✍ مادامى که 🍎سيب با چوب باريکش به 🌳درخت متصل است
همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند..
🌪باد باعث طراوتش میشود
💦آب باعث رشدش میشود
☀️و آفتاب پختگی و کمال ميبخشد
🤔اما ...👇
🪵به محض منقطع شدن از 🌳درخت
و جدايى از "#اصل",
همان آب باعث #گندیدگی
همان باد باعث #پلاسیدگی
همان آفتاب باعث #پوسیدگی
و ازبين رفتن #طراوتش میشود
❇️قصه انسان و خدا قصه 🍎سیب و 🌳درخت است، آدمی تا با خداست همه چیز در خدمت اوست . خواه #قدرت ، خواه #شهرت ، خواه #ثروت و اگر از خدا برید همه به زیان اوست.
یادداشت تحلیلی وتفصیلی
▪️دمکراسی دینی یا مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی :
✍ #سیدمختارموسوی :
قبل از ورود به ماهیت بحث ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است ، مبنی بر اینکه دمکراسی دینی یا مردم سالاری دینی که در جامعه اسلامی ما به تبعیت از خواستگاه دینی و پایگاه مردمی آن استقرار یافته و با گذشت 46 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، مرحله ثبوت و اثبات خود را نیزپشت سر گذرانده است ، با دمکراسی آزاد و نظام های سوسیال دمکراسی و یا لیبرال دمکراسی و سکولاری و سرمایه داری که در غرب و دیگر نقاط دنیا حاکمیت دارد ، بسیار متفاوت بوده و این تفاوتها اعم از تفاوتهای ماهوی و شکلی است .
مزید بصیرت و تشحیذ ذهن هموطنان عزیز و به منظور تنویر موضوع و تسریع وتسهیل در تحصیل پیام این یادداشت و تصریح مطالب ، بدواً لازم است که از دمکراسی دینی تعریفی ارائه گردد و سپس در حد گنجایش این وجیزه ، به تبیین وجه افتراق آن با سایر دمکراسی های رایج در دنیا پرداخته شود .
دمکراسی دینی یعنی چه :
برای شناخت دمکراسی دینی و ارائة یک تعریف نسبتاً جامع و مانع مقدمه ای لازم است .
اولاً : باید نوع نگاه و قراعتی که به دمکراسی دینی معطوف می شود ، زیبنده و شایسته شأن والا و جایگاه قدسی آن دینی باشد که ، دمکراسی منطبق بر احکام وسیاستهای آن دین تحقق یافته وقابلیت اجرایی پیدا می کند .
ثانیاً : با توجه به اینکه مطابق اصل دوازدهم قانون اساسی ، دین رسمی کشور ایران اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری اعلام گردیده و این اصل الی الابد غیرقابل تغییر می باشد و با التفات به اینکه ملت شریف و مسلمان ایران در همه پرسی 12/1/58 آگاهانه و مقتدرانه با رأی 2/98 درصدی خود ، جمهوری اسلامی را به عنوان نوع حکومت در ایران انتخاب نمودند که این اراده مذهبی ملت که بنا به مشیت الهی تحقق یافته ، در اصل یکم قانون اساسی متجلی و جمهوری اسلامی به عنوان نوع حکومت در ایران معرفی گردیده است ، که به طور متقن این اصل نیز به تبع اصل دوازدهم و قاعده ثبوت دین و متحول بودن دنیا ، الی الا ابد ثابت و تغییرناپذیر خواهد بود .
بنابراین نوع دمکراسی در ایران ، متأثر از اصول اول و دوم و سوم وچهارم و دوازدهم قانون اساسی باید یک دمکراسی دینی یا مردم سالاری دینی باشد ، بدین معنا که مردم بر اساس توصیه های دینی و منشورات عالیه بزرگان دین اسلام و درایت و فقاهت فقهای شیعی ، که منطبق با احکام الهی اسلام ناب محمدی است در سرنوشت خود دخالت کنند .
