eitaa logo
جهادگران تبیین بسیج
3.7هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
3.2هزار فایل
کانال تحلیلی ویژه هادیان ، اساتید و سخنرانان بسیج سراسر کشور پل ارتباطی با ادمین @Maahdeyar313
مشاهده در ایتا
دانلود
ba301630db1e1f0cb81a40a624894ec0af67da7b.pptx
800.6K
بیانات نوروزی استاد سید رضا موسوی https://eitaa.com/p_bazyad
تبیین شعار سال1398.pptx
4.17M
استاد تشکری زاده https://eitaa.com/p_bazyad
تشکیل سپاه.pptx
2.06M
استاد تشکری زاده https://eitaa.com/p_bazyad
e68ced46f0290ba5d77f4ce00bad7ffaf03d94f6.pptx
906.2K
راهکار های مقابله با جنگ اقتصادی استاد سید رضا موسوی https://eitaa.com/p_bazyad
با سلام شماره دوم نشريه الكترونيكي «هدايت»در كانال معيار در پيام رسان سروش و ايتا به ادرس ذيل بارگذاري شد. مقتضي است ضمن معرفي كانال به هاديان سياسي، رابطين نمايندگي و فرماندهان پايگاه ها اقدام لازم براي دريافت و بهره برداري نشريه به عمل ايد sapp.ir/meyar.pb eitaa.ir/meyarpb
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
980204_بیانات_رهبر_انقلاب_در_دیدار.mp3
7.6M
🎙بشنوید| صوت کامل بیانات امروز رهبرانقلاب در دیدار کارگران. ۹۸/۲/۴
هدایت شده از در محضر علما
4_5886263261967419061.mp3
34.44M
🎬 استاد 📝 « سناریوی فریب افکار عمومی » 🗓 29 اسفند 97 - مقدس ✅کانال آرشیو سخنرانی های استاد رائفی پور @masafbox
هدایت شده از در محضر علما
4_5906647683560376160.mp3
15.43M
💾🔊 استاد 📝« گام دوم انقلاب اسلامی » 📅 ٢٠ فروردین ٩٨ - چالوس 📥🎵 دانلود صوتی با کیفیت 24kb ✅کانال آرشیو سخنرانی های استاد رائفی پور @masafbox
آیات قرآن.rar
7.46M
تعداد 630 آیه با موضوع مبارزه؛ جهاد و درگیری با ستمگران از منظر قرآن کریم ؛به شکل word ؛ تلاش 3 سال کار تحقیقی از کانال « انقلابی بمانیم ثامن الائمه» تقدیم فرهیختگان عزیز ؛ دانش پژوهان و اساتید معزز گردید https://eitaa.com/e_beman
پرسمانی راهبردی.pdf
347.6K
https://eitaa.com/e_beman "انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
هدایت شماره 1.pdf
298.7K
https://eitaa.com/e_beman "انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
پیشینه تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه مدرسین / راه های ارتباط با دبیرخانه حوزه/ کميته سياستگذاري بيانيه گام دوم انقلاب در جامعه مدرسین در اسفند ۱۳۹۷ تشکيل شد و در جلسه خود تشکيل دبيرخانه بيانيه گام دوم را به تصويب رسانيد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کمیته سياستگذاري بيانيه گام دوم انقلاب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای از عموم نخبگان و فرهيختگان و اساتيد حوزوي و دانشگاهي دعوت کرده براي تحقق اين منشور نظام پيشرفته اسلامي، گام برداشته و جدی وارد میدان شوند. متن این اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم بر اساس مصوبه جلسه شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تعدادي از اعضاي آن، مأمور به تشکيل کميته سياستگذاري بيانيه گام دوم انقلاب گشتند. اين کميته در اسفند 1397 تشکيل و در جلسه خود تشکيل دبيرخانه بيانيه گام دوم را به تصويب رسانيد. با تشکيل اين کميته، فعاليتهاي آن از اسفند 1397 آغاز شد و در فروردين 1398 با راه انداري سايت و کانال در فضاي مجازي و اعلام عمومي و فراخوان نسبت به دريافت نظرات و پيشنهادات و طرح هاي نخبگان حوزوي و دانشگاهي عملا وارد فاز اجرايي گشت. اهداف تشکيل دبيرخانه بيانيه گام دوم انقلاب بدين قرار است: 1.