جهاد تبیین یک واجب عینی است. مقام معظم رهبری، به کانال جهاد تبیین بپیوندید @jahad_tabbin
قرآن ترجمه المیزان
سوره 28
سوره مبارکه القصص
صفحه 395
قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ عِنْدِي ۚ أَوَلَمْ يَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَهْلَكَ مِنْ قَبْلِهِ مِنَ الْقُرُونِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ مِنْهُ قُوَّةً وَأَكْثَرُ جَمْعًا ۚ وَلَا يُسْأَلُ عَنْ ذُنُوبِهِمُ الْمُجْرِمُونَ (78)
گفت: جز اين نيست که اين [ثروت] براساس علمى که نزد من است به من داده شده است. آيا [به آنچه داشت مغرور بود و] نمى دانست که خدا از نسل هاى پيش از او کسانى را هلاک کرده است که از او نيرومندتر و مال اندوزتر بودند؟ و مجرمان [هنگام هلاکت] از گناهانشان سؤال نمى شود. (78)
فَخَرَجَ عَلَىٰ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ ۖ قَالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ (79)
پس [قارون] غرق در تجمّل خود بر قومش در آمد، کسانى که زندگى دنيا را مى خواستند گفتند: اى کاش! مانند آنچه به قارون داده شده است براى ما [نيز ]بود همانا او داراى بهره اى بزرگ است. (79)
وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَيْلَكُمْ ثَوَابُ اللَّهِ خَيْرٌ لِمَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا وَلَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الصَّابِرُونَ (80)
و کسانى که معرفت به آنان داده شده بود گفتند: و اى بر شما! پاداش خدا براى کسى که ايمان آورده و کار شايسته انجام داده اند [از آنچه قارون دارد ]بهتر است و اين حقيقت را درنمى يابند مگر صبرپيشگان. (80)
فَخَسَفْنَا بِهِ وَبِدَارِهِ الْأَرْضَ فَمَا كَانَ لَهُ مِنْ فِئَةٍ يَنْصُرُونَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَمَا كَانَ مِنَ الْمُنْتَصِرِينَ (81)
پس وى و سرايش را در زمين فرو برديم و براى هيچ گروهى نبود که در برابر [انتقام] خدا يارى اش کنند و خود [نيز] نتوانست از خويشتن دفاع کند. (81)
وَأَصْبَحَ الَّذِينَ تَمَنَّوْا مَكَانَهُ بِالْأَمْسِ يَقُولُونَ وَيْكَأَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ ۖ لَوْلَا أَنْ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا لَخَسَفَ بِنَا ۖ وَيْكَأَنَّهُ لَا يُفْلِحُ الْكَافِرُونَ (82)
و آنان که ديروز منزلت او را آرزو مى کردند [امروز ]مى گفتند: وه! گويى خدا رزق [و عطاى ]خود را براى هر که از بندگانش بخواهد وسعت مى دهد و [براى هر که بخواهد] تنگ مى گرداند، اگر خدا بر ما منّت ننهاده بود ما را [نيز] در زمين فروبرده بود، وه! گويى کافران پيروز نمى شوند. (82)
تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ (83)
آن سراى آخرت را براى کسانى قرار مى دهيم که نه هيچ گونه برترى را در زمين مى خواهند و نه هيچ گونه فسادى را و عاقبت [نيکو] براى تقواپيشگان است. (83)
مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْهَا ۖ وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَى الَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (84)
هر کس کار نيکو بياورد [پاداشى] بهتر از آن دارد و هرکس کار بد بياورد، پس آنان که کارهاى بدانجام داده اند جزا داده نمى شوند مگر آنچه انجام مى داده اند. (84)
🌸🌸🌸🌸
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۹۵🌷
قصری که به قبر تبدیل شد!:
قارونِ ثروتمند، نه تنها به نصیحت های افراد باایمان و خردمند قومش توجّه نکرد، مانند همه ی دنیاپرستان، بی آن که به لطف خدا توجّهی کند، با غرور و تکبّر گفت: من این ثروت را با علم و دانش و زیرکی خاصّی که داشتم، به دست آورده ام و به شما ربطی ندارد که ثروتم را چگونه خرج می کنم. حتماً من لیاقت این ثروت را داشته ام که به من داده شده است! او از این غافل بود که در گذشته نیز افراد زیادی بوده اند که از او ثروتمندتر و قدرتمندتر بوده اند؛ ولی هنگامی که مرگشان فرا رسید، دیگر هیچ فرصتی به آنان داده نشد و در یک چشم بر هم زدن، از تمام دارایی یشان جدا شدند. آری، جنونِ ثروت چنان در وجود قارون ریشه دوانده بود که دیگر پند و موعظه ی هیچ فرد خیرخواهی در او اثری نمی گذاشت. یکی از آثار این جنون، علاقه ی شدید او به خودنمایی و نمایش ثروت بود. برای همین، یک روز در حالی که بهترین لباس هایش را پوشیده و بر بهترین مرکب هایش سوار شده بود، با غرور و فخرفروشی به میان مردم آمد. در این هنگام، برخی از مردمِ سست ایمان که به زرق و برق دنیا علاقه ی بسیار داشتند و بزرگ ترین خواسته شان، رسیدن به مال و ثروت بود، با دیدن قارون و تجمّلاتش آهی کشیدند و گفتند که ایکاش ما نیز مانند قارون ثروتمند بودیم؛ او چه بهره ای از زندگی دارد! امّا افراد دانا و خردمندِ آن قوم، با شنیدن این سخنان نابخردانه، آنان را توبیخ کردند که وای بر شما؛ به جای این آرزوهای بی ثمر، در پی پاداش عظیم خدا باشید که برای افراد باایمان و نیکوکار بسیار بهتر و ارزشمندتر است و دارایی های دنیا در برابر آن ارزشی ندارد، و البتّه تنها کسانی به آن می رسند که در برابر سختی ها و مشکلات صبر کنند و با تحمّل و استقامت، از فرمان خدا پیروی کنند.
