بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین *
راهکار مقابله با جنگ نرم
🥀تکیه به خداوند و رعایت تقوی🥀
تقوا و دوری از گناه یکی از عوامل مهم سلامت جامعه است ، در همه مسائل زندگی از ریز تا درشت در جریان است و دوری از آن باعث بیماری روحی فرد و اجتماع می شود . مکتب الهی اسلام تقوا را معیاری برای ارزیابی انسان ها قرار داده است و برآن تاکید بسیار دارد، تا جایی که در قرآن خداوند با افتخار ترین افراد را با تقواترین آنها می خواند. در بین بزرگان دینی ما روایات و تعابیر بسیاری برای تقوا بیان شده است ، امام محمد باقر (ع) میفرمایند :خداوند به وسیله تقوا بنده را از آنچه که عقلش به آن نمى رسدحفظ می کند و کور دلى و نادانى او را بر طرف مى سازد.( کافى، ج 8 ، ص 52، ح 16)
♦️سوال: معنای لغوی و دینی تقوا چیست و از لحاظ قرانی و روایی در دین اسلام چه تعابیری دارد؟
⬅️ : تقوا از وقایه به معنای نگهداری و پرهیز از بدی و گزند است . این موضوع اشاراتی در قرآن و در روایات ما دارد . در قرآن در سوره آل عمران آیه ۱۰۲ میفرمایند :﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ_ ای اهل ایمان، از خدا بترسید چنانچه شایسته خدا ترس بودن است، و نمیرید جز به دین اسلام.﴾
و در آیه ۱۸ سوره حشر داریم ﴿یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ_ .اى کسانى که ایمان آورده اید! از خداوند پروا کنید و هر کس به آن چه براى فرداى (قیامت) خود فرستاده است، بنگرد. باز هم از خدا پروا کنید که خداوند به آنچه انجام مى دهید، به خوبى آگاه است. ﴾
و همچنین در سوره الحجرات آیه ۱۳ میفرماید ﴿إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ_ همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند﴾
در روایات دینی در این زمینه ،معروفترین این روایات ،خطبه متقین حضرت علی علیه السلام است که در نهج البلاغه بیان شده است . در این خطبه، حضرت علی علیه السلام در مورد تقوا می فرمایند: یکی از صفات افراد با تقوا این است که به آنچه که می گویند عمل می کنند. در آیه ۱۳ الحجرات ، افرادی که با تقوا ترند ، به خداوند نزدیک ترند که اشاره به مراتب تقوا دارد . آیه ۱۰۲ آل عمران ، می فرمایند ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید به طوری که شایسته الهی است. و در آیه ۱۸ سوره حشر تذکر می دهد که کسانی که ایمان آورده اید تقوا پیشه کنید و دقت کنید که برای آخرتتان چه چیزی می فرستید.
♦️سوال : آیا رتبهبندی و مرتبهای برای با تقوا تر بودن وجود دارد؟ این مرتبه ها کدام است؟
⬅️: امام (ره) در چهل حدیث خود مراتب تقوا را به هشت قسمت تقسیم کرده اند، تقوای عامه ،تقوای خاصه، تقوای زاهدان ، تقوای مخلصان ، تقوای مجذوبان ،تقوای فانیان ، تقوای واصلان و تقوای متمکلان .
تقوای عام شامل عامه مردم است و زمینه آن دوری از محرمات و انجام واجبات است. تقوای خاص یعنی افرادی که علاوه بر ترک محرمات و عمل به واجبات ، از کارهای مشتبه و شبه ناک هم پرهیز میکنند.تقوای زاهدان مربوط به افرادی است که علاقه ای به دنیا ندارند . با توجه به آیه ۱۳ الحجرات، گرامی ترین افراد با تقواترین آنهاست.⬇️ادامه دارد ص۱ قاسمی
ادامه⬅️افراد یعنی کسی که مراحل تقوا را طی کرده باشد و باتقواترین باشد. اما آنچه که الان برای جامعه ما مفید ، لازم و اثرگذار است تقوای عامه است.
