▪️قابل توجه مخالفان و منتقدان #طرح_ور وبرخورد انتظامی با #بی_حجابی :
🔻بخش اول :
✍ #سید مختارموسوی :
🔹« تفسیر قاعده فقهی و حقوقی قبح عقاب بلابیان »
( قانون حجاب یک امر تأسیسی نیست که ، قبل از اجراء نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی خاص داشته باشد . )
قبل از ورود به ماهیت بحث ، حضرات مخالفین و منتقدین #طرح_نور و برخورد انتظامی با پدیده شوم #بی_حجابی را ، به مطالعة اجمالی تاریخچه حجاب در جهان قبل از اسلام و در بین پیروان ادیان مختلف توصیه می کنم .
اگر هم این بزرگواران به علت ضیق وقت به مطالعة چند صفحه اول کتاب حجاب علامه شهید مرتضی مطهری بسنده کنند ، کفایت می کند و آنچه مقصود ماست حاصل می گردد .
سپس مطالعة تدقینی تاریخ طلوع خورشید عالمتاب اسلام ناب محمدی (ص ) و مداقه در تاریخ نزول قرآن کریم و دقت نظر در تاریخ ابلاغ آیة حجاب و شأن نزول آن ، و مطالعة تطبیقی تاریخچه حجاب پس از اسلام را نیز را به این حضرات متذکر می شوم .
توجه به فلسفة بعثت انبیاء ، خصوصاً تأمل و تعمق در فلسفة بعثت خاتم الانبیاء و المرسلین حضرت محمد بن عبدالله (ص) و فلسفة نبوت و امامت در اسلام و ایضاً فلسفة سیاست و قانونگذاری در شریعت اسلام ناب ، از جمله اموری است که آقایان را به آن دعوت می نمایم .
همچنین مطالعه تاریخ بیست وسه سالة دوران رسالت پیامبر اسلام(ص) و مطالعة تاریخ زندگی ودوران امامت جانشینان برحق رسول خدا،ائمة اطهار سلام الله علیهما اجمعین،و دقت نظر در تاریخ غیبت آخرین ستارة درخشان امامت و ولایت ، حضرت بقیه الله العظم ارواحناء فداء ، و چگونگی ادارة جامعة اسلامی توسط فقهاء و نواب خاص در زمان غیبت صغری و فقهاء و نواب عام آن حضرت در زمان غیبت کبری و روش مدیریت و نحوة برخورد آنها با مقولة حجاب و عفاف ؛ از جمله مسائلی است که به منتقدین برخورد انتظامی با بی حجابی و کسانی که ، اجرای قانون حجاب را منوط به انجام کارهای فرهنگی می دانند توصیه می شود .
با امعان نظر به جمیع جهات مذکوره ، آنچه مسلم است و به عنوان نتیجة مطالب ذکر شده می توان به جرأت بیان نمود ، این است که در زمان ما ، قانون حجاب یک امر تأسیسی و مسئلة نو پیدا و داخل در امور مستحدثه فقهی نیست ؛ بلکه قانون حجاب از جمله امور امضایی و قدیمی است که ، مدیران و مسئولین و دولتمردان و مردم جامعة اسلامی امروز ما ، کاری جز تبعیت و اجرای بلاقید و شرط آن را ندارند .
قانون حجاب که در چهارده قرن پیش توسط خداوند تبارک و تعالی ، از طریق ابلاغ وحی و نزول آیات شریفه 54 و 60 از سورة مبارکه احزاب و آیات 31 و 59 و 60 و 61 از سوره مبارکه نور ، به پیامبر اسلام (ص) ابلاغ شده و در طول تاریخ رسالت آن پیامبر آسمانی و ائمه اطهار (ع) بر چگونگی رعایت آن و تبیین حدود و ثغور و کمیت و کیفیت پوشش و حجاب تأکید فراوانی شده است ، و مضافاً از تاریخ ابلاغ آیات مربوط به حجاب و پوشش ، تا به امروز چه تفسیرها و تحلیل ها و تأویل ها و شرح ها که بر آن نوشته نشده است و چه کتاب ها و دستورالعمل هایی که توسط اسلام شناس ها و دانشمندان علوم اسلامی و قرآنی در این زمینه تهیه و تنظیم نگردیده است ؛ اینک جای سؤال است که ، با توجه به این قدمت یک هزار چهارصد ساله و این همه کارهای فرهنگی که در طول 14 قرن گذشته در باب حجاب و عفاف صورت گرفته است ؛ چه ضرورتی وجود دارد و چرا باید چشمان خود را به روی آن همه سابقة درخشان فرهنگی و مذهبی ببندیم و عقب گرد کنیم و بخواهیم همچون مسلمانان در صدر اسلام و انسان های بیگانه باحجاب و عفاف و پوشش ، مسلمانان جامعه خود را به بهانة کار فرهنگی و آشنایی با حجاب تا اینقدر تحقیر نماییم .
متأسفانه افرادی که تازه با موضوع حجاب آشنا شده اند و از تاریخچه حجاب و عفاف قبل و بعد از اسلام هیچ اطلاعی ندارند و حتی از مبتدی ترین فرد در دروس فقهی و حقوقی عقب تر می باشند و آنطوری که باید ، با ضروریات و بایدها و نبایدهای دین مبین اسلام آشنایی ندارند ؛ فکر می کنند حجاب یک پدیدة نو ظهور و جدیدی است که ، قبل از اجرای قانون مربوط به آن ، انجام کارهای فرهنگی را ضروری می دانند و برخورد انتظامی در موقعیت کنونی را از مصادیق قبح عقاب بلا بیان می دانند ، بدون اینکه با معنی و مفهوم فقهی و لغوی این قاعده آشنایی داشته باشند .
اگر غیر از این بود کسی به خودش اجازه نمی داد ، دربارة موضوع روشنی که قانون آن ، بیش از هزار چهارصد سال پیش ، توسط یگانه و یکتا قانونگذار صالح در جهان هستی یعنی خداوند عزّوجّل ، وضع و ابلاغ شده است و در طول هزار چهارصد سال گذشته تا به امروز ، این همه مورد توجه بوده و دارای چنین سابقة اجرایی است ، چنین اظهارنظری را بیان کند .
▪️قابل توجه مخالفان و منتقدان #طرح_نور وبرخورد انتظامی با #بی_حجابی :
🔻بخش دوم :
✍ #سید مختارموسوی :
🔹« تفسیر قاعده فقهی و حقوقی قبح عقاب بلابیان »
اولاً ، موضوعی مشمول قاعدة « قبح عقاب بلابیان » قرار می گیرد ، که قبل از وضع قانونی دربارة آن موضوع ، و همچنین قبل از هرگونه اطلاع رسانی به مردم دربارة وضع چنین قانونی ، دولت یا مجریان قانون بخواهند ، احدی از شهروندان را به علت نقض قانون مورد بحث ، یا به تعبیری به علت نقض قانون نانوشته و یا قانون ابلاغ نشده و یا قانونی که دربارة آن اطلاع رسانی نشده است ، بازخواست یا عقوبت کنند .
تعریف یا معنی لغوی قاعده « قبح عقاب بلابیان » این است که : ( مجازات نمودن افراد ، قبل از وضع قانون و ابلاغ قانون و اطلاع رسانی نسبت به آن قانون ، به استناد چنین قانونی ، قباحت دارد یا زشت است .
چطور ممکن است ، اجرای قانون حجابی که چهارده قرن پیش وضع شده و تک تک مسلمانان مخصوصاً جامعة نسوان ، از دورة طفولیت به صورت غریزی و ناخود آگاه به سمت و سوی حجاب و پوشش سوق پیدا می کنند و در طی این چهارده قرن ، هزاران کتاب و مقاله و میلیون ها جلسة سخنرانی و موعظه و میلیاردها کار فرهنگی و در رأس همه دهها هزار حدیث نورانی از اهل بیت عصمت و طهارت دربارة آن جمع آوری و ابلاغ شده است مشمول قاعدة قبح عقاب بلا بیان باشد ؟؟؟!!!