در روایات آمده است که حضرت موسی به قارون فرمود که باید زکات مالش را بپردازد؛ ولی او که با یک حساب سرانگشتی فهمیده بود زکات مالش چه مبلغ هنگفتی می شود، از دادن زکات خودداری کرد و برای فرار از اجرای این دستور تصمیم گرفت به حضرت موسی تهمت گناه و ناپاکدامنی بزند؛ امّا خدا او را رسوا کرد و توطئه ی او را به پیامبرش نمایاند. حضرت موسی نیز او را نفرین کرد، و به سبب آن، زمین به فرمان خدا، قارون را همراه با قصر و دارایی اش در خود فرو برد و کاخ آرزوهای او، به گورستان تنگ و تاریکش مبّدل شد. در این هنگام، همان کسانی که دیروز آرزو می کردند به جای قارون باشند، با دیدن سرنوشت دردناک او، خدا را شکر کردند که به جای او نیستند! داستان قارون، آموزنده ی این درس به همهی مردم است که فقر و ثروت، آزمایش خداوند در زندگی مردم است و پس از سپری شدن دوران عمر، به پایان می رسد، و آنچه نزد خدا ارزشمند است، شکر نعمت ها و صبر در برابر سختی هاست. این داستان همچنین هشداری به تمام ثروتمندان مغرور است که از مرکب غرور و تکبّر پیاده شوند و فریب مال و ثروت دوروزهی دنیا را نخورند و بیشترین استفاده را از امانت های الهی بکنند.
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
4_5998969521711351197.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 395 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست - بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
صفحه ۳۹۵ مصحف شریف
سوره مبارکه قصص
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین*
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری جنگ نرم
به کانال جهاد تبیین بپیوندید
https://eitaa.com/jahad_tabbin
بسم الله الرحمن الرحیم
*#جهاد تبیین*
جنگ نرم (تعریف،اهداف، مقابله و ویژگی ها)
جنگ نرم یا قدرت نرم (به انگلیسی: Soft Power) توانایی تأثیرگذاری بر دیگران برای کسب نتایج مطلوب از طریق جذابیت به جای اجبار یا تطمیع است.
ایده جذب به عنوان نوعی از قدرت به فیلسوفان چین باستان ازجمله لائوتسه در قرن هفتم قبل ازمیلاد بر می گردد.
قدرت نرم با دو بعد از نظریه ابعاد سه گانه قدرت (۱-برجسته سازی و ۲-قدرت بنیادین) که استیون لوکس در کتاب «قدرت: بینش افراطی» ارائه کرده است قابل مقایسه است.
این مفهوم را اولین بار جوزف نای از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۰ درکتابی، با نام «تغییر ماهیت قدرت امریکایی» مطرح کرد. وی در سال ۲۰۰۴ مفهوم قدرت نرم را درکتاب «قدرت نرم: راه موفقیت در سیاستهای جهانی» بسط داد.
در مقابل قدرت نرم واژه تهدید نرم معرفی میشود که مفهوم ان را تحولاتی میدانند که موجب دگرگونی در هویت فرهنگی و الگوی رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می شود.
هم اکنون این واژه درسطح بینالمللی به طور گسترده مورد استفاده تحلیل گران قرار گرفته است. به عنوان مثال هو جینتائو، رئیس جمهور چین در هفدهمین مجمع حزب کمونیست در سال ۲۰۰۷ گفت: چین نیازمند افزایش قدرت نرم خود است. رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا درمورد نیاز به توسعه قدرت نرم امریکا صحبت کرد. در سال ۲۰۱۰، معاون سابق رئیس جمهور تایوان به کره جنوبی سفرکرد و استفاده تایوان از قدرت نرم به عنوان الگویی برای حل درگیریهای بینالمللی را حمایت نمود.
جنگ نرم چیست؟
امروزه جنگ ها شکل های مختلفی به خود گرفته اند از جمله جنگ نرم که شامل اقدامات روانی و تبلیغاتی می شود که هدف آن جامعه یا گروه خاصی است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت عدم استفاده از سلاح های نظامی می باشد زیرا در جنگ نرم از سلاح های تبلیغاتی استفاده می شود. به تعبیر دیگر جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن است، به منظور تاثیر گذاری بر عقاید، فرهنگ، سیاست، احساسات، تمایلات، رفتار و مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی می شود است.
جنگ ها تا سال ۱۹۴۵ میلادی غالبا جنگ سخت بود. بعد از آن با توجه به دو قطبی شدن جهان به بلوک شرق و بلوک غرب، دوره ای جدید از رقابت ها میان آمریکا و شوروی سابق آغاز شد که به جنگ سرد مشهور شد. جنگ سرد ترکیبی از جنگ سخت و جنگ نرم بود که طی آن دو ابر قدرت در عین تهدیدهای سخت از رویارویی مستقیم با یکدیگر پرهیز میکردند.
با فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ میلادی و پایان یافتن جنگ سرد کارشناسان جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجارب دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد دریافتند که می شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و… دست یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت.
در واقع جنگ های نرم مسئله ی تازه ای نبوده و از سابقه ی تاریخی برخوردار است. به این صورت که در ابتدا چهره ی ساده ای داشته مثلا شایعه پراکنی و دروغ پردازی اما با گذشت زمان و تحولات و پیچیدگی های روز افزون اجتماعی، این رویکرد نیز پیشرفت نموده و از پیچیدگی های بیشتری برخوردار شده است.
