هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
◀️بعد از جنجال آفرینی بسیار اصلاح طلبان وکشیده شدن پای مجلس و رفتار غیراخلاقی برخی روزنامه های اصلاحات وحتی اعلام لیست ۳۷۰۰نفری وبازی با آبروی افراد و استیضاح وزیر علوم ؛وتشکیل کمیته ها وحواشی های غیراخلاقی بسیار حتی ازجانب وزارت علوم ودولت تدبیر؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با استادان و اعضای هیئتعلمی دانشگاههای سراسر کشور به این موضوع اشاره کردند
ایشان سیاستبازی را سمِّ محیطهای علمی خواندند و با ابراز تأسف از اینکه در موضوع بورسیهها به عدهای ظلم شد افزودند: سمّی که در این موضوع به دانشگاهها تزریق شد از بینش فکری مبتنی بر سیاست کاری نشأت میگرفت و متأسفانه، هم خلاف قانون، هم خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق بود.
4
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
◀️بادخالت رهبری بارقههای امیدی در دانشجویانی که از سیاستبازیهای اینچنینی رنج میّبردند به وجود آمد و این افراد در نامهای با تقدیر از سخنان رهبر معظم انقلاب از زخمهای روحی و روانی خود در این زمینه نوشتند و از مسئولان ذیربط خواستند در خصوص استیفای حقوق ازدسترفتهشان وارد عمل شوند.
در بخشی از نامه جمعی از دانشجویان بورسیه آمده است: «ما دانشجویان و دانشآموختگان بورسیه ضمن تقدیر و تشکر از مواضع اصولی و انقلابی شما رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی هیچگاه از اصول انقلاب عقب نخواهیم نشست و ضمن ارج نهادن به آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مبانی متعالی انقلاب بیبدیل اسلامی ایران با سید و مقتدای خویش حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدظلهالعالی) بیعت دوباره میکنیم و اعلام مینماییم که فرزندان شما در دانشگاهها هیچگاه از اصول و مبانی اولیهای که انقلاب اسلامی بر اساس آنها به وقوع پیوسته است، ذرهای عقب نخواهند نشست و بزرگترین آرزوی خود را جان دادن در این راه عظیم میدانیم. امید آن داریم پس از سخنان شما، نهادهای ذیربط، در احقاق حق دانشجویان مظلوم بورسیه اقدام عاجل نمایند.»
5
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
◀️پروژه ایران ۲۰۴۰ استنفورد چیست؟
پروژه بقول نویسندگان ضدایرانیاش برای چشمانداز علمی و بازار انرژی کشور نوشته شده است و موضوعات مربوط به اقتصاد، انرژی، آب، محیط زیست، کشاورزی و حمل و نقل ایران را پوشش میدهد، اما بانگاهی ساده و اجمالی میتوان دید که این پروژه چیزی نیست جز زیر سؤال بردن پیشرفتهای علمی و دانشگاهی که متأسفانه عدهای هم در داخل در حرکتی مرکب از خباثت و خیانت با آنها همصدایی میکنن، درواقع افرادی همچون پویا آزادی مدیر پروژه ایران ۲۰۴۰ به خودشان جرات دادند که با تحلیلهای نصفه و نیمه خود برای یک کشور و آینده آن چشمانداز و راهکار ترسیم کند.
6
هدایت شده از ایلیا
◀️در پروژه ایران ۲۰۴۰ استنفورد مقالات دانشگاهیان از نظر کمی و کیفی بررسی و این تحلیل ارائه شده که در عین افزایش مقالات، خبری از کیفیت نیست و طبق آمارها، نشریات در زمینههای مختلف به جز پزشکی و سلامت تغییرات چندانی نداشتند و به طور کلی، بر اساس تعداد کل نشریات، رتبه بندی جهانی ایران از استنادهای جمع آوری شده همواره باعث ضعف رتبه آن بوده است، درحقیقت تخریب دانشمندان و روند رشد علمی ایران در حالی صورت میپذیرد که طبق اطلاعات منتشر شده پایگاههای علمی دنیا، ایران طی ۵ سال گذشته روند رو به رشدی در جایگاه علمی را طی کرده و هر سال به تعداد دانشگاههایی که در لیست تایمز قرار دارند، افزوده شده است.
7
هدایت شده از ایلیا
◀️ بحث کیفیت گرایی تولیدات علم کشور از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شده و به یک درصد سهم جهانی رسیدیم، در واقع تشویق نگارش هر مقاله در دانشگاهها متوقف و اصطلاح فهرستهای سیاه و سفید نشریات در دانشگاهها شکل گرفته است
افزایش پی در پی تعداد مقالات داغ و پرارجاع ایران طبق آمارهای وبگاه WOS در سالهای اخیر به وضوح نشان میدهد که افزایش کیفیت مقالات ایران و رویکرد جدید کیفیتگرایی در سیاستهای علمی نظام آموزش عالی کشور وجود دارد؛ حال اینکه چرا در پروژه ۲۰۴۰ این مسائل به گونهای دیگر مطرح میشود، خدا داند.
