eitaa logo
جهاد تبیین و بیان مسائل فرهنگی
75 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
5.6هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 "کلیپی جالب از واقعه غدیرِخم" ----------------------------------------------- الْحَمْدُلِلَّهِ‌الَّذی‌جَعَلَنَا مِنَ‌الْمُتَمَسِّکین َ‌بِوِلایَةِ أمِیر الْمُؤْمنینَ علیِ‌بنِ‌أَبِی‌طالِب وَالْأَئِمَّةِالْمَعصومین علیهم السلام پیشاپیش عید سعید غدیر را به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، و همه ی شما بزرگواران تبریک عرض می کنیم ----------------------------------------------- ----------------------------------------------- ܓ🍃🌺ܓ🍃🌺ܓ🍃🌺
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 "شعر بسیار زیبای استاد سیدحمیدرضا برقعی" پیشاپیش عید سعید غدیر را به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، و همه ی شما بزرگواران تبریک عرض می کنیم ----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- ܓ🍃🌺ܓ🍃🌺ܓ🍃🌺
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام علی (ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه، درباره اعتدال و میانه روی در طلب روزی چه سفارشی كرده است؟ 🔹 (ع) در بخشی از نامه ۳۱ - که به امام حسن (ع) نوشته شده - به عنوان مقدمه مى فرمايد: «وَ اعْلَمْ يَقِيناً أَنَّكَ لَنْ تَبْلُغَ أَمَلَكَ، وَ لَنْ تَعْدُوَ أَجَلَكَ؛ و بدان به يقين هرگز به همه آرزوهايت دست نخواهى يافت و [نيز بدان] هرگز از اجلت تجاوز نخواهى كرد [و بيش از آنچه مقرر شده عمر نمى كنى] و تو در همان مسيرى هستى كه پيشينيان تو بودند [آنها رفتند و تو هم خواهى رفت]». آنگاه چنين نتيجه مى گيرد: «فَخَفِّضْ [۱] فِی الطَّلَبِ وَ أَجْمِلْ [۲] فِی الْمُكْتَسَبِ؛ حال كه چنين است در به دست آوردن مكن و در كسب و كار ميانه‌رو باش». جمله «لَنْ تَبْلُغَ أَمَلَكَ» بيان واقعيّتى روشن است كه هيچ انسانى در اين جهان به تمام آرزوهاى خود نخواهد رسيد، بنابراين چرا در طلب روزى باشد؟ جمله «وَ لَنْ تَعْدُوَ أَجَلَكَ» اشاره به اين است كه عمر انسان به هر حال محدود است، و هيچ كس نمى تواند بيش از وقت مقرر در اين جهان بماند. 🔹حال كه چنين است چرا براى به دست آوردن مال، بيش از حد دست و پا بزند؟ تعبير به  «خَفِّضْ»؛ (آرام باش و فرو نِه) و «أَجْمِلْ»؛ (راه اعتدال پيش بگير) هر دو اشاره به يك حقيقت دارد و آن ترك حرص براى جلب روزى بيشتر است. البته اين تعبير هرگز تلاش و سعى براى به دست آوردن روزى حلال را نفى نمى كند. امام (ع) در ادامه اين سخن به استدلال پرمعنايى توسل مى جويد و مى فرمايد: «فَإِنَّهُ رُبَّ طَلَبٍ قَدْ جَرَّ إِلَى حَرَبٍ [۳] فَلَيْسَ كُلُّ طَالِبٍ بِمَرْزُوقٍ، وَ لَا كُلُّ مُجْمِلٍ بِمَحْرُومٍ؛ زيرا بسيار شده كه تلاش فراوان [در راه دنيا] منجر به نابودى [اموال] گرديده [اضافه بر اين] نه هر تلاشگرى به روزى رسيده و نه هر شخص ميانه رويی محروم گشته است». شبيه اين مضمون در حديثى از پيامبر اكرم (ص) آمده است، حضرت مى فرمايد:  «اَجْمِلُوا فِی طَلَبِ الدُّنْيا فَإنَّ كُلَّا مُيَسَّرٌ لِما خُلِقَ لَهُ؛ در باشيد؛ چرا كه به هركس آنچه مقدر شده است داده مى شود». [۴] 🔹جمله «رُبَّ طَلَبٍ قَدْ جَرَّ إلَى حَرَبٍ؛ چه بسيار تلاش فراوانى كه منجر به نابودى شده»، به گفته بعضى از نويسندگان، ضرب المثلى در لسان العرب است كه مضمون آن را در فارسى، سعدى در ضمن دو بيت آورده است: "شد غلامى كه آب جوى آورد ، آب جوى آمد و غلام ببرد ؛ دام، هر بار ماهى آوردى ، ماهى اين بار رفت و دام ببرد". دو جمله «فَلَيْسَ كُلُّ طَالِبٍ ... وَ لَا كُلُّ مُجْمِلٍ ...» در واقع به منزله دليل است براى آنچه در جمله هاى قبل درباره رعايت و ميانه روى در طلب رزق آمده است و اشاره به اين حقيقت است كه دست و پاى زياد زدن، هميشه درآمد بيشتر، و رعايت اعتدال و ميانه روى هميشه درآمد كمتر را در پى ندارد؛ بلكه لطف الهى بر اين قرار گرفته آنها كه بر او توكّل كنند و و آز و را كنار بگذارند، و به صورت براى روزى تلاش نمايند، زندگى بهتر و توأم با آرامش بيشتر داشته باشند و در ضمن، ديگران نيز اجازه پيدا كنند كه از تلاش خود براى روزى بهره گيرند و حريصان جاى را بر آنها تنگ نكنند. پی‌نوشت‌ها؛ [۱] «خفّض» از ريشه «خفض» به معناى پايين آوردن، در مقابل رفع به معناى بالا بردن است و در اينجا به معناى كم كردن و دست از زياده روی برداشتن است. [۲] «اجمل» از ريشه «اجمال» به معناى اعتدال در كار و عدم افراط است. [۳] «حَرَب» به معناى غارت كردن است و در اينجا معناى فعل مجهول دارد؛ يعنى غارت شدن. [۴] سنن ابن ماجه، أبو عبدالله القزوينی، ج ۲، ص ۷۲۵ 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۹، ص ۶۲۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @khanvadtarbiat ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ 🏵 "شهیدی که از لباس نو، بی زاری می جست."🏵 ✍🏻 ابوذر خدادادی 🌹 شهید ایرج (عبدالطاهر) خدادادی در منطقه عشایر نشین بین چهارمحال و بختیاری و خوزستان در سال ۱۳۴۷ بدنیا آمد و علی رغم مشکلاتی که هریک به تنهایی می توانست مانع تحصیل او باشد، اما این مشکلات، عزم او را متزلزل نکرد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در یکی از روستایی اطراف ایذه (که همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود) رهسپار مسجدسلیمان شد و در خانه ای بدون سرپرستی والدین، تحصیل را ادامه داد. او پس از طی دوره راهنمایی و ورود به دبیرستان، علوم مرسوم در آموزش و پرورش، جان و روح وی را سیراب نمی کرد و وارد حوزه علمیه المهدی (عج) شهرستان مسجدسلیمان شد. 🌹 ورود این شهید به حوزه علمیه، روح مستعد او را جلای مضاعف بخشید و در محضر اساتید و مطالعه آثار بزرگان، به تعالی معنوی خاصی رسیده بود که شرح آن، فرصت جداگانه ای می طلبد. در این دوره شهید، عمیقا با مبانی انقلاب اسلامی، آشنا گشت و به سرعت از مدافعان جدی انقلاب گردید و تدریجا در دفاع از آن و در نفی تفکرات لیبرالی نهضت آزادی، جبهه ملی و هم مسلکان این جریان نفاق آلود، مطلب می نوشت و به نشریات آن زمان ارسال و منتشر می کرد. 