eitaa logo
جهاد تبیین | میثم حق شناس
8.4هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
47 فایل
گر تو را در منزل جانانْت مهمانت کنند گول نعمت را نخور مشغول صاحبخانه باش ادمین : @haghshenas0
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 مشکل خودرو (قسمت اول) یکی از مسائلی که مردم با آن درگیر هستند و گاهی به آن اعتراض میکنند ، مسئله خودرو (کیفیت، قیمت و...) است. مشکل فعلی صنعت خودرو از ۴ سال پیش شروع می‌شود که تولید خودرو را به یک سوم کاهش دادند و تقاضا روزبه‌روز افزایش پیدا کرد و با یک سیل تقاضای انباشته شده چندین ساله مواجه شدیم. اقتصاددان‌ها برای حل این مشکل دو راهکار میدهند؛ آزادسازی قیمت و آزادسازی واردات. اما بدانیم که ذینفع هیچکدام از این راه‌حل‌ها عموم مردم نیستند و آن چند میلیون تقاضای انباشته هیچ نفعی از این سیاست ها نمی‌برند و سود آن فقط به جیب دلالان و مافیا و خودروسازان انحصارگر رفته و دودش به چشم مردم می‌رود. صنعت خودروسازی در کشور ما، به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره در زمره صنایع مادر و استراتژیک بوده و دومین شاخص مهم اقتصاد ملی پس از صنعت نفت و گاز به حساب می‌آید که همواره مورد توجه و حمایت سیاستگذاران بوده است. اما تصمیمات و سیاست‌های غیرکارشناسی و کوتاه‌مدت باعث شده است که در حال حاضر این صنعت استراتژیک با مشکلات جدی و وضعیت نامطلوبی مواجه باشد. ✍️میثم حق‌شناس https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🚨مشکل خودرو (قسمت دوّم) صنعت خودروی هر کشوری به دلیل ارزش و جایگاه ویژه آن در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش، یکی از شاخصهای توسعه‌یافتگی محسوب میشود. این صنعت، به لحاظ ارتباط گسترده با زنجیره‌هایی از صنایع قبل و بعد خود، صنعتی کلیدی محسوب شده و دارای پتانسیل بالایی در اشتغال‌زایی است و نقشی مؤثر در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره ایفا میکند. خودروسازی از اجزای مهم و لاینفک تجارت و صنعت جهانی است. صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از ۶۱ صنعت دیگر به لوکوموتیو صنایع معروف است. در ساخت خودرو، مجموعه‌ای از تکنولوژی رشته‌های مختلف صنعتی (فلزی، پالستیک، شیمیایی، پارچه، عایق، شیشه، الکترومکانیک، برق، متالوژی و...)، طراحی، مدیریت و اقتصاد به کار رفته است و به همین دلیل این صنعت را به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ یافتگی به حساب می‌آورند. برخی از مصائب و مشکلاتی که صنعت خودروسازی ایران با آن مواجه است و مانع از پیشرفت این صنعت میشود، شامل موارد زیر میباشد: ۱. شرایط غیر رقابتی بازار خودرو ۲. وابستگی به نرخ ارز ۳. عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی ۴. واردات بی‌رویه قطعات خارجی ۵. عدم هماهنگی سیاستهای صنعت خودرو با چشم‌انداز برنامه 1404 و اقتصاد مقاومتی در صنعت خودروسازی ۶. انحصار چندجانبه بازار خودرو توسط تعداد محدودی از خودروسازها از منظر اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه‌های موجود، آن است که صنعت خودرو از لحاظ مشارکت مردم، وضعیت قابل قبولی ندارد؛ چراکه بازار خودرو در شرایط غیر رقابتی و حاکمیت انحصار چند جانبه به‌سر می‌برد. وجود انحصار در بازار خودرو سبب ایجاد و حفظ فضای رانتی و فساد در اقتصاد و صنایع میشود؛ چراکه تولید کننده انحصاری مطمئن است که هر خودرویی با هر کیفیت و قیمتی را که تولید نماید، متقاضی مجبور به خرید آن است که با این روند تغییری در وضعیت این صنعت ایجاد نخواهد شد. از سوی دیگر خودروساز توان تولید خودرو به‌اندازه رفع نیاز داخل را ندارد. این امر باعث می‌شود عرضه و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشند و فقط عده‌ای محدود صاحب خودرو شوند. بنابراین علت اصلی مشکلات صنعت خودرو، انحصاری بودن ساختار آن است و زمانی از انحصار خارج میشود که بستر و سیاست‌های لازم برای ورود چندین خودروساز مهیا شود و خودروسازان فعلی تعیین کننده تولید و بازار نباشند. اما در شرایط فعلی، وجود مجوزهای انحصاری مانعی بر سر راه آحاد مردمی است که نمی‌توانند به صورت آزادانه به تولید خودرو در هر مقیاسی بپردازند. ورود چند خودروساز خارجی به بازار خودرو ایران و آزادسازی واردات نیز کمکی به مردم نخواهد کرد و فقط مانع بیشتری بر سر راه آزادسازی تولید قرار خواهد داد. ✍️ میثم حق‌شناس https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
🚨 مشکل خودرو (قسمت آخر) هر چند ما به تعداد انگشتان دست تولیدکنندگان خودرو در اروپا را می‌شناسیم اما واقعیت این است که در حال حاضر ۳۰۱ کارخانه خودروسازی در اروپا فعال است که از این تعداد ، ۱۴۵ کارخانه در اروپا خودروهای سواری تولید میکنند، ۳۸ کارخانه خودروهای تجاری سبک، ۵۸ کارخانه خودروهای سنگین، ۵۸ کارخانه اتوبوس و ۷۱ کارخانه موتور تولید میکنند .۱و۲ وجود تعاونی یکی از مواردی است که میتواند بی‌عدالتی را به شکل منطقی و اصولی سد کند و کشور را به لحاظ اقتصادی نجات دهد. به همین خاطر باید در صنعت خودرو که نقش مؤثری در توسعه اقتصادی دارد، از ظرفیت مردم به ویژه در بخش‌های تأمین مالی، مدیریت و تصمیم‌گیری استفاده نمود و فرصت تولید خودرو حتی در مقیاس‌های کوچک را هم در اختیار افرادی که توانایی و مشارکت انجام این کار را دارند؛ قرار داد. بنابراین وقتی پرسیده میشود که راهکار برای نجات صنعت خودرو چیست؟ برخلاف کسانی که قائل به آزادسازی قیمت و آزادسازی واردات هستند، معتقد به آزادسازی تولید هستیم. تولید خودرو در ایران توسط مردم ممنوع است. ما قانونی داریم که تولید خودرو زیر ۱۰۰ هزار عدد را در عمل ممنوع کرده است. با وجود این قانون ، هیچ کدام از مهندسان و نخبگان و مکانیک های باتجربه ما که توان ساخت خودرو دارند، نمی‌توانند وارد این عرصه بشوند و انحصار صنعت خودرو را بشکنند. باید با استفاده از تجربیات روز دنیا که این سیاست را اجرا کردند، به نخبگان، جوانان، مهندسین و مکانیک‌ها و تعمیرکارهای باتجربه کشور اجازه بدهیم تا خودروی متناسب با توان مالی مردم بسازند و مشکل صنعت خودرو را حل کنیم. کافی است قانونی در مجلس تصویب شود که دولت را موظف کند تا هرکسی خودرو استاندارد ساخت پلاک شود. ۱.www.acea.auto/press-release-ec/298-automobile-factories-operating-acژross-europe-new-datashows/ ۲. http://www.esca-online.eu/ ✍️ میثم حق‌شناس https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
