هدایت شده از جوانی فراتر از زمان
📚📚📚
🔹افراد و نسل هايی كه سستی و ضعف و زبونی به خودشان راه می دهند، به مرور زمان غربال می شوند و [ در نهايت] فقط زٰبده ها و آنهايی باقی می مانند كه بتوانند از كوره همه آزمايش ها سالم بيرون بيايند.
شهید دیالمه
📚 کتاب صبر ضابطه حرکت بر صراط مستقیم
#سنت_تمییز #انتظار #ظهور #باز_نشر
🆔 @shahid_diyalame
هدایت شده از پیامرسان جامع طرح ولایت
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ همه شب های ما یلداست بی تو...
📱@hamzevasl
📱 آیا استفاده از شبکههای اجتماعی خارجی مثل #اینستاگرام ، #تلگرام و #واتساپ حلال است؟
🌷 پاسخ مقام معظم رهبری چیست؟
📙 ایشان برای جواز استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی، چهار شرط قرار دادهاند:
۱) مفسده نداشتهباشد
۲) خوف ارتکاب گناه نباشد
۳) خلاف مقررات نظام نباشد
۴) موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین نشود
🔹 بر اساس شرط اول، عملکرد این شبکه ها در ترویج فساد و جنگ علنی با باورهای اسلامی، بر همگان روشن است. پس استفاده از این پیام رسانها که قطعاً مفسده دارد، حرام است.
🔹 بر اساس شرط دوم، خوف ارتکاب گناه و تغییر باورهای دینی در استفاده از اینستاگرام برای 99 درصد کاربران، وجود دارد. پس استفاده از آن، به این دلیل هم حرام است.
🔹 بر اساس شرط سوم، فعالیت در پلتفرمهای اینستاگرام، واتساپ و تلگرام، با توجه به فیلتر بودن آنها و ضرورت استفاده از فیلترشکن که مخالف مقررات کشور است، حرام است.
🔹 بر اساس شرط چهارم، فعالیت در واتساپ، اینستاگرام و تلگرام که متعلق به یک صهیونیست، و موجب تقویت دشمنان نشاندار اسلام است، جایز نیست. با افزایش کاربران فعال اینستاگرام ، تلگرام و واتساپ سرمایه مالک اینها در چند سال اخیر چند برابر شدهاست. این یعنی فعالیت در این شبکهها، باعث تقویت مالک آن که صهیونیست و علناً ضد اسلام و ایران است و کافر حربی است، شده است و دشمنان اسلام و ایران را ثروتمندتر کرده. پس استفاده از این پیام رسانها به این دلیل هم حرام است.
🔻 به مسئله استفتاء، تاکید مستمر و مجدانه حضرت آقا بر استفاده از کالاهای ایرانی در مقابل مشابه خارجی شان را هم اضافه کنید. استفاده از کالای خارجی که مشابه ایرانی دارد، حرام است. پس استفاده از پیام رسانهای خارجی از این جهت هم حرام است.
🔸 خلاصه:
استفاده از اینستا، تلگرام و واتساپ:
۱) مفسده دارد. پس حرام است.✅
۲) خوف ارتکاب گناه در آنها زیاد است. پس حرام است.✅
۳) خلاف مقررات کشور است. پس حرام است.✅
۴) موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین می شود. پس حرام است.✅
🔸 پس تکلیف نهی از منکر و جهاد تبیین و روشنگری و تبلیغ چه می شود؟
🔻 پاسخ: نهی از منکر، جهاد تبیین، روشنگری و تبلیغ در این پیام رسانها به شرطی برای ما جایز است که موجب به گناه افتادن خود ما نشود که اگر موجب شود خودمان به گناه افتیم، نه تنها واجب و جایز نیست، بلکه حرام است.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 از ساعتی دیگر در حسینیه امام خمینی؛
🔹دیدار مردم استانهای کرمان و خوزستان با رهبر انقلاب
🔹دیدار جمعی از مردم استانهای کرمان و خوزستان با رهبر انقلاب اسلامی، از ساعتی دیگر در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد.
🔹این دیدار که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار میشود، مطابق روال دیدارهای عمومی اقشار مختلف مردم استانهای کشور با حضرت آیتالله خامنهای است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
#عمار_انقلاب
نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:
برهمه #واجب است...
زنده نگه داشتن جهت گیری ایشان به معنای زنده نگه داشتن
جهت گیری ایشان و راه ایشان است.
#جهاد_امید_آفرینی
_تحقق #پیشرفت باجدایی جریان #نفاق ازقطارانقلاب
_ #تحول
_#گام_دوم=خالص سازی نظام وحرکت بسوی #اسلام_ناب و #تمدن_نوین_اسلامی ️
وقتی استادرحیمپورازغدی با تریلی ازروی فریدون ردمیشه!
واقعا #چرا بایدزمزمه تاییدصلاحیت کسی مثل حسن فریدون شنیده بشه ومردم رواز #مشارکت_حداکثری #ناامید کنه؟🤔😏
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پاسخ حکیمانه آیت الله توکل به علت جولان طرف مقابل
❗️اینها میدان را از عمار خالی دیدند!
با آخ آخ گفتن و سر تکان دادن مشکل حل نمیشود.
✍🏻 مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار با نمایندگان طلاب:
اگر دیدید انقلابزدایی دارد انجام میگیرد باید احساس خطر کنید. خب، احساس خطر کردن کافی نیست، باید به فکر علاج بود؛ علاج هم تدبیر لازم دارد، فکر لازم دارد.
#جامعه
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از راز مستوری
🟥 ما سر هر کوچه و خیابون یه گناهِ کبیره می بینیم، اما بهش بی تفاوتیم، بی تفاوتیم چون برامون عادی شده!
📝تحلیلی بر فیلم سینمایی (هفت)
⏯ هرچند به ظاهر برای اکثر مردم، تعیینِ #هفت_گناه_کبیره (در آموزه های مسیحیت) و مجازات های سنگین و جهنمی برای آنها بسیار دلهرهآور است، اما همهی ما گاه از یک راننده تاکسیِ زیاده خواه، از یک #سیاست_مدار فاسد، از یک #پزشک مغرور، یک کارفرمای شکم باره، یک #روسپی بی حیا، یک دوست تنبلِ بدقولِ بی تفاوت، از خرید، وقتی پولی که با مشقت به دست آورده ایم به پای یک کالای بی کیفیت از دست می دهیم و حتی از وکیلی که قانون را به بالاترین پیشنهاد می فروشد، چنان زخم می خوریم و ناراحت می شویم که دوست داریم آن فرد را مجازات کنیم، مجازاتی سخت!
⭕️ اما همواره به جای مجازات، گوشه ای می نشینیم و عصبانیت مان را بر فرق سرِ خودمان می کوبیم و غصه می خوریم و گاه گریه آخرین پناهِ مان می شود. اما این بغض فروخورده در فیلم " #هفت " به بلندترین شکل ممکن فریاد می شود.
🎭اولین دیالوگِ مهم فیلم، اشاره به بی توجهی خودِ مخاطب دارد. روحیه ی وِلِش کن، یا به من چه! جان دوال می گوید؛ "گاهی برای اینکه مردم به حَرفِت گوش کنن، کافی نیست که فقط بزنی روی شونه شون، باید با پُتک بکوبی توی سرشون". اما آنچه که این دیالوگ را فراتر از معنای آن، بازهم مهمتر می کند، خاستگاه آن است. فیلم در آمریکا ساخته شده، در هالیوود، جایی که اوجِ تمدنِ #لیبرال_دموکراسی محسوب می شود.
🧩 #لیبرالیسمی که اساس آن "لِسِفِر" است. مفهومی که وقتی معنای آن را بدانید حیرتانگیز بودنِ "هفت" و این دیالوگ را بیشتر درک می کنید. لِسفر، یعنی وِلِش کن! یعنی تمدنی که ماهیتش بی خیالی و رهاسازی بوده، کارش به جایی رسیده که نسخه درمان را در مجازات سخت می بیند، در توجه همه ی افراد جامعه به افعال یکدیگر، اما نه با امر به معروف و نهی از منکر، بلکه با گلولهی یک تفنگ اتوماتیک یا تکه تکه کردن هرزه ها و فاحشه ها با چاقوهای تیز قصابی!.
