هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کپشن با شما
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از سربازان گمنام
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چند تا لیدر دیگه در فردیس کرج به گونی هدایت شدند
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک نفر گفت ته کوچه آش میدهند، وقتی دید همه میروند، شک کرد که نکند واقعا آش میدهند؛ خودش هم رفت ته کوچه!
ماجرای خطای محاسباتی غرب در مورد حوادث اخیر در ایران هم از همان کوچههای بنبسته که خدا عاقبت طرف رو وقتی تهش گیر افتاد بخیر کنه!
این فقط تصاویر اصفهانه، اونهم فقط ۱۳ آبان.
💬 احمد نادری
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از رویدادها و تحلیلها
⭕️🔵⭕️ اجازه بده قانع نشویم آقای فردوسیپور!
سردبیر روزنامه فرهیختگان در یادداشتی نوشت: عادل فردوسی پور حق دارد سلف مشترک را به حکم محاربه با احکام الهی نداند، راستش زیاد هم بیراه نمیگوید ولی در آن سفره آش دیگری پخته بودند و عادل مثل وقتی که در نود وارد سیاست میشد، اشتباه کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود فروغی سردبیر روزنامه فرهیختگان در یادداشتی با اشاره به حضور عادل فردوسی پور در میان دانشجویانی که در روزهای اخیر به دنبال مختلط کردن سلف دانشگاه صنعتی شریف بودند، نوشت:
از ظهر سهشنبه عکسی از عادل فردوسیپور در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود که او را کنار دانشجویان در سفره وسط حیاط دانشگاه شریف نشان میدهد. او استاد دانشگاه شریف است و گویا با این عکس با خواست برخی دانشجویان در اشتراک سلف دختران و پسران دانشگاه همراهی کرده است. هرچند در شریف فضایی غیر از سلف رسمی وجود دارد که دانشجویان مشترک از آن استفاده میکنند.
در دانشگاه شریف چه گذشت؟
شریف بعد از آن اتفاقات ناگوار آغاز ترم چند هفته آموزش مجازی یا تعطیلی موقت را تجربه کرد و ازاین هفته دانشگاه حضوری شد، با برگشت به دانشگاه ماجرای سلف مشترک یا مختلط به موضوع اول شریف تبدیل شد و بعد در اتفاقاتی عجیب در روز یکشنبه سلف تبدیل به میدان جنگ شد. شعارهایی تند سر داده شد که قابل بیان نیست. شعارهایی شبیه همان که در استادیوم وقت عصبانیت برخی تماشاگران تیفوسی میشنویم. یا شبیه همان حرفهایی که عادل فردوسیپور از تکان لب و دهان فوتبالیستها «لبخوانی» میکرد و بعد میگفت «اوه اوه چه حرف بدی زد». یکشنبه در شریف با مشت و لگد به سلف دانشگاه حمله کردند، برای چه؟ برای ورود همزمان دختران و پسران دانشجو به آنجا.
🔷 شاید اگر مثلا پنج سال پیش به کسی در تهران میگفتید روزی در دانشگاه «صنعتی» شریف بر سر سلف مشترک دعوا میشود و عدهای شعارهای آنچنانی میدهند، متهم میشدید به مصرف چیزی «سنتی» یا «صنعتی»! قبول دارم هر کسی که کف دانشگاه را تجربه کرده باشد، میداند ویژگی آن همین شعلهور شدن یکباره چالشهاست. حتی اینکه طرفین روزی 10 بار با آب و صابون کنایهها و شعارها روی هم را بشورند، طبیعت فضای جوانی و دانشجویی است. اما چالش این بار زیادی «چیپ» است، سلف مشترک دانشجویان برای این که سوژه بحث در کف میدان دانشگاه باشد و ملاکی برای قضاوت درباره دیدگاه افراد شود، چیزی شبیه «سقوط» برای دانشگاه محسوب میشود. شاید کسی بگوید ملاکی است برای اعطای آزادی! واقعا اگر ملاک آزادی دانشجو حضور در سلف مشترک است، پس سینما و تئاتر و کلاس درس و ... پاره شدن سقف آزادی است.
🔷 واقعیت اما چیز دیگری است، «سلف مختلط» برای پرچمداری اعتراض در دانشگاه آن هم بااستفاده از شعارهای کشدار و عمل خشن انتخاب شده تا چیزی در دانشگاه حل نشود. موضوع سلف مشترک دانشجویان دختر و پسر قبح ذاتی ندارد، به همان نشان که در شریف رستورانی با این وضعیت وجود دارد. بیشتر آنکه کلاسهای دانشگاه که روزی حداقل 4 برابر نیم ساعت حضور در سلف زمان میبرد مختلط است. اما دست فرمان فعلی در کف دانشگاه اضافه کردن هیزم به آتشی است که کسی را گرم نمیکند ولی دودش به چشم همه میرود.
