هدایت شده از جهاد تبیین
✅ نمیدانم ؛ نمیتوانیم ؛ به کارشناسان سپردیم
🔹 واژگانی که آقای پزشکیان بعنوان رئیس جمهور در نشست خبری ۱۲ آذر تکرار کردند !!
🔺خوب ؛ اگر چنین است 👇
۱- پس چراشما مصاحبه میکنید ؟ بگذارید کارشناسانتان پاسخ دهند .
۲- بلاخره این کارشناسان فرضی بعداز سه ماه چه آشی برای مردم پخته اند و چه زمانی ازپرده غیبت بیرون خواهندآمد
۳- شما که ایده وطرح ودانش وبرنامه ای ندارید برای چه منظوری رئیس جمهور شده اید ؟
۴- حداقل یاد داشت میکردید که بترتیپ ودر موضوع پاسخ دهید تامردم متوجه حرفهای شما بشوند .
۵- ظاهراً کلِ دانش ودارائیهای مشاورین و کارشناسان همین مقداری بود که دیشب به عرض مردم رساندید ؟
🔺تحلیلی از مصاحبه رئیس جمهور 👇
۱- عدم درک وهضم صحیح پزشکیان از سئوالات مجریان برنامه وپاسخهای بی ربط وپراکنده وغیر علمی وملال آور .
۲- عدم تسلط به حداقلهای دانش حکومت داری وحکمرانی که یک رئیس جمهور باید داشته باشد .
۳- عدم اعتماد به نفس وتزریق یآس وناامیدی به جامعه ،
۴- مخالفت با اجراءقانون حجاب وعفاف و وِتو کردن آن وپالس به هنجارشکنان .
۵- اعلام ایستادگی درمقابل مصوبات مجلس درصورتیکه نتواند اجراء بکند .
۶- اعلام آمارهای غلط ونادرست بویژه در خصوص مسکن ملی و امثالهم .
۷- پاسخهای دوپهلو وغیر شفاف در خصوص قیمت بنزین وفیلترینگ وامثالهم
۸- حمایت علنی از دانشجویان و اساتید فتنه گر وقانون شکن .
۹- حواله دادن گرانیهای اخیر ونیش زدن به دولت سیزدهم .
۱۰- منتسب نمودن غیر واقعی همه کارهای دولت به رضایت و منویات رهبری .
🔹مطالبی که کُد وپالس به دشمن بود اگرچه ازروی سادگی وبی توجهی اظهار شده باشد .
۱- خالی بودن خزانه دولت وبرداشت از صندوق ارزی کشور .
۲- اعلام کمبود گاز ونفت و برق و امثالهم
۳- حل نمودن مشکل سوریه از طریق دیپلماتیک نه میدان .
۴- القاء بحرانی نشان دادن داخل کشور .
۵- اشاره به امدن ترامپ که ببینیم چه میشود .
۶- اعلان عدم اعتقاد به عملیات وعده صادق ۲ و۳ وامیدوار نمودن دشمن .
🔺مطالب فوق خلاصه ای از اظهارات رئیس جمهور است که میبایست طبقه بندی مطالب را رعایت میکردند که باعث کُد و پالس دادن به دشمن وآنهم در این مقطع حساس نشود و بجای پاسخ و امید دهی و اقناع مردم متوسل به آیه وخطبه خوانی نمیشدند. مبارکتان باشد که چنین دانشمندی را برای این مسئولیت خطیر وسنگین انتخاب کرده اید .
۱۳ آذر ۱۴۰۳ فرهادنیا
@jahadetabeen8
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مطالبه آری
❌ تخریب نه!
⭕️ما دو تا کار داریم !!🖐🏻
۱- ترمز تندروها رو بِکِشیم ۲- بی تفاوت ها را مطالبه گر کنیم
🎙رهبر معظم (حفظه الله) - دکتر علی تقوی
#واجب_فراموش_شده #جهاد_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حتی نقش بازی کردن هم سخته، چه برسه به واقعیت
🔥صحنه هایی که اگر مدافعان حرم نبودند دیدن آن عادی شده بود.
#وعده_صادق #مقاومت #سوریه
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بیبنیاد
🖊مهدی جمشیدی
🔹[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجتالاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. میگوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچهکه از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خواندهام؛ کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهرهای نبرده؛ وگرنه نیک میدانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوتهنظری اینان کجا؟!
🔹[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته:
▪️«تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.»
🔺وقتیکه وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و میخواهد موضع پیشساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند؛ چنین میشود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» مینویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه میشمارد؛ درحالیکه محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته مینویسد و با این شبهاستدلال، میخواهد آن را باطل کند!
🔹[سوم]. محقق داماد میافزاید:
▪️«مواد زیادی از این قانون، نهتنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین میشود.»
🔺وی بهجای استدلال و یا دستکم شبهاستدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بیدلیلی را نگاشته است. کسیکه با وی موافق نیست، میتواند در نوشتهای دیگر، عکس این برداشتها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید میکند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کردهاند و به کشف حجاب و برهنگی رو آوردهاند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبهای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چهبسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاهمدت، مخالفتهایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن میشود منطق روششناختیِ محقق داماد بهعنوان یک فقیه، چه بیاندازه بر باد تکیه داده است. وی بهراستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده.
🔹[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است:
▪️«موضوع حجاب باید از طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک».
🔺باید بسی تأسّف خورد؛ کسیکه جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه میخواند و بساط درس خارج پهن کرده، اینچنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونهسازی و مبالغه و ناراستنویسی رو میآورد و هیجان و حرارتِ بیپایه برمیانگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بیحجابان را به چوب و فلک بستهاند؛ جز آنکه بسیاری از همپیالههای سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان اینچنین کردهاند و امام خمینی نیز، بیدرنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آوردهاند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بیاثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوتهای مبتنی بر ناواقعیّتها و نااخلاقها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز میگویند ...
در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشههای حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام میکنم.
@jahadetabeen8
31.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل کوتاه از تاریخ درمورد دجال و
نقش اردن در آخر زمان.
این قسمت عبدالله پادشاه اردنی.
آیا عبدالله اردنی همان سفیانی است اگر سفیانی است چرا
اگر سفیانی نیست چرا،
@jahadetabeen8
#متن_ترجمه #صفحه_194 سوره مبارکه #توبه
#سوره_9
#جزء_10
نوشته استاد انصاریان - منبع: پایگاه
(https://erfan.ir)
194-tobe-fa-ansarian.mp3
4.73M
#صوت_ترجمه #صفحه_194
سوره مبارکه #توبه
#سوره_9
#جزء_10
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان