Adobe Reader.apk
8.49M
👆👆
✅نرم افزار مورد نیاز جهت باز کردن کتاب ها با فرمت پی دی اف pdf
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
👇👇
🆔
🌏 1. « مهمترین مسئولیت»
ما مسئوليم؛ چون داراييم.
✅مسئوليت ها بر اساس توانايى ها است نه فقط آگاهى ها؛ ﴿لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً الّا وُسْعَها﴾)بقره، 286.(
✅ و انسان داراترین مخلوق الهی است ﴿لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ في أَحْسَنِ تَقْويمٍ﴾ (تین،۴)
✅ این اندازه دارایی بزرگ تر از بهشت است که بهشت منزلگاه است نه مقصد و مقصود ﴿جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلاً ﴾ (کهف،۱۰۷)
✅ما در برابر این همه استعداد های نهفته در وجود خود مسؤلیم نه بی تفاوت
✅چگونه و با چه رهنمودی و راهکاری آنها را در این فرصت عمر فعال کنیم تا در ابدیت خود با خود بی توشه دچار نشویم؟
آیا چارۀ جامعی مطمئن تر از کتاب و سنت سراغی هست؟
✅ 3. «مهمترین رسالت(بندگی)
همه ما انسانها مبعوث شده ایم برای اداء «عبودیت».﴿ يا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ وَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ﴾ (بقره،۲۱)
تفاوت انسان ها نیز درهمین تفاوت وسعت بعثت شان است
🔹گروهی چنان عزم بر اداء آن یافتند که استوار بر اداء آن شدند ﴿أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُل﴾(احقاف، ۳۵)
🔹و گروهی دیگر فراموش کردند و استواری نشان ندادند ﴿فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْما﴾ (طه،۱۱۵).
✅عبوديت فقط به معنای عبادت نیست که شیطان در عبادت نه تنها عاجز نبود بلکه عابد هم بود اما از عبودیت عاجز و عاری بود. عبوديت؛ يعنى ، محركها و حركتهاىكنترل شده باشند و محركى جز اللَّه نباشد.
در عبوديت 3⃣سه عنصر نيّت و سنت و اهميّت، نهفته است. او حركتى را مىخواهد كه مهمترين و ضرورىترين است. هر عملى كه از اين سه عنصر بهرهمند نشود، بر فرض عبادت باشد، عبوديت نيست و ارزش ساز نيست؛ چون «لا عَمَلَ الَّا بِالنيَّةِ وَ لا نِيَّةَ الَّا بِاصابَهِ السُّنَّةِ»؛ عمل بدون نيت معنا ندارد اين كافى نيست كه به خاطر خدا حركت كنى، كه اين حركت بايد مطابق با کتاب و سنت باشد. بنابراین اگر عملی برای خدا باشد و مهمترین و ضرورترین هم باشد اما مطابق خواسته خدا و براساس کتاب و سنت نباشد بندگی نیست.
✅ 4. مهمترین اقدام(تزکیه)
مهمترین وظیفه و اقدام انسان در دو عرصه نظری و عملی ترسیم می شود.
1⃣در حکمت نظری ؛ مهمترین حکمت نظری کسب معرفت توحید است و این نشان و قابلیت انسان است تا بدین معرفت برسد ﴿فَاعْلَمْ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا اللَّه﴾ (محمد،۱۹) و باز خورد این معرفت توحیدی در آخرت نمایان می شود چرا که فقط اهل توحید اهل سعادت و جایگاه هشان بهشت ابدی است و به میزان ضریب معرفت توحیدی مان تقرب به خدای متعال داشته و در سعادت ابدی از رستگاران محسوب می شویم.
2⃣در بُعد حکمت عملی مهمترین وظیفه «تزکیه» است در سوره «الشمس» بعد از قسم های پی در پی به مهمترین وظیفه انسان اشاره می کند وآن تزکیه است ؛ ﴿قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها﴾(شمس،9) چنین افرادی قطعا سعادت پیشه هستند اما در اینکه با چه فرایندی می توان به این معرفت توحیدی دست یافت و با چه راهکار می توان موجبات تزکیه را فراهم کرد؟
✅رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در جواب این سؤال می فرماید:«إن أرَدتُم عَیشَ السُّعَداءِ و مَوتَ الشُّهَداءِ وَ النَّجاةَ یومَ الحَسرَةِ وَالظِّلَّ یومَ الحَرورِ وَ الهُدی یومَ الضَّلالَةِ، فَادرُسُ وا القُرآنَ».
