eitaa logo
گروه جهادی شهید شیری (ثبت شده در قلب مادر شهید)
684 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
52 فایل
♡﷽♡ 💞راه ما؛ جهادی «اندیشیدن، عشق ورزیدن و زیستن..» جهاد رسانه مطالبه گری جهاد تعقل وتفکر باورهای ناب اسلامی سبک زندگی اسلامی تمدن سازی نوین اسلامی به همت نوجوانان و جوانان جهادی ۵ ساله با همیم در هر عرصه ای که لازم بوده ارتباط باما @baamaa
مشاهده در ایتا
دانلود
یڪ ݜݕ جُمعِــہ حَــــڔم ݕۏدمو سَرڴـــرم حُسيــن تا یِڪے گُفتــ: حَسݩ ، کُلّ حَـــرم ریخٺـ بـہــم... °•°ʝoɨn↓ 🙏 اَللّٰــهُمـَ عَجِّــل لِوَلیڪَ ْفَرَجـ 🙏 @
▪️مهرت به کائنات برابر نمی شود ▪️داغی ز ماتم تو فزونتر نمی شود ▪️از داغ جانگداز تو ای گوهر وجود ▪️سنگ است هر دلی که مکدر نمی شود ▪️ظلمی که بر تو رفت ز بیداد اهل ظلم ▪️بر صفحه خیال مصور نمی شود 🏴شهادت دومین نور ولایت، صاحب کرامت و شفیع قیامت امام حسن مجتبى علیه السلام ، را تسلیت عرض می نماییم.🏴
هدایت شده از نورخبر اقبالیه
💠خوش آمدی قهرمان 🏴همزمان باشام غریبان پیامبراکرم(ص) وامام حسن مجتبی(ع) ودرشب شهادت امام رضا (ع) مراسم وداع باشهید مدافع حرم ذکریا شیری 🔸 جمعه ساعت 18/30 🔸 خیابان شهید بهشتی جنب سالن حجاب 🔻 بارعایت شیوه نامه های بهداشتی ┄┄┅┅✿🍃❀✳️💠✳️❀🍃✿┅┅┄ اخبار اختصاصی - قزوین را در پیام رسان ایرانی ایتا به نشانی کانال @noorkhabar و گروه https://eitaa.com/joinchat/795344944C9a27ec95a7 دنبال کنید.
هدایت شده از نورخبر اقبالیه
🔹🏴گزارش تصویریمراسم بازگشت پیکر شهید مدافع حرم ذکریا شیری به وطن اقبالیه جمعه 25 مهر 99 ┄┄┅┅✿🍃❀✳️💠✳️❀🍃✿┅┅┄ اخبار اختصاصی - قزوین را در پیام رسان ایرانی ایتا به نشانی کانال @noorkhabar و گروه https://eitaa.com/joinchat/795344944C9a27ec95a7 دنبال کنید.
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱ارزش نیکی به والدین🌱 🎙حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا @bazme_ziyafat
⁉️ پاسخ به 📃 متن : ⛔️ نقض هر گونه شفاعت در قرآن: و از روزی بترسید که شفاعتی از کسی قبول نشود و در ان روز شما هیچ یاوری نخواهید داشت. (بقره ۲۵۴ و ۱۲۳) 📄 پاسخ به : ✅ اَوّلاً شفاعت در آیات قرآن و روایات اسلامی منحصر به خداوند دانسته نشده و خداوند تبارک و تعالی این امتیاز را به برخی از اُولیاء و مقرّبان خویش عطا کرده است مانند: 🔻الف) در قرآن کریم در سوره مبارکه انبیاء در مورد فرشتگان الهی فرموده: (لا يَشْفَعُونَ إِلاَّ لِمَنِ ارْتَضى‏) یعنی شفاعت نمی کنند مگر کسی که خدا راضی باشد. 🔻ب) درسوره مبارکه بقره می فرماید: (مَنْ ذَا الَّذي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ) یعنی کیست آن کسی که بدون اجازه خداوند شفاعت کند. 🔻ج) خود خداوند در قرآن می فرمایند که وقتی به درگاه الهی روی می آورید با وسیله بیایید. (یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَة) یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید وسیله ای برای تقرّب به او بجوئید (که در روایات نماز، توبه ، استغفار ... و وجود نازنین اهل بیت (علیهم السلام) که مصداق أتم و أکمل این وسیله در درگاه الهی اند به عنوان شافعان درگاه الهی معرّفی شده اند، مانند: (لا شفیع انجح من التوبة ، لا شافع انجح من الاعتذار)، یعنی هیچ شفاعتی سودمندتر از توبه یا عذر خواهی از درگاه الهی نیست. 🔸پیامبر اکرم (ص) فرمودند: (إِنِّي‏ لَأَشْفَعُ‏ يَوْمَ‏ الْقِيَامَةِ فَأُشَفَّعُ وَ يَشْفَعُ عَلِيٌّ فَيُشَفَّعُ وَ يَشْفَعُ أَهْلُ بَيْتِي فَيُشَفَّعُونَ.) بحارالانوار ج ۸ ص ۴۳ یعنی من و علی روز قیامت شفاعت می کنیم و شفاعتمان پذیرفته می شود. 🔸جمع این آیات با آیاتی که نافی شفاعت هستند مانند (... يَوْمٌ لا بَيْعٌ فيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَة ...) به این است که شفاعت بدون اذن الهی در قیامت وجود ندارد و اصلاً کسی قادر بر این کار نیست ولی شفاعت با اذن الهی در آیات قرآن اصلی پذیرفته شده است. 🔸بله اگر در شفاعت کسی قائل به این باشد که شافعان مستقل از اذن و اراده الهی اند این عین شرک و نتیجه ای جز نجاست ندارد ولی اعتقاد شیعه بر این است که نه تنها شفاعت بلکه تمام امور در عالم با اذن و اراده الهی صورت می گیرد و این اعتقاد نه تنها لطمه ای به ایمان کسی نمیزند بلکه عین توحید و مطابق با آیات و روایات می باشد. 📌در مورد این که یک آیه در مورد مصلح آخر الزمان در قرآن نیامده: 🔻اوّلاً: در قرآن برخی آیات وجود دارد که در روایات اسلامی آن را تفسیر به مصلح آخر الزمان (ع) کرده اند مانند: ➖ بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين (هود ۸۶) که وقتی از امام صادق (ع) در مورد کیفیت سلام کردن به حضرت ولیعصر (ع) سوال شد حضرت فرمودند (... یقولون السلام عليك يا بقية الله) و بعد این آیه را تلاوت فرمودند (ثم قرأ: بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ) پس معلوم می شود مراد از این آیه وجود نازنین حضرت ولیعصر (ع) می باشد. ➖ آیه دیگری که در قرآن آمده این آیه است: (وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين) (قصص ۵) یعنی: ما میخواهيم بر مستضعفان زمين منّت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روى زمين قرار دهيم. که در تفسیر صافی ج ۴ ص ۸۱ امام صادق (ع) یکی از مصادیق این آیه را وجود نازنین امام زمان (ع) معرفی کردند. 🔻ثانیاً: قرار نیست که اگر چیزی در قرآن نیامده باشد انسان آن را انکار کرده و مردود بشمارد مانند این که در هیچ کجای قرآن کیفیّت نمازهای یومیه نیامده آیا این دلیل می شود که انسان این مسأله را انکارکند؟ به همین خاطر است که در روایات اسلامی قرآن و اهل بیت (ع) را دو چیز ارزشمند شمرده که از یکدیگر جدا نمی شوند و اهل بیت (ع) را مفسران قرآن معرفی کرده اند چون در غیر این صورت فهم ما از آیات قرآن فهمی ناقص و سطحی می باشد. 🔰با کانال "طلبه تراز |پژوهش و تحقیق" همراه باشید: @talabetaraz_pajohesh ✅ کانال جامع "طلبه در تراز انقلاب اسلامی" 🆔 @Talabedartarazenghlab
📍مخاطبین گرامی مجموعه کانال های طلبه تراز انقلاب اسلامی،ضمن تشکر از همراهی شما، خواهشمندیم با شرکت در نظر سنجی کانال «طلبه تراز | بصیرتی» ما را در ارائه بهتر محتوا همراهی کنید. التماس دعا... ✅ با ما همراه باشید. 🆔 @talabedartarazenghlab
آخر ماه صفر‼️ استفتا؟ چند سالى است در شب اول ماه ربیع‌الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است. ماجرا از این قرار است که در شب اول ماه ربیع‌الاول از حدود نیمه‌شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن 🕯 پشت درب مساجد 🕌 مراجعه و با به و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‌نمایند، البته این عمل را تا مسجد ادامه مى‌دهند. نظر حضرتعالى در این باره چیست؟ جواب: عمل مذکور و شیوه‌اى قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده‌اى است، لکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است، آقایان علماى اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنین (ایدهم الله تعالى) با و از رواج چنین رفتارهایى که چه بسا ممکن است منتهى به وَهْن مذهب گردد، نمایند. 🔻آیت الله ، آیت الله ، آیت الله گلپایگانی، آیت الله لنکرانی 🌸رازهای آرامش خانواده در اینجاست🌸 @khanvade_asemani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5794367428737632663.pdf
639.1K
✨یکی از ریشه‌های اصلی مشکلات اقتصاد ایران، روشن نبودن تکلیف دولت در اقتصاد است. طی چهل سال گذشته، دولت‌هایی مختلف با رویکردهایی متفاوت روی کار آمده‌اند و از تصدی‌گری سوسیالیستی تا رهاسازی نئولیبرالی را آزموده‌ایم؛ و همه این مدل‌ها نقائص و ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند. ▫️در این مقاله که در شماره دوشنبه ۲۸مهر ۹۹ روزنامه جوان منتشر می‌شود، در قالب "نظریه حمایت هوشمند" الگویی پویا برای نقش دولت در اقتصاد ارائه شده است. ▪️در این نظریه، دولت نه متصدی است و نه اقتصاد را به دست نامرئی اسمیت می‌سپارد. بلکه حامی، هادی و ناظر است و به اقتضای شرایط اقتصاد یا شرایط خاص یک صنعت، یکی از این پنج رابطه را با نیروهای بازار برقرار می‌کند: صیانت از بازار، خلق بازار، حفظ بازار، قبض بازار و بسط بازار. لازمه اجرایی شدن این نظریه، اولا اشراف کامل دولت بر جریان پول و کالا در اقتصاد است و ثانیا داشتن استراتژی سیاست صنعتی. ▫️بررسی تجربه کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد این کشورها با استفاده از همین شیوه صنعتی شده‌اند که نمونه‌هایی از هر پنج نوع رابطه دولت و نیروهای بازار را در برخی کشورهای منتخب ذکر کرده‌ایم. ▪️ریلی که دولت ایران در آن مشغول حرکت است، نیازمند جابجایی است. با تغییر سرعت حرکت در ریل کنونی، وضع ما تغییر نخواهد کرد. این تغییر ریل، ان‌شاءالله به دست رخ خواهد داد. @syjebraily