eitaa logo
*جهاد تبیین*
609 دنبال‌کننده
11هزار عکس
12.6هزار ویدیو
152 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
منابع روسی : خبر پنج آمریکایی که بر اثر سقوط هلیکوپترشان در قبرس کشته شدند دروغ است. آنها در غزه کشته شدند، آنها از نیروهای دلتا بودند و در آزادسازی گروگان ها تخصص داشتند.
🔰رسانه های فلسطینی: از به هلاکت رسیدن «توماس هرلی» ژنرال آمریکایی، در نبرد غزه به دست نیروهای مقاومت خبر دادند. 🔸ژنرال هرلی کارشناس ارشد مؤسسه مطالعات استراتژیک نظامی در زمینه جنگ های چریکی وزارت دفاع ایالات متحده بود، که در جنگ های عراق و افغانستان شرکت کرده بود
🏝🏝🏝🏝🏝 🌺 گوهرهای ناب از کلامِ مرحوم علّامه طباطبایی ره(صاحبِ تفسیرِ المیزان) 🌺 توحیدِ خالص ، درمانِ هر دردی است؛ و به برکتِ این دارویِ شفابخش ، تمامِ بیماریهای روحی و اخلاقی برطرف میشوند . صراط مستقیم ، راهی است که رونده ی آن به مقصود نائل خواهد شد.... منظور از صراطِ مستقیم ، عبودیّتِ خالصِ حضرتِ حق است . طریقِ منحصر بفرد برای دستیابی به معرفتِ(الله تعالی) ، تصفیه ی دل از دنیا و زرق و برقِ آن و هر حجابی که مانعِ دیدارِ خداوندِ سبحان میگردد ، میباشد . هرگونه از کِثرت طلبی ، انسان را از مقامِ وحدت طلبی و خداجویی ، باز میدارد . شناساییِ خداوند ، بدونِ شناساییِ امام صورت نمیگیرد.... نخست امام که از همه کامل تر است فیض میگیرد و بعد بقیه ی موجودات از امام فیض میگیرند . هیچکس به هیچ مرتبه ای از معنویّت نرسید و گشایش و فتحِ بابی نکرد، مگر در حرمِ امام حسین ع، و یا در توسّلِ به آن حضرت . هرچه داریم از اهل بیتِ پیامبر ص ، داریم. ما همه ی آبروی خود را از محمّد و آلِ محمّد داریم . راحتیِ مطلق ، در راحتیِ بالله است و لذتها در محبّت و اُنسِ با حضرتِ حق است. ولی اکثر مردم ، از این فیض محرومند و راحتی را در دنیا جستجو میکنند . خَلق و تقدیرِ انسان بگونه ای است که صلاحیّت دارد با عِلمِ نافع و عملِ صالح ، به مقامِ قربِ الهی عروج کند. از قرآن و سنّت به دست میآید که طریقِ رسیدنِ به مقاماتِ عالیه ، اِنقطاعِ کلّی از ماسوی الله است ، و ملاکِ وصول به کمال ، رفعِ تعلّقات ، یعنی بریدن از همه چیز ، حتی از خود و خواسته های خویشتن است . ذِکر و یادِ حضرتِ حق ، موجبِ زیادیِ معرفت و زیادیِ معرفت ، موجبِ زیادیِ محبّتِ ( بینِ انسان و الله تعالی) میگردد. کسیکه میخواهد ، اهلِ معرفتِ( الله تعالی) ، شود ، باید معاشرتش را با اهلِ غفلت و اهلِ دنیا کم کند . عمل صالح است که کلمه ی طیّب و مراتب و درجاتِ توحیدِ بنده را بالا می برد . معرفتِ حقیقیِ حق سبحانه ، جز از طریقِ محبّت ، صورت نمی گیرد . مراقبه و محاسبه ، این دو حالت را شخصِ سالک باید از ابتدای سیر و سلوک تا انتها ، ملازم باشد(حفظ کند). ما کاری مهمتر از خودسازی نداریم. به چنین وادی خطرناک و میدان پُر نشیب و فرازی( سیرِ در معارفِ الهیّه و غواصی و قضاوت در آنها) ، نمیتواند قدم بگذارد، مگر یگانه فردی که سر از حجابِ مادّه و طبیعت بیرون آورده و از دامِ هوا و هوس و موانعِ مادّیِ فریبنده ، جَسته باشد . آنچه مانعِ شناختِ خداوند است ، جهل نیست ، بلکه غفلت است و این غفلت نیز در اثرِ مشغول شدنِ(بیش از حدّ) به امورِ بی ارزش و پستِ دنیا ایجاد میشود . سرگرم شدنِ(بیش از حدّ) ، به امور دنیوی، عاملِ اصلیِ خودفراموشی و غفلتِ از ماورای مادّه میگردد. برای شادیِ روحِ علّامه طباطبایی ره، صلوات... امروز ۲۴ آبانماه۱۴۰۲ "سالگرد رحلت آن بزرگ مرد علم وتقواست؛ اگر مورد قبولمان بود،دوستان وآشنایان را، هم به فیض برسانیم؛ یاعلی مدد مولا #####