خلاصه کسب معرفت توحیدی و تزکیه جز با قرآن میسر نیست و اگر دیگر منابع معرفتی نیز به این امر اشاره دارند بر اساس آموزه های وحیانی است.
☪️2. « مهمترین هدف(لقاء الله)
✅انسان¬ها را با اهداف شان باید شناخت «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِه»
✅و مهترین هدف انسان لقاء خداست ﴿يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِيه﴾(اشتقاق،6)
✅چرا که خدا خودش هدف خلقت است و اگر فرمود: ﴿وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُون﴾(ذاریات،56) یعنی عبودیت مقصد جن و انس است و نه مقصود و هدف خداوند. چون خداوند کمال مطلق است و خودش هدف است وهمه هستی قصدو هدف شان لقاء اوست ﴿اللَّهُ الصَّمَد﴾.
✅آیا برای رسیدن به لقاء او چاره ایی جز کلام خدا(قرآن) وبیان اولیاء خدا چیز دیگری هست؟
✅خلاصه #قرآن کتاب هدایت برای کسانی است که خدا را می خواهند«ألا من اشتاق إلی اللّه فلیستمع كلام اللّه».
🌿 تفاوت مومن و منافق 🌿
🌹 پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله)
💐 إِنَّ الْمُؤْمِنَ هِمَّتُهُ فِي الصَّلاةِ و َالصِّيامِ و َالْعِبادَةِ و َالْمُنافِقُ هِمَّتُهُ فِي الطَّعامِ و َالشَّرابِ كَالْبَهيمَةِ.
🌾 همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات.
📚 (مجموعه ورام ج۱، ص ۹۹)
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولای
#عماریون_رهبریم
⏰ساعت: 22/00
🗓تاریخ:99/02/11
🔍موضوع:
#حقوق_بشر_غربی_نارسائی_های_بنیادین_ابزار_فشار
🎙ارائه #جناب استــاد ربانی
🆔 @ammareyon
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
🔻 دربارۀ شهیدِ عزیزِ بزرگوارمان، مرحوم آیتالله مطهّری:
1⃣ امثالِ مطهری، «مبانیِ فکرىِ مستحکم» را برای نهضتِ اسلامیِ مردمِ ایران آماده کردند؛ یعنی «زیرساختهای فکری» را که بر اساسِ آنها میشود فکر کرد، پرورش و گسترش داد، تفریعِ فروع کرد و نیازهای فکریِ امروزِ جوانها را پاسخ داد.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ علما و روحانیان، ۱۹ مهر ۱۳۹۱).
2⃣ در کشورِ ما، آن سخنِ قاطعی که توانست «تفکّراتِ مارکسیستی» را مثلِ پنبه، حلاجی کند و به هم بزند و بادِ هوا کند، فرمایشاتِ مطهری بود.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ علما و روحانیان، ۱۹ مهر ۱۳۹۱).
3⃣ مطهّری، خصوصیّاتِ ممتازِ بسیاری داشت، امّا شاخصۀ شخصیّتِ او، «معلّمی» بود؛ معلّم بود؛ در حوزه و دانشگاه و محیطِ زندگی. سخنرانیهای او هم تعلیم و درس بود؛ چون با اخلاص و بااجتهاد و با تلاش بود. او برای هر موضوعی، یادداشتهایی داشت؛ در هرجا یک نکتهای مشاهده میکرد، بیدرنگ آن را یادداشت میکرد و در یک جای مشخّصی میگذاشت. ایشان به من نشان داده بود پاکتهایی را که دربارۀ موضوعاتِ مختلف در اینها یادداشت کرده بود. من همانوقت، تعجّب میکردم که ایشان چقد «حوصله» و «نشاط» و «پیگیری» و «تلاش» دارد!
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ معلّمان، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴).
4⃣ امروز چند دهه از شهادتِ این مرد میگذرد، امّا کتابها و حرفهای او، همچنان «زنده» است. امروز هم همان تعلیمات، به دردِ «نسلِ جوان» و «محقّقان» میخورد. البتّه اینها کفایت نمیکند؛ چون افکار و شبهاتِ جدیدی پدید آمدهاند و ازاینرو، باید کسانی «مطهّریوار»، کار کنند، امّا درعینحال، این نام، «نامِ ماندگار»ی است.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ معلّمان، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴).
