.
🔹گرگی استخوانی در گلویش گیر کرده بود، بدنبال کسی میگشت که آن را در آورد تا به لک لک رسید و از او درخواست کرد تا او را نجات دهد و در مقابل گرگ مزدی به لک لک بدهد.
لک لک منقارش را داخل دهان گرگ کرد و استخوان را درآورد و طلب پاداش کرد.
گرگ به او گفت همین که سرت را سالم از دهانم بیرون آوردی برات کافی است!
وقتی به فرد نالایقی خدمت میکنی تنها انتظارت این باشد که گزندی از او نبینی.
دنیا پر از تباهی است نه بخاطر آدمهای بد، بلکه بخاطر سکوت آدمهای خوب!
سكوت در مقابل حق بزرگترين خيانت است...
و قال ربکم ادعونی استجب لکم
ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین
صدق الله العلی العظیم
و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین
و سلم تسلیما کثیرا کثیرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت آیات آخر سوره مبارکه عبس
استغفرالله الذی لااله الاهو الحی القیوم
الرحمان الرحیم
ذوالجلال و الاکرام
و اساله ان یتوب علی توبه عبد ذلیل خاضع فقیر بائس مسکین مستکین مستجیر
لایملک لنفسه نفعا و لاضرا و لاموتا و لاحیاه و لانشورا
امام صادق (علیه السلام):
🔹 إنَّ مِنْ أَشَدِّ اَلنَّاسِ حَسْرَةً يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ مَنْ وَصَفَ عَدْلاً ثُمَّ عَمِلَ بِغَيْرِهِ.
🔸 شدید ترین حسرت روز قیامت برای کسی است که از عدالت سخن گفته اما خلاف آن عمل کرده است.
📚 وسائل الشیعه (باب جهاد النفس)
جلد ۱۵ صفحه ۲۹۵
🔸 داعش تمام شد اما سلفیسم نه!
▫️بیاعتنایی دولتهای اسلامی به مسئله فلسطین و از آن مهمتر همراهی ایشان با اشغالگران و حامیانشان از مهمترین عوامل رشد سلفیسم است.
▫️اساسا ایدهها و ایدئولوژیها از بین رفتنی نیستند هرچند نامها و نشانهایشان محو شود یا شمار زیادی از هوادارانشان از بین روند. اما میتوان امیدوار بود که اندیشههای باطل و ایدئولوژیهای ضدبشری – هرچند رنگ و لعابی دینی داشته باشند – تضعیف شوند آنقدری که دیگر خطری از جانبشان بشریت و جهان انسانی را تهدید نکند. اما این مهم لوازمی دارد که تا فراهم نشود نمیتوان به تحققش امیدی داشت.
▫️لوازم آن هم مهیا نشود مگر ابتدا علل و عوامل به وجود آمدن چنین شجره خبیثهای بررسی و تشخیص داده شود. در واقع برای علاج سلفی گری در جهان اسلام ناگزیر از تشخیص علت اصلی این درد و بروز چنین آفتی هستیم.
▫️به گمان نگارنده این پدیده شوم، دو علت اساسی دارد – که فارغ از سایر عوامل – احتمالا اصلیترین عامل پدید آمدن آن را تشکیل میدهد. این دو علت اما یکی بیرونی و دیگری درونی است؛ منظور از بیرونی، بیرونِ جهان اسلام و جوامع و دولتهای عموما غربی و منظور از درونی طبعا درون جهان اسلام و نقش دولتهای اسلامی و علمای مذهبی است که هر یک را در ادامه توضیح میدهم؛
▫️علت بیرونی؛ نخستین عامل به بیرون جهان اسلام مربوط است. از این منظر سلفیسم در واقع نتیجه منطقی سالهای متمادی تحقیر و تضعیف جوامع اسلامی است. دولتهای غربی در طول سالها استعمار و استثمار ملتهای مسلمان و ...ادامه مطلب
@feragh_adyann
زلال وحی: امانتداری (5)
«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَمِيعاً بَصِيراً» (نساء/58)
«همانا خداوند فرمانتان مىدهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد و هرگاه ميان مردم داورى كرديد، به عدل حكم كنيد. چه نيك است آنچه كه خداوند شما را بدان پند مىدهد. بىگمان خداوند شنواى بيناست.»
پیامها
1. سپردن امور به كاردانان و قضاوت عادلانه، از مصاديق عمل صالح و از نشانههاى ايمان است. (با توجّه به آيه 57 سوره نساء)
2. هر امانتى صاحبى دارد وهركس لياقت واستعداد كار ومقامى را دارد. «أَهْلِها»
3. در اداى امانت و دادگرى، ايمان شرط نيست. نسبت به همهى مردم بايد امين و دادگر بود. «أَهْلِها، النَّاسِ»
4. قاضى و حاكم، بايد عادل باشد. «تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ» (منبع: تفسیر نور)