eitaa logo
*جهاد تبیین*
447 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
9.3هزار ویدیو
95 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
هرگز چای را در لیوان‌های کاغذی ننوشید !❌ ✍دانشمندان هشدار داده‌اند که نوشیدن قهوه یا چای در لیوان‌های کاغذی افراد را به میزان قابل توجهی در معرض سرطان قرار می‌دهد. محققان آب داغ را در فنجان‌های کاغذی ۱۰۰ میلی‌لیتری ریختند و بعد از ۱۵ دقیقه زیر میکروسکوپ قوی بررسی کردند، به طور متوسط ۲۵۰۰۰ میکروپلاستیک را در هر فنجان پیدا کردند + یک فرد معمولی که روزانه ۳ فنجان چای یا قهوه در یک لیوان کاغذی می‌نوشد، ۷۵ هزار ذره ریزپلاستیک را که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، می‌بلعد https://eitaa.com/jahad_tabbin
ﺗﻘﺪﯾﻢ به همه زنان و مادران ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﺎﺯ ﻫﺴﺘﯽ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﮏ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺩﺭ ﺳﺠﻮﺩ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﮏ ﺑﻐﻞ ﺁﺳﻮﺩﮔﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﭘﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﺪﯾﻪ ﯼ ﻣﺮﺩ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﻤﺪﻡ ﻭ ﯾﮏ ﻫﻢ ﺻﺪﺍ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻋﺸﻖ ﻭ ﻫﺴﺘﯽ؛ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﮏ ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻟﻄﯿﻒ؛ ﻓﺼﻞ ﺑﻬﺎﺭ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﻻﻟﻪ ﺯﺍﺭ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻋﺎﺷﻘﯽ؛ ﺩﻟﺪﺍﺩﮔﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺭﺍﺳﺘﯽ ﻭ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻋﺎﻃﻔﻪ؛ ﻣﻬﺮ ﻭ ﻭﻓﺎ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﻌﺪﻥ ﻧﻮﺭ ﻭ ﺻﻔﺎ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺭﺍﺯ؛ ﻣﺤﺮﻡ؛ ﯾﮏ ﺭﻓﯿﻖ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﺎﺭ ﯾﮑﺪﻝ؛ ﯾﮏ ﺷﻔﯿﻖ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺮﺩ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﻤﺪﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﺭﺩ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺣﺲ ﺧﻮﺵ؛ ﺣﺲ ﻋﺠﯿﺐ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻮﺳﺘﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﻧﺼﯿﺐ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﺎﻏﻬﺎﯼ ﺁﺭﺯﻭ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﻌﻤﺘﯽ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﺭﻭ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﻮﺏ ﺧﺪﺍ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺟﺪﺍ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺷﻔﯿﻖ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﯾﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﯿﻖ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﻧﻮﺭﻫﺎ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﻐﻤﻪ ﯼ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺭﻭﺍﻥ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺳﺎﺯ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺟﺎﻥ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﺮﻫﻢ ﻫﺮ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻰ پیشاپیش 23 دی روز زن مبارک 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تذکرات کارکنان سرای ایرانی در قم به افراد کشف حجاب کرده و جلوگیری از اقدامات مغایر با شئونات اسلامی در سرای ایرانی قم شد، پس در تک تک مجتمع های تجاری تهران و شیراز و اصفهان و رشت و ساری و مشهد و تبریز و اهواز و کرمان و ... هم می‌شود @BisimchiMedia