🎥 کارگاه سامرست " #مورگان_فریمن " در جایی میگوید: "توی #آمریکا راحتره که توی #اعتیاد غرق بشی تا اینکه بخوای زحمت بکشی، راحتره چیزی رو که میخوایی بدزدی!
🎯 فیلم اساسا بسیار بصری و هنرمندانه ساخته شده، اما #دیالوگ ها چنان پُرمحتوا و کوبنده است که شاید بارها و بارها برای درک دقیق آنها "هفت" را باید به تماشا نشست. در جای دیگری "جان دوال" کاراکتری که میخواهد عدالتی خونین را علیه گناهکاران اجرا کند، می گوید؛ "ما سر هر کوچه و خیابون یه #گناه_کبیره می بینیم، اما بهش بی تفاوتیم، بی تفاوتیم چون برامون عادی شده."
در این دیالوگِ شاهکار و بی بدیل، دو نکته بسیار مهم و استراتژیک در حوزه جامعه سازی نهفته شده است.
🧩اول اینکه؛ هیچ کس زحمتِ تذکر و ارشادِ کس دیگری را به خودش نمی دهد. در یک مثال مع الفارغ، اگر ببینیم کسی در حال افتادن به چاهی هست که اتفاقا ما از همان چاه آب برای نوشیدن بالا می کشیم، تنها لَبی میگَزیم و لب برای هشدار باز نمی کنیم. یعنی از رویکردِ دینیِ #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر روی گردان هستیم، حتی وقتی که آسیبِ این روی گردانی مستقیم به خود ما باز می گردد.
🗽دوم آنکه؛ گناه و متعاقب آن جرم و جنایت، عادی سازی می شود. یعنی نه تنها با فسادهای مختلفِ درون جامعه مقابله و مواجهه صورت نمی دهیم، بلکه آن را بَدیهی و طبیعی و حتی گاه لازمه ی جامعه می دانیم.
🎲 اما نکته ای نباید از آن غافل شد این است که فیلم مستقیم می گوید؛ #تمدن_غرب به چنان لجنزاری از فساد تبدیل شده که جز کشتن بی واسطه و مستقیم گناهکارن راه دیگری باقی نمانده است.
🔴 لینکها👇
eitaa.com/soheilsalimi
eitaa.com/razemastori
من از بعضی آدمها خیلی میترسم
دکتر پویان، متخصص اعصاب و روان، به جای گرفتن شرح حال شفاهی، از بیمار ۴۰ سالهاش خواست طی پیامی کتبی، دقیقا توضیح بدهد از چه کسانی میترسد. بیمارش دچار آنتروپوفوبیا (انسانهراسی) شده بود. بیمار به او چنین نوشت:
*آقای دکتر پویان! روانپزشک مهربان من!*
من از بعضی آدمها خیلی میترسم. نمیگویم که آنها آدمهای بدی هستند... نه! ممکن است مشکل از خودم باشد. اگر مشکل نداشتم که به شما مراجعه نمیکردم. یک وقت فکر نکنید قصد توهین به کسی را دارم. خودم بیمارم و به من گفتید که حق دارم در مورد فوبیای خودم به شما توضیح بدهم. اینهایی که از آنها میترسم با بعضیهایشان دوست صمیمی هستم. خواهش میکنم از ترسهای من با کسی صحبت نکنید. بله... بگذارید بگویم از چه کسانی میترسم.
* من کارگرها را خیلی دوست دارم ولی از کارگرهای کارواش که به زور میخواهند به ماشین من واکس و پولیش بزنند میترسم. از کارگرهایی هم که اسبابکشی میکنند میترسم مخصوصا وقتی که پول طبقات را میگیرند و وسایلم را با آسانسور جابه جا میکنند.
* من از خانمهای جوانی که در ملا عام سیگار میکشند و یکدستی رانندگی میکنند میترسم. از خانمهای روشنفکری که مهریهشان را به اجرا میگذارند هم میترسم.
* من از اساتید دانشگاه که بعد از ۷۵ سالگی شرکت دانشبنیان میزنند و همینطور از آنهایی که بیشتر از یک انگشتر عقیق دارند میترسم (مخصوصا از تحصیل کردههای خارج).
* هم از قضات میترسم و هم از وکلا میترسم. از مشاورین املاک هم میترسم. هیچ توضیحی هم ندارم.
