eitaa logo
*جهاد تبیین*
448 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
9.2هزار ویدیو
94 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی نخست‌وزیر هند، که در میان رهبران بریکس نزدیک‌ترین به آمریکا است و حامی هندوهای افراطی و با مسلمانان و میراث فرهنگی ایران هم میانه‌ای ندارد، چنین به فارسی توئیت می‌زند و به عکس یادگاری با رییس‌جمهور ایران افتخار می‌کند، یعنی حساب کار دست همه آمده است. *شهاب اسفندیاری https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ماجرای عجیب کاشی های گنبد حضرت عباس (ع). ♨️استاد هاشمی نژاد https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه در چیست؟ قیام و ایستادن برای خواندن حمد و سوره، یکی از مراحل اقامه نماز است. نمازگزار هنگام خواندن نماز از جای برمی خیزد و با فروتنی، وقار و آرامش، در محضر الهی حاضر می شود. قیام، آمادگی برای تحرک، فعالیت و رشد و بالندگی است. قیام، بر پای خاستن و دوری از سکون و خموشی است. درباره اسرار و حکمت های «قیام» می توان به موارد زیر اشاره کرد: 🌷1. قیام، یعنی ایستادن جسم و روح در مقابل خدا. در این حالت، سر، که بالاترین عضو بدن است، افتاده و افکنده می شود. پایین آمدن سر، نشانه فروتنی در مقابل خدا و دوری از تکبر و ریاست طلبی است.(1) 🌷2. همان گونه که می دانیم، همه موجودات به عبادت و تسبیح خداوند مشغولند: «یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ.» قیام انسان و خواندن نماز، نوعی هم آوایی است. بنده نیز با این کار، آمادگی خود را برای عبادت الهی نشان می دهد. 🌷3. قیام نشانه تلاش و فعالیت همیشگی انسان در جبهه رشد و تکامل است. نمازگزار سستی، رخوت، سکون و بی تحرکی را کنار می گذارد و با شادابی، طراوت و امید بر پای می خیزد و آماده تلاشی نو می گردد؛ حرکتی برای رسیدن به خدا و کسب فضایل انسانی. 🌷4. معنای دیگر قیام، آمادگی نمازگزار برای مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی و مفسدان و ستمگران است. قیام نماد جهاد اکبر و جهاد اصغر است. 🌷5. قیام تجلی مساوات، برابری و همگونگی است. در نماز، همه یکسان در محضر الهی قیام می کنند: سیاه و سفید، فقیر و غنی، پیر و جوان، رئیس و مرئوس و بزرگ و کوچک هیچ یک تفاوتی ندارند. قیام بیانگر این است که هیچ کس بر دیگری برتری ندارد؛ همه بنده ناتوان درگاه الهی اند. در قیام، دیوار تکبرها، منیت ها و خودخواهی ها فرو می ریزد و افراد فقیر و عالی مرتبه، در کنار افراد معمولی حاضر می شوند و به ادای تکلیف می پردازند. 🌷6. قیام رعایت احترام، ادب و متانت در پیشگاه آفریدگار تواناست. نمازگزار، به احترام نام و یاد خدا برمی خیزد و با ادب و فروتنی تمام می ایستد و با متانت و آرامش به عبادت می پردازد. 🌷7. قیام در حال نماز برای این است که انسان در پیشگاه خدای متعال بایستد و حق بندگی او را ادا کند و از خیرات پروردگار بهره مند شود و بداند که در قیامت نیز در پیشگاه او قیامی خواهد داشت. حاج میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب گران سنگ خود به نام اسرار الصلاة می فرماید: و اما قیام، حقیقت قیام عبارت از ایستادن در پیشگاه پروردگار برای ادای حق عبودیت و بندگی او و جلب خیرات پروردگاری، و انس گرفتن با او و لذت بردن به مخاطبات و گفت وگوی با او در کلام، و به مناجات با او در دعا است ... و می بایست که انسان از اینکه در نماز می بایست بر هر دو پا بایستد، به این حقیقت پی ببرد که مسلمان باید در مقام خوف و رجا باشد و از پایین افکندن سر در هنگام نماز، الزام قلب را بر تذلل و خشوع و تواضع و دوری از ریاست طلبی و خودبزرگ بینی فهم نماید و بداند که در فردای قیامت، او را در پیشگاه ذات اقدس خود ایستادنی است که چگونگی