روز سوم، که مرا از روی دیوار باز کردند و به اتاق بازجویی بردند، ابودکان با حالتی پیروزمندانه گفت: «میدانی چه کار کردیم؟» گفتم: «نه!» گفت: «خانۀ شما را بمباران کرده و همه اعضای خانواده ات را کشتیم.» برای اینکه باور کنم، نقشه ای از روستای ما را باز کرد و از روی آن محل دقیق خانۀ ما را نشان داد. دردم را پنهان نگه داشتم و تا توانستم با داد و فریاد به آنها ناسزا گفتم. دیگر چیزی برای از دست دادن وجود نداشت. دنیا برای من به آخر رسیده بود. در میان فحشها و داد و فریادهایم شروع کردم به تهدید آنها و گفتم: «بالاخره ما هم روزی به سراغ خانه های شما خواهیم آمد و همه شما را نابود خواهیم کرد.» خلاصه هر چه توانستم به پدر و مادر عقاید و کشورشان بد و بیراه گفتم. خیلی دلم شکسته بود. تصور اینکه خانواده ام در میان آتش و دود با مرگ دست و پنجه نرم کردند، مرا سخت آزار می داد. در برابر همه داد و فریادها و ناسزاهایم، بازجو و همکارانش برای شکستن من فقط می خندیدند و مسخره ام می کردند./ خاطرات سمیر قنطار (مردی که سالها اسیر بود و بعد از همه فشارها او را آزاد اما فورا ترور کردند......)
🌹 ۲۴ آبان؛ سالروز شهادت ادواردو آنيلي ❤️کسي که امام خميني(ره) پيشانيش را بوسید. ♦️شهید (مهدی) ادواردو آنیلی فرزند جياني آنيلي سناتور و میلیاردر ایتالیایی، صاحب کارخانه ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک‌های خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و باشگاه فوتبال یوونتوس، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد.  ♦️او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد.  ♦️اجداد ادواردو با راه‎اندازی کارخانه فیات در ایتالیا این صنعت عظیم را در آن‎جا بنا گذاشتند که امروزه بستگانش سهامدار عمده شرکت فیات، صاحب بانک‌‎ها و بیمه‎ها، باشگاه یوونتوس و... هستند. پدر ادواردو کاتولیک و مادرش یک پرنسس یهودی است.  ♦️گفته مي‌شود هدف اصلي يهوديان در وصلت با خانواده آنيلي تلاش براي تصاحب اموال ميلياردي اين خانواده بود به همين دليل بعدها خواهر ادواردو نيز به عقد يک خبرنگار یهودی به نام «الکان» در مي‌آيد، که اين ازدواج با وجود چهار فرزند به طلاق مي‌انجامد و ازدواج مجدد خواهر ادواردو با يک مسيحي صورت مي‌گيرد و از این‎جا به بعد، یک نوع رقابت بین یهودیت و مسیحیت در مورد فرزندان خواهر ادواردو به‎وجود می‎آید.  ♦️بي‌اهميتي ثروت آنيلي براي ادواردو و تمايلش به اسلام، موجب مي‌شود که پدرش حاضر نشود میراث خانواده را به او بسپارد؛ لذا جياني‌آنيلي پسر برادرش که يک مسيحي بود را به‎عنوان جانشین ادواردو تعيين مي‌کند. اما چيزي نمي‌گذرد که خبر مرگ پسرعموي ادواردو بر اثر سرطان ناشناخته‎ای مي‌پيچد. اين مرگ نيز از مرگ‌هاي مشکوک خانواده آنيلي بود؛ چرا که اگر وي به عنوان وارث اموال آنيلي زنده مي‌ماند، مدیریت اين ثروت عظيم به یک مسیحی تعلق مي‌گرفت و این خلاف خواسته‌ يهوديان بود. ♦️ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می‌گوید: «زماني که در دانشگاه نيويورک درس مي‌خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آن‌را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش ر ا به انگلیسی خواندم، احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد، اين بود که بسيار تحت تاثیر قرار گرفتم اين شد که آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.»  ♦️اولین آشنایی ادواردو آنيلي با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا (در سال‌های ۵۸ تا۶۱) بوده که از طريق تلويزيون ايتاليا پخش شده که ادواردو پس از شنيدن اين مصاحبه برای دیدار با وی به سفارت ايران در ايتاليا مراجعه کرده و همين ارتباط ها نهایتا باعث گرویدن آنيلي به تشیع شد.ادوادو چند بار به ایران سفر کرده و زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شده بود. در یکی از این سفرها در هفتم فروردین 1360 در نماز جمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای شرکت می‌کند. ♦️در همین سفر ادواردو با بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران دیدار کرده و حضرت امام پیشانی ادواردو را می‌بوسد. ♦️ادواردو نگران سوء‌قصد از سوی صهیونیست‌ها بود و به آقای قدیری گفته بود كه آن‌ها او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند كشت و قتل او را به خودكشی، حادثه غیرمترقبه یا بیماری نسبت خواهند داد و حتی او را به زور در یك درمان‌گاه روانی خصوصی ویژه میلیاردرها در نزدیكی مرز سوئیس به طور كاملاً مخفی بستری كرده بودند و بالاخره همان‌طور كه خود ادواردو حدس می‌زد، در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) در یك واقعه مرموزانه در سن ۴۶ سالگی توسط ایادی صهیونیست جهانی، غریبانه به شهادت رسید. 🌹روحش_شاد... صلوات الفتوحی دیگر از امام خمینی 🆔 @pedarefetneh |
2.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 نماهنگ خدا با ماست! 🔸من به شما عرض بکنم «إِنَّ مَعِىَ رَبِّى»، بدانید خدا با ما است؛ اگر ما خودمان، انگیزه‌مان، ایمان و عزم راسخمان را حفظ کنیم، عقلمان را به کار بیندازیم، تدبیر درست بکنیم، ما بر تمام این ترفندهایی که دشمنان از جبهه‌های مختلف و از جهت‌های مختلف به کار می‌برند و حملاتی که می‌کنند که بعضی خیال می‌کنند ما محاصره شدیم، بر همه‌ی اینها فایق خواهیم شد و همه را ان‌شاءالله به خاک خواهیم نشاند. رهبرانقلاب؛ ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ 🍃 🌸 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸🍃 به ما بپیوندید👇 @payame_adineh
🌾بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم🌾 قرآن: 📖 وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَّهُم بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ (آل‌عمران-١٨٠) تفسيرقسمت دوم : ١-اينگونه اموال نه تنها در قيامت طوق سنگينی بر گردن صاحبانش خواهد بود بلكه در اين دنيا نيز چنين است، منتها در رستاخيز آشكارا و در اينجا بصورت مخفی‌تری می‌باشد، چه جنون و حماقتی از اين بالاتر كه انسان مسئوليتهای فراوان تحصيل ثروت را باضافه مسئوليتها و زحمات فراوان كه برای حفظ و محاسبه و نگاهداری و دفاع از آن لازم است بر دوش كشد، در حالی كه هيچگونه از آن، منتفع نگردد آيا طوق اسارت چيزی جز اين است؟! ٢-‏سپس آيه اشاره به يك نكته ديگر می‌كند و می‌گويد: وَ لِلَّـهِ مِيراثُ السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌: يعنی اين اموال، چه در راه خدا و بندگان او انفاق شود يا نشود، بالآخره از صاحبان آن جدا خواهد شد، و خداوند وارث همه ميراث‌های زمين و آسمان خواهد بود، اكنون كه چنين است چه بهتر كه پيش از جدا شدن از آنها، از بركات معنوی آن بهره‌مند گردند، نه تنها از حسرت و مسئوليت آن. ‏٣-و در پايان آيه می‌فرمايد: خدا از اعمال شما آگاه است اگر بخل بورزيد ميداند و اگر در راه كمك به جامعه انسانی از آن استفاده كنيد آن را نيز ميداند و بهر كس پاداش مناسبی خواهد داد و الحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ برگرفته از تفسير نمونه ‏✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ‏‌‌‎‌‎‌‌‎‌ پنجشنبه است روزی که دلتنگ می شویم برای عزیزانی که در کنار ما نیستند...