5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ سخنان حق مجری صداوسیما خطاب به ظریف
👈 آقای ظریف، مردم فراموش نکردند قول دادید تحریمها برداشته میشود. شما از جیب مردم سکه هدیه گرفتید اما حتی به درستی متن برجام را نخوانید
لطفا نشر حداکثری
برسد بدست قوه قضائیه
خطیب: رئیسجمهور ۷۳ نفر را از وزارت اطلاعات استعلام کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون از وزیر اطلاعات درباره استعلام وزرا و معاونان رئیسجمهور و مسائلی که در این زمینهها، بهویژه درباره برخی افراد پرحاشیه مطرح بود، سؤال شد که وزیر اطلاعات گفت که رئیسجمهور ۷۳ نفر را از وزارت اطلاعات در این مدت استعلام کرد.
ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور حجتالاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه عصر این کمیسیون، گفت: آقای خطیب با اشاره به سوابق خود در قوه قضائیه، آستان قدس رضوی، به تشریح برنامههای خود پرداخت؛ ایشان دو مأموریت اصلی وزارت اطلاعات را تولید محتوای اطلاعاتی و مشارکت در تأمین امنیت کشور، مردم و جامعه بیان کرد و گفت همه برنامهها ذیل این دو مأموریت تعریف میشود.وی اضافه کرد: خطیب گفت که دشمن سرمایهگذاری زیادی در حوزه نفوذ انجام داده و اعلام کرد که یکی از اولویتهای وزارت اطلاعات، مقابله با رژیم صهیونیستی است. یک وظیفه مهم وزارت اطلاعات را هم مبارزه با تروریسم اعلام کرد و گفت که بعد از نابودی داعش در سوریه، با پدیده داعش سرگردان مواجه بودیم به این معنا که داعش با حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس و چند کشور دیگر، به طرف ایران گسیل داده شد و به نام داعش خراسان به دنبال ناامن سازی ایران بود.
دستگیری تعداد قابل توجهی از عناصر تروریستی
رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت که در مبارزه با تروریسم، با همکاری دستگاههای مختلف و توافق با دولت عراق شاهد احساس امنیت نسبی در شمال غرب کشور هستیم. همچنین اعلام کرد که از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعای حسینی تعداد قابل توجهی از عناصر تروریستی را دستگیر کردیم که به دنبال اقدام تروریستی، انتحاری و بمبگذاری در کشور یا به دنبال پشتیانی از این حرکتها بودند.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: همچنین خطیب اظهار کرد که در این مدت ۳۰ بمب آماده انفجار کشف شده و همین طور اعلام کرد که با ۵۳ سرویس اطلاعاتی خارجی در تقابل هستیم که به طور ساختارمند علیه ایران فعالیت میکنند.وی افزود: در ادامه، سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ایشان پرسیده شد؛ درباره استعلام وزرا و معاونان رئیسجمهور و مسائلی که در این زمینهها، بهویژه درباره برخی افراد پرحاشیه مطرح بوده، سوال شد و خطیب گفت که ما همه استعلامات را طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بررسی کرده و بر این اساس پاسخ میدهیم و گفت که رئیسجمهور ۷۳ نفر را از وزارت اطلاعات در این مدت استعلام کرد که تعدادی از این افراد مستند به این قانون رد شدند.وزیر اطلاعات ادامه داد: طبق این قانون، افرادی که خود، همسر یا فرزندانشان تابعیت مضاعف داشته باشند یا کسانی که محکومیت امنیتی داشته باشند، یا به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی نداشته باشند، رد میشوند و برخی افراد که ردصلاحیت شدند، مستند به این قانون بوده است.
رضایی اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات بر مقابله با نفوذ، تقویت عناصر انقلابی در وزارت اطلاعات، مقابله با پروژه ناراضیسازی مردم، لزوم استعلام مدیران پیش از انتصاب، لزوم دادن روایت صحیح به افکار عمومی، لزوم مقابله با نفوذ در دستگاهها، اطلاعرسانی دقیق از حوادث، ضرورت مقابله جدی با مفاسد اقتصادی تأکید کردند.رضایی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یک جلسه دیگر هم با وزیر پیشنهادی اطلاعات خواهد داشت.
پایان پیام
/#سیاست #وزیر_اطلاعات#دولت #پزشکیان
زلال وحی: معیار ایمان(1)
«وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً» (احزاب/22)
«و همين كه مؤمنان دستهها (ى لشكر دشمن) را ديدند، گفتند: اين همان است كه خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفتند. و (ديدن لشكر مهاجم) جز بر ايمان و تسليم آنان نيفزود.»
نکته ها
1. در آيهى 12 خوانديم كه منافقان و بيمار دلان وعدههاى پيامبر را فريب ناميدند، ولى در اين آيه مؤمنان، اين وعدهها را واقعى و صادق مىدانند.
2. در دو آيه قبل بيان شد كه گروهى از افراد سست ايمان آرزو داشتند هنگام حملهى دشمن، در مناطق دور از جبهه بودند، ولى در اين آيه مىفرمايد: مؤمنان با ديدن دشمن، به ايمان و تسليمشان در برابر خدا افزوده مىشود. (منبع: تفسیر نمونه)
به حضرت استاد پناهیان حفظه الله
✍ #سیدمختارموسوی :
با سلام وتحیت وافر :
حامیان ومنتخبین #آقای_جلیلی نگاهشان به اسلامی که انقلاب اسلامی زایچه آموزه های فردی ؛ اجتماعی وسیاسی آن است واز دل انقلاب اسلامی نیز؛ جمهوری اسلامی متولد شده است ؛ براساس منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی ؛ از بن دندان براین باورند که جمهوری اسلامی متباینا در راستای تولید و برقراری ؛
الف ) نظم مدنی سیاسی براساس عقلانیت اسلامی
ب)سپردن کار دست مردم در چارچوب شریعت تاسیس شده است .
تا آنجایی که نگارنده تحقیق و بررسی کرده است ؛ اکثریت قریب اتفاق حامیان و رای دهندگان به دکتر جلیلی؛ بنابر تعبیر #استادقنبریان_حفظه_الله که در اقدامی هنرمندانه و هوشمندانه یک هندسه وژنومی ۱۲ ضلعی از تمامیت جمهوری اسلامی ترسیم واحصا نموده اند؛ که قابل افزایش هم می باشد ؛ برای تحقق بخشیدن به این ۱۲ مولفه که تعریف توصیفی کامل از جمهوری اسلامی است ؛ به آقای جلیلی رای داده اند .
البته برخلاف باور شما؛ حقیر وسایر حامیان دکتر جلیلی معتقدند این ژنومی ۱۲ ضلعی زمانی جامه عمل به خود می بیند ؛ و دولتی میتواند به این ۱۲ مولفه فعلیت و استقرار ببخشد که بابک نگاه انقلابی و #ایدئولوژیکی ودریک #انتخاب_ایدئولوژیکی بر سرکار آید.
حضرت استاد !
بنابر مطالب پیش گفته آیا بازهم حامیان ومنتخبین آقای جلیلی را باچوب تحجر می زنید واز دایره انقلاب خارج می کنید ؟
یا اینکه درنگاه وتعریفتان از تحجر تجدید نظر می فرمایید ؟
برای اینکه شما هم با نوع خوانش و قراعت حامیان آقای جلیلی از جمهوری اسلامی آشنا شوید و بتوانید بدون اشتباه تحجر وتجدد را از هم تشخیص دهید و به این باور برسیدکه نگاه حق وتعریف حق ومسیر حق؛ همان است که حامیان دکتر جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طی کردند ؛ به شما توصیه میشود فایل صوتی , قسمت سیزدهم«اسلامی که انقلاب کرد» حضرت #استادمحسن_قنبریان حافظه الله را گوش کنید .
👈👈حامیان آ#قای_جلیلی برای اینکه دولت آقای جلیلی در این هندسه وژنومی ۱۲ ضلعی ذیل سیروسلوک وخدمت رسانی کند به او رأی دادند .
👈👈👈حالا شما پیدا کنید #متحجرین و انجمن #حجتیه_ای_ها را؛ ولعنت خدا ولعن هر لعن کننده ای را نثارشان کنید .
ژنومی ۱۲ ضلعی که استاد قنبریان از منظومه فکری امامین انقلاب ومتن قانون اساسی اقتباس کرده اند . واکثریت قریب اتفاق حامیان آقای جلیلی نیز از بن دندان به آن معتقد وباورمند هستند ازاین قرار است : 👇👇
۱_ تقدیر الهی وهمت مردم
۲_توحید وکرامت انسان
۳_ معنویت و عقلانیت
۴_ اجرای احکام الهی با رعایت اقتضاآت ومصلحت های نظام
۵_ تلفیق آرا عمومی با افکار اسلامی
۶_ حکمرانی بشری وهدفهای الهی
۷_ عدالت اقتصادی درکنار پیشرفت و تولید ثروت
۸_ وحدت وخلوص
۹_ مشروعیت وکار آمدی
۱۰_ تقویت علم اقتصاد در کنار تقویت بنیه دفاعی
۱۱_ استقلال وآزادی
۱۲_نگاه ملی وامتی
✅کانال نشر آثار سید مختار موسوی
@seyedmokhtarmousav
زلال وحی: معیار ایمان(2)
«وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً» (احزاب/22)
«و همين كه مؤمنان دستهها (ى لشكر دشمن) را ديدند، گفتند: اين همان است كه خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفتند. و (ديدن لشكر مهاجم) جز بر ايمان و تسليم آنان نيفزود.»
پیام ها
1- ايمان عامل قدرت است. «رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا ...»
2- منافقان، دشمنى را كه حضور ندارد، حاضر مىپندارند؛ «يَحْسَبُونَ الْأَحْزابَ لَمْ يَذْهَبُوا» ولى مؤمنان، دشمنان موجود و مهاجم را ناچيز مىشمرند. «وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ ...- هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ«
3- هجوم دشمنان متّحد، براى مؤمن غير منتظره نيست. «هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ» (منبع: تفسیر نمونه)
زلال وحی: معیار ایمان(3)
«وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً» (احزاب/22)
«و همين كه مؤمنان دستهها (ى لشكر دشمن) را ديدند، گفتند: اين همان است كه خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفتند. و (ديدن لشكر مهاجم) جز بر ايمان و تسليم آنان نيفزود.»
پیام ها
4- سخن رسول خدا، همان سخن خداست. «وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ»
5- پيامبر اسلام صلّى الله عليه و آله مسلمانان را از وقوع جنگ احزاب باخبر نموده بود. «هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ»
6- مؤمنان، تحقّق وعدههاى خدا و رسولش را حتمى مىدانند. «وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ- صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ»
7- جبهه و جنگ براى مؤمن، بستر رشد و ترقّى است. «ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً» (منبع: تفسیر نمونه)
سلام و درود به اعضای محترم کانال، نائب زیارتتون در کربلا هستم پیاده از مهران به کربلا
زلال وحی: معیار ایمان(4)
«وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً» (احزاب/22)
«و همين كه مؤمنان دستهها (ى لشكر دشمن) را ديدند، گفتند: اين همان است كه خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفتند. و (ديدن لشكر مهاجم) جز بر ايمان و تسليم آنان نيفزود.»
پیام ها
8- مؤمنان، از تعداد و تشكّل دشمنان نمىترسند. «ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً»
9- ايمان و تسليم داراى درجات و مراتبى است. «ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً»
10- تحقق يافتن وعدههاى خدا و رسول، بر ايمان مؤمنان مىافزايد. «وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ ... ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً» (منبع: تفسیر نمونه)
زلال وحی: ماهیت یهود(1)
«وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشاءُ وَ لَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْياناً وَ كُفْراً وَ أَلْقَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ» (مائده/94)
«و يهود گفتند: دست خدا بسته است. دستهايشان بسته باد و به سزاى اين گفتار، از لطف خدا دور شوند. بلكه دو دست (قدرت) خدا گشوده است، هرگونه بخواهد انفاق مىكند و البتّه آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، كفر و طغيان بسيارى از آنان را مىافزايد و ما تا روز قيامت دشمنى و كينه در ميانشان افكنديم. هر بار كه براى جنگ، آتش افروزى كردند، خداوند آن را خاموش ساخت. آنان همواره در زمين، به فساد و تبهكارى مىكوشند، و خداوند مفسدان را دوست نمىدارد.»
نکته ها
1. آيهى قبل، اشاره به سخنان خلاف و نامربوط يهود «عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ» و جلوگيرى نكردن علما از آنها بود، «لَوْ لا يَنْهاهُمُ ...» در اين آيه، نمونهاى بيان شده كه يهود مىگفتند: دست خدا بسته است وديگر نمىتواند به ما قدرت وشوكت بدهد، آنگونه كه در گذشته قدرت داشتيم.
2. در روايات آمده است كه اين آيه، عقيدهى يهود را نسبت به قضا و قدر و سرنوشت بيان مىكند. چون يهود مىپنداشتند در آغاز آفرينش دست خدا باز بود؛ امّا پس از آنكه همه چيز را آفريد، دست او بسته شد. (منبع: تفسیر نمونه)
زلال وحی: ماهیت یهود(2)
«وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشاءُ وَ لَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْياناً وَ كُفْراً وَ أَلْقَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ» (مائده/94)
«و يهود گفتند: دست خدا بسته است. دستهايشان بسته باد و به سزاى اين گفتار، از لطف خدا دور شوند. بلكه دو دست (قدرت) خدا گشوده است، هرگونه بخواهد انفاق مىكند و البتّه آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، كفر و طغيان بسيارى از آنان را مىافزايد و ما تا روز قيامت دشمنى و كينه در ميانشان افكنديم. هر بار كه براى جنگ، آتش افروزى كردند، خداوند آن را خاموش ساخت. آنان همواره در زمين، به فساد و تبهكارى مىكوشند، و خداوند مفسدان را دوست نمىدارد.»
نکته ها
3. امام صادق عليه السّلام در توضيح اين آيه فرمود: عقيدهى يهود اين بود كه خداوند بعد از آفرينش، از تدبير امور كنارهگيرى كرده است و چيزى را كم يا زياد نمىكند. «قد فرغ من الامر فلا يزيد و لا ينقص»
4. در زبان عربى كلمهى «يَدُ» و در فارسى كلمهى «دست»، كنايه از قدرت و نفوذ است. مثلًا مىگوييم: فلانى در منطقه يا اداره دست دارد. دست فلانى قطع شد. دست ما به فلانى نمىرسد. در روايات هم آمده است كه اولياى خدا دست خدايند. يعنى واسطه لطف او نسبت به مردمند. (منبع: تفسیر نمونه)
زلال وحی: ماهیت یهود(3)
«وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَ لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشاءُ وَ لَيَزِيدَنَّ كَثِيراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْياناً وَ كُفْراً وَ أَلْقَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ» (مائده/94)
«و يهود گفتند: دست خدا بسته است. دستهايشان بسته باد و به سزاى اين گفتار، از لطف خدا دور شوند. بلكه دو دست (قدرت) خدا گشوده است، هرگونه بخواهد انفاق مىكند و البتّه آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، كفر و طغيان بسيارى از آنان را مىافزايد و ما تا روز قيامت دشمنى و كينه در ميانشان افكنديم. هر بار كه براى جنگ، آتش افروزى كردند، خداوند آن را خاموش ساخت. آنان همواره در زمين، به فساد و تبهكارى مىكوشند، و خداوند مفسدان را دوست نمىدارد.»
نکته ها
5. امام باقر عليه السّلام دربارهى كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً ... فرمودند: «هرگاه جبّارى بخواهد آلمحمّد عليهم السلام را نابود كند، خداوند او را درهم مىشكند».
6. به گفته علامه طباطبايى: هرگاه فقر، گرسنگى و قحطى پيش مىآمد، يا آيات قرض دادن به خداوند نازل مىشد، مىگفتند: اين قحطى و اين سفارش به قرض الحسنه دادن، نشانهى بسته بودن دست خداست. (منبع: تفسیر نمونه)
سلام و عرض ادب و احترام به همه اعضای محترم کانال، نائب زیارتتون در کربلا و نجف بودم، پیاده روی از مرز مهران به کربلا 🌹