هدایت شده از محمدمسلم وافی/جهادتبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خاطره #تجربه #فرزندآوری
🔶 بیان خاطره ای ازحدود ۲۶ سال پیش
😢 وقتی بابت فرزندآوری مسخره میشدیم...
━🍃❀💠❀🍃━═•••
محمدمسلم وافی
@vafimoslem
۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فرزند یا نسل؟ مسأله این است..
🔸 تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری در موکب ها
━🍃❀💠❀🍃━═•••
محمدمسلم وافی
@vafimoslem
۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
گسترش ارتباطات خانوادگی
💠 خانواده ابتدا متشکل از زن و شوهر است و روابط آن ها نیز در محدوده خاصی است.
👈 با تولد اولین فرزند، باب جدیدی در روابط انسانی خانواده گشوده می شود.
این گسترش رابطه، افزون بر تغییر کمّی، سبب تغییر کیفی رابطه آن ها نیز می گردد.
بدین ترتیب ارتباطات جدید آکنده از دلبستگی های خاص می شود.
✅ شاید آمدن فرزند به جمع خانواده در ابتدا باعث شود زن و شوهر در رفتن به برخی محافل دچار محدودیت شوند، اما همین تازه وارد باعث میشود که آن ها دوستان خانوادگی جدیدی پیدا کنند.
✅ همچنین وجود کودک، توجه دیگران به خانواده او را نیز در پی خواهد داشت و در نتیجه از حمایت اجتماعی بیشتری بهره مند خواهند شد که همین امر در افزایش سلامت خانواده مؤثر است.
❇️ بنابر این فرزندآوری یک جنبه کلیدی برای اجتماعی شدن بیشتر مردم در همه فرهنگ هاست.
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
فواید زندگی با فرزند صالح
✅ از جمله آثار مثبت و فواید زندگی با فرزند صالح میتوان به کمک و دستیاری والدین اشاره کرد چنانکه در قرآنکریم در آیه ۶ اسراء با این مضمون که
🔆«وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنینَ؛ و به مال و فرزندان نیرومند مدد میبخشیم»
⬅️و یا در آیه ۱۳۳ شعرا با این مضمون
🔆 «أَمَدَّکُمْ بِأَنْعامٍ وَ بَنینَ؛ با چهارپایان و فرزندان یاریتان کرده است»
⬅️ و یا در آیه ۱۲ سوره نوح با این مضمون
🔆«وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهاراً؛ و بهوسیله اموال و فرزندان یاریتان میکند»
✅ به این موضوع اشاره شده است. در این آیات خداوند متعال خطاب به گروههای مختلف انسانی، داشتن فرزند را بهعنوان یک نعمت الهی و کمک و دستیار والدین معرفی کرده است.
⬅️ همچنین در آیه ۷۲ سوره نحل در این رابطه آمده است:
🔆«وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَزْواجِکُمْ بَنینَ وَ حَفَدَةً؛ خداوند برای شما از همسرانتان فرزندان و یاورانی قرار داد که به خدمت آنان در حوائجتان استعانت بکنید و با دست آنان مکاره و ناملایمات را از خود دور کنید».
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
💠💠💠
1398/09/03 
تبیین علمی-فقهی فتوای حضرت آیتالله خامنهای
دلایل عدم استحباب چندهمسری
 مسئلهی چندهمسری یکی از مسائل فقهی است که در قرآن کریم مطرح شده و فقها دربارهی مستحب بودن یا نبودن آن نظرات گوناگونی دارند. چندی پیش پیرو انتساب برخی دیدگاهها به حضرت آیتالله خامنهای پیرامون مسئلهی چندهمسری، دفتر معظمله توضیحاتی بدین شرح منتشر کرد:
«در نظر حضرت آیتالله خامنهای بنابر ادلهی معتبر دینی چند همسری مردان، مباح اما غیر مستحب است، اما از آنجا که مطابق دلایل قرآنی جواز آن مشروط به اطمینان از رعایت عدالت بین همسران شده است، بنابراین هر گاه از نظر عقلایی عدم تحقق رعایت عدالت بین همسران محتمل باشد، ازدواج مجدد شوهر جایز نیست.»