روز خواندن سوره ای از قران و هدیه به عزیزان آسمانی 🌹 ‌‎‌التماس دعا:٢٥ آبان ١٤٠٢
تو پای به راه بگذار و هیچ مپرس خودِ راه، بگویدت که چون باید کرد
باسمه جلت اسمائه . العلما باقون ما بقی الدهر . سلام علیکم : بیست و پنجم آبان ماه ، بیست و پنجمین سال روز ارتحال عالم عامل و فرزانه ، مجتهد پارسا و مدرس متضلع ، استاد مبرز حوزه ی مبارکه ی علمیه و دانشگاه ، فیلسوف قرن معاصر مرحوم مبرور حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی جعفری ( قدس الله نفسه الزکیه ) گرامی باد . این عزیز دانشمند دارای آثار دینی و علمی و فلسفی هستند که بالغ بر هشتاد عنوان است و برای اهل فن و مخاطب خاص خود بسیار اثر گذار بوده و مطالعه و تبیین و ژرف در هر یک ، مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد . ایشان در شمار شاگردان خاص صاحب تفسیر المیزان مرحوم مغفور حضرت آیت الله علامه محمد حسین طباطبائی ( طاب ثراه ) می باشد که در عرفان عملی و در تنزیه اخلاق و تزکیه ی نفس و صدق گفتار و عمل ، یگانه دردانه ی زمان بودند . استاد جعفری در شب میلاد مبعث سید رسولان حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ( صلوات الله علیه و آله ) از سرای فانی پرکشید و در سرای باقی و در جوار قرب حق تعالی ماوا گزید . از ساحت پروردگار مهربان در این شب جمعه نثار روح این اسطوره ی تقوا و ورع و استاد عالی مقامش و همه ی درگذستگان معزز و شهیدان گرانقدر سلام و صلوات می فرستیم و برای آن گرامیان رحمت و مغفرت را مسئلت می نماییم . . ۱۴۰۲/۸/۲۵ = دوم جمادی الاول ۱۴۴۵
32.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه زنده 😭😭😭 بای ذنب قتلت رسانه شمایید
پاسخ 2 اندیشمند ایرانی به جانبداری فیلسوف 95 ساله آلمانی از اسرائیل یورگن هابرماس شاخص‌‌ترین چهره فلسفی معاصر آلمان به همراه 3 روشنفکر دیگر در بیانیه‌ای اقدام حماس در روز 7 اکتبر را تروریستی خوانده و قتل‌عام فلسطینیان را عملی موجه دانستند، اما دو چهره اندیشه‌ای در این باره چه می‌گویند؟ به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، رسانه آلمانی «دویچه وله» خبری را منتشر کرد که در آن یورگن هابرماس، شاخص‌‌ترین چهره فلسفی معاصر آلمان روز دوشنبه، ۱۴ نوامبر در بیانیه‌ای با اشاره به بحث‌های گسترده و داغی که درباره درگیری‌های کنونی رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطینی در آلمان درگرفته، تأکید کرد که نقطه‌ نظرات متضاد در این بحث‌ها نباید برخی اصول را به چالش بکشند و مورد مناقشه قرار دهند. تروریست خواندن مقاومت فلسطینی و پیش کشیدن کلیشه یهودستیزی هابرماس این شخصیت معروف از «مکتب فرانکفورت» که همواره خودشان را منتقدان فرهنگیِ سیاست و نگرش لیبرال غربی معرفی می‌کنند به همراه ۲ سیاستمدار و یک حقوقدان دیگر در بیانیه‌ای اظهار داشته‌اند: «قتل عام حماس در روز ۷ اکتبر با نیت محو زندگی یهودیان انجام شد. عملیات ارتش اسرائیل علیه این