eitaa logo
جهاد تبیین و بیان مسائل فرهنگی
74 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
5.7هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جهاد تبیین و بیان مسائل فرهنگی
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅══┅─ 🌐◁اما همین که خط توسط سومریها اختراع شد اطلاعات هم به ما رسید و کتیبه های زیادی به دست ما رسیده است که از روی آنها میتوانیم تاریخ نگاری کنیم ☄همین دوره ماقبل تاریخ هم حاوی اطلاعات زیادی است و از روی آثار باستانی میتوانیم اطلاعاتی از طرز زندگی بشر کسب کنیم 💬 اما اینکه چه حکومتهایی آمده اند و چه جنگهایی شده و چه تمدنهایی ساخته یا منقرض شده اند نمیدانیم. ☀️لذا آن را ماقبل تاریخ مینامیم که دوره هایی که احتمالا شنیده اید مثل دوره پارینه سنگی و میان سنگی و نوسنگی و ...مربوط به همین دوران است ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
❤️ 🔸ای دیدنت بهانه ترین خواهش دلم 🔸فڪری بڪن برای من و آتش دلم 🔹دست ادب به سینه ی بی‌تاب می‌زنم 🔹صبحت بخیر حضرت آرامش دلم سلام روشنیِ دیده‌ی احرار ... 🙏 ⚜@p_Mahdavi
🌱ز شاخ گلْ معطر، جمکران است کز آن گل، روح پرور، جمکران است... 🌱نه تنها، جان انسان ها، در اینجاست که قلب عالَمی، در جمکران است... ؟؟؟؟؟ ‌‌
‼️ منتظر فرج باشید و ناامید نشوید ... 🟠 حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب علیهماالسلام می‌فرمایند: 🍁منتظر فرج آل‌محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله باشید و از رحمت خداوند نا امید نشوید 👈 زیرا که بهترین اعمال در نزد خداوند، انتظار فرج است 🍁 و فرمودند: 👈 طاقت کندن کوه‌‌ها آسان‌تر از انتظار دولتی است که ظهورش به تأخیر افتاده است! 🍁 از خداوند مدد بخواهید و صبر پیشه سازید که خداوند زمین خود را به بنده شایسته خود می‌‌سپارد و عاقبت نیک از آنِ پرهیزکاران است 👌 پیش از رسیدن دولت حق، شتاب نکنید که پشیمان می‌‌شوید و مدت آن را دراز مشمارید که باعث قساوت دل پ‌هاتان می‌‌گردد. 📚 خصال، ص۶۱۶ - ۶۲۵ ⚜️ @p_Mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ چرا و چگونه جامعه میل به آشوب پیدا می‌کند؟ ✍️ محمد وکیلی، استاد حوزه علمیه و کارشناس ارشد جامعه‌شناسی نوشت: 📌مهمترین راهبرد دشمن در مواجهه با جامعه ایرانی طی چند دهه اخیر، کشاندن جامعه به وضعیت آنتروپی بوده است. وضعیتی که در آن، خود جامعه دست به خودتخریبی می‌زند و دشمن با کمترین هزینه و دخالت مستقیم، به اهداف خود می‌رسد. در چنین وضعیتی انرژی متراکم جامعه بیش از آنکه معطوف به بیرون از خود باشد، درگیر خود خواهد بود. 🔸تبعات وضعیت انتروپی: تثبیت چنین وضعیتی، از لحاظ اجتماعی تبعات و عوارضی خواهد داشت که می توان نمود و بروز آن را در طی حوادث اخیر مشاهده کرد: 🔸۱. بی هویتی: بی هویتی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ملی: بی‌هویتی یعنی قطع شدن ارتباط و تعلق با خواستگاه‌های خود؛ خانواده، جامعه، ملیت، دین و... نتیجه این بی‌هویتی می تواند احساس آزادی یا رهاشدگی کاذب باشد. (کنشهای ضدملی، ضددینی و ضد فرهنگی عده ای از افراد در اغتشاشات اخیر) 🔸۲. مهاجرت: یعنی جداشدگی از تعلق جغرافیایی و سرزمینی به جامعه خود. مهاجرت سرزمینی می تواند مقدمه سایر مهاجرتها و انفکاک از تعلقات را فراهم آورد. (کنشهای ایرانیان مهاجر در سایر کشورها) 🔸۳. مهاجرت مجازی: در نبود امکان و شرایط مهاجرت فیزیکی، با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و تسهیل تغییر شبکه تعلق، مهاجرت مجازی رخ می‌دهد که چه بسا غیرقابل رصدتر، غیرملموس‌تر، برنامه‌ناپذیرتر و در نتیجه خطرناک‌تر و مسأله‌‎سازتر از مهاجرت فیزیکی خواهد بود. (کنشهای انفلوئنسرها، سلیبریتی‌ها، بلاگرها در داخل کشور) 🔸۴. میل به ناسازگاری با جامعه: چنین وضعیتی در حالت انفعال فرهنگی و اجتماعی می تواند به گوشه نشینی و عدم همراهی با جامعه منجر گردد و در وضعیت فعال به شورش و قیام بر علیه خود و دیگری بیانجامد. مسئله ای که دورکیم در تحلیل عوامل و زمینه های ناهنجاری های اجتماعی بدان می پردازد. باید توجه نمود که از فرد گسسته از پیوندهای اجتماعی، هیچ ناهنجاری بعید نیست. (رفتار خشونت بار افرادی که در اغتشاشات اخیر به تخریب و خشونت اجتماعی پرداختند)