♦️سوال : پس تقوا فقط به معنای ترک محرمات و انجام واجبات نیست و ترک مکروهات و مستحبات را هم شامل میشود؟
⬅️: خود کلمه تقوا به معنی نگه داشتن است اینکه خود را نگه داریم و در مقابل دستورات الهی پرهیزگار باشیم .اگر گفت انجام بده یا انجام نده گوش به فرمان خدا باشیم. اگر تقوای عامه داشته باشیم در همین مراحل است ، اما اگر تقاضای خاصه داشته باشیم باید مستحبّات و مکروهات را هم رعایت کنیم.
♦️سوال: آیا ترک بعضی از گناهان در مرتبه پایین و ترک بعضی دیگر در مرتبه بالای تقوا است؟
⬅️ : بله! اگر من تقوای عام داشته باشم از من فقط توقع ترک محرمات و انجام واجبات است ، اگر تقوای خاصه داشته باشم مستحبات را هم در نظر می گیرم ،اما اگر تقوای زاهدان داشته باشم اینها برای من عادی است و چیزهای مهمتری پیش رویم قرار دارد مثل علاقه نداشتن به دنیا و برتر از تقوای زاهدان تقوای مخلصان است که اینجا از خود نفس صحبت می کند و می گوید من برای خودم هم نیستم و ذات و وجود من برای خداست . مرتبه های بالای تقوا کار هرکسی نیست و صرفاً صحبت در مورد آن آسان است .
♦️سوال : برای رسیدن به تقوا و با تقوا بودن چه باید کرد آیا صرفاً عمل به کارهای خوب کافیست؟
⬅️ : وقتی می پرسند برای خوب بودن چه کار باید کرد توقع این است که چند کلمه و یا چند کار خاص به من بگویند تا انجام بدهم و با تقوا بشوم در حالیکه این طور نیست. آدم با تقوا، طبق گفته های امیرالمومنین در خطبه متقین ، انسانی اهل فضیلت است و به مردم کمک میکند و نیازهای آنان را برطرف میکند . فردی فروتن است ،سخن صواب می گوید، یعنی حرف بیهوده نمی زند و سخنی میگوید که هم برای خودش و هم برای جامعه مفید باشد.د آدمی میانهرو است و نه تندرو و نه کندرو ، اینکه یک جا بنشینی و فقط نماز و دعا بخوانی درست نیست و به درد باتقوا بودن نمی خورد. چشم بر حرام می بندد و گوش به علمی که لازم است می دهد، علمی که نفعی برای خودش و جامعه داشته باشد. صبور در سختی و بلاست و فقط خدا را میبیند. دیگران از شرش و از نیش زبانش ایمن هستند. اینها صفاتی است که انسان برای با تقوا بودن باید داشته باشد.
♦️سوال : انسان با معرفت داشتن و عارف بودن به تقوا می رسد یا باید تقوا داشته باشد تا به معرفت و عرفان برسد؟
⬅️ : نکتهای که در شرح چهل حدیث امام ( ره) و در مرتبه های تقوا وجود دارد ،این است که افراد باید زمینه تقوا را داشته باشند تا به مرحله عرفان برسند. ما خیلی از چیزها را میخوانیم اما عمل نمی کنیم. یعنی در واقع به هر دلیل، زمینه عمل برای من فراهم نیست . مثل کافران که قرآن بر آنها خوانده شد و معنای آن را می فهمیدند، اما راه تقوا را بیش نمی گرفتند. پس باید زمینهای باشد که به مرحله عرفان و معرفت برسیم در مراحل تقوا هم مراحل بالاتر تقوا بعد از تقوای عام است یعنی باید تقوایی باشد تا به معرفت رسید.
♦️سوال: نتیجه این با تقوا بودن در زندگی فردی و اجتماعی چیست؟
⬅️: نتیجه تقوا رضایت مردم ،رضایت خدا و مسئولیتپذیری شخص و جامعه است. نتیجه تقوا زهد پیشه کردن و غربت گزیدن نیست. یعنی حضور در جامعه و انجام کارهای اجتماعی مادامی که مردم از دست تو و اعمال و رفتار تو در امان هستند. رضایت خدا و مردم در تقوای اجتماعی است من به عنوان کسی که مسئولیت پذیر هستم و به عنوان کسی که جزو ﴿ وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ﴾ نیستم و کمفروشی نمیکنم ، باعث به وجود آمدن اعتماد در جامعه شده و زمینه خوب بودن را برای خود و دیگران فراهم میکنم و عامل خوب بودن دیگران و جامعه می شوم با این حال میتوان گفت ریشه امر به معروف و نهی از منکر هم از تقوا می گذرد.
