eitaa logo
جهاد تبیین
75 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رهبر معظم انقلاب: مردم باید دنبال انتخاب باشند 🔹 البتّه در درجه‌ی اوّل حضور مردم است، در درجه‌ی بعد انتخاب اصلح است. 🔹 «انتخاب اصلح» یعنی آن کسانی که مطرح میشوند، چون از زیر نگاه شورای نگهبان گذشته‌اند، همه صالحند، منتها بین آنها صالح‌تر را باید انتخاب کرد؛ این حکم عقل است. 🔹 اصلح را از کجا بشناسیم؟ ملّت ایران آنجایی که میتوانند، بروند تشخیص بدهند، تحقیق کنند؛ آنجایی که نمیتوانند، به کسانی که اعتماد دارند اتّکاء کنند؛ آنها معرّفی میکنند، از معرّفی آنها استفاده کنند و اصلح را بشناسند.
🚨هشدار مهم امام خمینی: باید ترس داشته باشیم اگر...👇 💠 "اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد ترس از فانتوم ها نداشته باشید. ترس از امریکا و شوروی و اینها نداشته باشید. آن روز باید ترس داشته باشید که شما پشت بکنید به اسلام. پشت کنید به مساجد..." ✍امام خمینی (ره)؛ 20 تیر 1359
✍️ توصیه های آقا سید علی قاضی رحمه الله ✨اطاعت والدین، ✨ حسن خلق، ✨ ملازمت صدق، ✨ موافقت ظاهر با باطن ✨ ترک خدعه و حیله ✨ تقدم در سلام ✨ نیکویی کردن با هر برّ و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده. ✨ الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸معیار مهم برای رأی دادن به یک فرد🔸 وقتی می خواهید نماینده انتخاب کنید، اول به ایمان باالله‌اش نگاه می کنید یا به کفر به طاغوتش؟ اگر کفر به طاغوتش را احراز نکردی، هرچه [خوبی هم] داشته باشد، است. اول چیزی که در او بررسی می کنی، باشد. نبضش را بگیر ببین کفر به طاغوتش می‌زند یا نمی‌زند؟ اگر دیدی این نبض نمی‌زند، رأی خودت را برای کسی که این نبضش نمی‌زند، حرام نکن، فردا هم برای خودت درست نکن.
📣 وعـــــده‌ی خــــــداسـت کـه: اگر سپاسگزاری کنید👈قطعاً نعمتِ خود را بر شما می‌افزایم و اگر ناسپاسی کنید👈بی تردید عذابم سخت است البته مهمتر از خودِ نعمت، ظرفیتِ نعمت‌دار شدن هست، به‌همین‌دلیل می‌فرماید: لَأَزِيدَنَّكُمْ( سوره ابراهیم/۷) یعنی اگر شاکر باشید👈ظرفیت‌شما را افزایش می‌دهم
✅با تلاش در راه خدا، عمرت را زیاد کن ✍شیخ شهریار کازرونی، ۱۲۰ سال به سلامت عمر کرد و در تمام طول عمر خود مریض نشد. روزی بر بسترِ بیماری برای دعا حاضر شد که بیمار، پسر دوست او بود. مریض گفت: ای شیخ! این انصاف است که تو ۴٠ سال از من بزرگ‌تری ولی من از تو پیرتر و در شرف مرگم؟ عدالت خدا کجاست؟ شیخ گفت: عدالت خدا را زیر سؤال بردی و مرا خشمگین کردی. باید پاسخ تو را بدهم تا از دوست خود دفاع کرده باشم. ۱۲۰ سالی که خداوند به من عمر عنایت کرده، بیش از ۹۰ سالش را در راه او و عبادت و یادگیری علم و تربیت مردان دین و کمک به نیازمندان صرف کرده‌ام، ولی تو در این ۶۰ سال، فقط برای خودت خوردی و خوابیدی و مال جمع کردی و لذت دنیا بردی. خدا ایام عمری را که در طاعت او برای او تلاش کنی بر عمر تو می‌افزاید. تو برای خود زندگی کردی ولی من برای او. می‌خواهی بین من و تو فرقی نباشد که بگویی آن‌گاه خدا عادل است؟