بررسي ابعاد بيانيه گام دوم انقلاب 2.استفاده از نظرات انديشمندان حوزوي و دانشگاهي و هماهنگي و هم افزايي آنها 3. بررسي و ارائه راهکارهاي بدست آمده براي اجرا به مسئولان اجرايي و فرهنگي کشور لذا از عموم نخبگان و فرهيختگان و اساتيد محترم حوزوي و دانشگاهي دعوت مي شود با همت و هشياري و سرعت عمل و ابتکار، وارد ميدان شده و با نگاه انقلابي و روحيه ي انقلابي و عمل جهادي براي تحقق اين منشور نظام پيشرفته اسلامي، گام بردارند و انقلاب اسلامي مردم ايران را به آرمان بزرگش که ايجاد تمدن نوين اسلامي و آمادگي براي طلوع خورشيد ولايت عظمي ارواحنا فداه است، نزديک کنند. نشاني وب سايت: http://gam2.ir نشاني دبيرخانه: قم – خيابان معلم – نبش کوچه 12 – ساختمان جامعه مدرسين حوزه علميه - طبقه دوم – دبيرخانه گام دوم http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
بیانات علامه مصباح در تبیین گام دوم .docx
29.6K
بیانات بسیار مهم و رهگشای علامه مصباح در جمع پیشکسوتان انقلاب در آغاز سال جدید درباره تبیین گام دوم انقلاب اسلامی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 #اخبار #گام_دوم_انقلاب http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
حجه‌الاسلام فخریان.mp3
9.74M
"مبارزه‌ی حاد سیاسی" خط سیر زندگی اهل‌بیت "علیهم‌السلام" و امامین انقلاب است. گام دوم انقلاب، وقت #باور رهبر انقلاب و #برگشت به اندیشه‌ی اوست. سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ۱۳۹۷/۱۲/۱۷ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 #اخبار #گام_دوم_انقلاب http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
hedayat 2-98.pdf
602.1K
نشریه خبری-تحلیلی #هدایت/ شماره 2 با رویکرد جدید، ویژه هادیان، سخنوران و مربیان تربیتی #روش_تحلیل_انقلاب_اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب 🍀دکتر ابوذر یاسری #تحلیل_نخبگان #گام_دوم_انقلاب http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
بیانات علامه مصباح در تبیین گام دوم .docx
29.6K
بیانات بسیار مهم و رهگشای علامه مصباح در جمع پیشکسوتان انقلاب در آغاز سال جدید درباره تبیین گام دوم انقلاب اسلامی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 #اخبار #گام_دوم_انقلاب http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔰 #نشستِ تحلیلِ عملیّاتیِ بیانیۀ گام دومِ انقلاب) جلسه 4 ⭕️ #فکرانه 13 🔰پاسخ به شبهات و سوالات 📙۳شنبه 10 اردیبهشت ساعت۱۵ 🔰 با حضور استاد مهدی جمشیدی 🔰 کاری از : مجموعه شناخت رهبری 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 #اخبار #گام_دوم_انقلاب http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
حجه‌الاسلام فخریان.mp3
9.74M
"مبارزه‌ی حاد سیاسی" خط سیر زندگی اهل‌بیت "علیهم‌السلام" و امامین انقلاب است. گام دوم انقلاب، وقت #باور رهبر انقلاب و #برگشت به اندیشه‌ی اوست. سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ۱۳۹۷/۱۲/۱۷ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 #اخبار #گام_دوم_انقلاب http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