آن را این ایستادن تعیین می کند، و لذا سزاوار است که انسان آنچه در توان دارد، در تصحیح قیام نماز خود به کار گیرد و بداند که تمام پنهانی ها و خاطرات و ضمایرش، نزد حضرت حق مکشوف و آشکار است، و پروردگار حتی به چیزهایی که خود از آن بی خبر است و در باطن اوست، آگاه است. و لذا خیلی مراقب باشد که مبادا باطنش مخالف با رضای پروردگار باشد. به ناچار در چنین مقام خطیری تواضع و فروتنی او، لااقل همچون تواضع در محضر سلطانی از سلاطین دنیا خواهد بود. چگونه کسی که در مقابل حاکمی قرار می گیرد، مراقب تمام حرکات و گفته های خود می باشد، که مبادا سخنی بر خلاف رضای او بر زبان آورد و یا از معنای آنچه می گوید، غافل باشد و یا اشارات مخاطبات سلطان را درنیابد، و خدایی که ملک الملوک و جبارالجبابره است، هرگز نزد مسلمان از بشری مثل خود بی مقدارتر خواهد بود.(2) پی نوشت ها: 1. الاخلاق، ص 70. 2. میرزا جواد ملکی تبریزی، اسرار الصلوة، ج 1، ص 323. https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه رکوع: رکوع آن است که پس از پایان سوره، به نيّت تعظیم و فروتنى در برابر فرمان و عظمت پروردگار، تا حدى خم شویم که دست‏ها به زانوها برسد، کمر صاف باشد، گردن کشیده باشد، گویا نمازگزار حاضر است که در راه خدا گردنش زده شود. رکوع که از ارکان نماز است و کم یا زاد شدن آن، چه به عمد یا سهو، نماز را باطل مى‏کند، از بهترین نوع اظهار بندگى است. رکوع ادب است و سجود قرب، و کسانى به خدا نزدیک مى‏شوند که در اظهار ادب کوتاهى نکرده باشند و این مضمون کلام امام صادق(علیه السلام) است»، (همان، ص 172 و 173) https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه سجده: سجده، نشان تذلّل و خاکسارى در برابر خداوند و عالى‏ترین درجه عبودیت است. انسان با سجده، خود را همرنگ با هستى مى‏کند « و للّه یسجد ما فى السموات و الارض»، (نحل، 49) . سجده بهترین حالتی است که انسان به خدا نزدیک می شود. سجده , رمز دوران های چهارگانه زندگی انسان است . علی (علیه السلام ) می فرماید: سجده اول , یعنی این که از خاکم , سر برداشتن رمز زندگی دنیایی است . سجده دوم , رمز مردن و به خاک خفتن است , سربرداشتن , رمز محشور شدن است , (بحار, ج 82, ص 139). و این مضمون این آیه است که : شما را از خاک آفریدیم و به خاک بر می گردانیم و بار دیگر از خاک , بیرونتان می آوریم , (طه , 55). سجده نشان عبودیت است «, (همان , ص 174 و 175) https://eitaa.com/jahad_tabbin
فلسفه و اسرار تشهد تشهد، ثنای خداوند متعال است. تجدید و تکرار شهادت به خدا و رسول است که در واقع تأکید بر ایمان و اسلام بوده، و بنده، همان طور که در مقام گفتار، اظهار بندگی می‎کند، باید معنای آن کلام را با صفای ضمیر پیوند دهد و با همه وجودش خدا را بندگی نماید؛ چون باید بداند که همه امور در دست او است و هیچ اراده‎ای جز خواست و اراده او در نظام هستی قادر به انجام هیچ کاری نیست. نماز گزار در تشهد، پس از شهادت به وحدانیت و الوهیت حق تعالی، متوجّه به مقام مقدّس عبد مطلق و رسول ختمى مرتبت (ص) شده، و از تقدیم مقام عبودیت بر رسالت (عبده و رسوله) متنبّه می شود که عبودیت و بندگی خدای متعال مقدّمه همه مقامات بزرگ الاهی است، و رسالت، شعبه ای از عبودیت است. و چون حضرت رسول اکرم (ص) عبد حقیقی خداوند است، اطاعت او، اطاعت خدا است و بنده باید از خود مراقبت کند که قصور در طاعت رسول، که طاعت اللَّه است، نکند تا از برکات عبادت که قرب و وصول به بارگاه قدس الاهی است، محروم نشود. و بداند کسى را بدون‏ توسّل به رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به بارگاه قدس الاهی و جایگاه انس با او راه ندهند.[1] از امام صادق (ع) درباره اسرار تشهد سؤال شد، آن حضرت فرمودند: «تشهّد نماز، ثناى الاهى است. پس، در دل بنده خدا باش، و تشهد را با حالت خضوع انجام بده و چنان که به زبان به یگانگى خدا و رسالت رسول شهادت مى‏دهى و دعوا مى‏کنى، در دل نیز به آن اعتقاد و اذعان داشته باش. آنچه به زبان مى‏گوئى باید از دل تراوش کند و از صمیم قلب باشد. چرا که تو، بنده خدائى و او تو را آفریده است که بندگى کنى او را به دل و زبان و به ظاهر و باطن. و به جمیع اعضا و جوارح، مطیع و منقاد او باشى، و بندگى خود و پروردگارى او را ثابت و محقّق دارى. و همچنان که از او شیوه پروردگارى نسبت به تو فوت نمى‏شود، از تو نیز شیوه بندگى، نسبت به او از بین نرود... پس در عمل بنده سپاسگزار خدا باش همان طور که به زبان ذکر او می گویی. تسلیم فرمان او باش و بندگی او را به جای آر و تو را به صلوات و درود بر پیامبرش محمّد (ص) امر کرده، پس نماز خدا را با صلوات بر پیامبر (ص) و طاعت او را با طاعت آن حضرت و شهادت به وحدانیت او را به شهادت بر رسالت آن جناب وصل کن و بکوش تا برکات معرفت آن جناب از دستت نرود و از بهره درود فرستادن بر او غافل نشوی».[2] خلاصه این که، سرّ تشهد هماهنگ کردن زبان با قلب و گفتار با کردار است و به یک معنا عبور از نظام کثرت به وحدت و وصول به مقام ولایت است. فلسفه و اسرار سلام واژه «سلام» از «سِلم» به معنای سلامت و دور بودن از آفات ظاهرى و باطنى‏ است.[3] کسی که به امر الاهی گردن نهد و دستور دین پیامبرش را با خضوع و فروتنی امتثال نماید، از بلایای دنیوی و عقاب اخروی در سلامت و امان است؛ چون ممکن نیست کسی نمازش را کامل انجام دهد و در عین حال وعده‎های الاهی شامل او نشود و نیز ممکن نیست کسی واقعیت سلام که وصفی از اوصاف الاهی و اسمی از اسمای ربوبی است را درک نماید، ولی در زندگی خود در برخورد با دیگران آن را عینیت نبخشد. چگونه ممکن است کسی با عمق جان، مناجات با معبود خویش را با سِلم و امان به اتمام رسانده و حقیقت آن را با دل گره و پیوند زند و در عین حال از یاد الاهی غافل بماند، در حالی که هنر بندگی، به یاد خدا بودن در تمام احوال زندگی است. در حدیث طولانی از امام صادق (ع) اسرار سلام در تشهد بیان شده است که خلاصه آن چنین است: ‏"معناى سلام در هر نماز، امن و ایمنى است؛ یعنی هر که امر خدا و سنّت پیامبرش را از روى خشوع و خضوع بجا آورد، از بلاهای دنیا و عذاب آخرت در امان است. https://eitaa.com/jahad_tabbin
سلام نامى از نام هاى الاهى است، و خداوند آن را در میان خلایق به امانت گذاشته است تا معنای آن را در معاملات، امانت ها و انصاف های میان یکدیگر بکار برند و در مصاحبت و معاشرت با یکدیگر صادق بوده و با یکدیگر به درستی رفتار نمایند و دین و عمل و دل خود را، از کدورت و تیرگى معاصى سالم بدارند و هر که به محتوای سلام عمل نکند و دین و قلب و عقل او، از کدورات و پلیدی های گناهان سالم نباشد، چنین کسى در دعوى سلام دروغ گو است، چه در سلام نماز و چه در سلام غیر نماز؛ چرا که هر کسی لفظى بگوید و از معناى آن غافل باشد و به مفهومش عمل نکند، حقیقتاً دروغ گو است".[4] بنابراین، سلام که یکى از اسماء اللَّه است، خداى تعالى آن را در میان موجودات به ودیعت نهاده است تا بندگان آن را اظهار کنند، و در جمیع معاملات و معاشرات و امانات و ارتباطات بکار برند، و در باطن و ظاهر خود نیز سرایت دهند؛ حقیقت سلام را به جمیع قوای باطنی و ظاهری و در تمام عادات و عقاید و اخلاق و اعمال خویش سرایت داده تا از همه تصرّفات شیطانی سالم بمانند. راه تحصیل این سلامت تقوا است. کسى که متّصف به همه مراتب تقوا شد، دین، عقل، روح و قلب او و جمیع قواى ظاهره و باطنه‏اش سالم می ماند.[5] در نماز، اسراری وجود دارد که به شمّه‎ای از آن با استناد به روایات اشاره گردید که با درک هر چه بیشتر از اهمیت و جایگاه نماز در مکتب انسان ساز اسلام، توشه‎ای بر گیریم و با ادای این فریضه مهم و درک گوشه‎ای از اسرار و مفاهیم آن به حیات طیبه فردی و اجتماعی دست یافته و تحت ولایت الاهی با سِلم و صلح، زندگی سعادت مندانه‎ای را تحصیل نماییم. [1] ر.ک: امام خمینی، روح الله، آداب الصلاة، باب هفتم در اشاره اجمالیه به آداب تشهّد، مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره). [2] مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 82، ص 284و 285، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404ق؛ امام صادق (ع)، جعفر بن محمد (ع)، مصباح الشریعة، ص 93 و 94، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چاپ اول، 1400 ق. [3] فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، ج 7، ص 265، انتشارات هجرت، قم، چاپ دوم، 1410ق؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 12، ص 289، دار صادر، بیروت، چاپ سوم، 1414ق؛ قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، ج 3، ص 296، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ ششم، 1371ش. [4] مصباح الشریعة، ص 95 و 96؛ بحارالانوار، ج 82، ص 307 و 308. [5] ر.ک: آداب الصلاة، باب هشتم در آداب سلام. https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@allah4all ❇️ چرا زنان مسلمان موهاشون رو می‌پو‌شونن؟ 🔹قدرت عظیم یک زن...👌 مرجع تخصصی محتواهای @allah4all
کربلایی شدن.mp3
23.06M
کربلا به رفتن نیست به شدن است هیئات عشاق المهدی عج حجت‌الاسلام افشار @mahe_mehrabani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظریف دست رئیسی را بوسید. ✅ خدا لعنتت کنه منافق لطفا نشر حداکثری https://eitaa.com/jahad_tabbin
❇️ فاصله مرز مهران تا شهرهای عراق 🔹مهران تا کوت : 82 کیلومتر مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر مهران تا حله : 238 کیلومتر مهران تا بغداد : 255 کیلومتر مهران تا نجف : 303 کیلومتر مهران تا کربلا : 279 کیلومتر مهران تا کاظمین : 283 کیلومتر مهران تا سامراء : 444 کیلومتر مهران تا سید محمد : 409 کیلومتر مهران تا طفلان مسلم : 272 🔸فاصله مرز چذابه تا شهر های عراق چذابه تا نجف 390 کیلومتر چذابه تا کربلاء 460 کیلومتر چذابه تا سامراء 755 کیلومتر چذابه تا کاظمین 575 کیلومتر چذابه تا سیدمحمد 717 کیلومتر چذابه تا طفلان مسلم 506 کیلومتر چذابه تا سید محمد 717 کیلومتر چذابه تا بغداد 568 کیلومتر ▪️فاصله مرز خسروی تا شهرهای عراق خسروی تا کوت : 341 کیلومتر خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر خسروی تا حله : 305 کیلومتر خسروی تا بغداد : 190 کیلومتر خسروی تا نجف : 380 کیلومتر خسروی تا خانقین : 10 کیلومتر خسروی تا مقدادیه : 102 کیلومتر خسروی تا بعقوبه : 130کیلومتر خسروی تا کربلا : 315 کیلومتر خسروی تا کاظمین : 203 کیلومتر خسروی تا سامراء : 326 کیلومتر خسروی تا سید محمد : 291 کیلومتر خسروی تا طفلان مسلم : 281 ▫️فاصله مرز شلمچه تا شهرهای عراق شلمچه تا بصره : 20 کیلومتر شلمچه تا نجف 460 کیلومتر شلمچه تا کربلاء 549 کیلومتر شلمچه تا کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر 🔸فاصله نجف تا شهرهای عراق نجف تا کربلا : 78 کیلومتر نجف تا بغداد : 161 کیلومتر نجف تا بصره : 467 کیلومتر نجف تا حله : 61 کیلومتر نجف تا رمادی : 271 کیلومتر نجف تا بعقوبه : 227کیلومتر نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر نجف تا کاظمین : 180 کیلومتر نجف تا سامراء : 287 کیلومتر نجف تاسید محمد : 249 کیلومتر نجف تا طفلان مسلم : 116 ـــــــــــــــــــــــ 🇮🇷 بسیج اساتید دانشگاه امین↙️ ✅https://eitaa.com/basij_asatid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ماجرای جالب دیر رسیدن خانم دکتر طوبی کرمانی در سر کلاس درس در آمریکا 🔹 وقتی دیر رسیدم؛ در زدم و اجازه خواستم و نشستم. استاد برگه را به من داد .... 👈 رفتار خانم کرمانی و واکنش استاد، بسیار شنیدنی و درس آموز است. ماجرا را حتما خودتان بشنوید ... 🎦 با بیان شیوای مرحومه دکتر طوبی کرمانی ✅ برخی سوابق ایشان عبارت است از: 🔹 استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران 🔹 فارغ التحصیل فوق دکترای فلسفه و کلام تطبیقی از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا 🔹مؤلف بیش از ۷۰ کتاب و مقاله علمی 🔹 اولین بانویی که مسؤولیت رایزنی فرهنگی ایران در یونان را به عهده داشتند. ـــــــــــــــــــــــ 🇮🇷 https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پارکینگ بزرگ اربعین ، شهر مرزی مهران ، امروز ۴ شهریور ۱۴۰۲ براندازها یک صدم این ماشین‌ها هم آدم ندارن 😂 تازه دو هفته مونده تا اربعین :) https://eitaa.com/jahad_tabbin
زلال وحی: ویژگی مؤمنین(2) «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يُطِيعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» (توبه/71) «مردان وزنان با ايمان، يار وياور واولياى يكديگرند، به معروف (خوبى‌ها) فرمان مى‌دهند و از منكرات و بدى‌ها (منكرات) نهى مى‌كنند، نماز بر پاى داشته، زكات مى‌پردازند و از خداوند و پيامبرش پيروى مى‌كنند. بزودى خداوند آنان را مشمول رحمت خويش قرار خواهد داد. همانا خداوند، تواناى غالب و حكيم است.» پیام ها 1- زن و مرد هردو، در اصلاح جامعه تأثير گذارند. «الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ» 2- مؤمنان در جامعه‌ى اسلامى، نسبت به يكديگر از طرف خداوند، حقّ ولايت و نظارت همراه با محبّت دارند و بى‌تفاوت نيستند. «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ» 3- امر به معروف ونهى از منكر كه بر همه‌ى مردان وزنان با ايمان واجب است، برخاسته از حقّ ولايت بر يكديگر است. «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ‌ ... وَ يَنْهَوْنَ‌» (منبع: تفسير نور)
🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد ص 🌹 سلام طلوع روز جدید بر شماها مبارک 🌺🍃 🌸 طلوع روز جدیدتون پرانرژی 💓 و پراز شادی و برکت 🌸 الهی تا جهان باشد 💓 به شادی درجهان باشید 🌸 الهی ازهمه غمها 🌸 به دور و درامان باشید. آمین یا قاضی الحاجات 🙏
*نفوذ دشمن در فضای مجازی جدیِ جدی است* *مقام معظم رهبری فرمودند :* می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نمی‌کنند جزو خاذلین قرار بگیرند 🔸 خاذلین حسین (ع) کسانی بودند که سیاسی نبودند یا سیاست سازش را ترجیح می‌دادند! بدون خاذلین، قاتلین قدرت محاصره حسین(ع) را نداشتند! دین با حکومت و دولت باقی نمی‌ماند، اگرچه دولت رسول‌خدا (ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد. دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند، وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد، دین باقی می‌ماند 🔰 چرا با این‌ همه طرفدار انقلاب، حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند وضع دارد خراب‌تر می‌شود؟ چون انقلابی‌ها ساکتند لذا کمتر به‌نظر می‌رسند. با این‌همه آدم خوب و فهمیدۀ جامعۀ ما، فضای مجازی باید محل تهدید دشمن باشد، نه ما. طبق آیۀ قرآن، وقتی ولی‌امر جامعه، یک امر جامع را مطرح کرد، باید برنامۀ زندگی ما بر اساس آن تغییر کند. *با پاسخ دادن به یک شبهه می‌توانی نامت را جزو مجاهدین ثبت کنی، مثل عمّار* خیلی از آدم‌های خوب و معتقد نمی‌دانند که «امر جامع» چیست، با اینکه در قرآن تصریح شده : *«...وَ إِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ»* 🌱 وقتی پیامبر(ص)، یک مسئلۀ مهمِ دارای اولویت در جامعه را اعلام می‌کند کسی نباید از نزد پیامبر(ص) برود مگر اینکه اجازه بگیرد، این آداب اطاعت از ولیّ خدا را نشان می‌دهد. تقاضا این است که این آیه قرآن را در مساجدمان و منازلمان نصب کنیم تا همه با آن آشنا بشوند. وقتی *ولیّ‌فقیه یک امر جامعی را مطرح می‌کند، انسان مؤمن، امر جامع را رها نمی‌کند* که دنبال کارِ خودش برود بلکه *برنامۀ زندگی‌اش را بر اساس آن، تغییر می‌دهد.* 🍃 الان ولیِ امر جامعۀ مسلمین، یک امر جامع بنام «جهاد تبیین» را مطرح کرده و فرموده‌اند : *جهاد تبیین، واجبِ فوریِ عینی است* این باید در زندگی و برنامه‌های ما تفاوت ایجاد کند، متأسفانه خیلی‌ها برنامۀ زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند تا به جهاد تبیین برسند! کسی که بعد از امرِ جامع «جهاد تبیین»، برنامۀ زندگی و کار و تحصیلش هیچ تغییری نکرده، آیا می‌تواند به مردم، دین یاد بدهد *ما چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟* مثلاً یک گوشیِ موبایل دستمان هست، *لااقل می‌توانیم چهار تا پیام بگذاریم، لایک کنیم، چند تا پیام را فوروارد کنیم، یا می‌توانیم برای چهارتا صفحه، فالوور بشویم، بالاخره باید یک حرکتی انجام بدهیم!* قرآن می‌فرماید: *اگر ایمانت خیری نرسانده باشد، روز قیامت این ایمان به‌دردت نمی‌خورد!* *«لا يَنْفَعُ نَفْساً إيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ في‏ إيمانِها خَيْراً»* امام‌باقر(ع) فرمود : *منظور از این خیر، نصرت امام است؛* یعنی ایمانش باید به ما اهل‌بیت (یا به خط اهل‌بیت) کمک کرده باشد، *کمک با زبان هم مثل کمک با شمشیر است* با اینکه هر سال طرفداران انقلاب از نظر کمّی و کیفی بهتر و بیشتر از سال قبل می‌شوند، اما اکثر حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند که هر روز دارد وضع خراب‌تر می‌شود، چرا ؟ *چون همه ساکتند!* در تظاهرات‌ و راهپیمایی‌ها که جمع می‌شوند، می‌گویند : «عجب جمعیّتی؛ این‌همه محجّبه، این‌همه انقلابی!» چرا تعجّب می‌کنند؟ چون *وقت‌های دیگر، همه خاموشند،* لذا معلوم نیست که تعدادشان زیاد است. پیامبر(ص) به عمّار یاسر که در مقابل شبهه‌افکنی یهودیان مدینه ایستاد جوابشان را داد، می‌فرماید : *«فَأَنْتَ مِنَ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الْفَاضِلِينَ»* شما هم می‌توانید همین‌طوری، نام خود را جزو مجاهدین در راه خدا ثبت کنید. دین با کلاسِ اصول عقائد و با تبلیغ توسط علما و اهل حوزه باقی نمی‌ماند، دین با دولت و حکومت هم باقی نمی‌ماند؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد! *دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند، وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد، باقی خواهد ماند.* آدم حزب‌اللهی، منتظر نشسته و می‌گوید : اگر اوضاع اقتصادی خوب بشود، ان‌شاءالله همه انقلابی می‌شوند! حکومت علی(ع) که مشکل اقتصادی نداشت، پس چرا آن‌گونه شد؟ حضرت می‌فرماید : *چون شما در مقابل باطل، ساکت ماندید و نگفتید «این غلط است» لذا امثال معاویه بر شما مسلّط می‌شوند.* با این‌همه آدمِ خوب و فهمیده‌ای که در جامعۀ ما هست و با این فضای مجازی که در اختیار همه است *نه‌ تنها فضای مجازی نباید محلّ تهدید جامعۀ ما باشد بلکه باید محلّ تهدید دشمن باشد، و محلّ فرصت ما باشد؛* البته اگر این ساکتین از خواب بیدار بشوند! *خدا برخی از ساکتین (البته نه همۀ آنها) را در قرآن لعنت می‌کند چرا ؟* *چون یک جایی باید یک حرفی را بزند، اما نمی‌زند.* 📍می‌ترسیم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نکردند و بر این امر جامع مقیم نشدند، خدای ناکرده جزو خاذلین قرار بگیرند. https://eitaa.com/jahad_tabbin