تعریف جنگ نرم
تعریف جنگ نرم Soft Warfare در جبهه مقابل جنگ سخت Warfare Hard است و تعریف یکسانی که مورد پذیرش همگان باشد ندارد.
جان کالینز تئوریسین دانشگاه ملی جنگ آمریکا جنگ نرم اینگونه تعریف کرده است : استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن، برای نفوذ در مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود.
تعریف جنگ نرم در آیین رزمی ارتش ایالات متحده آمریکا: جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروههای دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد.
بنابراین جنگ نرم را می توان اینگونه تعریف کرد که اقدامات نرم روانی و تبلیغاتی رسانه ها که جامعه هدف را بدون درگیری و استفاده از زور به شکست وا می دارد
به عبارت دیگر جنگ نرم مترادف اصطلاحات بسیاری در علوم سیاسی و نظامی می باشد. در علوم نظامی از واژه هایی مانند جنگ روانی یا عملیات روانی استفاده می شود و در علوم سیاسی می توان به واژه هایی چون براندازی نرم،
ادامه ♦️تهدید نرم، انقلاب مخملین و اخیراً به واژه انقلاب رنگین اشاره کرد.در تمامی اصطلاحات بالا هدف مشترک تحمیل اراده گروهی بر گروه دیگر با استفاده از راه های غیر نظامی است.
♦️دلیل های استفاده از جنگ نرم چیست ؟
جوزف نای نظریه پرداز مشهور آمریکایی مقاله ای تحت عنوان قدرت نرم power Soft در فصلنامه آمریکایی foreign policy در سال ۱۹۹۰ انتشار داده که دیدگاه جدیدی را به مخاطبان ارائه کرد که براساس آن ایالات متحده به جای آن که از طریق بکارگیری آنچه که قدرت سخت می نامند به انجام کودتای نظامی در کشورهای رقیب اقدام کند تلاش خود را بر ایجاد تغییرات در کشورهای هدف از طریق تأثیرگذاری بر نخبگان جامعه متمرکز می کند.
در این مقاله نویسنده دیدگاه خود را درباره ایجاد تغییرات از طریق به کارگیری دیپلماسی عمومی در کنار بکارگیری قدرت نرم در میان نخبگان جامعه هدف مطرح کرده. بعدها نظرات او تکمیل تر شد و به عنوان دستورالعمل سیاست خارجی آمریکا تحت عنوان بکارگیری قدرت هوشمند Smart power به مورد اجرا گذارده شد.
♦️جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
بعضی از اهداف استفاده از جنگ نرم :
– تسلط بر مناطق ژئوپلتیکی و ژئواستراستژیکی
– کنترل شریان انتقال انرژی و جلوگیری از تسلیحاتی شدن آن
– حذف و یا مهار نظام های مخالف در برابر نظام تحمیل کننده جنگ نرم
– ممانعت از ایجاد اتحادیه های نظامی و امنیتی در جامعه هدف
– همسو کردن کشورهای هدف با سیاست های کشور تحمیل کننده جنگ نرم
– فرصت سازی اقتصادی برای کشور تحمیل کننده جنگ نرم
– مهار بیداری فکری جامعه هدف
⛔مهم ترین اهداف جنگ نرم⛔
۱- تضعیف فرهنگی یک جامعه در جهت تأثیرگذاری شدید بر افکار عمومی مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رسانی هدفمند و کنترل شده.
۲- تضعیف سیاسی کشور مورد نظر به منظور ناکارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخریب و سیاه نمایی ارکان آن نظام.
۳- ایجاد رعب و وحشت در مواردی همچون فقر جنگ یا قدرت خارجی سرکوبگر.
۴- اختلاف افکنی در میان مردم و برانگیختن اختلاف میان مقام های نظامی و سیاسی کشور.
۵- ارائه روحیه یاس و ناامیدی در اجتماع به جای نشاط اجتماعی و احساس بالندگی از پیشرفت های کشور.
۶- بی تفاوت کردن نسل جوان به مسائل مهم کشور.
۷- کاهش روحیه و کارآیی در میان نظامیان و ایجاد اختلاف میان شاخه های مختلف نظامی و امنیتی.
۸- ایجاد اختلاف در سامانه های کنترلی و ارتباطی کشور هدف.
۹- تبلیغات سیاه به وسیله شایعه پراکنی و جوسازی از راه پخش شب نامه ها و…
۱۰- تقویت نارضایتی های ملت به دلیل مسائل مذهبی، قومی، سیاسی و اجتماعی.
۱۱- تلاش برای بحرانی و حاد نشان دادن اوضاع کشور از راه ارائه اخبار نادرست و نیز تحلیل های نادرست و اغراق آمیز.
♦️مقابله با جنگ نرم
در این میان چه کار کنیم تا بتوانیم با بهره گیری از ساز و کارهای مختلف از اعمال تهدیدات نرم پیشگیری کنیم ؟
♦️مقابله با جنگ نرم، نخست نیاز داریم تا ویژگیهای این نوع جنگ را آنالیز کرده و خوب بشناسیم و بدانیم که جنگ نرم با جنگ سخت، چه تفاوتهایی دارد. آنچه در جنگ سخت مورد هدف قرار میگیرد، جان انسانها، تجهیزات، امکانات است که معمولا در این مواقع با استفاده از همین مسائلی که مورد هدف قرار گرفته است، افکار عمومی علیه دشمن فعال میشود، در حالی که در جنگ نرم آن چه هدف قرار میگیرد، افکار عمومی است.
♦️هر ملتی و کشوری دارای منابع قدرت نرم است که شناسایی و تقویت و سازماندهی آن ها می تواند براساس یک طرح جامع تبدیل به یک فرصت و هجوم به دشمنان طراح جنگ نرم شود. به عنوان مثال، منابع قدرت نرم در ایران را می توانیم ایدئولوژی اسلامی، قدرت نفوذ رهبری، حماسه آفرینیها و درجه بالای وفاداری ملت به حکومت برشمریم.