♻️ خطر نیمچه‌عالمان از خطر جاهلان بیشتر است استاد شهید مطهری: 🔸 من خیلی اوقات فکر کرده‌‏ام مقاله‏‌ای تحت عنوان «نیم‏‌ها» بنویسم که خیلی چیزها وجود ناقصش خطرش بیشتر از عدم محض است. می‌‏گویند غزالی راجع به علم این حرف را زده و گفته است: «هر چیزی وجود ناقصش به از عدم محض است مگر علم که وجود ناقصش بدتر از عدم محض است» و ریشه این حرف معلوم است. 🔹 آدمی که هیچ عالم نیست، چون می‌‏داند عالم نیست لااقل در مقابل عالم تسلیم است. مثل کسی که طبیب نیست و می‏‌داند که طبیب نیست، دیگر لااقل در مقابل طبیب تسلیم است و در نتیجه از وجود طبیب بهره می‏‌برد. ولی «نیمچه طبیب» چون خودش را طبیب می‏‌داند تسلیم یک طبیب نیست، می‏‌خواهد از همان علم ناقصش استفاده کند، در نتیجه به جای سود زیان می‌‏برد. 🔸 از همین جا بروید سراغ نیمچه مجتهدها و نیمچه روشنفکرها و نیم‏های دیگر، اینهایی که یک چیزکی می‌دانند... چیزکی می‌دانند و چیزها نمی‏‌دانند! 🔹 اتفاقاً اینها خطرشان بیشتر است. چهارتا شعار می‏‌شنوند، بدون اینکه متعمّق بشوند و درست فکر کنند و دریابند؛ می‏‌بینید این چهارتا شعار اینها را از جا حرکت‏ می‌دهد. 📚 استاد مطهری، فلسفه تاریخ ج1 ص112
🌷امام صادق (علیه السلام): 🔹منْ لَهُ أدَبٌ فَعَلَيْهِ أنْ يَتَثَبَّتَ فيما يَعْلَمُ، وَ مِنَ الْوَرَعِ أنْْ لا يَقـُولَ ما لا يَعْـلَمْ . 🔸كسى كه ادب دارد بايد در معلومات خود تحقيق و كاوش كند و اقتضاى ورع وپرهيزگارى اين است كه آنچه را نمى داند نگويد. 📚 مستدرك الوسائل (باب عدم جواز القضاء و الافتاء بغیر علم) جلد ۱۷ صفحه ۲۵۰
✏️ قرآن کتاب حکمت است ☀️ رهبر انقلاب: قرآن کتاب حکمت است: یس * وَ القُرآنِ الحَکیم؛ «حکمت» یعنی بیان حقایق زندگی که انسان به آنها احتیاج دارد. ۱۴۰۲/۱۲/۳
🔰  | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ 💠درباره مسئله‌ استضائه‌ از قرآن و گرایش به فهم معارف قرآن 📌این قرآنی که شما تلاوت میکنید: ✨کتاب هدایت است 💠 اِنَّ هٰذَا القُرآنَ یَهدی لِلَّتی‌ هِیَ اَقوَم💠 👌همه به هدایت احتیاج داریم ✨کتاب ذکر است 💠 وَ لَقَد یَسَّرنَا القُرآنَ لِلذِّکرِ فَهَل مِن مُدَّکِر 💠 👌ضد غفلت و مزیل غفلت است ✨کتاب انذار است 💠 وَ اوحِیَ اِلَیَّ هٰذَا القُرآنُ لِاُنذِرَکُم بِه 💠 👌 احتیاج داریم به انذار، توجه بدهند ما را به خطراتی که تهدید میکند آحاد بشر را، 🔺چه در این نشئه و چه در نشئه‌ بعد ✨کتاب درمان دردهای بشر است 💠 وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلمُؤمِنین 💠 👈چه دردهای افراد بشر: دردهای معنوی و روحی و فکری‌شان 👈چه دردهای جوامع بشری: جنگ‌ها، ظلمها، بی‌عدالتی‌ها ✨کتاب حکمت است 💠 یس * وَ القُرآنِ الحَکیم 💠 👌«حکمت» یعنی بیان حقایق زندگی که انسان به آنها احتیاج دارد ✨ کتاب تبیین و رفع ابهامها و جهالتها است 💠 تِلکَ آیاتُ الکِتابِ المُبین 💠 🔺اینها توصیف قرآن در خود قرآن است 🏷️تعبیرات بلند امیرالمؤمنین(ع) درباره قرآن در نهج البلاغه 🌟رَبیعُ القُلوب؛ زنده‌کننده دلها 🌟 شِفاءُ الصُّدور؛ نجات‌دهنده از دل‌مردگی، افسردگی و عقب‌رفت 🌟 فیهِ عِلمَ ما یَأتی: برآورنده‌ نیازهای همه‌ بشر و همه‌ آینده 🌟 دَواءَ دَائِکُم‌: دوای دردهای بزرگ جوامع بشری 🌟نَظمَ ما بَینَکُم‌: نظام اجتماعی، ارتباطات بشری، ارتباطات جوامع، اینها همه در قرآن است ☝️اینها معارف قرآنی است. 📌این معارف را چه جوری به دست بیاوریم؟ 🔸با انس با قرآن 🔹با تدبر در قرآن 🔸با رجوع به آنانی که قرآن در خانه آنها نازل شده است، یعنی اهل‌بیت رسول‌الله(ع) 📌 تلاوت شما یکی از گامهای مؤثر برای انس با قرآن و فهم معارف قرآن است ❇️ارزش والای تلاوت قرآن برای این است که: ☑️مخاطبِ شما را وادار به تدبر در آیات قرآن و مفاهیم قرآن میکند ☝️البته شرطش این است که این تلاوت به قصد نشان دادن قرآن باشد، نه نشان دادن خود ⏪این شکایت رسول مکرّم به خدای متعال که «وَ قالَ الرَّسولُ یا رَبِّ اِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا» 🔺امروز در بسیاری از بخشهای دنیای اسلام تحقق دارد 🚨امروز مسئله بزرگ دنیای اسلام مسئله غزه است ✅قرآن به ما میفرماید که: 💠لایَتَّخِذِ المُؤمِنونَ الکافِرینَ اَولِیاءَ مِن دونِ المُؤمِنین💠 ⁉️آیا درباره‌ی غزّه به این آیه عمل میشود؟ ⏪چرا سران کشورهای اسلامی علناً: 👈مخالفت، 👈قطع رابطه‌، 👈قطع کمکها و پشتیبانی‌های خودشان 🚨از کافرِ مُقاتلِ خبیثِ صهیونیست را اعلام نمیکنند؟ 💠 لاتَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاء 💠 ⁉️آیا امروز در دنیا به این آیه عمل میشود؟ 💠اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم💠 ⁉️آیا این شدت عمل، در مقابل رژیم خبیث صهیونیستی نشان داده میشود؟ 👈 خدای متعال از آحاد ملّتهای مسلمان مؤاخذه میکند که چرا بر دولتهای خودشان فشار نیاوردند، 👈و از دولتهای مسلمان مؤاخذه میکند که چرا عمل نکردند. 💠 اِنَّما یَنهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذینَ قاتَلوکُم فِی الدّینِ وَ اَخرَجوکُم مِن دِیارِکُم ... اَن تَوَلَّوهُم💠 ☝️اینها است که ما بایستی در این تلاوتها آنها را: 🔷برجسته کنیم 🔷به یاد یکدیگر بیاوریم 🔷این وظایف را با هم در میان بگذاریم 🔷تواصیِ به حق بکنیم 🔺البته این مطلب روی دیگری هم دارد🔻 ✅ امروز، در داخل غزّه و داخل فلسطین، نیروهای مقاومت دارند به قرآن عمل میکنند. 🌟 مقاومت، در داخل غزه، در حال ایستادگی در مقابل دشمن است 💠اُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلونَ بِاَنَّهُم ظُلِموا وَ اِنَّ اللَهَ عَلیٰ‌ نَصرِهِم لَقَدیر💠 ✨ خدای متعال ان‌شاءالله به آنها نصرت هم خواهد داد ❗️مردم غزه مورد ظلم کسانی قرار گرفته‌اند که بویی از انسانیت نبرده‌اند 👈 یقیناً بزرگ‌ترین وظیفه حمایت از: 📌آن مردم مظلوم 📌مقاومت شجاعانه و فداکارانه‌ نیروهای مقاومت در غزه و فلسطین 📌همه‌ کسانی که از اکناف و اطراف دنیای اسلام آن‌ها را کمک میکنند ☀️ما امیدواریم؛ امید ما به لطف الهی و به نصرت الهی تمام نمیشود ❇️دنیای اسلام، به لطف الهی، نابودی غده‌ سرطانی صهیونیستی را به چشم مشاهده خواهد کرد ✨ ما منتظر آن روزیم؛ آن روز ان‌شاءالله خواهد آمد، آن روز حتماً خواهد آمد 📌 امروز مهم‌ترین کار این است: 👈قطع پشتیبانی‌ها از رژیم غاصب و صهیونیست 👈پشتیبانی و کمک مردم غزه، فلسطین و مقاومت فلسطین به هر نحو ممکن 🍀امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال همه‌ ما را در این راه موفق کند.