* من از آخوندهای بیش از حد اصلاحطلب میترسم... مخصوصا از آنهایی که در عکس پروفایلشان عمامه نمیگذارند.
* من از همهی کسانی که شدیدا مخالف استکبار جهانی هستند ولی گوشی آیفون دارند میترسم. از حضراتی که نگران تاثیر بد ماهواره روی مردم هستند ولی خودشان ماهواره دارند هم میترسم.
* از کسانی که میگویند اگر جیب و سفرهی مردم پر باشد همه مشکلات حل میشود میترسم.
* از افراد غیر پزشک که از طب جایگزین پول در میآورند مخصوصا هامیوپاتی و انرژیدرمانی خیلی میترسم. از پزشکان متخصص طب سنتی بیشتر از آنها میترسم.
* از خانمهای چادری که زیر چادرشان لباسهای رنگارنگ جیغ و اسپورت میپوشند میترسم. اگر تاتو و گونهگذاری کرده باشند بیش از حد میترسم.
* از رانندگان آژانس که به جای گفتن قیمت میپرسند «قبلا چقدر میدادی» میترسم.
* از معلمهایی که در کلاسهای خصوصی بهتر از مدرسه درس میدهند میترسم.
* من از مداحهایی که بعد از صد بار تکرار یک روضه باز هم مثل ابر بهار اشک میریزند میترسم.
* من از آدمهایی که در دوران پسادموکراسی و انفجار اطلاعات طرفدار رژیم سلطنتی هستند میترسم.
* از ایرانیهای خارج از کشور که به ما میگویند لنگش کن خیلی میترسم.
* از مشاورین خانواده (مخصوصا طلاق دادهها و طلاق گرفتهها)، سخنرانان انگیزشی و مدرسین کارآفرینی که خودشان بیکار هستند میترسم.
* از اعضای شوراهای شهر که هنوز دستگیر نشدهاند میترسم. از کاندیداهای مجلس هم که از خودشان چند میلیارد خرج میکنند و نمیدانم اگر درنیایند چه خاکی میخواهند به سرشان بریزند هم میترسم. معلوم است که اگر دربیایند به سر ما خاک میریزند، که از آن هم میترسم.
*آقای دکتر پویان! روانپزشک مهربان من!*
شما بگویید من با این ترسهایم چه کنم؟ قرصهایتان از اثر افتاده، نیاز به بستری شدن دارم. کمکم کنید.
🖋گودرز صادقی هشجین
حجتالاسلامعباسبابائی(عضویتدرایتا👇)
https://eitaa.com/abas_babaeii
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
📌آمار شهدای فلسطین از ۲۰ هزار نفر فراتر رفت
🔻وزارت بهداشت فلسطین: از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی ، ۲۰۰۵۷ نفر شهید و ۵۳۳۲۰ نفر دیگر هم زخمی شدند. تنها طی دو روز گذشته ۳۹۰ نفر در نوار غزه شهید و ۷۳۴ نفر دیگر هم مجروح شدهاند.
پ.ن: با گذشت ۷۵ روز از شروع عملیات طوفان الاقصی، فعالان رسانهای باید #روایت_جنایت صهیونیستها را در صدر اخبار نگه دارند و نگذارند این فاجعه فراموش یا عادی سازی شود.
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا غزه ست..
و این صدای مهربانی ست.
این صدای وجدانهایی ست که در ۷۰ روز گذشته، اشک بچهها و ناله مادرها و گرسنگی و درد مردم غزه را نتوانستند تاب بیاورند..
و هر کاری که از دستشان برمیآمد، برای غزه و به اسم انسانیت انجام دادند...
دوستان عزیز رنگ زیتون، کمکهاتان به غزه رسید... طعم خوش کمکهای شما، برای چند ساعت کودکان غزه را سیر کرد...