♦تهدید نرم
ویژگیهای تهدید نرم چیست؟ اصولاً دو ویژگی را بهعنوان ویژگی تهدید نرم در نظر میگیریم؛ یکی اعتباری بودن تهدید نرم است، یعنی در زمان و مکان متغیر است. مثلاً ممکن است متغیری امروزه و در زمان حال، تهدید به حساب بیاید ولی فردا یک عنصر معمولی در جامعه باشد. یا تهدیدی در یک جامعه در درجهی قرمز امنیتی باشد ولی در کشور دیگر یک مسألهی ساده اجتماعی باشد. ویژگی دوم این است که بحث تهدید، یک امر نسبی است. هر کشوری به فراخور موقعیت سیاسی، تاریخی، اجتماعی، جغرافیایی و عقیدتی ممکن است درجاتی از تهدید را داشته باشد.
♦معمولاً کشورهایی که در منطقهی خاورمیانه قرار دارند از درجهی تهدید بالایی برخوردارند؛ چون هم دارای موقعیت جغرافیایی مهم هستند، هم به لحاظ تاریخی، مکتبی و عقیدتی موقعیت بالایی در جهان دارند.
♦تهدید دارای دو مرحله است؛ مرحلهی ذهنی و مرحلهی عملیاتی. در مرحلهی ذهنی، دشمن یا کشور تهدیدکننده ابتدا نقاط آسیبپذیر جامعهی هدف را شناسایی میکند.
ادامه⬅️کند، ابزارهایش را میشناسد و سپس هدفگذاری و سرمایهگذاری میکند و نهایتاً آن را عملیاتی مینماید.
♦️تقسیمبندی تهدید بر دو بعد ذهنی و عملیاتی، برای پیشگیری تهدید است. باید این را بدانیم، برای مقابله با تهدید در کدام مرحله پادزهر را تزریق کنیم. تهدید نرم امروزه موثرترین، کارآمدترین، کمهزینهترین صورت تهدید و در عین حال خطرناکترین نوع تهدید است.
❄#نتیجه گیری
باید بدانیم که قدرت نرم بنیاد و زیرساخت اصلی امنیت همه جانبه ی یک نظام سیاسی است و فرهنگی نمودن امنیت جهانی در این چارچوب به عنوان شکل و ماهیت جدید امنیتی قابل توجیه است. در این نگرش، راهبرد دستیابی به امنیت؛ قدرت نرم و تاثیر هنجاری بر دیگران است و جنگ نرم به عنوان منبع و کانون اصلی تهدید در محیط امنیتی جدید به شمار می آید. با نگاهی به نظریه های مختلف و بررسی چیستی، ویژگی و ابعاد گوناگون جنگ نرم می توان گفت که جنگ نرم پدیده ای است که جنبه های مختلف حیات انسان را در عصر حاضر تحت تاثیر قرار داده است.
♦️جهانی شدن فرایندی طبیعی با هدف وحدت بخشیدن به جوامع انسانی است ولی با رویکرد جنگ نرم گروه دیگر این پدیده را فرایندی می دانند که در پی حاکم نمودن الگوهای رفتاری خاص ازسوی بازیگران و قدرت ها با اهداف مشخص مدیریت می شود.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین*
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری
به کانال جهاد تبیین بپیوندید
https://eitaa.com/jahad_tabbin
بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین*
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری
به کانال جهاد تبیین بپیوندید
https://eitaa.com/jahad_tabbin
بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین*
ادامه قانون اساسی ⬇️⬇️🇮🇷🇮🇷
اصل شانزدهم
از آنجا كه زبان قرآن و علوم و معارف اسلامی، عربی است و ادبیات فارسی كاملاً با آن آمیخته است، این زبان باید پس از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در همه كلاسها و در همه رشتهها تدریس شود.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
به کانال جهاد تبیین بپیوندید
https://eitaa.com/jahad_tabbin
‼️ وضو برای نماز قبل از اذان
🔷وضو گرفتن برای خواندن نماز واجب، اگر عرفاً نزدیک داخل شدن به وقت آن باشد اشکال ندارد.
🔷 وضو به قصد با طهارت بودن، از نظر شرعی مستحب و مطلوب است و خواندن نماز با وضوی مستحب جایز است.
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @resale_ahkam
🏴 بخشهایی از وصایای حضرت زهرا به امیرالمومنین علیهماالسلام
◼️ (ای علی) تو را وصیت می کنم هیچ یک از آنان که به من ظلم روا داشتند و حق مرا غصب کردند، نباید در تشییع جنازه من شرکت کنند؛ زیرا آنها دشمنان من و دشمنان رسول خدا هستند و اجازه نده که فردی از آنها و پیروانشان بر من نماز بگزارد. مرا شب دفن کن، آن هنگام که چشم ها آرام گرفته و دیده ها به خواب فرو رفته باشند.
✍ ادامه دارد...
🆔 @resale_ahkam
‼️وضوی ارتماسی
🔷 س ۶۴۶۰: هنگام وضو، برای شستن صورت و دستها حتما باید روی اعضاء دست کشیده شود؟ مثلا اگر دست را زیر شیر آب بگیریم و اطمینان کنیم که آب تمام دست را فرا گرفته است، کافی است؟
✅ج: اگر به نیت وضو آب از بالا به پایین ریخته و تمام عضو شسته شود، کافی است، اما مستحب است شستن اعضاء همراه با دست کشیدن باشد.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️ملاک در آلت قمار بودن یک وسیله
🔷 س ۶۴۶۱ : اگر بعضی از وسیله های بازی در شهری از آلات قمار محسوب شوند ولی در شهر دیگری از آلات قمار محسوب نشوند، آیا بازی با آنها جایز است؟
✅ج: باید عرف هر دو مکان رعایت شود به این معنی که اگر آن وسیله ها در یکی از دو شهر از آلات قمار محسوب شوند و در گذشته هم در هر دو مکان از آلات قمار بوده اند، در حال حاضر هم بازی با آنها حرام است.
🆔 @resale_ahkam
بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین *
راهکار مقابله با جنگ نرم
🥀تکیه به خداوند و رعایت تقوی🥀
تقوا و دوری از گناه یکی از عوامل مهم سلامت جامعه است ، در همه مسائل زندگی از ریز تا درشت در جریان است و دوری از آن باعث بیماری روحی فرد و اجتماع می شود . مکتب الهی اسلام تقوا را معیاری برای ارزیابی انسان ها قرار داده است و برآن تاکید بسیار دارد، تا جایی که در قرآن خداوند با افتخار ترین افراد را با تقواترین آنها می خواند. در بین بزرگان دینی ما روایات و تعابیر بسیاری برای تقوا بیان شده است ، امام محمد باقر (ع) میفرمایند :خداوند به وسیله تقوا بنده را از آنچه که عقلش به آن نمى رسدحفظ می کند و کور دلى و نادانى او را بر طرف مى سازد.( کافى، ج 8 ، ص 52، ح 16)
♦️سوال: معنای لغوی و دینی تقوا چیست و از لحاظ قرانی و روایی در دین اسلام چه تعابیری دارد؟
⬅️ : تقوا از وقایه به معنای نگهداری و پرهیز از بدی و گزند است . این موضوع اشاراتی در قرآن و در روایات ما دارد . در قرآن در سوره آل عمران آیه ۱۰۲ میفرمایند :﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ_ ای اهل ایمان، از خدا بترسید چنانچه شایسته خدا ترس بودن است، و نمیرید جز به دین اسلام.﴾
و در آیه ۱۸ سوره حشر داریم ﴿یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ_ .اى کسانى که ایمان آورده اید! از خداوند پروا کنید و هر کس به آن چه براى فرداى (قیامت) خود فرستاده است، بنگرد. باز هم از خدا پروا کنید که خداوند به آنچه انجام مى دهید، به خوبى آگاه است. ﴾
و همچنین در سوره الحجرات آیه ۱۳ میفرماید ﴿إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ_ همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند﴾
در روایات دینی در این زمینه ،معروفترین این روایات ،خطبه متقین حضرت علی علیه السلام است که در نهج البلاغه بیان شده است . در این خطبه، حضرت علی علیه السلام در مورد تقوا می فرمایند: یکی از صفات افراد با تقوا این است که به آنچه که می گویند عمل می کنند. در آیه ۱۳ الحجرات ، افرادی که با تقوا ترند ، به خداوند نزدیک ترند که اشاره به مراتب تقوا دارد . آیه ۱۰۲ آل عمران ، می فرمایند ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید به طوری که شایسته الهی است. و در آیه ۱۸ سوره حشر تذکر می دهد که کسانی که ایمان آورده اید تقوا پیشه کنید و دقت کنید که برای آخرتتان چه چیزی می فرستید.
♦️سوال : آیا رتبهبندی و مرتبهای برای با تقوا تر بودن وجود دارد؟ این مرتبه ها کدام است؟
⬅️: امام (ره) در چهل حدیث خود مراتب تقوا را به هشت قسمت تقسیم کرده اند، تقوای عامه ،تقوای خاصه، تقوای زاهدان ، تقوای مخلصان ، تقوای مجذوبان ،تقوای فانیان ، تقوای واصلان و تقوای متمکلان .
تقوای عام شامل عامه مردم است و زمینه آن دوری از محرمات و انجام واجبات است. تقوای خاص یعنی افرادی که علاوه بر ترک محرمات و عمل به واجبات ، از کارهای مشتبه و شبه ناک هم پرهیز میکنند.تقوای زاهدان مربوط به افرادی است که علاقه ای به دنیا ندارند . با توجه به آیه ۱۳ الحجرات، گرامی ترین افراد با تقواترین آنهاست.⬇️ادامه دارد ص۱ قاسمی
ادامه⬅️افراد یعنی کسی که مراحل تقوا را طی کرده باشد و باتقواترین باشد. اما آنچه که الان برای جامعه ما مفید ، لازم و اثرگذار است تقوای عامه است.
♦️سوال : پس تقوا فقط به معنای ترک محرمات و انجام واجبات نیست و ترک مکروهات و مستحبات را هم شامل میشود؟
⬅️: خود کلمه تقوا به معنی نگه داشتن است اینکه خود را نگه داریم و در مقابل دستورات الهی پرهیزگار باشیم .اگر گفت انجام بده یا انجام نده گوش به فرمان خدا باشیم. اگر تقوای عامه داشته باشیم در همین مراحل است ، اما اگر تقاضای خاصه داشته باشیم باید مستحبّات و مکروهات را هم رعایت کنیم.
♦️سوال: آیا ترک بعضی از گناهان در مرتبه پایین و ترک بعضی دیگر در مرتبه بالای تقوا است؟
⬅️ : بله! اگر من تقوای عام داشته باشم از من فقط توقع ترک محرمات و انجام واجبات است ، اگر تقوای خاصه داشته باشم مستحبات را هم در نظر می گیرم ،اما اگر تقوای زاهدان داشته باشم اینها برای من عادی است و چیزهای مهمتری پیش رویم قرار دارد مثل علاقه نداشتن به دنیا و برتر از تقوای زاهدان تقوای مخلصان است که اینجا از خود نفس صحبت می کند و می گوید من برای خودم هم نیستم و ذات و وجود من برای خداست . مرتبه های بالای تقوا کار هرکسی نیست و صرفاً صحبت در مورد آن آسان است .
♦️سوال : برای رسیدن به تقوا و با تقوا بودن چه باید کرد آیا صرفاً عمل به کارهای خوب کافیست؟
⬅️ : وقتی می پرسند برای خوب بودن چه کار باید کرد توقع این است که چند کلمه و یا چند کار خاص به من بگویند تا انجام بدهم و با تقوا بشوم در حالیکه این طور نیست. آدم با تقوا، طبق گفته های امیرالمومنین در خطبه متقین ، انسانی اهل فضیلت است و به مردم کمک میکند و نیازهای آنان را برطرف میکند . فردی فروتن است ،سخن صواب می گوید، یعنی حرف بیهوده نمی زند و سخنی میگوید که هم برای خودش و هم برای جامعه مفید باشد.د آدمی میانهرو است و نه تندرو و نه کندرو ، اینکه یک جا بنشینی و فقط نماز و دعا بخوانی درست نیست و به درد باتقوا بودن نمی خورد. چشم بر حرام می بندد و گوش به علمی که لازم است می دهد، علمی که نفعی برای خودش و جامعه داشته باشد. صبور در سختی و بلاست و فقط خدا را میبیند. دیگران از شرش و از نیش زبانش ایمن هستند. اینها صفاتی است که انسان برای با تقوا بودن باید داشته باشد.
♦️سوال : انسان با معرفت داشتن و عارف بودن به تقوا می رسد یا باید تقوا داشته باشد تا به معرفت و عرفان برسد؟
⬅️ : نکتهای که در شرح چهل حدیث امام ( ره) و در مرتبه های تقوا وجود دارد ،این است که افراد باید زمینه تقوا را داشته باشند تا به مرحله عرفان برسند. ما خیلی از چیزها را میخوانیم اما عمل نمی کنیم. یعنی در واقع به هر دلیل، زمینه عمل برای من فراهم نیست . مثل کافران که قرآن بر آنها خوانده شد و معنای آن را می فهمیدند، اما راه تقوا را بیش نمی گرفتند. پس باید زمینهای باشد که به مرحله عرفان و معرفت برسیم در مراحل تقوا هم مراحل بالاتر تقوا بعد از تقوای عام است یعنی باید تقوایی باشد تا به معرفت رسید.
♦️سوال: نتیجه این با تقوا بودن در زندگی فردی و اجتماعی چیست؟
⬅️: نتیجه تقوا رضایت مردم ،رضایت خدا و مسئولیتپذیری شخص و جامعه است. نتیجه تقوا زهد پیشه کردن و غربت گزیدن نیست. یعنی حضور در جامعه و انجام کارهای اجتماعی مادامی که مردم از دست تو و اعمال و رفتار تو در امان هستند. رضایت خدا و مردم در تقوای اجتماعی است من به عنوان کسی که مسئولیت پذیر هستم و به عنوان کسی که جزو ﴿ وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ﴾ نیستم و کمفروشی نمیکنم ، باعث به وجود آمدن اعتماد در جامعه شده و زمینه خوب بودن را برای خود و دیگران فراهم میکنم و عامل خوب بودن دیگران و جامعه می شوم با این حال میتوان گفت ریشه امر به معروف و نهی از منکر هم از تقوا می گذرد.
♦️سوال : مگر مسئولیت پذیری هم ،با باتقوا بودن ارتباطی دارد؟ با تقوا بودن چه تاثیری در مسئولیت های اجتماعی دارد؟
⬅️ بله قطعا ، شهید بهشتی ، هنگامی که بحث مسئولیت دادن به افراد پیش می آمد و بر سر متقی و متعهد بودند و یا متخصص بودن افراد اختلاف نظر وجود داشت، عده ای عقیده داشتند که فرد باید متعهد و با تقوا باشد تا مرتکب خلاف و جرم نشود ، اما بعضی میگفتند باید متخصص باشد، چون هرچقدر با تقوا باشد ولی متخصص نداشته باشد بودجه را خراب میکند . اما شهید بهشتی عقیده داشت که باید مسئولیت را به انسان متعهد بدهند. چراکه کسی که متعهد و با تقوا باشد کاری که بلد نیست را بر عهده نمی گیرد یعنی فرد با تقوا مسئولیتی که تخصص ندارد را نباید قبول کند. به تعبیر امام(ره) اگر کسی مسئولیت را قبول کرد و بلد نبود انجام بدهد این فرد هر آنچه که حقوق می گیرد حرام است، چون تخصصی در آن زمینه نداشته و با قبول مسئولیت از تقوا به دور است. اگر من مسئولیت خود را درست انجام داده و در محل کار ،خانواده ⬇️ ص۲ قاسمی
ادامه⬅️خانواده ،محل تحصیل و جامعه آدم با تقوایی باشم بخش بزرگی از تقوای عامه را انجام داده ام . و برعکس هرچقدر که انسان نمازگزار و مومنی باشم اگر از محرمات خدا پرهیز نکردم و مسئولیتی را قبول کردم که حق الناس به گردن خود آوردن و حرام انجام داده ام از تقوا به دور هستم. آیه قرآن می فرماید ﴿ وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ _ وای بر کم فروشان﴾ کم فروش کسی است که بی تقوا است، چه آن کسی که در بازار کم فروشی میکند و جنسی را که باید به اندازه بفروشد کم می فروشد ، چه آن کسی که مسئولیتی داردو باید در ۷ ساعت انجام دهد ولی آن را در ۴۵ دقیقه انجام می دهد، یا کسی که معلم کارمند و یا مسئولیت خانواده را دارد و از انجام وظیفه خود کوتاهی میکند . این موضوع هم به تقوای عام بر میگردد و در همه مسائل زندگی نمود دارد.
سوال: و سوال آخر مرتبه افراد با تقوا در بهشت چیست و تا چه هست به مراتب والای بهشت نزدیک هستند ؟
⬅️ : کسی که تقوا داشته باشد به مرتبه رضایت الهی میرسد. این جا دیگر به تعبیر امام(ره), انسان متقی به دنبال بهشت و منافع بهشتی نیست .کسی که مراحل تقوا را طی کرده باشد در بهشت به دنبال همنشینی با انبیا و اولیا و نزدیکی با خداوند است و بهش را اینطور تعبیر میکند که به دنبال به دست آوردن بهشت در ازای کار خوب نیست و از خدا میخواهد با انبیا و اولیا محشور شود و به خداوند نزدیک باشد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین*
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری
به کانال جهاد تبیین بپیوندید ص۳ قاسمی
https://eitaa.com/jahad_tabbin
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندک اندک جمع مستان میرسند .
کاری از حاج جعفر عمو زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وخامت حال انگلیس در سایه اعتصابات سراسری از زبان سیاستمدار برجسته این کشور؛ این اعتصاب در دهههای اخیر بیسابقه است!
«جرمی کوربین» سیاستمدار انگلیسی:
🔹 "کارکنان راه آهن، پست، بهداشت، خدمات عمومی و معلمان دست از کار کشیدهاند."
🔹 "مردم زیادی برای تهیه غذا به سازمانهای خیریه روی آوردهاند، به همین دلیل از این اوضاع به شدت عصبانی هستند."
🔹 وضعیت اعتصابات سراسری انگلیس در حالی تشدید شده که یکی از سناریوهای شبکههای لندنی ترویج راهاندازی اعتصابات سراسری در ایران بود اما اکنون انگلیس گرفتار این سناریو شده است!
#خبرگزاریMRC
@MRC_NEWS
130095_649.pdf
134.7K
اخبار روزانه دوشنبه ۲۸ آذر ماه
معاونت سیاسی سپاه استان ایلام
🔴مجلس پیگیر اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس است
♦️کوثری، نماینده تهران:مجلس پیگیر اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس است
♦️ تجدیدنظر در روابط با فرانسه و آلمان را نیز مورد بررسی قرار میدهیم
♦️کشورهای اروپایی، آلمان، فرانسه و انگلیس نشان دادند که خیرخواه ملت ایران نیستند و همواره اقدامات ضد ایرانی آنها را شاهد بودهایم.
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
🆔@Shakhes_2
🆘 @sakhes_enghelab
شهیدی که بعلت لو ندادن عملیات زنده سرش را بریدند
عباسعلی فتاحی بچه دولت آباد اصفهان بود حدود ۱۷ سال سن داشت. سال شصت به شش زبان زندهی دنیا تسلط داشت تک فرزند خانواده هم بود زمان جنگ اومد و گفت: مامان میخوام برم جبهه. مادر گفت: عباسم! تو عصای دستمی، کجا میخوای بری؟
عباسعلی گفت: امام گفته.
مادرش گفت: اگه امام گفته برو عزیزم…عباس اومد جبهه.
خیلی ها می شناختنش. گفتند بذاریدش پرسنلی یا جای بی خطر تا اتفاقی براش نیفته.
اما خودش گفت: اسم منو بنویس میخوام برم گردان تخریب. فکر کردند نمی دونه تخریب کجاست.
گفتند: آقای عباسعلی فتاحی! تخریب حساس ترین جای جبهه است و کوچکترین اشتباه، بزرگترین اشتباهه… بالاخره عباسعلی با اصرار رفت تخریب و مدتها توی اونجا موند.
یه روز شهید حسین خرازی گفت: چند نفر میخوام که برن پل چهل دهنه روی رودخونه دوویرج رو منفجر کنن. پل کیلومترها پشت سر عراقیها بود…
پنج نفر داوطلب شدند که اولینشون عباسعلی بود. قبل از رفتن..
حاج حسین خرازی خواستشون و گفت: ” به هیچوجه با عراقی ها درگیر نمی شید. فقط پل رو منفجر کنید و برگردید. اگر هم عراقی ها فهمیدند و درگیر شدید حق اسیر شدن ندارین که عملیات لو بره…
تخریبچی ها رفتند… یه مدت بعد خبر رسید تخریبچی ها برگشتند و پل هم منفجر نشده، یکی شونم برنگشته… اونایی که برگشته بودند
گفتند: نزدیک پل بودیم که عراقی ها فهمیدن و درگیر شدیم. تیر خورد به پای عباسعلی و اسیر شد… زمزمه لغو عملیات مطرح شد.
گفتند: ممکنه عباسعلی توی شکنجه ها لو بده!
پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: حسین! عباسعلی سنش کمه اما خیلی مرده، سرش بره زبونش باز نمیشه برید عملیات کنید…
عملیات فتح المبین انجام شد و پیروز شدیم. رسیدیم رودخانه دوویرج و زیر پل یه جنازه دیدیم که نه پلاک داشت و نه کارت شناسایی. سر هم نداشت. پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: این عباسعلیه! گفتم سرش بره زبونش باز نمیشه…
اسرای عراقی میگفتند: روی پل هر چه عباسعلی رو شکنجه کردند چیزی نگفته… اونا هم زنده زنده سرش رو بریدند…
جنازه اش رو آوردند اصفهان تحویل مادرش بدهند.
گفتند به مادرش نگید سر نداره. وقت تشییع مادر گفت: صبر کنین این بچه یکی یه دونه من بوده، تا نبینمش نمیذارم دفنش کنین!
گفتن مادر بیخیال. نمیشه…
مادر گفت: بخدا قسم نمیذارم.
گفتند: باشه! ولی فقط تا سینه اش رو می تونین ببینین.
یهو مادر گفت: نکنه میخواین بگین عباسم سر نداره؟
گفتند: مادر! عراقیها سر عباست رو بریدند.
مادر گفت: پس میخوام عباسمو ببینم… مادر اومد و کفن رو باز کرد. شروع کرد جای جای بدن عباس رو بوسیدن تا رسید به گردن. پنبه هایی که گذاشته بودن روی گلو رو کنار زد( یاد گودی قتلگاه و مادر سادات) و خم شد رگ های عباس رو بوسید.
و مادر شهید عباسعلی فتاحی بعد از اون بوسه دیگه حرف نزد…
(یاد شهدا و این شهید جوانمرد را حفظ کنیم ولو با ارسال این داستان زیبا به یک نفر حتی شده با یک صلوات)
شادی روح شهدا صلوات
✳️ اموری که عقل را تقویت میکند :
۱🔸اولین تقویتکننده عقل سرکه است، امام صادق (ع) میفرمایند: «الخل يشدّ العقل» یعنی «سرکه عقل را تقویت میکند.»
روایاتی که سرکه را مقوى عقل معرفی میکنند بسیار است.
۲🔸دومین تقویتکننده عقل خرفه🌱است، خرفه همان سبزی حضرت زهرا (س) است.
پیامبر (ص) میفرمایند: «عليكم بالفرفخ فهي المكيسة، فإنّه إن كان شيء يزيد في العقل فهي»
«بر شما باد خرفه، انسان را زرنگ (عاقل) میکند و اگر چیزی عقل را زیاد کند خرفه است.»
۳🔸سومین تقویتکننده عقل #برگ_چغندر☘️ است، در روایت درباره برگ چغندر آمده: «يشدّ العقل ويصفّي الدم»
«عقل را تقویت میکند و خون را صاف میکند.»
۴🔸چهارمین تقویتکننده عقل #کدوتنبل 🎃است، در روایت آمده: «الدّباء يزيد في العقل»
«کدوتنبل عقل را زیاد میکند.»
۵🔸پنجمین تقویتکننده عقل به است، در روایت آمده: «عليكم بالسفرجل فكلوه فإنّه يزيد في العقل والمروءة»
«بر شما باد به، آن را بخورید، زیرا عقل و مروت را زیاد میکند.»
۶🔸ششمین تقویتکننده عقل تجارت است، امام صادق (ع) میفرمایند: «التجارة تزيد في العقل.»
یعنی «تجارت عقل را زیاد میکند.»
در روایت دیگر آمده: «ترك التجارة ينقص العقل»
یعنی «رها کردن تجارت عقل را کم میکند.»
۷🔸هفتمین تقویتکننده عقل عطر🌹است، در روایت آمده: «من تطيّب أول النهار لم يزل عقله إلى الليل»
یعنی «کسی که اول روز از عطر استفاده کند تا شب عقلش باقی میماند.» البته عطر نمیتواند بهعنوان درمان ضعف عقل باشد و یک تقویت موقتی است.
۸🔸هشتمین تقویتکننده عقل حجامت است، در روایت آمده: «إنّ الحجامة تصحّح البدن وتشدّ العقل»
«حجامت بدن را سالم میکند و عقل را تقویت میکند.»
به کانال آقای حجامت بپیوندید.👇
....•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•....
@mr_hejaamat
⭕️ مستر همفر جاسوس انگلیس🇬🇧 در کتاب خود مینویسد:
«اگر در کشورهای اسلامی سه کار شود نفوذ و استعمار ما عملی میشود.:
۱) مردم را از روحانیت و مرجعیت جدا کنید؛ با خراب کردن شخصیت آنها در ذهن مردم.
۲) حجاب زنان را بردارید و عفت عمومی را مبتذل نشان دهید.
۳) موسیقی را عمومی کنید.»
زلال وحی: جنگ ترکیبی شیاطین(3)
«وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَ أَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَ رَجِلِكَ وَ شارِكْهُمْ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلَّا غُرُوراً» (اسراء/64)
«و (اى شيطان!) هر كس از مردم را مىتوانى با صداى خود بلغزان و نيروهاى سواره و پيادهات را بر ضدّ آنان گسيلدار و در اموال وفرزندان با آنان شريك شو و به آنان وعده بده، و شيطان جز فريب، وعدهاى به آنان نمىدهد.»
پیام ها
1- قدرت ابليس محدود است.
2- تبليغات فاسد، در انحراف مردم نقش دارد.
3- تهاجم تبليغاتى و فرهنگى دشمن، مقدّم بر تهاجم نظامى است. «صوت» قبل از «خيل» آمده است. شيطان ابتدا با تبليغات، انگيزهى توحيدى انسان را مىگيرد، سپس با تسليحات و لشكريانش بر او هجوم مىآورد. (منبع: تفسير نور)
💠آیت الله بهجت ره:
🍃اگر تا آخر عمر شبانه روزی بدون مزد کار کنیم،
قدر و قیمت یک نفس کشیدن در این نظام اسلامی را نمیتوانیم جبران کنیم..
#بهجت
▶️ @Menbarvaezin
🗓 #حدیث_روز
حضرت پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله :
مَنْ قَلَّ طَعْمُهُ صَحَّ بَدَنُهُ وَ مَنْ كَثُرَ طَعْمُهُ سَقُمَ بَدَنُهُ وَ قَسا قَلْبُهُ؛
هر كس كم بخورد، سالم مىماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مىشود و قساوت قلب پيدا مىكند.
نهج الفصاحه ص 728 ،ح2779
▶️ @Menbarvaezin