eitaa logo
*جهاد تبیین*
609 دنبال‌کننده
11هزار عکس
12.6هزار ویدیو
152 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه بحث قبل نکته ای از شیخ عباس قمی (ره) آقا زادۀ مرحوم حاج عباس قمی (ره)می فرمود که: پدرم یک شب سورۀ یس را می خواند، رسید به آیه «هذِهِ جَهَنَّمُ الَّتی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»؛ این همان جهنمی است که وعده داده شده است. آن قدر بابام گریه کرد که دیگر نتوانست سورۀ یس را ادامه دهد.[24] قرآن می فرماید «وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا».[25] دین شناسی مان را قوی کنیم. دین شناسی؛ یعنی باورها، عملکردها، تسلیم و رضا، باور به معاد و مبدأ و در یک کلام، دغدغه ای که همۀ ائمۀ ما روی آن تأکید داشته اند. مگر رسول خدا نفرمود: «إِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمُ اسْتِخْفَافاً بِالدِّین»[26]؛ من از خفیف شمردن دین بر شما می ترسم. امان از آن زمانی که دین بازیچه و ملعبه گردد؛ به تعبیر اباعبدالله علیه السلام که فرمود: «وَ الدِّینُ لَعِقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ»؛[27] برای بعضی ها دین لقلقۀ زبان می شود. به تعبیر زهرای مرضیه که در خطبۀ فدکیه از کهنگی و در حاشیه واقع شدن دین خبر داد. آقا! دین حیات بخش است: «لا حَیَاةَ إِلاَّ بِالدِّین»؛ دین زنده کننده، احیاگر، نشاط آور و هدف دهنده است. دین موجب می شود تا انسان از پوچی، هیچی، افسردگی و نگرانی دور بماند. در یک کلمه، دین باعث می شود تا دنیای انسان نیز حفظ گردد. مگر نفرمود:«أَشْهَدُ أَنَّ الْجَنَّةَ حَقُّ وَ أَنَّ النَّارَ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَةَ آتِیَةٌ لا رَیْبَ فِیهَا»[28]؛ آن هایی که دین را فدای دنیا می کنند، هم دین و هم دنیایشان تباه خواهد شد. مگر این گونه نشد؟ ببینید در تاریخ، زندگی کسانی که دین را فدای دنیا کردند، چگونه از بین رفتند؟ چگونه خوار و ذلیل شدند؟ داستان به «سعید بن مصیّب»گفتند: عبدالملک مروان لحظه ای که داشت جان می داد، از پنجرۀ قصرش به بیرون نگاه می کرده است. مثل الان که غسال خانه و این امکانات نبود، افراد را کنار رودخانه می شستند. مرده شویی مرده ای را کنار رودخانه شسته و کفن کرده بود و آماده بود که بستگان و صاحبان میت بیایند و جنازه را ببرند و مزد او را بدهند. دیر کرده بودند، خودش هم کنار این جنازه دراز کشیده بود و استراحت می کرد. عبدالملک هم از درد به خودش می پیچید. نگاهی از روزنۀ قصرش به غسال کرد و گفت: ای کاش شغل من شبیه این مرد بود، و این آرامش را داشتم. آن هایی که ظلم کردند دیگر آرامش ندارند. سعید گفت: «الحمدلله که اینها آخر عمرشان به ما و به مؤمنین غبطه می خورند! امیرالمؤمنین فرمود: اقامۀ عدل در حکومت داری زیباست و به سیاست دولتی جهت می دهد. آقایان! برادران! و خواهران! همۀ دنیا را که روی هم بریزند، با همۀ قارّه ها، کرات و منظومۀ شمسی و...، قرآن می فرماید: قلیل و هیچ است. واقعاً قلیل است، هر چند به تعبیر قرآن در سورۀ قصص: «و لا تَنْسَ نَصیبَکَ مِنَ الدُّنیا»[29]؛ دنیا را فراموش نکنید، چون وسیلۀ کسب آخرت است. بنابراین، یکی از ابعاد وجودی زهرای مرضیه علیها السلام توجه فوق العاده به معاد و آخرت بود، و همین توجه موجب رفتارهای فوق العاده معنوی او بود. پی نوشت: [1]. توبه، 119. [2]. قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلّم): إنَّ فاطمةَ شَجْنَةٌ مِنِّی یُؤْذیِنی ما آذاها و یَسُرِّنِی ما سَرَّها (بحارالانوار، ج 43، ص26، معانی الاخبار، ص 303). [3]. فَاطِمَةُ بَهْجَةُ قَلْبِی وَ ابْنَاهَا ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ بَعْلُهَا نُورُ بَصَرِی وَ الْأَئِمَّةُ مِنْ وُلْدِهَا أَمَانَتِی وَ الْحبْلُ الْمَمْدُودُ فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِمْ فَقَدْ نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُمْ فَقَدْ هَوَی (بحارالانوار، ج 33، ص 110). [4].الغدیر، ج7، ص 232، فاطمةُ من المهد، ص 275. [5]. فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْهَا مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَی الله (بحارالانوار، ج 43، ص 203). فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَاءَهَا فَقَدْ سَاءَنِی فَاطِمَةُ أَعَزُّ النَّاسِ عَلَیَّ (بحارالانوار، ج 43، ص 23؛ امالی مفید، ص 294). [6]. قال النبی (صلی الله علیه وآله وسلّم): الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ خَیْرُ أهْلِ الارضِ بَعْدِی وَ بَعْدَ أَبِیهِمَا وَ أُمُّهُمَا أَفْضَلُ نِسَاءِ أَهْلِ الْأَرْضِ (بحارالانوار، ج43، ص 30). [7]. فاطمةُ الزهرا، رحمانی، ص 10، فرائد المسلمین، ج 2، ص 68. [8]. کشف الغمة، ج1، ص 506. [9]. بحارالانوار، ج 83، ص 85. [10]. مناقب ابن شهر آشوب، ج 4، ص 237. [11]. بحارالانوار، ج66، ص 5. [12]. عنکبوت، 2. [13].انعام، 44. [14]. فاطر، 8. [15]. زندگی زهرا علیها السلام، ص 35، به نقل از: مناقب ابن شهر آشوب، ج3، ص 245 (در این کتاب نوشته شده است که صد شتر با ابر پارچه و صد هزار دینار). [16]. مناقب شهر آشوب، ج3، ص 34. [17]. قال رسول الله (ص): إِذا جَاءَکُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِینَهُ فَزَوِّجُوهُ إِلّا تَفْعَلُوهُ تَکُنْ فِتْنَةٌ فِی ا
بسم الله الرحمن الرحیم *نکته طلایی* ⭐️قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری 🔹روزی طلبه جوانی که در زمان شاه‌عباس در اصفهان درس می‌خواند نزد شیخ بهایی آمد و گفت: ❌من دیگر از درس‌خواندن خسته شده‌ام و می‌خواهم دنبال تجارت و کار و کاسبی بروم، چون درس‌خواندن برای آدم، آب و نان نمی‌شود و کسی از طلبگی به جایی نمی‌رسد و به‌جز بی‌پولی و حسرت، عایدی ندارد. 🔹شیخ گفت: ✔️ بسیار خب! حالا که می‌روی حرفی نیست. فعلا این قطعه سنگ را بگیر و به نانوایی برو چند عدد نان بیاور با هم غذایی بخوریم و بعد هر کجا می‌خواهی برو، من مانع کسب‌وکار و تجارتت نمی‌شوم. 😳جوان با حیرت و تردید، سنگ را گرفت و به نانوایی رفت و سنگ را به نانوا داد تا نان بگیرد 😡 ولی نانوا او را مسخره نمود و از مغازه بیرون کرد.ا 😔پسر جوان با ناراحتی پیش شیخ بهایی برگشت و گفت: مرا مسخره کرده‌ای؟ نانوا نان را نداد هیچ، جلوی مردم مرا مسخره کرد و به ریش من هم خندید. 🔹شیخ گفت: اشکالی ندارد. پس به بازار علوفه‌فروشان برو وه بگو این سنگ خیلی باارزش است، سعی کن با آن قدری علوفه و کاه و جو برای اسب‌هایمان بخری. 🔹او دوباره به بازار رفت تا علوفه بخرد ولی آن‌ها نیز چیزی به او ندادند و به او خندیدند. جوان که دیگر خیلی ناراحت شده بود، نزد شیخ آمد و ماجرا را تعریف کرد. 🔹شیخ بهایی گفت: خیلی ناراحت نباش. حالا این سنگ را بردار و به بازار صرافان و زرگران ببر و به فلان دکان برو و بگو این سنگ را گرو بردار و در ازای آن، صد سکه به من قرض بده که اکنون نیاز دارم. 🔹طلبه جوان گفت: با این سنگ، نان و علوفه ندادند، چگونه زرگرانا بابت آن پول می‌دهند؟ 🔹شیخ گفت: امتحان آن که ضرر ندارد. 🔹طلبه جوان با اینکه ناراحت بود، ولی با بی‌میلی و به احترام شیخ به بازار صرافان و جواهرفروشان رفت و به همان دکانی که شیخ گفته بود، رفت و گفت: این سنگ را در مقابل صد سکه به امانت نزد تو می‌سپارم. 🔹مرد زرگر نگاهی به سنگ کرد و با تعجب، نگاهی به پسر جوان انداخت و به او گفت: قدری بنشین تا پولت را حاضر کنم. 