eitaa logo
مبلغان جهادی تبیین و روایتگری هرمزگان
151 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
296 فایل
هدف کانال توانمند سازی مبلغان جهاد تبیین با مدیریت بسیج طلاب خواهران استان هرمزگان است. (اگر جهاد تبیین نشود دنیامداران حتی دین را هم در خدمت میگیرند).
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت به سمت مردم یعنی اینکه ما گام برداریم ــــــــــــــــــــــــ حجت الاسلام و المسلمین بی آزار تهرانی: «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ» فقط این نیست که یکجا دعوت بشیم بریم سخنرانی کنیم و برگردیم... نه ....! ــــــــــــــــــــــــ فیلم کامل بیانات در شمع aparat.com/v/aNQvq طرح
✅ کارگاه (56): کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (دام‌ظله) ✅ کانون همبستگی فرزندان شاهد با همکاری کمیته علمی زن و خانواده کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (دام‌ظله) برگزار می‌کند: ❇️ موضوع: اصول ویرایش و نگارش مقالات علمی در حوزه خانواده،ایثار و شهادت در اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی)(جلسه ششم) ❇️ با حضور: دکتر زینب طیبی (عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر کمیته علمی زن و خانواده) 🕕 زمان: یکشنبه 7 خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ بعداز ظهر ❇️ لینک حضور مجازی: https://b2n.ir/f93088 🔰 سایت کنگره 👇 http://hamayesh.miu.ac.ir/khamenei/fa/ 🔰 کانال کنگره 👇 https://eitaa.com/khamenei_qorani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: 🌷مدارا كردن با مردم 🌷يك نيمه ايمان است 🌷و ملايمت با آنها 🌷يك نيمه خوش زيستن است. 📚نهج الفصاحه، حدیث ۲۷۳۵ 🌸🍃
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۱) درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و ، سخن بسیار است و قطعاً مانند هر طرح و لایحه‌ای، کاستی‌هایی دارد و نیازمند اصلاح است؛ اما روی سخن من در ابتدا با آن دسته از دوستان است که از قانون فعلی (تبصره ماده ۶۳۸ تعزیرات) دفاع می‌کنند. لایحه پیشنهادی نسبت به قانون فعلی دست کم از دو جهت دارای امتیاز است: ۱- مبنای قانون فعلی این است که حکومت اسلامی موظف است "هر گونه" گناه علنی را مجازات نماید حتی اگر برخورد با آن، پشتوانه اجتماعی و مردمی نداشته باشد. این مبنا اساسا با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی ناسازگار است؛ حکومتی که قرار است از تمام ابزارها، اعم از آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اقتصادی و البته کیفری، برای رساندن جامعه به و مسئولیت‌پذیری جامعه استفاده نماید. در قانون فعلی، بدون توجه به ابزارهای دیگر و بدون توجه به قید "آگاهانه"، برای هر گونه بدحجابی تعیین مجازات نموده است؛ در حالی که متأسفانه عدم رعایت حجاب کامل شرعی، از نگاه غالب مردم، یک رفتار ناپسند شمرده نمی‌شود. این جرم‌انگاری گسترده حتی اگر به مرحله اعمال مجازات نرسد، تبعات بسیار بدی دارد که بخشی از آن امروز قابل مشاهده است. در روایتی می‌خوانیم: "از امام صادق علیه السلام پرسیدم اگر کسی کمتر از یک‌چهارم دینار دزدیده باشد آیا عنوان دزد بر او صدق می‌کند؟ فرمود هر کس مال مسلمانی را بدزدد که صاحبش آن را در بر داشته و در جای محفوظ گذاشته باشد، با نام دزد خوانده می‌شود و از نظر خداوند نیز سارق است. ولی بریدن دست دزد، بستگی دارد که مال دزدی، حداقل یک‌چهارم دینار باشد. اگر قرار بود دست هر دزدی قطع شود، بیشتر مردم را دست‌بریده می‌دیدی!" (الکافی ۲۲۱/۷) تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! ۲- این است که برای نقد یک فیلم، فقط بازیگر را نبینیم و تمام عوامل پشت صحنه را به نقد بکشیم. این که تمام عوامل دور و نزدیک بدحجابی، از تحولات ارزشی جامعه گرفته تا باندهای فضای مجازی و مدلینگ تا کنترل بسیار ضعیف خروجی‌های سینما و بازار پوشاک تا بی‌تحرکی و بی‌سلیقگی نهادهای تربیتی و فرهنگی و ... همه را رها کنیم و برای جرم‌انگاری، فقط معلول و عدم رعایت حجاب را ببینیم، عین بی‌عدالتی است و این چیزی است که در قانون فعلی دیده می‌شود. در حالی که در لایحه پیشنهادی، توجه ویژه‌ای به وضعیت حجاب در بدنه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و در میان تأثيرگذاران اجتماعی و سلبریتی‌ها شده است. بی‌حجابی در موارد فوق، تأثير بسیار مضاعفی بر وضعیت حجاب بانوان دارد. علاوه بر این، به نقش باندهای سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی در فضای مجازی و حقیقی و فروشندگان پوشاک منافی عفت نیز توجه شده است. از سوی دیگر، اقدامات خودسرانه، غیرشرعی و غیرقانونی علیه بدحجابان به بهانه امر به معروف محکوم شده است. این اقدامات خودسرانه یکی از عوامل رواج بیشتر ناهنجاری و موجب تشدید گسست اجتماعی است. بنابراین لایحه پیشنهادی دست‌کم از دو جهت فوق‌الذکر نسبت به قانون فعلی امتیاز دارد. اشکالات لایحه را در بخش دوم یادداشت مطرح خواهیم کرد. 🖋«حجت الاسلام محمد مروارید»
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۲) به نظر می‌رسد لایحه پیشنهادی با اشکالات زیر روبه‌رو است: ۱- نداشتن طرح جامع: ساماندهی وضعیت کنونی باید دارای یک طرح جامع و یکپارچه مشتمل بر تحلیل و ریشه‌یابی وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب، سیاست‌ها و راهبردهای رسیدن به نقطه مطلوب باشد. این طرح، تنها از قوه قضائیه ساخته نیست و باید در تدوین آن، همه نهادها و نخبگان، مشارکت و همفکری داشته باشند. راهبرد تنبیهی در پاسخ به وضعیت حجاب، قطعه‌ای از پازل ماست و اگر به سایر قطعات ضمیمه نشود دارای اثرگذاری مقطعی و صرفا نمادین خواهد بود. باید به راهبردهای پیش‌گیرنده، راهبردهای تشویقی و راهبردهای مردمی در کنار راهبردهای تنبیهی اشاره کرد. ۲- بازدارندگی کم: و ، غالباً در افرادی مشاهده می‌شود که توانایی مالی دارند یا با انگیزه کسب منافع دست به این کار می‌زنند. بنابراین جریمه نقدی این دو رفتار باید بر اساس محاسبه هزینه-فائده از بازدارندگی لازم برخوردار باشد و به نظر می‌رسد مبلغ جرایم مذکور چنین نیست. ضمن این که کشف حجاب حتی در مرتبه چهارم و پس از معرفی به مراجع قضایی، هیچ مجازات غیرمالی ندارد؛ در حالی که اگر مجازات مالی برای این فرد، بازدارنده بود این رفتار نباید سه بار تکرار می‌شد. همچنین، شش ماه تا پنج سال که در جرم بدپوششی عرفی و برهنگی ذکر شده، محرومیت از حقوقی است که در ماده ۲۶ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است. از میان این حقوق، آن‌چه از بقیه مهم‌تر است استخدام و اشتغال در دستگاه‌های حکومتی و دولتی است که منع از آن، تنها برای بخش بسیار کوچکی از افرادی که مرتکب این رفتارها می‌شوند، بازدارندگی دارد. ۳- کیفیت اجرا: یکی از ابهامات لایحه، نحوه اجرای آن توسط ضابطان قضایی است. آیا این امکان و فناوری وجود دارد که بدون مواجهه فیزیکی با فرد متخلف، با کمترین درصد خطا، فرد شناسایی شود و مراحل مذکور طی شود؟ آیا نظارت لازم و کافی بر عملکرد مأموران نیروی انتظامی برای اجرای دقیق و قاطعانه وجود دارد؟ به نظر می‌رسد علاوه بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، باید ضابطان قضایی را موظف کرد در صورت گزارش مردمی کشف حجاب و بدپوششی و برهنگی، در محل حاضر شده و تذکر را به صورت شفاهی انجام دهند و در صورت عدم اصلاح رفتار خود، فرد شناسایی شده و مرحله بعد اعمال شود. بدین ترتیب، در مورد برهنگی، اگر فرد به رفتار خود ادامه داد بازداشت می‌گردد و به مراجع قضایی معرفی می‌شود. بنابراین لایحه پیشنهادی، از جهاتی که پیش‌تر ذکر شد دارای قوت است؛ اما به دلیل داشتن کاستی‌های فوق، از بازدارندگی کمی برخوردارست. علاوه بر آن که در بهترین حالت، دارای اثر مقطعی و زودگذر خواهد بود؛ چرا که در یک طرح جامع و همه‌جانبه قرار نگرفته است. در بسته تحلیلی - راهبری ساماندهی وضعیت حجاب بانوان در کشور که به همت جبهه روحانیت مردمی و با مشارکت مجمع بانوان مبین تدوین شده و اخیرا به تایید کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز رسید، تلاش شده مبتنی بر یک تحلیل درست و کامل از شرایط موجود، طرحی جامع برای رسیدن به شرایط مطلوب ارائه شود. شایان ذکر است که این بسته از سوی دبیرخانه شورای عالی حوزه به طور رسمی برای کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال شده است. 🖋«به قلم حجت الاسلام محمد مروارید»
🔺این سه فایل صوتی، توضیح رییس دادگستری یکی از شهرستان های استانه در مورد ایشون الان هم بعد از بازنشستگی، جزء نفرات خط مقدمِ امربمعروف و‌ نهی از منکر در شهر مشهده و کف خیابون صدها نفر رو آموزش داده و سازماندهی کرده در فعالیت ذیل مقوله ی عفاف و حجاب. ✅در ادامه‌ی تحلیل ها در مورد این لایحه، توصیه می کنم این صوت ها رو _که از یک حقوق دان و متخصصِ مجربه_ بشنوید. @mabavi
استاد خسرو پناه _ لایحه حجاب و عفاف.mp3
1.87M
توضیحات استاد خسروپناه پیرامون لایحه عفاف و حجاب مطرح شده در مدرسه فصلی فلسفه فقه نظام سیاسی (پژوهشگاه فقه نظام) پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ 🖊لطفا تا انتها بشنوید متاسفانه انتشارِ تحلیل های عجولانه نسبت به این لایحه بعضا بدون اطلاع از اصل متنِ اون، و بعضا متأثر از برخی تحلیل های ناقص و بدون اشراف به ساختار و حواشیِ این موضوع، اون هم از طرف جریان حزب اللهی، اولویت ها رو تحت الشعاع قرار میده و جریان انقلابی رو دچار فرصت سوزی می‌کنه. @mabavi