🔺۶ درسی که کودکان قبل از ورود به جامعه باید یاد بگیرند.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
شناخت_مواد
دستمال
🧻 ماده مخدر دستمال که به آن دستمال مرطوب هم می گویند زیر مجموعه ی مواد محرک اعصاب صنعتی یا NPS می باشد که یک نوع کانابینویید است .کانابینوئید همان مواد محرک و توهم زای موجود در ماریجوانا (گل) و حشیش را در شرایط صنعتی به صورت دستی تولید و دوز آن را کنترل میکنند. اثار تخریب گری دستمال 20 تا 80 برابر قوی تر از حشیش که و حتی بیشتر از آمفتامینها و متامفتامینها (شیشه) دارد به همین دلیل افراد را در مدت کوتاه تری تحت تاثیر می گذارد و به سمت اعتیاد پیش می برد.
♦️یکی از دردناک ترین نکات در مورد این ماده ی مخدر این است که قیمت آن پایین می باشد، و این یعنی این ماده قشر متوسط و پایین جامعه را مورد هدف قرار داده است و حتی یک دانش آموز می تواند با پول ته جیب خود آن را تهیه کرده و مصرف کند.شکل ظاهری این ماده مخدر معمولا به شکل دستمال مرطوب که برای پاک کردن آرایش خانم ها استفاده می شود است.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
🛑 این ماده به شکل مربعهای کوچک پارچهای سفید شبیه به دستمال کاغذی یا مرطوب آن است. اندازه آن نیم سانت در نیم سانت است و روغنی میباشد. البته در قالب قرص و اسپری هم دیده شده و ممکن است در آینده بصورت عطریات و بخوریات هم عرضه شود.
🔴 حتی با یک بار مصرف دستمال، فرد به آن اعتیاد پیدا میکند و وابستگی شدیدی نسبت به این مخدر در او شکل میگیرد.
♦️مصرف این ماده دو حالت دارد یا فرد آن را به نوک سیگار خود می چسباند و مصرف می کند یا این که آن را خرد می کند و با توتون مخلوط می کند و مصرف می کند.
علاوه بر این ها این ماده مخدر از طریق پوست هم جذب می کند.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
❎ تعدادی از علائم مصرف مخدر دستمال
-قهقهههای غیر طبیعی.
-بالا رفتن ضربان قلب.
-خشک شدن دهان.
-پریشان احوالی شدید.
-مست بودن.
-نئشه شدن.
-متوهم شدن.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
📵 پروتکلهای صیانت از کودکان در برابر کروناهای فضای مجازی:
1⃣ برای فرزندتان سیمکارت دانشآموزی تهیه کنید. (عدد ۲۲۲ را به شمارهٔ ۳۰۰۰۶۸۶۰ پیامک کنید)
2⃣ اپها، کارتونها و بازیهای اسلامی-ایرانی نصب کنید نه غربی.
3⃣ برنامکهای محدودکننده تلفن همراه کودک و «نظارتی» نصب کرده یا برای فرزندانتان تبلت دانشآموزی nartab.com بخرید.
4⃣ ردهبندی سنی بازیها را رعایت شود.
5⃣ میزان ورزش و تفریحات فیزیکی کودک را افزایش دهید.
6⃣ کودک را در فضاهای مجازی (جولانگاه کلاهبرداران) همراهی کنید و تنها نگذارید.
7⃣ نونهالان به اینترنت عمومی بزرگسال نروند.
8⃣ استفاده از تبلت در شب مخربتر است و باعث بیخوابی یا بدخوابی میشود.
9⃣ اعتیادهای مجازی (استفاده مفرط از پیامرسانها و بازیها یا وبگردی) آسیبهای فضای مجازی را مضاعف میکند.
🔟 زمان و کان استفاده از تبلت را محدود کنید.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
قرارگاه جهاد تبیین - سواد رسانه - تربیت کودک
📚 بالانشین: مهارتهای مدیریت رسانه در خانواده
🖊️نویسنده: آمنه بختیاری و بهاره نصیری و مرضیه طاهری
ناشر: نشر مهستان
سال نشر: ۱۳۹۵
تعداد صفحات: ۱۳۶
🔸ذهن ما از طریق رسانهها در معرض انبوهی از اطلاعات قرار دارد. در این هیاهو مخاطبی موفق خواهد بود که بتواند با آگاهیهای ناشی از سواد رسانهای، در هنگام مواجهه با پیامهای متعدد رسانهها از میان انبوه اطلاعات، آگاهانه دست به انتخاب درست بزند و رابطه خود و رسانهها را مدیریت کند. هرچند برای زنده ماندن و تقویت جسمانی خود به خوردن و آشامیدن نیاز داریم هر چیزی را نمیخوریم؛ بلکه از قبل درباره فایدهها و ضررهای هر خوراکی اطلاعاتی به دست میآوریم و بسته به سن و وضعیت جسمانیمان، خصوصیاتی مانند میزان کالری قند و چربی را برای استفاده از مواد غذایی در نظر میگیریم.
🔹پیامهای رسانهای را میتوانیم همانند غذای روح در نظر بگیریم. بهاینترتیب سواد رسانهای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است چه موادی مناسب و چه موادی مضر است و چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نباید؛ یا اینکه میزان مصرف هر ماده چقدر است.
🔸فصلهای این کتاب عبارتند از: چیستی و چرایی سواد رسانهای، آسیب شناسی رسانهها و شیوه مدیریت رسانه. این کتاب که از سری کتابهای مهارتی انتشارات مهرستان است، به سؤالات زیر پاسخ میدهد:
۱ . رسانهها در تربیت فرزند ما چه نقشی دارند؟
۲ . شبکههای ماهوارهای فارسی زبان چه تاثیری بر فرزندان میگذارند؟
۳ . والدین چگونه میتوانند عادت فرزندان به بازیهای رایانهای را مدیریت کنند؟
۴ . برای مدیریت رسانه در خانواده، چگونه سواد رسانهای خود را افزایش بدهیم؟
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
#سواد_رسانه
#سواد_بازی
💞 ارتباط و اعتبار اجتماعی
یکی از دلایل محبوبیت استریمگیم برای نوجوانان.
👌 استریم به کاربر این امکان را میدهد که با تعداد زیادی از همسن و سالان خود، فارغ از محدودیتهای مکانی و فرهنگی تعامل کند.
ایجاد جامعهای از دنبالکنندگان و علاقهمندان که نوعی هواداری و حمایت را انجام میدهند نیز بهویژه برای نوجوانان که به دنبال ارتباطات اجتماعی و حمایتهای عاطفی هستند، بسیار جذاب است.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
🔺"انتخاب" یا "اینترنشنال داخلی"؟!
در آخرین مورد، سخنرانی حجتالاسلام پورمحمدی را که تماما تاکید براستفاده از ظرفیتهای داخلی و حل موضوعات اقتصادی در داخل کشور بود، با این تیتر عجیب گزارش کرد و از قول او نوشت:
▫️"حضرت آقا هیچ وقت نفرمودند که مذاکرات متوقف شده و راه مذاکرات بسته شده است، اتفافا آنها میخواهند بگویند ما کشوری اهل مذاکره، مباحثه و گفتوگو نیستیم"
این در حالی است که در ادامه وی ضمن رد صریح مذاکره با امریکا تاکید می کند:
🔹"#اما با قلدرها و مستکبر و با کسی که اول به گوش میزند و مشت به صورت میزند و بعد میگوید بیا تا همدیگر را ببوسیم هیچ گاه حاضر به گفتوگو نیستم و نخواهیم بود."
و همانطور که می بینید این بخش از سخنان پور محمدی نتوانسته جایی در تیتر، برای خود پیدا کند!
▫️شیطنتهای عجیب و خلاف منافع و امنیت ملی این پایگاه خبری، تقریبا هر روز تکرار میشود و شباهت بسیار زیادی دارد به شیوه خبرپراکنی رسانههایی که مستقیم یا غیر مستقیم توسط بیگانگان تأمین میشوند و با سرویسهای بیگانه در ارتباطاند!
🔹 امیدواریم دستگاههای امنیتی و با همکاری دستگاه محترم قضایی، ضمن ورود هوشمندانه و جدی به این موضوع، دنبالههای جنگ روانی دشمن در داخل را مدیریت و خنثی کنند...
🔸این قبیل رسانه های داخلی در چنین روزهایی که ضدانقلاب قصد برافروختن شعله های فتنه را دارند با یک حرکت می توانند خساراتی غیرقابل جبران به جامعه وارد کنند.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
باسلام محضر شما خوانندگان
یک دوره کامل در باره مرگ، عقوبت و مجازات انواع مرگ(مرگ اجباری، اختیاری، خودخواسته، اخترامی و.....) و زندگی پس از مرگ، زیر نظر #استاد_امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای در کانال گذاشتیم، از شما دعوت میکنیم، برای پی بردن به اسرار مرگ، و رسیدن به پاسخِ پرسش های زیر به کانالِ پر از خیر و برکتِ*زندگی پس از مرگ* سری بزنید، اگر مطالبش را نپسندیدید، از کانال خارج شوید.
❗️آیا تا به حال به عالم پس از مرگ فکر کردید؟
❗️آیا از عالم برزخ خبر دارید؟
❗️آیا در عالم برزخ، اموات فامیل و دوستان را میبینیم؟
❗️چرا در عالم برزخ بعضی از اموات آشنا را نمیبینیم؟
❗️فرق بین برزخ و قیامت در چیست؟
❗️چرا بعضی افراد از مردن میترسند؟
❗️فرق بین مردن و شهادت در چیست؟
❗️آیا امامان، ما را شفاعت میکنند؟
❗️آیا کسانی که ادعا میکنند، مرده و مجددا زنده شده اند، ادعاشون درسته؟
❗️چرا مردگان در عالم برزخ، آرزوی برپایی قیامت را دارند؟
❗️روح های سرگردان چه روح هایی هستند؟
❗️آیا احضار روح صحت دارد؟
❗️آیا وجود مار و مور در قبر صحت دارد؟
📌 آیا میشود از مرگ جلوگیری کرد؟
📌 آیا پرواز روح صحت دارد؟
🔹 صبور باشید، ان شاءالله ما در این کانال، به همه این سؤالات و دیگر سؤالات مرتبط، با ذکر دلیل و به زبان ساده، جواب میدهیم.
🌐 زندگی پس از مرگ
✅ @marg313
💢 رسانهها، سلاح راهبردی منتظران در میدان #جنگ_روایتها
🔺امروز که روایتها میدان نبرد را تعیین میکنند، #انتظار برای ظهور حضرت #مهدی(عج) دیگر یک مفهوم صرفاً معنوی نیست، بلکه به عرصهای از جنگ رسانهای تبدیل شده است که در آن، قدرتهای استکباری و صهیونیسم جهانی با تمام توان تلاش میکنند تا حقیقت #مهدویت را تحریف، مصادره و یا به انحراف بکشانند.
آنها میدانند که ظهور حضرت مهدی موعود(عج)، یعنی فروپاشی نظامهای ظالمانهای که بر پایه لیبرالیسم، سرمایهداریِ افسارگسیخته و سلطهگری بنا شدهاند.
⚠️از اینرو، با استفاده از تمام ابزارهای رسانهای، اعم از فیلم، سریال، شبکههای اجتماعی و اتاقهای فکر، سناریوهایی را طراحی میکنند تا اندیشهی انتظار را یا از درون تهی سازند و یا نسخههای جعلی از آن ارائه دهند!
⁉️اما در مقابل، آیا منتظران حقیقی نباید از این فرصت تاریخی بهره بگیرند؟
رسانهها امروز نه تنها ابزار، بلکه سلاحی راهبردی در مسیر زمینهسازی #ظهور هستند اما این موضوع نیازمند بستری برای تبیین و روشنگری است. و این ماموریت تنها با پخش برنامههای مستند یا سخنرانیهای مذهبی تبیین و تکمیل نمیشود، بلکه باید از همهی ظرفیتهای فرهنگی، هنری، سینمایی، سایبری و حتی تکنولوژیهای نوظهور مثل هوش مصنوعی و واقعیت مجازی بهره گرفت تا حقیقت مهدویت به درستی برای افکار عمومی ترسیم شود.
▫️روایتسازیهای حرفهای، استفاده از تکنیکهای روانشناختی در القاء پیام و ایجاد شبکههای گستردهی اطلاعرسانی، بخشی از راهکارهای مقابله با جریان تحریف مهدویت است.
🚫در جهانی که رسانهها تعیینکنندهی سرنوشت ملتها هستند، #انتظار_فرج بدون حضور در این میدان، معنایی ناقص خواهد داشت.
آینده از آنِ صالحان است، اما این آینده را باید #روایت کرد، باید #تبلیغ کرد و باید برای آن بسترسازی رسانهای انجام داد.
🔺بنابر این چشمها باید برای روزی آماده کرد که یار غایب از نظر، پرده از رخسار برگیرد.
برای این مهم، باید رسانه را از یک ابزار به یک سلاح راهبردی تبدیل کنیم، سلاحی که #جبهه_حقیقت را در این جنگ روایتها، به پیروزی نزدیکتر کند.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha
🔘 آیا میتوان به هوش مصنوعی در پژوهشها اعتماد کرد؟
▫️مطالعه جدیدی که توسط محققان Apple انجام شده است، محدودیتهای بزرگ مدلهای زبانی (مانند ChatGPT) در استدلال ریاضی واقعی را آشکار میکند.
▪️ چه یافتههایی به دست آمد؟
1️⃣ نتایج ناپایدار: مدلها حتی در مسائل ساده ریاضی ابتدایی دچار خطاهای مختلف میشوند.
2️⃣ کاهش عملکرد در مسائل پیچیده: با کمی پیچیدگی بیشتر در سوالات، توانایی مدلها بهطور چشمگیری کاهش مییابد.
3️⃣ حساسیت به اطلاعات نامربوط: افزودن جزئیات بیربط باعث افت عملکرد تا ۶۵٪ میشود! حتی تکرار سوالات یا آموزش بیشتر کمکی نمیکند.
4️⃣ الگوسازی به جای استدلال: این مدلها اغلب مسائل را با تطبیق الگوها حل میکنند، نه درک واقعی یا استدلال منطقی.
▪️ پیامدها:
اگرچه هوش مصنوعی میتواند فرآیندهایی مانند جمعآوری اطلاعات را تسریع کند، اما ضعف آن در تشخیص اطلاعات مهم از بیاهمیت و اتکای بیش از حد به الگوها، آن را برای پژوهشهای دقیق و مبتنی بر منطق نامناسب میکند. این مسئله بهویژه در رشتههایی مانند ریاضی، مهندسی، و علوم دادهمحور که صحت و استدلال حیاتی هستند، اهمیت بیشتری دارد.
🗳 قرارگاه جهاد تبیین_ رسانه و کودک
@jahadetabiiin313
💡در پرتگاه مجازی، مجهز باشیم
🆔 پذیرش تبلیغات
@f_aaha