علیهذا با عنایت به اینکه ، دمکراسی دینی استقرار یافته در کشور عزیز و اسلامی ایران، بر مبنای منشورات انسان ساز دین اسلام ناب محمدی پایه گذاری شده ، ضروری است که تمامی باید ها ونبایدهای اسلام ناب محمدی در این زمینه رعایت گردد .
ثالثاً : بنابر آنچه گفته شد ضرورت دارد که آحاد ملت به این مهم توجه وافری داشته باشند مبنی بر اینکه ، هر وقت ادعا می شود که جمهوری اسلامی ایران یک کشور دمکراتیک است ، و دمکراسی در این کشور به بهترین شکل آن وجود دارد ، نباید دمکراسی آزاد یا دیگر دمکراسی های رایج در غرب و شرق در اذهان متبادر گردد ، برای اینکه مقصود و منظور مدعی در طرح چنین ادعایی، دمکراسی دینی است که در حال حاضر این نوع دمکراسی منحصر به فرد بوده و در انحصار جمهوری اسلامی ایران است .
رابعاً : نمی توان و نمی شود ، با همان نگاه و قراعتی که دمکراسی غربی یا دمکراتیک رایج در آمریکا مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد ، دمکراسی دینی را نیز مورد تفحّص و کنکاش قرار داد .
بنابراین وقتی می خواهیم دمکراسی دینی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم، باید با نگاهی متفاوت و قراعتی منحصر به فرد و راه و روش خاص و غیر متداول در اروپا به سراغ دمکراسی دینی رفت ، یعنی هم نگاه باید دینی و اسلامی باشد و هم قراعت باید دینی و اسلامی باشد و مضافاً باید به معانی و مفاهیم دمکراسی و اسلام نیز معرفت کافی و تسلط لازم داشته باشیم .
خامساً : باید اذعان نمود و باور داشت که ، دمکراسی دینی غیر از دمکراسی مدرن و آزاد است . لذا برای تعریف دمکراسی دینی باید مفاهیم دینی را بر مفاهیم سیاسی و فلسفی رایج آن ترجیح داد و لب مطلب اینکه ، نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش باید مطابق با آموزه های دینی مورد بررسی قرار گیرد.
در نتیجه با توجه به مطالبی که گفته شد ، می توان دمکراسی دینی را اینگونه تعریف کرد :
صفحه ۲:
« با توجه به طبع مدنی و فطرت خداخواهی ودین طلبی انسان، و اینکه انسان حّی متأله، به عنوان یک موجود اجتماعی ناطق و صاحب شعور ، نمی تواند به دور از همنوعان و بدون دین و بدون جاده ای که با خط کش دین ترسیم و مهندسی شده باشد پلکان پیشرفت و کمال را طی نماید ، لذا دمکراسی دینی که امورات سیاسی و اجتماعی انسان ها را بر اساس نیازمندیهای آنها و جامعه متبوعشان با معیار و میزانهای دینی مهندسی می نماید ، حق یا عطیه ای است که از سوی دولتمردان و حاکمان جامعه دینی به مردم متدین و دین مدار اعطاء می شود تا مردم با استفاده مطلوب و بهینه از این حق بتوانند ، آزادانه و آگاهانه در سرنوشت سیاسی و اجتماعی و دینی و دیگر امورات دنیوی خود و چگونگی برقراری و تنظیم روابط خود با حاکمان دینی دولت متبوع و سایر دولت ها و ملت ها ی دنیا دخالت و ایفای نقش نمایند این بود تعریف دمکراسی دینی . »
بنابراین در کشورعزیزمان ایران اسلامی ؛ باستناد اصول ذکر شده از قانون اساسی و بنا به خواستة اکثریت مطلق مردم ، جمهوری اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه و اسلام ناب محمدی (ص) به عنوان نوع حکومت ثابت و تغییرناپذیر بوده و خواهد بود .
یعنی در جمهوری اسلامی ایران ، اصل اسلام است . و مطابق با قاعده و اصل (ثابت بودن دین و متحول بودن دنیا ) دین اسلام ثابت است و باید سایر مسائل حکومتی و کشورداری بدون استثناء در هر زمینه ای که باشد باید به رنگ دین در بیاید و خود را با دین تطبیق نماید .