📝 خلاصه جلسه تفسیر قرآن کریم – استاد شایق 📣 سوره بقره آیه ۱۹۰ تا ۱۹۴ 📅 ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ 💠 آیه ۱۹۰: وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ 🔸تجاوز گر مومن نیست 🔸چون خدا مومن را دوست داره 🔸اهل بهشت نیست 🔸غیر مومن به بهشت نمیره 🔸مشمول الطاف خاص الهی نمیشه 🔸هر که را خدا دوست نداره شامل لطف خاص نمیشه 💠 آیه ۱۹۱: وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّىٰ يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ ۖ فَإِنْ قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ كَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ 🔸هر جا اینها را پیدا کردید، بکشید 🔸اونهایی که با شما جنگ را شروع می کنند 🔸مربوط به متجاوزین است 🔸اینها فتنه گری کردند و این علت قتل است 🔸الان برخی از مذهبیون جرات نمی کنند توی خیابان بیایند، چون محکم برخورد نکردیم 🔸حدودی که اسلام گذاشته همه محاسبه شده است 🔸اسلام بر سر امنیت مردم شوخی نداره 🔸اسلام در مورد قتل عمد دعوت به عفو نکرده 🔸اگر کسی فتنه کرد، بخشش و عفوی ندارد 🔸این مورد حقوق اجتماعی است 🔸تفسیر این آیه : اگر کسی وارد صحنه درگیری شد، در همون صحنه او را بزنید 🔸وقتی امنیت نباشه، سرمایه گذاری، درآمد و شغل نیست 🔸مهم تر از همه اینکه آرامش روحی نیست 🔸این مورد خیلی جدی است، فتنه از قتل شدیدتر است 🔸نصر الله خان زرتشتی در تاریخ قتل و غارت کرده 🔸در فتنه دستگاه قضایی حتی اگر اولیای دم ببخشند، نمی بخشد 🔸اینجا نرمی خشونت است و خشونت عین نرمی است 🔸اگر قصاص نشه، آقایی که قصاص نشده، میره چهار نفر دیگه رو هم میکشه 🔸و یا چهار نفر دیگه جرات پیدا می کنند و میکشن 🔸مشرکین از اطراف حرم اخراج شدند، شعاع سی کیلومتری کعبه 🔸می تونستن ایمان بیارن و بمونن 🔸بعضی از قصاص ها، جمعی است 🔸در مسائل جمعی اسلام سخن از عفو نگفته 🔸حقوق جمعی: دزدی اموال مردم، زانی با چهار شاهد 🔸خداوند ستارالعیوب است برای گناهان فردی 🔸حقوق اجتماعی حق مردم است، اگر امام یا حاکم عادل می بخشه، مصلحت می بینه 🔸ممکن است آقای خامنه ای در ایامی خاص عفو کنن 🔸قاتل شهید صیاد شیرازی تواب بود 🔸خالد ابن ولید مساله است، خیلی را کشته بود، پیغمبر او را بخشیدند 🔸شرایط استقرار اسلام، شرایط متفاوتی بود، چاره ای نبود 🔸ولی الان کافری که کشته و مسلمان شده را قصاص می کنند 🔸امام می دانستند که اینها بر شیعیان مسلط می شدند، بنابراین بهشون احسان کردند 🔸تا شیعیان را خیلی اذیت نکنند، ولی در زمان حضرت مهدی اینطور نیست 🔸چون بعد از ایشان دیگه اینها مسلط بر شیعیان نمی شوند 🔸حرمت مسجد الحرام را کسی حق نداره بشکنه 🔸اسلام کسی را مجبور به اسلام آوردن نمی کند 💠 آیه ۱۹۲: َإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ 🔸این مورد مربوط به شرایط صدر اسلام است و استقرار اسلام است 🔸در حال حاضر هم در سوریه همین طور شد 🔸مجبور شدند عفو عمومی کنند 🔸اگر دست از شرارت برداشتند اسلام اونها را می بخشد 💠 آیه ۱۹۳: وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ 🔸فتنه یعنی آشوب گری که امنیت مردم را از بین ببرد 🔸جایگاه نظام اجتماعی را پایین می آورد 🔸سرمایه داران خارجی سرمایه گذاری نمی کنند 🔸در ملاحظات جهانی به ضرر کشور تمام می شود 🔸جنگ برای دفع فتنه و جنگ برای دفع جنگ، هر دو مناسب است 🔸برای درمان جنگ بهترین راه جنگ است 🔸منتها زیر نظر انسان عاقل 🔸سازمان ملل در افغانستان با همین دلیل جنگید 🔸اصل حرف درست است، اما اونها دارن سو