به همین مناسبت بخش فقه و معارف پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در گفتاری از حجتالاسلام والمسلمین عباس کعبی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، ابعاد علمی-فقهی فتوای حضرت آیتالله خامنهای درباره عدم استحباب چندهمسری را منتشر میکند.
 در مورد بحث چندهمسری که اخیراً فتوای حضرت آیتالله خامنهای منتشر شد، به نظر بنده آنچه از ایشان منتشر شده، هم دارای پشتوانهی عمیق فقهی است و هم متناسب با مقتضیات و شرایط اجتماعی است؛ و با نگاه اسلام به خانواده به عنوان یک نهاد کلان اجتماعی هم تناسب دارد. نباید یک سویه به مباحث حضرت آیتالله خامنهای نگاه کرد. همان طور که در ذیل فرمایشات معظمله آمده، خانواده مهمترین نهاد اجتماعی در زندگی انسان است؛ و در روایات تأکید زیادی شده که بعد از کلمهی أشهد أن لا إله إلّا اللّه و أشهد أن محمّداً رسول اللّه، مهمترین نهادی که باید تأسیس بشود در جامعهی اسلامی ــ که بنیاد همهی نهادهای دیگر است ــ نهاد خانواده است؛ و بعد از نعمت اسلام، مهمترین نعمتی که خدا به انسان میدهد، نعمت تشکیل خانواده است. بنیاد خانواده بنیاد الهی است و مبتنی بر فطرت. بر اساس آیات قرآن، تشکیل خانواده بر پایهی مهر و محبّت و مودّت است: «وَمِن آیَاتِهِ أَن خَلَقَ لَکُم مِّن أَنفُسِکُم أَزْوَاجًا لِتَسکُنُوا إِلَیهَا وَجَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً وَرَحمَة».(۱) رهبر انقلاب هم اشاره میکنند که عواملی در استحکام و شکلگیری این بنیان الهی مؤثّر است؛ از جمله حفظ محبّت، گذشت، سازگاری، اعتماد و دلسوزی متقابل زوجین. چند مورد از موضوعات مورد تأکید ایشان را توضیح میدهم.
 نباید زندگی زناشویی را پادگانی کرد
زندگی زناشویی نباید پادگانی اداره بشود به این معنا که مرد از موضع رئیس خانواده دستور بدهد، زن هم باید بگوید چشم. یا محیط خانواده را دادگاهی بکنند؛ زن بگوید حقّ من، مرد هم بگوید حقّ من؛ این زندگی پا نمیگیرد. خانواده با نگاه پادگانی یا دادگاهی دوام نمیآورد؛ خانواده بر پایهی مهر و محبّت شکل میگیرد و تداوم پیدا میکند. این موضوع مورد تأکید اسلام نیز هست.
 اصالت نقش مادری و تربیتی بانوان
والدین احترام ویژهای در خانواده دارند؛ و افراد خانواده اگر ببینند که پدر به مادر مهر میورزد، اعتماد دارد و نقش محوری و کلیدی مادر را ارج مینهد و مادر هم کمک میکند در تربیت اولاد، این خانواده بیشتر پا میگیرد.
 پرهیز از راه یافتن نگاه مادّی به خانواده
اصطلاح شریک زندگی که اصطلاحی غربی است ــ که مرد و زن مانند دو شریک، هر موقع به اختلاف برخورد کردند، زندگی را به هم میزنند ــ مورد تأیید اسلام نیست. از آیات استفاده میشود که خانواده نفس زندگی است؛ مرد نفس زن است و زن نفس مرد؛ خَلَقَکم مِن نَفسٍ واحِدَة(۲).