در فرض محال ، اگر قانون حجاب برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران پس از 22 بهمن 1357 وضع شده باشد ، باز هم با 46 سال سابقة اجرایی و آشنایی و آگاهی از آن ، خیلی ساده اندیشی و خنده دار است که ، بخواهیم چنین قانونی را مشمول چنین قاعده ای بدانیم .
نگارنده معتقد است صاحبان چنین ایده و تفکری ، خواسته یا ناخواسته بزرگترین توهین ممکن را ، به شور و شعور دینی و فرهنگی و فهم اجتماعی و درک سیاسی ملت اندیشمند و مسلمان ایران اسلامی نموده و متأسفانه ملت بزرگ و شریف ایران را ، آنقدر نسبت به موضوع و حکم حجاب و عفاف و مقولة بی حجابی ، جاهل و ناآگاه فرض نموده اند که چنین اظهارنظرهایی نموده اند.
از اظهارنظرهای آقایان موردنظر چنین بر می آید که ، آنها بر این باورند که : ( هنوز جامعة بالغ ایرانی نمی داند که ، رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زن و مرد واجب است واز ضرورتهای سبک زندگی اسلامی است. و یا اینکه بر این باورند که ، ایرانیان بعد از گذشت هزار چهارصد و چهل وسه سال ، از هجرت پیامبر و طلوع خورشید بی غروب عالمتاب اسلام و گذشت هزار چهارصد سال از ابلاغ قانون حجاب ، هنوز خوب و بد حجاب را نمی دانند و حسن و قبح برهنگی را تشخیص نمی دهند . )
به همین خاطر این حضرات معتقدند که اول باید حسن قبح حجاب به مردم تفهیم شود و مردم را به خوب و بد حجاب وسبک زندگی اسلامی آشنا کنند و پس از گذشت زمانی ، آن موقع به نصیحت عامه مردم ومتمردین و متخلفین بپردازند .
به این بزرگواران توصیه می شود ، به منظور پی بردن به میزان آگاهی و آشنایی ملت شریف ایران اسلامی ، به مقولة حجاب و ضروری دانستن رعایت آن ، مدتی دختر خانم های زیر پنج سال موجود در خانواده های خود را تحت نظر قرار دهند که آنها با بازیهای کودکانه و سرگرمی های روزانة خود ، چگونه وانمود می کنند که ، به اندازة یک انسان بالغ و صاحب تحصیلات عالیه و تکمیلی ، با مقوله حجاب و عفاف آشنا هستند و رعایت آن را دربرابر نامحرمان وبیگانگان ضروری می دانند.
حجاب و پوشش یک امر فطری و غریزی است ، و بی تردید بیان چنین مطالب غیر اصولی و غیرمنطقی و غیر عقلانی دربارة حجاب و موضع گرفتن دربرابر برخورد انتظامی با بی حجابی و بی عفتی در جامعه ، وزیر سوال بردن طرح نور وبا چالش کشاندن زحمات پلیس ؛جز مغلطه کاری و سفسطه بازی و عناد و لجاجت با دلسوزان فرهنگی نظام و سنگ لای چرخ مقولة امر به معروف و نهی از منکر گذاشتن نبوده و سرانجامی جز خوشحال نمودن دشمنان قسم خوردة اسلام و نظام اسلامی که به دنبال اجرای طرح آندلس سازی در ایران اسلامی هستند؛ و ناراضی و ناراحت کردن صاحبان اصلی انقلاب اسلامی یعنی همان پابرهنگانی که امام راحل به آنها افتخار می کرد و نگارنده این سطور ، با کمال افتخار خود را خاک پای آن پابرهنگان می داند ، نتیجه ای نخواهد داشت . والسلام
✅کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین وحقوق اسلامی 👇
@seyedmokhtarmousav
https://eitaa.com/jahad_tabbin
انتصاب یک فعال دیگر فتنه ۸۸ در دولت
با حکم الیاس حضرتی، نفیسه زارع کهن ،سرپرست اداره کل حوزه سخنگوی دولت شد.
