eitaa logo
جهاد تبیین
19هزار دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
6.5هزار ویدیو
327 فایل
جهاد تبیین *مطالبه گری* آرمانهای امام خمینی ره ، انقلاب شهداء عزیزمان ، منویات رهبر عزیزمان و ارائه تحلیل های روز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و بین المللی بمنظور روشنگری و بصیرت افزایی
مشاهده در ایتا
دانلود
!؟ ☀️امام خامنه ای:👇 توجّه به این‌که نوگرایی یکی از ویژگیهای انسان به شمار میرود و نوعاً در مسائلی از قبیل آرایش و پوشش خودنمایی میکند، نظر جنابعالی در مورد نحوه برخورد با اینها چیست؟ دستگاه های دولتی چه کارهایی تاکنون انجام داده‌اند؟ آیا موفّق بوده‌اند یا نه؟ در پاسخ شما، آن چیزی که حالا میتوانم عرض کنم، این است که اصل گرایش به زیبایی و زیباسازی و زیبادوستی، یک امر فطری است. البته این شاید با مقوله نوگرایی مقداری تفاوت کند. نوگرایی امر عامتری است. این مسأله آرایش و لباس و چیزهایی که شما گفتید، مقوله خاصی است که انسان - بخصوص جوان - از زیبایی و زیباسازی خوشش می‌آید و دلش میخواهد که خودش هم زیبا باشد. این عیبی هم ندارد؛ یک امر طبیعی و قهری است؛ در اسلام هم منع نشده است. آن چیزی که منع شده، فتنه و فساد است. ☀️این زیبایی و زیباسازی، بایستی موجب این نشود که در جامعه انحطاط و فساد به وجود آید؛ یعنی ابتذال اخلاقی نباید به وجود آید. چگونه؟ راه هایش مشخّص است. اگر ارتباط بیقید و شرط و بی بندوباری در روابط زن و مرد وجود داشته باشد، این موجب فساد خواهد شد. اگر به صورت افراطی به شکل مُدپرستی درآید، این به فساد خواهد انجامید. اگر این مقوله زیباسازی و رسیدن به سر و وضع و لباس و امثال اینها، مشغله اصلی زندگی شود، انحراف و انحطاط است؛ مثل این‌که در دوره طاغوت، آن خانمهای اعیان و اشراف، پشت میز آرایش می نشستند. فکر میکنید چند ساعت می نشستند؟ شش ساعت! این واقعیت دارد و ما خبرهای دقیق داشتیم که شش ساعت می نشستند! یک انسان، این مدّت برای آرایش صرفِ وقت کند که میخواهد مثلاً به عروسی برود و موی سرش را، یا صورتش را این‌ طوری درست کند! اگر کار به این شکل درآید، انحراف و انحطاط است؛ اما فی نفسه، رسیدن به سر و وضع و لباس، بدون این‌که در آن خودنمایی و تبرّج باشد، عیبی ندارد. ☀️در اسلام، تبرّج ممنوع است. تبرّج، یعنی همان خودنمایی زنان در مقابل مردان، برای جذب و فتنه‌انگیزی. این، یک نوع فتنه است و خیلی اشکالات دارد. اشکالش فقط این نیست که این دختر جوان، یا این پسر جوان به گناه میافتند - این اوّلیش است؛ شاید بتوانم بگویم کوچکترینش است - دنباله‌اش به خانواده‌ها میرسد. اساساً آن‌گونه رابطه بیقید و شرط و بیقید و بند، برای بنای خانواده سمِ‌ّ مهلک است؛ چون خانواده با عشق زنده است. اصلاً بنای خانواده با عشق است. اگر این عشق - عشق به زیبایی، عشق به جنس مخالف - در صد جای دیگر تأمین شد، دیگر آن پشتوانه قویای که استحکام خانواده باید داشته باشد، از بین خواهد رفت و خانواده‌ها متزلزل می شود و به همین وضعی درمی‌آید که امروز متأسّفانه در کشورهای غربی هست؛ بخصوص در کشورهای اروپای شمالی و امریکا. ☀️اخیراً امریکایی ها به‌شدّت دچار این مشکلند. خانواده‌ها متلاشی میشوند و این مصیبت بزرگی شده است. این مصیبت هم در درجه اوّل، ضررش به خود خانمها برمیگردد. البته مردان هم بسیار سختی ها می کشند؛ اما بیشتر به زنان میرسد؛ بعد هم به آن نسلی که متولّد میشود. این نسل بزهکار و تبهکار موجود دنیا و امریکا را می بینید؟ اینها همه‌اش از آن‌جا شروع می شود؛ یعنی مقدّمه و کلید شرّی است که دنبالش همین‌طور پی درپی شرور می‌آید! ☀️در اسلام، به مسأله زیبایی اهمیت داده شده است. زیاد شنیده‌ایم که : «انّ الله جمیل و یحبّ الجمال» (۴)؛ خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد. در خصوص رسیدن به سر و وضع، روایات زیادی در کتب حدیثی ما هست. در کتاب «نکاح» مفصّل بحث میشود که مرد و زن بایستی به خودشان برسند. بعضی خیال می کنند که مثلاً مردان باید موی سرشان را بتراشند؛ نه. در شرع، برای جوانان مستحبّ است که موی سر بگذارند. در روایت هست که «الشَعر الحسن من کرامة الله فأکرموه» (۵)؛ موی زیبا، جزو کرامتهای الهی است؛ آن را گرامی بدارید. یا مثلاً روایت دارد که پیامبر اکرم وقتی میخواستند نزد دوستان شان بروند، به ظرف آب نگاه میکردند و سر و وضع خود را مرتّب می کردند(۶). آن زمان که آینه به این شکلی که حالا هست و فراوان هم هست، نبود. جامعه مدینه هم که فقیر بود. پیامبر ظرف آبی داشتند، که وقتی می خواستند نزد دوستان شان بروند، از آن به جای آینه استفاده می کردند. این، نشان‌دهنده آن است که سر و وضع مرتّب، لباس خوب و گرایش به زیبایی، امر مطلوبی در شرع اسلام است؛ منتها آن چیزی که بد و مضرّ است، آن است که این وسیله‌ای برای فتنه و فساد و تبرّج شود. همان‌طور که گفتم، ضررهایش تا خانواده و نسل بعد هم میرسد.۱۳۷۷/۰۲/۰۷ بیانات در دیدار جمعی از جوانان
🌷🌷مبحث ۱۱۴۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ شمسی به نام خدا و عرض سلام جایگاه زن؟! لتسکنوا الیها... در مورد زن، دیدگاههای مختلفی در بین فرهنگها، ملتها، امتها،ادیان، مذاهب،اقوام و اندیشمندان ،وجود دارد که عمده و غالب این نظرات، علاوه بر اینکه در بین مردان ، پذیرفته شده ،حتی مورد قبول بسیاری از زنان نیز، در کشورهای مختلف قرار گرفته است اما سه نظر، بیشتر مورد مداقه است. 🍁 ۱- نظر افراطیون، که زن را بعنوان کالای جنسی ،میشناسند! صاحبان این نظر ،بر این باورند: زن برای اطفاء و ادفاع غرائز جنسی مردان، آفریده شده است ، بنا بر این، اساسی ترین وظیفه زن در این منطق پوشالی: خاموش کردن آتش غرائز و امیال و شهوات مردان است و کمی بالاتر : اسباب تکثیر نسل و تولید مثل است. در این نظریه، زن هرچه عریانتر باشد، در نتیجه،جاذبتر است و صرفا یک کالای جنسی بزک کرده و با عشوه و طنازی در محافل مردان، خاصه مردان شهوتران، حاضر شده و در معرض دید و نگاه شهوت آلود مردان هوسران بوده و برای تهییج مردان، چونان کالای جنسی با آرایش های متنوع و دروغین، در برابر چشمها، قرار میگیرد و تا زمانی که زیبائی ظاهری و قدرت اجابت خواسته های مردان را داشته باشد، مورد استفاده ی نر های قوی تر و هوسران است و بعد از افول جاذبه ها و عدم توانائی در پاسخگوئی به نیازهای مردان، براحتی، طرد و خوار و ذلیل میشود. و پیروان مکتب سکسوالیسم، خواهان چنین موقعیتهای نامطلوب برای زنان و دختران هستند. با کمال تاسف بسیاری از زنان آسیب پذیر، از روی جهل، حس جاه طلبی، خود نمائی، داشتن خانواده های آسیب، ساده لوحی، مرعوب و مجذوب شدن، تن نمائی، عقده گشائی، آموزه های غلط رسانه ها، ماهواره، شبکه های تلویزیونی و مجازی ویرانگر، محیطهای نامطلوب، دوستان ناباب، طمع مال و ثروت، فقر اقتصادی ... و دهها دلیل دیگر، طعمه این نظریه حقارت آمیز، شرف سوز و عفت کش میشوند ! وا اسفا از این همه پستی و حقارت، باختن و بدبختی.! ۲- نظریه تفریطیون ،که زن را موجود ضعیف،محبوس، حقیر، دور از دسترس، و محروم از همه ی موهبت های مشروع و خدادادی و حقوق مسلم اجتماعی ،میدانند پیروان این نظریه شوم، که زن را از حقوق شرعی و اجتماعی و الهی و انسانی ،محروم میدانند، و تا زمانی که دختر باشد، زندانی پدر و برادر و بعد از ازدواج نیز، زندانی شوهر میشود! با کمال تاسف دینداران متحجر و مذهبیون متعصب، هستند که زن را ضعیفه میدانند و حق مشارکت و فعالیت اجتماعی را برای زنان، قائل نیستند و حتی مانع حضور زن را در اجتماع ، بعنوان،: دانش آموز ، دانشجو و دانش پژوه میشوند ، چه برسد به عرصه ی تولید ،کار، تلاش ،و پذیرش مسئولیت های اجتماعی!!! باید خون گریست که در قرن ۲۱، زن از حقوق ، مسئولیتها ، نقشهای اجتماعی موثر ،پویا، بالنده، فعال و تعهدآفرین ، به نام دین و تعصبات مذهبی و حتی فقهی ساختگی، محروم میشود.!! ۳- نظریه معتدلیون و الهیون حقیقی و واقعی، که زن را، لطیفه ی ربانی و دقیقه ی روحانی و مظهر جمال خدا میدانند.🌹 باور مندان این نظریه برای زن، نقشهای اساسی مثبت، موثر، مفید و ارزشمند در خانه واجتماع قائل اند.🌺 در این نظریه، زن نقش دختری، دارد، دلسوز و مهربان ،عفیف و پاکدامن، ممد خانواده، چونان پرستاری دلسوز برای پدر، معاونت در امور اجرائی منزل برای مادر، خواهری مهربان برای برادر و خواهر، درس آموز محبت و معرفت و علم و تقوا و....🌻 نقش همسری، مکمل و متمم، نیمه ی پیدا شده، با وفا، شریک غمها و شادیها، عیب پوش، تمکین در برابر خواسته های مشروع و غریزی ممدوح شوهر، مربی، معلم ، و درس آموز زندگی برای فرزندان، غم زدا و استرس زدای شوهر و همسری شایسته و لایق و.....🍒 ایفای نقش مادری، سیراب کننده فرزند از لذیذترین غذای هستی(شیره جانش) و محبت و عاطفه و عشق و زایش نسل طاهر و مطهر و فرزند سالم و ره نمای خوبیها و اخلاق و بهشت آفرین. و بلآخره مدیر و مدبر خانه و منزل و سکاندار زندگی خانوادگی و ... و اما ایفاگر نقوش اساسی اجتماعی، بطوریکه هرگز به ایفای مسئولیتش در خانه ،لطمه ای وارد نسازد مانند: معلمی، پرستاری، پزشکی، استادی حوزه و دانشگاه، نمایندگی مجلس و شورا و... و مستشاری قضائی و دهها مسئولیت تاثیر گذار و مورد نیاز جامعه. در عین پاکدامنی، وقار و صلابت و شکوه و نفوذ ناپذیری در برابر مردان هوس باز و فرصت طلب و با گوهر عفاف در صدف حجاب ...جامعه ساز باشد. 🌺 و این زن، زیبا و با شکوه است ، زیباتر از گل، ماه، آب زلال ، ستارگان، آسمان آبی، دریای نیلی، آبشار خروشان، بلبل و هزار نغمه خوان، لطیفتر از گلبرگ گل، آیت حق، محراب عشق، بستر محبت و آرامش... 🌷 و در یک کلام : مظهر جمال خدا. باید در مقابل عظمت چنین زنی، سر تکریم و ارادت، فرود آورد.🌻 🌷سیروس کامران ماوردیانی گیلانی🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه از کتاب ترجمه خواندنی قرآن
253-raad-fa-maleki.mp3
4.06M
سوره مبارکه باصدای استاد مومیوند
سوره مبارکه از کتاب تفسیر یک جلدی مبین
253-raad-ta.mp3
7.56M