🍀 ساده زیستی این شهید وصف ناپذبر بود، بارها می شد، لباس نوی را که برای او می خریدند به برادر دیگرش می داد و اصرار داشت که بپوشد تا از نو بودن بیفتد، مبادا دل کسانی که آرزوی لباس نو دارند، بسوزاند. گاه لباس او برای برادر بزرگترش تنگ بود و او با این موضوع و اصرار او مکافات داشت. 🇮🇷 روح مقابله با ظلم و اشرافیگری این شهید، مثال زدنی بود و چنان رشد کرده بود که در این راستا، گاه نامه های سرگشاده به برخی مسئولان رد بالای نظام می نوشت و به تجمل گرایی اعتراض می کرد. 🍀 دوستانش نقل می کنند؛ در دعا و مناجات بر اثر گریه، چنان حال معنوی پیدا می کرد که هر کسی نگاهش می کرد، متحول می شد و گاه درخلوت خود، از شدت آه و ناله، در حجره اش بیهوش می شد. 👌اخلاص وی قابل وصف نبود، برادرش نقل می کند: اورکتی که در عکس بالا ⬆️ به تن دارد، از پسر عموی شهیدمان بود که به آن شهید علاقه زیادی داشت، حدفاصل بین عملیات کربلای ۴ و ۵ بود از آن شهید تقاضا کردم که آزمونی در قم دارم، هوای آنجا خیلی سرد است بده استفاده کنم، او گفت: "می دانی جایی که من می خوام بروم چقدر سرداست؟" هرچه اصرار کردم کجا می روی؟ نگفت. ما از در پیش بودن عملیات کربلای ۵ بی خبر بودیم، اما وی از طریق دوستانش خبردار شده بود. به اصرار خودش من "اورکت" را گرفتم، فردای روزی که من عازم قم شدم، او عازم جبهه شد و یک هفته پس از همین اعزام، به شهادت رسید. او در رفتن به جبهه، نیز اخلاص می ورزید، یگان هایی را انتخاب می کرد که آشنایی در آن نباشد و جایی در میان آشنایان از رفتن او به جبهه تعریف نکنند. بسیجیان شهر معمولا گردان سلمان را که بیشتر بچه های مسجدسلیمان بودند، انتخاب می کردند، اما او به گردان کربلا می رفت که بچه های اهواز بودند. علی رغم یگان های متعدد استان خوزستان، او لشگر علی بن ابی طالب قم را انتحاب کرد و در یکی از گردان‌های رزمی همان لشکر بعنوان مبلغ و روحانی رزمنده خدمت می کرد و بشهادت رسید. 🌺 این شهید بارها، داوطلبانه عازم جبهه شد و در جبهه های جنوب و غرب خصوصا در آزادسازی مهران، تا سرحد شهادت پیش رفت. سرانجام روح بلند این روحانی مجاهد، در عملیات کربلای ۵، در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۳۰ در حالی سر و صورت و بدنش پر از ترکش بود و دو دستش همچون قمر منیر بنی هاشم (ع) قطع گردیده بود و پوست وصل بود، در سن ۱۹ سالگی آسمانی شد. (روح همه ی شهیدان با سالار آنان، محشور گردد و خون بهای آنها که نظام اسلامی است پرشوکت و مستدام باد و بدخواهان آن، درمانده تر) ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «علوم خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ثواب اطعام دادن در غدیر از شب قدر و عاشورا و همه شب‌های سال بالاتر است ♦️خاطرۀ علیرضا پناهیان از پاسخ غم‌انگیز استاد مصری دربارۀ غدیر 🔹چرا باید جشن غدیر را باشکوه برگزار کرد؟ 🦋کانال زلال سخن🦋 ╔══════╗ @zolalesokhan ╚.🔘.══.🔘.╝
جهاد تبیین و بیان مسائل فرهنگی
