💠 کودک هفتاد ساله!
🔹زمان و عمر هر كسي از حيطه نفس او بيرون نيست و عمر حقيقي انسان را نبايد با دفعات گردش زمين به دور خورشيد محاسبه كرد. اين عمر بيروني براي ثبت در شناسنامه به كار مي آيد. عمر مفيدي كه خدا به آن سوگند ياد مي كند: (لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ سوره مبارکه ۷۲ حجر : (ای محمد) به جان تو قسم که این مردم دنیا همیشه مست شهوات نفسانی و به حیرت و غفلت و گمراهی خواهند بود.)همان مقدار سير و سلوك دروني اوست.
🔹بنابراين ممكن است انسان در شناسنامه پنجاه يا هشتاد سال عمر داشته باشد ولي در سير و سلوك هنوز كودك باشد. پس كودكان هفتاد ساله، سالمنداني هستند كه از رشد عقلي برخوردار نبوده اند، چنان كه سالمندانِ كودك همان خردسالاني هستند كه كار كلان كرده و يك شبه ره صدساله را طي نموده اند.
📚{ #توحيد_در_قرآن صفحه 159}
https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گاج تعطیل شد
🔸رئیس سازمان مدارس غیردولتی از تعطیلی موسسه آموزشی گاج به دلیل جهتگیری در اغتشاشات سال گذشته خبر داد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«تروریست آلمانی» فضانورد ایرانی معرفی شد! کذبگوییهای «انتخاب» تمامی ندارد
«یاسمین مقبلی» به عنوان فرمانده ماموریت فضایی ناسا انتخاب شد. اسم و فامیل فارسی او باعث شده رسانه اصلاحطلب «انتخاب» باذوق زدگی به این اتفاق واکنش نشان دهد؛ بیتوجه با آن که کارنامه این زن پر است از قتل و جنایت!
یاسمین مقبلی متولد آلمان است اما به نوشته سایت رسمی ناسا، او خود را نیویورکی میداند. هیچ اسمی از ایران در بین ملیتهای او نیست و حتی او تابعیت آلمان را هم دریافت نکرده است.
پیش از عضویت در ناسا، مقبلی تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحدهی آمریکا بوده است. وی با بیش از ۲۵ پرندهی مختلف (عمدتا هلیکوپترهای تهاجمی)، بیش از ۱۵۰ ماموریت جنگی و ۲۰۰۰ ساعت پرواز را درکارنامه خود جمع آوری کرده است.
اکثر فعالیتهای یاسمین مقبلی در عملیاتهای تروریستی آمریکا در کشور افغانستان و مشارکت در قتل مردم بیگناه بوده است.
حال «انتخاب» چرا با ذوقزدگی انتصاب یک قاتل را پوشش میدهد و این شخصیت منفور را به عنوان الگوی زن ایرانی ارائه میدهد شک برانگیز است!
✅
📌سیگنال ایران به روسیه از جزایر کوریل
حرکت ناشیانه روس ها در حمایت ازبیانیه شورای همکاری خلیج فارس و نقض حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ ،حتی اگر در قالب یک موضع گیری سیاسی تعریف شود اما به گفتمان ادعایی امارات مبنی بر مالکیت بر این جزایر در سطح بین الملل کمک می کند و به آن وزانت می دهد.
تهران باید حساسیت خود بر سر تمامیت ارضی ایران را با تنبیه بتِ بزرگ یعنی روسیه به دنیا نشان دهد.والا این مساله به صورت دومینو ادامه دار خواهد بود.
پاسخ ایران به حرکت روس ها بسیار دقیق بود.
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با سفیر ژاپن سیگنال هوشمندانه ای را به روس ها ارسال کرد
یکی از موضوعات مورد اختلاف میان ژاپن و روسیه مالکیت بر جزایر کوریل در اقیانوس آرام است که روس ها بعد از جنگ جهانی دوم تعدادی از جزایر تحت مالکیت ژاپن را تصرف کردند مساله ای که منجر به اختلاف ۷۰ ساله ژاپنی ها با روسیه شد و همچنان این اختلافات پابرجاست.
صحبت های آقای کمال خرازی در دیدار با سفیر ژاپن و حمایت از مذاکره روس ها و ژاپن برای حل و فصل تنش ها بر سر جزایر کوریل ،پاسخ به شیطنت روس ها در بحث جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک بود که بدون دقت به عواقب این موضعگیری در مسائل کشورهای حاشیه خلیج فارس مداخله کرده است و پاسخش را در جزایر کوریل دریافت کرد
دومین پاسخ ،تاکید ایران بر تمایت ارضی اوکراین(بر کریمه،لوهانسک و دونتسک) بود که آقای امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای عمانی خود بیان کردند و از روس ها خواستند اینگونه مواضع را تکرار نکنند که اصلا قابل تحمل نخواهد بود.