🔹سپس شاگرد خود را صدا زد و در گوش او چیزی گفت و شاگرد از مغازه بیرون رفت. 🔹پس از مدت کمی شاگرد با دو مامور به دکان بازگشت. ماموران پسرجوان را گرفتند و می‌خواستند او را با خود ببرند. 🔹او با تعجب گفت: مگر من چه کرده‌ام؟ 🔹مرد زرگر گفت: می‌دانی این سنگ چیست و چقدر می‌ارزد؟ ت 🔹پسر گفت: نه، مگر چقدر می‌ارزد؟ 🔹زرگر گفت: ارزش این گوهر، بیش از ۱۰هزار سکه است. راستش را بگو، تو در تمام عمر خود حتی هزار سکه را یک‌جا ندیده‌ای، چنین سنگ گران‌قیمتی را از کجا آورده‌ای؟ 🔹پسر جوان که از تعجب زبانش بند آمده بود و فکر نمی‌کرد سنگی که نانوا با آن نان هم نداده بود، این مقدار ارزش داشته باشد، با لکنت‌زبان گفت: به خدا من دزدی نکرده‌ام. من با شیخ بهایی نشسته بودم که او این سنگ را به من داد تا برای وام‌گرفتن به اینجا بیاورم. اگر باور نمی‌کنید با من به مدرسه بیایید تا به نزد شیخ برویم. 🔹ماموران پسر جوان را با ناباوری گرفتند و نزد شیخ بهایی آوردند. ماموران پس از ادای احترام به شیخ بهایی، قضیه مرد جوان را به او گفتند. 🔹او ماموران را مرخص کرد و گفت: آری این مرد راست می‌گوید. من این سنگ قیمتی را به او داده بودم تا گرو گذاشته، برایم قدری پول نقد بگیرد. 🔹پس از رفتن ماموران، طلبه جوان با شگفتی و خنده گفت: ای شیخ! قضیه چیست؟ امروز با این سنگ، عجب بلاهایی سر من آورده‌ای! مگر این سنگ چیست که با آن کاه و جو ندادند ولی مرد صراف بابت آن ۱۰هزار سکه می‌پردازد. 🔹شیخ بهایی گفت: مرد جوان! این سنگ قیمتی که می‌بینی، گوهر شب‌چراغ است و این گوهر کمیاب، در شب تاریک چون چراغ می‌درخشد و نور می‌دهد. همان طور که دیدی، قدر زر را زرگر می‌شناسد و قدر گوهر را گوهری می‌داند. نانوا و قصاب، تفاوت بین سنگ و گوهر را تشخیص نمی‌دهند و همگان ارزش آن را نمی‌دانند. ✅ وضع ما هم همین طور است. ارزش علم و عالم را انسان‌های عاقل و فرزانه می‌دانند و هر بقال و عطاری نمی‌داند ارزش طلب علم و گوهر دانش چقدر است و فایده آن چیست. حال خود دانی، خواهی پی تجارت برو و خواهی به تحصیل علم بپرداز. 🔹پسر جوان از اینکه می خواست از طلب علم دست بکشد، پشیمان شد و به آموزش علم ادامه داد تا به مقام استادی بزرگ رسید. 💐💐💐 جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری به کانال جهاد تبیین بپیوندید https://eitaa.com/jahad_tabbin
📌 اینا کمی فرق دارند 😀 🗨 این پست اوایل مهر منتشر کردیم، تا الان دو میلیون بازدید داشته است. خلاصه درخدمتیم😁 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
😢 ✍🏻آیت الله بهجت(ره): 💬فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمیخرند اشک بر سیدالشهداء صلوات الله علیه را مثل دانه دُرّی برایش نقد می‌کنند. 📚رحمت واسعه،ص٢۵٧ 💐عضو شو ⬇️ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/596639820C3e139e7ae6
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 ناگفته های تاریخی در موضوع جمعیت 🔸فرزندآوری و بررسی تحولات تاریخی با محوریت خانواده و جمعیت ♻️ انقلاب جنسی و بلایی که بر سر آمریکا آورد!! ⭕️ لزوم عبرت گیری از تاریخ ✅ محمدمسلم وافی
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | باید هم به رهبری توهین‌ کنید! 💢 نظر بزرگ‌ترین اندیشمندان جهان درباره رهبر ایران! 🔴 رفتار عجیب پوتین در ملاقات با رهبری ♦️ به چالش کشیدن غرب با یک اشاره! ⁉️ نویسنده واقعی بیانیه چه کسی است؟ 🔹 برشی از سخنرانی 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