سوره مبارکه مفسر: استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 بنیانگذار و مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه 📌 ۸_اردیبهشت سالروز شهادت فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس است. ولادت ۱۳۳۶/۵/۱ تبریز شهادت: ۱۳۶۶/۲/۸ _عملیات کربلای۱۰ ، منطقه عمومی ماووت 🔹️ صبحانه ای با شهدا @sobhaneh_ba_shohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 خاطره شهید سلیمانی از شوخی با شهید حسن شفیع زاده ساعاتی قبل از شهادت ◇ حاج قاسم سلیمانی: «حسن شفیع زاده بنیانگذار توپخانه در نیروهای مردمی بسیج و سپاه بود.» ◇ انتشار به مناسبت سالروز شهادت 🔹️ صبحانه ای با شهدا @sobhaneh_ba_shohada
◇ « خدایا، من به جبهۀ نبرد حق علیه باطل آمده‌ام تا جان خود را بفروشم. ◇ امیدوارم خریدار جان من تو باشی. ◇ دلم می خواهد که در آخرین لحظه های زندگیم، بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو باشد، نه راه دیگر. ◇ به حق محمد و آلش مرا زنده به شهر و دیارمان برنگردان...» 📌 این جملات بزرگ مردی است که در تمام سال‌های دفاع مقدس، خوش درخشید و فعالیت‌های آن همچنان باعث افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی است. 🔹 شهید شفیع زاده، روز ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در شمالغرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرا گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد و به دیدار معشوق شتافت.. 📎 بنیانگذار و فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه 🔹️ صبحانه ای با شهدا @sobhaneh_ba_shohada
📌 «تلاوت قرآن» نقشه‌ای برای فرار از دست‌های شهید شفیع‌زاده 🔹 هر روز پس از نماز صبح، کارمان را شروع می‌کردیم. آقای شفیع‌زاده خیلی جدی کار می‌کرد. ◇ سازماندهی نیروها، سرکشی منظم و مرتب به آتشبارها، حضور در قرارگاه‌های عملیاتی و هماهنگی با برادران ارتشی، سرکشی به مراکز تعمیراتی و کارهای روزانه او بودند. ◇ شب‌ها خسته و کوفته برمی‌گشتیم به قرارگاه تا استراحت کنیم. آن وقت بود که شفیع‌زاده از راه می‌رسید انگار سر صبح است و سرحال و بشاش، تازه می‌خواهیم کارمان را شروع کنیم. ◇ خواهش می‌کردیم اجازه بدهد نفسی تازه کنیم. اما او می‌گفت: نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم. ◇ قرآن را برمی‌داشتیم، بلکه در پناه کتاب آسمانی و به بهانه‌ی تلاوت قرآن از دستش در برویم. ✍ راوی: سرلشکر پاسدار 🔹️ صبحانه ای با شهدا @sobhaneh_ba_shohada
📌 «نمی‌خواهم این هدیه نقطه شروع در زندگی‌ام باشد..» 🔹 آن روز قرار بود در پایان جلسه، هدایایی به رسم قدردانی از زحمات فرماندهان یگان‌ها داده شود. ◇ حسن شفیع‌زاده هم جزو این افراد بود. مسئول تدارکات، یک دستگاه تلویزیون به شفیع‌زاده هدیه داد، اما او نپذیرفت. ◇ مسئول تدارکات وقتی دید هدیه را قبول نمی‌کند، خودش تلویزیون را برداشت پشت ماشین حسن آقا گذاشت. ◇ حسن آقا هم تلویزیون را از پشت ماشین برداشت و گذاشت روی زمین و این کار چندبار تکرار شد و سرانجام شفیع‌زاده قبول نکرد که نکرد. ◇ پرسیدم: چرا این هدیه را قبول نمی‌کنی برادر؟ به همه می‌دهند. تو هم مثل بقیه! لحظه‌ای فکر کرد و گفت: ◇ میدانی که ناخالص بودن اعمال نقطه شروعی دارد، من نمی‌خواهم این هدیه نقطه شروع ناخالصی‌ها در زندگی‌ام باشد. ✍ راوی: توتون‌ریز 🔹️ صبحانه ای با شهدا @sobhaneh_ba_shohada