لذا انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران با محوریت دمکراسی دینی برگزار می شود باید همه چیز و همه کس و همة مسائل مربوط به انتخابات اعم از نطق های انتخاباتی کاندیداها و شعارهای تبلیغاتی هواداران آنها و برنامه و راهکارهای کاندیداها همه و همه باید رنگ دینی و خدایی و منطبق با اسلام سیاسی آن هم از نوع ناب محمدی باشد .
در دمکراسی دینی هرگز انتخابات برای تغییر و تحول در ماهیت و هویت و اساس نظام مردم سالاری که همانا دین مبین اسلام و اسلامیت نظام است برگزار نمی شود. و نخواهد شد بلکه انتخابات در دمکراسی دینی برای این است که مردم آزادانه در بین داوطلبانی که از هر نظر ایمان و اعتقاد به این ماهیت و هویت و اساس نظام مردم سالاری دینی (دمکراسی دینی) که اسلام ناب محمدی است ایمان و اعتقاد راسخ دارند و هدف از داوطلب شدن آنها چیزی غیر از خدمت به دین خدا و دینداران و دین مداران نیست ، یکی را برای خدمتگذاری خود انتخاب نمایند .
بنابراین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ، با توجه به ثابت بودن و لامتغیر بودن اسلامیت نظام ، فقط برای انتخاب مصادیق خدمتگزاران اصلح است ، لذا شایسته نیست افراد نااهل و غیرصالح که اعتقادی به اصل اصیل اسلامیت نظام و ثابت بودن این اصل ندارند جهت انتخاب به مردم شریف و مؤمن ایران اسلامی معرفی شوند .
متأسفانه آن طوری که انتظار بوده وهست و می بایست این مهم ، بصورت یک اصل غیر قابل اغماض ، وحقیقت غیر قابل کتمان موردتوجه همگان از جمله شورای محترم نگهبان قرار بگیرد، نه تنها مورد توجه عوام قرار نگرفته، بلکه خواص و جامعة روشنفکران که وظیفه روشنگری و هدایت افکار عمومی رانیز به عهده دارند ، در نهایت بی تفاوتی وبی توجهی از کنار این مهم گذشته ومی گذرند .
شوربختانه ودر کمال ناباوری بعضاً با نگاهی اسلامی و غیر مسئولانه به این حقیقت غیرقابل انکار می نگرند وغالبا! دررسانه ها و مطبوعات و تریبونهایی که در دسترس آنها قرار می گیرد طوری عمل می کنند و راجع به آزادیها و مطالبات نامشروع ونامعقول وتمایلات نفسانی مردم اظهار نظر می نمایند ، و شعار تغییرات را سر می دهند که گویی در لندن یا پاریس یا واشنگتن زندگی می کنند وچیزی بنام خط قرمز وحق الناس وحق الله وجود ندارد ، ومطلقاً آزاد هستند. طوریکه گاهاً انسان احساس می کند به جای انتخابات قرار است کودتای سیاسی ویا انقلابی رخ دهد .
تأسف بارتر اینکه، چنین رفتارهای نامتناسب که بیشتر مواقع با قانون اساسی و یا دیگر قوانین موضوعه وگاهاً با موازین شرعی وقواعد فقهی منافات ومغایرت پیدا می کند و درشکل اظهارنظرهای متفاوت و ضد و نقیض با ماهیت دینی و نظام مردم سالاری دینی و درتقابل با اصل اصیل اسلامیت نظام که اساس وهویت انقلاب را تشکیل می دهد ، خود را نشان می دهند ، در زمان برگزاری انتخابات ؛ خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری ، با شدت و وحدت بیشتری نمایان می شود ، که متأسفانه نتیجه ای جز ایجاد تشویش اذهان عمومی و سرگردان نمودن مردم و مشتبه ساختن حقیقت و نقض غرض ، چیزی در بر نخواهد داشت .
مع الاسف همان طوریکه بارها معظم رهبری فرموده اند ، برخی مواقع توسط بعضی از کاندیداها ویا هواداران آنها، چنان نقدهای غیر منصفانه وگزراشهای خلاف واقع وسیاه نمایی هایی علیه نظام ویا دولت مستقرانجام می شود ، که انسان نمی تواند باور کند که دادن این همه نسبت خلاف ، از روی صدق وصفا مطرح شده باشد.