♦️سوال : مگر مسئولیت پذیری هم ،با باتقوا بودن ارتباطی دارد؟ با تقوا بودن چه تاثیری در مسئولیت های اجتماعی دارد؟
⬅️ بله قطعا ، شهید بهشتی ، هنگامی که بحث مسئولیت دادن به افراد پیش می آمد و بر سر متقی و متعهد بودند و یا متخصص بودن افراد اختلاف نظر وجود داشت، عده ای عقیده داشتند که فرد باید متعهد و با تقوا باشد تا مرتکب خلاف و جرم نشود ، اما بعضی میگفتند باید متخصص باشد، چون هرچقدر با تقوا باشد ولی متخصص نداشته باشد بودجه را خراب میکند . اما شهید بهشتی عقیده داشت که باید مسئولیت را به انسان متعهد بدهند. چراکه کسی که متعهد و با تقوا باشد کاری که بلد نیست را بر عهده نمی گیرد یعنی فرد با تقوا مسئولیتی که تخصص ندارد را نباید قبول کند. به تعبیر امام(ره) اگر کسی مسئولیت را قبول کرد و بلد نبود انجام بدهد این فرد هر آنچه که حقوق می گیرد حرام است، چون تخصصی در آن زمینه نداشته و با قبول مسئولیت از تقوا به دور است. اگر من مسئولیت خود را درست انجام داده و در محل کار ،خانواده ⬇️ ص۲ قاسمی
ادامه⬅️خانواده ،محل تحصیل و جامعه آدم با تقوایی باشم بخش بزرگی از تقوای عامه را انجام داده ام . و برعکس هرچقدر که انسان نمازگزار و مومنی باشم اگر از محرمات خدا پرهیز نکردم و مسئولیتی را قبول کردم که حق الناس به گردن خود آوردن و حرام انجام داده ام از تقوا به دور هستم. آیه قرآن می فرماید ﴿ وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ _ وای بر کم فروشان﴾ کم فروش کسی است که بی تقوا است، چه آن کسی که در بازار کم فروشی میکند و جنسی را که باید به اندازه بفروشد کم می فروشد ، چه آن کسی که مسئولیتی داردو باید در ۷ ساعت انجام دهد ولی آن را در ۴۵ دقیقه انجام می دهد، یا کسی که معلم کارمند و یا مسئولیت خانواده را دارد و از انجام وظیفه خود کوتاهی میکند . این موضوع هم به تقوای عام بر میگردد و در همه مسائل زندگی نمود دارد.
سوال: و سوال آخر مرتبه افراد با تقوا در بهشت چیست و تا چه هست به مراتب والای بهشت نزدیک هستند ؟
⬅️ : کسی که تقوا داشته باشد به مرتبه رضایت الهی میرسد. این جا دیگر به تعبیر امام(ره), انسان متقی به دنبال بهشت و منافع بهشتی نیست .کسی که مراحل تقوا را طی کرده باشد در بهشت به دنبال همنشینی با انبیا و اولیا و نزدیکی با خداوند است و بهش را اینطور تعبیر میکند که به دنبال به دست آوردن بهشت در ازای کار خوب نیست و از خدا میخواهد با انبیا و اولیا محشور شود و به خداوند نزدیک باشد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم
*جهاد تبیین*
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری
به کانال جهاد تبیین بپیوندید ص۳ قاسمی
https://eitaa.com/jahad_tabbin
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندک اندک جمع مستان میرسند .
کاری از حاج جعفر عمو زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وخامت حال انگلیس در سایه اعتصابات سراسری از زبان سیاستمدار برجسته این کشور؛ این اعتصاب در دهههای اخیر بیسابقه است!