استفاده می کنند 🔸اسلام میگه ما دنبال جنگ نیستیم، اما وقتی طرف حمله می کند، منطق حکم میکند که بجنگیم 🔸بجنگید تا ریشه فتنه ور افتد، هدف جهاد همین است 🔸دین برای خدا باشد، یعنی عقیده حاکم بر جهان عقیده خدا باشد 🔸اینکه یک قانون بر جهان حکومت کند، اونهم قانون خداست 🔸اگر طرف جنگ را شروع کرد و من درخواست صلح کنم، این یعنی ضعف 🔸کسی که جنگ را شروع کرده باید درخواست صلح کند 🔸کفار اگر میل به صلح کردند، مسلمانان هم باید میل به صلح کنند 🔸مراد از ظالم در عرف: عرف ملاک ثابتی ندارد و درست نیست 🔸ظالم کسی است که گناه کبیره کند و حاضر به دست برداشتن نباشد 🔸خروج از ولایت خدا و انکار آن گناه کبیره است 🔸دشمنی با ظالمین : عدوان گاهی شامل عمل فرد است و گاهی به خود فرد بر می گردد 🔸وقتی فرد خیلی پلید می شود
زلال وحی: حقیقت دنیا(4) «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطاماً وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِيدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلَّا مَتاعُ الْغُرُورِ» (حدید/20) «بدانيد كه زندگانى پستِ دنيا، چيزى جز بازى و سرگرمى و زينت‌طلبى و فخر فروشى در ميان خود و افزون‌طلبى بر همديگر در اموال و فرزندان نيست، همانند بارانى كه گياه آن، كشاورزان را به شگفتى وا دارد، سپس‌ خشك شود و آن را زرد بينى، سپس كاه شود و در آخرت، عذابى شديد (براى گنهكاران) و مغفرت و رضوانى (براى اطاعت‌كنندگان) از جانب خداوند است و زندگانى دنيا جز كالاى فريبنده نيست.» نکته ها 6. شايد از جمع بندى آيات قرآن در مورد دنيا بتوان اين گونه استفاده كرد كه هرگاه دنيا را به عنوان هدف و مقصد بنگريم، دنيا وسيله اغفال و غرور خواهد بود ولى اگر دنيا را مزرعه آخرت، مقدّمه و وسيله رسيدن به كمال بنگريم، دنيا و نعمت‌هاى آن ارزشمند و سازنده خواهند بود؛ بنابر اين از همين زندگانى دنيا، گروهى آن گونه بهره مى‌گيرند كه مغفرت و رضوان الهى را دريافت مى‌نمايند و گروهى آن گونه كه گرفتار عذاب شديد مى‌شوند. (منبع: تفسير نور)
💠 تربیت انسان 🔹 یک روایت بسیار لطیفی سیدنا الاستاد (رضوان الله تعالی علیه) در بعضی از بخش‏ های همین مجلدات اولیه المیزان نقل کردند که در یکی از صحنه ‏ها زنی در حضور پیغمبر (صلّی الله علیه و آله سلّم) آمد سخنرانی کرد خیلی شفاف، عرض کرد یا رسول الله، تمام این فضایل را که شما به مردها دادید! اگر جبهه جنگ است، اگر مرزداری است، اگر حماسه‎ های دیگر است، اینها؛ اگر مسئولیت ‎های کشورداری است، اینها؛ پس ما چه؟! 🔹 خیلی این سخنرانی جالب است! حضرت همه را گوش داد در مسجد هم بود، بعد وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) رو کرد به اصحاب فرمود شما زنی با این شهامت دیدید که این‌طور در حضور نبی اسلام سخنرانی بکند؟! بعد فرمود حقوق شما هم همین است، شما می ‎توانید در جبهه‎ ها شرکت کنید؛ منتها اسلحه به دستتان نیست، پرستاری مردها درمان مجروحین که می ‎توانید بکنید، چه کسی گفت شما نمی ‎توانید بروید جبهه؟! چه کسی گفت شما نمی‎توانید در این مسایل شرکت کنید؟! اینها را مفصل بحث کرد. 🔹 این روایت خیلی روایتِ عجیب و کارساز است! اول حضرت فرمود که زنی شما در مشرق و مغرب دیدید که این‌طور حماسی و مستقل و مستدل سخنرانی کند؟! بعد به این زن فرمود که در بسیاری از مسایل شما شرکت می ‌کنید اما شما حواستان جمع باشد شما این ‎کند، شما قدر مادری را نمی ‎دانید، قدر فرزندداری را نمی ‎دانید «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل» را نمی ‎دانید، شما اینها را کم می ‎گیرید، شما خیال م ی‎کنید که اینها کهنه ‎شویی است، شما دارید ‎کنید! چون اینها را کم حساب می ‎کنید خیال می ‎کنید که فقط اسلحه برداشتن حفظ دین است، شما غفلت کردید نه اینکه ما کوتاه آمده باشیم، دین کم نیاورد برای شما، شما کم حساب کردی! شما انسان دارید می‎ سازید، انسان تربیت می‎ کنید. 