برخورد محکم ایران با روس ها برای اولتیماتوم به سایر کشورها است که نباید با تمامیت ارضی ایران شوخی کنند
ابوقاسم
📸 آویزون!
براندازی دقیقاً همین شکلیه
دستگیری این نیمه مرد دستاوردی برای نظام محسوب نمیشه ولی سمبولیکتر از این قاب هیچ جا نخواهید دید.
این صحنه عصاره و نماد ۴۰ سال براندازی تو ایرانه ، معلق بین زمین و آسمان که سالهاست نه راه پس داره و نه راه پیش
جریان خود شاخ پندار پر ادعایی که دیروز از پنجرهها علیه نظام داد میزد امروز بدون لباس و شلوار از همون پنجره آویزونه
منحرف و بیاخلاق بلوف زن و پر ادعا ترسو و جیغ جیغو
ناتوان حتی تو نگهداری شلوار خودش
والله هر کسی تیری به سمت این نظام انداخت آواره شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان زیبای حضرت موسی (ع)
خدایا هر "گره ای" که به دست تو باز شد من به شانس نسبت دادم!
هر "گره ای" که به دستم کور شد، مقصر تو را دانستم.
خدای من، کمکم کن؛
تابفهمم تو کنارمی، نه روبروی من...
https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ تحلیل شنیدنی و جالب از ملیحه محمدی درباره اقتدار ایران و سیاستهای درست منطقهای کشورمان!
🔹 در این منطقه نمیشود روسیه، چین و آمریکا راجع به چیزی تصمیم بگیرند و ایران را در نظر نگیرند!
☑️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزهای از قرآن که هنوز اتفاق نیفتاده!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیه مرد و زن خدایی عقل هم خوب چیزیه🤦😏
30.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مهدی نصیری از آخوندهای دوزاری اصلاحات رفته بالاسر قبر مهسا و با توسل به حضرت مهسا ازش برای ادامه عنقلاب مدد گرفتن 😂
اینا دیگه باید چیکار کنند که دستگیر بشن؟
همینقدر که پیوند اصلاح طلبان و کومله را علنی می کنند ، خیلی خوبه ، ایکاش طرفداران اصلاح طلبان بیدار بشوند
.♻️ شش پاسخ به شش اِشکال مخالفان نهی از منکر
🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمیکنند، زمانی که به ایشان تذکر میدهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت:
1️⃣ میگویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود».
⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، میبایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینیاش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را میکنید. شما میگویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی میکنید و در کار ما دخالت میکنید!
شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمیرسد».
در جواب باید گفت: حتما بیحجابی شما که باعث تحریک دیگران میشود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید.
2️⃣ میگویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین».
⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچکس را حتی با زور اسلحه، نمیتوان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل میشود. در غیر این صورت، او میتواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟
قوانین بشری هم همینطور است، شما میتوانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید.
3️⃣ میگویند: «چرا به اختلاسها و دزدیها اعتراض نمیکنید».
⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بیحجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بیحجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمیکند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته باشید اما فقط به کشفحجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عدهای به صورت تخصصی به اختلاسها و حفرههای قانونی این منکر اعتراض کنند و عدهای به کشفحجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟!
4️⃣ میگویند: «این بیحجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاسها و بیعدالتیها».
⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمیکند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شدهاید و در همان مسیر حرکت کردهاید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف میکند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف میکند، من هم در اعتراض به او سیگار میکشم!
5️⃣ میگویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمیگذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت میکنیم».
⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفهتر در شهرها نزدیک میشویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر میشود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بیدینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیتالمال، اختلاس و سیاستهایی که به تقویت سرمایهداری زالو صفتانه میانجامد، از مصادیق بیدینی است نه دینداری.
6️⃣ میگویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمیتوانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید».
⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانمها با مسالهای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماههای گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانمهای جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر میگردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم.
✍🏻حمید رسایی
https://eitaa.com/jahad_tabbin
طبل زدن در هیئتهای عزاداری حرام است؟
خانه فرهنگی
۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ۱۱:۱۴:۰۰ کدخبر: 2121958
حکم استفاده از آلات موسیقی در هیئت های عزاداری سالار شهیدان (ع) را طبق نظر مراجع تقلید در گزارش زیر بخوانید.
طبل زدن در هیئتهای عزاداری حرام است؟
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذات هنر و هنرمند با احساسات عجین شده است، چه زیبا و نیکوست که این هنر را در خدمت معارف اهل بیت (ع) و شعائر عاشورایی امام حسین (ع) بکار بگیریم، شعائری که گاهی شعر است و نوحه و یا عکس و دیوار نوشته ای در سطح شهر، کشور و جهان.
زبان هنر و لطافت هنرمندانه از جمله ابزاری است که بارها در بیانات مقام معظم رهبری برای انتقال مفاهیم قرآنی، دینی و اهل بیت (ع) به آن اشاره شده است. البته زبانی که بتواند پرچم اسلام و بیرق حسینی را در جهان برافراشته کند، نه آنکه با سوء استفاده و یا رنگ و بویی توطئه برانگیز به نمایش دربیاید.
ماه محرم نیز با برگزاری هیئت های مذهبی و یا حرکت حسینی دسته جات عزاداری در نقاط مختلف دنیا همراه است و هر کدام به فراخور اقلیم و گویش، مرثیه اهل بیت (ع) را با استفاده از ابزار موسیقی هر منطقه بیان می شود.
اما سوال اینجاست، با این توصیف که نگهداری آلات موسیقی از نظر برخی از مراجع تقلید حرام است، استفاده و یا نگهداری آن در هیئت های مذهبی چیست؟
مقام معظم رهبری
پرسش: نظر شریف حضرتعالی نسبت به ادامه حرکت دسته های عزاداری در شب های محرم تا نصف شب همراه با استفاده از طبل و نی چیست؟ پاسخ: به راه انداختن دسته های عزاداری برای سیدالشهدا و اصحاب او (علیهم السلام) و شرکت در امثال این مراسم امر بسیار پسندیده ومطلوبی است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک میکند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران میشود و یا فینفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز کرد. پرسش: استفاده از آلات موسیقی مانند اُرگ (از آلات موسیقی و شبیه پیانو است) و سنج و غیر آن ها در مراسم عزاداری چه حکمی دارد؟
پاسخ: استفاده از آلات موسیقی، مناسب با عزاداری سالار شهیدان نیست و شایسته است مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بوده برگزار شود.
فتاوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی پرسش: آیا استفاده از طبل و سنج در دسته های سینه زنی سیدالشهدا (ع) جایز است؟
پاسخ: مانعی ندارد. فتاوای حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پرسش:استفاده از طبل و سنج در مراسم عزاداری و غیر آن چه حکمی دارد؟
پاسخ:استفاده از طبل وسنج در این مراسم آن چنان که معمول است و آهنگ لهوی در آن نیست، اشکالی ندارد. فتاوای حضرت آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی پرسش:نظرتان راجع به تعزیه خوانی چیست؟
پاسخ: تعزیه و شبیه خوانی اگر مشتمل بر آلات لهو از قبیل: طبل و شیپور و سنج نباشد و اشعار دروغ و غنا نخوانند و مرد، لباس زنان را نپوشد، اشکال ندارد. پرسش:آیا گریه کردن زن ها با صدای بلند در مجالس عزای ائمه اطهار علیهم السلام به خصوص حضرت سید الشهدا علیه السلام با
توجه به حضور مردان نامحرم در مجلس مذکور جایز است؟
پاسخ: اشکال ندارد. پرسش:آیا مداحی که با ریتم موسیقی و به صورت غنا خوانده شود، حرام است؟
پاسخ: بلی؛ حرام است. پرسش:استفاده از آلات موسیقی مثل طبل، سنج، نی، ارگ و مانند آن ها در خلال عزاداری چه حکمی دارد؟
پاسخ: جایز نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاعرسانی خود را در این رابطه انجام میدهد.
نسیم آنلاین
https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اگه این دروغ ها رو نمیگفت که نمی تونست پناهندگی بگیره!
🔹 از کدوم ممنوعیت حرف می زنی خانم؟
https://eitaa.com/jahad_tabbin
☝️🌴🌴🌴🌴🌴
🌴یا من اسمه دواء وذکره شفاء ...
🤲 مناجاتی عالی و دعایی جامع...
✍ مرحوم کلینی در کتاب شریف کافی روایت میکند: على بن بصير به حضرت نامهای نوشت و از ایشان خواست كه در زير نامهاش دعائى نوشته و به او بياموزد كه با آن دعا كند تا او از گناهان حفظ شود و دعائى جامع براى حوائج دنيا و آخرت باشد ؛
✨ حضرت در پاسخ او به خط خود نوشتند:
🤲 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ یَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ وَ سَتَرَ الْقَبِیحَ وَ لَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ عَنِّی یَا کَرِیمَ الْعَفْوِ یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ یَا صَاحِبَ کُلِّ نَجْوَی وَ یَا مُنْتَهَی کُلِّ شَکْوَی یَا کَرِیمَ الصَّفْحِ یَا عَظِیمَ الْمَنِّ یَا مُبْتَدِئَ کُلِّ نِعْمَةٍ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا یَا رَبَّاهْ یَا سَیِّدَاهْ یَا مَوْلَاهْ یَا غِیَاثَاهْ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَسْأَلُکَ أَنْ لَا تَجْعَلَنِی فِی النَّارِ...
سپس حاجاتی که در نظرداری از خدا بخواه؛
📚 کافی ج۲ ص۵۸۷"
همچنین مرحوم شیخ صدوق آن را هدیهای از جانب پروردگار عالم به رسول خدا(ص) دانسته است. [شیخ صدوق، درکتاب التوحید، ص۲۲۱ ]
اما نکته حائز اهمیت در محتوای آن است که نه فقط برای آمرزش گناهان و درخواست حاجت باشد، بلکه برای مناجات با حضرت حق است، همانطور که راو ی خود چنین تصریح کرده است:
از حضرت خواست که دعایی بنویسد تا با آن مناجات کند، از گناهان بازداشته شود و جامع برای نیازهای دنیا و آخرت باشد؛
امام نیز با خط خود، دعای یا من أظهر الجمیل را نوشت.[ کلینی، محمد بن یعقوب،کتاب کافی،ج۲، ص۵۷۸]
امید است توفیق بهرهمندی مستمر از این مناجات شریف نصیب همه ما بشود؛
#####
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه اراذل و اوباش زن زندگی آزادی برای محرم امسال که توسط کارشناس اینترنشنال رسانهای شد
🔰🔰🔰استقراردفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با هدف :
⬅️ارائه خدمات مشاورهای حقوقی، روانشناختی و مددکاری به مراجعین جهت ارتقاء توانایی فردی ایشان در راستای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و حفظ حقوق فردی و اجتماعی
⬅️معرفی و ارجاع کودکان بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح ( آموزش و پرورش و ... )
⬅️معرفی و ارجاع زنان و کودکان بیسرپرست و بدسرپرست به مراکز حمایتی (دولتی و غیردولتی)، حرفهآموزی و اقتصادی جهت ارتقاء توانایی اقتصادی در راستای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی
⬅️انجام بازدیدهای دورهای و ارتباط مستمر با زندانها، کانونهای اصلاح و تربیت و مراکز نگهداری اطفال بیسرپرست و بد سرپرست در مراکز بهزیستی و سایر مراکز.
👆درباز نشر پیام های پیشگیرانه
سهیم باشیم.
💠💠💠💠💠
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام
https://eitaa.com/pishgiri_ilam
┄┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┄
زلال وحی: بازتاب قطعی اعمال(3)
«مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ أَساءَ فَعَلَيْها وَ ما رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ» (فصّلت/46)
«هر كس كار شايستهاى انجام دهد، پس به سود خود اوست، و هر كس بدى كند پس بر عليه خويش عمل كرده است، و پروردگار تو به مردم ستم نمىكند.»
نکته ها
6. به والدين منسوب ندانيد. همان گونه كه قرآن انسان را داراى اختيار دانسته و حدودى را براى اطاعت از والدين مقرّر كرده و مىفرمايد: «وَ إِنْ جاهَداكَ لِتُشْرِكَ بِي ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما» (لقمان/15) اگر پدر و مادرت تلاش كردند كه بدون علم به سراغ غير خدا روى، هرگز از آنان اطاعت مكن.
7. به معبودها نسبت ندهيد. چنانكه قرآن مىفرمايد: «لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ» (انبیاء/66) اين بتها هيچ سود و زيانى به شما نمىرسانند.
8. به جنسيّت و مرد و زن بودن نسبت ندهيد. زيرا قرآن مىفرمايد: «مَنْ عَمِلَ صالِحاً» (فصّلت/46) يعنى اصل عمل است، از هر كس كه صورت پذيرد. (منبع: تفسير نور)
https://eitaa.com/jahad_tabbin