8
هدایت شده از ایلیا
◀️ در پروژه ۲۰۴۰ خروجیهای علمی ایران از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار داده شده است و بدون توجه به نکات مثبت و پیشرفتها در حوزه های هوافضا. پزشکی. دارویی. نانو.سلول های بنیادی .پتروشیمی و... چند دهم درصدی به واکاوی موضوعات مختلف وعمدتا ظاهری پرداخته است
بعنوان مثال گسترش ظرفیت دانشگاهها به ویژه دانشگاههای غیرانتفاعی را مورد نقد قرارداده است، چون اعتقاد دارد با این کار آموزش عالی در ایران تجاری سازی شده و حال با انقباض تدریجی اندازه گروههای سنی مخاطب، برای خالی ماندن کرسیهای دانشگاهها تدبیری نمیشود، همچنین مطرح میکند که علیرغم افزایش چشمگیر تعداد کرسیهای دانشگاه، کیفیت آموزش عالی نسبتا افزایش نیافته است.
9
هدایت شده از ایلیا
◀️ اگر دانشگاههای ایرانی کیفیت ندارند چگونه چرا در رتبهبندیهای دنیا جای گرفتند؟
خوب است نویسندگان پروژه با دیدی بازتر به این سوال نگاه میکردند و تدابیر نظام آموزش عالی کشور را برای توزیع مناسب دانشجویان در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور و سازماندهی موسسات آموزشی میدیدند تا متوجه شوند که برای چنین موضوعی دستورالعملها یکی پس از دیگری در صف اجرا هستند. برای پی بردن به کیفیت آموزشهای دانشگاهی هم همین بس که روزانه شاهد ظهور و پیشرفت دانشجویانی هستیم که رتبه ایران را در بسیاری از پایگاههای جهانی در حوزههای گوناگون بالا بردهاند و نام دانشگاههای ایرانی در رتبهبندیهای جهانی به چشم میخورد. بعنوان مثال لایدن نیز رتبهبندی دانشگاههای جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد که بر اساس اطلاعات ارایه شده؛ در میان مؤثرترین دانشگاههای دنیا نام ۲۶ دانشگاه ایران میدرخشد.
10
هدایت شده از ایلیا
◀️ مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی فرمودند: «پیشرفتهای دانشگاهی به معنای واقعی کلمه چشمگیر است؛ این را نبایستی مورد غفلت قرار داد. اینکه من تأکید میکنم روی این قضیّه، به خاطر جریانی است که راه افتاده، نه فقط در ایران بلکه در دنیا، برای کوچک کردن، سبک کردن و بیارزش نشان دادن حرکت عظیم علمی کشور؛ الان در دنیا دارد روی این کار میشود؛ پول خرج میکنند، برنامهریزی میکنند؛ یک نمونهاش این برنامه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد است درباره ایران در سال۲۰۴۰ و زیر سؤال بردن پیشرفتهای علمی کشور و کارهای مهمّ دانشگاهی کشور.»
11
هدایت شده از ایلیا
◀️ امام خامنه ای همچنین در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به متونی که در پروژه ایران ۲۰۴۰ استنفورد آمده است، تاکید میکنند: «مثلا فلان مقالهنویس مزدبگیر سعودی برمیدارد راجع به محصولات دفاعی پیشرفته ما که آدمهای عاقل دنیا را میترساند، مقاله مینویسد و میگوید اینها چیزی نیست، اینها مال دیگران است، مال ایران نیست، مال خودشان نیست! اصلا نمیشناسند. حالا او که آن [جور میگوید]، آن مقالهنویس خارجی هم -آمریکایی یا اروپایی- به کمک افراد خائن ایرانی، متهم میکند این قشر عظیم تحصیلکرده دانشگاه را، این مجموعه عظیم اساتید امروز دانشگاه را به کمعمقی و کمسوادی! اگر اینها کمعمقند، پس غنیسازی بیست درصدِ اورانیوم را چه کسی در این کشور درست کرد؟ پیشرفت در دانش نانو را چه کسی دارد در کشور دنبال میکند؟ پیشرفت در همین سلولهای بنیادی را که ایشان ذکر کردند، چه کسی دارد در کشور پیش میبرد؟ اینها همه، چشمها را خیره میکند؛ البته چشمهای آدمهای وارد و مطّلع و چیزفهم را.»
12
هدایت شده از ایلیا
◀️ درپایان باید عرض کنیم که محققان ما دوران سخت جنگ را دیده و کار در شرایط سخت را تجربه کردهاند و اکنون ایثارگرایانه و دور از انتظار واقعیت جهانی، به تحقیق و توسعه مشغول هستند.
ورود کشور به باشگاه انرژی هستهای، سلولهای بنیادی و استفاده درمانی از آنها، ساخت داروهای نوترکیب، ساخت بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، ساخت محصولات پیشرفته نانو و ... همگی حاصل رشد علمی کشور بوده و توهم نیست
دانشجویان وتحصیلکرده های ما بهتر است با تمام توان به جنگ علمی دشمنان بروند و مسئولان ماهم لازم است با نگاه به داخل و توجه به جوانانمان راه پیشرفت وخودکفایی رو با قدرت ادامه دهند ان شاءالله
پایان
13
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
♻️🍃♻️🍃♻️🍃♻️🍃♻️🍃♻️
"جناب دکتـــــر حســــین پور"
سپاسگزاریم ..ارزشمند ومفید بود
اجرتون با امام زمان ( عج....)
از شما دوستان گروه های ولایی
هم بسیار سپاسگزاریم
پایان کنفــــرانس
التمـــاس دعـــا
یا عـــــلی
♻️🍃♻️