🔹 چرا اگر زنی در دروان نفاس بمیرد «ماتت شهیدة» چرا؟ ثواب شهید را می ‎برد این یک است، تنها «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل» نیست، اگر در دروان نفاس ـ خدای ناکرده ـ مُرد «ماتت شهیدة» یا نه؟ او دارد می ‎کند با جامعه فاسد، او دارد انسان تربیت می ‎کند، این کم است؟! 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 455 تاریخ: 1398/07/17 https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۱۸ مصحف شریف سوره مبارکه احزاب 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
قرآن ترجمه المیزان سوره 33 سوره مبارکه الاحزاب صفحه 418 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (1) اى پيامبر! از خدا پروا داشته باش و از کافران و منافقان اطاعت مکن، همانا خدا دانا و حکيم است. (1) وَاتَّبِعْ مَا يُوحَىٰ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا (2) و آنچه را که از پروردگارت به تو وحى مى شود پيروى کن، همانا خدا به آنچه انجام مى دهيد آگاه است. (2) وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا (3) و بر خدا توکّل کن و کافى است که خدا وکيل و کارگزار [انسان] باشد. (3) مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ۚ وَمَا جَعَلَ أَزْوَاجَكُمُ اللَّائِي تُظَاهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهَاتِكُمْ ۚ وَمَا جَعَلَ أَدْعِيَاءَكُمْ أَبْنَاءَكُمْ ۚ ذَٰلِكُمْ قَوْلُكُمْ بِأَفْوَاهِكُمْ ۖ وَاللَّهُ يَقُولُ الْحَقَّ وَهُوَ يَهْدِي السَّبِيلَ (4) خدا براى هيچ کس دو قلب در درون او قرار نداده و همسرانتان را که مورد ظِهار قرار مى دهيد مادران شما نگردانيده و پسرخواندگانتان را پسران شما نکرده است. اين [که همسرانتان را مانند مادر مى خوانيد و پسرخوانده را پسر خود مى ناميد] سخن شما است بر دهان هايتان [که حقيقت ندارد] و خدا حقّ را مى گويد و همو راه را مى نماياند. (4) ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ ۚ فَإِنْ لَمْ تَعْلَمُوا آبَاءَهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَمَوَالِيكُمْ ۚ وَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ فِيمَا أَخْطَأْتُمْ بِهِ وَلَٰكِنْ مَا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُكُمْ ۚ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (5) آنان را به نام پدرانشان بخوانيد که اين نزد خدا عادلانه تر است و اگر نام پدرانشان را نمى دانيد، آنان برادران شما در دين و موالى شما هستند و بر شما در آنچه به خطا انجام داده ايد گناهى نيست; ولى در آنچه قلب هايتان تعمّد داشته است [مسؤوليد] و خدا آمرزگار و رحيم است. (5) النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ۗ وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَنْ تَفْعَلُوا إِلَىٰ أَوْلِيَائِكُمْ مَعْرُوفًا ۚ كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا (6) پيامبر [در اداره جامعه] نسبت به مؤمنان از خودشان اولى است و همسران او [در حرمت نکاح مانند] مادران آنانند و در کتاب خدا صاحبان قرابت نَسَبى [در ارث بردن ]بعضيشان نسبت به برخى از مؤمنان و مهاجران [که قبلاً براساس ايمان و هجرت ارث مى بردند ]سزاوارترند; مگر اين که درباره اولياى خود احسان کنيد [و با وصيّت چيزى براى آنان منظور داريد] اين در کتاب [خدا] ثبت شده است. (6) 🌸🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۱۸🌷 اطاعت محض از فرمان پیامبر(ص): بزرگ ترین ویژگی ادیان آسمانی، «تسلیم بودن بندگان در برابر خدا» است. این موضوع چنان مهم است که آیه ی 19 سوره ی آل عمران، محتوای اصلی دین را تسلیم می شناساند. از سوی دیگر می دانیم که خدای بزرگ با همه‏ ی انسان ها ارتباط مستقیم ندارد و پلِ ارتباطی ما با پروردگارمان، پیامبران او هستند. پس تسلیم در برابر خدا، جز با تسلیم در برابر پیامبران او ایجاد نمی شود. از این رو قرآن بارها به مسلمانان یادآوری کرده که باید کامل و بی چون و چرا در برابر پیامبر(ص) تسلیم شوند و از سخنان و دستورهای او اطاعت کنند. برای مثال، در آیه‏ ی 80 سوره‏ ی نساء، اطاعت از پیامبر، مساوی اطاعت از خدا شمرده شده است. همچنین در آیه‏ ی 36 سوره‏ ی احزاب می خوانیم: «هیچ مرد و زن باایمانی نباید هنگامی که خدا و پیامبرش فرمانی را صادر کرده اند، اختیاری از خود نشان دهند، و هر کس از دستور خدا و پیامبرش سرپیچی کند، به گمراهی آشکاری گرفتار شده است.» آیه‏ ی مورد بحث نیز به همین نکته اشاره می کند و به یاد مسلمانان می آورد که تصمیم پیامبر(ص) در مورد تمام امور فردی و اجتماعی آنان، لازمُ الاجراست و او نسبت به آنان از خودشان سزاوارتر است. البتّه نباید از این مطلب تعجّب کنیم؛ زیرا پیامبر(ص)، معصوم و نماینده‏ ی خداست و جز خیر و صلاح جامعه، چیزی را در نظر نمی گیرد و هرگز از هوا و هوس پیروی نمی کند و منافع شخصی و رسیدن به لذّات زودگذر در تصمیم های او هیچ تأثیری ندارد؛ بلکه به‏ عکس، برنامه‏ ی او همواره‏ بر اساس ایثارگری و فداکاری برای مردم است. در حدیثی از آن حضرت می خوانیم: «هیچ‏ یک از شما به حقیقت ایمان نمی رسد مگر زمانی که خواستار چیزی باشد که من از سوی خدا آورده‌ام.» در روایت دیگری از همان حضرت آمده است: «قسم به کسی که جانم در دست اوست، هیچ یک از شما به حقیقت ایمان نمی رسد مگر زمانی که من نزد او محبوب تر از خودش، مالش، فرزندش و تمام مردم باشم.» شایان ذکر است که بر اساس تاریخ، پیامبر اسلام در واقعه‏ ی غدیر خم به مسلمانان فرمود: «آیا من نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر نیستم؟» مردم گفتند: آری، ای پیامبر خدا. او فرمود: «هر کس که من سرپرست او هستم، این علی نیز سرپرست اوست.» بر اساس این روایت و روایات فراوان دیگر، امیر مؤمنان علی(ع) و امامان معصوم دیگر نیز مانند پیامبر بر تمام افراد باایمان، ولایت دارند و اطاعت کامل و بدون چون و چرا از آنان لازم است . 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
4_5785319659221813000.mp3
1.75M
🔸ترتیل صفحه 418 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
جهاد تبیین یک واجب عینی است. مقام معظم رهبری، به کانال جهاد تبیین بپیوندید @jahad_tabbin
امام صادق علیه السلام از پدر بزرگوارش روایت كرد كه : على علیه السلام فرمود: هیچ گناهى نیست جز اینكه توبه اى دارد و هیچ توبه كننده اى نیست جز اینكه توبه اش براى او سالم و دست نخورده مى ماند مگر كسى كه است زیرا چنین كسى از هیچ گناهى توبه نمى كند جز اینكه در گناهى بدتر از آن وارد مى شود. 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄 جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin
🇮🇷به سال ۱۴۲۰ خوش آمدید!!! ⚠️هر مدرسه‌ فقط ۴۰ الی ۵۰ دانش آموز دارد اما خانه های سالمندان مملوء از جمعیت است!!! ⚠️هزینه‌های درمانی کشور به واسطه‌ی پیری جمعیت سر به فلک کشیده!!! ⚠️کمبود نیروی کار بشدت احساس می‌شود و کارگر از خارج وارد کرده‌ایم!!! ⚠️افسردگی بشدت افزایش پیدا کرده!!! ⚠️نیروی جوان برای تقویت بنیه‌ی امنیتی کشور نداریم و کشورمان بشدت آسیب پذیر است!!! ⚠️رشد علم و فناوری روند کاهشی پیدا کرده اما روندِ وسعتِ آرامستان‌ها افزایشی شده است!!! ✅ خبر خوب این است که از همین امروز می‌‌توان جلوی این کابوس وحشتناک را گرفت! 