🔴 هنگامۀ جنگ و آشوب کجا بودید؟ ⏪مصطفی محقق داماد خطاب به قُضات کشور نوشته: این ایام که کشور با بحران ناآرامی مواجه و مشکلاتی که موجباتش را ناتوانی دولت‌ها فراهم ساخته، به دستگاه قضایی سرازیر کرده است، قضات را با امتحانی عظیم رو‌به‌رو ساخته است... ♨️آنجا که به رعایت عدالت توصیه شده بِجاست امّا؛ 1️⃣چرا حالا که زمان محاکمۀ اغتشاشگران رسیده به فکر عدالت افتاده‌اید؟ 2️⃣زمانی که با چاقو به پلیس حمله ‌‌کردند، روی بدن بسیجیان بنزین ‌ریختند و جسم پاکشان را به آتش کشیدند، اموال عمومی و آمبولانس‌ حامل بیمار را آتش ‌زدند، به مسجد و حسینیه حمله ‌کردند، قرآن‌ها را ‌سوزاندند، چادر از سر زن محجبه بر‌داشتند و مردم و زائران حرم شاهچراغ را قتل عام ‌کردند کجا تشریف داشتید؟ 3️⃣فرض که در اوج اغتشاش‌ها ایران نبوده‌اید و روح لطیف و وجدان عدالت‌طلبتان از آن جنایات بی‌خبر بوده، ولی حالا که وجدانتان بیدار شده چرا به هیچ یک از جنایات اغتشاشگران اشاره‌ای نفرمودید؟ 4️⃣چرا به شکنجه‌های قرون وسطاییِ داعش‌مسلک بر جسم آن طلبۀ پاک، شهید علی‌وردی اشاره‌ای نکردید؟ 5️⃣آیا نمی‌دانستید که حرامیان با لگد و قمه به جان شهید عجمیان افتاده و آن کارگر ساده را که جز تعهد به اسلام و انقلاب جُرمی نداشت به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساندند؟ 6️⃣حتماً می‌دانید که پدر آن شهید چند سال در جبهه‌های نبرد به دفاع از جان، مال و نوامیس مردم و از جمله شما مشغول بوده؛ راستی شما در آن هنگامۀ خون و آتش کجا تشریف داشتید؟ ✍حسین شریعتمداری[با تلخیص] 🌍 🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1738014900Ccbb48c7afe
زلال وحی: جنگ ترکیبی شیاطین(5) «وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَ أَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَ رَجِلِكَ وَ شارِكْهُمْ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما يَعِدُهُمُ الشَّيْطانُ إِلَّا غُرُوراً» (اسراء/64) «و (اى شيطان!) هر كس از مردم را مى‌توانى با صداى خود بلغزان و نيروهاى سواره و پياده‌ات را بر ضدّ آنان گسيل‌دار و در اموال وفرزندان با آنان شريك شو و به آنان وعده بده، و شيطان جز فريب، وعده‌اى به آنان نمى‌دهد.» پیام ها 7- هر آزادى و اختيارى نشان لطف الهى نيست، گاهى قدرت مانور، نوعى قهر الهى است. 8- بستر نفوذ شيطان، آرزوهاى انسان است كه با وعده‌هاى خيالى شيطان تقويت مى‌شود. 9- شيطان، علاوه بر فريب، گناه را توجيه مى‌كند، وعده‌ى دروغ شفاعت مى‌دهد و توبه را به تأخير مى‌اندازد. (منبع: تفسير نور)
☀️قرائت هرروز دعای عهد 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ✨اللّهُمَّ رَبَّ النُّورِالْعَظیمِ،وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ،وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ،یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ،وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ،وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ،یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.✨ ✨اللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا،وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.✨ ✨اللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى  الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ  وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ✨ ✨حتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ  وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.✨ 🍃 الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ 🍃 الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ 🍃 الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ ❣ ❣ در مفاتیح‌الجنان نقل شده‌است هر کس چهل صبح دعای عهد را را بخواند از یاران امام زمان خواهد بود. 🌴 اللهم عجل لولیک الفرج
بسیار زیبا.... عالمی مشغول نوشتن با مداد بود. کودکی پرسید: چه می نویسی؟ عالم لبخندی زد و گفت: مهم تر از نوشته هایم، مدادی است که با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی! پسرک تعجب کرد! چون چیز خاصی در مداد ندید. عالم گفت پنج خصلت در این مداد هست. سعی کن آن ها را به دست آوری. اول: می توانی کارهای بزرگی کنی، اما فراموش نکن دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند و آن دست خداست! دوم: گاهی باید از مداد تراش استفاده کنی، این باعث رنجش می شود، ولی نوک آن را تیز می کند. پس بدان رنجی که می برى از تو انسان بهتری می سازد! سوم: مداد همیشه اجازه می‌دهد برای پاک کردن اشتباه از پاك كن استفاده کنی؛ پس بدان تصحیح یک کار خطا، اشتباه نیست! چهارم: چوب مداد در نوشتن مهم نیست؛ مهم مغز مداد است که درون چوب است؛ پس همیشه مراقب درونت باش که چه از آن بیرون می آید! پنجم: مداد همیشه از خود اثری باقی می گذارد؛ پس بدان هر کاری در زندگی ات مى كنى، ردی از آن به جا مى ماند؛ پس در انتخاب اعمالت دقت کن! جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری به کانال جهاد تبیین بپیوندید https://eitaa.com/jahad_tabbin
بسم الله الرحمن الرحیم * تبیین* 🔴رشوه در روایت ♨️«رشوه چیزی که به حاکم و غیر حاکم میدهند تا به نفع رشوه دهنده حکم کند و یا آنچه که رشوه دهنده می خواهد عمل کنند»(1) 👈«بنابراین رشوه دهنده کسی است که چیزی را میدهد تا گیرنده او را در امر باطلی یاری و کمک کند»(2) 👈درست است که در قرآن شریف لفظ رشوه و یا هم خانواده آن ذکر نشده است ولی تعابیر دیگری نظیر (سحت) و (اكل باطل) آمده است که احادیث و روایات معصومان علیهما السلام یکی از مصادیق سحت و اكل باطل را رشوه خواری ذکر کرده اند. 🌟امام رضا از امیرالمؤمنین علی ان روایت می کند که منظوراز«أكّالوُنَ لِلسُّحتِ»(3) «هُوَ الرَّجُلُ يَقضِى لِأخِيهِ الحاجَةَ ثُمَّ یُقَيِّلُ هَدِیَّتُهُ»(4) افرادی است که نیاز برادر دینی خود را برآورده می کند، سپس هدیه او را قبول می نماید. 🍃مرحوم علامه طباطبایی در الميزان از حدیث فوق الهام گرفته می گوید: سیاق آیه دلالت دارد بر اینکه مراد از سخت، همان رشوه است. (5) 🍂«به رسول خداصلی علیه وآله خبر دادند یکی از فرماندارانش رشوه ای در شکل هدیه پذیرفته، حضرت برآشفت و به او فرمود: چرا آن چه حق تو نیست میگیری؟! او گفت آنچه گرفتم هدیه بود حضرت فرمود: آیا اگر شما در خانه بنشینید و از طرف من فرماندار محلی نباشید، آیا مردم به شما هدیه میدهند؟ سپس دستور داد هدیه او را گرفتند و در بیت المال قرار دادند و وی را از کار برکنار کرد»(6) 💫در بیانی دیگر فرمود: «إن أخَذَ هَدِيَّةً كان غَلوُلاً و إن اَخَذَ رُشوَةً هُوَ مُشرِکٍ»(7) 👈اگر زمامدار هدیه بپذیرد خیانت کار است و اگر رشوه قبول کند مشرک است. 🌺امیرالمؤمنین علی علیه السلام درباره رشوه خواری عمروعاص می فرمود: «لَم يُبايِع حَتّى شَرَطَ أن يُؤتِيَهُ عَلىَ البَيعَةِ ثَمَناً»(8) 🌼عمروعاص با معاویه بیعت نکرد مگر آن که شرط کرد تا برای بیعت، بهایی (حکومت مصر) دریافت دارد 📚احساس مسئولیت : قرآن و عترت از ما عمل می خواهند، سید کاظم ارفع ص: 40 1- مجمع البحرین، ج 1، ص 184 2- نقل از لسان العرب، ج 14، ص322 3- مائده /42 4- بحار، ج 104، ص273 5- 5. الميزان، ج 5، ص591 6- تفسیر نمونه، ج 2، ص 4 7- بحار، ج 72، 345 8- نهج البلاغه، خطبه26 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری به کانال جهاد تبیین بپیوندید https://eitaa.com/jahad_tabbin