 ترویج ازدواج آسان و نقش مهم و مؤثّر والدین
خانوادهها نباید ازدواج را سخت بگیرند؛ ازدواج باید هم آسان و هم اخلاقی و هم بهنگام باشد. نباید فاصلهی بین سنّ بلوغ و سنّ رشد و سنّ نیاز به تشکیل خانواده و سنّ واقعی زیاد باشد؛ متأسّفانه امروز معمولاً ده پانزده سال فاصله هست بین سنّ بلوغ و رشد و سنّ تشکیل خانواده. این مطلب از روایات و آیه هم استفاده میشود: إن یَکُونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللّهُ من فَضله؛(۳) مَن تَرَکَ التَّزویجَ مَخافَةَ العَیلَةِ، فَقَد أساءَ الظَّنَّ بِاللّه عزّوجل.(۴) به خاطر مشکلات اقتصادی نباید تشکیل خانواده را به تأخیر انداخت؛ و باید با توکّل بر خدا و اهتمام و اعتماد به خداوند تبارک و تعالی به تشکیل خانواده اقدام کرد. خیّرین، بنیادها و افرادی که میتوانند باید دست به کار بشوند و کمک کنند.
همهی دستگاههای حکومتی و رسانهها در تسهیل امر ازدواج جوانان باید تبلیغ بکنند.
در این آیهی شریفه که میفرماید: وَأَنکِحُوا الأَیَامَى مِنکُم وَالصَّالِحِینَ مِن عِبَادِکُم،(۵) «اِنکاح» غیر از وظیفهی نکاح است؛ «اِنکاح» یعنی واسطه شدن. واسطه شدن یعنی دختر و پسر را به هم رساندن از طریق خانوادهها، قوم و خویشان، فامیل، همکاران؛ و از جمله تشویق به ازدواج توسّط رسانهها، تبلیغ ازدواج صحیح و آموزش ازدواج. دستگاههای حکومتی میتوانند نسبت به مسکن جوانان، شغل جوانان، وام مناسب برای ازدواج جوانان کمک بکنند، رسانهها هم ازدواج آسان را تبلیغ بکنند تا این واجب «اِنکاح» و تسهیل امر ازدواج هم محقّق بشود. بر این اساس از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدّد مردان غالباً به ضرر استحکام خانواده است، استحکام خانواده را از بین میبرد، موجب تضعیف محبّت زوجین میشود و باعث فروپاشی و طلاق خانوادهها میشود، نگاه معظّمله این گونه که تصریح شده خوشبینانه و مثبت نیست. و از این بابت تأکید میکنند که اگر امر دائر شود در تزاحم بین چندهمسری و بین فروپاشی خانواده، حفظ استحکام خانواده مقدّم است. در تزاحم بین چندهمسری و اذیّت و آزار زنان و تضعیف محبّت زوجین، تقویت محبّت زوجین مقدّم است؛ روایات زیادی هم در این زمینه وجود دارد.
 نگاه فقهی حضرت آیتالله خامنهای به مسئلهی چند همسری
بحث دیگری که ایشان دارد، یک بحث کاملاً فقهی است که ازدواج مجدّد و چندهمسری استحباب نفسی ندارد. اصل ازدواج و اقدام برای تشکیل خانواده برای مردان و زنان با استفاده از آیات و روایات بیشمار، مستحب مؤکّد و ثواب زیادی دارد؛ و علاوه بر آیات قرآن و روایات زیاد و اجماع مسلمین، ضرورت مذهب بلکه ضرورت دین دلالت بر این امر میکند. در شرایطی هم ازدواج واجب میشود؛ مانند خوف وقوع در حرام در صورت ترک ازدواج.
 جواز اختیار همسر دوّم یا بیشتر برای مردان تا چهار همسر
در اصل شرع و به حکم اوّلی، در صورت تأمین عدالت فقهی در زندگی بین همسران ــ مثل توانمندی در تأمین نفقهی برابر برای آنان و بحث پوشاک، خوراک و امثال اینها ــ این موضوع از ضروریات مذهب است و در میان فقها هیچ نظر مخالفی وجود ندارد؛ نظر مرجع بزرگوار حضرت آیتاللّهالعظمی خامنهای (دامت برکاته) نیز همین است. البتّه حکم تعدّد زوجات برای اشخاص مختلف بر حسب تفاوت شرایط ــ مانند اینکه توانمندی زیاد باشد یا کم؛ رغبت به ازدواج زیاد باشد یا کم؛ شرایط خانوادگی از لحاظ تضعیف محبّت زوجین یا تقویت محبّت زوجین زیاد باشد یا کم؛ فروپاشی استحکام خانواده یا عدم فروپاشی استحکام خانواده و مسائل دیگر ــ متفاوت است؛ همانطور که اصل ازدواج کردن هم احکامش متفاوت است. بنابراین گاهی ازدواج مجدّد برای بعضیها واجب میشود، برای بعضیها مستحب میشود، برای بعضیها حرام یا حتّی مکروه میشود؛ امّا در اصل شرع، تعدّد زوجات جایز است. لکن در اینجا بحث فقهی مورد نظر، در مورد استحباب نفسی تعدّد زوجات است.
حضرت آیتالله خامنهای قائل به جواز تعدّد زوجات هستند؛ امّا اینکه تعدّد زوجات بنفسه مستحب نیست، دارای پشتوانهی استدلالی عمیق فقهی است. اکثر فقهای متقدّم و برخی فقهای متأخّر نیز قائل بر آن هستند. از فقهای حال حاضر دو نفر از مراجع بزرگوار هم میگویند چندهمسری استحباب نفسی ندارد؛ مثل حضرت آیتاللّهالعظمی مکارمشیرازی و حضرت آیتاللّهالعظمی شبیریزنجانی. اتّفاقاً هر دو بزرگوار در سالهای گذشته کتاب نکاح را به عنوان درس خارج تدریس کردند؛ و ادلّهی استحباب نفسی تعدّد زوجات را هم نقد کردند. بله، استحباب عارضی تعدّد زوجات، وجوب تعدّد زوجات، حرمت یا کراهت تعدّد زوجات به خاطر ادّلهی عارضی و ثانوی، بحثی دیگر است؛ امّا استحباب نفسیاش را قبول نکردند. از فقهای متقدّم، شیخ طوسی در کتاب المبسوط فی فقه الامامیّة، در باب «کتاب النفقات» تصریح میفرمایند: «یجوز للرجل أن یتزوج أربعاً بلا خلاف و المستحب أن یقتصر على واحدة»؛(۶) تعدّد زوجات تا چهار همسر، بلاخلاف صحیح است؛ امّا مستحب است که به یکی اکتفا بکند. و در همین کتاب در باب «کتاب النکاح» فرمودند: «النکاح مستحب فی الجملة للرجل و المرأة»؛(۷) «مستحب فی الجملة» یعنی استحباب اجمالی دارد؛ اگر میفرمود بالجمله، یعنی در هر شرایطی؛ امّا «فی الجمله» یعنی اجمالاً مستحب است.
میفرماید «الناس ضربان، ضرب مشته للجماع، و قادر على النکاح»؛ مردم دو دسته هستند؛ یک دسته رغبت دارند به ازدواج و توانمندند بر ازدواج و یک دسته نه رغبت دارند به ازدواج و شاید نه توانمند باشند. «فالمشتهى یُستحب له أن یتزوج و الّذی لا یشتهیه المستحب أن لا یتزوج»، برای آن کسی که رغبت دارد و توانمند است، مستحب است؛ امّا آن کسی که رغبت ندارد مستحب است که اکتفا بکند به واحدة. در کتب متأخّرین مثل مرحوم صاحب شرایع، استحباب نکاح را به دو دسته تقسیم میکند.