«جرمی کوربین» سیاستمدار انگلیسی:
🔹 "کارکنان راه آهن، پست، بهداشت، خدمات عمومی و معلمان دست از کار کشیدهاند."
🔹 "مردم زیادی برای تهیه غذا به سازمانهای خیریه روی آوردهاند، به همین دلیل از این اوضاع به شدت عصبانی هستند."
🔹 وضعیت اعتصابات سراسری انگلیس در حالی تشدید شده که یکی از سناریوهای شبکههای لندنی ترویج راهاندازی اعتصابات سراسری در ایران بود اما اکنون انگلیس گرفتار این سناریو شده است!
#خبرگزاریMRC
@MRC_NEWS
130095_649.pdf
134.7K
اخبار روزانه دوشنبه ۲۸ آذر ماه
معاونت سیاسی سپاه استان ایلام
🔴مجلس پیگیر اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس است
♦️کوثری، نماینده تهران:مجلس پیگیر اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس است
♦️ تجدیدنظر در روابط با فرانسه و آلمان را نیز مورد بررسی قرار میدهیم
♦️کشورهای اروپایی، آلمان، فرانسه و انگلیس نشان دادند که خیرخواه ملت ایران نیستند و همواره اقدامات ضد ایرانی آنها را شاهد بودهایم.
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
🆔@Shakhes_2
🆘 @sakhes_enghelab
شهیدی که بعلت لو ندادن عملیات زنده سرش را بریدند
عباسعلی فتاحی بچه دولت آباد اصفهان بود حدود ۱۷ سال سن داشت. سال شصت به شش زبان زندهی دنیا تسلط داشت تک فرزند خانواده هم بود زمان جنگ اومد و گفت: مامان میخوام برم جبهه. مادر گفت: عباسم! تو عصای دستمی، کجا میخوای بری؟
عباسعلی گفت: امام گفته.
مادرش گفت: اگه امام گفته برو عزیزم…عباس اومد جبهه.
خیلی ها می شناختنش. گفتند بذاریدش پرسنلی یا جای بی خطر تا اتفاقی براش نیفته.
اما خودش گفت: اسم منو بنویس میخوام برم گردان تخریب. فکر کردند نمی دونه تخریب کجاست.
گفتند: آقای عباسعلی فتاحی! تخریب حساس ترین جای جبهه است و کوچکترین اشتباه، بزرگترین اشتباهه… بالاخره عباسعلی با اصرار رفت تخریب و مدتها توی اونجا موند.
یه روز شهید حسین خرازی گفت: چند نفر میخوام که برن پل چهل دهنه روی رودخونه دوویرج رو منفجر کنن. پل کیلومترها پشت سر عراقیها بود…
پنج نفر داوطلب شدند که اولینشون عباسعلی بود. قبل از رفتن..
حاج حسین خرازی خواستشون و گفت: ” به هیچوجه با عراقی ها درگیر نمی شید. فقط پل رو منفجر کنید و برگردید. اگر هم عراقی ها فهمیدند و درگیر شدید حق اسیر شدن ندارین که عملیات لو بره…
تخریبچی ها رفتند… یه مدت بعد خبر رسید تخریبچی ها برگشتند و پل هم منفجر نشده، یکی شونم برنگشته… اونایی که برگشته بودند
گفتند: نزدیک پل بودیم که عراقی ها فهمیدن و درگیر شدیم. تیر خورد به پای عباسعلی و اسیر شد… زمزمه لغو عملیات مطرح شد.
گفتند: ممکنه عباسعلی توی شکنجه ها لو بده!
پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: حسین! عباسعلی سنش کمه اما خیلی مرده، سرش بره زبونش باز نمیشه برید عملیات کنید…
عملیات فتح المبین انجام شد و پیروز شدیم. رسیدیم رودخانه دوویرج و زیر پل یه جنازه دیدیم که نه پلاک داشت و نه کارت شناسایی. سر هم نداشت. پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: این عباسعلیه! گفتم سرش بره زبونش باز نمیشه…
اسرای عراقی میگفتند: روی پل هر چه عباسعلی رو شکنجه کردند چیزی نگفته… اونا هم زنده زنده سرش رو بریدند…
جنازه اش رو آوردند اصفهان تحویل مادرش بدهند.