اقدامات تروریستی به لحاظ اصولی موجه است، ولی راهبر این عملیات باید اصل تناسب، اجتناب از کشتن غیرنظامیان و پیشبرد جنگ با ملاحظه دستیابی به صلح در آینده باشد. با وجود تمام نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت فلسطینیان در درگیری‌های جاری، نسبت دادن نسل‌کشی به عملیات اسرائیل معیارهای قضاوت را به نابودی می‌کشد.» نویسندگان بیانیه سپس تأکید کرده‌اند که عملیات اسرائیل ابدا توجیه‌گر حملات و فضای ضدیهودی، به‌خصوص در آلمان نیست. آنها نوشته‌اند: «قابل تحمل نیست که یهودیان در آلمان بار دیگر در معرض تهدیدهای جانی و بدنی قرار گیرند و از خشونت فیزیکی در خیابان‌ها بترسند. تصویر دموکراتیک جمهوری فدرال از خود که مبتنی بر ملزومات مربوط به احترام به کرامت انسانی است، با فرهنگی سیاسی مرتبط است که با توجه به جنایات گسترده دوران حکومت نازی، دفاع و پاسداری از هستی یهودیان و حق موجودیت اسرائیل از عناصر اصلی آن است.» سیطره غرب روشنفکران را هم سرگردان می‌کند هابرماس که به عنوان اندیشمند چپ‌گرا و منتقد بینش لیبرالیسم غربی شناخته می‌شود در دوگانه فلسطین ـ اسرائیل جانب رژیم صهیونیستی را گرفته و مقاومت را محکوم به تروریسم می‌کند. او همچنین برای این که جانب انصاف را رعایت کرده‌ باشد به چند نصیحت کلی نیز چنگ زده و ابراز نگرانی خود را نسبت به کشته شدن غیرنظامیان توسط ارتش اسرائیل را گوشزد می‌کند. محسن ردادی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در تبیین بهتر چنین موضع‌گیری‌هایی  در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «سخنان یورگن هابرماس نشان داد سیطره غرب و قدرت ابزار او که رسانه باشد به قدری بالاست که در چنین برهه‌های حساسی، حتی بخشی از بدنه نخبگانی از صدر و ذیل آن‌ها، قدرت تحلیلِ خارج از چهارچوب غرب را نداشته و خود را در کنار اسرائیل قرار می‌دهند. البته بد نیست بدانید همه روشنفکران غربی از سنخ هابرماس نبوده و حتی برخی از اندیشمندان یهودی نیز در این مدت علیه رژیم صهیونیستی موضع جدی گرفتند.» چشم بستن فیلسوف ۹۵ ساله به استعمار ۷۵ ساله فیسلوف ۹۵ ساله چپ‌گرای آلمانی، با نگاهی نقطه‌ای به تاریخ، اتفاق ۷ اکتبر امسال را اقدام تروریستی خواند و بدون توجه به خط تاریخی ۷۵سال استعمار صهیونیست‌ها در نظر نگرفت که اقدام حماس، نه یک عمل تروریستی علیه یهودیان، بلکه اعتراض و واکنش سخت نسبت به ده‌ها سال اسارت و اشغالگری است. در این بیانیه آمده است: «قتل عام حماس در روز ۷ اکتبر که با نیت محو زندگی یهودیان انجام شد» اما پس از ۴۰ روز از آغاز درگیری‌های و نشر اخبار و فیلم‌های جدید، معلوم شد کشتار اسرائیلی‌ها نه به دست حماس، بلکه به دست خود صهیونیست‌ها رخ داد و اگر یهودی‌کشی اتفاق افتاده نه توسط مسلمانان که به دست مدعیان دولت یهود به وقوع پیوسته است! نگرانی از تولد دوباره یهودستیزی این بیانیه از جهاتی دیگر بسیار قابل توجه است. با نظر به اینکه در ایام اخیر بسیاری از مردم اروپا و بالاخص آلمانی‌ها علیه کشتار مردم غزه موضع گرفتند و اقدامات ضدبشری اسرائیل را محکوم کردند، هابرماس نگران آن است که این خودآگاهی تاریخی مردم و جوشش عدالت‌طلبانه آنان ضددولت اسرائیل، انگیزه و بستری برای ایجاد دوباره انگاره‌های یهودستیزانه در اروپا و جهان شود. ردادی در این باره می‌گوید: «متأسفانه هابرماس، بیش از آن که توجهش را معطوف به قتل‌عام فلسطینیان کند، نگران شروع دوباره یهودستیزی در اروپاست.»