‼️- 1997: بیل گیتس آینده " ویروس حمله به ریه " را پیش بینی کرد. ‼️- 2019: بیل گیتس میزبان رویداد 201 بود که در آن برنامه ریزی برای همه گیری ویروس کرونا در آینده داشتند. ‼️- 2020: بیل گیتس اولین شیوع ویروس مشکوک Covid-19 را اعلام کرد. ‼️- 2022: بیل گیتس "تمرین فاجعه بار سرایت" را انجام داد - 2022 ( فعالیت 202 ) ‼️- 2023 : بیل گیتس می گوید ما یک بیماری همه گیر دیگر خواهیم داشت. 😏هنوز شکی وجود دارد که آنها همه چیز را برنامه ریزی کرده اند؟! https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887
👳‍♂ میخوام یک مشورتی با شما همراهان عزیز داشته باشم . موضوعاتی که به نظر من باید هدف جهاد تبیین قرار بگیره و بهش بپردازیم اینهاست : 💰چالش‌های اقتصادی و راهکارها 🔞 معضلات و آسیب‌های فرهنگی 🥷 جریان شناسی نفوذ و نفاق 🛑 غرب بدون سانسور 📛 واقعیت های دوران پهلوی 🚫 شیطان‌پرستی و ایلومناتی 🌍 تحولات حسّاس جهانی 👨‍🎓سواد رسانه و جنگ شناختی مطلب هم در این موضوعات زیاده ، من غیر از محتواهای تایپی و ضبطی خودم با کلی محتوای مهم و قابل توجه در کانال‌های دیگه هم برخورد میکنم میفرستم تو آرشیو خودم . ولی موقع پست گذاشتن تو کانال احساس میکنم تعداد پست‌ها خیلی زیاد میشه و میگم شاید بهتر باشه یک سقفی براش بذارم و محدودش کنم . نظر شما چیه ؟ محبت کنید تو نظر سنجی‌ای که میذارم شرکت کنید و اگر نظری دیگه‌ای دارید که تو این نظرسنجی نیست شخصا برام پیام بفرستید . متشکرم
لطفا لینک زیر را باز کنید و در نظرسنجی شرکت بفرمایید https://EitaaBot.ir/poll/cjap0?eitaafly
پیام همراهان 👆 از این پیام‌ها بفرستید خستگیمون در بره 🤓
✨ پیام همراهان سلام آقای حق شناس،من هر روز با دیدن کانال شما و این زحماتتون افتخار میکنم که مملکت جوانانی با غیرت و مسئولیت پذیر مثل شما داره،من بعنوان یه هموطن چنتا مطلب رو میخوام خدمته شما عرض کنم،در مورد مسئله حجاب از نظره من کم کاری از دولت و نظام هست،در زمانی که باید رفتار با آرامش میبود(قبل از اغتشاشات)رفتار کمی چکشی و خشن بود،العان که باید رفتار چکشی و بسیار باز دارنده باشه،بسیار شل گرفته شده،بنده از روز اول گفتم که اگر ملاک ما فرمایشات رهبری باشد هیچوقت دچاره مشکل نمیشویم،در مورد سلبریتی ها گفتیم که آقا چرا از این بی وجودای وطن فروش مالیات نمیگیرید،اگر همین العان،همین العان دولت بیاد براشون مالیات های سنگین ببنده،همشون فردا به غلط کردن میوفتن،اگه به همون رضا کیانیان آشغال بگن مالیاتت از زمانی که کار کردی و بده بعد برو حرف مفت بزن،فردا میاد میگه من اصلا این حرفو نزدم فوتو شاپ کردن،همین خانم معتمد آریا و بایگان فردا با حجاب تو خیابون حاضر میشن،اگه به علیدوستی بگن ایراد نداره،پولی که باهاش سریال بازی کردی از اختلاس بوده در اون زمان ماهی ۹۰ میلیون میگرفتی،العان باید با تورمه روز همون پولو برگردونی،فردا دیگه از زن زندگی آزادی دروغین حرف نمیزنه،میدونید چرا،چون این ها بی وجود و بی ریشه ان،نون به نرخ روز خورن،اگه العان با همه عوامل این مشکلات برخورد جدی نشه دیگه فردا نمیشه جلوشو گرفت،اگه اون عاملی که تو مترو اون آقایی که امر به معروف کردو کتک زد نیارن جلو مردم و ادبش نکنن دیگه فردا همه فکر میکنن هر غلطی دلشون میخواد میتونن انجام بدن،در آخر مسئله اییو میخوام خدمتتون عرض کنم،که حتی مدارکشو میخوام برای شما و کانال برنامه پاورقی به زودی ارسال کنم،من ماه پیش ژاپن بودم،اول که اونها هر روز دخترانشون دارن تلاش میکنن از این بلایی که غرب سرشون اورده فاصله بگیرن و هر روز پوشیده تر بشن از نظره لباس،اما من با مسئله جالبی برخورد کردم،یادمه زمانی که رهبری فرمودن واکسن آمریکایی و انگلیسی حق ورود به ایرانو نداره یه عده خودشونو پاره کردن خصوصا همین سلبریتی ها،در ژاپن واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع شده،اولا مردم به دولت اعتراض کردن که چرا ما که این واکسنهارو زدیم تعداده فوتیا انقدر بالاست،که دولتشون غیر از سکوت و ممنوع کردنه واکسن فایزر هیچ کاری ازش بر نیومده و بعدش واکسن فایزر در جنین مادران جهش ژنتیکی ایجاد کرده،بچه هایی ناقص بیشتر از قبل دارن در توکیو به دنیا میان،کاش مردمه ما بفهمن رهبری در همه امور فقط خیرو صلاح این ملت رو خواستار بوده،در مورد خدمات ندادن به بی حجاب ها هم این روشی که انجام میدن دوزار نمی ارزه،اصلا اجازه ورود به مترو یا اتوبوس را نباید بدن،اصلا اجازه سوار شدن نباید بدن،اونوقته که طرف بعد ۲ روز مراعات میکنه و متوجه میشه که این کشور قانون داره و باید قانونش رعایت بشه،اینکه بکشه سرش بره اونور از سرش برداره که مسخرست کلا،میگن بکش سرت برو تو بعد طرف سوار میشه همه بی حجاب و زنو مرد قاطی،این نظام و این مملکت رو خون شهدا و خانواده شهدا سر پاست،رو غیرت کسایی که بهش وفادارن،اگه این رویه که بالا گفتم ادامه پیدا کنه چون نقشه دشمنه،کم کم خانواده های مذهبی،دوستداران نظام و حتی خانواده شهدا از نظام و مملکت میبرن و خودشون مخالف میشن که چرا پس اینطوری شده،اونوقته دشمن برنده شده،ما با جریاناتی طرفیم که معاون زنان رئیس جمهور قبلی عکسی که تو توییتر برای روز خلیج فارس میزاره با پرچمه شیرو خورشیده،شما بهتر میدونی که خائنها خیلی به ما نزدیکن پس باید دقیق و قوی جلو رفت،من برای شما دعا میکنم و خدا در این مبارزه پیرزتون کند
جهاد تبیین | میثم حق شناس
✨ پیام همراهان سلام آقای حق شناس،من هر روز با دیدن کانال شما و این زحماتتون افتخار میکنم که مملکت جو
عزیزان دقت کنید ، ما در آخرالزمان هستیم ، غربال‌ها بسیار سخت و پیچیده است و روز به روز هم امتحانات سخت‌تر میشه . با تمام این مسائل و مشکلات ما باید محکم چنگ بزنیم به ریسمان ولایت و ذره‌ای در حقانیت نظام و انقلاب شک نکنیم . هر چی میخواید انتقاد کنید ولی این ریسمان رو رها نکنید که غرق میشید .