گفتند به مادرش نگید سر نداره. وقت تشییع مادر گفت: صبر کنین این بچه یکی یه دونه من بوده، تا نبینمش نمیذارم دفنش کنین!
گفتن مادر بیخیال. نمیشه…
مادر گفت: بخدا قسم نمیذارم.
گفتند: باشه! ولی فقط تا سینه اش رو می تونین ببینین.
یهو مادر گفت: نکنه میخواین بگین عباسم سر نداره؟
گفتند: مادر! عراقیها سر عباست رو بریدند.
مادر گفت: پس میخوام عباسمو ببینم… مادر اومد و کفن رو باز کرد. شروع کرد جای جای بدن عباس رو بوسیدن تا رسید به گردن. پنبه هایی که گذاشته بودن روی گلو رو کنار زد( یاد گودی قتلگاه و مادر سادات) و خم شد رگ های عباس رو بوسید.
و مادر شهید عباسعلی فتاحی بعد از اون بوسه دیگه حرف نزد…
(یاد شهدا و این شهید جوانمرد را حفظ کنیم ولو با ارسال این داستان زیبا به یک نفر حتی شده با یک صلوات)
شادی روح شهدا صلوات
✳️ اموری که عقل را تقویت میکند :
۱🔸اولین تقویتکننده عقل سرکه است، امام صادق (ع) میفرمایند: «الخل يشدّ العقل» یعنی «سرکه عقل را تقویت میکند.»
روایاتی که سرکه را مقوى عقل معرفی میکنند بسیار است.
۲🔸دومین تقویتکننده عقل خرفه🌱است، خرفه همان سبزی حضرت زهرا (س) است.
پیامبر (ص) میفرمایند: «عليكم بالفرفخ فهي المكيسة، فإنّه إن كان شيء يزيد في العقل فهي»
«بر شما باد خرفه، انسان را زرنگ (عاقل) میکند و اگر چیزی عقل را زیاد کند خرفه است.»
۳🔸سومین تقویتکننده عقل #برگ_چغندر☘️ است، در روایت درباره برگ چغندر آمده: «يشدّ العقل ويصفّي الدم»
«عقل را تقویت میکند و خون را صاف میکند.»
۴🔸چهارمین تقویتکننده عقل #کدوتنبل 🎃است، در روایت آمده: «الدّباء يزيد في العقل»
«کدوتنبل عقل را زیاد میکند.»
۵🔸پنجمین تقویتکننده عقل به است، در روایت آمده: «عليكم بالسفرجل فكلوه فإنّه يزيد في العقل والمروءة»
«بر شما باد به، آن را بخورید، زیرا عقل و مروت را زیاد میکند.»
۶🔸ششمین تقویتکننده عقل تجارت است، امام صادق (ع) میفرمایند: «التجارة تزيد في العقل.»
یعنی «تجارت عقل را زیاد میکند.»
در روایت دیگر آمده: «ترك التجارة ينقص العقل»
یعنی «رها کردن تجارت عقل را کم میکند.»
۷🔸هفتمین تقویتکننده عقل عطر🌹است، در روایت آمده: «من تطيّب أول النهار لم يزل عقله إلى الليل»
یعنی «کسی که اول روز از عطر استفاده کند تا شب عقلش باقی میماند.» البته عطر نمیتواند بهعنوان درمان ضعف عقل باشد و یک تقویت موقتی است.
۸🔸هشتمین تقویتکننده عقل حجامت است، در روایت آمده: «إنّ الحجامة تصحّح البدن وتشدّ العقل»
«حجامت بدن را سالم میکند و عقل را تقویت میکند.»
به کانال آقای حجامت بپیوندید.👇
....•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•....
@mr_hejaamat
⭕️ مستر همفر جاسوس انگلیس🇬🇧 در کتاب خود مینویسد:
«اگر در کشورهای اسلامی سه کار شود نفوذ و استعمار ما عملی میشود.:
۱) مردم را از روحانیت و مرجعیت جدا کنید؛ با خراب کردن شخصیت آنها در ذهن مردم.