5⃣ کتابهای مطهّری، همچنان «در قلّه»، و «خیلی باارزش» هستند.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ دانشجویان؛ ۲۰ تیر ۱۳۹۴).
6⃣ مطهّری، «بااخلاص» حرکت میکرد و کارش برای «خدا» بود. نتیجۀ «اخلاصِ» او نیز این شده است که کارهای او، «ماندگار» شده است؛ چنانکه دهها سال است که شهید شده، امّا همچنان، کسانیکه اهلِ فکر و در پیِ فهمیدن هستند، دنبالِ کتابهای مطهّری میدوند و کتابهای او را بهقولِ سعدی، «چون کاغذِ زر میبرند»! آدمی بود «زمانشناس» و «نیازشناس»، و برای پُر کردنِ خلأ این نیازها، کار میکرد.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ معلّمان، ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵).
7⃣ مطهّری بهمعنای واقعیِ کلمه، «معلّم» بود؛ هم در زبان، هم در عمل، هم در سبکِ زندگی و شیوۀ سلوکِ با زمان و اهلِ زمان.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ معلّمان، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶).
8⃣ مطهّری را از دست دادیم، امّا «آثارِ او» باقی است. من بهجدّ، توصیه میکنم از نظراتِ او، هرچه میتوانید استفاده کنید؛ چون کتابهای ایشان، ذهن را «هدایت» میکند و «پرورش» میدهد و از «معارفِ صحیح و متینِ اسلامی»، پُربار میکند.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ معلّمان، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶).
9⃣ مطهرّی و برخی دیگر از شهدای انقلاب، انسانهایی بودند که امثالِ اینها در طولِ زمان، کمتر در یک کشوری بهوجود میآید؛ این قبیل افراد میتوانند «تعیینکنندۀ سرنوشتِ کشورها» باشند.
(آیتالله خامنهای، در مراسمِ سالروزِ رحلتِ امام خمینی، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶).
0⃣1⃣ اساتید و دانشجویان، هرچه میتوانند با آثارِ مطهّری، «اُنس» پیدا کنند. سالهای متمادّی از حیاتِ بابرکتِ مطهّری گذشته است، امّا شهادت و خونِ مطهّرِ او، امضای حرفهای او است. او «صادق» بود و «راست» گفت، و «خوشفکر» و «بااستعداد» و «قویِ از لحاظِ فکری» بود. بحمدالله، میراثِ خوبی از خود به یادگار گذاشته که تا امروز، همچنان موردِ استفاده است.
(آیتالله خامنهای، در دانشگاهِ فرهنگیان، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷).
1⃣1⃣ مطهّری، بهمعنای واقعیِ کلمه، یک «معلّمِ دلسوز» بود، خوب «فکر» و «بیان»، و آنگاه، «دنبال» میکرد؛ ما از نزدیک میدیدیم که چگونه دلسوزانه، «رسوخِ اندیشههای عمیقِ اسلامیِ خود را در ذهنِ جوانها» دنبال میکرد. سرانجام نیز در این راه، «شهید» شد، و این، «مهم» است؛ چون این شهادت، «امضای قطعیِ خدایمتعال در پای کارنامۀ او» است.
(آیتالله خامنهای، در دیدارِ معلّمان، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸).
2⃣1⃣ مجموعههای دانشجویی باید «نهضتِ کتابخوانی» را راه بیندازند، و من در جلساتِ قبلی که با دانشجوها داشتهام، مکرّر دربارۀ «کتابهای مطهّری»، صحبت کردهام.
(آیتالله خامنهای، در دیدار دانشجویان؛ ۱ خرداد ۱۳۹۸).
➡️ https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
پشتپرده تحریکات فرقهای علیه دولت لبنان چیست؟
نمادهای سیاسی لبنان پس از آغاز اقدامات دولت جدید این کشور در مسیر مقابله با فساد و مورد تهدید واقع شدن منافعشان موجی از تحریکات فرقهای را در خیابانها بهراه انداختهاند.https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/11/2254257
استراتژی بیشینهسازی قدرت
قدرت نظامی از دو جهت مولد قدرت اقتصادی است. نخست از این جهت که بدون امنیت، پیشرفت ممکن نیست و جهت دوم اینکه، بسیاری از فناوریهایی که اهرم پیشرفت امثال امریکا شدهاند، از پروژههای نظامی به حوزههای تجاری سرریز کردهاند.یاسرجبرائیلیhttps://www.farsnews.ir/news/13990210000054