eitaa logo
جهاد تبیین
19هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
6.5هزار ویدیو
322 فایل
جهاد تبیین *مطالبه گری* آرمانهای امام خمینی ره ، انقلاب شهداء عزیزمان ، منویات رهبر عزیزمان و ارائه تحلیل های روز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بین المللی بمنظور روشنگری و بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آیا قانون مجلس مانع برداشته شدن تحریم‌ها بود؟ 👤 ، تحلیلگر سیاسی در رشته توئیتی نوشت: 🔹️ ‏سخنان رییس جمهور و‌ مقام های دولت درباره علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای فتح باب مهمی است و باید از آن بابت ایجاد فرصت سخن گفتن درباره موضوعی که تریبون آن تا امروز یک طرفه دست دوستان جو بایدن در ایران بوده، استقبال کرد. حقیقت بسیار متفاوت از روایت روحانی است. 🔸️ ‏ایده قانون مجلس زمانی شکل گرفت که پس از شهادت سردار سلیمانی، ضربات پی در پی اطلاعاتی و خرابکارانه به ایران وارد شده و تقریبا همه بی پاسخ مانده بود. همه می فهمدیدند که توازن به هم خورده و بازدارندگی امنیتی در حال از دست رفتن است. شهادت شهید فخری زاده حجت را تمام کرد. ✅ ‏این یک حقیقت بسیار مهم است که روحانی در هیچ مقطعی اعتقاد نداشت که به هیچ کدام از این حملات باید پاسخ داده شود. استدلال اصلی او و تیمش این بود که این حملات دام هایی برای کشاندن ایران به ‘جنگ’ است. در واقع، می گفتند از ترس مرگ باید خودکشی کرد! 🔹️ ‏قانون مجلس متقابلا بر این ایده راهبردی مبتنی بود که خطر جنگ، یک توهم است، هیچ ضربه ای نباید بی جواب بماند، مذاکره تولید اهرم فشار نیاز دارد و مذاکره با دست خالی به همان ‘تقریبا هیچ’ قبلی هم نخواهد رسید. 🔸️ ‏مجلس البته یک جانبه اقدام نکرد. رایزنی ها و مباحثات بسیار مفصلی در عالی ترین سطوح انجام شد و نهایتا شورای عالی امنیت ملی در مصوبه شماره 733 که روحانی خود آن را ابلاغ کرده، به مجلس مجوز اقدام داد. بعدها دبیرخانه شورا وجود این هماهنگی را صراحتا تایید کرد. ✅ ‏دولت البته به شدت می ترسید. اگر روحانی صادق است من پیشنهاد می کنم اجازه انتشار متن مباحثات آن جلسه ای از هیئت دولت را بدهد که در آن وزیر وی به صراحت هشدار داده بود اگر غنی سازی 20 درصد آغاز شود، امریکا به ایران اولتیماتوم می دهد و سپس حمله خواهد کرد! 🔹️ ‏با روی کار آمدن دولت بایدن دولت مذاکراتی بسیار با عجله و هماهنگ نشده را آغاز کرد. از همان آغاز هیچ کس مخالف توافق نبود. اختلاف میان دو گروه بود که یکی به دنبال توافق به هر قیمت، با علم به نداشتن انتفاع اقتصادی و گروه دیگر در پی توافق با تضمین انتفاع اقتصادی بود. 💢 ‏مذاکرات وین بد آغاز شد و بسیار بدتر پیش رفت. روحانی اگر به دنبال مقصر می گردد بهتر است به یاد بیاورد در حالی که تیمش در وین در حال مذاکره بود او در تهران خبر از اتمام مذاکرات می داد یا در حالی که تیمش عقیده داشت لغو تحریم ها کافی نیست، او می گفت 70 درصد تحریم ها برداشته شده! ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5891047529117648138.mp3
5.58M
⬆️⬆️⬆️ حجت الاسلام قرائتی سوره مبارکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزشمار غدیر 5⃣روز تا عیدالله الاکبر، عید بزرگ غدیر باقی مانده است مَعاشِرَالنّاسِ، إِنّی قَدْبَیَّنْتُ لَکُمْ وَأَفْهَمْتُکُمْ، وَ هذا عَلِی یُفْهِمُکُمْ بَعْدی. أَلاوَإِنِّی عِنْدَ انْقِضاءِ خُطْبَتی أَدْعُوکُمْ إِلی مُصافَقَتی عَلی بَیْعَتِهِ وَ الإِقْرارِبِهِ، ثُمَّ مُصافَقَتِهِ بَعْدی. أَلاوَإِنَّی قَدْ بایَعْتُ الله وَ عَلِی قَدْ بایَعَنی. وَأَنَا آخِذُکُمْ بِالْبَیْعَةِ لَهُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ. (إِنَّ الَّذینَ یُبایِعُونَکَ إِنَّما یُبایِعُونَ الله، یَدُالله فَوْقَ أَیْدیهِمْ. فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ، وَ مَنْ أَوْفی بِما عاهَدَ عَلَیْهُ الله فَسَیُؤْتیهِ أَجْراً عَظیماً). هان مردمان! من پیام خدا را برایتان آشکار کرده تفهیم نمودم. و این علی است که پس از من شما را آگاه می کند. اینک شما را می خوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید تا با او بیعت کرده به امامت او اقرار نمایید. آگاه باشید من با خداوند و علی با من پیمان بسته و من اکنون از سوی خدی عزّوجل بری امامت او پیمان می گیرم. «[ی پیامبر ]آنان که با تو بیعت کنند هر آینه با خدا بیعت کرده اند. دست خدا بالی دستان آنان است. و هر کس بیعت شکند، بر زیان خود شکسته، و آن کس که بر پیمان خداوند استوار و باوفا باشد، خداوند به او پاداش بزرگی خواهد داد. 📚بخشی از فرازهای خطبه غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دیده بان
