eitaa logo
جهاد تبیین (یاوران حضرت مهدی عج)
621 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
61 فایل
 حضرت امام خامنه ای: «جهاد تبیین» یک فریضه است. یک فریضه‌ی قطعی و فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند]» ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ وظیفه اصلی ما لبیک به ندای نائب امام @jahade_tabein1 https://eitaa.com/jahade_tabein1 ارسال مطالب به ادمین کانال @Noorzadeh_zarmi
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 واکنش سریع فرگوس اولد، سفیر روباه پیر دربارۀ حادثه امروز در سفارت ج.آذربایجان: «از خبر حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران و کشته‌شدن یک کارمند سفارت شوکه شدم. من به خانواده مقتول تسلیت می‌گویم، برای مجروحان آرزوی بهبودی دارم.» ✍️ یعنی اینکه سفارت روباه پیر در همۀ فتنه‌ها همواره حضور فعال داشته است... و این بدان معناست که وقتی فرمانده شیاطین اولین تیر فتنه را از چله رها می‌کند باید منتظر هجوم گسترده رسانه‌های شیطانی و جنود ابلیس به جمهوری اسلامی باشیم؛ با اینکه حفظ امنیت درونی سفارت‌خانه‌ها در کشور میزبان، بررسی وسایل افراد و بررسی ورود و خروج مراجعه‌کنندگان به داخل سفارت، همۀ اینها به عهدۀ کشور مهمان بوده و کشور میزبان در این زمینه، هیچ وظیفه‌ای به عهده ندارد؛ اما فراموش نکنیم که دشمن، مثل عمروعاص همواره از جهل مردم نسبت به خیلی از مسائل نهایت سوءاستفاده را می‌برد. و با موج حملات رسانه‌ای علیه ایران اولین اقدام، تعطیلی سفارت آذربایجان در ایران است و صدالبته که افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل مقدمه‌ای بر این امر تلقی می‌شد و خیلی هم دور از انتظار نیست. ✅کانال جهاد تبیین @jahade_tabein1
هدایت شده از شهر من نکا
شهر من نکا در فضای مجازی برای نکائی های عزیز از هر جای کره خاکی از نکا چه خبر؟ برای عضویت 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1558511894Ccd52165895 👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👇👇👇👇👇 @mycityneka 👆👆👆👆👆
10.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی اخیر سردار قاآنی : خودتان بروید قبل از آنکه بیرونتان کنند / همین حالا که اینجا نشسته اید در کرانه باختری چندین عملیات در حال رخ دادن است / هرچه رژیم صهیونیستی فشار بیاورد ، فشار مضاعف روی آنها خواهیم آورد / تا دیر نشده خانه ها را بفروشید .../ نمیگذارند صدای من به گوش شما (شهرک نشین ها) برسد ، بروید تا قبل از اینکه وادار به رفتن شوید.. ✅کانال جهاد تبیین @jahade_tabein1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای حفظه‌الله درباره ی هسته ای فرمودند ✅کانال جهاد تبیین @jahade_tabein1
*دارم به خانه سالمندان ميروم* این متن توسط یک خانم نویسنده بازنشسته نوشته شده که احساسش را زمان انتقال به خانه سالمندان به نگارش در آورده است: *دارم به خانه سالمندان میروم،مجبورم.* وقتی زندگی به نقطه ای میرسد که دیگر قادر به حمایت از خودت نیستی، بچه هایت به نگهداری از فرزندان خودشان مشغول اند و نمی توانند ازتو نگهداری کنند، این تنها راه باقی‌مانده است. خانه سالمندان شرایط خوبی دارد: اتاقی ساده، همه نوع وسایل سرگرمی، غذای خوشمزه، خدمات هم خوب است. فضا هم بسیار زیباست اما قیمتش ارزان نیست. حقوق بازنشستگی من به سختی می تواند این هزینه را پوشش دهد. البته اگر خانه ی خودم را بفروشم به راحتی از پس هزینه اش برمی آیم. می توانم در بازنشستگی خرجش کنم؛ تازه ارث