میفرماید: اصل ازدواج مستحب است ــ نه ازدواج مجدّد ــ برای کسی که رغبت پیدا میکند و نسبت به ازدواج شوق دارد و مثلاً میل جنسی بالایی دارد. امّا آن کسی که رغبت ندارد و میل ندارد، در اصل استحبابش اختلاف است؛ و مشهور این است که اصل ازدواج مستحب است.
 نظرات فقها ذیل آیه سوم سوره نساء درباره مسئلهی چندهمسری
اوّل اطلاقات و عمومات را میگوییم. اطلاقات و عمومات درواقع فضیلت ازدواج را بیان میکند که هم شامل ازدواج اوّل میشود و هم ازدواج دوّم و سوّم تا چهارم. از میان این ادلّه عمدتاً آیهی سوّم سورهی نساء را مورد توجّه قرار میدهند؛ امّا من کسی را نیافتم از فقها که بتواند استناد بکند به این آیه برای استحباب ازدواج مجدّد. از جمله قطب راوندی در کتاب فقه القرآن بعد از اینکه شش قول ذکر میکنند در مورد آیه، میفرمایند جمعبندیمان این است: «نهی عن العقد علی من یخاف أن لا یعدل بینهن»؛ هدف اصلی از ذکر این آیه نهی از عقد ازدواج مجدّد است نسبت به کسانی که خوف داشته باشند از اینکه نمیتوانند عدالت را ــ حتّی فقهی عدالت ــ بین زنان رعایت کنند. بنابراین برای کسی که خوف عدالت داشته باشد، در واقع مستحب نیست بلکه نهی وجود دارد.
شیخ انصاری (قدّساللّهنفسه) در کتاب نکاح فرموده معنای آیه این است که اگر بترسید از اینکه نتوانید عدالت را رعایت کنید بین همسرانتان، پس با یک نفر ازدواج کنید؛ که در این صورت نجات پیدا میکنید از میل به یکی، و ظلم به دیگری. لذا ایشان میفرماید از این آیه استحباب تعدّد زوجات استفاده نمیشود.
مرحوم صاحب جواهر هم علیرغم اینکه به استحباب تعدّد زوجات قائل است، امّا موقعی که این آیهی شریفه را بحث میکند، استدلال میکند که بیشتر از اباحه از این آیه استفاده نمیشود. چون امر بعد از خوف است و از این استفادهی رخصت میشود و در مقام بیان وجوب یا ندب نیست. مثلاً وقتی به کسی که بیماری قند دارد میگویند اگر شما نگرانید از خوردن این برنج ــ به علّت قند بالای آن ــ خورشتی بخورید که قندش بالا نباشد، به این معنا نیست که خوردن آن خورشت مستحب است برای او؛ بلکه مباح و جایز است و ضرری برای او ندارد. آیه هم دقیقاً همین را میگوید و از آن، ترغیب به ازدواج ثانی و ثالث استفاده نمیشود؛ بلکه از آیه رخصت ازدواج دوّم و سوّم و جواز ازدواج بیش از یکی استفاده میشود؛ و اینکه ازدواج با بیش از چهار زن ممنوع است. هنگام نزول این آیه پیامبر (صلّیاللهعلیهوآله) فرمودند هر که بیش از چهار همسر دارد، بقیّه را طلاق بدهد و فقط تا چهار همسر را نگه بدارد. بنابراین حتّی شأن نزول آیه را هم اگر نگاه بکنیم، بیشتر از اباحه استفاده نمیشود. استدلالهای دیگری که صاحب جواهر میآورد، اطلاقات و عمومات است؛ مثل «النکاح سنّتی فمن رغب عن سنّتی فلیس منّی» که میفرماید در تمام این موارد اگر کسی یک بار ازدواج بکند، به سنّت پیامبر عمل کرده و شامل این روایات میشود.