🔴 در آمریکا هم خشکسالی داریم❗️ 🔻خشکسالی و گرمای بی‌سابقه نه‌تنها منجر به آتش‌سوزی های مهیب در ۶ ایالت غربی آمریکا شده بلکه اکنون با پایین آمدن سطح آب در یکی از مهمترین منابع تأمین آب آشامیدنی در غرب آمریکا وضعیت را به مراتب بغرنج ساخته است. 🔻نشریه آمریکایی یو. اس. ای تودی دراین باره گزارش داد: آتش‌سوزی های مهیب که به علت خشکی و شدت دمای هوا است، ۳۰۰ هزارجریب برابر با ۱۲۱ هزار هکتار از اراضی ۶ ایالت آمریکا را سوزاند. 🔻یو. اس. ای تودی در ادامه نوشت: آتش‌سوزی تنها در ایالت اورگان آمریکا باعث آتش‌سوزی به وسعت حدود ۱۴۴ هزارجریب از اراضی این ایالت غربی آمریکا شد و همچنین بخشی از دکل‌های برق را از بین برد که این موضوع باعث از دست رفتن انتقال ۴ هزار مگاوات برق به سایر نقاط این ایالت شد. 🔻نشریه لس‌آنجلس تایمز نیز در گزارشی به بحران آب و پایین آمدن سطح بی‌سابقه دریاچه مید (Mead) که تأمین‌کننده آب آشامیدنی ایالت‌های غربی است اشاره کرد. 🔻لس‌آنجلس تایمز نوشت: میزان سطح آب دریاچه مید که به علت شدت گرما و تابش آفتاب و کم آب شدن رودخانه رودخانه کلرادو آب آن درحال تبخیر است، طی ۸۵ سال گذشته بی‌سابقه گزارش می‌شود. 🔻بنابراین گزارش دریاچه مید که به خاطر ایجاد سد هوور بر روی رودخانه کلرادو ایجاد و در مرز دو ایالت نوادا و آریزونا احداث‌شده، تأمین‌کننده آب آشامیدنی ۴۰ میلیون نفر از ساکنان ۷ ایالت آمریکا است، ایالت‌هایی همچون آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، نوادا، نیومکزیکو و یوتا. 🔻شبکه خبری فاکس نیوز نیز در ۶ تیر، طی گزارشی درباره وضعیت وخیم خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق آمریکا عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تأثیر یک خشک‌سالی تاریخی و تهدیدکننده بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است. هم‌اکنون زندگی بیش از ۵۸ میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تأثیر این شرایط قرارگرفته است. 🔻سی ان ان در همین زمینه نوشت: نقشه‌های تغییرات آب و هوایی نشان می دهد بیش از یک چهارم آمریکا در وضعیت «خشکسالی استثنایی» قرار دارند که این امر شدت یک دهه خشکسالی طولانی مدت در این کشور را نشان می دهد.
🔴 چرا چین؟! 👤 🔹 آیا میدانستید الکاظمی نخست وزیر عراق قرارداد نفتی دو میلیارد دلاری با چین را تنها سه روز بعد از تفاهمنامه 25 ساله ایران با چین به هم زد؟! 🔸 آیا میدانستید سال 98 و در پی خروج شرکتهای آمریکایی و انگلیسی "اکسون موبیل"، "بریتیش پترولیوم"، و "شل" از عراق به دستور آمریکا، نخست وزیر وقت عراق که کشورش را تحت محاصره میدید به ابتکار مقاومتیِ ارتباط با چین روی آورد که منجر به قراردادی دو میلیارد دلاری شد و چین علاوه بر خرید نفت این کشور متعهد به بازسازی زیرساختهای عراق هم شده بود؟! . ✅ آیا میدانستید غالب تحلیلگران اذعان کرده اند که عادل عبدالمهدی به همین دلیل که نمیخواست کشورش تحت سلطه آمریکا باشد و بواسطه ارتباط با چین تلاش میکرد کشورش را از زیر فشارهای آمریکا نجات بدهد، با دسیسه سران کاخ سفید مجبور به استعفا از نخست وزیری شد؟! 🔹 آیا میدانستید عادل عبدالمهدی در بیشتر موارد با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران هماهنگ بود و همین مسئله سبب نگرانی آمریکایی ها شده بود؟! 🔸 آیا میدانید که منفعت آمریکا در بی ثباتی کشورهایی است که آنها را اشغال کرده، و حضور چین در آن کشورها منافع اش را به خطر می اندازد و سبب آبادانی و امنیت میشود؟! ✅ حالا شاید بهتر درک کنید که قرارداد 25 ساله ایران و چین چرا میتواند مفید باشد. حضور چین در غرب آسیا و خلیج فارس صرفا بخاطر منافع اش نیست؛ چشم بادامی ها که در یک رقابت شدید با آمریکا هستند و بجز رقابت اقتصادی، از دخالت کاخ سفید در امور داخلی شان نیز به شدت عصبانی اند، این روزها انگیزه بالایی برای همکاری با مقاومت و پاگذاشتن بر خطوط قرمز آمریکا در منطقه دارند. 🔹 چین به این نتیجه رسیده مهمترین راهکار شکست و خفّت دادن آمریکا همکاری با ابرقدرتی بنام ایران است که میتواند حلقه وصل او با خلیج فارس و مدیترانه باشد. 🔸 تردیدی نیست طراح این سناریو جمهوری اسلامی است و رهبری این پروژه استراتژیک یعنی کریدور چین، افغانستان، ایران، عراق، سوریه و حتی لبنان را نیز ایرانیها مدیریت خواهند کرد. در حال حاضر گره اصلی در عراق است؛ نه بخاطر حضور آمریکایی ها، بلکه بخاطر دولتی ضعیف و آمریکایی که بیش از مصالح عراق تابع دستورات سفارت آمریکاست. 