زارع کهن از فعالان و بازداشتیهای فتنه سال ۸۸ است
@IRGCQODS
فقط مونده چاهزاده را بیاورند
وفاق ملی 😂
🚩🌅🇮🇷📢رهبر معظم انقلاب :
🚩آن کسی که ندای تفرقه ی بین شیعه و سنی را سر میدهد و به بهانه مذهب میخواهد وحدت ملی را به هم بزند ،
چه شیعه باشد و چه سنی ، مزدور دشمن است ،
چه بداند ، چه نداند ...
🌹 هفته وحدت بر همه مسلمین مبارکباد 🌹
🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
♦️استوری معنادار سید حسین حسینی مجری شبکه افق!
🔹گفته می شود بعد از پاسخ کوبنده این مجری خطاب به مجری آذربایجانی که خاک ایران رو جز خاک آذربایجان خوانده بود، ایشان از برنامه به افق فلسطین کنار گذاشته شده است.
#مجری_انقلابی
30.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رژیم غذایی مناسب بیماران کبد چرب
سلام🌹
✅در این ویدیو با حضور دکتر زارعی در مورد اینکه غذاهایی مانند خورشت کرفس، خورشت اسفناج، قورمه سبزی علاوه بر غذا به عنوان یک دارو برای بدن بسیار مفید است صحبت میکنیم.
https://eitaa.com/jahad_tabbin
°°🌸°✨°🌸°✨°
°✨
🍃 #ماءالجبن (آب پنیر/آب طلا😉)
↫✨ دستور تهیه:
↫✨ یک کیلو شیر را جوشانده بلافاصله بعد از جوش آمدن شعله را خاموش کرده و دو سوم استکان #سکنجبین ترش یا سرکه خانگی در آن بریزید و کمی صبر نمائید تا شیر به اصطلاح بریده شود. اگر شیر بریده نشد، می توانید چند قاشق غذاخوری دیگر سرکه خانگی به آن اضافه نمائید تا بریده شود.
↫✨ سپس شیر بریده شده را درون کیسه پارچه ای ریخته و آبگیری نمائید. به آب حاصل از این فرایند ماء الجبن می گویند. پس از فشردن کیسه پارچه ای برای گرفتن ماء الجبن خواهید دید که یک کف سفید روی آب نقش می بندد که باید این کف گرفته شود.
↫✨ میزان مصرف:
روزانه یک لیوان بزرگ (cc ۲۵۰) ناشتا میل شود. در صورتی که بیمار مشکل معده داشت باید ابتدا معده را اصلاح کند سپس مصرف ماء الجبن را آغاز نماید یا می تواند همزمان با اصلاح معده مصرف را شروع کند. در صورت مشاهده استفراغ یا روان شدن معده باید گفت که این موارد طبیعی است و نوعی سم زدایی از بدن می باشد.
📚#دکتر_روازاده
°✨°
https://eitaa.com/jahad_tabbin
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹دعای مهم برای فتنه های آخرالزمان
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
آیت الله #ناصری ره
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
💠 کانال در محضر علما⇩⇩⇩
🆔 @dar_mahzare_olma
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚🌺🍃
🌺
❇️ سلام نائب امام زمانم ❣
💠 آخرین مرحله قبل از ظهور....
🎙حجت الاسلام عالی
🤲اللّهُمَّاحْفِظْقٰائِدَنَا الْاِمٰامَآلْخٰامنهای🤲
#امام_زمان علیهالسلام