♦️گام دوم انقلاب و علوم انسانی اسلامی ♦️ 🔹علوم انسانی اسلامی علومی است که تلاش می‌شود در این علوم این نقیصه‌های چهارگانه معرفتی ، اخلاقی ، دینی ، کارکردی مرتفع شود. 🔹علوم انسانی اسلامی چون همه را با همدیگر دیده است می‌گوید شما نمی‌توانید رابطه عالم طبیعت و ماده را از عالم فراماده جدا کنید. حجت الاسلام قاسم ترخان بخش اول ▫️ ۲۲ اسفند ، نشست علمی «نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب» با ارائه حجت الاسلام قاسم ترخان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و به همت مؤسسه حیات طیبه در ساختمان اندیشکده مهدویت جمکران برگزار شد. 🔸 ایشان در ابتدای نشست گفت: بحث من محور بیانیه رهبری و نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب است؛ ما به گام دوم از دو منظر می‌توانیم نگاه کنیم، ممکن است یک نگاه معرفتی داشته باشیم، از نوع نگاه فلسفه مضاف که این بیانیه محصول علوم انسانی اسلامی است. 🔸یک نگاه درجه دو می‌توانیم به این بیانیه داشته باشیم؛ این که تعریف ما از علوم انسانی اسلامی چیست و چرا این بیانیه محصول چنین علمی است؟ 🔸اگر بخواهیم به اهدافی که در این بیانیه ترسیم شده برسیم حتما باید تلاش کنیم تا علوم انسانی اسلامی تولید شود و به میزانی که توانایی تولید علوم انسانی اسلامی را پیدا کردیم، می‌توانیم به اهدافی که ترسیم شده نزدیک شویم. 🔸اما سخن نخست که یک نگاه درجه دو است. علوم انسانی گاهی در مقابل علوم طبیعی قرار داده می‌شود که تعاریف مختلفی دارد. این پرسش مطرح می‌شود که قرار است علوم انسانی چه معرفتی را در اختیار ما قرار دهد؟ اگر علوم انسانی را بگوییم تبیین پدیده‌های انسانی یا به معنای اخص پدیده‌های اجتماعی اعم از توصیف، تبیین، تفسیر، تفسیر وضعیت موجود و بیان نقطع مطلوب و ارائه راهکارها یعنی سیاستگذاری‌ها، اینها جزو وظایف علوم انسانی است. 🔸اگر بخواهید وضعیت موجود را توصیف کنید سپس تبیین و تفسیر کنید، این براساس پارادایم‌های مختلفی است که در علوم انسانی شکل گرفته و ما معتقدیم که برای تولید علوم انسانی اسلامی باید پارادایم جدیدی شکل گیرد که در آن توصیف، تبیین، بیان رابطه علمی و معلولی و هم تفسیر است؛ یعنی از روش تفسیری به هرمنوتیکی استفاده کنیم برای فهم پدیده‌ها، یعنی ما هم علت‌گرا هستیم و هم معناگرا. ▫️ضعف‌‌های علوم انسانی رایج 🔸تفاوت علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی رایج چیست؟ علوم انسانی اسلامی چه تفاوت و ویژگی دارد که آن را از علوم انسانی رایج ممتاز می‌کند؟ معتقدیم که علوم انسانی رایج از چهار ضعف رنج می‌برد. یعنی چهار نقیصه دارد. نقیصه معرفتی، نقیصه اخلاقی، نقیصه دینی و نقیصه کارکردی. 🔸علوم انسانی اسلامی علومی است که تلاش می‌شود در این علوم این نقیصه‌ها چهارگانه مرتفع شود؛ به عنوان مثال در حیث معرفتی علوم انسانی، آیا علوم انسانی رایج از حیث معرفتی یک معرفت مطابق با واقع در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید واقعیت را توصیف و بعد تبیین و تفسیر کنید. 🔸این نکته را در علوم انسانی بیان می‌کنیم که نقیصه معرفتی این علوم این است که خیلی از این عوامل و قوانین را ندیدند، بحث سنت‌ها در علوم انسانی اسلامی مطرح می‌شود، بحث عوامل معنوی در علوم انسانی اسلامی مطرح می‌شود که جایگاهی در علوم انسانی رایج ندارد. می‌گویند اگر هم ما عالم ماورای طبیعت داشته باشیم، گزینش می‌کنیم و کاری به آن عالم نداریم. می‌گویند ما ماتریالیست هستی‌شناختی را رد می‌کنیم؛ اما از نظر روش ماتریالیسم هستیم؛ یعنی ماتریالیسم روش‌شناختی. 🔸می‌گویند با برای توصیف و تبیین پدیده‌ها نیازی به عوامل فراطبیعی و فرامادی نداریم. عوامل معنوی در حاشیه است و ما با همین‌ها می‌توانیم تبیین کنیم. علوم انسانی اسلامی چون همه را با همدیگر دیده است می‌گوید شما نمی‌توانید رابطه عالم طبیعت و ماده را از عالم فراماده جدا کنید. اینها یک رابطه ناگسستنی با همدیگر دارند و شما اگر آن را نبینید دچار نقیصه معرفتی می‌شوید و طبیعتا این نقیصه در علوم انسانی اسلامی برطرف می‌شود. 🔸جهت‌گیری‌ علوم انسانی رایج از حیث اخلاقی که مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان دارند و در این بیانیه هم اشاره کرده‌اند که ما برای سلطه‌گری این کارها را انجام نمی‌دهیم اما دنیای امروز این علوم انسانی را که شکل داده است براساس ارزش‌های انسانی نیست، اهداف انسانی در این علم اشراب نشده است. 🔸همچنین از حیث کارکردی؛ از حیث دینی که روشن است با مبانی دینی ما گاها تعارض پیدا می‌کند و باید بازسازی ‌شود، فرموده‌اند باید علوم انسانی شکل دهیم که مبتنی بر مبانی دینی ما باشد. این نقیصه سوم هم در علوم انسانی اسلامی وجود ندارد چون علومی است که براساس مبانی دینی شکل گرفته است؛ همچنین از حیث کارآمدی که بحث مفصلی دارد. ادامه دارد ... https://goo.gl/1GrFvP 🍂🍃🍂🌹🍂🍃 http://eitaa.com/joinchat/4048814
♦️گام دوم انقلاب و علوم انسانی اسلامی ♦️ 🔹پس ما وقتی از علوم انسانی اسلامی حرف می‌زنیم علومی است که این ویژگی‌ها را دارد، توصیف، تبیین و تفسیر می‌کند. 🔹تشکیل نظام اسلامی براساس نظریه‌پردازی علوم انسانی غربی درباره مدل حکومت نبوده بلکه این مدل حکومتی ما مبتنی بر نظام ولایی است؛ ولایت فقیه هم براساس علوم انسانی اسلامی است. حجت الاسلام قاسم ترخان بخش دوم ▫️ ۲۲ اسفند ، نشست علمی «نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب» با ارائه حجت الاسلام قاسم ترخان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و به همت مؤسسه حیات طیبه در ساختمان اندیشکده مهدویت جمکران برگزار شد. ▫️تجربه ناکارآمدی علوم انسانی غربی 🔸رهبری می‌فرمایند علومی که در غرب شکل گرفته به درد آنجا هم نمی‌خورد، آن وقت آن را ترجمه می‌کنند که مشکلات را با این علوم حل کنند که ما عملا در این چهل سال دیدیم، علوم انسانی رایج در زمینه‌های مختلف ناکارآمد بوده است؛ در اقتصاد و جاهای دیگر که اظهر من الشمس است. 🔸پس ما وقتی از علوم انسانی اسلامی حرف می‌زنیم علومی است که این ویژگی‌ها را دارد، توصیف، تبیین و تفسیر می‌کند و مبتنی بر مبانی ضعف معرفتی ندارد، ضعف دینی ندارد، کارآمد است، راه حل پیشنهاد می‌دهد و برای برون رفت از مشکلات ایده می‌دهد. 🔸بیانیه گام دوم به گونه‌ای توصیف از چهل سالی است که گذشت و از طرف دیگر تبیین وضعیت موجود و ترسیم راه رسیدن به نقطه مطلوب است و مهم‌تر از همه این‌که رهبری راه‌حل و راهکار می‌دهد و مبتنی بر آموزه‌های دینی نقشه راه تعیین فرموده است، وقتی از استقلال و آزادی سخن می‌گوید یک تعریفی هم ارائه می‌کند یعنی این مطالبی که می‌گوییم مبتنی بر این چیزها است. مفهومی که ما القا می‌کنیم این است حواستان باشد. 🔸این بحث درجه دو است که باید مفصلا بحث شود و اندیشمندان می‌توانند در این حوزه کار کنند و این کلیدواژه که عرض کردم اعتقادم این است که خود این بیانیه محصول چنین علمی است. اما محور بحثم قسمت دوم است. یعنی یک نگاه درجه یک است. می‌خواهیم ببینیم که علوم انسانی اسلامی در این چهل سال پیش‌رو چه نقشی را می‌تواند ایفا کند. 🔸رهبر انقلاب اولا در یکی از سخنان خود می‌فرمایند که انقلاب و نظام خط کلی‌اش وصول به تمدن نوین اسلامی است، ایشان واقعیت ظرفیت های کشور را بیان می‌کنند و چالش‌هایی که دیروز و امروز بوده و سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی را بیان می‌کند یک ردیفی را باز می‌کند مربوط به این قسمت که برای این‌که ما آن تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم باید چه کار کنیم که در آنجا هفت محور را بیان می‌کنند و طبیعتا نگاه ایشان در این قسمت هم نگاه تمدنی است. 🔸اگر بخواهیم بحث علوم انسانی و نقش آن را پیگیری کنیم باید براساس این اندیشه جلو برویم که علوم انسانی است که باید تمدن نوین اسلامی را برپا کند و در حقیقت نقش زیرساختی دارد. 🔸نکته دوم این‌که تمدن آن غایت و نهایت است، اما پیش از تمدن هم مراحلی وجود دارد. باز علوم انسانی نقش دارد، پس پایه شکل‌گیری و ایجاد تمدن علوم انسانی است اما پیش از این‌که آن تمدن ایجاد شود یک مراحلی باید پشت سر گذاشته شود تا به آنجا برسیم که در این مراحل هم علوم انسانی نقش اساسی و زیرساختی دارد. ▫️پنج مرحله رسیدن به تمدن اسلامی و اهمیت دولت سازی 🔸براساس نوع نگاه رهبری، ایشان پنج مرحله برای نهضت اسلامی بیان می‌کنند. مرحله اول خود انقلاب اسلامی است. مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است. مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است. مرحله چهارم تشکیل جامعه اسلامی و مرحله پنجم ایجاد امت اسلامی یا ایجاد تمدن اسلامی است. 🔸علوم انسانی سکولار نمی‌تواند شما را به آن نقطه مطلوب برساند و در این مراحلی که گفتیم هم کارایی ندارد؛ اگر قرار است در این مراحل موفقیت حاصل شود، حتما باید علوم انسانی اسلامی داشته باشیم، اما این‌که برخی مراحل تحقق پیدا کرده براساس علوم انسانی اسلامی تحقق پیدا کرده است. 🔸آیا انقلاب اسلامی براساس علوم انسانی رایج شکل گرفته است؟ خیر. آنها اساسا این انقلاب را پیش‌بینی نمی‌کردند. تشکیل نظام اسلامی هم براساس نظریه‌پردازی علوم انسانی غربی درباره مدل حکومت نبوده است. این مدل حکومتی ما مبتنی بر نظام ولایی است؛ ولایت فقیه هم براساس علوم انسانی اسلامی است. 🔸مرحله تشکیل دولت اسلامی که رهبری می‌فرمایند تاکنون نهادها و ساختارهایی طراحی شده است اما به دلیل ضعف در علوم انسانی این امکان فراهم نشده که ساختار مناسب تولید شود؛ یعنی اینجا هم ما ضعف داریم، ساختار اگر تولید شده و نهاد تولید شده براساس علوم انسانی غربی بوده است و ما چون براساس علوم انسانی اسلامی در حوزه‌ها ضعف داشتیم نتوانستیم ساختارهای مناسب، نهادهای مناسب با اهدافی که ترسیم شده ایجاد کنیم. ادامه دارد ... https://goo.gl/1GrFvP 🍂🍃🍂🌹🍂🍃 http://eitaa.com/joinchat/
♦️گام دوم انقلاب و علوم انسانی اسلامی ♦️ 🔹پس ما وقتی از علوم انسانی اسلامی حرف می‌زنیم علومی است که این ویژگی‌ها را دارد، توصیف، تبیین و تفسیر می‌کند. 🔹تشکیل نظام اسلامی براساس نظریه‌پردازی علوم انسانی غربی درباره مدل حکومت نبوده بلکه این مدل حکومتی ما مبتنی بر نظام ولایی است؛ ولایت فقیه هم براساس علوم انسانی اسلامی است. حجت الاسلام قاسم ترخان بخش دوم ▫️ ۲۲ اسفند ، نشست علمی «نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب» با ارائه حجت الاسلام قاسم ترخان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و به همت مؤسسه حیات طیبه در ساختمان اندیشکده مهدویت جمکران برگزار شد. ▫️تجربه ناکارآمدی علوم انسانی غربی 🔸رهبری می‌فرمایند علومی که در غرب شکل گرفته به درد آنجا هم نمی‌خورد، آن وقت آن را ترجمه می‌کنند که مشکلات را با این علوم حل کنند که ما عملا در این چهل سال دیدیم، علوم انسانی رایج در زمینه‌های مختلف ناکارآمد بوده است؛ در اقتصاد و جاهای دیگر که اظهر من الشمس است. 🔸پس ما وقتی از علوم انسانی اسلامی حرف می‌زنیم علومی است که این ویژگی‌ها را دارد، توصیف، تبیین و تفسیر می‌کند و مبتنی بر مبانی ضعف معرفتی ندارد، ضعف دینی ندارد، کارآمد است، راه حل پیشنهاد می‌دهد و برای برون رفت از مشکلات ایده می‌دهد. 🔸بیانیه گام دوم به گونه‌ای توصیف از چهل سالی است که گذشت و از طرف دیگر تبیین وضعیت موجود و ترسیم راه رسیدن به نقطه مطلوب است و مهم‌تر از همه این‌که رهبری راه‌حل و راهکار می‌دهد و مبتنی بر آموزه‌های دینی نقشه راه تعیین فرموده است، وقتی از استقلال و آزادی سخن می‌گوید یک تعریفی هم ارائه می‌کند یعنی این مطالبی که می‌گوییم مبتنی بر این چیزها است. مفهومی که ما القا می‌کنیم این است حواستان باشد. 🔸این بحث درجه دو است که باید مفصلا بحث شود و اندیشمندان می‌توانند در این حوزه کار کنند و این کلیدواژه که عرض کردم اعتقادم این است که خود این بیانیه محصول چنین علمی است. اما محور بحثم قسمت دوم است. یعنی یک نگاه درجه یک است. می‌خواهیم ببینیم که علوم انسانی اسلامی در این چهل سال پیش‌رو چه نقشی را می‌تواند ایفا کند. 🔸رهبر انقلاب اولا در یکی از سخنان خود می‌فرمایند که انقلاب و نظام خط کلی‌اش وصول به تمدن نوین اسلامی است، ایشان واقعیت ظرفیت های کشور را بیان می‌کنند و چالش‌هایی که دیروز و امروز بوده و سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی را بیان می‌کند یک ردیفی را باز می‌کند مربوط به این قسمت که برای این‌که ما آن تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم باید چه کار کنیم که در آنجا هفت محور را بیان می‌کنند و طبیعتا نگاه ایشان در این قسمت هم نگاه تمدنی است. 🔸اگر بخواهیم بحث علوم انسانی و نقش آن را پیگیری کنیم باید براساس این اندیشه جلو برویم که علوم انسانی است که باید تمدن نوین اسلامی را برپا کند و در حقیقت نقش زیرساختی دارد. 🔸نکته دوم این‌که تمدن آن غایت و نهایت است، اما پیش از تمدن هم مراحلی وجود دارد. باز علوم انسانی نقش دارد، پس پایه شکل‌گیری و ایجاد تمدن علوم انسانی است اما پیش از این‌که آن تمدن ایجاد شود یک مراحلی باید پشت سر گذاشته شود تا به آنجا برسیم که در این مراحل هم علوم انسانی نقش اساسی و زیرساختی دارد. ▫️پنج مرحله رسیدن به تمدن اسلامی و اهمیت دولت سازی 🔸براساس نوع نگاه رهبری، ایشان پنج مرحله برای نهضت اسلامی بیان می‌کنند. مرحله اول خود انقلاب اسلامی است. مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است. مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است. مرحله چهارم تشکیل جامعه اسلامی و مرحله پنجم ایجاد امت اسلامی یا ایجاد تمدن اسلامی است. 🔸علوم انسانی سکولار نمی‌تواند شما را به آن نقطه مطلوب برساند و در این مراحلی که گفتیم هم کارایی ندارد؛ اگر قرار است در این مراحل موفقیت حاصل شود، حتما باید علوم انسانی اسلامی داشته باشیم، اما این‌که برخی مراحل تحقق پیدا کرده براساس علوم انسانی اسلامی تحقق پیدا کرده است. 🔸آیا انقلاب اسلامی براساس علوم انسانی رایج شکل گرفته است؟ خیر. آنها اساسا این انقلاب را پیش‌بینی نمی‌کردند. تشکیل نظام اسلامی هم براساس نظریه‌پردازی علوم انسانی غربی درباره مدل حکومت نبوده است. این مدل حکومتی ما مبتنی بر نظام ولایی است؛ ولایت فقیه هم براساس علوم انسانی اسلامی است. 🔸مرحله تشکیل دولت اسلامی که رهبری می‌فرمایند تاکنون نهادها و ساختارهایی طراحی شده است اما به دلیل ضعف در علوم انسانی این امکان فراهم نشده که ساختار مناسب تولید شود؛ یعنی اینجا هم ما ضعف داریم، ساختار اگر تولید شده و نهاد تولید شده براساس علوم انسانی غربی بوده است و ما چون براساس علوم انسانی اسلامی در حوزه‌ها ضعف داشتیم نتوانستیم ساختارهای مناسب، نهادهای مناسب با اهدافی که ترسیم شده ایجاد کنیم. ادامه دارد ... https://goo.gl/1GrFvP 🍂🍃🍂🌹🍂🍃 http://eitaa.com/joinchat/
💥 مقایسه انقلاب ها ✨ نگاهی به سیر انحراف آرمان‌های ۴ انقلاب روسیه، چین، فرانسه و شوروی صورت سیاه انقلابیون جهان 🌿 رهبر انقلاب در سطور ابتدایی بیانیه گام دوم انقلاب که نوید‌دهنده ورود انقلاب اسلامی ایران به دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است، آورده‌اند: «در میان ملت‌هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده باشند.» 🍃این سطور شاید در ابتدا تفاخری ساده به نظر برسد، اما نگاهی به انقلاب‌های جهان و بررسی سیر آن‌ها، نشان‌دهنده عظمت نقشی است که ملت ایران در ۴۰ سال گذشته بر نگاره تاریخ زده‌اند. بررسی کامل در: http://www.Javann.ir/003zeZ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال در سروش 👉 sapp.ir/gamedovomenghelab کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
انقلاب در #گام_دوم منتشر شد بیست و یکمین شماره نشریه #برهان_اندیشه با عنوان «انقلاب در گام دوم» با موضوع شرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منتشر گردید. این نشریه در ۴ فصل و ۳۹۱ صفحه، فرازهای گوناگون بیانیه حضرت امام خامنه‌ای بمناسبت چهل سالگی انقلاب کبیر اسلامی را مورد بررسی و مداقه قرار داده و مطالعه آن به فهم عمیق تر و دقیق تر این بیانیه کمک می‌کند. «انقلاب در چله نخست»، «برکات انقلاب چهل ساله»، «انقلاب در گام دوم» و «توصیه‌هایی برای آینده» عناوین فصول چهارگانه این مجموعه است. علاقه‌مندان جهت دریافت این مجموعه می‌توانند به غرفه اندیشکده برهان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (شبستان، راهرو ۲۲، غرفه۱۶) و یا پایگاه اینترنتی به نشانی DidemanBook.ir مراجعه فرمایند. 💠 @Borhan_ir 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال در سروش 👉 sapp.ir/gamedovomenghelab کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
🔆 انقلاب متفاوت ⁉️ چرا انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا متفاوت است؟ ☘🌺🍀🌸🌿🌼🍃🌷🌾 کانال در سروش 👉 sapp.ir/gamedovomenghelab کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
اساتید معزز و فرهیختگان گرامی 7 پاور پوینت فوق تلخیص کتاب « مجموعه دروس دوره های تربیت و تعالی 98 » تهیه شده توسط استاد امین نیا تقدیم گردید
بصیرت بخش1تا4.pptx
218K
https://eitaa.com/p_bazyad استاد امین نیا
03-gam-2vom-enghelab.zip
11.32M
پرده نمای فوق مربوط به دروس تربیت و تعالی از طرف عقیدتی سیاسی تهیه و در سایت سراج بازگذاری شده است https://eitaa.com/p_bazyad
بصیرت بخش3.pptx
86.8K
https://eitaa.com/p_bazyad استاد امین نیا