 چندهمسری و مسئلهی افزایش جمعیت
ممکن است بعضی بگویند جواز چندهمسری و استحباب آن، کمک به افزایش جمعیت است؛ و رهبر معظّم انقلاب تأکید دارند که جمعیّت باید زیاد بشود و ازدواج مجدّد باعث ازدیاد جمعیّت میشود. جواب این است که با اجرای سیاستهای جمعیّتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با ازدواج بهنگام و ازدواج آسان و استحکام بنیاد خانواده هم این امر محقّق میشود و ازدیاد نسل متوقّف بر چندهمسری نیست. البتّه ما تأکید میکنیم که چندهمسری جایز است؛ و در بعضی موارد هم به خاطر حیثیّتها و عوارض گوناگون ممکن است مستحب یا حتّی واجب بشود؛ کما اینکه ممکن است حرام بشود یا مکروه؛ امّا اصل چندهمسری و حکم اوّلیِ برگرفته از ادلّهی فقهی و آیات و روایات، استحباب نفسی ندارد؛ و استحباب نفسی مربوط به اصل ازدواج است.
پینوشت:
۱) سورهی روم، آیهی ۲۱
۲) سوره نساء، آیهی ۱
۳) سورهی نور، آیهی ۳۲
۴) العروسی، تفسیر نور الثقلین، ج ۳، ص۵۹۵.
۵) سورهی نور، آیهی ۳۲
۶) شیخ طوسی، المبسوط فی فقه الامامیّة، ج ۶، ص۴ .
۷) همان، ج۴، ص۱۶۰.
نسخه قابل چاپ
برچسبها: ازدواج؛ محصولات حوزه فقه و معارف؛ ازدواج آسان؛ چندهمسری؛
در اين رابطه بخوانید :
خبر / توضیحات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای درباره نظر ایشان پیرامون مسئله چندهمسری

....
گفتاری از: حجتالاسلام والمسلمین عباس کعبی
عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
All Content by Khamenei.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
💠💠💠💠💠
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
🙄😒
👈 درستش اینکه:
"توی پیری، هیچ عصایی #اولاد نمیشه"☺️
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
مامان و بابای سرباز امام زمان عج بشیم😍👌🏻👌🏻
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
#استاد_قرائتی
قرآن میگوید هر چه اولاد بیشتر باشد، بهتر است. الآن اگر یک زن جوانی چند تا شکم پشت هم بزاید، به او میگویند: «چه خبره؟! چهار سال است عروس شده، سه تا بچّه آورده، چه خبره؟! پنج سال است عروس شده، پنج تا بچّه آورده.»
وزنش روی زمین است، رزقش با خداست. قرآن هم به ما گفته یادتان نرود: «كُنْتُمْ قَليلاً» (اعراف/ ۸۶)، عددتان کم بود، «فَكَثَّرَكُمْ» (اعراف/ ۸۶)، «کَثَّرَكُمْ» یعنی آمار شما را بالا بردیم، خدا در قرآن به صراحت گفته آمار مسلمانها هر چه بیشتر باشد، افتخار است.
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
هدایت شده از محمد جوانی
♨️📸 پاسخ سخت خداوند به زوجهایی که بچهدار شدن را عقب میاندازند؛ بهروایت رهبر انقلاب
✍همواره توصیهی بنده بعداز #ازدواج_آسان، موضوع #فرزندآوری سریعتر است؛ چه بسیاری از زوجها را دیدهام که به بهانهی مسائل فرعی مثل تحصیل زن، مهیا شدن امکانات شوهر و... ناشکری کرده و فرزندآوری را عقب انداختند؛ درنتیجه سالها در حسرت فرزند سپری کردند و یا دیگر هرگز فرزنددار نشدند!
🖌 محمد جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
#استاد_شهید_مطهری
📌جاهلیت قرن بیستم....