صفحه ۳ :
در برخی از انتخاباتها دیده شده که بعضی از کاندیداهای انتخاباتی که قرار است متصدی قوه مجریه شوند ، چنان از آزادی بیان و آزادی عقیده حرف می زنند و از احزاب مسئله دار و نامشروع حمایت می کنند و میدانی برای جولان دادن احزاب واشخاصی که هیچ یک از اصول و مبانی جمهوری اسلامی ایران را از جمله ولایت مطلقه فقیه و گفتمان امام و اسلام سیاسی ناب محمدی را قبول ندارند درست کرده اند ، و آنها را با نور چشمی های امام راحل یعنی ، بسیج عزیز مساوی و برابر می دانند که گویی اصلاا ۴۶ سال در این کشور نبوده اند و از همه چیز بی اطلاع هستند.
این در حالیست جامعه دینی و دمکراسی دینی ، آزادی مطلق را در هیچ زمینه ای بر نمی تابد .
تمامی آزادیها بدون استثناء به استناد نصوص قرآنی و روایی و منطبق بر عقل و منطق اسلامی و بر اساس اصول و قواعد حقوقی وفقهی در نظام حقوقی اسلام وحکمرانی اسلامی و منشورات بزرگان دینی و فتاوای مراجع و دکترین علماء وحتی عرف جامعه ، دارای حدود وثغور معقول ومشروع و خط قرمزهای مخصوص دمکراسی دینی و محدودیت مذهبی است .
کسی که آگاهانه و آزادانه ؛ عالمانه ومحققانه و بدون هرگونه اکراه و اجباری و به صورت ارادی و اختیاری دین اسلام را به عنوان کاملترین دین خدا پذیرفته ، و جمهوری اسلامی را با تمامی مبانی و اصول قانون اساسی نیز به عنوان نوع حکومت حاکم بر جامعه متبوعش پذیرفته ، مکلف و موظف است که در برابر احکام دین اسلام و ضرورتها و باید و نبایدهای اسلام و خط قرمزهای جمهوری اسلامی و احکام و دستوراتی که از ناحیه خورشید فروزنده انقلاب و ماه تابناک ولایت (ولی فقیه زمان ) سر تسلیم و تعظیم فرو آورد . و به تکالیف دینی ؛ سیاسی و ملی خود عمل نماید .
.با توجه به اینکه ملت شریف ایران اسلامی در 12 فروردین 1358 آزادانه و آگاهانه با رأی ۹۸/۲ درصدی خود جمهوری اسلامی را انتخاب کرده اند ، باید و باید پای همه چیز جمهوری اسلامی بایستند و احدی حق تجاوز به حریم و حدود جمهوری اسلامی را نداشته و نخواهد داشت .
نوع دمکراسی حاکم در غرب از نوع دمکراسی آزاد است ، و ایدئولوژی در آنجا نیز مبتنی بر مکتب شرک آلود اومانیسم یا مردم پرستی است و نظام سیاسی که محصول این نوع دمکراسی و مکتب کفرآلود است به نام نظام لیبرال دمکراسی در غرب حاکم مطلق است ، و مأموریت و رسالت اصلی مکتب اومانیسم و نظام لیبرال دمکراسی غربی که ضد توحیدی و معنویت گریزی است ، این است که آزادی در انجام بعضی از افعال و رفتارهای مادی که بین انسان و حیوان مشترک است و در آن ابعاد ، فاصله زیادی بین انسان و حیوان احساس نمی شود و زیاده روی در آنها ، انسان را به حیوانیت نزدیکتر می سازد ، ودربرخی رفتارها ازحیوان هم پست تر می کند .
مثال بی بندوباریهای اخلاقی و افراط در شهوت رانی و همجنس گرایی وکودک گرایی و درنده خویی ، به طور مطلق آزاد می گذارند ، چرا که انسانهایی که به خلق و خوی حیوانی عادت کردند و مأنوس شدند نه تنها نمی توانند به رفتار حیوانی سردمداران و حاکمان خود اعتراض نمایند ، بلکه آنها را تحت حمایت قرار می دهند و در نتیجه حکمرانان فاسد چنین جوامع فاسدی از حمایت اینگونه مفسدین به عنوان حمایت مردمی یاد می کنند و از اینکه خود را دارای پایگاه مردمی می بینند و پروژه انسانیت ستیزی و دور نمودن مردم از ارزشها و اخلاقیات را دارای خاستگاه مردمی دیده اند ، به خود می بالند ، و بر تداوم آن در دیگر جوامع تحت سلطه مستعد می شوند .
بدیهی است ، افرادی که اسیر و بنده قوای شهویه و وهمیه می شوند و حاکمیت و سلطه حاکمان فاسد و حیوان صفت را بر خود می پذیرند ، خود به خودی خود ، از حاکمیت عقل و شعور که تنها وجه تمایز آنها با حیوانات است ، خارج می شوند و هرگز سراغ خوبیها و معنویات نخواهند رفت ، و از هدایت خود به سمت نیکی ها سرسختی نشان می دهند و از پذیرش نصایح نیکوکاران و صالحین سرباز می زنند .
از طرفی حاکمان فاسد در چنین جوامع فاسدی که انسانیت و اخلاقیات و ارزش های انسانی و شرم و حیاء در آن رنگ باخته ، در مقابل آن آزادیهای مطلقی که در امر بی بندوباری به شهروندان خود می دهند متأسفانه در روی آوردن و گرویدن شهروندان خود به امورات انسانی و اخلاقی و فعالیت های توحیدی و تفکر و تأمل در امر خلقت و تحقیق و تفحص در ادیان و دین مداری و رعایت تقوای الهی در منگنه قرار می دهند و آزادیهای آنها را در این زمینه ها که از ابتدایی ترین حقوق بشر است راسلب نموده و چنین فعالیتهایی را ممنوع اعلام می کنند .
برای درک و فهم عمیق میزان تفاوت و افتراق بین دمکراسی آزاد حاکم در غرب و دمکراسی دینی حاکم در جمهوری اسلامی ایران یک مثال ساده کفایت نماید .
صفحه ۴:
در جمهوری اسلامی ایران متناسب با خواستگاه و پایگاه مردمی و مذهبی موجود ، و مطابق با عرف متعارف و سنتها و آداب و رسوم مذهبی که دارای قدمتی هزار و چند صد ساله است قبل از دخالت قانونگذاران انسانی ، به حکم دین ، رعایت حجاب و پوشش متناسب برای جامعه زنان مسلمان الزامی اعلام شده است ، و قوانین موضوعه که متناسب با این خواستگاه ، دینی و مردمی تصویب شده ، نیز به احترام و تبعیت از احکام دینی بر رعایت آن تأکید نموده است . و بدون استثناء هر زن ایرانی به خوبی می داند که این حجاب برای او مصونیت و ایمنی و پاکی و طهارت و قداست ایجاد می نماید ، نه محدودیت و حقارت ، از این رو با کمال میل و رغبت و بدون هرگونه اجباری با جان و دل حجاب را پذیرفته اند .
اما در دمکراسی غربی و شبه غربی و نظام لیبرال دمکراسی و سوسیال دمکراسی غرب که ظاهراً بر مکتب اومانیسم ، انسان محوری و انسان پرستی پایه گذاری شده است ، و نظامهای سکولاریسمی این حق مسلم که جزو حقوق طبیعی و فطری زنان مسلمان است را ، به دلیل اینکه به خوبی می دانند زنی که آزادانه و بدون اکراه و اجبار به سمت رعایت حجاب رفت ، هرگز به سمت فساد و فحشاء و مراکزی که افعال اعمال جنسی در آنجا مثال جنگل ، همان طوری که بین حیوانات رایج است ، بدون هرگونه محدودیتی و با امنیت کامل انجام می شود نخواهد رفت؛ سعی می کنند که زنان را این موهبت الهی محروم نمایند.
