.
.
.
آدم های
ضعیف
فقط
به اندازه
امکاناتشان
کار میکنند.
.
.
.
[ #شهید_طهرانی_مقدم ]❤️
@jahadelmi_313
#به_سبک_شهداء
《شهید چمران》حقاً یک نمونه و مظهری بود از آن چیزی که انسان دوست میدارد #تربیت_جوانان_ما و #دانشگاهیان_ما به آن سمت حرکت بکند.
|مقام معظم رهبری|💚
@jahadelmi_313
[ #شهید_دکتر_مصطفی_چمران ]❤️
#به_سبک_شهداء
🌹[ #شهید_هوشنگ_ترکاشوند ]:
اما در مورد درس خواندنتان،
تا آنجایی که میتوانید کوشش و سعی بکنید
و بعد هم /متکی به توفیق الهی باشید./
هر چه خدا خواهد،
باز هم تاکید میکنم که به خاطر دوری راه و یا مسائل دیگر رشتهای را که نه به #درد_خودتان نه به #درد_مملکت میخورد نخوانید، و الان هم دیر نیست و حتی یکسال عقب ماندن بهتر از یک عمر عقب ماندن است.
@jahadelmi_313
#به_سبک_شهداء
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"بھ نام خدا"
توجھ بھ خاستگاھ و #بستر هر موضوع بھ #شناخت بیشتر و بھتر آن ڪمك خواهد ڪرد، حال اگر بستر موضوعے در #منبعی_محکم و متقن مانند #قرآن_کریم قرار داشتھ باشد، پشتوانھ آن بھ همان نسبت قویتر خواهد بود.
مطالعھ و بررسے قرآن نشان مےدهد ، براے #پیشرفت در حوزھهاے مختلف و #دوری_از_مفاسد باید با #جهل 《مبارزھ》 ڪرد و راھ مبارزھ #کسب_علم است.
@jahadelmi_313
#معنویت_و_اخلاق
جهاد علمی
"بھ نام خدا" توجھ بھ خاستگاھ و #بستر هر موضوع بھ #شناخت بیشتر و بھتر آن ڪمك خواهد ڪرد، حال اگر بستر
🔹🔹
« قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الأعْمَى وَالْبَصِیرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِی الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ»
بگو آیا نابینا و بینا یڪسانند؟ یا تاریڪےها و روشنایے برابرند (رعد،16)
«وَمَا یَسْتَوِی الأعْمَى وَالْبَصِیرُ وَلا الظُّلُمَاتُ وَلا النُّورُ وَلا الظِّلُّ وَلا الْحَرُورُ»
و نابینا و بینا یڪسان نیستند و نھ تیرگےها و روشنایے و نھ سایھ و گرماے آفتاب (فاطر، 19 تا 21).
« یُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَنْ یَشَاءُ وَمَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا»
در این آیات ، انسانے ڪھ علم ندارد بھ ڪور ، تاریڪے و انسان صاحب علم بھ بینا و روشنایے تشبیھ گردیدھ است و همچنین بھ خیر زیاد معرفے شدھ است .
بنابراین ماهیت علم در قرآن نور ، روشنایے و خیر فراوان است.
@jahadelmi_313
#معنویت_و_اخلاق
.
"الھے و ربے من لے غیرک"
.
معلم خوب بودن ڪافے نیست باید انقلابے بود .
براے معلم انقلابے بودن باید آدم خوبے بود .
آدم هاے خوب حتما لازم نیست سر ڪلاس بروند.
زندگےشان ڪلاس درس است .
آدم ڪنارشان ڪھ قرار مےگیرد ناخودآگاھ خودش هم آدم خوبے مےشود .
مھربان مےشود، صادق مےشود، همھ استعداد هاے خوبش فوران مےڪند .
خلاصھ ڪھ اگر آدم خوبے هستید بیاید و معلم شوید . سر ڪلاس نروید ولے هدفدار زندگے ڪنید .
هدفدار خوب باشید، براے خدا خوب باشید.
آن وقت خدا خودش شما را مےڪند معلم بقیھ .
مےشوید استاد زندگے بقیھ .
اصلاً آدم از آدمهاے خوب ریاضے را هم خوب یاد مےگیرد .
آدم ڪنار آدم هاے خوب احساس آرامش مے ڪند.
شما را بھ خدا اگر معلم هستید آدم خوبے بشوید.
معلم انقلابے شوید . همین ڪھ وحدت را یاد بدهید و بچهها خودشان جمع را یاد مےگیرند.
دورے از نفاق را یاد بدهید بچھ ها منھا را مے فھمند.
بھ بچھها بگویید ڪھ خدا نمےشوند هیچ وقت، اما اگر بھ سمت او بروند با او یڪے مےشوند.
آن وقت مےتوان مفھوم حد را در ذهنشان جا انداخت. یعنے بگو خدا نمےشوید اما بھ سوے او حرڪت ڪنے، حدت مےشود خدا ،اندازھات مےشود خدا .
محیط و مساحت و حجم را هم همینطور درس بدهید.
مثلاً بگویید سطح قرآن را نبینید، قرآن عمق دارد.
حجم آن را بھ دست بیاورید بھ دنبال حجم آن باشید. بگویید قرآن سطحش نور است، محیطش را هم نور گرفتھ ،اما شما نور را در عمقش هم جستجو ڪنید. بگویید تاریخ اسلام دورھ تناوب دارد . مدام تڪرار مےشود، حواستان بھ این تڪرارها باشد.
اصلا دورھے تناوباش را پیدا ڪنید ببینید معادل چھ مےشود .این معادلھ زندگے است .
اصلاً مگر نھ اینڪھ ما براے بندگے بھ این دنیا فرستادھ شدیم؟ هر ڪار مےڪنیم ڪھ بندھ باشیم دیگر.
ریاضے را هم براے این مےخوانیم .
مختصات بندگے را روے نمودار ریاضے نمایش بدهید و ببینید عرض و طول زندگے را ڪجاها در برمےگیرد .
حداقل ریاضے بھ آدم یاد مےدهد خودش را اندازھ بگیرد !
خلاصھ شما معلم انقلابے باشید، رشتھتان مھم نیست .
اسلام و انقلاب همھے رشتھها ڪھ بماند ،همھے زندگے را در بر مےگیرد...
.
《 برای رفقای معلمتون بفرستید :) 》
#معلم_انقلابی
@jahadelmi_313
#معلم_خوب #معلم_انقلابی_خوب #معلم_جهادی #جهاد_علمی #معلم
/معجزه 《سحرخیزی》 رو دست کم نگیرید.
ویژگی مشترک #آدم_های_موفق 《سحرخیزی》بوده.
به قول مخاطب: #جهاد تایم و زمان نمیشناسه./
@jahadelmi_313
#درس_خوور
《 #شهید_محمود_رضا_بیضایی 》 :
📍در این برهه شیعه به دنیا آمدهایم
که موثر در ظهور مولا (عج) باشیم.📍
نسل ما نسل ظهور است اگر برخیزیم ✌🏻
@jahadelmi_313
#درس_خوور