✍ده شاخصه انتخاب اصلح در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) اما برای انتخاب اصلح نامزد ها، به ملاک و معیاری دقیق و اسلامی نیازمندیم و امیرالمؤمنین علی(علیه السلام ) با کلامی گویا، شاخصه هایی را برای انتخاب اصلح فرموده اند که در نوشته زیر به ۱۰ مورد از مهمترین آن ها اشاره شده است: ۱. ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی (نامه ۴۵) «اَلا وَ اِنَّ اِمامَکمْ قَدِ اکتَفی مِنْ دُنیاهُ بِطِمْرَیهِ، وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیهِ ؛ آگاه باش امام شما از تمام دنیایش به دو جامه کهنه، و از خوراکش به دو قرص نان قناعت نموده » ۲. محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند. (نامه ۴۱) «لَوْ اَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ فَعَلا مِثْلَ الَّذِی فَعَلْتَ، ما کانَتْ لَهُما عِنْدی هَوادَةٌ، وَ لا ظَفِرا مِنّی بِاِرادَة؛ اگر حسن و حسینم آنچه را تو انجام دادی انجام می دادند، از من نرمشی نمی دیدند، و به مرادی نمی رسیدند» ۳. عدم همراهی و به کار گیری دنیا طلبان(نامه ۳۹) «فَاِنَّک قَدْ جَعَلْتَ دینَک تَبَعاً لِدُنْیا امْرِیء ظاهِر غَیهُ؛ تو دینت را تابع دنیای کسی نمودی که گمراهیش معلوم است » ۴. عقب نشینی نکردن در برابر دشمن(نامه ۳۸) « لاینْکلُ عَنِ الاَْعْداءِ ساعاتِ الرَّوْعِ؛ ساعات هولناک از دشمنان نهراسد و عقب ننشیند » ۵. به نظرات مردم اعتنا داشته باشد(نامه ۵۳) «وَ لَا تَقُولَنَّ إِنِّی مُؤَمَّرٌ آمُرُ فَأُطَاعُ؛ و مگوی که مرا بر شما امیر ساخته‏ اند و باید فرمان من اطاعت شود» ۶. به اقشار ضعیف توجه داشته و در صدد کاهش گرفتاری های مردم باشد(نامه ۵۳) «ثُمَّ اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَةِ السُّفْلَی... خدا را خدا را (در نظر داشته باش) درباره طبقه پایین اجتماع» ۷. کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد(نامه ۵۳) «أَطْلِقْ عَنِ النَّاسِ عُقْدَةَ کُلِّ حِقْد؛ گره هر کینه ای را در مردم بگشای» ۸. تلاش برای از بین بردن فساد(نامه ۵۳) «فَاحْسِمْ مَادَّةَ أُولَئِکَ بِقَطْعِ أَسْبَابِ تِلْکَ الأحْوَالِ؛ ریشه ستمکاریشان را با بریدن اسباب آن بخشکان» ۹. سوء ظن به دشمن حتی هنگام صلح(نامه ۵۳) «وَ اتَّهِمْ فِی ذلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ و به دشمن خوش بین مباش» ۱۰. نظارت بر زیر دستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم(نامه ۵۳) « ثُمَّ انْظُرْ فِی أُمُورِ عُمَّالِکَ فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً؛ سپس در امور کارمندانت بیندیش، و پس از آزمایش به کارشان بگمار» 📘کتاب شریف نهج البلاغه
دایرهٔ انقلابی و غیرانقلابی! هر کسی را به صِرف این‌که با فکر شما به‌طور کامل انطباق ندارد، به نکنید! ممکن است کسی صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، یک اختلافاتی داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا باشد؛ بالاخره معیارهایی دارد، این معیارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدم‌ها را متّهم به یا نباید کرد! همین‌طور که من روز چهاردهم خرداد در حرم حضرت امام (رضوان‌اللّٰه‌علیه) بیان کردم، هم است و مراتبی دارد؛ مرتبه‌ی اوّل، مرتبه‌ی دوّم، مرتبه‌ی سوّم؛ بله، بعضی از مراتبش بالاتر است و بهتر است، بعضی مراتبش پایین‌تر است امّا همه مؤمن‌اند، حساب با فرق می‌کند، با فرق می‌کند ولو درجات‌شان یکسانی نباشد.. این سخنان آقا است؛ آقایی که بین خودی ها هم سخنانش مظلوم است... .