💢 در سوریه بشار اسد مثل شیر ایستاده، در ایران روحانی کنار رفته و رئیسی با مقاومت هماهنگ خواهد شد، در عراق اگر دولتی حامی مقاومت روی کار بیاید آمریکا باید فاتحه خودش را بخواند! این وسط از نقش روسیه نیز نباید غافل شد که یک بار در سوریه همکاری میدانی با ایران را تجربه کرده و میداند ایران با رهبری سید علی خامنه ای به چه اعجوبه ای تبدیل شده است! ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🍎🍎🍎🍎🍎 ✅۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «غدیر» 1⃣عید غدیر عیدالله‌الاکبر و از همه‌ی اعیاد بالاتر است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🌹👆👆🌹 2⃣تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت و حکومت، در حادثه‌ی غدیر معیّن شده است. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 🌹👆👆🌹 3⃣حادثه و واقعه‌ی غدیر نشانه‌ی عظمت و جامعیت اسلام است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ 🌹👆👆🌹 4⃣عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیین‌کننده در تاریخ اسلام است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰ 🌹👆👆🌹 5⃣غدیر یک مساله‌ی اسلامی است؛ یک مساله‌ی فقط شیعی نیست. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶ 🌹🌹🌹🌹 6⃣مساله‌ی غدیر با این مضمون والا متعلق به همه‌ی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت‌الله است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱ 🌹🌹👆👆 7⃣غدیر روزی است که دشمنان از دین شما مایوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مایوس کرد؟ قضیه‌ی رهبری جامعه‌ی اسلامی؛ قضیه‌ی نظام حکومت و امامت در جامعه‌ی اسلامی. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🌹🌹👆👆 8⃣ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، قاعده‌ی امامت و ولایت را وضع کرد. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🌹🌹👆👆 9⃣بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها، قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🌹🌹👆👆 🔟پیغمبر ۲۳ سال مجاهدت میکند، این چه حادثه و عارضه‌ای است که اگر نباشد، همه‌ی اینها [گویی‌] نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمیتواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ 🌹🌹👆👆 1⃣1⃣اینکه در آیه‌ی مبارکه‌ی سوره‌ی مائده میفرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، تصریح به همین معناست که این نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعه‌ی بشریت - آن وقتی تمام و کامل میشد که نقشه‌ی راه برای بعد از پیغمبر هم معین باشد. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ 🌹🌹👆👆 2⃣1⃣دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین به‌عنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئله‌ى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و اداره‌ى امت بعد از پیغمبر، در مسئله‌ى غدیر وجود دارد. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ 🌹🌹👆👆 3⃣1⃣اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت، که رکن اصلی مذهب شیعه است، باید مثل بقیه مباحث مهم کلامی، مایه‌ی اختلاف بین مسلمانان نشود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ 🌹🌹👆👆 4⃣1⃣حقیقتاً مسلمین عالم می‌توانند از همین حادثه غدیر، وسیله‌ای برای رشد و هدایت وافی و کامل همه‌ی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلام منکر نشده است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۸ 🌹🌹👆👆 5⃣1⃣در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آن‌چنان که تدبیر شده بود؛ عمل می‌شد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض می‌شد. ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ 🌹🌹👆👆 6⃣1⃣مسئله‌ی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعه‌ی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ 🌹🌹👆👆 7⃣1⃣مسئله‌ی غدیر، مسئله‌ی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 🌹🌹👆👆 8⃣1⃣شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ 🌹🌹👆👆 9⃣1⃣اگر ما میگوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم می‌ایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸ 🌹🌹👆👆 0⃣2⃣آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئله‌ى غدیر است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🔴 نابود کننده منطق مذاکره نابودگر 50 میلیارد دلار درآمد ارزی 👤 🔹 این که آقای روحانی با کشور چه معامله ای کرد، در یک یادداشت و یا یک جلد کتاب قابل بازگویی نیست. 🔸 یک قلمش همین است که خود او می گوید؛ این که متوسط درآمد ارزی کشور در دوره او، از 60 میلیارد دلار به 10 میلیارد دلار رسید. این اتفاق، نتیجه برجام -با همه خسارت هایی که از برجام می شناسیم- نیست؛ نتیجه نوع رویکرد روحانی است. ✅ او مدعی مذاکره با آمریکا بود. کاری به این نداریم که سر حقوق راهبردی ملی و خطوط قرمز نمی شود مذاکره (چانه زنی و معامله) کرد. فرض را بر این می گذاریم که مذاکره، ضرورت داشت و اقدام درستی بود. 🔹 روحانی با ادبیات خلاف واقع، از سر ضعف، و توام با تخطئه جبهه خودی، هرگز اجازه نداد فضای مذاکره و چانه زنی برای تیم مذاکره کننده ما شکل بگیرد. این تیم چه در همان ماه های اول (پاییز 92) و چه شش ماه اخیر، با اخلال و خرابکاری آقای روحانی دست به گریبان بود. 🔸 او همواره طرف ایرانی را محتاج و گرفتار و ناچار از توافق به هر قیمت نشان داد. هر بار هم که توافق زیر پا گذاشته شد، به جای اعتراض واقعی به آمریکا، طرف خودی را مقصر وانمود کرد! مطابق رفتار روحانی می توان ادعا کرد او هیچ باوری به مذاکره نداشت و معتقد به دیکته نوشتن و تکرار آن بود! ✅ او همواره مدعی شد خزانه خالی است. تمام کم کاری و سوء مدیریت دستگاه های دولتی را هم پای تحریم نوشت. حالا هم چند ماهی است ادعا می کند توافق، همان اسفند گذشته ممکن بود؛ اما مصوبه (آذرماه) مجلس نگذاشت توافق شکل بگیرد! گاهی هم تلویحا شورای عالی امنیت ملی را که خود رئیس آن است، متهم می کند. 🔹 با این رویکرد سمّی، چه دلیلی داشت آمریکا به تقلا و تکاپو بیفتد که حقوق برجامی ایران را ادا کند، یا نیاز و گرفتاری های خود را به عنوان امتیاز نفروشد؟ یک جرم بزرگ روحانی این بود که هرگز اجازه نداد آمریکا، حقی را برای ملت ایران به رسمیت بشناسد و خود را بدهکار و مسئول تصور کند. 🔸 اکنون با مدیر قاصر و مقصری طرفیم که درآمد ارزی کشور در دوره -سوء- مدیریت او به یک ششم کاهش یافته، اما باز هم طلبکارانه حرف می زند. وضعیت بازار و اقتصاد هم که برآیند مهندسی معبوب اوست، بی نیاز از توصیف است. ✅ روحانی، آقای گل به خودی است. او "مذاکره" را تبدیل به اسخوان لای زخم کرد، به جای این که مُسکّن یا درمان باشد. او کاری کرد که مقامات آمریکایی در ارتکاب و تکرار عهدشکنی، سر سوزنی نگرانی نداشته باشند. 💢 10 روز دیگر، وقتی روحانی ریاست را تحویل دهد، آمریکا بزرگ ترین سرمایه خود (اسخوان تعبیه شده لای زخم و عامل درمان نشدن آن) را از دست خواهد داد. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🔴 فرصتی که سوخت 🔹رئیس و نمایندگان محترم مجلس سال گذشته بهترین فرصت را برای استیضاح حسن روحانی از دست دادید. بهانه تان هم احتمال ایجاد بحران در کشور بود!! استیضاح و برخورد با تخلفات دولت را بلد نبودید ، شمارش که بلدید؟! پیشنهاد می کنم بنشینید و تعداد بحران هایی که در همین یکسال اخیر بوجود آمد بشمارید و بگویید دقیقا عدم استیضاح جلوی کدام بحران را گرفت؟؟؟ 🔺از مجلس که گذشت انشاالله قوه قضائیه به وظیفه اش در خاطیان و بانیان وضع موجود عمل کند ... https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🔴 واقعیتی تلخ به نام مدیران مرکزنشین 👤 🔹 این روزها مسئله کمک آبی و بحران های ناشی از آن نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه غرب آسیا و بسیاری از مناطق جهان در حال تبدیل شدن به مسئله اصلی و حیاتی کشورها و حکومت های مختلف می باشد. 🔸 نمود عینی این بحران در ایران را هم اینک در خوزستان شاهد هستیم ، استانی که علیرغم داشتن بزرگ ترین رودخانه های ایران در کم آبی و خشکسالی بی سابقه ای گرفتار شده است. ✅ عوامل مختلفی از سوء مدیریت های وحشتناک مسئولین گرفته تا ، سد سازی های بی ضابطه و بارش های کم در سال های گذشته و همچنین مسائلی مانند عدم رعایت الگوی صحیح کشت و مسائلی از این دست باعث تشدید این بحران و و نارضایتی عمیق و به حق مردم عزیز خوزستان شده است. 🔹 کم آبی مسئله ای است که از حداقل 20 سال پیش کارشناسان مختلف در مورد آن هشدار داده و با توجه به اقلیم ایران و شیوه نادرست استفاده از آب در بخش های کشاورزی و خانگی ، ایجاد بحران های عظیم را در چند سال آینده گوشزد کرده بودند. 🔸 اتفاقی که اکنون به وقوع پیوسته و این مسئله به یک بحران تمام عیار از جنبه های مختلف انسانی ، بهداشتی ، زیستی و البته امنیتی تبدیل شده است. ✅ واقعیت تلخ مدیریت کشور ما این است که مدیران ارشدی که در تهران و مراکز نشسته و حتی یک لحظه آب سرد و گرمشان قطع نشده و با توجه به سطح بالای زندگی که در این سالها برای خود فراهم کرده اند ، حتی نمی توانند به مصائب و مشکلات اکثریت مردم در جنبه های مختلف فکرکنند و اصولا قادر به درک شرایط سخت مردم نیستند. 🔹 این مسئولین عزیز در فضایی هستند که اگر گفته شود مردم فلان استان آب خوردن ندارند پاسخشان این است که بروند آب معدنی بگیرند. مانند آن درباری فرانسوی که در جواب نان نداشتن مردم گفته بود که خوب اگر نان ندارند بروند کیک بخورند. 🔸 نگارنده چندی پیش در مقاله " یک دولت جدید و هزار راه نرفته " بحران کم آبی را به عنوان یکی از چالش های عمده و حیاتی کشور معرفی نموده که بایستی در اولویت های دولت جدید قرا بگیرد ،که با توجه به شرایط بوجود آمده یقینا این مسئله به اولین مسئله داخلی دولت جدید تبدیل شده است. ✅ در هر صورت بحران کم آبی خوزستان را می توان در کوتاه مدت با راهکارهایی که هم اینک در حال انجام است موقتا مهار کرد اما مسئله اساسی این است که در صورت غفلت از این شرایط و در صورت بروز تنش آبی به صورت همزمان در چند استان کشور که هم اکنون استان های کویری ایران در مرز این تنش قرار دارند ، حل و فصل موضوع بسیار پیچیده و سخت شده و به بحران های عمیق تری منجر می شود. 💢 به هر حال این هشداری است به مسئولان رده بالای کشور و نظام که مسائل ایجاد شده در خوزستان فقط نوک قله این بحران عمیق و عظیم است که پدیدار شده و با توجه به شرایط اقلیمی و بی کفایتی هایی که در این حوزه در دهه های گذشته انجام شده تنش آبی و بحران های حاد انسانی ، بهداشتی ، اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی ناشی از آن کل کشور را تهدید می کند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📡https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
حقایقی درباره مذاکرات وین و‌سخنان روحانی ✍مهدی محمدی ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ‏۱- سخنان رییس جمهور و‌ مقام های دولت درباره علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای فتح باب مهمی است و باید از آن بابت ایجاد فرصت سخن گفتن درباره موضوعی که تریبون آن تا امروز یک طرفه دست دوستان جو بایدن در ایران بوده، استقبال کرد. حقیقت بسیار متفاوت از روایت روحانی است. ‏۲- البته هدف پاسخ به روحانی نیست. جای تعجب است اگر ا‌و هنوز درنیافته باشد به عنوان یکی از نامحبوب ترین سیاستمداران همه ادوار تاریخ ایران، میان مردم، گوشی برای شنیدن حرف هایش وجود ندارد و ملت به خوبی می فهمند دنبال بهانه ای برای توجیه فاجعه ای است که آفریده، نه بیان حقیقت. ‏۳-ایده قانون مجلس زمانی شکل گرفت که پس از شهادت سردار سلیمانی، ضربات پی در پی اطلاعاتی و خرابکارانه به ایران وارد شده و تقریبا همه بی پاسخ مانده بود. همه می فهمدیدند که توازن به هم خورده و بازدارندگی امنیتی در حال از دست رفتن است. شهادت شهید فخری زاده حجت را تمام کرد. ‏۴- این یک حقیقت بسیار مهم است که روحانی در هیچ مقطعی اعتقاد نداشت که به هیچ کدام از این حملات باید پاسخ داده شود. استدلال اصلی او و تیمش این بود که این حملات دام هایی برای کشاندن ایران به ‘جنگ’ است. در واقع، می گفتند از ترس مرگ باید خودکشی کرد! ‏۵-قانون مجلس متقابلا بر این ایده راهبردی مبتنی بود که خطر جنگ، یک توهم است، هیچ ضربه ای نباید بی جواب بماند، مذاکره تولید اهرم فشار نیاز دارد و مذاکره با دست خالی، این بار به همان ‘تقریبا هیچ’ قبلی هم نخواهد رسید. ‏۶- مجلس البته یک جانبه اقدام نکرد. رایزنی ها و مباحثات بسیار مفصلی در عالی ترین سطوح انجام شد و نهایتا شورای عالی امنیت ملی در مصوبه شماره ۷۳۳ که روحانی خود آن را ابلاغ کرده، به مجلس مجوز اقدام داد. بعدها دبیرخانه شورا وجود این هماهنگی را صراحتا تایید کرد. ‏۷- دولت البته به شدت می ترسید. اگر روحانی صادق است من پیشنهاد می کنم اجازه انتشار متن مباحثات آن جلسه ای از هیئت دولت را بدهد که در آن وزیر وی به صراحت هشدار داده بود اگر غنی سازی ۲۰ درصد آغاز شود، امریکا به ایران اولتیماتوم می دهد و سپس حمله خواهد کرد! ‏۸- با روی کار آمدن دولت بایدن، دولت مذاکراتی بسیار با عجله و هماهنگ نشده را آغاز کرد. از همان آغاز هیچ کس مخالف توافق نبود. اختلاف میان دو گروه بود که یکی به دنبال توافق به هر قیمت، با علم به نداشتن انتفاع اقتصادی و گروه دیگر در پی توافق با تضمین انتفاع اقتصادی بود. ‏۹- مذاکرات وین بد آغاز شد و بسیار بدتر پیش رفت. هدف این مذاکرات از همان آغاز چیزی غیر از تضمین نفع اقتصادی برای کشور بود. روحانی اگر به دنبال مقصر می گردد بهتر است به یاد بیاورد در حالی که تیمش در وین در حال مذاکره بود او در تهران خبر از اتمام مذاکرات می داد یا در حالی که تیمش عقیده داشت لغو تحریم ها کافی نیست، او می گفت ۷۰ درصد تحریم ها برداشته شده! اینگونه بود که او اساسا تیم خود را در وین بی اعتبار کرد و امکان چانه زنی را از آنها گرفت. ‏۱۰- خطای دیگر این بود که تیم ایرانی در وین به دلیل فشار سنگین روحانی هدف خود را بازگشت به برجام ۲۰۱۵ بدون تضمین نفع اقتصادی قرار داد. روحانی هرگز اجازه نداد در وین در این باره چانه بزنند که ایران خواهان عادی شدن فروش نفت و روابط بانکی است و تاکید کنند قول و کاغذ امریکا برای آن ارزشی ندارد. ‏۱۱- علاوه بر این، قانون مجلس ابزار چانه زنی بسیار نیرومندی ساخت که با هزینه تقریبا صفر، برای تیم ایرانی دست برتر مذاکراتی ایجاد کرد. نه تنها برخلاف پیش بینی آقایان به ایران حمله نشد، بلکه امریکا و کشورهای اروپایی از صدور یک قطعنامه در شورای حکام هم عاجز ماندند. ضمن اینکه این قانون نیاز امریکا به توافق را به شدت تقویت کرد. ‏۱۲- اگر روحانی صادق است پیشنهاد می کنم اجازه انتشار متن مذاکرات پس از آغاز غنی سازی ۶۰ درصد و یا متن جلسه معاونین وزرای ۱+۴ را بدهد تا همگان ببینند که تیم ایرانی که در رسانه به مجلس بد و بیراه می گفت، درون مذاکرات هیچ دارایی جز قانون مجلس نداشت. ‏۱۳- طرف غربی پس از دیدن جدیت ایران در اجرای قانون رفتار مذاکراتی خود را تغییر داد و آشکارا نشانه هایی ظاهر شد که غرب از بیم پیشرفت های بزرگ تر در برنامه هسته ای و با علم به ناتوانی خود از پاسخ، فقط درصدد متوقف کردن گام های بعدی قانون در ایران است. روحانی اما قدر این فرصت را ندانست. ‏۱۴-در حالی که بایدن به شدت نیازمند بازگشت به ۱+۵ بود -وهست- و اجرای قانون هم نشان داد دست آن به شدت خالی است، بهترین زمان بود که برجام از وضعیت تقریبا هیچ خارج شده و امتیازهای اقتصادی واقعی از امریکا گرفته شود. مردم ایران باید بدانند حسن روحانی این فرصت تاریخی را بر باد داد. ‏۱۵- پالس های پی در پی ضعف و نیاز، که روحانی با هدف توافق قبل از انتخابات علنا به غربی ها می داد درکنار رف
تار تیم مذاکره کننده اش که عملا درون مذاکرات توافق را راهبرد، و پیشرفت هسته ای را تاکتیک نشان می دادند، امریکا را به این طمع انداخت که بدون برداشتن واقعی تحریم ها، توافق شدنی است! ‏۱۶- روحانی در وین، مرحله به مرحله کوتاه آمد و از حداقل های یک توافق خوب فاصله گرفت. محاسبه امریکا این بود که وقتی رییس جمهور ایران به ‘هیچ’ راضی است، چرا باید امتیاز واقعی و موثر به آن بدهد؟ ‏۱۷- جالب است که روحانی فراموش کرده پس از خرابکاری در نطنز خود او دستور غنی سازی ۶۰درصد را صادر کرد گرچه وضعیت دیگر به گونه ای نبود که امریکا به تیم او امتیاز راهبردی بدهد. آنها با کوتاه آمدن های پی در پی و اعلام علنی بی اعتقادی به پیشرفتهای فنی، پیشاپیش خودرا بی اعتبار کرده بودند. ‏۱۸- این را هم بگویم که در اسفند ۹۹ روحانی و تیمش ناگهان به سخنگویان امریکا در داخل تبدیل شدند. پشت سر هم طرح هایی از جانب وزیر خارجه ارائه می شد که هیچ تفاوتی با آنچه امریکا می خواست نداشت. سوال این بود که چرا وزیر خارجه دائما طرح هایی می دهد که هیچ نسبتی با سیاست های نظام ندارد؟ ‏۱۹-حدود یک ماه قبل روحانی اعلام کرد مذاکرات به مرحله جمع بندی و تصمیم رسیده. اما در واقع نه مذاکرات جمع بندی شده بود و نه چیزی برای تصمیم وجود داشت. او می خواست یک مذاکرات نیمه کاره را تبدیل به توافق کند و این یعنی در همه مسائل باقی مانده ایران باید حرف امریکا را دربست می پذیرفت. ‏۲۰- هنوز در مذاکرات؟ بسیاری مسائل باقی مانده و لذا حرف از اتمام مذاکرات بی معناست. در موضوع تحریم ها، نه تنها امریکا تضمینی برای حداقل انتفاع اقتصادی ایران نداده بلکه حتی زیر بار لغو همه تحریم های دوره ترامپ از جمله کاتسا که مادر تحریم هاست هم نرفته است. ‏۲۱- درباره تضمین عدم خروج مجدد، امریکا حاضر به واگذاری هیچ تضمین معتبر یا حتی نوشتن یک جمله با ارزش در متن توافق نیست. ‏۲۲- درباره تحریم های تسلیحاتی که مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ اکنون لغو شده، امریکا اصرار دارد آن را ادامه خواهد داد و این یعنی از سال هشتم برجام به بعد هم قصد ندارد زیر بار بقیه تعهدات خود برود. ‏۲۳- درباره تبدیل ارزهای غیردلاری ایران به یورو، امریکا زیر بار هیچ فرمولی نرفته و این یعنی توافق احیا می شود بی آنکه ایران به هیچ یک از دارایی های خود -حاصل از فروش نفت یا غیر آن- دسترسی داشته باشد. ‏۲۴- امریکا هیچ فرمول واقعی برای راستی آزمایی اجرای تعهداتش را هم نپذیرفته و روی یک زمان بندی مضحک اصرار دارد که در نتیجه آن ایران کل برنامه هسته ای خود را تعطیل می کند بی آنکه کمترین تضمینی در اختیار داشته باشد که امریکا واقعا و عملا تحریم ها را برخواهد داشت. ‏۲۵- همه اینها و بسیاری مطالب دیگر را که اینجا مجال بحث از آنها نیست هیئتی متشکل از نمایندگان مجلس، دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بررسی و جمع بندی کرده است. روحانی اگر با مردم صادق است کافیست اجازه انتشار جمع بندی ‘هیئت تطبیق’ را که با حضور نمایندگان دولت او انجام شده بدهد. ‏۲۶-به جز راستی آزمایی، هیچ یک موضوعات باقی مانده در مذاکرات ربطی به قانون مجلس ندارد. جالب است که امریکا هیچ تضمینی هم نداده که تحریم هایی را که ظاهرا روی کاغذ تعلیق شده اند به سرعت به بهانه های دیگر وضع نکند یا با بهانه هایی مانند FATF جلوی انتفاع واقعی اقتصادی ایران را نگیرد. ‏۲۷- و جالب تر است که همه اینها در حالی است که امریکا راهبرد خود را شفاف کرده و‌ بدون تعهد ایران به مذاکرات هسته ای، موشکی و‌ منطقه ای فراتر از برجام حاضر نیست مذاکرات را نهایی کند. در واقع امریکا شفاف کرده که تحریم ها را برای وادار کردن ایران به مذاکرات بیشتر، گروگان خواهد گرفت. ‏۲۸- من نمی دانم وقتی روحانی از برداشتن تحریم سخن می گوید مقصودش واقعا چیست. دروغ ارزان شده است. او در پی توافقی بود که تحریم ها نگه می داشت، به تحریم های آینده مشروعیت می داد و برنامه هسته ای را در ازای هیچ نابود می کرد. تازه همین را هم امریکایی ها با او جمع بندی نکردند. ‏۲۹-علت ناتمام ماندن مذاکرات نه روی کار آمدن دولت جدید است و نه قانون مجلس. علت این است که امریکا از دادن حداقل امتیازهایی که حداقل انتفاع را برای ایران تضمین کند خودداری کرد. علت این رفتار امریکا هم طمعی بود که به ‘توافق آسان’ با روحانی داشت. ‏۳۰- نه مجلس و نه تا جایی که من می دانم هیچ مقام دیگری مخالف یک توافق خوب نیست و توافق خوب در دسترس است. روحانی می خواست مشکل امریکا برای بازگشت به ۱+۵ را حل کند بی آنکه چیزی گیر ایران بیاید. امریکا باید بداند روحانی دیگر واقعا رفته است. ✍مهدی محمدی https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
⭕️ شرکای روحانی را فراموش نکنیم! 🔹این روزها بازار لعن و نفرین به روحانی و دولتش بابت مشکل بی آبی در برخی نقاط کشور ( سیستان، بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و....) داغ است و همه حتی نمایندگان مجلس با نطقهای آتشین مشغول سوال از فلان وزیر و دادن کارت زرد به آن یکی وزیرند و حتی برخی از نمایندگان کار را به جایی رسانده اند که دوهفته مانده به پایان منحوس روحانی از لزوم پاسخ گویی روحانی و دولتش بابت مشکل کم آبی و... حرف می زنند! 🔹از شهریور ماه سال گذشته بارها گفتیم که دولت روحانی برای تبدیل کشور به زمین سوخته برنامه دارد و تا روزهای آخر دست از تخریب اقتصاد و معیشت و امنیت کشور بر نخواهد داشت و از نمایندگان مجلس خواستیم به عنوان یک وظیفه قانونی، روحانی را استیضاح کرده و اجازه ندهند تا او برنامه های تخریبی اش را به اتمام برساند. 🔹اما پدر خوانده های اصولگرایی و عقل کل های مجلس، با بهانه های کودکانه و خلاف قانون و حتی با دروغ بستن به رهبر انقلاب( به دروغ رهبر انقلاب را مخالف استیضاح خواندند) مانع انجام این وظیفه مهم مجلس شدند و جلوی استیضاح و عزل روحانی را گرفتند و در نتیجه روحانی فرصت پیدا کرد برنامه هایش برای تخریب بورس، نابودی دامداری و مرغداری کشور، تحمیل بزرگترین کسری به بودجه ١۴٠٠ کشور و امنیتی کردن ماجرای آب در خوزستان و.... را اجرا کند. 🔹شرعا و قانونا مخالفان استیضاح روحانی و کسانی که با توسل به عباراتی مانند «بی سر شدن کشور» مانع رفع شر روحانی و دولتش از سر ملت مظلوم ایران شدند در خیانتها و تخلفات و همه جنایت‌های دولت روحانی «شریکند» و اگر امروز از بار این «شراکت» شانه خالی کنند فردای قیامت در برابر محکمه عدل الهی قادر به فرار از مسئولیت و... نخواهند بود! 🔹 آقایان قالیباف، زاکانی و.....! نطق‌های امروز شما برای حل مشکل آب خوزستان بهره ای جز نمک زدن به زخم مردم ندارد! شما و دوستانتان در مجلس تنها نهادی بودید که برای خلاص کردن مردم از بلای «روحانی» قدرت داشتید و نه تنها برای این مهم قدمی بر نداشتید بلکه با تهدید و ارعاب و... پای کسانی را که به دنبال انجام این «فریضه» بودند را «قلم» کردید! ❇️ شراکت شما در خیانت‌های یک سال آخر روحانی نه فراموش شدنی است و نه بخشودنی! اصولگرای روحانی! یکسال آخر روحانی ✍ دکتر محمد صادق کوشکی https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
