زلال وحی: فضل الهی(4)
«وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيراً * وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ دَعْ أَذاهُمْ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى بِاللَّهِ وَكِيلًا» (احزاب/48-47)
«و به مؤمنان بشارت ده كه براى آنان از سوى خداوند بخششى بزرگ است.* و كافران و منافقان را اطاعت مكن، و به آزارشان اعتنا مكن، و بر خدا توكّل نما كه خداوند براى وكالت كافى است.»
پیام ها
5- بى اعتنايى به كار شكنىهاى كفّار و منافقان و مقاومت در برابر خواستههاى آنان، به توكّل نياز دارد. «لا تُطِعِ- دَعْ أَذاهُمْ- تَوَكَّلْ»
6- كفّار و منافقان در يك خط هستند. «وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ» كار هر دو آزار دادن مؤمنان است. «أَذاهُمْ» (منبع: تفسیر نور)
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ به یک شبهه فراگیر در مورد امیدوار کردن مردم به ظهور قریب الوقوع
🔻 اگر مردم #امیدوار_شدن و بعد ظهور رخ نداد؛ مردم بیدین نمیشن؟
@navad_siasi
♦️ #چند_خبر_کوتاه
🔹سخنگوی وزارت خارجه: بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک ایران است بیانیههای سیاسی برخی کشورها کاملا بیارزش است.
🔹سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل: مهاجرت میلیونها افغانستانی به ایران باری بر دوش ما در شرایط تحریم اضافه کرده است.
🔹شهادت ۲۰ فلسطینی بر اثر سوءتغذیه در نوار غزه
@AkhbareFori
زلال وحی: فضل الهی(5)
«وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيراً * وَ لا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ دَعْ أَذاهُمْ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى بِاللَّهِ وَكِيلًا» (احزاب/48-47)
«و به مؤمنان بشارت ده كه براى آنان از سوى خداوند بخششى بزرگ است.* و كافران و منافقان را اطاعت مكن، و به آزارشان اعتنا مكن، و بر خدا توكّل نما كه خداوند براى وكالت كافى است.»
پیام ها
7- در شرايطى، رهبر بايد فقط ارشاد كند و به فكر مقابله به مثل و انتقام از مخالفان نباشد. «دَعْ أَذاهُمْ»
8- به خداوند توكّل كنيم، زيرا او وكيل لايق و با كفايتى است. «وَ كَفى بِاللَّهِ وَكِيلًا» (منبع: تفسیر نور)
سلام علیکم صبح بخیر و شادی درود بر همه اعضای محترم کانال، صبح نایب زیارتتون بودم در حرم حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام و شهدای با وفای حضرت امام حسین علیه السلام 🌹
زلال وحی: وجوب روزه (1)
» يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (بقره/183)
«اى كسانى كه ايمان آوردهايد! روزه بر شما مقرّر گرديد، همانگونه كه بر كسانى كه پيش از شما بودند مقرّر شده بود، باشد كه پرهيزگار شويد.»
نکته ها
1. تقوا، به معناى خويشتن دارى از گناه است. بيشتر گناهان، از دو ريشه غضب و شهوت سرچشمه مىگيرند و روزه، جلوى تندىهاى اين دو غريزه را مىگيرد و لذا سبب كاهش فساد و افزايش تقواست.
2. به نظر مفسّران و دانشمندان علوم قرآنى، آياتى كه با خطاب «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» شروع شدهاند، در مدينه نازل شده و جزء آيات مدنى مىباشند. فرمان روزه نيز همچون دستور جهاد و پرداخت زكات، در سال دوّم هجرى صادر گرديده است. (منبع: تفسیر نور)
زلال وحی: وجوب روزه (2)
» يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (بقره/183)
«اى كسانى كه ايمان آوردهايد! روزه بر شما مقرّر گرديد، همانگونه كه بر كسانى كه پيش از شما بودند مقرّر شده بود، باشد كه پرهيزگار شويد.»
نکته ها
3. آثار و بركات روزه
3/1. تقوا و خداترسى، در ظاهر و باطن، مهمترين اثر روزه است. روزه، يگانه عبادت مخفى است. نماز، حج، جهاد، زكات و خمس را مردم مىبينند، امّا روزه ديدنى نيست. روزه، اراده انسان را تقويت مىكند. كسى كه يك ماه نان وآب وهمسر خود را كنار گذاشت، مىتواند نسبت به مال وناموس ديگران خود را كنترل كند. روزه، باعث تقويت عاطفه است. كسى كه يك ماه مزهى گرسنگى را چشيد، درد آشنا مىشود ورنج گرسنگان را احساس ودرك مىكند. (منبع: تفسیر نور)
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از علمای الازهر مصر :
طبق گفته پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله اقتدار اسلام در آخرالزمان به دست ایرانیان خواهد بود.
@sulook
4.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عبدالباسط ایران ؛ نوجوانی که صدایش دلها را به لرزه می آورد .
فوق العاده است. نشرش دهید تا همه بهره ببرند.
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🎥 این کلیپ را حتماً ببینید، خیلی جالب است.
👈🏻گاهی اوقات افرادی را میبینیم میگویند، مقام معظم رهبری را قبول نداریم یا ولی فقیه را قبول نداریم .
👆🏻هم ببینید و هم برای کسانی بفرستید که با رهبری مشکل دارند، ولی اهلبیت علیهم السلام را دوست دارند.
✅کانال طعم زندگی 👇
@Taam_e_Zendegi