۲) حجاب زنان را بردارید و عفت عمومی را مبتذل نشان دهید.
۳) موسیقی را عمومی کنید.»
زلال وحی: جنگ ترکیبی شیاطین(3)
«وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَ أَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَ رَجِلِكَ وَ شارِكْهُمْ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلَّا غُرُوراً» (اسراء/64)
«و (اى شيطان!) هر كس از مردم را مىتوانى با صداى خود بلغزان و نيروهاى سواره و پيادهات را بر ضدّ آنان گسيلدار و در اموال وفرزندان با آنان شريك شو و به آنان وعده بده، و شيطان جز فريب، وعدهاى به آنان نمىدهد.»
پیام ها
1- قدرت ابليس محدود است.
2- تبليغات فاسد، در انحراف مردم نقش دارد.
3- تهاجم تبليغاتى و فرهنگى دشمن، مقدّم بر تهاجم نظامى است. «صوت» قبل از «خيل» آمده است. شيطان ابتدا با تبليغات، انگيزهى توحيدى انسان را مىگيرد، سپس با تسليحات و لشكريانش بر او هجوم مىآورد. (منبع: تفسير نور)
💠آیت الله بهجت ره:
🍃اگر تا آخر عمر شبانه روزی بدون مزد کار کنیم،
قدر و قیمت یک نفس کشیدن در این نظام اسلامی را نمیتوانیم جبران کنیم..
#بهجت
▶️ @Menbarvaezin
🗓 #حدیث_روز
حضرت پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله :
مَنْ قَلَّ طَعْمُهُ صَحَّ بَدَنُهُ وَ مَنْ كَثُرَ طَعْمُهُ سَقُمَ بَدَنُهُ وَ قَسا قَلْبُهُ؛
هر كس كم بخورد، سالم مىماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مىشود و قساوت قلب پيدا مىكند.
نهج الفصاحه ص 728 ،ح2779
▶️ @Menbarvaezin
#حدیث_روز
❤️ امام صادق «علیه السلام»⇩:
🔔استغفرالله و اتوب الیه
↫◄✙🌷هرگاه روزی ات به کُندى آید و به سختى به تو رسد، زیاد استغفار کن.
📚{بحارالأنوار،ج ۶۶،ص۴۰۷}
▶️ @Menbarvaezin
💠آیت الله بهجت ره:
هرطور با نماز رفتار کنیم،
بازتاب آن را در زندگیمان خواهیم دید، در همه ابعاد.
آیت الله قاضی ره: اگر نماز را تحفظ کردید، همه چیزتان محفوظ می ماند.
#بهجت
▶️ @Menbarvaezin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم و فوری؛
مذهبیها و بزرگواران التماستون میکنم این 14 دقیقه رو تا آخر گوش بدید.
قسمتون میدهیم که حتما نشر دهید برای شما هم صدقه جاریه است. خداوند بحق منجی عالم بشریت مابقی غیبت امام عصر (عج) را بر همه ما ببخشه ان شاءالله...
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️🍃🍃🍃🍃
علت غرق شدن کشتیها
آبهای اطرافشون نیست،
بلکه نفوذ آب به داخل آنهاست...
پس اجازه نده اتفاقات اطراف
به درونت نفوذ کنند
و باعث سنگینتر شدن
و غرق شدنت بشن.
💚💚
فرازی از استغفار هفتاد بندی مولا امیرالمؤمنین
بند ۵۸: بار خدایا! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که موجب نزدیکی مرگ و اجل میگردد، و موجب قطع امیدها و آرزوها میگردد و عمرها را کوتاه میکند، چه بر زبان آورده باشم یا هنگامی که آن را به یاد آوردم به خاطر شرمندگی از تو از آن دم فرو بستم، یا آن را در سینه پنهان کردهام، یا من از آن بیخبرم و تو آن را میدانی، زیرا تو به هر سِرّی و مخفیتر از آن آگاهی؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و اینگونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان!
ادامه دارد...
♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️
آثار شگفتانگیز این استغفار، بویژه تأثیر آن بر افزایش رزق👇👇
https://eitaa.com/Dar_Aghoosh_Khoda/2005
#استغفار | #گناه | #افزایش_رزق
در آغوش خدا باشید
🔹🔶─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─🔶🔹
@Dar_Aghoosh_KHODA
جهاد تبیین یک واجب عینی است. مقام معظم رهبری، به کانال جهاد تبیین بپیوندید @jahad_tabbin
صفحه ۳۹۶ مصحف شریف
سوره مبارکه قصص و ابتدای سوره مبارکه عنکبوت
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
4_6001221321525036474.mp3
1.91M
🔸ترتیل صفحه 396 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام بیات - رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
قرآن ترجمه المیزان
سوره 28
سوره مبارکه القصص
صفحه 396
إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَىٰ مَعَادٍ ۚ قُلْ رَبِّي أَعْلَمُ مَنْ جَاءَ بِالْهُدَىٰ وَمَنْ هُوَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (85)
همانا آن که قرآن را بر تو فرض کرد [در قيامت ]تو را به بازگشتگاهى [رفيع] بازمى گرداند، بگو: پروردگار من داناتر است که چه کسى هدايت آورده و چه کسى در گمراهى نمايانى [غرق] است. (85)
وَمَا كُنْتَ تَرْجُو أَنْ يُلْقَىٰ إِلَيْكَ الْكِتَابُ إِلَّا رَحْمَةً مِنْ رَبِّكَ ۖ فَلَا تَكُونَنَّ ظَهِيرًا لِلْكَافِرِينَ (86)
و تو انتظار نداشتى که اين کتاب به تو القا شود، ليکن رحمتى از پروردگارت بود [که موجب شد به تو القا شود] پس هرگز پشيتبان کافران مباش. (86)
وَلَا يَصُدُّنَّكَ عَنْ آيَاتِ اللَّهِ بَعْدَ إِذْ أُنْزِلَتْ إِلَيْكَ ۖ وَادْعُ إِلَىٰ رَبِّكَ ۖ وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (87)
و مبادا آنان تو را از [ابلاغ] آيات خدا بعد از آن که به سويت نازل شد، بازدارند و به سوى پروردگارت دعوت کن و هرگز از مشرکان مباش. (87)
وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ ۘ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ ۚ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (88)
و با وجود خدا معبود ديگرى مخوان، هيچ معبودى جز او نيست، هر چيزى هلاک شدنى است جز وجه او; حکم فقط براى او است و فقط به سوى او بازگردانده مى شويد. (88)
سوره 29
سوره مبارکه العنكبوت
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
الم (1)
الف ، لام ، ميم . (1)
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (2)
آيا مردم پنداشته اند همين که بگويند: ايمان آورديم، رها مى شوند و مورد امتحان قرار نمى گيرند. (2)
وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۖ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ (3)
در حالى که بى ترديد کسانى را که پيش از آنان بودند امتحان کرده ايم؟ پس حتماً [آنان نيز امتحان مى شوند و] خدا آنان را که راست گفته اند، خواهد شناخت و آنان را که دروغگويند نيز خواهد شناخت. (3)
أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ أَنْ يَسْبِقُونَا ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ (4)
آيا کسانى که کارهاى بد مى کنند، پنداشته اند که مى توانند بر ما سبقت گيرند (از ما بگريزند)؟ چه بد قضاوت مى کنند! (4)
مَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (5)
هر که اميد لقاى خدا را دارد [بايد در راه او بکوشد زيرا] حتماً ميعاد خدا آمدنى است و او است شنوا و دانا. (5)
وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا يُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ (6)
و هر که [در راه خدا] بکوشد فقط براى خود مى کوشد، زيرا بى شک خدا از جهانيان بى نياز است. (6)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۹۶🌷
یک قانون همگانی:
برای همه ی ما که با عالم درس و مدرسه آشنا بوده و هستیم، «امتحان»، یک واژه ی آشنا و تکراری است. تمام جویندگان دانش ـ اعم از دانش آموزان و دانشجویان ـ برای رسیدن به مراحل تحصیلی بعدی و دست یابی به مدارک تحصیلی عالی تر، باید امتحان بدهند و پس از قبول در آن و نشان دادن لیاقت خود، به مرحله ی بالاتر روند. در این میان اگر کسی بدون آزمون به مراحل بالای تحصیلی برود و مدارک عالی مانند فوق لیسانس و دکترا بگیرد، دیگران در باره ی او چه قضاوتی می کنند؟ بدون شک همه به این اتفاق اعتراض می کنند و او را شایسته ی گرفتن آن مدرک نمی دانند؛ زیرا او امتحان نداده و لیاقتش را برای رسیدن به این مرحله ی ارزشمند ثابت نکرده است. انسان نیز موجودی پیچیده و والامقام است که می تواند به بالاترین مراحل رشد و کمال برسد و در بهترین جایگاه جهان و در پیشگاه فرمانروای قدرتمند و مقتدر هستی، با آرامش خیال به سر برد و در میان بهترین نعمت ها برای همیشه به زندگی خود ادامه دهد و در مسیر رشد بی نهایت حرکت کند؛ امّا برای رسیدن به این مقامِ بی نظیر و تصوّرناپذیر در جهان آخرت، در دنیا آزموده شود و لیاقت خود را نشان دهد.