🔴 رئیسی و کودتای سفید 🔻 محمد صادق کوشکی نوشت: 🔹جناح اصلاح طلب (بویژه طیف افراطی و بقایای جبهه مشارکت) پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، راهبرد «کودتای سفید» را با هدف زمین زدن و به بن بست کشاندن دولت رئیسی و با مشارکت و هماهنگی رسانه های لندنی و مثلث حاکم بر فضای مجازی ( تیرانا، تل آویو و ریاض) طراحی و به اجرا گذاشته اند و ماجرای خوزستان گام اول از این راهبرد بوده و گام های بعدی آن به تناسب مشکلات پیش روی دولت سیزدهم، برداشته خواهد شد. 🔹ماهیت این کودتا به شرح زیر است : با توجه به انبوه مشکلات بجا مانده از دولت روحانی، در هر مقطع زمانی یکی از این مشکلات برجسته سازی شده و مطالبات مردم با هدایت فضای مجازی و رسانه های لندنی، تبدیل به آشوب و « تجمعات خونین» می شود و دولت رئیسی را مجبور می کند تا برای آرام کردن آن آشوب، توجه خود را به آن نقطه متمرکز کند و تکرار این روند، امکان برنامه ریزی صحیح و اقدامات اصولی را از دولت سیزدهم خواهد گرفت و آن را در گردابی از مطالبات بی پایان غرق کرده و عملا به عنوان دولتی ورشکسته و ناکارآمد به جامعه معرفی خواهند کرد. ▪️ وقوع چنین حالتی، بهترین بهانه برای حذف نیروهای انقلاب از حاکمیت را فراهم کرده و به عنوان سند قطعی برای اثبات ناکارآمدی حکومت دینی و نیروهای انقلابی، مورد استفاده کودتاچیان قرار خواهد گرفت. 🔹به همین دلیل لازم است رئيس جمهور منتخب تدابیر زیر را جهت خنثی کردن این کودتا بکار گیرد: ١) استفاده از نیروهای انقلابی و کارشناس در عرصه جنگ روانی در مجموعه رسانه ای دولت جهت مقابله با عملیات روانی و رسانه ای هماهنگ شبکه های ماهواره ای لندنی و افراطیون اصلاحات. ▪️وجود نیروهای رسانه ای دولت احمدی نژاد در مجموعه اطلاع رسانی و تبلیغاتی دولت سیزدهم ، مکمل کودتای سفید خواهد شد و امکان موفقیت کودتاچیان را افزایش خواهد داد! چرا که این نیروها فاقد نگرش اعتقادی و انقلابی بوده و به طمع مقام و موقعیت خود را به دولت سیزدهم قالب کرده و بنا به نگرش حاکم بر دولت احمدی نژاد به باج دادن و سرخم کردن دربرابر هجمه‌های رسانه ای اصلاحات عادت دارند اما در برابر نیروهای انقلابی رویکردی تهاجمی و قلدرمآبانه در پیش می گیرند و نتیجه این روند تقویت جنگ روانی کودتاچیان و پراکنده شدن نیروهای انقلابی از اطراف دولت رئیسی خواهند شد. ٢) پرهیز از واکنش‌های عاطفی و هیجانی در مجموعه دولت به حوادثی مانند بحران آبی خوزستان. چرا که این واکنش‌ها به نوبه خود منشأ شکل گیری بحران‌های بعدی خواهد بود. ( مانند دادن وعده های غیر عملیاتی جهت فرونشاندن خشم مردم در مناطق بحران زده) در ضمن چنین واکنشهایی، عملا این پیام را به جامعه القا می کند که برای دستیابی به مطالبات خود از اهرم شورش و ناآرامی استفاده کنید! 🔹بکار گیری نیروهایی که تجربه کاری آنها صرفا در حوزه استانی و محلي بوده در مناصب ملی حساس مانند وزارت کشور،وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌های پایتخت و.... عملا منجر به تقویت طرح کودتاچیان می شود، چرا که این افراد برای کسب تسلط و تجربه لازم جهت مواجهه با اعتراضات و تجمعات و تسلیم نشدن در برابر امواج رسانه ای کودتاچیان، نیازمند زمان و پختگی لازم اند و تا با پیچیدگی های سیاست و رسانه در سطح ملی آشنا نشوند قادر به برخورد منطقی با آشوبها و اعتراضات و مهار آنها نخواهند بود. در عین حال مناصب ملی و مناسبات قدرت و سیاست پایتخت، در ذهن این افراد ابهتی دارد که انتصاب این افراد به مسئولیت های ملی ( بدون کسب تجربه در موقعیت معاون یا مشاور)باعث «خودباختگی و مقهوریت» آنها در مواقع بحرانی خواهد شد و این همان نکته ای است که طراحان و مجریان کودتای سفید از آن به عنوان فرصت طلایی جهت پیشبرد طرح کودتا استفاده خواهند کرد. ❇️ پرهیز از نگرش محلی و استانی برای حل مشکلات و اتخاذ سیاست‌های کلان و ملی در مواجهه با مطالبات به حق مردم، منطقی ترین راه برای برخورد ریشه ای با معضلات و پاسخ گویی پایدار به خواسته های مردمی است و تا مباحث بنیادین مانند « آمایش جمعیت» در ذهن دولتمردان ما جا نگیرد و جا نیافتد، امکان حل قطعی مشکلات محلی از طریق اتخاذ سیاست‌های ملی و راهبردی وجود نخواهد داشت و این همان نقطه ای است که دولتمردان را ناگزیر از مشورت با عالمان انقلابی و حکومت عالمانه خواهد کرد. https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا