eitaa logo
طلاب جهادی انتظارالفرج
1هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
184 فایل
ارتباط با مدیر کانال @jahad1113
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی: تنها چیزی که این کشور را حفظ کرد همین یا حسین یا حسین و کربلا کربلا بود امنیت ما ، استقلال ما ، آزادی ما مرهون علیه السلام است
هزاران نفر از سرشناسان کوفه امضایم کرده بودند و من محکم‌ترین قطع‌نامه‌ی تاریخ بودم... 💔قطع‌نامه‌ای که را به عنوان نماینده امام زمان راهی کوفه می‌کرد... ▪️ اما تهدید ابن زیاد کافی بود تا شاکله‌ام نابود شود و مسلم، تنهاترین نماینده‌ی تاریخ، در غیاب امام زمان شود. 🗯️👤کاش بفهمیم آنچه را شیعیان کوفه نفهمیدند؛ که یاری نماینده امام، یاری امام است .... 🔺آنچه از بلندای کاخ اِبن زیاد سقوط کرد، حضرت مسلم نبود؛ شیعیان کوفه بودند که از چشم خدا افتادند .
اطلاعيه سلام واحترام جلسه طلاب مساجد حمايتي فردا ساعت ١٤ بصرف ناهار اداره تبليغات اسلامي اروميه حضور عزيزان ضروريست
بسمه تعالی 🏴به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم فردا 7صبح به مورخه11 مرداد مادحین و مسئولین محترم هیئات مذهبی به مسجد تبلیغات اسلامی واقع در خیابان امام(ره) دعوت میشود.🏴 سخنران:حجت الاسلام حاج احمد قره باغی و با مداحی مادحین شهر همراه با صرف صبحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 باکو. مسجد صاحب الزمان ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی الهام یزیداف مشغول کندن پرچم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌باشد
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏فیلم از طرف یارب الحسين عجل فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسایه های این زن در جمهوری آذربایجان بعد از پاکسازی پلیس باز هم شعار یا حسین رو روی دیوارهای خانه اش مینویسن @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏زینبیون به یاری سیده آذربایجان شتافتند ️حضور و کمک کردن مومنان به بانوی مجاهدی (سیده شهلا) که به دیوار منزلش یا حسین نوشته بود و رژیم‌صهیونیستی الهام‌علی‌اف او را حبس خانگی کرده بود @BisimchiMedia
📢 *زیارت عاشورا را آگاهانه‌تر بخوانیم* خواندن این متن بهره شما از زیارت عاشورا را بیشتر خواهد کرد. در زیارت عاشورا حدود *هجده دعا* داریم و متناسب با آن، *هجده مقام از خدا* می‌خواهیم. *بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد* و اما آن مقام‌ها: *۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام* *ان یرزقنی طلب ثارک* اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است *۲- مقام وجاهت عندالله* (آبرومندی نزد خدا) *اللهم اجعلنی عندک وجیها* *۳- مقام معِیَّت وهمراهی با معصوم* *- ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة* *- مع امام منصور* این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند. *۴- مقامی حیات طیبه* *- اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد* ۵- *مقام شهادت* *- و مماتی ممات محمد و آل محمد* چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. *۶- مقام محمود* *- ان یُبِلِّغنی المقام المحمود* در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، *یعنی مقام شفاعت* خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. *۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم* *- لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا* *-و اسئل الله بحقکم...ان یعطینی بمصابی بکم...* (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) *- الحمد لله علی عظیم رزِیّتی* (دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) *این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد* حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ۸- *مقام برائت* (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) *- و بالبرائة من اعدائکم* ۹- *مقام لعن* این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می‌فرستی. *- اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد* نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، *چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند*❗ ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. *۱۰- مقام سِلم* *- انی سلم لمن سالمکم* *- و ولیّ لمن والاکم* این مقام، عبارت است از *مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان* *۱۱- مقام حَرب* *- حرب لمن حاربکم* این مقام، یعنی *مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر* *۱۲- مقام ایثار* ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما *در زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم* *- بابی انت و امی* ۱۳- *مقام قربة الی الله* باید گفت: *مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است*، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. *- اللهم انی اتقرب الیک*... ۱۴- *مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت* - *انی اتقرب الی الله و الی رسوله*... این مقام نیز، *امتداد مقام قربة الی الله* است. *۱۵_ مقام معرفت اهل‌بیت* *- اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...* *۱۶- مقام ثبات قدم* و اهل تزلزل نبودن و هر لحظه رنگ عوض نکردن *- ان یثبّت لی عندکم قدم صدق* *- ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...* *۱۷- مقام رجعت* که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد. رجعت فقط برای برخی مؤمنین و برخی کفار اتفاق می‌افتد *- و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور* طلب خونخواهی با امان عصر ع فقط در صورت رجعت برای ما مقدور خواهد بود. *۱۸- مقام درود و صلوات خدا* - *اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة* - *فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی* درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) - *و لا جعله الله آخر العهد منی*... (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال) *لبیک یا حسین* *اللهم عجل لولیک الفرج* التماس دعا •┈┈••✾•🌿🌺?
