهادت بر رسالت آن جناب وصل کن و بکوش تا برکات معرفت آن جناب از دستت نرود و از بهره درود فرستادن بر او غافل نشوی».[2] خلاصه این که، سرّ تشهد هماهنگ کردن زبان با قلب و گفتار با کردار است و به یک معنا عبور از نظام کثرت به وحدت و وصول به مقام ولایت است. فلسفه و اسرار سلام واژه «سلام» از «سِلم» به معنای سلامت و دور بودن از آفات ظاهرى و باطنى‏ است.[3] کسی که به امر الاهی گردن نهد و دستور دین پیامبرش را با خضوع و فروتنی امتثال نماید، از بلایای دنیوی و عقاب اخروی در سلامت و امان است؛ چون ممکن نیست کسی نمازش را کامل انجام دهد و در عین حال وعده‎های الاهی شامل او نشود و نیز ممکن نیست کسی واقعیت سلام که وصفی از اوصاف الاهی و اسمی از اسمای ربوبی است را درک نماید، ولی در زندگی خود در برخورد با دیگران آن را عینیت نبخشد. چگونه ممکن است کسی با عمق جان، مناجات با معبود خویش را با سِلم و امان به اتمام رسانده و حقیقت آن را با دل گره و پیوند زند و در عین حال از یاد الاهی غافل بماند، در حالی که هنر بندگی، به یاد خدا بودن در تمام احوال زندگی است. در حدیث طولانی از امام صادق (ع) اسرار سلام در تشهد بیان شده است که خلاصه آن چنین است: ‏"معناى سلام در هر نماز، امن و ایمنى است؛ یعنی هر که امر خدا و سنّت پیامبرش را از روى خشوع و خضوع بجا آورد، از بلاهای دنیا و عذاب آخرت در امان است. https://eitaa.com/jahad_tabbin
سلام نامى از نام هاى الاهى است، و خداوند آن را در میان خلایق به امانت گذاشته است تا معنای آن را در معاملات، امانت ها و انصاف های میان یکدیگر بکار برند و در مصاحبت و معاشرت با یکدیگر صادق بوده و با یکدیگر به درستی رفتار نمایند و دین و عمل و دل خود را، از کدورت و تیرگى معاصى سالم بدارند و هر که به محتوای سلام عمل نکند و دین و قلب و عقل او، از کدورات و پلیدی های گناهان سالم نباشد، چنین کسى در دعوى سلام دروغ گو است، چه در سلام نماز و چه در سلام غیر نماز؛ چرا که هر کسی لفظى بگوید و از معناى آن غافل باشد و به مفهومش عمل نکند، حقیقتاً دروغ گو است".[4] بنابراین، سلام که یکى از اسماء اللَّه است، خداى تعالى آن را در میان موجودات به ودیعت نهاده است تا بندگان آن را اظهار کنند، و در جمیع معاملات و معاشرات و امانات و ارتباطات بکار برند، و در باطن و ظاهر خود نیز سرایت دهند؛ حقیقت سلام را به جمیع قوای باطنی و ظاهری و در تمام عادات و عقاید و اخلاق و اعمال خویش سرایت داده تا از همه تصرّفات شیطانی سالم بمانند. راه تحصیل این سلامت تقوا است. کسى که متّصف به همه مراتب تقوا شد، دین، عقل، روح و قلب او و جمیع قواى ظاهره و باطنه‏اش سالم می ماند.[5] در نماز، اسراری وجود دارد که به شمّه‎ای از آن با استناد به روایات اشاره گردید که با درک هر چه بیشتر از اهمیت و جایگاه نماز در مکتب انسان ساز اسلام، توشه‎ای بر گیریم و با ادای این فریضه مهم و درک گوشه‎ای از اسرار و مفاهیم آن به حیات طیبه فردی و اجتماعی دست یافته و تحت ولایت الاهی با سِلم و صلح، زندگی سعادت مندانه‎ای را تحصیل نماییم. [1] ر.ک: امام خمینی، روح الله، آداب الصلاة، باب هفتم در اشاره اجمالیه به آداب تشهّد، مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره). [2] مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 82، ص 284و 285، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404ق؛ امام صادق (ع)، جعفر بن محمد (ع)، مصباح الشریعة، ص 93 و 94، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چاپ اول، 1400 ق. [3] فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، ج 7، ص 265، انتشارات هجرت، قم، چاپ دوم، 1410ق؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 12، ص 289، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق؛ قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، ج 3، ص 296، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ ششم، 1371ش. [4] مصباح الشریعة، ص 95 و 96؛ بحارالانوار، ج 82، ص 307 و 308. [5] ر.ک: آداب الصلاة، باب هشتم در آداب سلام. https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@allah4all ❇️ چرا زنان مسلمان موهاشون رو می‌پو‌شونن؟ 🔹قدرت عظیم یک زن...👌 مرجع تخصصی محتواهای @allah4all
کربلایی شدن.mp3
23.06M
کربلا به رفتن نیست به شدن است هیئات عشاق المهدی عج حجت‌الاسلام افشار @mahe_mehrabani