خوبی هم برای پسرم بگذارم. پسرم میگوید : «پول ها و اموالت باید به خودت لذت بدهد. ناراحتِ ما نباش.» حالا من باید برای رفتن به خانه سالمندان آماده شوم. به هم ریختن خانه خیلی چیزها را دربرمی گیرد: 1⃣ جعبه ها، چمدان ها، کابینت و کشوها که پر از لوازم زندگی است، لباس ها و لوازم خواب برای تمام فصول. 2⃣ از جمع کردن خوشم می آمد. کلکسیون تمبر، ده ها نوع قوری دارم. کلکسیون های کوچک زیاد، مثل گردنبندهایی از سنگ کهربا و چوب گردو و از این قبیل. 3⃣ عاشق کتابم. کتابخانه‌ام پر از کتاب است. انواع شیشه بطری مرغوب خارجی. از هر نوع وسایل آشپزخونه چند ست دارم. 4⃣ دیگ و قابلمه و بشقاب و هر چه که می شود دریک آشپزخانه پر تصور کرد. ده ها آلبوم پر از عکس و... به خانه پر از لوازم نگاه می‌کنم و نگران می شوم. خانه سالمندان تنها یک اتاق با یک کابینت، یک میز، یک تخت، یک کاناپه، یک یخچال، یک تلویزیون، یک گاز و ماشین لباسشویی دارد. دیگر جایی برای آن همه وسایلی که یک عمر جمع کرده ام ندارد. یک لحظه فکر می کنم مالی که جمع کرده ام، دیگر متعلق به من نیست. در واقع این مال متعلق به دنیاست. به این ها نگاه می کنم، با آن ها بازی می کنم، از آن ها استفاده می کنم، ولی نمی توانم آن ها را با خودم به خانه سالمندان ببرم. می خواهم همه اموالم را ببخشم، ولی نمی توانم؛ هضمش برایم مشکل است. از طرفی بچه ها و نوه هایم برای کارهایم و این همه چیز جمع آوری شده ارزش آنچنانی قائل نیستند. به راحتی می توانم تصور کنم که آن ها با این همه چیزی که با سختی جمع کرده ام، چطور برخورد می کنند: همه لباس ها و پوشاک گران قیمت دور ریخته می شود. عکس های با ارزش نابود می شود، کتاب ها، فله‌ای فروخته می شود. کلکسیون هایم چه ؟؟!!!! مبلمان هم با قیمتی بسیار کم فروخته می شود. از بین کوه لباسی که جمع کرده بودم، چند تکه برداشتم، چند تا وسیله آشپزخانه، چند تا از کتاب های مورد علاقه‌ام و چند تا قوری چای. کارت شناسایی و شهروندی، بیمه، سند خانه و البته کارت بانکی، تمام. این همه متعلقات من است. میروم و با همسایه‌ها، خداحافظی می‌کنم.... سه بار سرم را به طرف درب خانه خم می کنم و آن را به دنیا می سپارم. *بله در زندگی، شما روی یک تخت می خوابید و در یک اتاق زندگی می کنید بقیه اش برای تماشا و بازی است.* بالاخره مردم بعد از یک عمر زندگی می فهمند: ما واقعا چیز زیادی نیاز نداریم. 1⃣ دور خودتان را برای خوشحال شدن، خیلی شلوغ نکنید. 2⃣ رقابت برای شهرت و ثروت خنده دار است. 3⃣ زندگی بیشتر از یک تختخواب نیست. 4⃣ افسوس که هر چه برده ایم، باختنی است. 5⃣ برداشته ها، تمام گذاشتنی است. پس در لحظه و حال زندگی کنید. زیاد در گیر تجملات، خانه، ماشین و.... نباشید. *در یک کلام انبار دار نباشید.* *سبکبال باشید، از زندگی لذت ببرید، خوب باشید، با خودتان، با دیگران، با همه.* « خوب بخورید ، خوب بپوشید ، خوب سفر کنید ، زندگی را زیاد سخت نگیرید ✅کانال جهاد تبیین @jahade_tabein1
تفسیری زیبا از دعای ماه_رجب بسم الله الرحمن الرحیم در این ماه *«یا من ارجوه لکل خیر»* یعنی وقتی به می رسی ، شما از لحظه شروع دیگه توقعت از خداوند تبارک و تعالی فقط و فقط خیر است . *«و امن سخطه عند کل شر»* و ایمن هم به شما می ده. چند نکته در اینجا داریم : 1- چه کسانی در این ماه امیدوار باشند؟ 2- «و امن سخطه» یعنی چی ؟ یعنی در این ماه خداوند تبارک و تعالی بساط سخط – بساط عصبانی شدن- رو کلاً تعطیل می کند چه قدر فرصت عجبیست . بعضی وقتها بعضی فرصتهایی که در هست ، من دقت کردم در خیلی از شب های مهم سال هم نیست. *«یا من یعطی الکثیر بالقلیل»* . خداوند تبارک و تعالی همیشه این طوریه یعنی شما کاه که می برید ، کوه بجاش می ده . این خدا خدایست که وقتی خیلی کم می بری ، خیلی زیاد عکس العمل نشون می ده. تا جایی که بعضی وقت ها احساس می کنیم که با منه !! *«یا من یعطی من سئله»* در این ماه خداوند تبارک و تعالی هر کس که صداش بزنه ، جواب می ده. *«یا من یعطی من لم یسئله »* اگه یه وقتی شما توی بدونی ، بدونی با ماه های دیگه فرق می کنه ، اما یادت بره دعا کنی ، خداوند تبارک و تعالی یه چیزی توی ماه بهت می ده. *«و من لم یعرفه»* دامنه رو باز می کنه ؛ حتی کسانی که خدا را نمی شناسند ، در یه بهره ای می برند. پس سه طبقه شد : 1- *«من لم یعرفه»* کسانی که خدا را نمی شناسند ، اینها طبقه ای هستند که از رحمت عمومی بهره می بردند. 2- *«من لم یسئله»* کسانی که از طبقه خصوصی هم بهره می بردند . می دونه ولی حواسش نبوده و صدا نزده 3- *«من سئله»* خاص الخاص هستند. کسانی هستند که چون خدا رو در صدا می زنند ، این صدا زدنشون باعث میشه خداوند بهشون خاص نگاه کنه . یکی از برترین صداهاش هم در این شعر اومده : مــاه رجـــب و مـاه نــزول بــرکـات است پیوسـته ســـرود رجبــییون صـــلــوات است کلاس دعا کردن تو در نسبت به ماه های دیگه توفیر می کنه. *«اعطنی بمسئلتی ایاک»* حالا که خودت در دیزی رو باز گذاشتی و دستور العمل دادی که : . یعنی رسماً خدا ابلاغ داده همه، تشریف بیارند هر چی دوست دارند بخورند !! حالا چی می خوای بنده من ؟ *«جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره»* هر چه خوبی توی دنیاست و هرچی خوبی در آخرته در این ماه من از تو می خوام . شما برید توی کل دعاهای ماه رمضان حتی دعای شب قدر بگردید ، این جمله رو پیدا نمی کنید. ماه رمضان خیلی خوبه، اما ماه زرنگ هاست. چون زرنگ ها کمترن ، مشتری هم کمتره بعد می یاد دو قبضه می کنه دعا رو . یعنی آخــــــر پُـــررو بازی یه بنده است . که خیلی هم عــــالیه. *«وصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و شر الاخره»* من نبینم مشکلات دنیا و آخرت . « صرف» یعنی روی برگرداندن . من روم برگردونده باشه ، هیچ کدام از مشکلات دنیا و آخرت رو نبینم. چرا؟ *«تحننا منه و رحمه»* خودت گفتی این ماه ، ماه منت گذاشتن ، نرم گرفتن ، آروم بودن ، چشم پوشی کردن ، گذشتن ، بخشیدن خروار به دینار ، بخشیدن کوه به کاه . به این دلیل این جوری شده. *«فانه غیر منقوص ما اعطیت و زدنی من فضلک یا کریم»* برای اینکه از در خانه تو اگر همه چی رو بهم بدی ، سر سوزنی کم نمی شه. ما بنده ها اگه در خونه کریم ترین کریمان بریم ، اگر فقط یک ریال به ما کمک کنه ؛ یک ریال از اموالش کم می شه . در خونه تو که می یایم ،هیچی کم نمیشه. برادرا و خواهرا : تو این ماه پُــررو بازی مطلق ، با خیال راحت بیا بشین و بگو : اومدم غرق در گناهم ، هیچی نیاوردم ، امیدم اینکه اولاً تمام گناهام رو پاک کنی ، ثانیاً همه چی هم بهم بدی . برید یه دعا پیدا کنید توی ماه رمضان، ماه شعبان ، مفاتیحُ زیر و رو کنید ببینید یه جایی هست این گونه بنده اجازه داشته باشه با خدا صحبت کنه . لذا خیـــــلی قدر ماه_رجب رو بدونید. خیلی التماس دعا 🌹🌹🌹🌹🌹🌹عضوشوید👇👇👇 https://eitaa.com/majidkh1399
🔰حرف‌ خدا یا هوس زمانه؟ 🔸تذکر رهبر انقلاب در دیدار با اعضای سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به ترجیح شبه‌مصالح عرفی بر حقایق شرعی ✍ مهدی جمشیدی 🔹رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد. 1⃣ مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنان‌که انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. 🔹از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرال‌های وطنی همواره برای ملامت‌کردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگ‌نظری» را به کار می‌برند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعه‌پردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیل‌کردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار می‌دهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، می‌خواهد نسخۀ خاصی از دین‌داری را در جامعه برقرار کند. 🔹 این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از این‌که به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کرده‌اند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائت‌ها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند. 2⃣ این‌که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیه‌های اجتماعی» شد و به‌عنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزش‌ها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزش‌ها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» می‌شوند و همواره نمی‌توان همۀ ارزش‌ها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزش‌های اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی این‌گونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزش‌ها» در اختیار داشته باشیم. 🔹 تعارض‌ها، ماندگار نیستند و به‌هرحال، وضع به حال عادی بازمی‌گردد و باید به محض این تغییر، ارزش‌های فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحت‌ها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعده‌ای برای «عبور تدریجی از ارزش‌های دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع می‌دهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دست‌کم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرش‌خورده» است. 🔹امّا حکومت دینی نمی‌تواند حرف خدا را در هیچ زمینه‌ای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که می‌توان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتاب‌ها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس می‌شود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چاره‌ای اندیشید، نه این‌که «بی‌درنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند. 3⃣ دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچی‌گری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمی‌تابند و می‌کوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. 🔹دراین‌حال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و به‌عنوان این‌که مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کج‌روایت‌ها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عمل‌گرایانِ سست‌عنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» می‌اندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است. ✅کانال جهاد تبیین @jahade_tabein1
🔺‏از اول سال 1401 تا الان 16 حرارتی به ظرفیت نصب‌شده شبکه برق کشور اضافه شده... خبر خوب‌تر اینکه نیروی کار متخصص نیروگاه‌سازی از 2980 هزار نفر به 19600نفر افزایش پیدا کرد و 5 برابر شد... 🔹بله آقای قاضی، اتکا به و بند نکردن مشکلات کشور به برجام و FATF نتیجه میده! 💬 محمد عنایتی نجف آبادی ✅کانال جهاد تبیین @jahade_tabein1