🔷 حالا با این اوصاف نشستن عادل فردوسیپور سر سفره وسط حیاط دانشگاه، نشانه چیست؟
🔷 عادل فردوسیپور برنامهساز ورزشی هوشمندی است، او در نود نشان داد رگ خواب مخاطب فوتبال را میشناسد. همین الان هم در «فوتبال 120» در شبکه ورزش برنامه جذابی میسازد. او در زمان اجرا با یک نگاه، نیشخند، کنایه یا اخمی ریز در صورت و لحنی گلایهای میلیونها مخاطب را به وجد میآورد. به این میگویند هنر. این هوش ذاتی در برنامهسازی اما با علایق شخصی او در سیاست عادل را به داستانهایی که نباید کشاند.
🔷 او «نود» را (برنامه تخصصی فوتبال داخلی بود) تبدیل به تریبونی برای علایق سیاسی خودش کرد. میان پاس تهران و نفت تهران که هر دو قدمت طولانی داشتند، با دومی کاری نداشت چون دوستان سیاسیاش آن بلا را نازل کردند. با وزیر خارجه بدون هماهنگی مدیران تلویزیون گفتگو کرد چون توپ را در برجام وارد گل کرده بود، کدام گل؟ مهم نیست. مطالبهاش در سقوط مرگبار پلاسکو با قطاری که از ریل خارج شد تفاوت زمین تا آسمان داشت چون اولی فرصت حمله سیاسی ایجاد کرد ولی دومی نه.
🔷خلاصه اینکه عادل فردوسیپور برنامه ورزشی را سیاسی اداره میکرد و شد آنچه نباید میشد. متأسفانه او که استاد شریف است، در زمانی نامناسب در مکانی نامناسب نشست و نشان داد هنوز متوجه نشده «فرزند رسانه» آنقدر که در فوتبال هوشمند است در سیاست نه. عادل در فوتبال در تراز بازیکنان مهم تاریخ است و در سیاست مثل کسانی است که با رانت شهرت مقامی کسب میکنند، پر اشتباه و مبتدی.
🔷پایان🔷
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
هدایت شده از رویدادها و تحلیلها
🔴 طرف امامش کل مدینه رو کتک زده تا باهاش بیعت کنند بعد میگه رفراندوم برگزار کنید.
✅ آیا بر ابوبکر اجماع بود؟
✍🏻 طبری در تاریخ خود، ماوردی شافعی در الحاوی الکبیر و عبدالوهاب نویری در نهایة الارب، مینویسند: «و اقبلت اسلم بجماعتها حتی تضایقت بهم السکک فبایعوه، فکان عمر یقول: ما هو الا ان رایت اسلم فایقنت بالنصر؛ یعنی قبیله اسلم همگی در مدینه گردآمدند تا با ابوبکر بیعت کنند، آنقدر جمعیت زیاد بود که حتی بازارها نیز گنجایش ایشان را نداشت. عمر گفت: قبیله اسلم را که دیدم یقین به پیروزی پیدا کردم.»
📚 منبع: الطبری، ابی جعفر محمد بن جریر (متوفای۳۱۰)، تاریخ الطبری، ج۲، ص۴۵۸.
الماوردی البصری الشافعی، علی بن محمد بن حبیب (متوفای۴۵۰ه)، الحاوی الکبیر فی فقه مذهب الامام الشافعی و هو شرح مختصر المزنی، ج۱۴، ص۹۹، تحقیق الشیخ علی محمد معوض - الشیخ عادل احمد عبد الموجود، ناشر:دار الکتب العلمیة - بیروت - لبنان، الطبعة الاولی، ۱۴۱۹ ه -۱۹۹۹ م.
النویری، شهاب الدین احمد بن عبد الوهاب (متوفای۷۳۳ه)، نهایة الارب فی فنون الادب، ج۱۹، ص۳۶.
✅ حالا نقش قبیله اسلم از نگاه ابن ابی الحدید معتزلی:
✍🏻 ابن ابی الحدید معتزلی گوید: «و اذاً قائل آخر یقول: قد بویع أبوبکر فلم ألبث وإذاً أنا بأبی بکر قد أقبل و معه عمر و أبو عبیدة و جماعة من أصحاب السقیفة وهم محتجزون بالأزر الصنعانیّة لایمرّون بأحد إلّا خبطوه و قدّموه فمدّوا یده فمسحوها على ید أبی بکر یبایعه شاء ذلک أو أبى، یعنی از براء بن عازب یکى از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم ، نقل شده که پس از سقیفه ، أبوبکر و عمر و ابو عبیده جراح و گروهی چماق به دست را دیدم که ژست حمله و تهاجم بخود گرفته و به هر کس مىرسیدند وى را کتک مىزدند و به زور دست او را گرفته ، بعنوان بیعت ، چه بخواهد و چه نخواهد ، بر روى دست ابوبکر مىکشیدند.».
📚 منبع: شرح نهج البلاغ ابن أبی الحدید : ج 1 ، ص 219 . طبع دار الکتب العلمیّة به تحقیق محمد أبو الفضل ابراهیم
✅ الجمل، شیخ مفید ، ص 43 ؛ زبیر بن بکار در کتاب موفقیات خود ، به روایت ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه آورده است که:
✍🏻 فبایعت – بنی اسلم - فقوی بهم جانب ابی بکر، یعنی با بنی اسلم جانب ابوبکر قوی شد!
📚 منبع: (ج 2 ، ص 40 ، قم : مکتبه آیت الله مرعشی، 1404 قمری).
✅ در الکامل ابن اثیر آمده است:
✍🏻 و جاءت اسلم فبایعت فقوی جانب ابوبکر بهم و بایع الناس بعد، یعنی بنی اسلم آمد و بیعت کردند و جانب ابوبکر قوی شد بعد مردم بیعت کردند!
📚 منبع: (ج 2 ص 331 ، بیروت : دار صادر ، 1965 میلادی).
✅ سوال چرا از منافقین کمک گرفته شد؟ وجواب:
✍🏻 عن عمر قال: نستعین بقوة المنافق وإثمه علیه، یعنی ما از قوت منافقین کمک گرفتیم گناهش گردن خودش!!
📚 منبع: (ابن أبى شیبة ، والبیهقى) أخرجه ابن أبى شیبة (6/200 ، رقم 30653) ، والبیهقى (9/36 ، رقم 17652)
#بنی_اسلم
#بیعت_ابوبکر
#مولوی_عبدالحمید
👤 شیخ مهدی دهبان
#پایان_مماشات
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #جهاد_تبیین یعنی قبل از دشمن شما محتوای صحیح را درست کنید
🔻 رهبر انقلاب: این همه دروغ، خلاف واقع، حرفهای انحرافی، تهمت، برای این است که دشمن برای این ذهنِ فعّال [جوان] محتوا درست کند. اینکه من مدام میگویم «جهاد تبیین، جهاد تبیین» برای این است... قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید. ۱۴۰۱/۸/۱۱
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
دیگه لازم نیست، در کانال ها و گروه های مختلف، وقت و هزینه کنی، در *جهاد تبیین*
تمام مسائل:
♦️اخلاقی
♦️سیاسی
♦️همسرداری
♦️تربیت کودک
♦️طبی(اسلامی، سنتی ایرانی و ...)
♦️دشمن شناسی
♦️بصیرت
♦️و ....
لینک پایین⬇️
@jahad_tabbin
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
🔴 عبدالحمید در حالی که اجازه ورود زنان به مسجد مکی حتی برای شنیدن خطبههایش را هم نمیدهد و آنها را به خانه نشینی اجباری فرستاده، در نماز جمعه زاهدان گفته است: «زنان در کشور مورد تبعیض قرار گرفتهاند. من اینها را میگویم تا همه بدانند که مشکل کجاست»!
🔹 بعد از شنیدن این خبر، گربهها در دفاع از موشها قرار راهپیمایی گذاشتند، صهیونیست ها کمپین دفاع از فلسطین راه انداختند و پنبهکاران آمریکا برای مظلومیت بردگان سیاه مجلس روضه برپا کردند. 😂
#پایان_مماشات
-------------------------
@antarnational
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
🔴 مرگ بر حقوق بی بشــر✊
🔹 یکی از کسانی که آل سعود به جرم شیعه بودن میخواد اعدامش کنه این بچه ۱۳ سالهاس...😔
#پایان_مماشات
-------------------------
@antarnational
هدایت شده از آن سوی مرگ
🔴 وسعت عجیب بهشت!
✍ وسعت و بزرگى بهشت به مقدار پهنه آسمانها و زمين است، قرآن مى فرمايد: «بهشتيان در آن آزادنه رفت و آمد دارند»
شايد بعضى خيال كنند اين #وسعت به چه درد مى خورد؟ اگر ما را در گوشه اى از بهشت جا بدهند كافى است! ولى نبايد فراموش كنيم هنگامى كه در شكم مادر بوديم اگر از ما سؤال مى شد: در دنيا چقدر جا لازم داريد؟ مى گفتيم: كمى از اين جايى كه هستيم بزرگتر و روشنن تر، امّا همين كه بدنيا آمديم، خانه هاى معمولى ما را قانع نمى كند و كار انسان به جايى مى رسد كه حتّى كره زمين نيز براى او تنگ مى شود و به فكر تسخير كرات آسمانى مى افتد.
علاوه بر اينكه عالم قيامت با دنيا بسيار فرق دارد، آنجا خانه ابدى است و همه خلائق حاضرند و قدرت انسان، كاميابى ها، خواسته ها، تمايلات و مهمانان او چندين برابر است، از همه گذشته هر جايى را مناسب با خودش مى سنجند و خداى بزرگ براى روز بزرگ بايد پاداش بزرگ بدهد.
در حديث مى خوانيم: جايگاه ساده ترين افراد بهشت به قدرى بزرگ است كه هرگاه جنّ و انس بر او وارد شوند، جا و وسيله پذيرايى (بدون آنكه سهمى از كسى كم شود) براى همه هست.
📚 کتاب معاد، استاد قرائتی
َ ➥ @ansuiemarg_ir