کاروان امام حسین علیه‌السلام در اولین روزهای ماه شعبان از مدینه وارد شهر مکه شد و تا دهه اوایل ذی‌الحجه در آنجا مستقر شد. ماجرا از این قرار بود که یزید پس از مرگ پدرش معاویه برای ولید‌بن‌عتبه که استانداری مدینه را به عهده داشت نامه‌ای نوشت که از سه شخصیت مدینه یعنی حسین‌بن‌علی‌بن‌ابی‌طالب، عبدالله‌بن‌عمر، عبدالله‌بن‌زبیر بیعت بگیر و با شدت عمل با آنان رفتار کرده و هیچ‌گونه فرصت و رخصتی برای آنان ندهید (ابن‌کثیر، البدایه و النهایه، ج8، ص157). ولید ملعون هم با رسیدن نامه یزید، فوری در همان شب با مشورت مروان، آنها را احضار کرد که اگر بیعت نکردند گردنشان را بزند، امام حسین (ع) در مرکز فرمانداری ولید حاضر شده و مخالفت خود را با خلافت یزید اعلان کرد. امام علیه‌السلام که از قصد یزیدیان نسبت به قتل خویش و خاندانش مطلع شد، مدینه را به قصد مکه ترک کرد. به دلیل شخصیت منفور یزید، که بسیاری از مسلمانان با خلافت او موافق نبودند، امام با استقبال گرم مردم مواجه شد. شیخ مفید می‌گوید: مردم مکه و کسانی که برای انجام عمره در آنجا به سر می‌بردند و سایر مردم، خدمت ایشان می‌رسیدند؛ اما یزید متوجه بود که امام حسین به هیچ وجه به خلافت او راضی نشده و سکوت نمی‌کند و لذا تصمیم گرفته بود که به هر طریق او را از سر راه خلافتش بردارد. طبری می‌نویسد: امام حسین در قبال پیشنهادات مختلف مسلمانان می‌فرمود: به خدا سوگند اگر من در لانه پرنده باشم اینها من را بیرون آورده و می‌کشند تا اینکه به اهداف خودشان برسند (تاریخ طبری، ج4 ص288-289). بنابراین کاروان خویش را به سمت عراق سوق داد تا آماده آن قیام تاریخی شوند. اما از جمله وقایع دوران اقامت کاروانیان در مکه، خطبه‌ای بود که حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بر فراز بام مکه ایراد فرمود. محتوای این خطبه دقیقاً در راستای تهدیدات دشمن نسبت به امام حسین علیه‌السلام بود. این خطبه در کتاب مناقب سادة‎الکرام، سید عین العارفین هندی و «خطیب کعبه» نوشته علی اصغر یونسیان است. کلیت این خطبه مورد قبول واقع شده است، اما در قبول سند آن نیز اختلافاتی وجود دارد. متن آن از قرار ذیل است:
متن عربی خطبه: بسم الله الرحمن الرحیم «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی شَرَّفَ هذا (بیت الله‌الحَرام) بِقُدُومِ اَبیهِ، مَن کانَ بِالاَمس بیتاً اَصبَح قِبلَةً. أَیهَا الکَفَرةُ الفَجَرة اَتَصُدُّونَ طَریقَ البَیتِ لِاِمامِ البَرَرَة؟ مَن هُوَ اَحَقُّ بِه مِن سائِرِ البَریه؟ وَ مَن هُوَ اَدنی بِه؟ وَ لَولا حِکمَ اللهِ الجَلیه وَ اَسرارُهُ العِلّیه وَاختِبارُهُ البَریه لِطارِ البَیتِ اِلیه قَبلَ اَن یمشی لَدَیه قَدِ استَلَمَ النّاسُ الحَجَر وَ الحَجَرُ یستَلِمُ یدَیه وَ لَو لَم تَکُن مَشیةُ مَولای مَجبُولَةً مِن مَشیهِ الرَّحمن، لَوَقَعتُ عَلَیکُم کَالسَّقرِ الغَضبانِ عَلی عَصافِیرِ الطَّیران. اَتُخَوِّنَ قَوماً یلعَبُ بِالمَوتِ فِی الطُّفُولیة فَکَیفَ کانَ فِی الرُّجُولیهِ؟ وَلَفَدَیتُ بِالحامّاتِ لِسَید البَریاتِ دونَ الحَیوانات. هَیهات فَانظُرُوا ثُمَّ انظُرُوا مِمَّن شارِبُ الخَمر وَ مِمَّن صاحِبُ الحَوضِ وَ الکَوثَر وَ مِمَّن فی بَیتِهِ الوَحی وَ القُرآن وَ مِمَّن فی بَیتِه اللَّهَواتِ وَالدَّنَساتُ وَ مِمَّن فی بَیتِهِ التَّطهیرُ وَ الآیات. وَ أَنتُم وَقَعتُم فِی الغَلطَةِ الَّتی قَد وَقَعَت فیهَا القُرَیشُ لِأنَّهُمُ اردُوا قَتلَ رَسولِ الله صلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه وَ أنتُم تُریدُونَ قَتلَ ابنِ بِنتِ نَبیکُم وَ لا یمکِن لَهُم مادامَ اَمیرُالمُؤمِنینَ (ع) حَیاً وَ کَیفَ یمکِنُ لَکُم قَتلَ اَبی عَبدِاللِه الحُسَین (ع) مادُمتُ حَیاً سَلیلاً؟ تَعالوا اُخبِرُکُم بِسَبیلِه بادِروُا قَتلی وَاضرِبُوا عُنُقی لِیحصُلَ مُرادُکُم لابَلَغَ الله مِدارَکُم وَ بَدَّدَا عمارَکُم وَ اَولادَکُم وَ لَعَنَ الله عَلَیکُم وَ عَلی اَجدادکُم»