همچنان منتظر کمک های قشنگ شما هستیم
💳شماره کارت:
5022297000010434
#غزه_قهرمان_را_تنها_نگذاریم
🫒 رنگ زیتون
غصهی گلوگیر
تلخترین مطلبی که امامخامنهای(حفظهالله) در دیدار بانوان فرمودند، این جملات است:
«دیروز یک کتابی برای من آوردند که صحبتهایی بود که خود بنده کرده بودم، چاپ شده بود، ندیده بودم؛ نگاه کردم دیدم خیلی از حرفهایی که آماده کرده بودم و میخواستم امروز اینجا بگویم، در آن کتاب هست و قبلاً بارها گفته شده؛ در این زمینهها زیاد صحبت کردهایم.»
تلخی این جملات در مواجهه با سوالات زیر آزاردهندهتر میشود:
-چرا خطر جمعیت ما را تهدید میکند؟
-چرا تحول در آموزش و پرورش اتفاق نمی افتد؟
-چرا تبلیغ اولویت اول حوزه نیست؟
-چرا تحول لازم در حوزه محقق نشده است؟
-چرا کماکان بعضی از نسخههای شکستخوردهی اقتصادلیبرال در حال اجراست؟
-چرا بیحجابی بهعنوان حرام شرعی و سیاسی موردتوجه عدهای از متولیان نیست؟
-چرا بیاخلاقی سیاسی در ایام انتخابات آزاردهنده میشود؟
-چرا مشارکت بالای مردم در انتخابات، اولویت اول عدهای از مدیران نیست؟
-جرا جایگاه قویم مردم در حاکمیت اسلامی کمتر دیده میشود؟
- چرا...
-و چرا عدهی زیادی از ما بعد از شنیدن سخنان متعدد حضرت ایشان از جمله همین سخنرانی، اینقدر ذوقزده شدیم و برایمان تازگی داشت؟!
پاسخ تمام این سوالات تلخ در همان جملهی نخست آقاست؛ متأسفانه از یکطرف کلام ایشان به تمام مخاطبان واقعی نرسیده است و از طرف دیگر عدهای از مخاطبان واقعی که کلام را دریافتهاند، حقش را ادا نکردهاند!
مقصر کیست؟
-دفتر حفظ و نشر آقا؟
-حوزههای علمیه؟
-قوای سهگانه؟
-دستگاههای عریض و طویل فرهنگی؟
-فرهیختگان حوزه و دانشگاه؟
-طلاب و دانشجویان؟
-رسانههای ملی و غیرملی؟
-مردم؟
-یا هرکدام از ایشان به میزانی؟
چاره چیست؟
فقط یک کلام: «رساندن کلام امام جامعه به جامعهی امام و مطالبهی میدانی جهت تحقق آن.» و این مهم محقق نخواهدشد، جز با اقدام جهادی «حلقههای میانی».
امامخامنهای در یکی از مهمترین سخنرانیهای دوران زعامتشان فرمودند:
«این تمرکز، این ایجاد برنامهی کار، پیدا کردن راهکار، ارائهی راهکار، برنامهریزی، به عهدهی چه کسی است؟ این به عهدهی جریانهای حلقههای میانی است. این، نه به عهدهی رهبری است، نه به عهدهی دولت است، نه به عهدهی دستگاههای دیگر است؛ [بلکه] به عهدهی مجموعههایی از خود ملّت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. ما نخبههای فکری در زمینههای گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامهریزی کنند و هدایت کنند. تشکّلهای دانشجویی از این قبیلند، مجموعههای باتجربه و فعّال در زمینههای فرهنگی و فکری و مانند اینها از این قبیلند و هر که هم در این زمینهها فعّالتر باشد، مؤثّرتر است؛ یعنی زمام کار دست کسانی است که فعّالیّت کنند؛ تنبلی و بیحالی و کسالت و مانند اینها به درد نمیخورد.»
به این فهرست بیافزایید: اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان رسانهای، محافل قرآنی و مذهبی، هنرمندان متعهد، نویسندگان، هیئات، پایگاههای بسیج، گروههای جهادی و....
هشدار!
کلامِمعجزگون امیرالمؤمنین(علیهالسلام) فقط مربوط به صدر اسلام نیست و امروز نیز خدای نکرده میتواند مصداق بیابد:
«مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِیِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ.»
کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود بخوابد، با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
✍عباس بابائی ۸ دیماه ۱۴۰۲
🇮🇷 کانالحجتالاسلامعباسبابائی🇵🇸
( عضویتدرایتا🔻)
https://eitaa.com/abas_babaeii