💚 آیات قرآن در خطبه غدیر 3⃣ آیه سوم: دو رویی برخی افراد(سوره نور۱۵) «...با زبانهای خود چیزی را که بدان علم نداشتید میگفتید و میپنداشتید که‌ کاری سهل‌ و ساده است با اینکه آن امر نزد خدا بس بزرگ‌ بود» ❤️پیامبر(ص) با بیان سومین آیه در روز غدیر، از کم بودن تعداد مؤمنانِ راستین و فراوانی منافقین به خدا شکایت میکند. ⚠️ آری! وقتی در جامعه نفاق زیاد شد، پیامبر خدا را نیز در تنگنا قرار میدهد ؛ در مهمترین روزهای تاریخ اسلام یعنی روز غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆 حکایتی جالب و شنیدنی از مرحوم علامه امینی در مجلس بزرگان و راویان اهل سنت. این کلیپ را ببینید......👆👆 💚💚💚
💠امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: ✅دو خصلت شیعه امير المؤمنين (ع) 💢شيعيان مرا به دو خصلت امتحان كنيد كه اگر داراي اين دو خصلت بودند، شيعه اند: 1⃣اهمّيّت به نماز در اوّل وقت 2⃣و دستگيري برادران ديني خود با مال، اگر اين دو در آن‌ها نبود، پس از ما دورند، دورند و دورند! 📚 جامع الاخبار، ص ۳۵ ✅ اسرارنهج‌البلاغه را دنبال کنید👇 ╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮  @asrareenahjolbalaghe ╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
11.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆👆 گستاخی وهابیها در انکار وجود امام زمان علیه السلام 💥💥💥💥💥💥
🔹حسان بن ثابت، شاعر نامدار عرب بود که پس از سخنرانی شیوای نبوی، از رسول الله صلی الله علیه وآله خواست که این حماسه پرشور را در قالب شعر بسراید. 🔸تحلیل و بررسی شعر حسان، بحثی ست که در این مقال نمی گنجد، اما مختصر بگوییم که تعابیر استفاده شده توسط حسان در اشعارش، نشان از درک او از حقیقت واژه "مولا" دارد و از آنجا که او سرآمد شاعران و ادیبان بنام بود، دیگر برای مخاطبین و مستمعین با انصاف، جای شک و تریدی باقی نگذاشت. 🔹حسان بن ثابت، ادیبی بود که از نظر وثاقت ادبی و علمی، همگان او را می ستودند؛ حال وقتی او، با شعر خویش اشاره به ولایت و رهبری حضرت امیر المومنین علیه السلام می کند، این خود گواه محکمی است برای احتجاج بر اهل شک. فتأمل .. 🦋کانال زلال سخن🦋 ╔══════╗ @zolalesokhan ╚.🔘.══.🔘.╝
🔴🔵 برترین عمل در عید غدیر 🌕 از برترین اعمال در روز عید غدیر، تجدید بیعت با وجود مبارک ونازنین ولی الله المطلق، القائم بالصدق وبالحق، بقیه الله الاعظم حضرت حجة ابن الحسن العسکری علیه السلام است. زیرا مهمترین امر، بعد از توحید و نبوت، امر ولایت ائمه اطهار و قبول آن است و بهترین روزها روز عید غدیر است و خداوند هم اراده فرموده که در این روز، تجدید بیعت با امیرالمؤمنین علیه السلام انجام گیرد. پس بهترین و والاترین عملی که مؤمن در روز شریف غدیر باید انجام دهد، تجدید بیعت با امام و ولی زمان خودش است. زیرا این بیعت با امام و ولی زمان یکبار در غدیر اتفاق افتاد، آنجا که پیامبر خدا صلي الله عليه وآله فرمود: أَلاوَإِنَّي قَدْ بايَعْتُ الله وَ عَلِي قَدْ بايَعَني وَأَنَا آخِذُكُمْ بِالْبَيْعَةِ لَهُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ. 🟢 من با حضرت احدیت بیعت کرده ام و علی با من بیعت کرده است و من از طرف خدا (برای علی) از شما بیعت می گیرم. 🔺 باید بدانیم این بیعت، تنها دست دادن با ولی خدا نیست بلکه منظور تسلیم بودن قلبی، زبانی وعملی است.