📍پ.ن : مسئولین وظیفه دارند با بهبود اقتصاد و ارائه‌ی طرح‌های حمایتی ، به افزایش نرخ خانواده‌ها کمک کنند. اما اگر به هر دلیلی این حمایت ها صورت نگرفت ، مردم باید دست روی دست بگذارند؟ اگر در سیستم آب رسانی دولت به خانه‌ی شما مشکلی ایجاد شود ، شما بر نمی‌خیزید و برای نجات خود و خانواده‌تان از هر جای ممکن آب پاکیزه پیدا نمیکنید؟ در داستان فرزندآوری هم اگر حمایت ها‌ی درخوری صورت نگرفت ، برای سلامت و سربلندی خودتان و کشورتان در آینده ، به تعداد فرزندانتان به عنوان یک سرمایه ، نگاه کنید و بدانید در آینده برد از آنِ افرادیست که فرزند بیشتری دارند! ✍ میلاد خورسندی جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin
بسم الله الرحمن الرحیم *جهاد تبیین* ادامه قانون اساسی ⬅️اصل سی و نهم هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است. 🇮🇷جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری به کانال جهاد تبیین بپیوندید https://eitaa.com/jahad_tabbin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️لحظه شهادت مجتبی امیری ؛ کسایی که می‌خواست مانع به اتش کشیده شدن بیریق امام حسین علیه‌السلام شود ولی توسط داعشی‌های وطنی به شهادت رسید جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin
‼️برداشتن اعضاي سجده از روي زمين در حال سجده 🔷 س ۶۵۰۱: اگر يکي از از زمين برداشته شود، نماز باطل است؟ ✅ ج: اگر هنگامی که گفته می شود، يکی از عمداً از زمين بلند شود، نماز باطل می‌شود. ولی موقعی که ذکر گفته نمی شود، اگر ـ غیر از پیشانی ـ عضوی از زمين بلند شود، اشکال ندارد. اگر پيش از تمام شدن ذکر، سهواً از مهر بلند شود، نباید دوباره بر گذاشته شود و بايد آن را يک سجده حساب کند. ولی اگر عضو دیگری غیر از پیشانی سهواً از زمين بلند شود، بايد دو مرتبه بر زمين گذاشته شود و ذکر گفته شود. 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 جمله تکان دهنده از علامه طباطبایی 🔸️استاد مسعود عالی جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin
♦️تسنیم: ماجرای ادعای ‌اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان زن در البرز رئیس کل دادگستری استان البرز: 🔹متهمان زنی که در حال حاضر بازداشت‌اند، غالبا از اشخاصی هستند که با تشکیل شبکه در فضای مجازی جهت شرکت در اغتشاشات با تعیین زمان و مکان برای تجمع غیرقانونی فراخوان داده و یا نحوه ساخت مواد منفجره را آموزش می‌دادند و یا در صحنه تجمعات غیرقانونی مردم را به آشوب و اغتشاش و درگیری با ماموران تحریک و تشویق می‌‎کردند. 🔹از برخی از آن‎ها نیز مواد منفجره از قبیل کوکتل مولوتوف و نارنجک‌های دست ساز کشف شده است. 🔹در مورد کلیه زندانیان از جمله زندانیان امنیتی به محض ورود به زندان معاینه کامل پزشکی به عمل می‌آید و در صورت لزوم اقدامات درمانی آغاز می‌‎شود. 🔹در ادامه این فرآیند در خلال مدت بازداشت معاینات دوره‌ای از زندانیان نیز به عمل می‌آید و حتی در موارد خاص اعزام نزد پزشک متخصص یا بستری در بیمارستان صورت می‌‎گیرد. 🔹به محض معرفی متهم به زندان کلیه حقوق وی از جمله ملاقات و تماس تلفنی طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها برقرار می‌شود و تنها در صورت تصمیم شورای انضباطی زندان، محدودیت‌هایی مطابق مقررات اعمال خواهد شد. 🔹اعتصاب غذای تعداد معدودی از متهمان زن مربوط به اغتشاشات اخیر در ندامتگاه فردیس در تاریخ ۱۲ دی ماه آغاز شد و طی صحبت‌هایی که مدیران زندان و سایر زندانیان با اعتصاب کنندگان داشتند، همه آن‌ها بین سه تا پنج روز بعد به اعتصاب خود پایان دادند، لذا پایان اعتصاب با تمایل خود زندانیان بوده و هیچ تهدیدی وجود نداشته است.
132313_435.pdf
118.2K
اخبار روزانه چهارشنبه ۲۱ دیماه معاونت سیاسی سپاه استان ایلام
⭕️ مردم دنیا بر شش دسته هستند؛ شما از کدام دسته‌اید؟! شیخ صدوق رحمه‌الله به اسناد خود از زرارة بن أوفی روایت می‌کند که گوید: روزی به محضر مقدّس صلوات‌الله‌علیه وارد شدم و حضرت به من فرمودند: 🔴 «ای زراره! مردم در روزگار ما به شش دسته تقسيم می‌شوند: شير و گرگ و روباه و سگ و خوک و گوسفند! و اما ، همان پادشاهان و حکّام دنیا هستند كه هر يک از آنان دوست دارد بر ديگری غلبه كند و مغلوب كسى واقع نشود؛ و اما ، همان بازاریان و کسبۀ شما هستند كه هرگاه مى‌خواهند جنسی را بخرند، از آن بدگويى مى‌كنند (تا به قیمت پائین‌تر بخرند) و هرگاه مى‌خواهند کالایی را بفروشند، از آن تعريف مى‌كنند (تا به قیمت بالاتر بفروشند = معروفند به گرگِ بازار!)؛ و اما ، همان كسانى هستند كه از طريق دين خود مى‌خورند و به آنچه با زبانشان برای مردم توصیف مى‌کنند در دل خود اعتقادى ندارند؛ و اما ، همان كسانى هستند كه با زبان خود بر مردم پارس و فحاشی مى‌كنند و مردم از شرّ زبانشان در ظاهر به آنان احترام مى‌گذارند؛ و اما ، همان مردهاى مخنّث و زن‌نما هستند كه هرگاه از آنان دعوت به تن دادن به هر فحشايى شود اجابت مى‌كنند؛ و اما ، همان مؤمنان هستند كه دیگران پشمهايشان را مى‌چينند و گوشتشان را مى‌خورند و استخوانشان را مى‌شكنند؛ پس از گوسفند در ميان جمع شير و گرگ و روباه و سگ و خوک چه كارى ساخته است؟!» 💠 «زرارة ابن أوفى قال: دخلت على علي بن الحسين عليهماالسلام فقال: يا زرارة الناس في زماننا على ست طبقات: أسد وذئب وثعلب وكلب وخنزير وشاة: فأما الأسد فملوك الدنيا يحب كل واحد منهم أن يغلب ولا يغلب، وأما الذئب فتجاركم يذموا إذا اشتروا ويمدحوا إذا باعوا، وأما الثعلب فهؤلاء الذين يأكلون بأديانهم ولا يكون في قلوبهم ما يصفون بألسنتهم، وأما الكلب يهر على الناس بلسانه ويكرهه الناس من شره لسانه، وأما الخنزير فهؤلاء المخنثون وأشباههم لا يدعون إلى فاحشة إلا أجابوا، وأما الشاة فالذين تجز شعورهم ويؤكل لحومهم ويكسر عظيم، فكيف تصنع الشاة بين أسد وذئب وثعلب وكلب وخنزير؟» 📚 خصال (شیخ‌صدوق)، ج۱، ص۳۳۸، ح۴۳ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۶۷، ص۱۰ 🍂 «یا حجّة بن الحسن العسکری عجّل علی ظهورک.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔺نشانه ای از شعور بارز در حُقه زدن روباه ! اصطلاح و مفهوم ضد انگلیسی آن برای اولین بار توسط سید احمد ادیب پیشاوری (۱۸۴۴–۱۹۳۰)، فیلسوف و شاعر، در شعر ضد انگلیسی به کار رفته‌است. هنگامی که احمد جوان بود، پدر و بستگانش در جنگ بین انگلیس و افغانستان در سالهای ۱۸۵۷–۱۸۵۸ کشته شدند.او احساسات ضد انگلیسی داشت و اشعار زیادی با این احساس سروده بود. پیشاوری همیشه در اشعار خود انگلستان را با حیوانات به عنوان روباه پیر، زاغ شوم و افعی سمی توصیف می‌کرد. اصطلاح روباه پیر از آن زمان باقی مانده‌است. دلایل تاریخی متعددی برای لقب انگلیس به روباه پیر یا شیطان کوچک توسط ایران وجود دارد که عبارتند از: نقش مستقیم در انحراف انقلاب مشروطه ایران، کودتای ۱۹۲۱ و ۱۹۵۳ ایران، حرکت خرابکارانه در جریان ملی شدن صنعت نفت ایران، برکناری انقلابیون پس از انقلاب ۱۹۷۹ایران و نقش ادعایی در شورش‌های خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری 2009. در سال۲۰۱۱ پس از آغاز تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران توسط لندن،آیت العظمی  سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، سفارت بریتانیا را «سفارت شیطان» نامید. زمانی که سفارت بریتانیا در سال۲۰۱۵ بازگشایی شد، رسانه‌ها و روزنامه‌های ایرانی بازگشت روباه را اعلام و گزارش دادند.روزنامه «حمایت» در صفحه نخست خود نوشت: «روباه پیر با چراغ خاموش وارد شد»، روزنامه رسالت «کسی از بازگشت روباه پیر خوشحال سلام نیست» و روزنامه کیهان نوشت: انگلیس در نگاه ایران همچنان «روباه پیر» 🇮🇷https://eitaa.com/jahad_tabbin
«» در آیه 6 سوره «عادیات» به چه معنى است؟پاسخ اجمالی: کنود به زمینى که چیزى از آن نمى روید می گویند و به انسان ناسپاس و بخیل نیز اطلاق مى شود. و معانی که برخی علما بیان کرده اند، مثل: انسانی که نعمت را فراموش می کند و خیرش کم است و... در واقع به همان ناسپاسى و بخل بر می گردد. پاسخ تفصیلی: «کَنُود» به زمینى مى گویند که چیزى از آن نمى روید و به انسان ناسپاس و بخیل نیز اطلاق مى شود. مفسران براى «کَنُود» معانى زیادى گفته اند، «ابوالفتوح رازى» حدود پانزده معنى در این زمینه نقل کرده است ولى غالباً شاخ و برگ همان معنى اصلى است که در بالا آورده ایم، از جمله این که: 1 ـ «کَنُود» کسى است که مصائبش را با آب و تاب مى شمرد، ولى نعمت ها را فراموش مى کند. 2 ـ «کَنُود» کسى است که نعمت هاى خدا را تنها مى خورد و از دیگران منع مى کند، چنان که در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم«أَ تَدْرُونَ مَنِ الْکَنُودِ»؛ (مى دانید کنود کیست) عرض شد: خدا و رسولش آگاه تر است. فرمود:«اَلْکَنُودُ الَّذِى یَأْکُلُ وَحْدَهُ وَ یَمْنَعُ رِفْدَهُ وَ یَضْرِبُ عَبْدَهُ»؛ (کنود کسى است که تنها غذا مى خورد و از عطا و بخشش به دیگران خوددارى مى کند و بنده زیردستش را مى زند).(1) 3 ـ «کَنُود» کسى است که در مشکلات و مصائب با دوستان خود هم دردى نمى کند. 4 ـ کسى که خیرش بسیار کم است. 5 ـ کسى که وقتى نعمتى به او برسد، از دیگران دریغ مى دارد و اگر گرفتار مشکلى گردد، ناشکیبائى و جزع مى کند. 6 ـ کسى که نعمت هاى الهى را در معصیت صرف مى کند. 7 ـ کسى که نعمت خدا را انکار مى کند. ولى همان گونه که گفتیم همه این معانى مصداق ها و شاخ و برگهاى همان ناسپاسى و بخل است. (2) پی نوشت: (1). «مجمع البيان»، جلد 10، صفحه 530. (2). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیۀ، چاپ سی و ششم، ج 27، ص 270. جهاد تبیین یک واجب عینی است مقام معظم رهبری لطفا به کانال جهاد تبیین بپیوندید و انتشار حداکثری دهید https://eitaa.com/jahad_tabbin