آنها بخوبی میدانند که چنین زنان محجبه وپاکدامن وپاک سیرتی، قطعاً به سمت سوی دین و دین مداری و خدامحوری و عاقبت بخیری هدایت خواهند شد، لذا چون چنین رفتارهای اخلاقی و انسانی با رسالت دین ستیزی وشاید هم خداستیزی ، وتفکرات فرعونی آنها نه تنها هم خوانی ندارد بلکه ضدیت هم دارد ، بدیهی است که رعایت حجاب را برای زنان مسلمان ممنوع اعلام نمایند.
متاسفانه امروز در غرب ، هر زن مسلمانی که به دستور دین و برای رعایت تقوای الهی و از ترس خدا ، حجاب خود را رعایت نماید، او را از جمیع حقوق شهروندی و حقوق انسانی مثل ادامه تحصیل و تردد در اماکن و محافل عمومی محروم می کنند ، طوریکه در عمل زنان با حجاب را به حبس ابد خانگی محکوم نموده اند .
این محدودیت و آزادی و خط قرمزی که غرب مطابق آیین لیبرال دمکراسی غربی ونظام سکولاریسمی ضد ارزشی، در مسیر عمل به دستورات دینی و پوشش زنان مسلمان گذاشته ، ساخته و پرداخته افکار مریض و کفرآلود عده ای فاسد وفرعون صفت است که در راستای منافع و مطامع دنیوی خود ، و برای حفظ ثروت و قدرت نامشروع خود آنها را وضع نموده اند .
اما آزادیها در اسلام و جامعه اسلامی و دمکراسی دینی بدون دخالت هر انسانی ، فقط به دستور خدا و منطبق با احکام دینی و بنا به مصلحت انسان و به نفع انسان و در راستای کمال خواهی و کمال جویی و جلوگیری از لغزش و سقوط انسان محدود می شوند و برای بعضی افعال و اعمال خط قرمزی تعیین می شود .
براستی ، ملاحظه فرمودید که فاصله و تفاوت ره از کجاست تا به کجا ؟
به طور متیقن ریشه و منشاء در نگاهی است که به زن می شود ، تفاوت در تعریفی است که از زن ارائه می شود ، وجه افتراق در جایگاه و شئوناتی است که برای زن در نظر گرفته شده است .
بدیهی است وقتی نگاهی که به زن می شود ، نگاهی صرفاً شهوت انگیز و شهوت زا باشد و تعریفی که از زن ارائه شده ، زن به عنوان موجود ظریف و لطیفی که برای اطفاء شهوت و سرگرمی و ملاعبه به وجود آمده معرفی شده و جایگاهی که برای زن در نظر گرفته اند ، یک جایگاه تفریحی و صد درصد یک مطاع دنیوی که صرفا برای اطفاء شهوت است ، بدون شک چنین موجودی یا وسیله و یا ابزاری که فقط کاربرد جنسی دارد ، هر چقدر که قدرت تحریکات جنسی او بیشتر باشد و هر چقدر که سکسی تر باشد و به جایگاه و موقعیت و شأنی که نظام لبیرال دمکرات وسوسیال دمکراتها از جمله سکولارهای بی دین برای او تعریف ودر نظر گرفته اند، بیشتر وبیشتر نزدیک باشد بهتر است ودر چنین وضعیتی مأموریت خود را بهتر انجام می دهد .
در حالیکه پوشش کامل و رعایت حجاب او را از منزلت و جایگاه محرک جنسی و با توجه به آزادیهای جنسی که در غرب وجود دارد ، دور می کند ،لذا با این دید ونظر رعایت حجاب را ممنوع کرده وبرای زنان محجبه مجازاتهایی تعیین نموده اند.
به امید اینکه روسای جمهوردر کشور اسلامی ایران عزیز از جمله رئیس جمهور فعلی جناب دکتر مسعود پزشکیان حفظه الله ؛ وجه افتراق بین دمکراسی دینی وانتخابات درحکومت اسلامی رادرک کرده و بدانندتاچنین اصول ومبانی ارزشی وانقلابی در جمهوری اسلامی ایران زنده و پویاست؛سردمداران نظام لیبرال دمکراسی غربی ازجمله شیطان بزرگ آمریکای خونخوار ؛ نمیتواند با این حکومت الهی و اسلامی برادر یا دوست یاهمپیمان ویاحتی درصلح باشد.
چون فلسفه وجودی وذات آنها وی سرشت شان برای مقابله وجدال بااین اصول و ارزشهای اسلامی وانسانی مقررشده است.
✅کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی
@seyedmokhtarmousav
🗓 ۱۴ ربیع الاول
مرگ یزید بن معاویه
چهاردهم ربیع الاول سال ۶۴ ه.ق مصادف است با مرگ یزید بن معاویه بن ابى سفیان در سن ۳۹ یا ۳۷ سالگى.
او بود که واقعه جانسوز کربلا را به وجود آورد و امام حسین (ع) و اهل بیت و اصحاب آن حضرت را به شهادت رساند و امام زین العابدین (ع) و عمه سادات زینب کبرى (ع) و دیگر علویات و فاطمیات را با آن وضع در کوچه و بازار به اسارت برد. او بود که خانه خدا را خراب کرد و پرده کعبه را سوزانید. همچنین او بود که در واقعه حره در مدینه کشف ستر زنان مهاجر و انصار کرد و سه روز مال و جان و ناموس مردم را بر سربازان خود حلال کرد. بعد از این ماجرا فرزندانى به هم رسیدند که پدر معینى نداشتند. بعد از آن قتل و غارتى در مدینه شد و حرمت حرم شریف نبوى هتک گردید و مردم را داخل حرم مطهر کشتند.
در علت مرگ او چند قول است: یکى اینکه به بلاى ناگهانى هلاک شده است. شیخ صدوق (رحمه الله) مىفرماید: یزید شب با حال مستى خوابید و صبح او را مرده یافتند در حالی که بدن او تغییر کرده، مثل آنکه قیر مالیده شده باشد. بدنش را در باب الصغیر دمشق دفن کردند.
احمد بن حنبل و جماعتى از اهل سنت لعن یزید را تجویز کردهاند و عدهای از آنان معتقد به کفر یزید هستند و ابن جوزى کتابى بر رد یزید نوشته است.
در این روز زیارت امام حسین (ع) مناسب است.
📚 مسترک سفینه البحار: ج ۴.
📚 توقیم المحسنین: ص ۱۶.
📚 فیض العلام: ص ۲۱۵ و ۲۱۶.
📚 زاد المعاد: ص ۳۴۵.
📚 بحار الانوار: ج ۹۵ ص ۱۸۹، ج ۹۸ ص ۱۰۱ و ۲۰۱.
📚 عوالم (مقتل): ص ۲۲۴.
📚 توضیح المقاصد: ص ۸ - ۷
📚 تتمه المنتهى: ص ۵۵ - ۵۶.
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/jahad_tabbin
سلام
کلیه مطالب این گروه درراستای ترویج فرهنگ مقدس اسلام ، انقلاب اسلامی، حمایت و پشتیبانی از ولایت امر مسلمین جهان ،فرهنگ انتظار و تلاش برای گسترش و ترویج زمینه سازی ظهور ،زنده نگه داشتن یاد شهدای عزیز و فرهنگی و ادبی میباشد.
گروه گلستان شهیدان 🌿
https://eitaa.com/joinchat/3772121295C7b4bd96880
فوروارد 👉آزاد
✍ #سیدمختارموسوی :
خطر افراد آلوده به #تفکرات التقاطی و مخرب که با اسم رمز #وفاق_ملی در بدنه دولت #پزشکیان بکار گمارده شده اند؛ به مراتب ازخطر #پیجرهای آلوده به مواد #منفجره بیشتر است.
#ییجرهای آلوده به موادمنفحره فقط #جان انسان را تهدید می کند.
ولی افکار آلوده #اصل_نظام را تهدید می کند که حفظ ان از حفظ جان #امام_زمان عج هم مهمتراست .
✅ کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی
@seyedmokhtarmousav
🔴حسن فضل الله، نماینده حزب الله در مجلس لبنان، با توجه شدت جراحات وارده بر اثر اصابت انفجار پیجر به شهادت رسید.
https://eitaa.com/jahad_tabbin