eitaa logo
*جهاد تبیین*
488 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
9.7هزار ویدیو
113 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافع حرم! جانباز زینبی! ولیچرنشینِ تاریخ‌ساز! روشن است که آن چرندگویِ اشرافی، "قهرمان" نیست. کدام قهرمان؟! آن‌قدر ثروت اندوخته که پایان ندارد؛ آن هم از جیبِ مردم. و اکنون که گردن‌کلفت شده است، رجزخوانی می‌کند، بی‌آن‌که هزینه‌ای بدهد. در میان جواهرات انبوهش آرمید و نوجوانان و جوانان را به اغتشاش تحریک کرد و سبب‌ساز ریخته‌شدن خون‌ها شد. او "خائن" است نه "قهرمان". شوت‌زدن از کسی قهرمان نمی‌سازد، امّا "دروغ‌گویی" و "هم‌صدایی با دشمن"، به معنی خیانت است. این تهی‌مایه در شرایط جنگ نرم، خیانت کرد. سزای "خیانت جنگی" چیست؟ ازاین‌گذشته، هیچ تاریخی با فوتبال ساخته نمی‌شود و هیچ عظمتِ پابرجایی با شوت‌زدن، پدید نمی‌آید. اینها حاشیۀ زندگی هستند نه واقعیّت آن. تفنّن هستند و زودگذر. نه شادی‌اش حاصلی دارد و نه غمش. جوانِ مؤمنِ انقلابی! قدیس شمشیرزن! مردِ میدان! امّا کار تو، "فتح" است، بلکه "فتح‌الفتوح" است. "قهرمان" تویی. باید رسم "مردانگی" و "شرافت" و "غیرت" را از تو آموخت. حماسه‌ای که تو رقم زدی، ترجمان عاشقی و شیدایی است، نه بازتاب منفعت‌طلبی و خودخواهی. سخنت را به جان می‌خریم. حقّ را گفتی و آتش صراحت بر خرمن ناپاک‌شان افکندی. اکنون برآشفته‌اند و دریده‌گویی می‌کنند. از نمایان‌شدن حقارت‌شان بر تو خشم گرفته‌اند. بگذار از دردِ رسوایی بر خود بپیچند و هذیان‌بافی کنند. هرچه بیشتر بگویند؛ حماقت‌ها و خباثت‌های‌شان بیشتر آشکار خواهد شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
1_1411250424.mp3
6.86M
ام النبین جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری به کانال جهاد تبیین بپیوندید https://eitaa.com/jahad_tabbin
زلال وحی: استواری جاوید قرآن(4) «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلى‌ عَبْدِهِ الْكِتابَ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً * قَيِّماً لِيُنْذِرَ بَأْساً شَدِيداً مِنْ لَدُنْهُ وَ يُبَشِّرَ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً حَسَناً» (کهف/1-2) «ستايش مخصوص خدايى است كه كتاب (آسمانى قرآن را) بر بنده‌ى خود نازل كرد و براى آن هيچ گونه انحرافى قرار نداد.* (كتابى كه) استوار و نگهبانِ (كتاب‌هاى آسمانى ديگر) است، تا از عذاب شديدى كه از سوى اوست بترساند و به مؤمنانى كه كارهاى شايسته انجام مى‌دهند، بشارت دهد كه براى آنان پاداشى نيكوست.» پیام ها 4- قرآن تا قيامت، استوار وغيرقابل نسخ است. 5- قرآن، نگهبان كتب آسمانى ودر بردارنده تمام مصالح بندگان است. تناقض، اختلاف، افراط و تفريط در آن نيست، هم دعوت به قيام مى‌كند، هم قيام به دعوت دارد. 6- شرط قيام به مصالح ديگران، اعوجاج نداشتن مصلح است. (منبع: تفسير نور)
اهدای ثواب نماز شب به حضرت ام البنین(سلام الله علیها) جهت برآورده شدن حاجات سخت، مفید و مجرب است. 🔸آیت الله العظمی خوئی(ره) امشب هر کدوم ار اعضا می تونن حتما نماز شب بخونن و هدیه کنن به خانوم ام البنین ع جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری به کانال جهاد تبیین بپیوندید https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۱۳ مصحف شریف سوره مبارکه لقمان 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
قرآن ترجمه المیزان سوره 31 سوره مبارکه لقمان صفحه 413 أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً ۗ وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُنِيرٍ (20) آيا نديده ايد که خدا آنچه را در آسمان ها و آنچه را در زمين است به سود شما مسخّر کرده و نعمت هاى آشکار و پنهان خود را بر شما فراوان ارزانى داشته است؟ و برخى از مردم اند که بدون داشتن علمى [ضرورى] و نه هدايتى [از راه استدلال] و نه کتاب روشنگرى [از آسمان] درباره خدا مجادله مى کنند [و وحدانيّت او را نمى پذيرند]. (20) وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا ۚ أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَىٰ عَذَابِ السَّعِيرِ (21) و چون به آنان گفته شود: از آنچه خدا نازل کرده است پيروى کنيد مى گويند: [نه] بلکه ما از آنچه پدرانمان را بر آن يافته ايم پيروى مى کنيم آيا [از پدرانشان پيروى مى کنند] و هر چند که شيطان آنان را [با اين پيروى ]به عذاب آتش شعلهور دعوت کند؟! (21) ۞ وَمَنْ يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ ۗ وَإِلَى اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ (22) و هر کس روى خود را [با حالت تسليم] به سوى خدا کند در حالى که نيکوکار باشد بى شک به محکم ترين دستگيره تمسّک کرده است و عاقبت همه کارها فقط به سوى خدا است. (22) وَمَنْ كَفَرَ فَلَا يَحْزُنْكَ كُفْرُهُ ۚ إِلَيْنَا مَرْجِعُهُمْ فَنُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (23) و کسى که کفر بورزد از کفر او غمگين مشو، بازگشت آنان فقط به سوى ما است پس آنها را از آنچه کرده اند حتماً با خبر مى کنيم، تحقيقاً خدا به آنچه درون سينه ها مى باشد، دانا است. (23) نُمَتِّعُهُمْ قَلِيلًا ثُمَّ نَضْطَرُّهُمْ إِلَىٰ عَذَابٍ غَلِيظٍ (24) اندکى کاميابشان مى کنيم سپس آنان را به [ورود در] عذابى سخت ناچار مى سازيم. (24) وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ ۚ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ ۚ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ (25) و هر آينه اگر از آنان بپرسى: چه کسى آسمان ها و زمين را خلق کرده است؟ حتماً مى گويند: خدا، بگو: ستايش مختصّ خدا است [آيا! اين را مى فهمند؟ نه،]بلکه بيشترشان معرفت ندارند. (25) لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ (26) آنچه در آسمان ها و زمين است فقط ملک خدا است، بى ترديد خدا همان بى نياز و ستوده است. (26) وَلَوْ أَنَّمَا فِي الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلَامٌ وَالْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ كَلِمَاتُ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (27) و اگر [براى نوشتن کلمات خدا] آنچه درخت در زمين است قلم باشند و اين درياى محيط [مرکب باشد] و هفت درياى ديگر آن را بعد از تمام شدنش مدد کنند، کلمات خدا پايان نمى يابند همانا خدا عزّتمند و حکيم است. (27) مَا خَلْقُكُمْ وَلَا بَعْثُكُمْ إِلَّا كَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ ۗ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ (28) آفريدن شما و برانگيختنتان جز مانند [آفريدن و برانگيختن] يک تن نيست همانا خدا شنوا و بينا است. (28) 🌸🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۱۳🌷 لذّتی زودگذر؛ رنجی طولانی: قرآن کریم بارها به مردم توصیه کرده است که در زمین سیر و سیاحت کنند و در مورد آثار به جامانده از اقوام گذشته بیندیشند. یکی از فایده های جهانگردی این است که انسان به بناهای تاریخی و خالی از سکنه ی شهرها و آبادی های ویران شده می نگرد و با خود می اندیشد که چه بسیار انسان هایی که در این قصـرها، خانه ها، باغ ها و شاید زندان ها و سیاه چال ها زندگی کرده اند، خندیده اند، گریسته اند، عروسی ها گرفته اند و عزاها برپا کرده اند، لذّت ها برده اند یا رنج ها کشیده اند، و هم اکنون هیچ خبری از آنان نیست؛ نه صدایی، نه آوایی، نه زمزمه ای و نه همهمه ای! در این هنگام، این آیه از قرآن چه خواندنی است: «چه بسیار نسل هایی را پیش از آنان هلاک کردیم. آیا کسی از آنان را می یابی، یا هیچ زمزمه و صدای آهسته ای از آنان می شنوی؟» به‏ راستی ستمگرانی که شلّاق به دست بر سر بیچارگان کوفتند، پادشاهانی که از سرهای مردم مناره ها ساختند، دزدانی که دست رنج مردم را غارت کردند، و کافران مغروری که به پیامبران خدا دهن کجی کردند و آنان را دروغگو شمردند، کجا هستند؟ کجا هستند آنانی که بلند بلند می خندیدند و برای خود فنایی نمی پنداشتند و گمان می کردند همیشه خواهند بود!؟ شاید اکنون که ما به ویرانه های خانه هایشان می نگریم ـ اگر ویرانه ای مانده باشد ـ قرن ها و بلکه هزاران سال از مرگشان گذشته باشد؛ هزاران هزار سال رنج و عذاب و بدبختی، در برابر چندده سال سرمستی و خوش گذرانی های حرام! به راستی آیا آن لذّت های زودگذر، ارزش چنین رنج طولانی را داشت؟ خداوند در آیه‏ ی مورد بحث و آیه ی پیش از آن، به پیامبر خود دلداری می‌دهد که مبادا از کفر و لجاجت کافران غمگین شود، و مبادا مال و ثروت و خوشی های ظاهری شان، به روحیه‏ ی محکم او ضربه وارد کند. همه‏ ی اینها، نعمت های زودگذر خداست که به ‏زودی از آنان گرفته می‌شود، و به جای آن، عذابی شدید و دائمی، وجودشان را فرا می گیرد. پیشوایان فرزانه‏ ی ما نیز بارها به این نکته اشاره کرده و ما را از استفاده‏ ی نادرست از زندگی گذرای دنیا بازداشته اند. در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام می خوانیم: «در لذّتی که پس از آن آتش باشد، هیچ خیری نیست.» در روایت دیگری از امیر مؤمنان علی علیه السلام آمده است: «در لذّتی که پشیمانی به بار آورد، هیچ خیری نیست.» البته کوتاهی عمر دنیا هرچند موجب حسرت طولانی دشمنان خدا خواهد بود، برای دوستان خدا نعمتی بزرگ محسوب می شود؛ زیرا آنان می دانند که خوب و بدِ آن می گذرد، و آنچه می ماند، فرجام نیک و آخرت جاودان است. امام سجّاد در وصف چنین بندگانی می فرماید: «آنان روزهایی کوتاه [و گذرا] را با صبر و شکیبایی سپری کردند و پس از آن به انجامی نیکو و راحتی طولانی دست یافتند.» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
4_5769588254873487183.mp3
2.04M
🔸ترتیل صفحه 413 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست - سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d