🚨امروز بچه سقط كردن حكم آب خوردن را پیدا كرده ... می گویند «ما نمی توانیم بچه زیاد را بزرگ كنیم» یا «كشور تحمل نفوس خیلی زیاد را ندارد» ... قرآن راجع به عرب جاهلیت می گوید: وَ إِذَا اَلْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ. بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ . فرقی نمی كند، سقط جنین هم یك عمل جاهلیت است. ما خیال كرده ایم فقط عرب جاهلیت كار جاهلیت می كرده؛ این هم جاهلیت قرن بیستم است.
❌جاهلیت چهارده قرن پیش روی این حساب كه من بچه ام را چگونه نان بدهم او را می كشت كه قرآن فرمود: وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیّاكُمْ، و گاهی روی این خیال جاهلانه كه دختر مایه ننگ است، دختر را می كشت ... امروز هم روی این خیال جاهلانه كه اگر بچه زیاد داشته باشیم مردم خیال می كنند، ما اُمُّل هستیم، [بچه را سقط می كنند.]
📌اگر به اینها بگویید: «امّل یعنی چه؟ امّل را تفسیر كن! » می گویند: «شیكها بچه زیاد ندارند» . فقط روی یك خیال و یك وهم و توهّم و یك حماقت كه شیكها و متجددها و فرنگیها بچه شان كم است، می گویند ما هم باید بچه مان كم باشد.
❌عرب جاهلیت می گفت «دختر ننگ است» این می گوید «بچه زیاد پسرش هم ننگ است» . هیچ فرقی نمی كند، او می گفت «تنها دختر ننگ است» این می گوید «بچه از دو سه تا كه بیشتر شد، هم پسرش ننگ است و هم دخترش» .
⚠️قرآن هم می گوید: وَ إِذَا اَلْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ. بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ . خیال كرده اید كه قضیه گذشت؟! از شما سؤال خواهد شد كه: بچه را كشتی؟! چه گناهی كرده بود این بچه؟! معصوم بود، شما معصومی را كشتید.
📚 آشنایی با قرآن - جلد ۱۴
#سقط_جنین_حرام_است
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
هدایت شده از ** مطالعات اسلامی زنان **
⭕️ یک عذر تقریبا عمومی و بهانه همگانی برای فرار از زیر بار ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری، مسئله فقر و نداشتن امکانات مالی است
♨️ تنها جواب و شاید بشود گفت کلید این دلنگرانی و دلمشغولی رزق و روزی است، اعتقاد به رزق و روزی فرزندان، نگاهی فراتر از خورد و خوراک و پوشاک است
💢در واقع هر چیزی که برای انسان مهیا شود، اعم از زندگی سالم با همسری همراه، سلامتی، خانه، وسیله زندگی و فرزندان خوب و... همه از فضل خداست و اعتقاد به این نگاه، خود موجب کسب رزق و روزی میشود،
اما وضعیت ناپایدار و ترس مداوم موجب آسیبهای روحی و روانی خواهد شد، پس ایمان بیاوریم به اینکه رزق و روزی از آن خداست و با حرکت و تلاش انسان قطعاً مهیا خواهد شد.
#ایران_جوان
《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
#درمان_قطعی_زودانزالی (خیراندیش)
🔵مهمترین علل مشکلات جنسی در مردان ، سردی اندام های جنسی ، می باشد . در بعضی موارد هم به علت عدم توانایی ذهنی است که آن هم ناشی از سردی مغز می باشد؛ لذا درمان آن به قرار زیر می باشد .
🔶مالیدن روغن به زیر شکم ، آلت تناسلی ، بیضه ها و کشاله ران و اطراف آن با ترکیبی از روغن زیتون و روغن کنجد به مقدار مساوی به مدت حداقل ۴۰ روز تا ۱۲۰ روز .
🔸 انجام بادکش زیر شکم یک شب در میان در ۲۱ مرحله .
🔶مصرف نخود به روش زیر : الف) نخود آب(یک لیوان نخود +پیاز +روغن زیتون+نمک و فلفل+آب) ب) آبگوشت (هفته ای ۳ وعده به عنوان شام) ج) نخودچی و کشمش روزی یک مشت میل شود.
🔸 مصرف ارده با شیر انگور ، ۳ تا ۴ وعده در هفته .3 ماه
🔶خوردن سرکه انگبین ( دو واحد عرق نعناع + دو واحد عسل + یک واحد سرکه انگور طبیعی ) که یک سوم از این شربت با یک لیوان آب خنک مخلوط کرده و شبها قبل از خواب میل شود . 2 ماه
🔸خوردن ۷ عدد زیتون صبحها و ۷ عدد بادام درختی و شبی ۷ عدد انجیر . 3 ماه
🔶 انجام حجامت عام ماهی یک بار در دو مرحله( مزاج بلغم و سودا با احتیاط)
🔸 کاهش یا ترک جدی سردی ها مخصوصأ لبنیات.
💠 @hakimkhirandish
📚👈جهت حمایت از کانال استاد خیراندیش مطالب را با لینک منتشرکنید
هدایت شده از کانال حکیم خیراندیش/پدر طب سنتی اسلامی کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چگونگی ترمیم ضعف جنسی
♻️ #قدرت_جنسی به سه چیز بستگی دارد:
🌀 #تن
🌀 #ذهن
🌀 #اندام_جنسی
🔉 حکیم حسین خیراندیش
منتظر کلیپ های بعدی ما باشید👇
💠 @hakiim_kheirandish
📚👈جهت حمایت از کانال استاد خیراندیش مطالب را با لینک منتشرکنید
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️تصاویر تلخ و دردناک از آخرین دارایی سالمندان در آسایشگاه؛ بعداز فوتشان
✍این غربت، سرنوشت ۲۰سال بعد بسیاری از کسانی خواهد بود که امروز با هر بهانهای، ازدواج یا فرزندآوری نمیکنند و یا در تربیت فرزند باوفا اهتمام ندارند...
داشتن فرزندان کثیر و صالح، بهترین سرمایهگذاری است برای آینده شما؛ زمانیکه در آن داشتن خانه و ماشین و رفاهیات، دیگر ثروت محسوب نمیشود!
#تلنگر
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
هدایت شده از بیداری ملت
🔴ترامپ: اگر رییس جمهور شوم تمام درمان های نازایی را رایگان میکنم تا آمریکاییها بتوانند بچه بیاورند.
✍پی نوشت: برای ما نسخه سگ فرزندی تجویز می کنند.
🔴#بیداری_ملت
@bidariymelat
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
.
✅ نسخه ای معنوی برای درمان ناباروری
طریقه خواندن نماز استغفار توصیه آیت الله شاه آبادی (ره)👇
👈 این نماز، دو رکعت است مانند نماز صبح به نیت نماز استغفار. در دو رکعت بعد از حمد، سوره قدر (انا انزلناه فی لیلة القدر) را می خوانی و بعد ۱۵ مرتبه میگویی استغفرالله. به رکوع میروی و بعد از ذکر رکوع ۱۰ مرتبه می گویی استغفرالله بعد از بلند شدن از رکوع ۱۰ مرتبه میگویی استغفرالله، در سجده اول بعد از ذکر سجده ۱۰ مرتبه می گویی استغفرالله، مینشینی و بین دو سجده ۱۰ مرتبه میگویی استغفرالله، به سجده دوم می روی و بعد از ذکر سجده ۱۰ مرتبه می گویی استغفرالله، مینشینی و ۱۰ مرتبه می گویی استغفرالله و رکعت دوم را هم مانند رکعت اول میخوانی و سلام نماز را میدهی.
📚 مكارم الاخلاق، ص ۳۲۸
#رویای_مادری
#ناباروری
👼جینگیلی ها👼
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee