eitaa logo
جهاد تبیین و بیان مسائل فرهنگی
74 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
5.6هزار ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰امام موسی کاظم علیه السلام: ✍ خوشا به حال شیعیان ما، که در زمان غیبت قائم ما به رشته ی ولایت ما چنگ می‌زنند و بر موالات ما ثابت و استوار می‌مانند و در برائت و بیزاری از دشمنان ما پا بر جا و محکم می‌مانند. آن‌ها از مایند و ما از آن‌هاییم... 📚اثباة الهداة، ج ۳ ص ۴۷۷ ⚜@p_Mahdavi
🥀 سفارش آیت الله وحید خراسانی: 🏴از روز اول محرم تا روز عاشورا هر روز ۱۰۰ مرتبه سوره اخلاص (توحید) را خوانده و ثواب آن را هدیه کنید به امام حسین علیه السلام سپس به فیوضات کثیری می رسید به شرط آنکه دیگران را برای انجام این عمل با خبر کنید.. 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌 @ziaart
💢دعای امام حسین (علیه السلام) هنگام ورود به کربلا 🌿 امام حسین علیه‌السلام، هنگام ورود به كربلا، روز دوم محرّم‌الحرام سال ۶۱ هـ.ق، در جمع ياران و همراهان چنين دعا كرد: 🍁 «أللَّهُمَّ أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْكَرْبِ وَ الْبَلاءِ! ههُنا مَحَطُّ رِحالِنا وَ ههُنا وَاللَّهِ مَحَلُّ قُبورِنا وَ ههُنا وَاللَّهِ مَحْشَرُنا وَ مَنْشَرُنا وَ بِهذا وَعَدَنى‌ جَدّى‌ رَسُولُ‌اللَّهِ (صَلَوات الله علیه وآله) وَ لا خَلافَ لِوَعْدِه‌» ✅ خدايا! از كرب و بلا (اندوه و رنج) به تو پناه مى‌برم. اين‌جا جايگاه فرود آمدن ما و سوگند به خدا مزار و قبرهاى ما است. سوگند به خدا از همين‌جا در روز قيامت برمى‌خيزيم و محشور مى‌شويم. من اين وعده را از جدّم رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله شنيدم و در وعده او ترديد و خلافى نيست. 📚 فرهنگ عاشورا، ص۲۷. 📎 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌 @ziaart
💔امام حسین علیه السلام به منزله تفسیر قرآن 🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «جريان سيّد الشهداء (صلوات الله و سلامه عليه) به منزله تفسير قرآن كريم است؛ زيرا انسان كاملِ معصوم همتای قرآن كريم است و سيره و سنّت و سريره او به منزله تفسير آيات قرآن كريم است.» درس اخلاق ٩۴/٧/٢٣ 🏴🕯🖤🕯🏴 🕌 @ziaart
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣﷽❣ ‍ ⚫️ ⭕️ اعتقاد به جبر 🔹 از خصوصیات مردم آخرالزمان، اعتقاد به جبر است؛ اهل جبر معتقدند: «ما هرچه می‌کنیم، خدا از پیش برای ما تقدیر نموده و ما جز آنچه هستیم و می‌کنیم، نمی‌توانیم باشیم.» 🔸 این در حالی است که خداوند، تنها در مسائل تکوینی و خلقت، ما را مجبور نموده است و در مسائل تشریع و انجام واجبات و ترک محرمات، تنها امر و نهی نموده و کسی را الزام به انجام و یا ترک کاری نکرده است. او راه خیر و شر را به مردم یاد داده و از آنان خواسته که در حد توان خود به کارهای خوب روی بیاورند و از کارهای زشت و ناپسند دوری نمایند و اگر جز این باشد، فرقی بین عبادت و معصیت و زشت و زیبا و صالح و ناصالح نخواهد بود. 🔺 رسول خدا میفرمایند: «در آخرالزمان، گروهی معصیت خدا را انجام می‌دهند و می‌گویند: "خدا این چنین برای ما تقدیر نموده است." پاداش کسی که سخنان آنان را ابطال نماید، همانند پاداش کسی خواهد بود که شمشیر خود را برای جهاد در راه خدا آماده کرده باشد.» 📚 رسائل المرتضی، جلد ٢، ص ٢۴٢ ٢٨ 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
🍃شرح حکمت 111 و 112 🍃🌼امام (علیه السلام) چون سهل بن حنیف انصاری، که از گرامی ترین اشخاص نزد آن حضرت بود، پس از بازگشت از جنگ صفین، در کوفه از دنیا رفت، امام (علیه السلام) پس از وفات او فرمود: تهافت: تکه تکه افتاد، و این مبالغه در فزونی مصائب و گرفتاریی است که به امام (علیه السلام) و دوستانش می رسد، (اگر کوتاهی مرا دوست بدارد هر آینه از هم بپاشد). سیدرضی می گوید: معنای این سخن آن است که این آزمون بر او سخت می گیرد، پس غمها بر او روآور می شوند، و این کار نشدنی است مگر با پرهیزگاران، نیکوکاران و برگزیدگان نیک کردار، این سخن امام (علیه السلام) مانند آن عبارت است که فرمود: (من احبنا اهل البیت فلیستعد للفقر جلبابا) یعنی هر کس ما خانواده را دوست دئارد باید برای پوشیدن لباس فقر آماده شود. و بر معنای دیگری نیز توجیه کرده اند که جای گفتار آن نیست. عبارت: من احبنا … یعنی یعنی این را برای خود مهیا سازد. و جلباب استعاره از این است که انسان خود را برای تهیدستی و تحمل آن آماده سازد، و دلیل استعاره آوردن آن این است که هر دوی اینها شخص آماده را از عوارض فقر و خودنمایی آن در بد اخلاقی، و تنگدلی و سرگردانی که چه بسا به کفر می انجامد، همچون رواندازی، می پوشانند، و چون دوستی مخلصانه این خاندان (علیه السلام)، مستلزم پیروی و متابت از ایشان، و به راه و روش ایشان بودن است و از جمله روشهای ایشان فقر و ترک دنیا و صبر در برابر آنهاست، بنابراین لازم است دوستان ایشان نیز فقر را پیشه خود کنند و پیراهنی از آمادگی خود برای فقر و تحمل آن، برای پوشش خود مهیا سازند. ابن قتیبه این معنا را در عبارت دیگری روایت کرده و گفته است: هر کس ما را دوست دارد باید با کمبود و گرفتاری دنیا بسازد و قناعت را پیشه کند. و هم او گفته است: صبر بر فقر و تهیدستی را به پیراهن از آن رو تشبیه فرموده است که فقر و تهیدستی، همچون پیراهنی بدن را می پوشاند، می گوید: شاهد بر درستی این تأویل روایتی است که از آن حضرت نقل کرده اند: دید گروهی بر در خانه اش ایستاده اند، فرمود: قنبر! اینان کیستند؟ قنبر، عرض کرد: پیروان تو یا امیرالمومنین! فرمود: من در اینان سیمای شیعه بودن و پیروی را نمی بینم. عرض کرد: سیمای شیعه چطور است؟ فرمود: چسبیدن شکمها به پشت از گرسنگی، خشکیدن لبها از تشنگی، کم نور شدن چشمها از گریه. ابو عبیده می گوید: مقصود امام علی (علیه السلام) فقر در دنیا نیست، مگر نمی بینید که میان دوستان ایشان کسانی مانند دیگر مردم، ثروتمندند، بلکه مقصود امام (علیه السلام) فقر در روز قیامت است، و سخن را در زمینه پند و نصیحت و تشویق بر اطاعت ایراد کرده است و گویا امام (علیه السلام) چنین فرموده است: هر کس ما را دوست دارد باید برای فقر روز قیامتش چیزی آماده کند تا آن را به وسیله اجر و تقرب و نزدیکی به خدا جبران نماید. سید مرتضی - خدایش بیامرزد - فرموده است: هر دو توجیه خوب است، هرچند که سخن ابن قتیبه خوبتر است، و همان است معنای سخن سید رضی - خدایش از او راضی باد و گاهی به معنای دیگر نیز توجیه می کنند. قطب راوندی احتمال نا÷سندی را داده است، که هیچ صلاحیت برای حمل این سخن را ندارد و ما با نقل آن، سخن را به درازا نمی کشانیم. 📙شرح 📙شرح حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص116
🏴رهبرمعظم انقلاب: مؤمن نبايد ذلّت را قبول كند. شما ميبينيد امام حسين عليه‌السلام فرمودند كه ما ذلّت را نمی‌پذیریم...
emamkhamenei31_443106089391620534.mp3
1.51M
🏴امام خامنه ای:برادران وعزیزان ما در نیمه راهیم
إنّي اُحبُّ هرچه که دارد هوای تو شرمنده ام قدم نزدم جای پای تو إنّي بَرِئتُ هر که بخواهد به جز تو را إنّي عَجِبتُ هر که ندیده عطای تو هر روز وشب، منتظرت می‌کند مولای من! کجاست محلِ لقای تو؟ که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار از کف می‌نهند.... و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...🏝 ━━━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━━━‌ صفحه رسمی کانال امام زمان (عج) در پیام‌رسان ایتا ↙️↙️↙️ ╔═💎💫═══╗ @emamolasr ╚═══💫💎═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا