هدایت شده از بینات
💠 اربعین درس استقامت در میدان مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن.
🍃🌸 حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) :
🍃🍎 به همان اندازه که مجاهدت حسینبنعلی(علیهالسّلام) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم، با موانع برخورد داشت و سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب (علیهاالسّلام) و مجاهدت امام سجّاد(علیهالسّلام) و بقیهی بزرگواران، دشوار بود.
البته صحنهی آنها، صحنهی نظامی نبود؛ بلکه تبلیغی و فرهنگی بود.
👈🕯ما به این نکتهها باید توجه کنیم.
👈🕯درسی که اربعین به ما میدهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطرهی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.
🌐 شما ببینید از اول انقلاب تا امروز، تبلیغات علیه انقلاب و امام و اسلام و این ملت، چه قدر پرحجم بوده است.
🍃⚘ چه تبلیغات و طوفانی که علیه جنگ به راه نیفتاد جنگی که دفاع و حراست از اسلام و میهن و حیثیت و شرف مردم بود.
🍃🌷ببینید دشمنان علیه شهدای عزیزی که جانشان - یعنی بزرگترین سرمایهشان - را برداشتند و رفتند در راه خدا نثار نمودند، چه کردند و مستقیم و غیرمستقیم، با رادیوها و روزنامهها و مجلهها و کتابهایی که منتشر میکردند، در ذهن آدمهای سادهلوح در همه جای دنیا، چه تلقینی توانستند بکنند.
🕯🍃اگر در مقابل این تبلیغات، تبلیغات حق نبود و نباشد و اگر آگاهی ملت ایران و گویندگان و نویسندگان و هنرمندان، در خدمت حقیقتی که در این کشور وجود دارد، قرار نگیرد، دشمن در میدان تبلیغات غالب خواهد شد.
🌐 میدان تبلیغات، میدان بسیار عظیم و خطرناکی است.
🗓 ۲۹ شهریور ۱۳۶۸
🆔 @gh_karimi
هدایت شده از Momeniiiiiiiiiiii
هدایت شده از Momeniiiiiiiiiiii
هدایت شده از بینات
اربعین یعنی ولایتمداری.m4a
11.24M
🌹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ
🎙سخنرانی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس، شهرستان فلاورجان
🍃🌺 با موضوع :
🍃🌷اربعین یعنی ولایتمداری
🕯ارزش این در خانه نشتن و زیارت نامه خواندن از آن پیاده روی بالاتر است❗چرا ؟ ❓
🆔 @gh_karimi
رئیسجمهورِ «بیدرد»!!
مهدی جمشیدی
[1]. حسن روحانی، بهگونهای سخن میگوید که گویا تا پیش از کرونا، «در کنارِ مردم» و «در میان ِمردم» بوده و اینک که شرایط اینچنین شده، «بهناچار» و «از سرِ اجبار»، ارتباطش با مردم قطع شده است! شما «مردم»، چنین احساسی دارید؟!! در طولِ هفت سالِ گذشته، کدامیک از شما، توفیقِ زیارتِ وی را داشتید؟!!
[2]. «التماسهای انتخاباتیِ» روحانی را به یاد دارید که چگونه در سالِ نودوشش، با هزارویک ترفند و خدعۀ زبانی، رأی را از شما گدایی کرد؟! او، هنگامۀ انتخابات که فرا رسید، در «زبان» و در مقامِ «سخنرانی»، مردمدوست و مردمدار شد، امّا همین که از سدِ انتخاباتِ گذشت، «کاخِ ریاستجمهوری» را برگزید و برای آن استخر و ... ساخت و بساطِ صبحانه و نهارِ آنچنانی بهپا کرد!!
[3]. وقتی حتّی «وزیرانِ» روحانی، امکانِ ملاقات با وی را ندارند، چگونه میتوان انتظار داشت که «عمومِ مردم»، چنین امکانی داشته باشند؟! مگر مشاهده نمیکنید که او اسحاق جهانگیری را برای هر شورا و بازدیدی میفرستد تا خودش، متحمّلِ زحمتِ حضور نشود! اینکه میگویم، نه برای اکنون است، که او از آغاز، اینگونه بوده است!
[۴]. حسن روحانی را باید به چه نامی خواند؟! «رئیسجمهورِ پشتمیزنشین»! «رئیسجمهورِ غیرمردمی»! «رئیسجمهورِ مردمگریز»! «رئیسجمهورِ بالانشین»! «رئیسجمهورِ اشرافی»! «رئیسجمهورِ مرفه»! ... «رئیسجمهورِ بیدرد»!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔰پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
🔺شاخص اول:پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب
◾️مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطهی مقابل این پایبندی عملگرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثهای انسان را به یک طرف کشاندن.
🔺شاخص دوم:هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها
◾️بعضی سعی میکنند جامعه و جوانهای ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمیرسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمانهای بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
🔺شاخص سوم:پایبندی به استقلال کشور
◾️استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینهی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمهی اقتصاد جامعه جهانی است.
🔺شاخص چهارم:حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن
◾️باید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
🔺شاخص پنجم:تقوای دینی و سیاسی
◾️اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمانها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که دشمن میتواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
📆مطرحشده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴
📝طوفان توئیتری؛ شورش داخلی ضد قوانین جمهوری اسلامی
🔸طوفان های توئیتری این روزها نقل محافل انقلابی شده و تا کوچک ترین اتفاقی رخ می دهد از طریق شبکه های سازمانی موجود یک طوفان برپا می شود و سپس آرامشی پیش از طوفان بعدی؛ همیشه اما سوالات و ابهامات بسیاری بی جواب ماند که وقت خوبی است برای پرسش
1️⃣ که چی؟؟!!
🔹هدف از این مثلا طوفان ها چیست؟ چه سودی در این طوفان ها وجود دارد؟ چرا جبهه انقلاب طوفان های توئیتری گسترده ای را به زبان فارسی یا عربی به راه می اندازد؟ اصلا توئیتر مگر ارزشی برای چنین رقابت های رسانه ای دارد؟
🔸در واقع باید گفت هدف از این چنین اقداماتی معلوم است و آن هم دست آورد سازی برای نهادهایی که عموما در جبهه رسانه و بزنگاه های مهم کشور مغلوب جریان حریف بوده اند و با استفاده از این دست اقدامات بی فایده تنها بناست خوراک تبلیغاتی و آماری تهیه کنیم.
🔹برای درک بهتر این واقعیت دو نکته را متذکر می شوم
🔻 آیا ترندهای جهانی به زبان هایی مانند چینی، اردو،روسی و.... برای ما در ایران اهمیت دارد تا پیگیر شویم مثلا فلان جمله که با زبان روسی ترند شده معنایش چیست و به چه واقعیتی اشاره دارد و البته زبان های دیگر و حتی باید ادعا کنم در مورد زبان عربی و انگلیسی هم چنین وضعیتی حاکم نیست.
🔻 این یک واقعیت است که توئیتربازان فعال کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و صرفا در محدوده علایق خود و البته اخبار فراگیر جهانی به کسب اطلاعات می پردازند و این دست عملیات های رسانه ای مرسوم در جبهه انقلاب هیچ تاثیر قابل مشاهده و سنجشی ندارد.
2️⃣ شکست حقوق بشری و پیروزی فرهنگی
🔸توئیتربازان انقلابی همواره طوفان هایی در مقیاس امور فرهنگی و دینی ایجاد می کنند که صرفا در محدوده کوچکی از مخاطبین توان تاثیرگذاری دارد و حتی مباحث سیاسی و حقوقی آن ها نیز در همین مقیاس فرهنگی شکل گرفته، رنگ و بوی کاملا مذهبی دارد و در نتیجه توان ایجاد همدلی و همفکری جز برای معتقدین به همان باور و مذهب را ندارد اما جریان ضد انقلاب عموما تلاش می کند فعالیت های مهم خود در این زمینه را بر امور حقوق بشری ایران متمرکز کند.
🔹امور حقوق بشری وجه جامعی برای جلب نظر جوامع مثلا روشن فکر غربی است و همین امر باعث می شود ترندهای انگلیسی حقوق بشری ضد ایران همواره موج ساز شوند همانند ماجرای قاتل سنگدل، نوید افکاری که همین طوفان های توئیتری و البته حمایت های سازمان یافته رسانه ای توانست یک جریان ضد ایران را شکل دهد و تصویری مطلوم از این ظالم در جهان ایجاد کند.
🔸درک غلط از فعالیت رسانه ای و حوزه های اصلی فعالیت در میان مدعیان سواد رسانه به انضمام عدم فهم ضرورت زبان و ادبیات مشترک باعث می شود همواره در همین فضای طوفان سازی هم مغلوب باشیم.
3️⃣ به چه قیمتی؟؟
🔹این طوفان عموما محصول بسیج سازمانی افراد برای حضور منسجم در یک عملیات است که شامل نوجوانان و جوانان و بزرگسالان می شود اما هرگز اقتضای چنین حرکتی درک نشده است.
🔸اینکه شما به جوانان و نوجوانان می آموزید شکستن قانون و حکم در جمهوری اسلامی مبتنی بر منافع است و البته آن ها ترغیب به استفاده از روش های دورزدن فیلترینگ قانونی می کنید و در نهایت راهی سرزمینی می کنید که هیچ فیلتری در مسائل غیراخلاقی ندارد به چه قیمتی رخ می دهد؟
4️⃣ برای چه مخاطبی؟؟!!
🔹معضل خود نخبه پنداری توئیتربازان به کنار سوال مهم دیگر این است مخاطب این طوفان ورزی ها کیست؟
🔸اگر برای مخاطبان انقلابی ترند می سازید که خب بهتر است در پیام رسان های ایرانی وارد شوید که گرفتار نقض قوانین فیلترینگ نشوید و هم تبلیغی برای این نرم افزارها باشد و اگر برای ضد انقلاب ها ترند می سازید که باید بگویم آب در هاون می کوبید و الباقی هم که یا فارسی زبان نیستند و اگر هم باشند به این دعواها و برنامه ها عملا تعلق و گرایشی ندارند.
🔹بزرگواران مسیر را غلط می روید و بهتر است بجای عادی سازی شورش مدنی علیه قوانین جمهوری اسلامی میان بچه های انقلاب و دست آورد سازی های نمایشی، فکری جدی برای تقویت رسانه ای جریان انقلاب بکنید که اگر دیر شود داستان باد کاشتن های شما در توئیتر می شود طوفانی که در نهایت خانه خودمان را نشانه می رود.
🆔 @feckrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جنگ داخلی در آمریکا در حال آغاز است
👤ریچارد ولف، اقتصاددان و استاد دانشگاه ماساچوست: همه نشانههای افول امپراتوری آمریکا نمایان شده و جنگ داخلی درحال آغاز است.
#همدلي_يا_بددلي
✍️ سید مهدی مرتضوی
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 خداوند ما را متفاوت اما در كنار هم آفريده. اين تفاوتها باعث ميشود در فهمها و و به تبع آن در انتخابهايمان با يكديگر #اختلاف پيدا كنيم.
🔹 برخي اين اختلافات را بهانه دشمني و نفرت و #بددلي نسبت به يكديگر ميكنند.
🔹 #كثرتگرايان يا پلوراليستها ريشه اين دشمنيها را در اعتقاد و ايمان مومنان ميدانند، پس به مومنان توصيه ميكنند دست از #حصرگرايي برداشته و دين و مذهب و انديشه خود را حق مطلق نپنداشته و براي ساير مكاتب و انديشهها نيز سهمي از حقيقت قائل شوند. در گامي بلندتر حتي از مومنان خواسته ميشود دست از #جزمانديشي نيز برداشته و آماده باشند كه اگر روزي بطلان باورهاي دينيشان اثبات شد دست از آنها بردارند. در گامي نهايي، حقيقت را غير قابل شناخت دانسته و انتخاب دين و باورها و نحوه زندگي را امري سليقهاي ميدانند. بر اساس اين مبنا، انسانها يكديگر را #قضاوت و #سرزنش نخواهند كرد و سفره تكفير و دشمني و نفرت بر سر اختلافات ديني و اعتقادي برچيده خواهد شد.
🔹 آيا راهي وجود دارد كه مومنان، نسبت به حقانيت باورهاي اساسي و كلان خود #يقين داشته باشند اما نسبت به غير مومنان، نگاهي توهينآميز و #بددلانه نداشته و بتوانند با وجود اختلاف در مهمترين عقايد، با اكثريت انسانهاي غير مومن، همزيستي مسالمتآميز و دوستانه و #همدلانه داشته باشند و شريك شادي و غم آنها شوند؟
🔹 آيا ميشود مومن بود و بدون آنكه به دام كثرتگرايي افتاد، براي غير مومنان، #كرامت انساني قائل بود و آنها را قضاوت و سرزنش نكرد؟
🔹 بر اساس تعاليم قرآن و اهلبيت، منشأ بددلي مومنان نسبت به غير مومنان يا مومناني كه در مراتب پايينتر ايمان هستند و در برخي عقايد يا رفتارها با آنها اختلاف دارند، #ايمان_جازم آنها نيست. منشأ اين بددليها دو امر ديگر است:
🔹 يكي از عوامل بددلي، #عجب است. مومناني كه گرفتار عجب و خودپسندي هستند، به ايمان و عبادت خود غره شده و با نگاهي تحقيرآميز و سرزنشگرانه به كساني كه در ايمان و عبادت از آنها پايينتر هستند نگاه ميكنند. در حالي كه بر اساس تعاليم ديني، عجب در تعارض اساسي با ايمان و نابودكننده آن است. سيئه تسؤوك خير من حسنه تعجبك: گناهي كه انسان را شرمنده كند از كار خوبي كه انسان را به عجب بيندازد بهتر است.
🔹 عامل ديگري كه سبب بددلي انسانها نسبت به يكديگر ميشود ناديده گرفتن اراده حكيمانه خداوند در #خلقت_متفاوت انسانهاست. بديهي است كه خلقت متفاوت انسانها، زمينهساز اختلاف آنها در فهم حقيقت خواهد بود.
🔹 اين گونه از بددلي اختصاصي به مومنان ندارد و ردپاي آن را در همه مسلكهاي ايماني و علمي و اجتماعي ميتوان ديد.
🔹 بسياري از انسانها گرفتار نگاه حصرگرايانه هستند. پيشفرض اين نگاه حصرگرايانه آن است كه شناخت حق براي همگان آسان است. نتيجه اين ديدگاه آن است كه هر كس مانند من ميانديشد و مانند من زندگي ميكند مومن يا خوب است و هر كس متفاوت با من است، با حق عناد دارد و انساني بد يا كافر است. بر اساس اين ديدگاه، اختلاف انسانها در فهم، به رسميت شناخته نميشود و انسانها به دو دسته #مومن و #كافر تقسيم ميشوند.
🔹 پذيرش اختلاف انسانها در فهم به معناي غلتيدن به دامن پلوراليسم نيست. زيرا بر مبناي پلوراليسم، شناخت حق براي هيچكس ميسر نيست و سخن گفتن از كفر و ايمان بيمعني است.
🔹 بر اساس اين ديدگاه، مومنان در شناخت حق مصيب هستند اما بايد بدانند كه ممكن است شناخت همان حق، براي برخي ديگر دشوار يا دست نيافتني باشد. البته در كنار اين دو گروه، اندكي از انسانها نيز هستند كه حق را شناخته و آگاهانه به آن كفر ميورزند.
🔹 آيا مومنان ميتوانند جزمانديش بوده و به حقانيت عقيده خود يقين داشته باشند اما با نگاهي همدلانه به بسياري از انسانهاي ديگر كه با آنها اختلاف عقيده و عمل دارند بنگرند؟ و حتي اگر عقيده آنها را باطل و رفتار آنها را غلط ميدانند و در فرصتهاي مناسب نيز آن باورها و رفتارها را نقد ميكنند، خود آنها را دوست بدارند و براي آنها كرامت و احترام قائل باشند؟ در سوگ آنها بيتفاوت نباشند و با نگاهي همدلانه به دوستداران چنين بزرگاني تسليت بگويند؟
🔹 پاسخ كثرتگراياني كه دغدغه اخلاق دارند و نگران كرامت انسانها هستند به پرسش بالا، خير است.
پاسخ شما چيست؟
#تسليت
#استاد_محمدرضا_شجريان
از طريق لينك زير ميتوانيد به كانال يادداشتها بپيونديد
#مدارا_و_سرمايه_اجتماعي
✍️ سید مهدی مرتضوی
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 در تعاليم ديني، يكي از مهمترين ويژگيهاي عقل، مداراست. البته مدارايي كه به دامن پلوراليسم نغلتد. مدارا ميتواند توليد كننده #قدرت_نرم و #افزاينده_سرمايه_اجتماعي باشد.
🔹 برخي پديدهها يا شخصيتها، توجه بخش بزرگي از جامعه را به خود معطوف ميكنند. اگر اين پديدههاي اجتماعي، عواطف تعداد زيادي از يك ملت را با خود همراه كنند، اين ظرفيت را پيدا ميكنند كه در خدمت تقويت #انسجام_اجتماعي قرار گرفته و سرمايه اجتماعي آن جامعه و نظام حاكم بر آن را افزايش دهند.
🔹 حذف و طرد اين پديدهها موجب كاهش سرمايه اجتماعي و مرزبندي بين بخشهاي مختلف جامعه ميشود.
🔹 مشاركت فعال مومنان انقلابي در جشن شادي پيروزي پرسپوليس يا همدلي و همراهي در سوگ درگذشت #استاد_شجريان ميتواند از ارتفاع ديواري كه بين آنها و بخشهاي ديگر جامعه كشيده شده بكاهد.
🔹 انفعال و سكوت يا حتي نگاه تمسخرآميز مومنان انقلابي به چنين پديدههاي اجتماعي، قدرت نرم جمهوري اسلامي و سرمايه اجتماعي آن را ميكاهد.
از طريق لينك زير ميتوانيد به كانال يادداشتها بپيونديد