eitaa logo
*جهاد تبیین*
461 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
9.5هزار ویدیو
104 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
H_Hafezser10.mp3
6.29M
🎙 بشنوید | (شرح ابیات حافظ) 🔹 آیت الله حائری شیرازی🔹 قسمت 10 () @haerishirazi
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به همه دختر خانم های گلی گروه این کلیپ تقدیم به همه دخترانی که چادر برسرشون دارن تقدیم به مادرانی که آموزش دادن با رفتار خودشون با گفتار خودشون که عرق زیر چادر در گرانبهاست🌷روز دختر بر تمامی دختران وجهان بخصوص گروه مبارک باد
16.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍تصاویری دیده نشده از اعتراض دانشجویان به مذاکرات حسن روحانی با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه در دولت خاتمی وقتی وزیر خارجه انگلیس گفت : میوه حمله به عراق را در مذاکرات سعدآباد چیده شد ! 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
السلام علیکم درمحضر قرآن کریم بسم الله الرحمن الرحیم لِّلَّهِ ما فِي السَّمَاواتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَإِن تُبْدُواْ مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللّهُ فَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاءُ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (بقره284) ترجمه : آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است، تنها از آنِ خداست. (بنابراین) اگر آنچه را در دل دارید٥ آشكار سازید یا پنهان دارید، خداوند شما را طبق آن محاسبه مى كند. پس هر كه را بخواهد (وشایستگى داشته باشد) مى بخشد و هر كه را بخواهد (ومستحقّ باشد) مجازات مى كند و خداوند بر هرچیزى تواناست. نکته ها : علامه طباطبائى در تفسیر المیزان مى فرماید: حالات قلبى انسان دو نوع است: گاهى خطور است كه بدون اختیار چیزى به ذهن مى آید و انسان هیچگونه تصمیمى بر آن نمى گیرد كه آن خطور گناه نیست، چون به دست ما نیست. امّا آن حالات روحى كه سرچشمه ى اعمال بد انسان مى شود و در عمق روان ما پایگاه دارد، مورد مؤاخذه قرار مى گیرد. ممكن است مراد آیه از كیفر حالات باطنى انسان، گناهانى باشد كه ذاتاً جنبه درونى دارد و عمل قلب است، مانند كفر و كتمان حقّ، نه مواردى كه مقدّمه گناه بیرونى است. انسان، در برابر روحیّات، حالات و انگیزه هایش مسئول است و این مطلب مكرّر در قرآن آمده است. از آن جمله: «یؤاخذكم بماكسبت قلوبكم» [بقره٢٢٥ ] خداوند شما را به آنچه دلهاى شما كسب نموده است مؤاخذه مى كند. * «فانّه اثم قلبه» [بقره٢٨٣] براستى كه كتمان كننده، دل او گناهكار است. * «انّ السّمع و البصر والفؤاد كلّ اولئك كان عنه مسئولاً» [اسراء٣٦] همانا گوش و چشم و دل، هر كدام مورد سؤال هستند. * «انّ الّذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین امنوا لهم عذابٌ ألیمٌ فى الدّنیا والأخرة» [نور۱۹]علاقه قبلى به شیوع گناه و فساد در میان مؤمنان، سبب عذاب دنیا و آخرت است. حضرت على علیه السلام مى فرمایند: مردم بر اساس افكار ونیّات خود مجازات مى شوند. پیام ها : [نهج البلاغه خطبه ۷۵ ] - خداوند، هم مالك مطلق است؛ «للّه ما فى السموات و ما فى الارض» و هم عالم مطلق؛ «ان تبدوا...اوتخفوه» و هم قادر مطلق. «واللّه على كلّ شى ء قدیر» - از كوزه همان برون تراود كه در اوست. اعمال انسان ها نشانگر طرز تفكّر و اعتقادات درونى آنهاست. «تبدوا ما فى انفسكم» - مربّى باید مردم را میان بیم وامید نگه دارد. برگرفته ازتفسیر نور. التماس دعا موفق باشید.
السلام علیکم درمحضر قرآن کریم بسم الله الرحمن الرحیم يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاساً يُوَارِي سَوْءَاتِكُمْ وَرِيشاً وَلِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ (اعراف26) ترجمه : اى فرزندان آدم! همانا بر شما لباسى فروفرستادیم تا هم زشتى (برهنگى) شما را بپوشاند و هم زیورى باشد، و(لى) لباس تقوا همانا بهتر است. آن، از نشانه هاى خداست، باشد كه آنان پند گیرند (و متذكّر شوند). نکته ها : پس از نقل داستان حضرت آدم، خداوند در این سوره چهار بار (در این آیه و آیات 27، 31 و 35)، فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا، فریب شیطان را نخوردن، در خوراكى ها و آشامیدنى ها و تجمّلات اسراف نكردن و پذیرفتن دعوت انبیا، سفارش نموده است. «ریش»، به معناى پر پرندگان است كه براى آنها، هم پوشش است و هم وسیله ى زیبایى، همچنین به لباسى كه براى انسان نوعى زینت به حساب آید، ریش گفته مى شود. همه ى نعمت ها به دست خداوند است و از خزینه ى غیب الهى سرازیر مى شود، چنانكه خداوند مى فرماید: «و اِنْ من شى ء الاّ عندنا خزائنه و ما ننزّله الاّ بقدر معلوم» (حجر۲۱) هیچ چیز نیست، جز آنكه گنجینه هاى آن نزد ماست و جز به اندازه معلوم، فرو نمى فرستیم. و مى فرماید: «وانزلنا الحدید» (حدید۲۵) ، «وانزل لكم من الانعام...» (زمر۶) ، پس مراد از نزولِ لباس از سوى خداوند، آفرینش و قرار دادن آن در اختیار انسان است. «أنزلنا علیكم لباساً» مراد از «لباس التّقوى»، لباسى است كه بر اساس تقوا، تواضع، پاكى و پاكدامنى باشد و به هر یك از خشیت، طاعت، عفّت، حیا و عمل صالح نیز تعبیر شده است. (تفسیر منج الصادقین) پیام ها : - توجّه به نعمت هاى الهى، عامل عشق به خدا ودورى از غفلت است. «قد انزلنا علیكم... لعلّهم یذّكّرون» - لباس، زمانى نعمت الهى است كه بدن را بپوشاند. «یوارى سواتكم» - گرچه در تهیّه ى لباس، علاوه بر عوامل طبیعى انسان ها نیز تلاش مى كنند، ولى همه ى اینها به دست خداست. «انزلنا علیكم لباساً» - پوشش وپوشاندن كار خداست، «انزلنا علیكم لباساً یوارى»، ولى برهنگى و برهنه كردن كار شیطان است. «فوسوس... لیبدى لهما ما ورى عنهما من سواتهما» - لباس، نعمت الهى است، «لباساً یوارى» و برهنگى و خلع لباس، كیفر گناه. «فلمّا ذاقا الشجرة بدت لهما سوءاتهما» - پوشش و آراستگى با پوشاك و لباس هاى زیبا، مطلوب و محبوب خداوند است. «قد انزلنا علیكم لباساً... و ریشاً» آراستن و زینت و بهره بردن از لباس هاى زیبا تا آنجا كه به اسراف كشیده نشود، مانعى ندارد. - معنویّت در كنار مادّیت، تقوا در كنار زینت لازم است. «ریشاً و لباس التّقوى»، و گرنه لباس مى تواند وسیله ى اسراف، تكبّر، فساد، خودنمایى، مدپرستى، شهوترانى، فخرفروشى و امثال آن شود. - آن گونه كه در لباس مادى، پوشش عیوب، حفاظت از سرما و گرما و زیبایى مطرح است، تقوا هم عامل پوشش عیوب است، هم نگهدارنده از گناه و هم مایه ى زیبایى معنوى انسان مى باشد. «لباس التّقوى» - از خاك، پنبه مى روید، از علف كه خوراك حیوان است پشم تولید مى شود و از آب دهان كرم، ابریشم، اینها همه از آیات الهى است كه مى تواند مایه ى تذكّر و بیدارى انسان باشد. «ذلك من آیات اللّه لعلّهم یذّكّرون» بر گرفته از تفسیر نور. التماس دعا موفق باشید.
🔴 عدم قاطعیت در برابر هنجارشکنان، بازی سه سر باخت است❗️ 🔹 این در حد فاجعه است که برخی از مسئولین ما به دنبال کسب رضایت هنجارشکنی باشند که اساساً اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند و یا سرنوشت کشور برایشان اهمیتی ندارد. 🔹 این رفتارهای منفعلانه و ذلیلانه، قطعاً موجب از دست دادن بخشی از و آنها خواهد شد. 👈 کسانی که حاضرند جان، مال و آبروی خود را برای جمهوری اسلامی خرج کنند. 🔹 یعنی خطای فاحش ما این است که های اصلی انقلاب را فدای کسانی می کنیم که دل به انقلاب نبسته اند و یا به صورت آشکار دشمنی خود را با جمهوری اسلامی اعلام می کنند. 🔹علاوه بر این، میدان دادن به هنجارشکنان، علاوه بر اینکه مفاسد و همچنین اثرات ویرانگر خاص خود را دارد، موجب می شود بخشی از جامعه که به اصطلاح قشر متوسط است هم کم کم تحت تأثیر اقلیت هنجارشکن قرار گیرد. ⏪ به عبارت دیگر، میدان دادن و عدم مقابله قاطع با هنجارشکنان، بازی باخت است! 🔻یعنی هم قدرت جامعه اسلامی را از دست خواهیم داد. 🔻هم قشر متوسط را از دست خواهیم داد. 🔻هم دلدادگان به انقلاب را از دست خواهیم داد. https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸گوش دادن به صوت زیبای آیه الکرسی 📖آیه الکرسی عظیم ترین آیه در قرآن است برای حفظ ایمان و مال و جان هر روز آیه الکرسی بخوان
20.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرغ باغ ملکوتم که زمین گیر شدم!!!😔😔😔😔
35.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بارها سوختیم و دم نزدیم هیچ حرفی از زیاد و کم نزدیم
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🔴 پوشش عجیب در حوزه علمیه، دانشگاه آزاد یا دانشگاه امام صادق (ع) یا ....کدام گزینه درست است؟* 🇮🇷حقایق پنهان🇮🇷 🇮🇷سروش https://splus.ir/basirat_b313 🇮🇷 بله https://ble.ir/basirat_b313 🇮🇷ایتا http://eitaa.com/joinchat/2028732657C22bd6dc6fe
اثرات فشار خون بالا چیست؟ فشار خون بالا، یک قاتل خاموش است اثرات آن : تنگی عروق، بیماری قلبی، بیماری مغزی، سکته مغزی و نارسایی کلیه 🔻برای کاهش فشار خون پتاسیم مصرف كنيد 🍌پتاسیم وفور در موز یافت میشود. https://eitaa.com/jahad_tabbin
✍آسیب‌شناسی اخلاقی نماز(نماز و گناه) آفات و موانع آثار نماز 🔰وجود موانع، عامل اصلى عدم ترتب آثار در زندگى نمازگزار است و گفته شد كه آنچه مهم است شناسائى و معرفت آن موانع مىباشد. لذا در اين قسمت از بحث به اهمّ آن آفات و موانع اشاره مىشود تا شايد با شناخت آن در رفع آنها بكوشيم و آثار نماز را در زندگى و حيات خويش لمس نمائيم. وامّا مهمترين آفات عبارتند از: الف ـ اكتفا به صورت و ظاهر نماز: تكيه كردن به صورت نماز و اعتماد به هيأت ظاهر آن، بدون معرفت عقلى و قلبى به اذكار و اوراد و روح و حقيقت نماز، يكى از عوامل مهم عدم تأثير گذارى آن است. همانطور كه قبلاً گفته شد مفهوم نماز و حقيقت آن، در ظاهرش خلاصه نمىشود بلكه نماز علاوه بر صورت و ظاهر داراى سيرت و باطن نيز هست يعنى حقيقت نماز بسى گستردهتر از تصور عدهاى است كه آن را در حركات ظاهرى محدود دانسته و به همان هيأت صورى تمسك و تشبث جستهاند، آثار نماز به حقيقت و روح آن پيوند و گره خورده است و براى دسترسى و وصول به آن فوايد و آثار چارهاى جز نفوذ به باطن و قيام به حقيقت آن نيست و در واقع ذكر بودن نماز هم به همين معناست. امّا اينكه حقيقت و باطن نماز چيست؟ گفته شد كه حضور قلب، فهم معناى اذكار، تعظيم در مقابل عظمت الهى و هيبت و عزت آن ذات ربوبى، رجاء و اميدوارى از او، اعتراف و اقرار به بىمقدارى و ناچيز بودن خويش از معانى باطنيه و مفاهيم كامله نماز است(1). چنانچه از امام رضا(عليه السلام) در اين باب سئوال شد فرمودند: «علّت تشريع نماز اين است كه توجه و اقرار به ربوبيت پروردگار است و مبارزه با شرك و بت پرستى و قيام در پيشگاه خداوند در نهايت خضوع و نهايت تواضع و اعتراف به گناهان و تقاضاى بخشش از معاصى گذشته و تعظيم پروردگار» ✍ ادامه دارد........ان شاءالله