از این رو، آزمایش و امتحان همه ی انسان ها در زندگی دنیا، قانونی قطعی و تخلّف ناپذیر است، و به فرموده ی خداوند در آیات مورد بحث، تمام انسان ها باید در آزمون الهی شرکت کنند. البته همان گونه که شکل امتحان در انواع مدارس تفاوت می کند، شکل امتحان انسان ها نیز متفاوت است؛ ولی اصل امتحان از زندگی آنان حذف نمی شود. امتحان خدا، زمانی در قالب ثروت آشکار می شود و زمانی به صورت فقر؛ هنگامی به شکل قدرت در می آید و هنگامی به صورت اسارت. روزی امتحان به شکل پذیرش صلح در کنار امام حسن(ع) است و روز دیگر به صورت جنگ و جانبازی در کنار امام حسین(ع). آری، همه ی ما در هر روز به شکلی امتحان می شویم و فرشتگان ثبت اعمال نیز پیوسته مشغول ثبت عملکرد ما در امتحان زندگی مان هستند، و در قیامت هم مُهر قبول یا ـ خدای ناکرده ـ مردودی مان در این امتحان بزرگ، به کارنامه ی اعمالمان زده خواهد شد. از این رو خداوند در آیه ی 2، طومار خیالاتِ تمام افراد عافیت طلب و تنبل را پیچیده و به آنان اطمینان داده که نمی توانند به ایمان ظاهری و اقرار زبانی خود دل خوش کنند و با گفتن شهادتین و اظهار محبّت به خدا و پیامبر(ع)، خود را از اهالی بهشت بشمارند؛ بلکه مطمئن باشند که در کوره ی حوادث و مشکلات قرار خواهند گرفت و سرانجام، حقیقتِ آنچه در دل دارند، آشکار خواهد شد. قرآن بارها به منافقانی اشاره می کند که برای جهاد و انفاق در راه خدا اظهار آمادگی می کردند؛ ولی در میدان عمل از آن ها اثری دیده نمی شد ! در حدیثی می خوانیم که امام کاظم(ع) پس از تلاوت این آیه فرمود: «[مردم در کوره ی حوادث] آزمایش می شوند؛ همانطور که طلا در کوره ذوب می شود، و خالص و ناخالص شان جدا میشوند؛ همان طور که خالص و ناخالص طلا جدا می شود.»
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
بسم الله الرحمن الرحیم
*#جهاد تبیین*
آیه ۶ - سوره عنکبوت
آیه وَ مَنْ جاهَدَ فَإِنَّما يُجاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللهَ لَغَنِيٌّ عَنِ الْعالَمِينَ [6]
كسى كه جهاد[و تلاش] كند، به سود خود جهاد مىكند؛ چرا كه خداوند از همهی جهانيان بى نياز است
🇮🇷🥀🇮🇷🥀🇮🇷🥀🇮🇷
جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم
به کانال جهاد تبیین بپیوندید
https://eitaa.com/jahad_tabbin